Τι… παίζει σήμερα; – Κυριακή 18 Δεκέμβρη 2022

Ταινίες, θεατρικές παραστάσεις, περιήγηση σε μουσεία, μουσική, τηλεοπτικές σειρές, βιβλία και άλλες προτάσεις.

Θέατρο

ΑΡΗΣ

Η παράσταση που αγαπήθηκε και συγκίνησε κοινό και κριτικούς… «Άρης», της Σοφίας Αδαμίδου, με τον Τάσο Σωτηράκη στον ομώνυμο ρόλο. Η παράσταση που παρουσιάστηκε στον Τεχνοχώρο Cartel για 4 σεζόν και σε περισσότερες από τριάντα πόλεις και Φεστιβάλ, στην Ελλάδα, την Κύπρο και την Ζυρίχη, έρχεται ξανά στην Πάτραστο θέατρο ΓΡΑΜΜΕΣ ΤΕΧΝΗΣ στις 16, 17 και 18 Δεκεμβρίου. 

ΑΡΗΣ

 «Εγώ είμαι. Δεν υπάρχω, αλλά υπάρχω. Δεν ζω, αλλά ζω. Δεν έχω σάρκα και οστά… δεν τα χρειάζομαι. Εσείς με κρατάτε εδώ. Με τα θετικά σας λόγια, αλλά και τα αρνητικά. Δεν έχω ησυχάσει ως νεκρός… αλλά μήπως έζησα ήσυχος και ως ζωντανός; Ο καθένας από την πλευρά που το βλέπει, από την πλευρά που τάσσει εαυτόν… Είναι τιμή πάντως να με βρίζει ο εχθρός…σημαίνει ότι με φοβάται.» (απόσπασμα από την παράσταση)

Παρότι πέρασαν 77 χρόνια από τον τραγικό θάνατό του, ο Άρης βρίσκεται πάντα στην επικαιρότητα, σε συζητήσεις για το ποιος ήταν σαν άνθρωπος, σαν πρωτοκαπετάνιος του ΕΛΑΣ, σαν λαϊκός ηγέτης, αλλά και η σχέση του με το ΚΚΕ. Ο ηγέτης της Αντίστασης, ο πρωτοκαπετάνιος του θρυλικού ΕΛΑΣ που ελευθέρωσε τη χώρα από τους Ναζί, ο φόβος και ο τρόμος των ντόπιων συνεργατών του χιτλερισμού, «γύρισε». Ίσως γιατί ποτέ δεν έφυγε, αφού ο «μύθος» του, μένει ζωντανός από γενιά σε γενιά.

Ο Άρης πέρασε στην «αθανασία». Ο Μιζέριας της «δήλωσης». Ο Βελουχιώτης του Γοργοπόταμου. Ο Άρης της Λαμίας. Ο αρνητής που «έκαψε» τη Βάρκιζα. Ο «αετός» της Ρούμελης στην τελευταία πτήση της Μεσούντας. Βήμα, βήμα η πορεία και η ζωή του εμβληματικού λαϊκού ηγέτη που ανέδειξε η νεότερη ιστορία της χώρας. Προσωπικές στιγμές ενός ανθρώπου. Ο ήρεμος καπετάνιος, ο στρατηγικός και πολιτικός νους που ξεδιπλώνει τις στρατιωτικές και οργανωτικές του ικανότητες. Ο γιος που μιλά στη μάνα του.

Το σύμβολο που συνομιλεί και «αγκαλιάζει» με το λόγο του αγρότες και εργάτες. Ο πρώτος των ανταρτών με τους μαυροσκούφηδές του. Ο κομμουνιστής, ο πρωτοκαπετάνιος που θυμώνει, οργίζεται, ξεσπά. Που παλεύει με τον εαυτό του, τη συνείδησή του, που διαφωνεί με το Κόμμα του μένοντας πάντα πιστός σε αυτό. Ο Άρης με το σύντροφο του, τον Τζαβέλα. Ο Άρης με το πιστόλι στον κρόταφο. Σε μια ανατροπή της μοίρας και ένα διαχρονικό κάλεσμα αγώνα. Αυτός είναι ο Άρης!

 

“Αναφορά για μια Ακαδημία” του Φραντς Κάφκα, στο Θέατρο Άττις-Νέος Χώρος

 

Σωτηρία με λένε

Το έργο της Σοφίας Αδαμίδου που αποτελεί ένα αφήγημα με στιγμές και αναμνήσεις από τη ζωή της Σωτηρίας Μπέλλου, της σπουδαίας γυναικείας μορφής του λαϊκού και ρεμπέτικου τραγουδιού θα παρουσιαστεί από τις 10 Νοεμβρίου με συνοδεία ζωντανής μουσικής, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων, στο θέατρο Μικρό Χορν, σε σκηνοθεσία, διασκευή & δραματουργική επεξεργασία του Γιώργου Παπαγεωργίου. Στο ρόλο της Σωτηρίας, η Κάτια Γκουλιώνη.

Η παράσταση είναι αφιερωμένη στη μνήμη της Σοφίας Αδαμίδου και της Ντίνας Κώνστα.

Το έργο:

Βράδυ. Η Σωτηρία βρίσκεται στο νοσοκομείο λίγο πριν την εγχείρηση που θα της στερήσει τη φωνή. Η ζωή της θα περάσει σαν ταινία μπροστά από τα μάτια της. Οι δικοί της άνθρωποι, η οικογένειά της, ο άντρας της, τα πάθη της. Άνθρωποι που αγάπησε και την αγάπησαν κι άλλοι που την πίκραναν ή την στήριξαν όταν πρωτοξεκίνησε. Η Σοφία Βέμπο που χωρίς να το γνωρίζει τη μύησε στο τραγούδι, Ο Βασίλης Τσιτσάνης που της άνοιξε το δρόμο, ο Παπαϊωάννου που αγάπησε βαθιά. Φτάνει μέχρι τον Ανδριόπουλο και τον Σαββόπουλο που την έφεραν πιο κοντά στις νεότερες γενιές.

Αυτό το βράδυ η Σωτηρία θα «βουτήξει» σε μια ζωή που επηρεάστηκε σημαντικά από συνθήκες και γεγονότα μιας ολόκληρης εποχής.

Ημέρες & Ώρες Παραστάσεων: 

Τετάρτη:20:00

Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο : 21:00

Κυριακή : 18:00

 

ΦΙΛΟΥΜΕΝΑ ΜΑΡΤΟΥΡΑΝΟ

Ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος σκηνοθετεί τη Μαρία Ναυπλιώτου στη Φιλουμένα Μαρτουράνο, τη γλυκόπικρη κωμωδία του Εντουάρντο Ντε Φιλίππο, λαμπρό δείγμα του ιταλικού νεορεαλισμού, που συμπυκνώνει στις σελίδες του μια ολόκληρη εποχή και αποτελεί ένα από τα πιο αγαπημένα έργα του παγκόσμιου θεατρικού ρεπερτορίου που συνεχίζει να συγκινεί ακόμη και σήμερα,  77 χρόνια μετά το πρώτο ανέβασμά του στη Νάπολη (1946).

Η Μαρία Ναυπλιώτου ενσαρκώνει μια γυναίκα- σύμβολο, τη Φιλουμένα, σε ένα ρόλο – ορόσημο που έχουν ερμηνεύσει κορυφαίες ηθοποιοί (όπως η Σοφία Λόρεν) ανά τον κόσμο.

Ζευγάρι της στη σκηνή ο Μελέτης Ηλίας, ιδανικός στο ρόλο του Ντομένικο Σοριάνο.

Η Φιλουμένα Μαρτουράνο ξεκίνησε ως πόρνη και κατέληξε ερωμένη του πλούσιου εμπόρου ΝτομένικοΣοριάνο. Τώρα, έπειτα από αρκετά χρόνια κοινού βίου, διεκδικεί τη θέση που της αξίζει. Ένα απρόσμενο μυστικό ανατρέπει τις ισορροπίες και αλλάζει τα δεδομένα.

Ένα έργο που βάζει στο μικροσκόπιο τη γυναίκα, τις προβληματικές οικογενειακές και κοινωνικές δομές και τα στερεότυπα φέρνοντας αντιμέτωπους δύο κόσμους με όχημα τη σπουδαία  γλώσσα του συγγραφέα.

Όπως γράφει και ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος:

«Όλα έγιναν κάποτε. Κάποτε της είπαν πως έγινε γυναίκα. Δεν είναι κορίτσι πια. Κάποτε έφυγε από το σπίτι της το πατρικό και πήγε σε εκείνο το άλλο “σπίτι”. Κάποτε γνώρισε κι εκείνον. Κάποτε την γνώρισε κι αυτός. Κάποτε έμεινε  έγκυος και μετά ξανά και ξανά. Και κάποτε εκείνος της ζήτησε να μείνει μαζί του, χωρίς να της το ζητήσει και ποτέ αληθινά. Ύστερα το ξέχασε.  

Κάποτε γεννήθηκαν και τρία παιδιά. Που δεν έμαθαν ποτέ ποιανού παιδιά είναι.

Και κάποτε…το κάποτε κουράστηκε. Και θέλησε να γίνει τώρα.

Τώρα…ανάμεσα σε εκείνη και σε εκείνον. Που δεν συναντήθηκαν ποτέ, μέχρι τώρα. Που δεν έζησαν ποτέ αληθινά, μέχρι τώρα.

Που δεν έμαθε ποτέ εκείνη ποιος στ’ αλήθεια είναι εκείνος. Ο Ντομένικο Σοριάνο.

Και δεν έμαθε ποτέ  εκείνος ποια στ’ αλήθεια είναι εκείνη. Η Φιλουμένα Μαρτουράνο. Η γυναίκα που δεν κλαίει ποτέ. Μέχρι τώρα. Που θα μάθει. Μέχρι τώρα που θα μάθουμε κι εμείς.

Και θα το μάθουν και εκείνα τα παιδιά. Πρέπει να το μάθουν.

Γιατί όπως λέει και μία κρυφή φωνή μες στο σκοτάδι…

“Τα παιδιά είναι παιδιά”.

Και σε λίγο χαράζει το πρώτο  φως της καινούριας ζωής.»

Τετάρτη έως Κυριακή στο Θέατρο Δημήτρης Χορν

 

“Γάμος” του Μάριου Ποντίκα στο θέατρο “Επί Κολωνώ”

Μια νεαρή κοπέλα βιάζεται και ό,τι ακολουθεί είναι οι αλλεπάλληλοι “βιασμοί” της από την οικογένεια, την κοινωνία, τους εκπροσώπους της δικαιοσύνης. Η ίδια βρίσκεται “καθηλωμένη” σε όλη τη διάρκεια του έργου, αμέτοχη και ανυπεράσπιστη, ενώ παρακολουθούμε όλους τους ανθρώπους γύρω της να έχουν λόγο και άποψη γι’ αυτό που της συνέβη και δικαιώματα πάνω στο σώμα της, που γίνεται ένα πεδίο συγκρούσεων. Η υποκρισία οδηγεί στη συμβιβαστική λύση του γάμου της με τον βιαστή της και την ίδια στην αυτοπυρπόληση. Τυλιγμένη ολόκληρη σε επιδέσμους λόγω των καθολικών εγκαυμάτων, παραμένει βουβή μέχρι τέλους στην αίθουσα δικαστηρίου, αρνούμενη να ενδώσει σε οποιαδήποτε συναινετική συμμετοχή της και γίνεται το τραγικό σύμβολο της αξιοπρέπειας απέναντι σε κάθε είδους βιασμό.

Σε μια εποχή που εξακολουθούν τις ειδήσεις να τις κατακλύζουν θέματα για γυναικοκτονίες, για άνιση και προσβλητική μεταχείριση, σε μια εποχή που δίνονται ακόμη συνεχώς μάχες για το δικαίωμα των γυναικών πάνω στο σώμα τους και τον αυτονόητο σεβασμό στην ανθρώπινη ύπαρξη, το έργο συνεχίζει να μιλάει εξ ίσου καθαρά και δυνατά στους θεατές, όσο και τη στιγμή της συγγραφής του, αιχμηρό σαν ακονισμένο ξυράφι.

Συντελεστές:
Κείμενο: Μάριος Ποντίκας
Σκηνοθεσία: Ελένη Σκότη
Σκηνικά: Γιώργος Χατζηνικολάου
Κοστούμια: Μαρία Αναματερού
Φωτισμοί: Αντώνης Παναγιωτόπουλος
Μουσική & Sound design: Στέλιος Γιαννουλάκης
Φωτογραφίες: Γιώργος Χατζηνικολάου
Βοηθός σκηνοθέτιδος: Φαίδρα Αγγελάκη
Υπεύθυνοι επικοινωνίας παράστασης: Μαριάννα Παπάκη, Νώντας Δουζίνας
Διεύθυνση Παραγωγής: Μαρία Αναματερού
Παραγωγή: Ομάδα Νάμα

Με τους (με αλφαβητική σειρά):
Ηλία Βαλάση, Στέλιο Δημόπουλο, Μαρία Κάτσενου, Αθανασία Κουρκάκη, Μέγκυ Σούλι.

Παραστάσεις: Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21:15 & Κυριακή στις 18:15

 

«Η ΠΟΝΤΙΚΟΠΑΓΙΔΑ», της Αγκάθα Κρίστι επιστρέφει για 3η χρονιά στον ΝΕΟ Ακάδημο!

σκηνοθεσία Κίρκη Καραλή

…με τους Μάριο Αθανασίου, Πηνελόπη Αναστασοπούλου, Ράνια Οικονομίδου, Δημήτρη Πετρόπουλο, Νίκο Πολυδερόπουλο, Βαγγέλη Σαλευρή, Χάρη Τζωρτζάκη, Σάννυ Χατζηαργύρη

Η Happy Productions παρουσιάζει για 3η χρονιά στον Νέο Ακάδημο, σε μια μεγάλη παραγωγή, το θρυλικό έργο μυστηρίου της Αγκάθα Κρίστι «Η ΠΟΝΤΙΚOΠΑΓΙΔΑ» («The Mousetrap»), το μακροβιότερο έργο στην ιστορία του παγκόσμιου θεάτρου, που παίζεται συνεχώς στο West End από τo 1952 έως σήμερα.

H κατεξοχήν συγγραφέας έργων μυστηρίου, όταν το έγραψε, δεν πίστευε ότι θα μπορούσε να αντέξει στη σκηνή για πάνω από 8 εβδομάδες. Όταν η ιστορία τη διέψευσε, απέδωσε την συνεχιζόμενη επιτυχία του έργου στο γεγονός πως υπάρχει «κάτι» στο κείμενο που αφορά κάθε θεατή προσωπικά.

Η αρχική του εκδοχή, το 1947, ήταν ραδιοφωνική, βασισμένη στο αδημοσίευτο, τότε, διήγημα της Αγκάθα Κρίστι με τίτλο “Τρία τυφλά ποντίκια”. Τον τίτλο “Ποντικοπαγίδα” τον εμπνεύστηκε από το θεατρικό έργο που στήνει ο Άμλετ στο ομώνυμο έργο του Σαίξπηρ για να συλλάβει την ενοχή της μητέρας και του πατριού του. Στήνει, δηλαδή, ένα θέατρο μέσα στο θέατρο, υιοθετώντας μια αλλοπρόσαλλη συμπεριφορά, προκειμένου να μπερδέψει τους ενόχους και να φέρει στο φως την αλήθεια. Κι αυτή η έμπνευση της Αγκάθα δεν είναι καθόλου τυχαία…

Στη νέα προσαρμογή του έργου, σε σκηνοθεσία και δραματουργική επεξεργασία Κίρκης Καραλή, μεταφερόμαστε, μια χιονισμένη μέρα στις αρχές της δεκαετίας του ’90, σε μια απομονωμένη πανσιόν μιας επαρχίας,  προτού μπουν τα κινητά τηλέφωνα στις ζωές μας!

Οκτώ ήρωες (Μάριος Αθανασίου, Πηνελόπη Αναστασοπούλου, Ράνια Οικονομίδου, Δημήτρης Πετρόπουλος, Νίκος Πολυδερόπουλος, Βαγγέλης Σαλευρής, Χάρης Τζωρτζάκης, Σάννυ Χατζηαργύρη) που όλοι τους κρύβουν ένα μυστικό, βρίσκονται αντιμέτωποι με σκληρές αλήθειες και επικίνδυνα ψέματα.

Ο φόβος τους κυκλώνει και ένας δολοφόνος βρίσκεται ανάμεσά τους. Μια ιστορία εκδίκησης με μεγάλές ανατροπές, έξυπνα τεχνάσματα και μια ποντικοπαγίδα που περιμένει το επόμενο θύμα της!

….η συνέχεια επί σκηνής στον ΝΕΟ Ακάδημο!

….και σσσσσσσσσςςςςς μην ψιθυρίσετε το τέλος σε κανένα!

Διανομή (με αλφαβητική σειρά): Μάριος Αθανασίου, Πηνελόπη Αναστασοπούλου, Ράνια Οικονομίδου, Δημήτρης Πετρόπουλος, Νίκος Πολυδερόπουλος, Βαγγέλης Σαλευρής, Χάρης Τζωρτζάκης, Σάννυ Χατζηαργύρη

Ευχαριστούμε θερμά τους Λιάνα Κανέλλη, Πάνο Σόμπολο και Σεμίνα Διγενή που “δάνεισαν” τις φωνές τους για τις ανάγκες της παράστασης

Παραγωγή: Happy Productions

ΝΕΟΣ Ακάδημος: Ακαδημίας & Ιπποκράτους 17, Μετρό Πανεπιστήμιο

Τηλέφωνα Επικοινωνίας: 210 3625119 & 210 0080900

Παραστάσεις: Τετάρτη 20:00, Πέμπτη 20:00, Παρασκευή 19:00, Σάββατο 18:00, Κυριακή 20:30

Διάρκεια Παράστασης: 100 λεπτά χωρίς διάλειμμα

 

«Free Freaks» 

Μια comic πρωτότυπη και εκρηκτική παράσταση, το «Free Freaks», εμπνευσμένη από τον πιο ανατρεπτικό διαδικτυακό ήρωα της εποχής μας, τον Mr. Freeman, που κατέκλυσε τις οθόνες μας με τους καταιγιστικούς και αφοπλιστικούς του μονολόγους, παρουσιάζεται κάθε Κυριακή στις 8 μ.μ. στο Θέατρο «Βαφείο – Λάκης Καραλής».

Όπως αναφέρεται στο δελτίο Τύπου της παράστασης: «Οι free freaks, ως γνήσιοι επίγονοί του, χακάρουν τον κόσμο μας και εισβάλλουν στο κρανίο μας για να ταρακουνήσουν τις ετοιμοθάνατες νευρικές απολήξεις του εγκεφάλου μας.

Τα Φρικιά πυρπολούν με τον αιρετικό τους τρόπο την “κανονικότητα” και μας προτείνουν να παίξουμε ένα παιχνίδι, δίνοντας στον φρικαρισμένο εαυτό μας μια δεύτερη ευκαιρία “να ζήσει πραγματικά”.

Η παράσταση είναι μια σύγχρονη κωμωδία – μπορεί και τραγωδία. Προσοχή όμως αγαπημένοι μας παντογνώστες, γιατί τα free freaks μπορεί ξαφνικά -εκεί που γελάτε- να σας κάνουν ν’ αναρωτηθείτε “ρε μήπως είμαι κι εγώ φρικιό”; και τι θα γίνει τότε;».

Ταυτότητα της παράστασης

Θεατρική Προσαρμογή & Σκηνοθεσία: Κώστας Δελακούρας

Ερμηνεύουν (με αλφαβητική σειρά): Σάντρα Ααρών, Αλίκη Καλλιβωκά, Χαρά Καραβασιλείου, Ελένη – Δήμητρα Μουτάφη, Αφροδίτη Ντίτορα και ο Κώστας Δελακούρας

Φωτισμοί – Ηχοληψία: Σάββας Σουρμελίδης

Κατασκευές: Όλγα Γεωργιάδου & Χαρά Καραβασιλείου

Φωτογραφίες: Μάνος Γεωργίου – Νάντια Γεωργιάδου

Μουσική Επιμέλεια & Βίντεο: Free Freaks

Παραγωγή: Ομάδα Πλάνη

Πληροφορίες

Θέατρο «Βαφείο – Λάκης Καραλής», Αγίου Όρους 16 & Κωνσταντινουπόλεως 115, Κεραμεικός. Στάση Μετρό: Κεραμεικός

Τηλέφωνο Κρατήσεων: 210 3425637

Κάθε Κυριακή στις 8 μ.μ.

Διάρκεια παράστασης: 70΄

Τιμές εισιτηρίων: 12 ευρώ (γενική είσοδος), 10 ευρώ (μειωμένο) (Ειδικές Τιμές σε συλλόγους και group)

Προπώληση Εισιτηρίων: Viva.gr https://www.viva.gr/tickets/theater/free-freaks/

Τηλ. 6944 718226

e-mail: [email protected]

 

“Οι 12 ένορκοι” του Reginald Rose στο θέατρο Αλκμήνη (8η χρονιά)

Η παράσταση της Κωνσταντίνας Νικολαΐδη που έχει κερδίσει με πρωτόγνωρο τρόπο την αγάπη και την εμπιστοσύνη του κόσμου τα τελευταία χρόνια, επιστρέφει στο σπίτι της στο θέατρο Αλκμήνη για μια δυναμική 8η χρονιά. Οι θυμωμένοι ένορκοι του Reginald Rose (12 Angry Men) μετατρέπουν ξανά το θέατρο σε δικαστικό μέγαρο, φέρνοντας τους θεατές αντιμέτωπους με τις συνειδήσεις τους.

Υπόθεση
Στη Νέα Υόρκη του 1957 ένα αλλοδαπό αγόρι 16 χρόνων κατηγορείται για πατροκτονία. Η ζωή του βρίσκεται στα χέρια 12 ενόρκων οι οποίοι θα αποφασίσουν αν είναι τελικά ένοχο και η απόφασή τους θα πρέπει να είναι ομόφωνη. Στην περίπτωση που ο κατηγορούμενος βρεθεί ένοχος, η θανατική ποινή είναι υποχρεωτική. Οι 12 άντρες, κλειδωμένοι σ’ ένα μικρό δωμάτιο, άλλοτε συγκρούονται κι άλλοτε ταυτίζονται αντικατοπτρίζοντας τις προκαταλήψεις της κοινωνίας μέσα από 12 πεντακάθαρα ψυχογραφήματα που ξετυλίγονται βίαια μπροστά στα μάτια του θεατή.

Κείμενο: Reginald Rose
Μετάφραση/Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνα Νικολαΐδη
Δραματουργική επεξεργασία: Κωνσταντίνα Νικολαΐδη & Νότης Παρασκευόπουλος
Σκηνικά: David Negrin
Κοστούμια: Κική Μήλιου
Πρωτότυπη μουσική: Γιώργος Περού
Κίνηση: Χριστίνα Φωτεινάκη
Σχεδιασμός φωτισμών: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
Υλοποίηση φωτισμών: Μανώλης Μπράτσης
Βοηθοί σκηνοθέτη: Μαγδαληνή Παλιούρα, Κατερίνα Κωνσταντέλλου
Creative Agency: GRID FOX
Επικοινωνία: Άντζυ Νομικού

Οι 12 ένορκοι (αλφαβητικά): Τάσος Γιαννόπουλος, Δημήτρης Δεγαΐτης, Αλμπέρτο Εσκενάζη, Μάνος Ζαχαράκος, Αλέξανδρος Καλπακίδης, Βαγγέλης Κρανιώτης, Νίκος Μέλλος (δ.δ.: Νίκος Βατικιώτης), Κωνσταντίνος Μπάζας, Παντελής Παπαδόπουλος, Τάσος Παπαδόπουλος, Ορέστης Τρίκας, Βασίλης Φακανάς
Στον ρόλο του φύλακα o Αλέξης Σταυριανός
Τη φωνή της χαρίζει η Νένα Μεντή

 

ΤΟ ΠΑΡΤΥ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΟΥ – ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ & STRING DEMONS

Η Ελένη Ράντου γράφει πάλι μετά τον ΚΑΤΑΔΙΚΟ ΜΟΥ μια  συναρπαστική ιστορία μνήμης και “αμνησίας”…ένα γλυκόπικρο Πάρτυ ζωής, σηματοδοτώντας την μετά πανδημία επιστροφή της στο Θέατρο Διάνα,ο Ανέστης Αζάς,  σκηνοθετεί…  και οι String Demons, Κωνσταντίνος και Λυδία Μπουντούνη, συνοδεύουν μελωδικά, και όχι μόνο, ζωντανά επί σκηνής.

Η Ελένη Ράντου  ξετυλίγει με χιούμορ και αφοπλιστική ειλικρίνεια πενήντα χρόνια «τραυμάτων» της ηρωίδας της, με φόντο τα τραύματα της σύγχρονης Ελλάδας,αναζητώντας 5.000 λόγους  που τη ζωή αξίζει να τη ζήσεις. Μια απελπισμένη κραυγή ελπίδας στην μετα-covid εποχή μας, μια τρυφερή εξομολόγηση, σε μια άκρως αληθινή ιστορία….

Θέατρο Διάνα

ΤΕΤΑΡΤΗ         20:00

ΠΕΜΠΤΗ         20:30

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ     21:00

ΣΑΒΒΑΤΟ         21:00

ΚΥΡΙΑΚΗ          19:30

 

 

«Ο θησαυρός της Βαγίας» για πρώτη φορά στη θεατρική σκηνή

Ενα από τα πιο δημοφιλή μυθιστορήματα της Ζωρζ Σαρή, που συντρόφευσε πολλές γενιές παιδιών από την πρώτη του έκδοση έως και σήμερα, ανεβαίνει για πρώτη φορά στο θέατρο, στη σκηνή του Θεάτρου Αλάμπρα. «Ο θησαυρός της Βαγίας» παρουσιάζεται από τις 23 Οκτωβρίου και κάθε Κυριακή στις 12.00, σε σκηνοθεσία Αθανασίας Καλογιάννη, με έναν εξαμελή θίασο και πρωτότυπη μουσική σύνθεση – ζωντανή ερμηνεία της Ζωής Τηγανούρια.

Το έργο

Μια παρέα παιδιών βρίσκονται στην Αίγινα για τις καλοκαιρινές τους διακοπές. Εκεί συναντούν μια οικογενειακή φίλη από το Παρίσι, όπου εργάζεται ως βοηθός ψυχιάτρου και έχει υπό τη φροντίδα της έναν Γερμανό ασθενή, τον Χανς, ο οποίος πάσχει από αμνησία μετά την έκρηξη μιας νάρκης που πάτησε στην Αίγινα κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Από τότε, ο ασθενής επαναλαμβάνει σκόρπιες λέξεις από τις οποίες τα παιδιά προσπαθούν να βγάλουν νόημα. Η αναζήτησή τους τα οδηγεί στη Βαγία και στο σπίτι της οικογένειας Χαλδαίου, όπου έμενε ο Χανς στη διάρκεια του πολέμου. Οταν μαθαίνουν ότι ο Χανς έχει κλέψει από την οικογένεια χρυσές λίρες, ξεκινούν την αναζήτηση ενός χαμένου θησαυρού που τα οδηγεί σε συναρπαστικές περιπέτειες!

Η Ζωρζ Σαρή έγραψε τον «Θησαυρό της Βαγίας», το πρώτο της μυθιστόρημα, με υλικό από την πραγματική ζωή το 1969. Ηρωες του έργου είναι τα παιδιά της και οι φίλοι τους, ενώ όλα τα μέρη που αναφέρει είναι υπαρκτά.

Συντελεστές

Συγγραφέας: Ζωρζ Σαρή

Σκηνοθέτης : Αθανασία Καλογιάννη

Θεατρική Διασκευή: Μαρία Σούμπερτ

Πρωτότυπη Μουσική-Συνθέτης-Σολίστ Ακορντεόν:  Ζωή Τηγανούρια

Ενορχηστρώσεις, Ηχητικά εφέ: Στέλιος Γενεράλης

Β΄Σκηνοθέτης: Γιάννης Παναγόπουλος

Σκηνογράφος/Βίντεο-3D Mapping: Σάντυ Σιέμπου

Ενδυματολόγος: Ευγενία Βησσαρίου

Χορογραφίες: Βαγγέλης Πιτσιλός

Παίζουν (αλφαβητικά):

Ευγενία Βησσαρίου, Αλεξάνδρα Κολαΐτη, Μέλανι Μαρχάινε, Νεφέλη Παπαδερού, Κωνσταντίνος Ρόδης, Γιάννης Φιλίππου

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:

Κυριακή: 12:00

Καθημερινές για σχολεία: 10:00-12:00

Γενική είσοδος 12 ευρώ, φοιτητικό – ανέργων – παιδικό 10 ευρώ, ΑμεΑ 5 ευρώ, ομαδικά 7 ευρώ. Προπώληση www.ticketplus.gr

 

Κινηματογράφος

STUDIO new star art cinema – Πρόγραμμα και ώρες προβολών από 15 έως 21 Δεκέμβρη 2022

 

 

“Η Τραβιάτα, τα αδέρφια μου κι εγώ” – Δείτε δωρεάν διαδικτυακά ταινίες (μέχρι 19/12) – 25ο Φεστιβάλ Ολυμπίας

 

 

Μουσική

Ο Γιώργος Μεράντζας κάθε Κυριακή στη μπουάτ Απανεμιά!

Ο Γιώργος Μεράντζας και πάλι κοντά μας στη μπουάτ Απανεμιά!
Κάθε Κυριακή από 13 Νοεμβρίου στις 20:30 (ώρα προσέλευσης 20:00)
Dasho Kurti – ακορντεόν
Μανώλης Πάππος – μπουζούκι
Δημήτρης Σίντος – πιάνο, λαούτο
Δήμητρα Σπανού – Τσέλο

 

Πάμε Κραουνάκη

 

“Δέσπω – Ελληνικοί χοροί” στη διαδικτυακή τηλεόραση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

H Εθνική Λυρική Σκηνή, στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση του 1821, παρουσιάζει αποκλειστικά στην GNO TV, δύο σπουδαία έργα της Επτανησιακής και της Εθνικής Σχολής σε μια ενιαία παράσταση όπερας και χορού, στην οποία συμμετέχει η Ορχήστρα, η Χορωδία, το Μπαλέτο και Μονωδοί της ΕΛΣ. Πρόκειται για την όπερα “Δέσπω” του Παύλου Καρρέρ σε μουσική διεύθυνση Γιώργου Ζιάβρα και σκηνοθεσία Γιώργου Νανούρη και για τους “Ελληνικούς χορούς” του Νίκου Σκαλκώτα σε μουσική διεύθυνση Γιώργου Ζιάβρα και χορογραφίες των Πατρίσιας Απέργη και Λίντας Καπετανέα – Γιόζεφ Φρούτσεκ.

Η παραγωγή υλοποιείται με τη στήριξη της δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) [www.SNF.org] για τη δημιουργία του επετειακού προγράμματος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση του 1821.

Όπερα “Δέσπω” Παύλος Καρρέρ
Μουσική διεύθυνση: Γιώργος Ζιάβρας
Σκηνοθεσία: Γιώργος Νανούρης
Σκηνικά, κοστούμια: Άγγελος Μέντης / Φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρος / Διεύθυνση χορωδίας: Αγαθάγγελος Γεωργακάτος / Επιμέλεια μουσικού κειμένου: Γιάννης Σαμπροβαλάκης / ΚΕΜ
Δέσπω: Άρτεμις Μπόγρη / Μάρκος: Δημήτρης Πακσόγλου / Λάμπρος: Γιάννης Σελητσανιώτης / Κώστας: Διαμάντη Κριτσωτάκη
Με την Ορχήστρα και τη Χορωδία της ΕΛΣ

“Παρά σκλαβιά τον θάνατο ο ήρως προτιμά”, τραγουδά η Δέσπω λίγο πριν ανατινάξει τον πύργο του Δημουλά (Κάστρο Ρινιάσας) στο Ζάλογγο για να βάλει τέλος στη ζωή τη δική της καθώς και της οικογένειάς της, προκειμένου να μην παραδοθούν στο τουρκικό στράτευμα του Αλή Πασά, στην τελευταία σκηνή του μονόπρακτου μελοδράματος Δέσπω, η ηρωίς του Σουλίου. Αν και πρόκειται για την τρίτη όπερα του Παύλου Καρρέρ (1829-1896) που βασίστηκε σε ελληνικό θέμα (προηγήθηκαν οι Μάρκος Μπότσαρης και Η Κυρά Φροσύνη και θα ακολουθήσει το τελευταίο του έργο Μαραθών-Σαλαμίς), διαβάζουμε στην πρώτη έκδοση του λιμπρέτου τον χαρακτηρισμό “Πρώτον Ελληνικόν τραγικόν Μελόδραμα” και αυτό αφενός γιατί η πρωτότυπη γλώσσα του είναι τα ελληνικά –στις προηγούμενες δύο τα ελληνικά ήταν διασκευή της ιταλικής μετάφρασης–, αφετέρου γιατί τονίζεται ο ελληνικός χαρακτήρας και μέσω της μουσικής – ο “Ελληνικός μουσικός χρωματισμός σχετικός με το ύφος και την ενότητα του αντικειμένου”, όπως γράφει ο ίδιος στην επιστολή του προς το Ωδείο Αθηνών, λίγες μέρες μετά την ολοκλήρωση του έργου του (Αύγουστος 1875).

Χορός “Ελληνικοί χοροί” Νίκος Σκαλκώτας
Μουσική διεύθυνση: Γιώργος Ζιάβρας
Προσαρμογή / μεταγραφή για ορχήστρα εγχόρδων: Γιάννης Σαμπροβαλάκης / KEM
Με την Ορχήστρα και μέλη του Μπαλέτου της ΕΛΣ

I. Εθνική ενηλικίωση
Χορογραφία: Πατρίσια Απέργη
Καλλιτεχνική συνεργάτιδα: Εύα Γεωργιτσοπούλου / Σκηνικά: Δημήτρης Νασιάκος / Κοστούμια: Πατρίσια Απέργη, Ειρήνη Γεωργακίλα / Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος / Ηχητικός σχεδιασμός: Αλέξανδρος Δράκος-Κτιστάκης / Σχεδιασμός προβολών: Κλεοπάτρα Κοραή
Χορεύουν: Γιοβάνκα Ζάριτς, Έλενα Κέκκου, Μαργαρίτα Κώστογλου, Μαρίτα Νικολίτσα, Αρετή Νότη, Ρίνα Σιμάντα, Ελευθερία Στάμου, Ζωή Σχοινοπλοκάκη, Στέλιος Κατωπόδης, Γιάννης Γκάντσιος, Κρίστιαν Λούτσε, Άνχελ Μαρτίνεθ Σάντσεθ, Γιάννης Μητράκης, Έλτον Ντιμρότσι, Θανάσης Σολωμός, Γιώργος Χατζόπουλος

II. Finality
Χορογραφία: RootlessRoot – Λίντα Καπετανέα, Γιόζεφ Φρούτσεκ
Σκηνικά: Πάρις Μέξης / Κοστούμια: Ίζαμπελ Λόας / Φωτισμοί: Περικλής Μαθιέλλης / Ηχητικός σχεδιασμός: Χρήστος Παραπαγκίδης
Χορεύουν: Έλενα Κέκκου, Αρετή Νότη, Μάρτα Ριβέρο ντε Μιράντα, Ελπίδα Σκούρου, Ρίνα Σιμάντα, Ζωή Σχοινοπλοκάκη, Γιάννης Γκάντσιος, Μιχάλης Κριεμπάρδης, Άνχελ Μαρτίνεθ Σάντσεθ, Γιάννης Μητράκης, Έλτον Ντιμρότσι, Γιώργος Χατζόπουλος

Όταν ο Νίκος Σκαλκώτας επέστρεψε από το Βερολίνο στην Αθήνα το 1933, η πατρίδα δεν τον υποδέχθηκε με τις αγκάλες ανοιχτές. Παρά τις σοβαρές σπουδές με (και τα εύσημα από) προσωπικότητες όπως οι Άρνολντ Σαίνμπεργκ και Κουρτ Βάιλ, η φήμη του ως ριζοσπαστικού νεωτεριστή δεν βοήθησε στην αποδοχή του Χαλκιδαίου συνθέτη από το αθηναϊκό κατεστημένο, απορροφημένο εκείνη την εποχή σε διαμάχες σχετικά με την αφομοίωση του παραδοσιακού στοιχείου στη λόγια μουσική. Διόλου τυχαία, οι 36 Ελληνικοί χοροί για ορχήστρα (καρπός της ενασχόλησης του συνθέτη με το Μουσικό Λαογραφικό Αρχείο της μουσικολόγου Μέλπως Μερλιέ, μιας από τις ποικίλες βιοποριστικές του ασχολίες) αναδείχθηκαν στο μόνο έργο του Σκαλκώτα με αξιόλογη διάδοση κατά τη διάρκεια της ζωής του χάρη στη ρυθμική και ηχοχρωματική τους ποικιλία, το εύληπτο ιδίωμα και τους ευφάνταστους τρόπους ενσωμάτωσης του παραδοσιακού υλικού.

Δείτε την παράσταση εδώ.

 

Ο Γιώργος Μεράντζας στο Antart Studio

 

Ένας χρόνος χωρίς τον Θάνο…

1 χρόνος χωρίς τον Θάνο Μικρούτσικο… Το έργο του θα διεγείρει πάντα την καρδιά και το μυαλό όλων των μελών και φίλων της ΚΝΕ, των νέων που «ό,τι και να λένε τ’ άστρα, αυτοί τη γλώσσα τους, τους βγάζουν». Θα μας εμψυχώνει και θα μας εμπνέει πάντα να «χορεύουμε πάνω στο φτερό του καρχαρία», για να αλλάξουμε αυτόν τον κόσμο…

Γι’ αυτό, με αφορμή τη συμπλήρωση 1 χρόνου από τον θάνατό του, η ΚΝΕ προβάλει στο κανάλι της στο Youtube το αφιέρωμα στον Θάνο Μικρούτσικο, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 46ου Φεστιβάλ ΚΝΕ – «Οδηγητή».

Την ενορχήστρωση του αφιερώματος έκανε ο επί χρόνια στενός συνεργάτης του Θάνου Μικρούτσικου, Θύμιος Παπαδόπουλος και συμμετείχαν καλλιτέχνες που μοιράστηκαν επίσης χρόνια συνεργασίας με τον συνθέτη και σχέσεις αγάπης: Ρίτα Αντωνοπούλου, Χρήστος Θηβαίος, Κώστας Θωμαΐδης, Γιώργος Κιμούλης, Γιώργος Μεράντζας, Γιώργος Νταλάρας, Μίλτος Πασχαλίδης. Έπαιξαν οι μουσικοί: Γιώργος Κατσίκας, Μίμης Ντούτσουλης, Γιάννης Παπαζαχαριάκης, Θοδωρής Οικονόμου, Βαγγέλης Μαχαίρας, Δημήτρης Αγάθος, Τζίμης Σταρίδας.

 

Εκθέσεις

 

ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ: Λάμψη – Καταστροφή – Ξεριζωμός – Δημιουργία

Με αφορμή τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή, το Μουσείο Μπενάκη και το Κέντρο Μικρασιατικών Σπουδών παρουσιάζουν το χρονικό του μικρασιατικού ελληνισμού μέσα από μία έκθεση.

Περισσότερα από 1.000 εκθέματα και πάνω από 500 φωτογραφίες θα ζωντανέψουν την ακμή του ελληνισμού πριν τους διωγμούς, τη δραματική περίοδο 1919-1923 καθώς και την εγκατάσταση και ενσωμάτωση στην Ελλάδα.

Ο επισκέπτης ξεκινά το ταξίδι στη «λάμψη» του ελληνισμού της Μικράς Ασίας (πρώτη ενότητα) από την Ιωνία και τα δυτικά παράλια, προχωρά στην Καππαδοκία και τις νότιες επαρχίες, συνεχίζει διασχίζοντας τον Πόντο για να επιστρέψει προς δυσμάς, γύρω από την Κωνσταντινούπολη και να καταλήξει στην Ανατολική Θράκη.

Την εποχή ακμής διαδέχονται η περίοδος των διωγμών, του τέλους του Α΄ Παγκόσμιου Πολέμου και των Συνθηκών, η περίοδος της ελληνικής απόβασης και της μικρασιατικής εκστρατείας, η «καταστροφή» του 1922, καθώς και η Έξοδος των προσφύγων (δεύτερη ενότητα).

Η τρίτη και τελευταία ενότητα της έκθεσης επικεντρώνεται στην εγκατάσταση και την ενσωμάτωση των εκπατρισμένων στην Ελλάδα, καθώς και την επίδραση που η παρουσία τους είχε σε πολλούς τομείς της ελληνικής κοινωνίας.

Τμήμα του επιλόγου της έκθεσης είναι αφιερωμένο στην ίδρυση του Κέντρου Μικρασιατικών Σπουδών το 1930 από τη Μέλπω και τον Οκτάβιο Μερλιέ.

Το χρονικό αυτό περιγράφεται μέσα από έργα τέχνης, εικόνες, εκκλησιαστικά, πολεμικά και προσωπικά κειμήλια, ενδυμασίες, κοσμήματα, χειροτεχνήματα, χάρτες, φωτογραφίες, αρχειακό και κινηματογραφικό υλικό, εφημερίδες, επιστολές, κάρτες, και πολλά άλλα τεκμήρια. Την αφήγηση συμπληρώνουν αποσπάσματα από προσωπικές μαρτυρίες, ζωντανεύοντας τις εικόνες και τα σιωπηλά αντικείμενα.

15/09/2022 – 12/02/2023

Πειραιώς 138 & Ανδρονίκου, 118 54 Αθήνα

Πέμπτη-Κυριακή 10:00-18:00
Παρασκευή, Σάββατο 10:00-22:00

 

ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ – “HUMAN BODY MUSEUM”

Το Μουσείο ” ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ είναι μία εκπαιδευτική – Ψυχαγωγική έκθεση-ταξίδι μέσα στο ανθρώπινο σώμα, ιδανικός συνδυασμός ψυχαγωγίας και εκπαίδευσης για όλη την οικογένεια. Το πρόγραμμα είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας και προτεινόμενο για Διδακτική Σχολική Επίσκεψη  www.humanbodymuseum.gr – fb.Human Body Museum

Το «ΣΩΜΑ» είναι μια γιγαντιαία κατασκευή, μοναδική στην Ευρώπη, πενήντα μέτρων μήκος, έξι μέτρων ύψος (50μ x 6μ) και αναπαριστά ένα ξαπλωτό ανθρώπινο σώμα εγκύου γυναίκας.Το όνομά της; ….Ζωή.

Ωράριο λειτουργίας:

Σάββατο και Κυριακή έως 24/10 11:00 – 19:00 (τελευταία ατις 18:00)

Σάββατο, Κυριακή και Αργίες από 25/10 10:00 – 18:00 (τελευταία στις 17:00)

Οι επισκέπτες μέσα από ένα θεαματικό ταξίδι εξερεύνησης του ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ξεκινούν μια πρωτότυπη και εξαιρετικά ενδιαφέρουσα διαδρομή από το πρόσωπο – το στόμα είναι η πύλη εισόδου- για το «Σώμα».

Περπατούν, βλέπουν, παρατηρούν από κοντά και ενημερώνονται από εξειδικευμένο προσωπικό για όλα τα βασικά όργανα με τις λειτουργίες τους. Η καρδιά, το στομάχι ο εγκέφαλος τα πνευμόνια το ήπαρ κ.λ.π, οι αρτηρίες, όλο το φλεβικό και λεμφικό σύστημα και βέβαια το φαινόμενο της εγκυμοσύνης, ποτέ δεν ήταν τόσο κοντά και τόσο κατανοητά. Συσχετίζουμε την υγεία των οργάνων με την υγιεινή διατροφή, την άθληση και έναν υγιεινό τρόπο ζωής, σύμφωνα με τους κανόνες του Ιπποκράτη “Περί Διατροφής & Υγείας”

 

Περιοδική έκθεση “Οι Μεγάλες Νίκες. Στα Όρια του Μύθου και της Ιστορίας”

Η νέα περιοδική έκθεση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου “Οι Μεγάλες Νίκες. Στα όρια του Μύθου και της Ιστορίας” εντάσσεται στο πρόγραμμα εορτασμού για την επέτειο των 2500 χρόνων από τη Μάχη των Θερμοπυλών και τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας.

Η έκθεση περιλαμβάνει 105 αρχαία έργα και ένα ομοίωμα αθηναϊκής τριήρους του 5ου αιώνα π. Χ., τα οποία σχετίζονται και αναδεικνύουν πτυχές του νικηφόρου αγώνα των Ελλήνων κατά των Περσών τόσο από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο όσο και από άλλα μουσεία της Ελλάδας, όπως τα Αρχαιολογικά Μουσεία Άστρους, Θήβας, Ολυμπίας, καθώς και το Μουσείο Κοτσανά Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας. Ιδιαίτερα εμβληματική για την ιστορική επέτειο είναι η παρουσίαση της προτομής του Θεμιστοκλή, ρωμαϊκό αντίγραφο ενός πρωτότυπου έργου του 5ου αι. π.Χ., από το Αρχαιολογικό Μουσείο της Όστιας (Parco Archeologico di Ostia Antica). […]

Η έκθεση αποτελείται από οκτώ συνολικά εκθεσιακές ενότητες. Οι έξι πρώτες είναι αφιερωμένες σε διαφορετικά επεισόδια και μάχες των Περσικών Πολέμων. Τεκμήρια που παρουσιάζουν την πολεμική εξάρτυση των Ελλήνων οπλιτών και των Περσών, αφιερώματα των νικητών στα μεγάλα ιερά της αρχαιότητας, μεταξύ των οποίων και το κράνος του Μιλτιάδη, αιχμές βελών από το πεδίο της μάχης των Θερμοπυλών, θραύσματα αγγείων με ίχνη καύσης από την πυρπόληση της Αθήνας από τους Πέρσες και επιγραφές που θυμίζουν γνωστούς και άγνωστους πρωταγωνιστές των ιστορικών γεγονότων, είναι μερικά από τα έργα που θα συναντήσουν οι επισκέπτες στην έκθεση. Παράλληλα, μορφές θεών και μυθικών ηρώων πλαισιώνουν την ιστορική αφήγηση και τη διαπλέκουν με τις μυθικές δοξασίες, σύμφωνα με τις οποίες θεοί και θνητοί συνέργησαν για την επίτευξη της ολοκληρωτικής νίκης, βασισμένης στο αξιακό σύστημα του αρχαίου ελληνικού κόσμου.https://www.katiousa.gr/politismos/theatro/istoria-enos-skylou-pou-ton-elegan-pisto/

Το εκθεσιακό αφήγημα συμπληρώνουν δύο καταληκτικές ενότητες, στις οποίες παρουσιάζεται ο απόηχος των Περσικών Πολέμων στην εικονιστική τέχνη –αρχαία και σύγχρονη– και η ιδεολογική τους σημασία.

Επιπλέον, στην αίθουσα 21, όπου εκτίθεται το χάλκινο σύμπλεγμα του αλόγου με τον αναβάτη από το Αρτεμίσιο, παρουσιάζονται σε διάλογο μαζί του πέντε αριστουργηματικά αγγεία με παραστάσεις αθλητικών και μουσικών αγώνων, σηματοδοτώντας την αξία της νικηφόρας αγωνιστικής αναμέτρησης, ατομικής και συλλογικής, όχι μόνο στον πόλεμο αλλά και στην ειρήνη.

Την έκθεση πλαισιώνουν ψηφιακές προβολές που συμβάλλουν στη δημιουργία σκηνικής ατμόσφαιρας, προκειμένου οι επισκέπτες να προσλάβουν τη δραματική ατμόσφαιρα των γεγονότων και το ελπιδοφόρο μήνυμα της Νίκης, προσφέροντας σε μερικές περιπτώσεις συμπληρωματικό ερμηνευτικό υλικό.

Τέλος, η έκθεση συνοδεύεται από επιστημονικό κατάλογο 512 σελίδων, έκδοση του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων.

 

Τηλεόραση

Αξιόλογες τηλεοπτικές σειρές που δεν χάνουν την αξία τους. Ας θυμηθούμε:

“Καρυωτάκης”: Δραματική σειρά εποχής που προβλήθηκε στην ΕΡΤ, με θέμα τη ζωή του ποιητή Κώστα Καρυωτάκη (Δημοσθένης Παπαδόπουλος) και τη σχέση του με την ποιήτρια Μαρία Πολυδούρη (Μαρία Κίτσου). Σενάριο-σκηνοθεσία: Τάσος Ψαρράς. Δείτε όλα τα επεισόδια εδώ:

 

για τη σειρά δείτε εδώ:

 

 

“Το Καπλάνι της βιτρίνας”: Παιδική-νεανική σειρά 10 επεισοδίων, μεταφορά του ομότιτλου γνωστού κι αγαπημένου μυθιστορήματος της Άλκης Ζέη. Η Μέλια και η Μυρτώ είναι δύο αδελφές, οκτώ και δέκα χρόνων αντίστοιχα, που ζουν το 1936 σ’ ένα νησί του Αιγαίου. Ο παππούς τους διηγείται συνεχώς ιστορίες για τους αρχαίους Έλληνες. Ο ξάδελφος Νίκος, φοιτητής από την Αθήνα, τις μαγεύει με τις ιστορίες ενός καπλανιού. Το καπλάνι -όπως το λένε στο νησί-, ένας βαλσαμωμένος τίγρης, που βρίσκεται κλειδωμένο μέσα στη βιτρίνα της μεγάλης σάλας του σπιτιού, πότε κοιτάει με το γαλάζιο και πότε με το μαύρο του μάτι, ανάλογα με τη διάθεσή του. Η δικτατορία του Μεταξά, τον Αύγουστο του 1936, θα μπλέξει μικρούς και μεγάλους στο «παιχνίδι του καπλανιού». Η Μέλια και η Μυρτώ θα ζήσουν καταστάσεις που θα επηρεάσουν για πάντα τη ζωή και το χαρακτήρα τους. Σκηνοθεσία: Πέτρος Λύκας. Δείτε όλα τα επεισόδια εδώ:

 

“Βαμμένα κόκκινα μαλλιά”: Δραματική σειρά εποχής. Μια κοινωνική τοιχογραφία της δεκαετίας του ’50, βασισμένη στο ομότιτλό μυθιστόρημα του Κώστα Μουρσελά, που προβλήθηκε από τον ΑΝΤ1 στις αρχές της δεκαετίας του ’90. Διασκευή-σενάριο: Βαγγέλης Γκούφας. Σκηνοθεσία: Κώστας Κουτσομύτης. Παίζουν: Κώστας Αρζόγλου, Γιώργος Νινιός,  Καριοφυλλιά Καραμπέτη, Βέρα Κρούσκα και πολλοί ακόμα γνωστοί ηθοποιοί. Δείτε όλα τα επεισόδια εδώ:

 

Βιβλίο

Στους παρακάτω συνδέσμους οι συντάκτες της Κατιούσα διάβασαν και πρότειναν κατά καιρούς τα βιβλία που ξεχώρισαν. Βιβλία που δεν τα περιορίζει η επικαιρότητα ή ο χρόνος έκδοσής τους και μπορούν ανά πάσα στιγμή να αναζητηθούν και να διαβαστούν:

Επίσης, πατώντας σε αυτό τον σύνδεσμο μεταφέρεστε στις συγκεντρωμένες νέες κυκλοφορίες βιβλίων και στις βιβλιοπαρουσιάσεις του περιοδικού.

Μια σειρά από προτάσεις που ανοίγουν «παράθυρο» στην αισιοδοξία, στη μαχητικότητα και τη συλλογικότητα!

Ελληνικά e-books από την Ανοιχτή Βιβλιοθήκη

 

Ιστορία – Έρευνα

Ιστοσελίδες εξαιρετικά χρήσιμες σ’ όσους αναζητούν την ιστορική αλήθεια:

Ιστοσελίδα του Αρχείου της ΚΕ του ΚΚΕ: Στην αρχική σελίδα του ιστοτόπου εμφανίζονται μερικά από τα πιο πρόσφατα αποκτήματα του Αρχείου του ΚΚΕ από προσφορές, μεμονωμένα υλικά και συλλογές που προτείνονται στον επισκέπτη, αλλά και ειδικά εκθέματα, θεματικά ή επετειακά, που αποτελούν δημιουργικές συνθέσεις των υλικών. Κάποια από αυτά τα εκθέματα παρουσιάστηκαν και σε φυσικές εκθέσεις, στο πλαίσιο του εξελισσόμενου προγράμματος εκδηλώσεων, για τα 100 χρόνια του ΚΚΕ. Από το μενού επιλογών στην κορυφή της σελίδας δίνεται η δυνατότητα πλοήγησης σε όλα τα καταχωρημένα αρχειακά αντικείμενα, συλλογές και εκθέματα, καθώς και η αναζήτηση σε αυτά με σύνθετα κριτήρια. Η περιήγηση την ιστοσελίδα αρχίζει από την διεύθυνση: http://arxeio.kke.gr

Ιστοσελίδα αφιερωμένη στα 70 χρόνια από την ίδρυση του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας: Το αρχειακό και οπτικοακουστικό υλικό προέρχεται από το Αρχείο του ΚΚΕ και μεγάλο κομμάτι αυτού έρχεται για πρώτη φορά στο φως τηςδημοσιότητας. Παρουσιάζονται ενδιαφέροντα υλικά από τις μάχες στα χαρακώματα, τις δημοκρατικές συνελεύσεις, την ιδεολογική και στρατιωτική εκπαίδευση. Στιγμές από την καθημερινότητα της ζωής στο βουνό την ώρα της ανάπαυλας. Σπάνια ντοκουμέντα με διαταγές, προσωπικές μαρτυρίες και γράμματα μαχητών και μαχητριών του ΔΣΕ. Επιπλέον, δημοσιεύεται σύγχρονο υλικό από μνημεία για το ΔΣΕ, αφιερώματα, εκδηλώσεις. Η ιστοσελίδα είναι ανοιχτή από σήμερα, Κυριακή 12 Ιούνη 2016, και το περιεχόμενό της θα εμπλουτίζεται στην πορεία με νέα υλικά. Η ξενάγηση στην ιστοσελίδα του ΔΣΕ αρχίζει από την διεύθυνση: http://dse.kke.gr

Ξενάγηση στους χώρους και στην έκθεση του επιμορφωτικού κέντρου Χαρίλαος Φλωράκης: Το Επιμορφωτικό Κέντρο Χαρίλαος Φλωράκης ξεκίνησε τη λειτουργία του τον Ιούνη 2007, στο σπίτι όπου έζησε ο κομμουνιστής ηγέτης. Σκοπός του κέντρου είναι η συμβολή στην έρευνα και μελέτη της ιστορίας του ΚΚΕ, του εργατικού και λαϊκού κινήματος, του διεθνούς κομμουνιστικού κινήματος και σημαντικών σταθμών της σύγχρονης ιστορίας. Στο αρχειακό απόθεμα του Κέντρου, έχουν ενταχθεί σε ψηφιακή μορφή πάνω από 165 χιλιάδες ντοκουμέντα (800 χιλιάδες σελίδες) του Ιστορικού Αρχείο της ΚΕ του ΚΚΕ. Με αυτό τον τρόπο είναι προσβάσιμα στους ερευνητές και σε οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο. Το υλικό του Κέντρου έχει εμπλουτιστεί μέσω προσφορών φίλων του καθώς και μέσω συνεργασιών με άλλα αρχεία (ΓΑΚ, ΕΛΙΑ, Βιβλιοθήκη της Βουλής). Μέχρι σήμερα το Κέντρο έχει συνδράμει στο έργο ιστορικών και άλλων ερευνητών και έχει στηρίξει οργανώσεις του ΚΚΕ και τις ΚΝΕ με αρχειακό υλικό για εκδόσεις, διάφορες εκδηλώσεις και εκθέσεις. Πατήστε εδώ

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Κάντε ένα σχόλιο: