Θερίζει ο κορονοϊός στους χώρους εργασίας – Επικίνδυνη αύξηση κρουσμάτων σε εργαζόμενους του ΟΑΣΘ
ΔΑΣ ΟΑΣΘ: “Μέχρι σήμερα δεκάδες συνάδελφοι μπήκαν σε καραντίνα και δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε ότι στο κομμάτι της αντιμετώπισης της πανδημίας «έχει χαθεί η μπάλα» και απλά περιμένουμε σε ποιο εργασιακό χώρο (σταθμαρχείο ή αμαξοστάσιο) θα «σκάσει» το επόμενο κρούσμα.”
Καταγγελία της ΔΑΣ ΟΑΣΘ:
Η κατακόρυφη αύξηση των κρουσμάτων covid-19 στην περιοχή της Θεσσαλονίκης το τελευταίο διάστημα επόμενο ήταν να επιφέρει και αύξηση των κρουσμάτων σε εργαζόμενους του Οργανισμού.
Μέχρι σήμερα δεκάδες συνάδελφοι μπήκαν σε καραντίνα και δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε ότι στο κομμάτι της αντιμετώπισης της πανδημίας «έχει χαθεί η μπάλα» και απλά περιμένουμε σε ποιο εργασιακό χώρο (σταθμαρχείο ή αμαξοστάσιο) θα «σκάσει» το επόμενο κρούσμα.
Οι ευθύνες της κυβέρνησης είναι τεράστιες καθώς θυσίασε το αποτέλεσμα του περιορισμού της πανδημίας που με κόπο κατάφερε ο Ελληνικός λαός τον περασμένο Μάρτη προκειμένου να κερδοφορήσουν οι επιχειρηματικοί όμιλοι του τουρισμού.
Τεράστιες είναι και οι ευθύνες της διοίκησης του ΟΑΣΘ που ακόμα και τώρα στους χώρους εργασίας του Οργανισμού δεν πραγματοποιείται ούτε μια απλή θερμομέτρηση στους εργαζόμενους κατά την ανάληψη της βάρδιας.
Για μαζικά τεστ σε όλο το προσωπικό ούτε κουβέντα. Τεστ γίνονται ΜΟΝΟ όταν εντοπιστεί κρούσμα για λόγους ιχνηλάτησης. Ο ιός όμως συνεχίζει να θερίζει στους χώρους εργασίας!
Επαναλαμβάνετε το ίδιο φαινόμενο που παρατηρήθηκε και σε άλλους χώρους εργασίας το προηγούμενο διάστημα (π.χ. κονσερβοποιίες στην Ημαθία) ότι προκειμένου να «βγει η δουλειά» η εργοδοσία είναι αδίστακτη και διατεθειμένη να θυσιάσει τη ζωή και την υγεία των εργαζομένων.
Η πανδημία του κορωνοϊού και η λογική της «ανοσίας της αγέλης» που εφαρμόζουν ήρθε απλά να επιβεβαιώσει αυτό που ξέρουμε όλοι, ότι για τους εργοδότες και τις κυβερνήσεις «το κόστος» μπαίνει πάνω από όλα !
Το αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής το ζει βέβαια ο λαός της Θεσσαλονίκης διαχρονικά με όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις -και με την σημερινή- με την απαράδεκτη και άθλια κατάσταση που επικρατεί καθημερινά στη συγκοινωνία.
Πρόσφατα ο ΣΥΡΙΖΑ –τώρα που είναι στην αντιπολίτευση- κατέθεσε επερώτηση για τις αστικές συγκοινωνίες διαμαρτυρόμενος για την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί σε αυτές.
Ξεχνάει ο ΣΥΡΙΖΑ ότι δικοί του είναι οι νόμοι και οι τροπολογίες που εφαρμόζει ή συμπληρώνει η κυβέρνηση της ΝΔ.
Ο ΣΥΡΙΖΑ τον Οκτώβρη του 2018 με το αρθ. 54 του ν. 4568 άνοιξε το δρόμο για το ξεπούλημα και την ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών. Επί ημερών του η χρηματοδότηση των συγκοινωνιακών φορέων και το παρεχόμενο συγκοινωνιακό έργο έφτασε στο ναδίρ.
Ας κάνει λοιπόν πρώτα την αυτοκριτική του γιατί ο λαός που χρησιμοποιεί τα ΜΜΜ και οι εργαζόμενοι σε αυτά δεν είμαστε λωτοφάγοι !
Τις τελευταίες μέρες η διοίκηση του ΟΑΣΘ και το Υπουργείο προσπαθούν να μας πείσουν ότι η κατάσταση στη συγκοινωνία «βελτιώνετε» με την κυκλοφορία των ενοικιαζόμενων (leasing) λεωφορείων ενώ ο πρόεδρος του Οργανισμού ισχυρίστηκε σε μια απίθανη δήλωση του σε ρ/φ σταθμό της πόλης ότι τα μειωμένα έσοδα κομίστρου αποδεικνύουν ότι δεν υπάρχει συνωστισμός στα λεωφορεία !! Οι άνθρωποι ζουν σε άλλο κόσμο !
Προσπερνάμε το γεγονός ότι από την πρώτη μέρα κυκλοφορίας των λεωφορείων leasing παρουσιάστηκαν τεχνικού τύπου προβλήματα και δεν δρομολογήθηκαν όσα ανακοινώθηκαν ότι τέθηκαν σε κυκλοφορία.
Η διοίκηση του ΟΑΣΘ δε λέει ότι το επόμενο διάστημα θα αποσυρθούν από την κυκλοφορία 90 λεωφορεία λόγω συμπλήρωσης του ορίου ηλικίας των 23 ετών μερικά εκ των οποίων (περίπου 20) -αν και άκρως επικίνδυνα- κυκλοφορούν ακόμα και εκτελούν συγκοινωνιακό έργο στους δρόμους της πόλης. Άρα από τα αρχικά 54 λεωφορεία που ανακοίνωσε ότι κυκλοφόρησαν η διοίκηση του ΟΑΣΘ το όφελος από την ένταξή τους θα είναι μικρότερο από αυτό που προσπαθεί να μας πείσει.
Επίσης δεν λέει ότι πολλά από τα ενοικιαζόμενα λεωφορεία είναι κανονικά και όχι αρθρωτά (διπλά) τέτοια δηλ. που έχει ανάγκη ο Οργανισμός και υπάρχουν παροπλισμένα στα αμαξοστάσια και που αρκετά από αυτά μπορούν να επισκευαστούν και να τεθούν άμεσα σε κυκλοφορία εξοικονομώντας χρήματα από την ενοικίαση νέων λεωφορείων.
Αυτές οι λογικές όμως δε χωράνε στις πολιτικές των κυβερνήσεων καθώς πρέπει να υπηρετηθεί η κερδοφορία των εταιριών ενοικίασης.
Ορισμένα από τα κανονικά λεωφορεία είναι μάλιστα με δυο πόρτες και μαζί με τα υπόλοιπα που έχουν τρεις πόρτες δρομολογούνται σε γραμμές κορμού (εκεί που θα έπρεπε να υπάρχουν αρθρωτά) με αποτέλεσμα ο κόσμος να στριμώχνεται ακόμα περισσότερο και να δημιουργούνται συνθήκες συγχρωτισμού.
Η πρεμούρα του ΟΑΣΘ για να κυκλοφορήσουν όπως-όπως τα leasing λεωφορεία στην ουσία αποδεικνύει ότι από τη μια ότι η πολιτική των ΣΔΙΤ και της ιδιωτικοποίησης στη συγκοινωνία δεν μπορεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες του λαού για φθηνή και αξιόπιστη συγκοινωνία και από την άλλη την προσπάθεια της κυβέρνησης για να αποσοβήσει τις ευθύνες της σε σχέση με την εξάπλωση της πανδημίας.
Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι όλο το προηγούμενο διάστημα πριν τον περιορισμό της κυκλοφορίας λόγω lock down στη Θεσσαλονίκη στις ώρες αιχμής το μοναδικό ΜΜΜ της πόλης λειτουργούσε και λειτουργεί ως εστία υπερμετάδοσης της πανδημίας παρόλο που οι επιβάτες τηρούν σε απόλυτο βαθμό το μέτρο προστασίας της μάσκας.
Η κυβέρνηση να πάψει να μιλάει περί ατομικής ευθύνης και να μεταθέτει τις ευθύνες της για την πανδημία στο λαό και να προχωρήσει άμεσα σε:
- Ένταξη στην κυκλοφορία τώρα των επισκευάσιμων λεωφορείων και αγορά καινούριων οχημάτων
- Πρόσληψη στον ΟΑΣΘ ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού με μόνιμες σχέσεις εργασίας (ΟΧΙ με μπλοκάκι) και λειτουργίας του σε 24ωρη βάση.
- Καθημερινή υποχρεωτική θερμομέτρηση κατά την ανάληψη εργασίας και επαναλαμβανόμενα τεστ σε όλους τους συναδέλφους για τον περιορισμό της διασποράς του ιού.
- Άμεση προστασία των εργαζομένων που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες χωρίς καμιά απώλεια εισοδήματος.
- Χρηματοδότηση για την άμεση επισκευή λεωφορείων του ΟΑΣΘ και όχι επιδότηση ιδιωτών με κρατικό χρήμα.
- Επίταξη όλων των συγκοινωνιακών μέσων (ΚΤΕΛ) σε ένα ενιαίο κρατικό συγκοινωνιακό φορέα για την καλύτερη και ασφαλέστερη εξυπηρέτηση του λαού.
- Προσλήψεις προσωπικού σε κρίσιμες ειδικότητες (τεχνίτες-οδηγοί)
- Περιορισμός της μετακίνησης των εργαζομένων και ειδικά των οδηγών σε διαφορετικές λεωφορειακές γραμμές για να είναι ευκολότερη η ιχνηλάτηση σε περίπτωση κρούσματος.
- Τακτικές απολυμάνσεις σε όλους τους χώρους εργασίας και επάρκεια μέσων προστασίας (αντισηπτικά-μάσκες κλπ.)