Ερώτηση της Ευρωκοινοβουλευτικής ομάδας του ΚΚΕ για την κατάρρευση της γέφυρας στην Πάτρα με δύο νεκρούς

Την ίδια ώρα οι μεγαλοεργολάβοι αποκομίζουν αμύθητα κέρδη, αφού οι επενδύσεις σε υποδομές δικτύων μεταφορών αποτελούν προνομιακό πεδίο μεγάλης κερδοφορίας των ομίλων στο πλαίσιο της ευρωενωσιακής στρατηγικής της λεγόμενης διασύνδεσης και κινητικότητας καθώς και της «πράσινης μετάβασης».

Την κατάρρευση της γέφυρας της Περιμετρικής, στην περιοχή Μποζαΐτικα, της Πάτρας, κατά τις εργασίες κατεδάφισης, με τραγικό απολογισμό δυο νεκρούς και δώδεκα τραυματίες, αναδεικνύει η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ με Ερώτηση που κατέθεσε ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Λευτέρης Νικολάου – Αλαβάνος στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Το συγκεκριμένο τραγικό γεγονός μόνο τυχαίο δεν είναι. Οι εργασίες για την εκτέλεση δημοσίων έργων κάτω από ακραίες καιρικές συνθήκες, όπως ο καύσωνας που βιώνει η Ελλάδα το τελευταίο διάστημα, ημέρα Κυριακή και χωρίς μέτρα ασφαλείας για τους εργαζόμενους, αποτελεί συνηθισμένη τακτική. Η κυβέρνηση, το υπουργείο Εργασίας, οι ελεγκτικοί μηχανισμοί της Επιθεώρησης Εργασίας έχουν τεράστιες ευθύνες γιατί έχουν αφήσει τους μεγαλοεργολάβους ασύδοτους, να εκτελούν τα έργα χωρίς να εξασφαλίζεται η τήρηση και εφαρμογή των μέτρων ασφάλειας τόσο των εργαζομένων, όσο και όλων όσοι κινούνται και εργάζονται πέριξ των έργων.

Την ίδια ώρα οι μεγαλοεργολάβοι αποκομίζουν αμύθητα κέρδη, αφού οι επενδύσεις σε υποδομές δικτύων μεταφορών αποτελούν προνομιακό πεδίο μεγάλης κερδοφορίας των ομίλων στο πλαίσιο της ευρωενωσιακής στρατηγικής της λεγόμενης διασύνδεσης και κινητικότητας καθώς και της «πράσινης μετάβασης». Δεν έχουν στόχο να ικανοποιήσουν τις λαϊκές ανάγκες για ασφαλείς, φθηνές, γρήγορες μεταφορές και συγκοινωνίες. Εξάλλου, ο λαός είναι αυτός που πληρώνει ακριβά μέσω της φορολογίας, των διοδίων, των τελών κυκλοφορίας, των εισιτηρίων, με τις επιδοτήσεις και τις συμφωνίες που πραγματοποιούνται με μονοπωλιακούς ομίλους, την ιδιωτικοποίηση δικτύων και υποδομών, η οποία είναι συνεπακόλουθο αυτής της ευρωενωσιακής στρατηγικής.

Με βάση τα παραπάνω ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ υπέβαλε τα εξής ερωτήματα προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή:

«Πώς τοποθετείται η Επιτροπή:

– Στο γεγονός ότι το τραγικό αυτό δυστύχημα συνέβη εξαιτίας της πολιτικής που λογαριάζει ως κόστος την ανθρώπινη ασφάλεια και ζωή, εξυπηρετεί τις ανάγκες της καπιταλιστικής κερδοφορίας, υλοποιώντας τις κατευθύνσεις της ΕΕ, όπως αυτές αποτυπώνονται και στις κατευθυντήριες γραμμές για το διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών;

– Στο γεγονός πως στα εν λόγω έργα εφαρμόζεται η Οδηγία 2004/54/ΕΚ, η οποία προβλέπει την αιτιολόγηση, εκπόνηση και υλοποίηση έργων οδοποιίας στη βάση “ανάλυσης κινδύνου” και με βάση “ελάχιστες απαιτήσεις ασφαλείας” έχοντας ως κριτήριο τα κέρδη των παραχωρησιούχων και όχι τις ζωές εργατών και διερχομένων, σε αντίθεση με τον Κανονισμό Κατεδαφίσεων που προβλέπει συγκεκριμένες τεχνικές και προδιαγραφές που έπρεπε να εφαρμοστούν και στην προκειμένη περίπτωση της γέφυρας στα Μποζαΐτικα της Πάτρας;».

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Κάντε ένα σχόλιο: