Νέες ταλαιπωρίες και οικονομικά βάρη στα λαϊκά στρώματα της Κρήτης, για να κερδίσει το κεφάλαιο από την κατασκευή του ΒΟΑΚ
Η Λαϊκή Συσπείρωση θα κάνει ό,τι μπορεί ώστε ο ίδιος ο λαός να μην αφήσει να περάσουν αυτά τα σχέδια της σημερινής κυβέρνησης, διαχρονικά των κυβερνήσεων και των κομμάτων του κεφαλαίου, που θυσιάζουν την ανάγκη του λαού για ασφαλείς μετακινήσεις στον βωμό της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων.
Στο περιφερειακό συμβούλιο στις 14 Δεκέμβρη, συζητήθηκε η τεχνική έκθεση – υπόμνημα του Υπουργείου Υποδομών αναφορικά με τις «αντιρρήσεις» των τοπικών φορέων για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για τα τμήματα του ΒΟΑΚ μέσα στις 3 πόλεις Ηράκλειο – Ρέθυμνο – Χανιά.
Η Λαϊκή Συσπείρωση καταψήφισε τις «απαντήσεις» της κυβέρνησης, οι οποίες στην ουσία απορρίπτουν όλες τις προτάσεις που έγιναν για τα τμήματα μέσα στις πόλεις, προκειμένου να μειωθεί η ταλαιπωρία των πολιτών στις αστικές μετακινήσεις και να μην επιβληθούν διόδια. Καταδικάζουν τις πόλεις της Κρήτης και τους πολίτες σε ταλαιπωρία και οικονομικά βάρη για τα επόμενα 50 χρόνια !
Η κυβέρνηση, για επικοινωνιακούς λόγους, έκανε τον ελιγμό να δεχτεί την κατασκευή σήραγγας στο «Κακό Όρος», δηλαδή έξω από την πόλη του Ηρακλείου, με απόλυτη όμως αδιαλλαξία για τη διαδρομή του ΒΟΑΚ μέσα στην πόλη, όπου τελικά προτείνει απλές εργασίες συντήρησης του οδοστρώματος και κάποια «στρογγυλά» σε κάποιους κόμβους ! Απορρίπτεται και η λύση για υπογειοποίηση του υπάρχοντα ΒΟΑΚ μέσα στην πόλη, προκειμένου να απελευθερωθεί ο υφιστάμενος ως δημοτικός, με παράλληλη αναβάθμιση των κόμβων. Δεν επιλέγεται επειδή δήθεν «θα διαταράξει τη λειτουργία της πόλης για πολλά χρόνια», στην πραγματικότητα διότι δεν συμφέρει το ιδιωτικό κεφάλαιο, που έχει στο μυαλό του τα διόδια. Με άλλα λόγια, απορρίπτεται κάθε λύση στο πρόβλημα της διευκόλυνσης των μετακινήσεων των λαϊκών στρωμάτων μέσα στην πόλη του Ηρακλείου που διχοτομεί ο ΒΟΑΚ.
Για τα ίδια προβλήματα του Ρεθύμνου, όπου οι εγκληματικοί σχεδιασμοί για τον ΒΟΑΚ εγκλωβίζουν τους κατοίκους εντός της πόλης, χωρίς καμία δυνατότητα διαφυγής, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, δόθηκαν μόνο αόριστες υποσχέσεις για κάποιες . . . μελέτες στο μέλλον.
Επίσης, απάντηση δε δόθηκε για την παράκαμψη των Χανίων, ούτε προβλέπονται μέτρα για να βελτιωθεί η άθλια και επικίνδυνη κατάσταση στους κόμβους σε Χανιά και Ρέθυμνο (Βαμβακόπουλου, Ατσιπόπουλου, Σπηλίου και Αμαρίου κτλ.).
Ο ελιγμός της κυβέρνησης έδωσε την ευκαιρία στον περιφερειάρχη και στους συμβούλους των συνδυασμών που στηρίζουν ΠΑΣΟΚ-ΣΥΡΙΖΑ-ΝΔ να δηλώσουν ικανοποιημένοι και να δώσουν σύμφωνη γνώμη για να υλοποιηθούν τα σχέδια της κυβέρνησης για τα διόδια και για απλές ασφαλτοστρώσεις στα τμήματα του ΒΟΑΚ μέσα στις πόλεις !
Επιβεβαίωσαν, έτσι, την εκτίμηση της Λαϊκής Συσπείρωσης κατά την 1η συζήτηση του θέματος στις 30-8-2022, ότι οι δήθεν αντιρρήσεις τους στην πρόταση της κυβέρνησης ήταν για τα μάτια του κόσμου! Απλώς ήθελαν να κερδίσουν χρόνο για να φτάσουν -με «διάλογο» και «συναίνεση»- στον σημερινό αντιλαϊκό «συμβιβασμό» ΟΛΩΝ των αστικών δυνάμεων στα κεντρικά και τοπικά κρατικά όργανα, με σκοπό να εξασφαλίσουν νέα κέρδη στους κάθε είδους «επενδυτές» και να φορτώσουν νέες ταλαιπωρίες και οικονομικά βάρη στα λαϊκά στρώματα της Κρήτης.
Οι σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης ανέδειξαν στις τοποθετήσεις τους πως είναι δικαίωμα των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων, η ασφαλής μετακίνησή τους μέσω ενός σύγχρονου οδικού δικτύου, με ελεύθερη πρόσβαση. Πως την έλλειψη ασφαλούς οδικού δικτύου ο λαός της Κρήτης την έχει πληρώσει με βαρύ φόρο αίματος.
Όμως, τον νέο ΒΟΑΚ η κυβέρνηση δεν τον αντιμετωπίζει με κριτήριο αυτές τις λαϊκές ανάγκες. Τον αντιμετωπίζει με κριτήριο τις ανάγκες του κεφαλαίου και στην κατασκευή και στη χρήση του. Αυτό βέβαια δεν είναι «αποκλειστικότητα» της τωρινής κυβέρνησης. Το κράτος έχει συνέχεια στην αντιλαϊκή επίθεση. Έτσι, και η χάραξη και η ιδιωτικοποίηση (παραχώρηση και ΣΔΙΤ) του ΒΟΑΚ ήταν πρόταση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, που μάλιστα πανηγυρίζει επειδή την αποδέχτηκε η κυβέρνηση της ΝΔ. Όπως ευθύνη για τη σημερινή απαράδεκτη κατάσταση του οδικού δικτύου, με τους θανάτους από τροχαία και την ταλαιπωρία χιλιάδων επιβατών, βαραίνει όλες τις κυβερνήσεις διαχρονικά (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΣΥΡΙΖΑ), αλλά και την τοπική – περιφερειακή διοίκηση.
Ο ΒΟΑΚ μέχρι σήμερα δεν «χωρούσε» στις προτεραιότητες της καπιταλιστικής ανάπτυξης των προηγούμενων 10ετιών. Η ΕΕ δεν χρειαζότανε μια τέτοια οδική σύνδεση, λόγω αποκοπής της Κρήτης από τα χερσαία δίκτυα.
Tώρα μπαίνει για υλοποίηση, όχι γιατί τους «έπιασε ο πόνος» για ασφαλείς μετακινήσεις, αλλά με βάση τις επιδιώξεις των ομίλων στις μεταφορές, στην ενέργεια, στον τουρισμό, στις μεγάλες εμπορικές αλυσίδες, τις ανάγκες των μεγάλων κατασκευαστριών εταιριών κτλ. Δεν είναι το κίνητρο οι πραγματικές ανάγκες των εργαζομένων και του λαού, που θα αδυνατούν, λόγω του κόστους διοδίων, των ακριβών καυσίμων κλπ., να χρησιμοποιήσουν, όπως θα ήθελαν, τις συγκεκριμένες υποδομές.
Η Λαϊκή Συσπείρωση θα κάνει ό,τι μπορεί ώστε ο ίδιος ο λαός να μην αφήσει να περάσουν αυτά τα σχέδια της σημερινής κυβέρνησης, διαχρονικά των κυβερνήσεων και των κομμάτων του κεφαλαίου, που θυσιάζουν την ανάγκη του λαού για ασφαλείς μετακινήσεις στον βωμό της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων. Η Κρήτη και ο λαός της, έχει ανάγκη από έναν ΒΟΑΚ από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία, με συνδετήριους άξονες Βορρά – Νότο και συνολικά ένα οδικό δίκτυο σύγχρονο ασφαλές που να καλύπτει όλες τις σύγχρονες ανάγκες του. Η χρηματοδότηση – κατασκευή – συντήρηση και λειτουργία του να είναι στην αποκλειστική ευθύνη του κράτους, με ελεύθερη πρόσβαση, χωρίς διόδια ή άλλης μορφής εκμετάλλευση, με σεβασμό στο περιβάλλον.
Οι περιφερειακοί σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης
ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ ΑΛΕΚΟΣ- ΜΑΝΟΥΣΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ-ΧΟΥΣΤΟΥΛΑΚΗ ΓΕΝΟΒΕΦΑ