Με μάσκα – παγουρίνο – webex δε βγαίνει η πανδημία (VIDEO)
Ενώ η Κεραμέως έκανε λόγο για αναβαθμισμένες υποδομές και δυνατότητα σύνδεση από σταθερό τηλέφωνο, το φιάσκο συνεχίζεται για δεύτερη μέρα στην τηλεκπαίδευση, και τα ψέματα της κυβέρνησης καταρρέουν μαζί με την πλατφόρμα.
-Είμαστε σίγουροι ότι θα λειτουργήσει η τηλεκπαίδευση;
Η ερώτηση απευθυνόταν στην Κεραμέως και η απάντησή της ήταν αφοπλιστική. Οι εντολές έχουν φύγει στα σχολεία από τον Σεπτέμβρη, οι υποδομές έχουν αναβαθμιστεί, ενώ θα μπορεί να συνδέεται κανείς ακόμα και με τηλέφωνο. Η τεχνολογία στην υπηρεσία της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Ή μήπως όχι;
This is a pipe… όπως θα έλεγε και ο Πουλικάκος στο “Λούφα και Παραλλαγή”.
Την ώρα που η Κεραμέως έκανε εντυπωσιακές εξαγγελίες για τις δυνατότητες της τηλεκπαίδευσης και την… άρτια προετοιμασία του Υπουργείου Παιδείας, η πραγματικότητα το έπιανε για δεύτερη συνεχή μέρα μετεξεταστέο. Μπορεί αυτή τη φορά να μην έπεσε εντελώς το σύστημα, υπήρχαν όμως δεκάδες αναφορές, κυρίως από την επαρχία, για εκπαιδευτικούς και μαθητές, που είτε αδυνατούσαν να συνδεθούν στην πλατφόρμα, είτε είχαν στην οθόνη τους μια θολή εικόνα, σαν τοπίο στην ομίχλη.
Η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών εξέδωσε ανακοίνωση, στην οποία κατακεραυνώνει την κυβέρνηση και την προσπάθειά της να επιρρίψει τις δικές της ευθύνες σε άλλους, ενώ επαναλαμβάνει τα πάγια και αυτονόητα αιτήματα για τη διευκόλυνση των μαθητών και της μαθησιακής διαδικασίας.
«Μετά το χτεσινό φιάσκο, για δεύτερη συνεχόμενη ημέρα συνεχίζονται τα προβλήματα με την πλατφόρμα της “Cisco” για την τηλεκπαίδευση. Χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικοί από δεκάδες περιοχές στην Ελλάδα (Κέρκυρα, Ζάκυνθο, Πάτρα, Λάρισα, Κοζάνη, Θεσπρωτία, Πρέβεζα, Γιάννενα κ.α.) δεν μπορούν να συνδεθούν, άλλοι συνδέονταν τις πρώτες ώρες και μετά αποσυνδέονταν, άλλοι από την πρώτη ώρα δεν κατάφεραν να συνδεθούν. Πρακτικά αυτή η κατάσταση είναι μη λειτουργική όπως καταγγέλλουν εκατοντάδες εκπαιδευτικοί και σχολεία.
Το ψέμα της κυβέρνησης συναγωνίζεται την αδιαφορία της σε ένα “ντέρμπι” με αμφίβολο αποτέλεσμα. Χτες οι ευθύνες επιρρίφθηκαν στην εταιρεία, σήμερα αναμένουμε με ενδιαφέρον να δούμε πού θα επιρρίψει την ευθύνη η κυβέρνηση για τη δική της εγκληματική αδιαφορία. Τα κυβερνητικά παραμύθια περί ευθύνης της εταιρείας αποκαλύπτονται και από το γεγονός ότι θα δώσει και άλλους κωδικούς πέρα από αυτούς του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ).
Την ίδια ώρα το ίδιο το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο έχει “πέσει”, επηρεάζοντας ταυτόχρονα και τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ οι πλατφόρμες eclass και e-me δεν λειτουργούν. Η δημόσια δομή, δηλαδή που μέσα στην πανδημία θα έπρεπε να υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο των σχολείων με ευθύνη της κυβέρνησης που δεν πήρε κανένα μέτρο για την ενίσχυσή της έχει καταρρεύσει.
Αποδεικνύεται περίτρανα ότι τα επικοινωνιακά τερτίπια της κυβέρνησης δεν μπορούν να καλύψουν τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί. Οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς δεν είναι, ούτε θα γίνουν, το φόντο στην κακοπαιγμένη παράσταση που ανεβάζει αυτήν την περίοδο το ΥΠΠΑΙΘ και η πολιτική του ηγεσία.
Απαιτούμε εδώ και τώρα η κυβέρνηση να αναλάβει επιτέλους τις ευθύνες της και να υλοποιήσει τα παρακάτω μέτρα:
-
-Καμία επιβολή στον τρόπο (σύγχρονη ή ασύγχρονη) ή του μέσου της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Αξιοποίηση όλων των τεχνολογικών μέσων ώστε κανένα παιδί να μη μείνει πίσω. Το πρόγραμμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ο προγραμματισμός και τα μέσα που θα επιλεγούν πρέπει να αποφασίζονται με ευθύνη του Συλλόγου Διδασκόντων και των εκπαιδευτικών.
-
-Να εξασφαλιστεί η κάλυψη, με ευθύνη και δαπάνη του κράτους, του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού για τους μαθητές και εκπαιδευτικούς. Δωρεάν τάμπλετ και ηλεκτρονικούς υπολογιστές, δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet. Αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, ώστε να καλύπτει όλες τις ανάγκες των δημόσιων σχολείων.
-
-Μείωση – προσαρμογή της ύλης για όλες τις τάξεις που κλείνουν και ειδικά για τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα. Να επαναδιδαχθεί η ύλη που «προχώρησε» στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όταν θα ανοίξουν τα σχολεία.
-
-Μη προσμέτρηση των απουσιών των μαθητών εφόσον δεν εξασφαλίζονται καθολικά τα τεχνολογικά μέσα. Ειδική μέριμνα για διά ζώσης κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών που θα δημιουργηθούν (ενισχυτική διδασκαλία, φροντιστηριακά μαθήματα κ.τ.λ.)».