“Κάλλιο πέντε και στο χέρι…” – μια επίσημη αλλά ζεστή βραδιά

Η καλύτερη αγκαλιά για τους ηθοποιούς και τους συντελεστές της παράστασης “Κάλλιο πέντε και στο χέρι” δεν ήταν άλλη από το κοινό που αγκάλιασε την παράσταση, γεμίζοντας την αίθουσα στο θεατράκι της οδού Ευπατριδών, την περασμένη Δευτέρα, στην επίσημη πρεμιέρα του έργου.

Συνήθως οι επίσημες βραδιές συνδέονται με σταρ και κόκκινα χαλιά. Αλλά εδώ το κόκκινο είχε άλλου είδους αποχρώσεις και οι αστέρες της βραδιάς γίνονταν αυτοί χαλί να τους πατήσεις, με την ευγένειά τους, στο ζεστό χώρο του θεάτρου “από Κοινού”.

Ένας στίχος του Β. Παπακωνσταντίνου λέει “η αγκαλιά σου είναι η Σκάλα του Μιλάνου, κι εγώ απόψε έχω επίσημη πρεμιέρα“. Κι η καλύτερη αγκαλιά για τους ηθοποιούς και τους συντελεστές της παράστασης “Κάλλιο πέντε και στο χέρι…” δεν ήταν άλλη από το κοινό που αγκάλιασε την παράσταση, γεμίζοντας την αίθουσα στο θεατράκι της οδού Ευπατριδών, την περασμένη Δευτέρα, στην επίσημη πρεμιέρα του έργου.

Ανάμεσά τους δημοφιλείς, καταξιωμένοι ηθοποιοί, όπως η Νικολέτα Βλαβιανού και ο Ρένος Χαραλαμπίδης, κι ένα άτυπο κόκκινο κλιμάκιο, με βουλευτές και μέλη της Κεντρικής Επιτροπής: η Αλέκα Παπαρήγα, ο Δημήτρης Γόντικας κι η Διαμάντω Μανωλάκου, ο Σπύρος Χαλβατζής με τη σύζυγό του, η Ελένη Μηλιαρονικολάκη, η Λιάνα Κανέλλη -κι ελπίζουμε να μην ξεχνάμε κανέναν.

Ένα δύσκολο κι απαιτητικό κοινό, που δε φοβήθηκε πολιτικά την… αναθεώρηση της επιθεώρησης και γέλασε με την καρδιά του, σε μια παράσταση, όπου όλα γίνονται από κοινού και καταργούνται τα όρια μεταξύ σκηνής και θεατών -όπως κάποιοι πχ θέλουν να καταργήσουν τις απεργίες, που ήταν το θέμα συζήτησης στα πηγαδάκια εκείνη τη μέρα.

Μια παράσταση που φέρνει αυθόρμητα χαμόγελα -ενίοτε πικρά, σαν την επικαιρότητα- στα χείλη, καθώς πιάνει πονεμένα θέματα:
-την ελπίδα που ερχόταν, και δεν πεθαίνει τελευταία, απλώς εμείς πεθαίνουμε πρώτοι, πριν από αυτήν.
-αυτούς που την ψάχνουν στο Survivor, για τη φήμη, και (από την πείνα την πολλή) σιλφίδες έχουν μείνει.
-την αττική σύνταξη “τα παιδιά παίζει” και πεινάει, που έχει καταργηθεί, δείχνοντας το δρόμο και για τις κανονικές συντάξεις
-τη γραφειοκρατία και τους μητρωομανείς υπαλλήλους που ταλαιπωρούν τον κοσμάκη
-το ανελέητο κυνηγητό που έχει εξαπολύσει η Δούρου εναντίον της Δούρου (παντός υπευθύνου, λέει) με αφορμή τις πρόσφατες καταστροφές στη Δυτική Αττική.
-το χάος στα βιβλία ιστορίας, και τις ρυτίδες στο μέτωπο, που κάποτε μπορεί να επιβραβευτούν -όπως ο έρπης του πρωθυπουργού.
Και μια σειρά άλλα, που αξίζει να τα δει κανείς από κοντά.

Στο τέλος, το κοινό χειροκρότησε θερμά τους… κάλλιστους πέντε επί σκηνής.
-την Ελένη Γερασιμίδου, με την αστείρευτη κωμική φλέβα
-τον Αντώνη Ξένο, που πιάνει το σφυγμό του κοινού κι έχει πάντα την ευθύνη για την επαφή μαζί του
-την πολυτάλαντη Αγγελική Ξένου, που αποδεικνύει πως το μήλο έχει πέσει κάτω από τη μηλιά
-τον Άκη Σιδέρη, που γεμίζει με την παρουσία του -και το παράστημά του- τη σκηνή
-και την Τζο Μπάλτα που δένει διαλεκτικά με τους υπόλοιπους, κι όχι μόνο χάρη στο πιάνο της, που ντύνει μουσικά τις σκηνές και το κλείσιμο του έργου.

Αλλά και όλους τους υπόλοιπους -αφανείς και μη- συντελεστές της παράστασης, από τον Πάνο Χατζηκουτσέλη, που επιστρατεύτηκε για να σατιρίσει τα κακώς κείμενα, στα κείμενα της παράστασης, τον Προκόπη Αναλυτή, που έβαλε τη δική του νότα στα κείμενα, το Νίκο Ροκά, που αναπληρώνει την Τζο Μπάλτα, έως και τα παιδιά που βοηθάνε στο τεχνικό κομμάτι και στην υποδοχή, λειτουργώντας “από κοινού”, σα μια παρέα.

Μετά το τέλος της παράστασης, η Ελένη Γερασιμίδου έκανε δηλώσεις στην Κατιούσα, όπου στάθηκε στη ζεστή ανταπόκριση του κόσμου, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι συντελεστές, την “ομερτά” των κυρίαρχων ΜΜΕ, που δεν προβάλλουν το έργο και την έλλειψη στήριξης από την Πολιτεία.

“Η ανταπόκριση του κόσμου είναι καλή πάντα. Και σήμερα, μολονότι οι επίσημοι είναι λίγο… δύσκολο κοινό. Ήταν όμως φίλοι, καλοί συνάδελφοι, ήταν οι δικοί μας άνθρωποι. Ο κόσμος έχει λίγο απομονωθεί. Βέβαια εδώ περνάει καλά, με ένα χιούμορ εύστοχο και λαϊκό πάντα.
Όπως είπα και στο τέλος της παράστασης, δεν επιχορηγούμαστε. Είναι η πρώτη φορά που κάναμε αίτηση, για να ανεβάσουμε Μαγιακόφσκι, αλλά δεν είχαμε φαίνεται τις προϋποθέσεις… Που όλες τις είχαμε. Και το χώρο και την προϋπηρεσία της ομάδας… Αλλά δεν πειράζει”.

“Το παλεύουμε πάντως. Και χρειαζόμαστε τη στήριξη του κόσμου, γιατί εμείς δεν έχουμε δεκανίκια και γενικώς δεν είμαστε υπέρ των δεκανικιών, ακόμα κι αν είναι δικά μας. Προχωράμε με τις δικές μας δυνάμεις και με έναν κόσμο που σίγουρα μας ακολουθεί, είναι πιστός και αγαπάει αυτό που γίνεται.
Θα μπορούσαμε να γράφουμε έργα πιο εμπορικά. Έχει γίνει πολύ μόδα. Δεν έχουμε μεγάλη προβολή. Ο κόσμος που έρχεται εδώ πάντως, γράφει όπου μπορεί τις εντυπώσεις του, κόντρα σε αυτούς που δε μας προβάλλουν”.

“Όταν λέμε ‘αναθεώρηση’ σατιρικό είναι προφανώς, πλάκα κάνουμε. Αλλά αρέσει ναι, αρέσει στον κόσμο. Κυρίως σε αυτούς απευθυνόμαστε άλλωστε, αλλά παράλληλα και σε ένα κοινό, που είναι πιο μυημένο στα θεατρικά…”

 

Οι παραστάσεις συνεχίζονται κάθε Παρασκευή & Σάββατο στις 21:00 & Κυριακή στις 20:15, στο θέατρο της οδού Ευπατριδών, πολύ κοντά στη στάση Μετρό Κεραμεικός/Γκάζι.

Κείμενα: Πάνος Χατζηκουτσέλης, Ελένη Γερασιμίδου, Αντώνης Ξένος, Προκόπης Αναλύτης

Παίζουν: Ελένη Γερασιμίδου, Αντώνης Ξένος, Άκης Σιδέρης, Αγγελική Ξένου

Στο πιάνο: Τζο Μπάλτα- Νίκος Ροκάς

Κάθε Παρασκευή & Σάββατο στις 21:00 & Κυριακή στις 20:15

Τιμή εισιτηρίου: 12€ κανονικό & 8€ φοιτητές, άνεργοι, ΑμΕΑ, άνω των 65 ετών

Τηλ. κρατήσεων: 211 4057249

Από Κοινού θέατρο
Ευπατριδών 4, Γκάζι
(μετρό Κεραμεικός)

email: [email protected]
facebook: Από Κοινού θέατρο

Κατιούσα – χορηγός επικοινωνίας

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Κάντε ένα σχόλιο: