Ποια είπαμε είναι τα πλεονεκτήματα της διαχείρισης της Εθνικής Οδού από τον ιδιωτικό τομέα;
Πού είναι η ιδιωτική αποτελεσματική διαχείριση της εθνικής οδού; Πού πήγαν ρε τα λεφτά της “επένδυσης” που βουτήξατε; Πού πάνε τα εκατομμύρια που μαζεύετε από τα διόδια;
Μας έλεγαν ότι η ιδιωτικοποίηση της διαχείρισης των εθνικών οδών, θα φέρει εκσυγχρονισμό, υπηρεσίες πιο αποτελεσματικές κλπ. Γιατί -λένε- ο ιδιωτικός τομέας είναι πιο αποδοτικός και υπεύθυνος από το “τεμπέλικο” και “αναποτελεσματικό” δημόσιο. Όλοι οι “πολύχρωμοι” πρασινομπλερόζ υπουργοί και πρωθυπουργοί. Όλα τα παπαγαλάκια της ΕΕ και του καπιταλισμού.
Αυτοί λοιπόν οι πολύχρωμοι υπουργοί έκαναν δώρο ολόκληρο το εθνικό δίκτυο, σε πέντε λαμόγια που τους βάφτισαν επενδυτές, για να τρώνε τσάμπα το λαϊκό πλούτο και να φορτώνουν τα κάθε είδους βάρη (οικονομικά και ταλαιπωρίας) στην πλάτη του λαού.
Τα έδωσαν όλα στα λαμόγια, τους εργολάβους φίλους τους. Τους δρόμους, τα διόδια και χοντρά δάνεια για να μη βάλουν το χέρι στην τσέπη οι “επενδυτές”. Τους υπέγραψαν χαριστικές συμβάσεις για τις τιμές των διοδίων, για αποζημιώσεις που δήθεν δικαιούνταν σε περιπτώσεις που θα πέσουν τα κέρδη τους, αν πληρωθούν λιγότερα διόδια για οποιοδήποτε λόγο.
Και το αποτέλεσμα; Πρόσθεσαν άλλο ένα ένοχο “ακραίο καιρικό φαινόμενο” στη λίστα όσων μας πνίγουν, μας καίνε, μας πλημμυρίζουν, μας βουλιάζουν. Τώρα, εδώ και σχεδόν μια δεκαετία τουλάχιστον, μας εγκλωβίζουν και μας ξεπαγιάζουν και στα χιόνια, γιατί… “κόλλησε το εκχιονιστικό επειδή δεν είχε αλυσίδες”. Και δεν είναι η πρώτη φορά. Ούτε η πρώτη κυβέρνηση που της συμβαίνει. Ούτε η πρώτη φορά που λένε τέτοιες γελοίες δικαιολογίες.
Πού πήγαν ρε τα λεφτά της “επένδυσης” που βουτήξατε; Πού πάνε τα εκατομμύρια που μαζεύετε από τα διόδια; Πόσα βγήκαν από την τσέπη του ιδιώτη “επενδυτή” και πόσα από τις τσέπες του λαού, είτε με την αρχική “δανική επένδυση”, είτε με τα διόδια;
Πού είναι η ιδιωτική αποτελεσματική διαχείριση της εθνικής οδού;
Πόσα λεφτά από αυτά που μας κλέβουν, πήγαν για μέτρα πρόληψης κι εκχιονιστικά μηχανήματα; Πού είναι το αλάτι και τα εκχιονιστικά μηχανήματα σε μια χιονόπτωση που δεν είναι και πρωτοφανής ή ακραία;
Τι φταίει που δεν πάρθηκαν μέτρα τουλάχιστον για τη Μαλακάσα που ξέρουν ότι κλείνει πάντα; Τι φταίει που δίπλωσαν οι νταλίκες και κανένας δεν πήρε μέτρα πριν διπλώσουν (όπως διπλώνουν πάντα); Τι φταίει που βρέθηκαν νταλίκες στην εθνική παρά την απαγόρευση; Τι φταίει που δεν υπήρξε ενημέρωση στα αυτοκίνητα ότι ο δρόμος είναι κλειστός; Τι φταίει που δεν απαντούσε το 1075;
Τι φταίει που άνοιξαν τα διόδια μετά τον εγκλωβισμό των ανθρώπων κι όχι από την αρχή (μη τυχόν και χάσουν καμιά πεντάρα οι αχόρταγοι κι ο καρκίνος του πλανήτη, ο νόμος του κέρδους); Τι φταίει που έμεινε πάλι κόσμος 4 ώρες μέσα στο χιονισμένο παγωμένο δρόμο;
Δεν είναι ευθύνη του ιδιώτη που διαχειρίζεται την εθνική οδό; Γιατί άραγε φορτώνει την ευθύνη στην εταιρεία (“ΝΕΑ ΟΔΟ”) και η τροχαία και η περιφέρεια; Ή μήπως φταίει ο οδηγός που δεν είχε αρκετή βενζίνη, γιατί δεν έχει καταλάβει με τι ασυνείδητους απατεώνες έχει να κάνει;
Ποιο είναι τελικά το κέρδος του κράτους και του λαού, που τα πήρε όλα ο ιδιώτης; Πού είναι η… “εθνικότητα” της εθνικής; Και για ξαναπέστε μας αυτά που λέγατε όλοι σας όταν ετοιμάζατε τις ιδιωτικοποιήσεις και τα δώρα στους κολλητούς σας εργολάβους που πήραν τελικά τις εθνικές, τα δάνεια, τα διόδια και τις αποζημιώσεις:
Αυτά είναι “τα καλά της ιδιωτικοποίησης” και του “ιδιωτικού τομέα”;
Τώρα που βλέπουμε (χρόνια τώρα και μ’ όλες τις κυβερνήσεις) τα αποτελέσματα, πέστε μου ένα επιχείρημα υπέρ αυτής της ιδιωτικοποίησης. Ή υπέρ οποιασδήποτε ιδιωτικοποίησης. Πείτε μας τα ίδια και για τα αεροδρόμια της Fraport ή για τα καράβια των εφοπλιστών και τα δρομολόγιά τους κλπ ή για τις αστικές συγκοινωνίες.
Υ.Γ. Και μη μου πει κανείς ότι σ’ αυτές τις κλίμακες υπάρχει και… “υγιής επιχειρηματικότητα” , γιατί… μπορεί να του ζητήσω να μου τη δείξει.