“Η γυναίκα ανήκει στην κουζίνα” – Οργή για το μήνυμα της Burger King την Παγκόσμια Μέρα της Γυναίκας
Η Burger King ωστόσο αρνήθηκε να ζητήσει συγγνώμη για την απαράδεκτη ανάρτηση, επιμένοντας μάλιστα ότι έγινε “για καλό σκοπό”.
Αυτογκόλ από τα λίγα έβαλε η αλυσίδα φαστ φουντ Burger King, με αφορμή ένα “τιτίβισμα” για τη μέρα της γυναίκας χθες, στο οποίο σκέφτηκε με έναν κλικμπέιτ τίτλο να προσελκύσει το ενδιαφέρον, κατορθώνοντας να προκαλέσει τελικά δικαιολογημένα οργισμένες αντιδράσεις για την αξιοποίηση του σεξισμού – τάχα για να τον αποδομήσει – για διαφημιστικούς λόγους.
Ο λόγος για την ανάρτηση στην οποία αναφερόταν πως “Οι γυναίκες ανήκουν στην κουζίνα”. Κάτω από το αρχικό τουίτ, ερχόταν η “ανασκευή” του μηνύματος, με την προσθήκη “Εάν θέλουν, φυσικά. Ωστόσο, μόνο το 20% των σεφ είναι γυναίκες”, προσθέτοντας πως “αποστολή μας είναι να αλλάξουμε την αναλογία των φύλων στην εστίαση, ενδυναμώνοντας τις γυναίκες υπαλλήλους ώστε να ακολουθήσουν γαστρονομική καριέρα”. Επιπλέον, η επιχείρηση διαφήμισε τις υποτροφίες που προσφέρει σε γυναίκες υπαλλήλους για “να ακολουθήσουν τα μαγειρικά τους όνειρα”.
Η προσπάθεια αυτοπροβολή της “εταιρικής κοινωνικής ευθύνης” σε θέματα ισότητας απέτυχε παταγωδώς, με τους χρήστες να μέμφονται την εταιρεία που εκμεταλλεύτηκε ένα σεξιστικό στερεότυπο προς άγραν κλικ, και μια από αυτές να ξεκαθαρίζει πως δε θα ξαναγοράσει τίποτε από τα καταστήματά τους.
Η Burger King ωστόσο αρνήθηκε να ζητήσει συγγνώμη για την απαράδεκτη ανάρτηση, επιμένοντας μάλιστα ότι έγινε “για καλό σκοπό”.
Σε χρήστη που χαρακτήρισε το τιτίβισμα της εταιρείας “περίεργο”, η αλυσίδα απάντησε: “Νομίζουμε ότι το περίεργο είναι το ότι οι γυναίκες αποτελούν μόνο το 20% των σεφ στη βιομηχανία εστιατορίων του Ηνωμένου Βασιλείου”.
Στη συνέχεια, σε γραπτή δήλωση του εκπρόσωπος της εταιρείας ανέφερε πως το μόνο λάθος ήταν πως “δεν περιλάβαμε την πλήρη εξήγηση στην αρχική ανάρτηση”. Η συνέχιση της κατακραυγής ανάγκασε τον Διεθνή Επικεφαλής Μάρκετινγκ Φερ Ματσάδο να δηλώσει πως η εταιρεία “λυπάται για τον τρόπο με τον οποίο έγινε αντιληπτή η ανάρτηση”, κάτι που ουσιαστικά ρίχνει το πρόβλημα στην περιορισμένη αντιληπτική ικανότητα του κοινού, και προσθέτοντας πως “η πρόθεση πίσω από αυτή τη δραστηριότητα ήταν στην πραγματικότητα αγαθή”.