“Δε θα γίνουμε πειραματόζωα” – Οι μαθητές της Κω αντιδρούν στις κάμερες που μπήκαν στο σχολείο τους
Αν η κυβέρνηση δεν μετρούσε τις ανάγκες των μαθητών σε ευρώ, θα έπαιρνε όλα τα ουσιαστικά μέτρα ανοίγματος των σχολείων για να μην αισθάνεται κανείς εκπαιδευτικός ή μαθητής ανασφάλεια να γυρίσει στο σχολείο. Καλούμε τους μαθητές εδώ και τώρα σε αποχή από τα μαθήματα που υπάρχουν κάμερες!
Όταν πρόκειται για κενά σε εκπαιδευτικούς, βιβλία και σχολικές αίθουσες, η κυβέρνηση κωφεύει και αφήνει τα προβλήματα να χρονίζουν. Αλλά όταν είναι για τις κάμερες, σπεύδει να γεμίσει τα σχολεία. Και έχει ήδη προχωρήσει στην εγκατάστασή τους σε κάποιες σχολικές μονάδες, με τους μαθητές να αντιδρούν και να αρνούνται να γίνουν η σχολική τους ζωή ριάλιτι.
Ακολουθεί η καταγγελία της Οργάνωσης της ΚΝΕ στην Κω.
«Μετά την ανακοίνωση του πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία εν μέσω καραντίνας, που επηρεάζει όλους τους μαθητές από Δημοτικά μέχρι Πανεπιστήμια, η κυβέρνηση αποφάσισε να φέρει με έκτακτη τροπολογία και με συνοπτικές διαδικασίες την αναμετάδοση των μαθημάτων του σχολείου στο διαδίκτυο!
Η ταχύτητα της κυβέρνησης να υλοποιήσει την απαράδεκτη απόφαση, τοποθετώντας κάμερες στο 2ο ΓΕΛ έσπασε το “φράγμα του ήχου”, μιας και είναι από τα ελάχιστα σχολεία πανελλαδικά που έχει γίνει! Την ίδια στιγμή δεν είδαμε τέτοια ανησυχία για τα σχολεία του νησιού μας που ξεκινάνε κάθε χρόνο με μεγάλα κενά σε υποδομές και εκπαιδευτικούς και παραμένουν έτσι για πολλούς μήνες. Δεν είδαμε τέτοια γρηγοράδα να φτιαχτούν τα σχολεία του νησιού μας μετά τον σεισμό του 2017 και που φτιάχτηκαν μόνο μετά από κινητοποιήσεις όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας 2 χρόνια αργότερα!
Μάλιστα, είναι απαράδεκτο πως ενώ η πλειοψηφία των καθηγητών στα σχολεία του νησιού καταδικάζουν την τοποθέτηση καμερών μέσα τις σχολικές τάξεις, μια χούφτα διευθυντάδες “με το έτσι θέλω” και εκβιάζοντας καθηγητές, τους πιέζουν να αναμεταδίδουν το μάθημα διαδικτυακά.
Οι μαθητές της Κω δεν θα γίνουν πειραματόζωα αυτής της νέας διαδικασίας!
Αν η κυβέρνηση νοιαζόταν να μη χάσει το μάθημα κανένας μαθητής που ανήκει σε ευάλωτη ομάδα, θα είχε δώσει σε όλους τους μαθητές τον απαραίτητο σύγχρονο εξοπλισμό για την τηλεκπαίδευση και δεν θα “έταζε” τάμπλετ για όλους, που την επομένη γινόταν “δανεικά τάμπλετ για ελάχιστους”.
Αν η κυβέρνηση δεν μετρούσε τις ανάγκες των μαθητών σε ευρώ, θα έπαιρνε όλα τα ουσιαστικά μέτρα ανοίγματος των σχολείων (απολύμανση, καθαριότητα, μέσα ατομικής προστασίας, κατάλληλες αίθουσες), για να μην αισθάνεται κανείς εκπαιδευτικός ή μαθητής ανασφάλεια να γυρίσει στο σχολείο.
Αν η κυβέρνηση νοιαζόταν πραγματικά για τους μαθητές, θα έπαιρνε όλα τα μέτρα για την ισότιμη τηλεκπαίδευση για όσους μαθητές δεν μπορούν να πάνε στο σχολείο, για ενισχυτική διδασκαλία για όσα παιδιά το έχουν ανάγκη! Αυτά δεν μπορεί να τα λύσει ένα βίντεο από τη σχολική αίθουσα.
Ο τρόπος που διδάσκεται το μάθημα, το τι λέγεται ανάμεσα στους μαθητές και τον καθηγητή, το τι θα πει ο κάθε μαθητής εν ώρα μαθήματος δεν μπορεί να γίνει με όρους “τηλεοπτικού ριάλιτι”, που κανείς δεν μπορεί να εξασφαλίσει ότι δεν θα μαγνητοσκοπηθεί και διαδοθεί σε άσχετα μέσα.
Οι μαθητές ξέρουν πολύ καλά πως στη σχολική τους τάξη είναι “μια οικογένεια” με τους συμμαθητές και τους καθηγητές τους. Μαθαίνουν όλοι μαζί, ανταλλάσσουν γνώμες και απόψεις, βοηθούν ο ένας τον άλλον, αισθάνονται ελεύθεροι να κάνουν την πλάκα τους. Είναι επικίνδυνη και αντιπαιδαγωγική πράξη η διαδικασία αυτή να βιντεοσκοπείται.
Η ζωή και το σχολείο μας δε θα γίνει ριάλιτι, πρέπει να μας βρουν απέναντί τους.
Καλούμε τους μαθητές εδώ και τώρα να καταδικάσουν στην πράξη την εξέλιξη αυτή, με αποχή από τα μαθήματα που υπάρχουν κάμερες! Καλούμε άμεσα τα 15μελή και τα 5μελή των σχολείων να συνεδριάσουν και να πάρουν αποφάσεις καταδίκης! Να ενημερωθούν όλοι οι μαθητές με οποιονδήποτε τρόπο, είτε πάνε είτε όχι στο σχολείο! Να πάρουν πίσω τις κάμερες από το 2ο ΓΕΛ και να μην τολμήσουν να τοποθετήσουν σε άλλα σχολεία! Οι σχεδιασμοί αυτοί να βρουν απέναντί τους μαθητές».