Μαρία Κάλλας: Σαράντα χρόνια μετά, η ντίβα «επιστρέφει» στη Σκάλα του Μιλάνου
Η κορυφαία λυρική τραγουδίστρια Μαρία Κάλλας (γεννήθηκε στις 2 Δεκεμβρίου 1923 και έφυγε από τη ζωή στις 16 Σεπτεμβρίου 1977) εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη Σκάλα του Μιλάνου στις 7 Δεκεμβρίου 1951 και για τα επόμενα σχεδόν δέκα χρόνια η Σκάλα θα είναι η σκηνή των μέγιστων θριάμβων της.
«Η Κάλλας έκανε για την ιταλική όπερα τόσα όσα έκανε και ο Βέρντι. Υπήρξε πραγματικά ένας μεγαλοφυής συνδυασμός σπάνιας φωνητικής ευελιξίας, πηγαίας μουσικότητας που μετουσιωνόταν στις πιο αποπνευματωμένες εξωτερικεύσεις και δραματικών – υποκριτικών χαρισμάτων».
Φράνκο Τζεφιρέλι
Η κορυφαία λυρική τραγουδίστρια Μαρία Κάλλας (γεννήθηκε στις 2 Δεκεμβρίου 1923 και έφυγε από τη ζωή στις 16 Σεπτεμβρίου 1977) εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη Σκάλα του Μιλάνου στις 7 Δεκεμβρίου 1951 και για τα επόμενα σχεδόν δέκα χρόνια η Σκάλα θα είναι η σκηνή των μέγιστων θριάμβων της. Το 1955 ανεβάζει την ιστορική παράσταση της «Τραβιάτα» του Βέρντι σε σκηνοθεσία Λουκίνο Βισκόντι.
40 χρόνια μετά το θάνατο της απόλυτης ντίβας της όπερας στο Μουσείο της Σκάλας εκτίθενται κοστούμια, αντικείμενα και σπάνιο φωτογραφικό και ηχητικό υλικό, από τις παραστάσεις της στη Σκάλα. Η Μαρία Κάλλας στη σκηνή Τα χρόνια της Σκάλας – (The La Scala Years) από τις 15 Σεπτεμβρίου 2017 έως τις 31 Ιανουαρίου 2018 στο μουσείο της Σκάλας του Μιλάνου, το οποίο στεγάζεται στο ίδιο κτήριο με το θέατρο.
Η ιταλίδα θεατρική σχεδιάστρια Μαργκερίτα Πάλι έχει την επίβλεψη της έκθεσης που περιλαμβάνει 14 κοστούμια της La Divina, το κολιέ και τα σκουλαρίκια που φορούσε κατά τη διάρκεια της πρώτης παραγωγής του La traviata από τον Βισκόντι, μερικά από τα σχέδια της Λίλα ντε Νόμπιλι για την ίδια παραγωγή και μια ανακατασκευή της χαμένης πρώτης ενδυμασίας.
Η έκθεση περιλαμβάνει πολλές φωτογραφίες από το αρχείο της Σκάλας, καθώς και κριτικές από τη συγκεκριμένη περίοδο. Οι πρόσφατα ανανεωμένες ζωντανές ηχογραφήσεις της Warner Classics συνοδεύουν τον επισκέπτη κατά την περιήγησή του στην έκθεση.
Ο Βισκόντι ήταν ο σημαντικότερος σκηνοθέτης της καριέρας της. Την πρώτη φορά που σκηνοθέτησε την Κάλλας σε όπερα ήταν το 1954 στο La vestale. Το μεταξωτό φόρεμα που φορούσε στην παράσταση εκτίθεται για πρώτη φορά. Μετέπειτα συνεργάστηκαν στα: La sonnambula, La traviata, Anna Bolena και την Ιφιγένεια εν Ταύροις.
Τα κοστούμια που παρουσιάζονται ακολουθούν την Κάλλας στο Χόλιγουντ, πολλά από τα οποία δημιουργήθηκαν στα φημισμένα ατελιέ του Μιλάνου της δεκαετίας του 1950. Εκτός από την Λίλα ντε Νόμπιλι, οι: Πιέρο Τόσι, Αλεξάντρ και Νίκολα Μπενουά, Λίονορ Φίνι και Έμπε Κολτσιάγκι, έχουν την ευκαιρία να σχεδιάσουν κοστούμια για μια σοπράνο, η οποία τα φορούσε σαν ηθοποιός, πράγμα σπάνιο για τη δεκαετία του 1950.
Η Λίλα ντε Νόμπιλι έγραψε ότι η Μαρία Κάλλας ήταν: «… περισσότερο ελεύθερη, όπως είναι συχνά οι Έλληνες».