Λεωφορείο του ΟΑΣΘ χωρίς φρένα! Από τύχη δεν προκλήθηκε μεγάλο ατύχημα…
ΔΑΣ ΟΑΣΘ: Αυτά είναι τα αποτελέσματα της εφαρμογής -από όλες τις κυβερνήσεις- της πολιτικής της Ε.Ε. για την «απελευθέρωση» των μεταφορών δηλ. την παράδοση των μεταφορών στους ιδιώτες.
Νωρίς το μεσημέρι της Κυριακής 20 Νοέμβρη λεωφορείο του ΟΑΣΘ, ενοικιασμένο από την εταιρία leasing της γραμμής 10 Χαριλάου που είχε επιβάτες κατά την αναχώρηση του από το τέρμα με κατεύθυνση το κέντρο της πόλης πριν την πρώτη στάση έμεινε χωρίς φρένα!
Ο οδηγός με μεγάλη προσπάθεια και υπερένταση ακινητοποίησε το όχημα τουλάχιστον 150 μέτρα μακριά από το σημείο που ενεργοποίησε το σύστημα πέδησης του οχήματος.
Μετά από αυτό λιποθύμησε και μεταφέρθηκε σε νοσοκομείο από όπου αποχώρησε αρκετή ώρα αργότερα αφού συνήλθε.
Το ότι δεν προκλήθηκε μεγάλο ατύχημα οφείλεται καθαρά στον παράγοντα τύχη αφού η ημέρα που συνέβη το περιστατικό ήταν Κυριακή που η κυκλοφορία είναι περιορισμένη.
Αυτά είναι τα αποτελέσματα της εφαρμογής -από όλες τις κυβερνήσεις- της πολιτικής της Ε.Ε. για την «απελευθέρωση» των μεταφορών δηλ. την παράδοση των μεταφορών στους ιδιώτες.
Έχει αποτύχει πλήρως η πολιτική της ΝΔ για το συγκοινωνιακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης που υποτίθεται θα αντιμετωπίζονταν με συμπράξεις με τους ιδιώτες (ΣΔΙΤ) για την ενοικίαση λεωφορείων, με τα λεωφορεία της Λειψίας που τα 2/3 είναι παροπλισμένα στα αμαξοστάσια, με την εκχώρηση γραμμών στα ΚΤΕΛ κλπ.
Όταν κάποιος εργαζόμενος οδηγός χάνει τις αισθήσεις του μετά από ένα τέτοιο περιστατικό
αυτό αποδεικνύει τον άμεσο κίνδυνο που υπάρχει για την ακεραιότητα και την ασφάλεια τόσο των εργαζομένων όσο και των επιβατών.
Μην ξεχνάμε ότι πριν από περίπου ένα χρόνο ένας εργαζόμενος της ΣΤΑ.ΣΥ έχασε τη ζωή του όταν κατά τη διάρκεια συντήρησης γραμμής «έσπασαν τα φρένα» στο βαγονέτο του συνεργείου.
Η αποψίλωση από τις διοικήσεις του ΟΑΣΘ όλων των τμημάτων των συνεργείων από τεχνικό προσωπικό, η απαγόρευση προσλήψεων μόνιμων εργαζόμενων λόγω του καθεστώτος της εκκαθάρισης του Οργανισμού, η τεράστια έλλειψη ανταλλακτικών και αναλώσιμων, η έλλειψη τεχνογνωσίας και η γνώση του ιστορικού των ενοικιαζόμενων λεωφορείων που ήρθαν από πολλές διαφορετικές χώρες, η απουσία ακόμα και βιβλίων βλαβών από τα λεωφορεία για να γνωρίζουν οι οδηγοί ποιες εργασίες συντήρησης και επισκευής έχουν γίνει, είναι καθοριστικός παράγοντας που πολλαπλασιάζει τον κίνδυνο νέου προδιαγεγραμμένου «ατυχήματος»/εγκλήματος.
Εάν δίνονταν τα ίδια χρήματα που δίνονται σήμερα αντί για ενοικίαση μεταχειρισμένων για αγορά καινούργιων λεωφορείων πέρα από το ότι οι συνθήκες μεταφοράς και ασφάλειας του λαού της πόλης θα ήταν πολύ καλύτερες σε 5 με 7 χρόνια (ανάλογα την τιμή) τα λεωφορεία θα ήταν ιδιόκτητα.
-Η κυβέρνηση και η διοίκηση του ΟΑΣΘ να στελεχώσουν άμεσα τα συνεργεία με έμπειρο μόνιμο προσωπικό με πλήρη εργασιακά δικαιώματα.
-Να προσληφθούν μόνιμοι οδηγοί και όχι συμβασιούχοι «φθηνοί εργαζόμενοι» που είναι το σχέδιο της κυβέρνησης για να επανδρώσουν τα λεωφορεία που παραμένουν σταθμευμένα στα αμαξοστάσια χωρίς οδηγούς.
-Να δοθούν χρήματα για ανταλλακτικά και αναλώσιμα ώστε να βγουν παροπλισμένα λεωφορεία του ΟΑΣΘ για να αναταχθεί πλήρως ο στόλος.
ΔΑΣ ΟΑΣΘ