“Να μη δουλεύαμε ούτε Δευτέρες ούτε Τετάρτες” – Προκαλεί ο ιδιοκτήτης των Τζάμπο για την κυριακάτικη αργία
Σε επικοινωνιακή αντεπίθεση επιχείρησε να περάσει ο ιδιοκτήτης της αλυσίδας, Απόστολος Μπακάκης, μιλώντας στην έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της επιχείρησης.
Εμφάνισε την απόφαση ως αποτέλεσμα της λειτουργίας του τοπικού ανταγωνισμού, που “λειτουργούσε ανενόχλητος σε επταήμερη βάση”. Ενώ στη συνέχεια, προχώρησε σε μια αποστροφή, που, παρά τις διακηρύξεις για την ειλικρίνειά της, μόνο ως ειρωνική μπορεί να εκληφθεί από κάθε εργαζόμενο, όχι μόνο στην επιχείρησή του, αλλά σε όλη τη χώρα:
“Εάν είχαμε την πολυτέλεια, θα πρότεινα να μην δουλεύουμε ούτε τις Δευτέρες, ούτε τις Τετάρτες”, υποστήριξε ο επιχειρηματίας, αναφέροντας πως αυξάνεται το λειτουργικό κόστος με την προσδοκία ενίσχυσης της αποτελεσματικότητας σε ετήσια βάση. Συνέχισε να παρουσιάζει την απόφασή του περίπου ως αναγκαστική ακούσια, ισχυριζόμενος πως :”Δεν θέλω να πρωτοστατήσω στο να δουλεύουμε τις Κυριακές. Αν η κοινωνία επιλέξει στο όνομα των ανέργων ή στο όνομα των καταναλωτών να λειτουργούν τα καταστήματα τις Κυριακές, θα ακολουθήσουμε δυσάρεστα. Είμαι κατηγορηματικός, πρέπει να διερευνήσουμε μήπως πρέπει να μην δουλεύουμε ούτε τις Τετάρτες”.
Στη συνέχεια, στα πλαίσια του ενδοεπιχειρηματικού ανταγωνισμού, άφησε και αιχμές σε βάρος της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτη, που ως γνωστόν δεν ανοίγει τις Κυριακές εκτός των εορταστικών περιόδων, κάνοντας λόγω για “μία επιχειρηματική αρχή η οποία στην πορεία να εξελίχθηκε σε marketing σε σχέση με τον ανταγωνισμό που επιλέγει να ανοίγει τα καταστήματα του”, προσθέτοντας πως “Εφόσον αισθάνεται τόσο δυνατός ώστε να πηγαίνει κόντρα στον ανταγωνισμό και εφόσον έχει το δικαίωμα να το κάνει ας συνεχίσει να το κάνει. Δεν είμαι σίγουρος όμως κατά πόσο είναι ‘ψαγμένη’ μία τέτοια απόφαση υπέρ των καταναλωτών τους και υπέρ των εργαζομένων του”. Η προφανής επικοινωνιακή διάσταση της πολιτικής της εν λόγω αλυσίδας για τις Κυριακές προφανώς δεν μπορεί να λειτουργεί ως άλλοθι για την καταστρατήγηση της αργίας από οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση.
Ο Απόστολος Μπακάκης δεν παρέλειψε επίσης να απονείμει εύσημα στην κυβέρνηση, που καταβάλλει κατά τη γνώμη του “σοβαρές προσπάθειες από την πλευρά της να ενισχύσει την ψυχολογία της αγοράς, η οποία όμως έρχεται σε αντίθεση με το φοβικό κλίμα”. Σε εκείνο που τα καταφέρνει σίγουρα πολύ καλά η κυβέρνηση, είναι να ενισχύει την ψυχολογία των μεγαλοεπιχειρηματιών, που κάνουν κι εκείνοι ό,τι μπορούν για να της το ανταποδώσουν.