Σπάμε την άτιμη την καραντίνα… – Παράσταση διαμαρτυρίας στη Βουλή για το Πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία
Η κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου ψηφίστηκε μέσα στο καλοκαίρι, ο νόμος Γαβρόγλου μέσα στο Πάσχα. Κυβέρνηση και υπουργείο θέλουν με τα σχολεία και τα Πανεπιστήμια κλειστά να προωθήσουν σχέδια που όλο το προηγούμενο διάστημα μαζικά οι εκπαιδευτικοί, φοιτητές και μαθητές έχουνε καταδικάσει.
Οι φοιτητές συμμετέχουν στην παράσταση διαμαρτυρίας στη Βουλή για το Πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία, στις 12 το μεσημέρι. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του portal του 902.gr, μέχρι χτες είχαν πάρει απόφαση συμμετοχής οι Φοιτητικοί Σύλλογοι Ιστορικού Αρχαιολογικού, Δασκάλων, Νηπιαγωγών, Τουρκικών Σπουδών, ΕΜΜΕ του ΕΚΠΑ, οι Σύλλογοι Οικοτρόφων Νέων Εστιών του ΕΜΠ και ΑΣΠΑΙΤΕ, οι ΦΣ ΣΕΤ και ΣΕΤΠ του ΠΑΔΑ.
Στο κάλεσμά τους αναφέρουν τα εξής:
«Η κυβέρνηση της ΝΔ ανακοίνωσε εν μέσω πανδημίας και καραντίνας το περιεχόμενο του νομοσχεδίου για την Παιδεία που άμεσα σκοπεύει να θέσει σε διαβούλευση και περιλαμβάνει την ενίσχυση της επιχειρηματικής λειτουργίας των Ιδρυμάτων, αλλαγές στο σύστημα των μετεγγραφών, την επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων στο Λύκειο. Είναι γνωστή η συγκεκριμένη απαράδεκτη τακτική αυτής και των προηγούμενων κυβερνήσεων. Η κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου ψηφίστηκε μέσα στο καλοκαίρι, ο νόμος Γαβρόγλου μέσα στο Πάσχα. Κυβέρνηση και υπουργείο θέλουν με τα σχολεία και τα Πανεπιστήμια κλειστά να προωθήσουν σχέδια που όλο το προηγούμενο διάστημα μαζικά οι εκπαιδευτικοί, φοιτητές και μαθητές έχουνε καταδικάσει.
Το νέο νομοσχέδιο συνεχίζει από εκεί που σταμάτησε το προηγούμενο με στόχους που καμία σχέση δεν έχουν με τις ανάγκες μας σήμερα. Ενισχύεται η επιχειρηματική λειτουργία των Ιδρυμάτων, αφού με τα προγράμματα που σε αυτή τη φάση αφορούν ξενόγλωσσους φοιτητές ανοίγει ο δρόμος για να εφαρμοστούν και να να γενικευτούν τα δίδακτρα στα προπτυχιακά. Σε συνέχεια των αντίστοιχων ρυθμίσεων του ΣΥΡΙΖΑ η κυβέρνηση ενισχύει την αγορά προγραμμάτων και τίτλων σπουδών, στηρίζει την αξιοποίηση ακόμη κι αυτών των ελλιπών υποδομών των Ιδρυμάτων για τον “φοιτητικό τουρισμό”. Τα Ιδρύματα μέσα από τα προγράμματα με δίδακτρα που ξεφυτρώνουν ταχύτατα- όπως στη Φιλοσοφική της Αθήνας- κάνουν μπίζνες για να εξασφαλίσουν τα έσοδα τους και οι μορφωτικές ανάγκες μας να μένουν τελικά ξεκρέμαστες.
Μπαίνουν νέα εμπόδια στον αγώνα που δίνουν οι σημερινοί μαθητές για να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, σαν να μην έφτανε η πλήρης απαξίωση της φοιτητικής μέριμνας, στέγασης, σίτισης και μετακίνησης που ως αποτέλεσμα έχει να πληρώνουν οι οικογένειες των φοιτητών υπέρογκα ποσά- ακόμη και στην πανδημία- για να σπουδάσουν τα παιδιά τους μακριά από τον τόπο κατοικίας τους. Η κυβέρνηση με το νέο νομοσχέδιο μειώνει κι άλλο τις μετεγγραφές θέτοντας νέα οικονομικά και βαθμολογικά κριτήρια. Είναι προκλητικά τα περί “δικαιότερου” συστήματος μετεγγραφών για τους ίδιους τους φοιτητές με τα βαθμολογικά όρια που επικαλείται, όταν τη χρονιά που διανύουμε οι μισοί από όσους έκαναν αίτηση για μετεγγραφή απορρίφθηκαν, όταν ένας στους δέκα από εμάς παίρνει δωμάτιο στην εστία, όταν οι εργαζόμενοι γονείς μας βλέπουν το εισόδημα τους να μειώνεται ως αποτέλεσμα των μέτρων που πάρθηκαν για να μείνουν και μετά την πανδημία και με αυτούς τους όρους καλούνται να στηρίξουν τα παιδιά τους να περάσουν από το νέο σχολείο – εξεταστικό κέντρο στο Πανεπιστήμιο.
Οι ρυθμίσεις για τις μετεγγραφές και τα βαθμολογικά κριτήρια, η εξίσωση των πτυχίων των κολεγίων με αυτά των ΑΕΙ, η δήθεν ανωτατοποίηση των ΤΕΙ που ψήφισαν και προώθησαν όλοι μαζί τα τελευταία χρόνια (ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ) διαμορφώνουν Ιδρύματα, αποφοίτους και πτυχία α’ και β’ κατηγορίας. Ιδρύματα “αριστείας” για τους λίγους και Ιδρύματα για την πλειοψηφία των φοιτητών. Η απελευθέρωση της αγοράς πιστοποιητικών, τίτλων και δεξιοτήτων στα Πανεπιστήμια αλλά και η αξιολόγηση για τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία μετατρέπει το πτυχίο σε “κουρελόχαρτο”, ενισχύει τον ανταγωνισμό και το λογική της διαρκούς συγκέντρωσης “προσόντων” επί πληρωμή. Κυβέρνηση και Υπουργείο σχεδιάζουν σε βάρος φοιτητών, μαθητών και των οικογενειών τους που δίνουν μάχη να τα βγάλουν πέρα. Καμία απάντηση στα εκρηκτικά προβλήματα των σχολείων και των σχολών δεν δίνει το περιεχόμενο του νομοσχεδίου παρά μόνο έρχεται να προσθέσει νέα άγχη, να υψώσει νέα τείχη μέσα από την επαναφορά της τράπεζας θεμάτων, αλλαγών στα προγράμματα σπουδών και εξετάσεων των σχολείων στις οικογένειες των μαθητών.
- -Να πάρουν πίσω το απαράδεκτο νομοσχέδιο που έχει καταδικαστεί από τους φορείς της εκπαίδευσης και να ικανοποιήσουν τώρα τα αιτήματα εκπαιδευτικών, γονέων, μαθητών και φοιτητών.
- -Να δοθεί τώρα έκτακτο κονδύλι χρηματοδότησης για την Εκπαίδευση. Να προσληφθεί διδακτικό προσωπικό, να αναβαθμιστούν οι υποδομές ώστε με το άνοιγμα των Πανεπιστημίων να μπορούν να καλυφθούν οι νέες ανάγκες που θα έχουν προκύψει.
- -Να γίνουν οι αναγκαίες προσλήψεις στα σχολεία και η μονιμοποίηση των αναπληρωτών. Να λύσουν τα προβλήματα που έχουν προκύψει με την τηλεκπαίδευση εξασφαλίζοντας πρόσβαση όλων των φοιτητών και μαθητών με τον κατάλληλο εξοπλισμό.
- -Να φτάσουν τα συγγράμματα στους φοιτητές με ευθύνη του κράτους.
- -Να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα για να μη χαθεί το εξάμηνο, κανένα μάθημα ή πρακτική άσκηση.
- -Να δοθεί στις οικογένειες των φοιτητών που πληρώνουν νοίκι άμεσα επίδομα 800 ευρώ για τους μήνες αναστολής της λειτουργίας των Ιδρυμάτων.
- -Να διαγραφούν τα δίδακτρα για το διάστημα που ισχύουν τα μέτρα.
- -Ικανοποίηση των αιτημάτων.
Να μην κατατεθεί το νέο νομοσχέδιο στην Εκπαίδευση! Όλη η απαραίτητη γνώση στο πτυχίο! Πτυχίο μοναδική προϋπόθεση για δουλειά με δικαιώματα στο αντικείμενο σπουδών! Φοιτητική μέριμνα δημόσια και δωρεάν στην ευθύνη του κράτους! Κατάργηση όλων των διδάκτρων!
Δε μένουμε σιωπηλοί! Δυναμώνουμε τη διεκδίκηση! Οργανώνουμε την αλληλεγγύη!».