Σε Α’ προβολή στο STUDIO new star art cinema: «Γεώργιος Καραϊσκάκης στα σύνορα του μύθου» του Νίκου Παπακώστα
21-10-2021
«Όταν θέλω γίνομαι άγγελος. Και όταν θέλω γίνομαι διάβολος»… Ένα ντοκιμαντέρ για την ζωή και τη δράση του Αρχιστράτηγου του στρατού της Ελληνικής Επανάστασης του 1821.
Από 21 Οκτώβρη 2021, σε A’ προβολή στο STUDIO new star art cinema το ντοκιμαντέρ «Γεώργιος Καραϊσκάκης – Στα σύνορα του μύθου» του Νίκου Παπακώστα. Διάρκεια 79 λεπτά – DCP. Παραγωγή: Canto Mediterraneo. Διανομή: New Star.
«Όταν θέλω γίνομαι άγγελος. Και όταν θέλω γίνομαι διάβολος»
Ένα ντοκιμαντέρ για την ζωή και τη δράση του Αρχιστράτηγου του στρατού της Ελληνικής Επανάστασης του 1821.
Από την ομιχλώδη γέννηση του, μέχρι το θάνατο του το ντοκιμαντέρ αυτό εξετάζει την προσωπικότητα του σημαντικού
αυτού αγωνιστή μέσα από την ιστορία, την ποίηση, την λαογραφία, αλλά και κείμενα συναγωνιστών του, κείμενα των βιογράφων που βρέθηκαν στο πλευρό του στη διάρκεια του ένοπλου αγώνα, κείμενα από σοβαρές επιστολές, κείμενα
που αφορούν στη δράση του τόσο σαν κλέφτης, αρματωλός αλλά και αρχιστράτηγος του Εθνικού απελευθερωτικού στρατού.
ΤΡΕΙΛΕΡ
.Το ντοκιμαντέρ αυτό είναι η πραγματικά πρώτη στην ιστορία κινηματογραφική αναφορά–καταγραφή της ζωής,
του χαρακτήρα και τη δράση του Αρχιστράτηγου της Ελληνικής Επανάστασης του 1821.
Ξεκινώντας από την ομιχλώδη γέννηση του, μέχρι το θάνατο του, το ντοκιμαντέρ αυτό εξετάζει την προσωπικότητα και τη δράση του σημαντικού αυτού αγωνιστή μέσα από την ιστορία από τον εξαίρετο καθηγητή της ιστορίας του Αριστοτελείου Θεσσαλονίκης Γιώργο Μαργαρίτη, τη Λαογραφία και τον μύθο από τον Ηπειρώτη καθηγητή της Λαογραφίας στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλίας και εξαίρετο συγγραφέα Βαγγέλη Αυδίκο, την ποίηση από τον Γιώργο Μπλάνα, έναν από τους κορυφαίους σύγχρονους Έλληνες ποιητές.
Αναγνώστης στο ντοκιμαντέρ είναι σπουδαίος ηθοποιός και καθηγητής Υποκριτικής Κωνσταντίνος Κωνσταντόπουλος, που με μια εξαιρετική ερμηνεία ζωντανεύει κείμενα συναγωνιστών του Καραϊσκάκη, κείμενα των βιογράφων του, που βρέθηκαν στο πλευρό του στη διάρκεια του ένοπλου αγώνα, κείμενα από ιστορικές επιστολές, κείμενα που αφορούν στη δράση του σαν κλέφτης, αρματολός αλλά και σαν αρχιστράτηγος του Εθνικού απελευθερωτικού στρατού.
Οι βιογράφοι αυτοί είναι ο Γεώργιος Γαζής, ο Δημήτριος Αινιάν και ο Κωνσταντίνος Παπαρηγόπουλος.
. Η σκηνοθεσία, η μουσική, το μοντάζ και το σενάριο είναι του Νίκου Παπακώστα, η τεχνική επεξεργασία και τα ειδικά εφέ είναι
του Τζαννέτου Κομηνέα. Συνεργάστηκαν επίσης ο Μάνος Λιδάκης στις ειδικές λήψεις και αρκετοί άλλοι φίλοι εθελοντές .
Θα πρέπει να σημειωθεί η βοήθεια από τις Διοικήσεις του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου, του Πολεμικού Μουσείου
και του Ιδρύματος Λασκαρίδη για την παραχώρηση ιστορικού αρχειακού υλικού καθώς την παραχώρηση των χώρων τους
για τη λήψη οπτικού υλικού.
Νίκος Παπακώστας: «Καραϊσκάκης, η πιο ροκ μορφή του 1821
“Ο Γεώργιος Καραϊσκάκης υπήρξε μια τεράστια αλλά και διφορούμενη προσωπικότητα ανάμεσα στους αγωνιστές της επαναστατημένης Ελλάδας του 1821. Η ζωή και η δράση του από τα προεπαναστατικά χρόνια είχε πολλές ιδιαιτερότητες, που όμως ήταν κάτι συνηθισμένο φαινόμενο για την εποχή.
Για παράδειγμα υπηρέτησε, όπως και οι περισσότεροι αξιόλογοι κλέφτες, αρματολοί και άλλοι οπλοφόροι στη φρουρά του Αλή Πασά, βρέθηκε αντίπαλος του υπηρετώντας τον Οσμάν Πασβάνογλου Πασά του Βιδινίου και φίλο του Ρήγα Φεραίου στον πόλεμο, που διεξήχθη μεταξύ τους, άλλες φορές ακολούθησε τον Κατσαντώνη στα Άγραφα, σκότωσε το θρύλο των στρατευμάτων του Αλή Βεληγκέκα, ενώ στη συνέχεια συνελήφθη και βασανίσθηκε σκληρά στα Γιάννενα ακόμη και με φάλαγγα, που του άφησε σοβαρά προβλήματα στην ήδη προβληματική υγεία του.
Ο Καραϊσκάκης ποτέ δεν συμπάθησε και δεν υπηρέτησε την πολιτική εξουσία, που καθόριζε μαζί με τους ξένους την πορεία της επανάστασης και φυσικά εισέπραξε το αντίτιμο της ανυπακοής του σε αυτή αντιμετωπίζοντας τις ίντριγκες και τις δολοπλοκίες της, που μάλιστα έφτασαν στον έσχατο βαθμό αθλιότητας να κατηγορηθεί για προδοσία με προκατασκευασμένες κατηγορίες
Σήμερα θα χαρακτήριζα τον Καραϊσκάκη την πιο «Ροκ μορφή της επανάστασης του 1821» και δίκαια βρίσκεται στο Πάνθεο των Ηρώων του υπέρ πατρίδας αγώνα. Εδώ θα πω με σιγουριά ότι στο λεξιλόγιο αυτού του βυρωνικού ήρωα δεν υπήρχε, ούτε θα μπορούσε να υπάρχει ο όρος «political correct» ούτε μεταφρασμένος, ούτε αμετάφραστος. Η πολιτική ορθότητα δεν τον απασχόλησε ποτέ και δεν τήρησε ποτέ κανένα από τους κανόνες της και μάλιστα την εποχή εκείνη, που πολιτική ορθότητα και άκρατη πολιτική υποκρισία ήταν πλέον συνώνυμοι όροι!”