«Ό,τι είναι ασφάλεια για τον κόσμο, για τους κυβερνώντες είναι κόστος» – Η ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών διαρκώς έκρουε τον κώδωνα του κινδύνου για «το δυστύχημα που έρχεται»!!!
Ο τρόπος λειτουργίας του σιδηροδρόμου δεν εξασφαλίζει την ασφάλεια του μεταφορικού έργου και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την εκδήλωση τέτοιων τραγικών συμβάντων, ενώ δεν διασφαλίζεται η αποτροπή του ανθρώπινου λάθους και της άστοχης ενέργειας, που είναι απολύτως φυσιολογική -κάποια στιγμή- να γίνει.
Την πολιτική της απελευθέρωσης των σιδηροδρομικών μεταφορών, στο πλαίσιο της ΕΕ, που οδήγησε στην ιδιωτικοποίηση των τρένων, οπότε και το 2017 πουλήθηκε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στον ιταλικό όμιλο FS Italiane, κατήγγειλε ο Ηλίας Τρευλός, μέλος του ΔΣ της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών με τη ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών, μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό «Αθήνα 9,84» το πρωί της Τετάρτης 1η Μάρτη για την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη.
Ο τρόπος λειτουργίας του σιδηροδρόμου δεν εξασφαλίζει την ασφάλεια του μεταφορικού έργου και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την εκδήλωση τέτοιων τραγικών συμβάντων, ενώ δεν διασφαλίζεται η αποτροπή του ανθρώπινου λάθους και της άστοχης ενέργειας, που είναι απολύτως φυσιολογική -κάποια στιγμή- να γίνει.
Υπογράμμισε πως το Δημόσιο, που έχει την ευθύνη της υποδομής, δεν έχει ολοκληρώσει το έργο του ελέγχου και της σηματοδότησης της κυκλοφορίας, ενώ η ιδιωτική εταιρεία (ΤΡΑΙΝΟΣΕ) χειρίζεται το προσωπικό, το τροχαίο υλικό και τα δρομολόγια με επισφαλή τρόπο.
Πρόσθεσε πως υπάρχει μεγάλη έλλειψη προσωπικού, με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να δουλεύουν πολλές ώρες, με μεγάλη καταπόνηση, ενώ πολλοί από αυτούς εργάζονται με μπλοκάκια και ευέλικτες μορφές εργασίας χωρίς την ανάλογη εκπαίδευση και εξειδίκευση.
Οι εργαζόμενοι εδώ και καιρό επισήμαναν την άθλια κατάσταση που επικρατεί στον Οργανισμό, αλλά καμία κυβέρνηση δεν αντιμετώπισε τα προβλήματα, γιατί «ό,τι είναι ασφάλεια για τον κόσμο, για τους κυβερνώντες είναι κόστος και ό,τι είναι κόστος δεν είναι αποδεκτό», σημείωσε χαρακτηριστικά.
***
«Όσο δεν παίρνονται μέτρα προστασίας στους εργασιακούς χώρους και την ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων, τα ατυχήματα δεν έχουν τελειωμό», ανάφερε σε ανακοίνωσή της, στις 7 Φλεβάρη 2023, η «Δημοκρατική Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση» Σιδηροδρομικών (ΔΕΣΚ), οι συνδικαλιστές που πρόσκειται στο ΠΑΜΕ, με αφορμή τα άλλα δύο ατυχήματα που είχαν σημειωθεί εκείνες τις ημέρες τα οποία προστέθηκαν στον μακρύ κατάλογο, με τις αμαξοστοιχίες 51 και 61 αντίστοιχα.
Από τον περασμένο Ιούλιο η ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών, με αλλεπάλληλες ανακοινώσεις της έκρουε τον κώδωνα του κινδύνου για την κατάσταση που επικρατεί στον σιδηρόδρομο με τελευταία αυτή στις 7 Φλεβάρη 2023, όπου επισήμανε χαρακτηριστικά:
«Είναι πλέον εξοργιστικό αυτά να αποτελούν σχεδόν καθημερινό φαινόμενο και να μην παίρνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο, να μη δρομολογείται καμία βελτίωση στην υποδομή και λειτουργία, να μην ελέγχονται οι εμπλεκόμενοι φορείς και να μην αναζητούνται ευθύνες.
Όπως οι προηγούμενες κυβερνήσεις έτσι και η σημερινή έχει άλλες προτεραιότητες και όχι την ασφαλή μετακίνηση των πολιτών. Αντιλαμβάνονται την ασφάλεια ως κόστος.
Το υπουργείο βρίσκει λεφτά για τις διάφορες εργολαβίες, αλλά για να ολοκληρωθούν επιτέλους οι σιδηροδρομικές υποδομές και τα συστήματα ασφαλούς κυκλοφορίας ΟΧΙ! “Έχουν καιρό….κάποια στιγμή θα τελειώσουν”.
Η ΡΑΣ επιλεκτικά παρεμβαίνει, αφήνοντας εκτεταμένα κενά και σοβαρές ελλείψεις στο απυρόβλητο.
Διάφοροι φορείς, ΟΣΕ και HELLENIC TRAIN αλληλο-μεταφέρουν τις ευθύνες τους, αλλά κανείς στο τέλος δεν φταίει….. Φταίνε τα φαινόμενα που είναι έντονα και πλημμυρίζει η γραμμή, φταίνε οι φωτιές που άφησαν καμένους κορμούς, φταίει το χιόνι, φταίνε οι άλλοι, φταίμε λίγο και εμείς, φταίει και ο Χατζηπετρής…!!!
ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΚΟΡΟΪΔΙΑ
Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται, για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις».
Μάλιστα, η ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών κατ’ επανάληψη και με πολύμορφη δράση έφερε στο προσκήνιο αιτήματα και διεκδικήσεις που η σημασία τους αποκτά τραγική επικαιρότητα.
Συγκεκριμένα η ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών διεκδικούσε και διεκδικεί:
- Άμεση πρόσληψη στον ΟΣΕ και την HELLENIC TRAIN μόνιμου προσωπικού με συγκροτημένα δικαιώματα για την κάλυψη των πολύ μεγάλων και σοβαρών ελλείψεων σε όλες τις ειδικότητες. Αντίστοιχη εξειδίκευση και πιστοποίηση του προσωπικού.
- Προγράμματα εκπαίδευσης όλων των εργαζομένων στον ασφαλή τρόπο εκτέλεσης των εργασιών.
- Ολοκλήρωση των έργων υποδομής και ασφαλούς λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου.
- Σωστή συντήρηση και επισκευή του τροχαίου υλικού και της γραμμής.
- Συντήρηση, επισκευή και εκσυγχρονισμό όλου του τεχνικού εξοπλισμού και όλων των εγκαταστάσεων για ασφαλή εργασία.
- Μέτρα ασφαλούς κυκλοφορίας των τρένων ιδιαίτερα κατά τη διέλευσή τους από κατοικημένες περιοχές.
- Να χορηγηθούν όλα τα Μέσα Ατομικής Προστασίας.
- Τεχνικός Ασφάλειας και γιατρός Εργασίας σε κάθε συγκρότημα.
Ανακοίνωση της ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών και στις 24/1/2023
Επισημαίνεται ότι η ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών με αφορμή το σοβαρό ατύχημα που σημειώθηκε στις 24 Γενάρη 2023 στο Κεντρικό Εργοστάσιο Πειραιά της Hellenic Train (ΤΡΑΙΝΟΣΕ), σε ανακοίνωσή της, μεταξύ άλλων, σημείωνε τα εξής:
«Πραγματικά αναρωτιέται κανείς τι άλλο πρέπει να συμβεί για να αναλάβουν επιτέλους τις ευθύνες τους, η κυβέρνηση, η εργοδοσία. Πρέπει πρώτα να θρηνήσουμε νεκρούς και μετά να παρθούν μέτρα προστασίας της ανθρώπινης ζωής; Πόσο κοστολογείται για τους παραπάνω η ανθρώπινη ζωή;», σημείωνε η «Δημοκρατική Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση» Σιδηροδρομικών (ΔΕΣΚ Σ).
Όπως ανάφερε, «το ζήτημα των ατυχημάτων και δυστυχημάτων στους χώρους δουλειάς, στις διαβάσεις και στη γραμμή του Σιδηροδρόμου δεν είναι νέο φαινόμενο. (Πρόσφατα απολύθηκαν από τον ΟΣΕ 160 εκπαιδευμένοι και πιστοποιημένοι Φύλακες Ισόπεδων Διαβάσεων).
Οι εργαζόμενοι στα μηχανεργοστάσια, στη γραμμή και στα τρένα, αλλά και οι επιβάτες και οι πεζοί βρίσκονται καθημερινά εκτεθειμένοι σε μια σειρά κινδύνους, για τους οποίους οι κυβερνήσεις και οι εταιρείες αδιαφορούν, δεν παίρνουν κανένα μέτρο για ασφαλή εργασία στους χώρους δουλειάς, δεν παίρνουν κανένα μέτρο ασφαλούς κυκλοφορίας των τρένων γιατί αποτελούν κόστος και εμπόδιο στην κερδοφορία τους».
Φωτογραφία: Stringer / SOOC