Χαράς Ευαγγέλια για τους απανταχού Αμβρόσιους: Η Βαυαρία επαναφέρει το Σταυρό στις δημόσιες υπηρεσίες
Στην προμετωπίδα της αντίδρασης η βαυαρική τοπική κυβέρνηση, μετά τη στοχοποίηση ψυχικά ασθενών και μεταναστόπουλων, προχωρά σε υποχρεωτική επαναφορά του σταυρού στις δημόσιες υπηρεσίες του κρατιδίου.
Μετά την προαναγγελία αντιμετώπισης καταθλιπτικών ως ποινικών παραβατών και την εξαγγελία να μη φοιτούν μεταναστόπουλα σε κανονικές τάξεις αν δεν έχουν περάσει μαθήματα “γλώσσας κι αξιών”, η τοπική κυβέρνηση των χριστιανοκοινωνιστών του Ζέντερ στο γερμανικό κρατίδιο της Βαυαρίας κάνει ένα ακόμα βήμα προς το σκοταδισμό και την οπισθοδρόμηση. Παρότι στη χώρα ισχύει ο διαχωρισμός εκκλησίας-κράτους, το υπουργικού συμβούλιο της Βαυαρίας αποφάσισε ότι από τον Ιούνη κι έπειτα όλες οι δημόσιες υπηρεσίες του κρατιδίου θα πρέπει να φέρουν στην είσοδό τους έναν σταυρό ως “έκφραση της ιστορικής και πολιτισμικής διαμόρφωσης της Βαυαρίας” καθώς και “ως δήλωση πίστης στις βασικές αξίες της δικαιϊκής και κοινωνικής οργάνωσης στη Βαυαρία και τη Γερμανία”. Η ίδια απόφαση χαρακτηρίζει το σταυρό ως “βασικό σύμβολο της πολιτιστικής ταυτότητας δυτικοχριστιανικής κοπής”, ενώ ο πρωθυπουργός τον εξήρε ως “σύμβολο της βαυαρικής κληρονομιάς και τρόπου ζωής”, ισχυριζόμενος μάλιστα ότι ο σταυρός δεν είναι θρησκευτικό σύμβολο(!) κι ως εκ τούτου δεν παραβιάζει την αρχή της κοσμικότητας στο δημόσιο βίο.
Προχωρώντας σε άμεση υλοποίηση της απόφασης, ο Ζέντερ κρέμασε αυτοπροσώπως στην είσοδο της τοπικής καγκελαρίας το σταυρό που βρισκόταν στην αίθουσα του υπουργικού συμβουλίου ως το 2008, δώρο του πρώην καρδιναλίου Μονάχου Φρήντριχ Βέτερ, ο οποίος το είχε ευλογήσει κατά την παράδοση, καθιστώντας ακόμα πιο φαιδρές τις απόπειρες του Βαυαρού πρωθυπουργού να παρουσιάσει το σταυρό ως “ουδέτερο” σύμβολο. Υπενθυμίζεται ότι στα σχολεία της πλειοψηφικά καθολικής Βαυαρίας είναι ήδη υποχρεωτική η παρουσία του σταυρού στις τάξεις, ενώ το Φλεβάρη, νέος κανονισμός επιτρέπει την παρουσία σταυρών, αλλά όχι άλλων θρησκευτικών συμβόλων στα δικαστήρια, την ίδια ώρα που προς το παρόν απαγορεύεται σε εισαγγελείς και δικαστές να φέρουν εμφανή θρησκευτικά σύμβολα ή ενδύματα. Μάλιστα έχουν απορριφθεί προσφυγές νομικών γυναικών μουσουλμανικού θρησκεύματος κατά της απαγόρευσης να φορούν μαντίλα στις δικαστικές αίθουσες.
Την αντίθεσή της εξέφρασε η προσκείμενη στους Πράσινους αντιπρόεδρος της τοπικής βουλής, Ουλρίκε Γκότε, λέγοντας πως: “Όποιος θέλει να απαγορεύεται η μαντίλα στα δικαστήρια, δε μπορεί να κρεμάει σταυρούς”. Οι εξελίξεις στη Βαυαρία είναι ένα ακόμα χαστούκι σε όσους υπερτονίζουν τις-υπαρκτές ασφαλώς-ιδιαιτερότητες των σχέσεων εκκλησίας-κράτους στην Ελλάδα, και τον ολοένα και προκλητικότερο και ακόμα και φραστικά ασύδοτο ρόλο εκκλησιαστικών αξιωματούχων στα δημόσια πράγματα ως ένδειξη “βαλκανικής καθυστέρησης”, “έλλειψης διαφωτισμού” ή “ξεβλαχέματος” που θα έλεγε και μια πασοκική ψυχή. Στην πραγματικότητα επιχειρείται ολοένα και πιο φανερά, σε σειρά ευρωπαϊκών χωρών, η προώθηση ενός διαφόρων διαβαθμίσεων χριστιανικού φονταμενταλισμού ως αντίβαρου στη δήθεν “ισλαμοποίηση”, που επισείουν ως πρόσχημα για το ρατσισμό τους οι εχθροί μεταναστών και προσφύγων. Η προσπάθεια αυτή βρίσκεται ακόμα στα πρώτα της βήματα, αλλά δεν υπάρχει καμία ένδειξη πως πρόκειται να σταματήσει, αν δε βρει αποφασιστική αντίδραση από τους ίδιους τους λαούς, ανεξαρτήτως φυλής και θρησκεύματος.
Με πληροφορίες από: welt.de