Διευθύντρια λυκείου στη Νέα Ιωνία απειλεί τους γονείς με ποινική δίωξη αν τα παιδιά τους κάνουν κατάληψη
Ολοφάνερη είναι η πρόθεση της διεύθυνσης να μετατρέψει τους γονείς σε χωροφύλακες των παιδιών τους, αλλά και να τιμωρήσει όσους συμμερίζονται τα δίκαια αιτήματά τους και συμπαρίστανται στις μορφές κινητοποίησης που οι μαθητές επιλέγουν.
Ολοένα και πιο αυταρχική γίνεται η ατμόσφαιρα στα σχολεία της χώρας, ενάντια στις μαθητικές κινητοποιήσεις που ξεσπούν ολοένα και συχνότερα με αφορμή την απαράδεκτη κατάσταση σε υποδομές, έλλειψη καθηγητών και άλλα ζητήματα. Δεν είναι πρώτοι φορά που διευθυντές σχολικών μονάδων επιχειρούν να στρέψουν τους γονείς εναντίον των παιδιών τους, αλλά αυτή τη φορά διευθύντρια σε σχολείο της Νέας Ιωνίας πήγε ένα βήμα παραπάνω, απειλώντας με νομικές κυρώσεις όσους γονείς δε “συνετίσουν” τα παιδιά τους ώστε να μην προβαίνουν σε καταλήψεις. Πιο συγκεκριμένα, με επιστολή που απέστειλλε η διευθύντρια στους γονείς, ούτε λίγο ούτε πολύ επισείει την απειλή της δίωξης για “παραμέληση ανηλίκων”, αν τα παιδιά τους προχωρήσουν σε κατάληψη. Επιπλέον, η διεθύντρια απειλεί και με αστικές ευθύνες για αποζημίωση σε περίπτωση φθορών στη διάρκεια της κατάληψης. Το κατάπτυστο κείμενο αναφέρει μεταξύ άλλων:
«δεν θα θέλαμε να βρεθούμε υπόλογοι απέναντι σε γονείς και ανωτέρους μας και να κατηγορηθούμε για παράβαση καθήκοντος. Κάτι τέτοιο θα μας ανάγκαζε να καταφύγουμε στη νόμιμη διαδικασία. Σας παρακαλώ θερμά, εποπτεύστε τα παιδιά σας ώστε να ομαλοποιηθεί αυτή η κατάσταση και να προλάβουμε τα χειρότερα. Ο νόμος είναι σαφής: Διώκονται οι γονείς για παραμέληση ανηλίκων».
Μάλιστα, οι προϊστάμενοι των υπό κατάληψη δημοσίων υπηρεσιών και σχολείων που δεν ζητούν την απομάκρυνση των καταληψιών και την αποκατάσταση της ομαλής λειτουργίας της υπηρεσίας και του σχολείου, αλλά και τη συνέχιση των μαθημάτων, εφόσον συντρέχει και το υποκειμενικό στοιχείο της προθέσεως, παραβαίνουν το καθήκον της υπηρεσίας τους και τιμωρούνται κατά το άρθρο 259 τού Ποινικού Κώδικα περί παραβάσεως καθήκοντος. Οι καταληψίες των σχολείων είναι συνήθως ανήλικοι και πάντως νεότεροι των 18 ετών ετών.
Συνεπώς, οι γονείς τους και όσοι έχουν την επιμέλεια τους, που παραλείπουν να τους εμποδίσουν από την τέλεση των αξιοποίνων πράξεων των «καταλήψεων», τιμωρούνται κατά το άρθρο 360 του Ποινικού Κώδικα περί παραμελήσεως εποπτείας ανηλίκου. Εκτός των ποινικών υπάρχουν και οι αστικές ευθύνες για αποζημίωση από αδικοπραξία, σε περίπτωση πρόκλησης ζημίας σε τρίτους με τη μορφή υλικής ζημίας ή ηθικής βλάβης.
Η κατάληψη των σχολείων, όπως και κάθε δημόσιου χώρου, είναι αξιόποινη πράξη που διώκεται αυτεπαγγέλτως και οι γονείς τιμωρούνται για παραμέληση εποπτείας ανηλίκου, σύμφωνα με το άρθρο 360 του Ποινικού Κώδικος.
Οι «καταλήψεις» δημόσιων σχολείων, δηλαδή η παράνομη είσοδος και η παρά τη θέληση της υπηρεσίας παραμονή, καθώς και η ομαδική εισβολή σε αυτά, που συνεπάγονται διακοπή των μαθημάτων, δηλαδή διακοπή και διατάραξη της ομαλής λειτουργίας της δημοσίας υπηρεσίας, όπως είναι το δημόσιο σχολείο, αποτελούν ποινικά αδικήματα πού διώκονται αυτεπαγγέλτως, σύμφωνα με τα άρθρα 189 και 334 του Ποινικού Κώδικα και κατά συνέπεια δεν χρειάζεται και η διάπραξη και άλλων αδικημάτων για να επέμβει αυτεπαγγέλτως ο εισαγγελέας.”
Ολοφάνερη είναι η πρόθεση της διεύθυνσης να μετατρέψει τους γονείς σε χωροφύλακες των παιδιών τους, αλλά και να τιμωρήσει όσους συμμερίζονται τα δίκαια αιτήματά τους και συμπαρίστανται στις μορφές κινητοποίησης που οι μαθητές επιλέγουν. Είναι επίσης σαφές ότι η συγκεκριμένη διευθύντρια δε δρα απλώς από υπερβάλλοντα ζήλο, αλλά νιώθει ενθαρρυμένη στη στάση της από το γενικότερο κλίμα αυταρχισμού που απορρέει από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Όσα μέτρα τρομοκράτησης όμως κι αν λάβουν, ενάντια σε μαθητές και γονείς, κυβέρνηση και οι υπερπρόθυμοι εκτελεστές της πολιτικής της στα σχολεία, όσο κι αν προσπαθήσουν να ποινικοποιήσουν τους αγώνες για την εκπαίδευση που αξίζει στα παιδιά σήμερα, δε θα καταφέρουν να καταπνίξουν τις κινητοποιήσεις των μαθητών, γιατί αυτές δε γεννιούνται από ελλιπή πειθαναγκασμό των γονέων στους μαθητές, αλλά από τα διαρκώς οξυνόμενα προβλήματα με τα οποία έρχονται αντιμέτωποι καθημερινά αμφότεροι μέσα και έξω από τη σχολική αίθουσα.