Πρόταση Ψηφίσματος από την Λαϊκή Συσπείρωση Κρήτης: “Να επαναλειτουργήσουν όλα τα καταστήματα των ΕΛΤΑ που οδηγήθηκαν ή θα οδηγηθούν σε κλείσιμο”

Με απόφαση της διοίκησης των ΕΛΤΑ αναστέλλεται η συναλλακτική δραστηριότητα των Ταχυδρομικών Καταστημάτων Τυμπακίου, Επισκοπής και Αγίου Μύρωνα στην Π.Ε. Ηρακλείου. Το ίδιο ισχύει  και για τα Καταστήματα Καντάνου και Μουρνιών Χανίων,  ενώ προηγήθηκε το κλείσιμο  των Καταστημάτων Ασημίου Ηρακλείου, Καλυβών Χανίων, Επισκοπής Ρεθύμνου και υπολειτουργεί το κατάστημα του Σπηλίου.   

Εισαγωγή: Με απόφαση της διοίκησης των ΕΛΤΑ αναστέλλεται η συναλλακτική δραστηριότητα των Ταχυδρομικών Καταστημάτων Τυμπακίου, Επισκοπής και Αγίου Μύρωνα στην Π.Ε. Ηρακλείου. Το ίδιο ισχύει  και για τα Καταστήματα Καντάνου και Μουρνιών Χανίων,  ενώ προηγήθηκε το κλείσιμο  των Καταστημάτων Ασημίου Ηρακλείου, Καλυβών Χανίων, Επισκοπής Ρεθύμνου και υπολειτουργεί το κατάστημα του Σπηλίου.   

Η απόφαση για το κλείσιμο των υποκαταστημάτων  λήφθηκε δίχως να υπολογίζονται οι ανάγκες των κατοίκων που εξυπηρετούν τα συγκεκριμένα ταχυδρομικά καταστήματα, παρέχοντας υπηρεσίες ταχυδρομικές, χρηματοοικονομικές και ταχυμεταφορών, που περιλαμβάνουν, ανάμεσα σε άλλα, πληρωμές συντάξεων, πληρωμές λογαριασμών υπηρεσιών κοινής ωφέλειας, κτλ.  

Απέναντι σε αυτή την απαράδεκτη την απόφαση, η οποία εντάσσεται στη λογική «κόστους – οφέλους», σε βάρος των συμφερόντων των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων, οι κάτοικοι κινητοποιούνται πχ  κινητοποίηση από τους κατοίκους της Καντάνου και  στην Επισκοπή του Δήμου Χερσονήσου.

Γενικά ο λαός των περιοχών  που κλείνουν τα Ταχυδρομικά  Καταστήματα είναι ανάστατος, καθώς βλέπει ότι η περιοχή που ζει και εργάζεται υποβαθμίζεται και η καθημερινότητά του γίνεται ακόμη πιο δύσκολη, οδηγώντας τελικά σε ακόμη μεγαλύτερη ερήμωση της υπαίθρου. Συγκεκριμένα, η ταλαιπωρία για τους κατοίκους και τους μικροεπαγγελματίες των περιοχών που κλείνουν τα Καταστήματα ΕΛΤΑ είναι δεδομένη,  με βάση και τις δυσκολίες που υπάρχουν, όπως οι αποστάσεις, το οδικό δίκτυο, η αραιή ή ανύπαρκτη συγκοινωνία, οι ανάγκες εξυπηρέτησης των ηλικιωμένων. 

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η περίπτωση της Καντάνου όπου οι κάτοικοι θα αναγκάζονται να μετακινούνται σε απόσταση 40-50 λεπτά,  να επιβαρύνονται το κόστος των καυσίμων, για να εξυπηρετηθούν από το πιο κοντινό Ταχυδρομικό Κατάστημα. Και, βέβαια, ούτε λόγος για τους ηλικιωμένους που δεν έχουν πώς να μετακινηθούν.  

Εκτός από την υποβάθμιση των ταχυδρομικών υπηρεσιών για το κοινό, δυσμενείς είναι οι συνέπειες και για τους εργαζόμενους στα ΕΛΤΑ, καθώς το εργασιακό μέλλον τους είναι ρευστό και έρχονται αντιμέτωποι με αλλαγές που επηρεάζουν αρνητικά τόσο την επαγγελματική όσο και την προσωπική τους ζωή, ενώ με απόλυση κινδυνεύουν οι «ενοικιαζόμενοι» εργαζόμενοι και με περαιτέρω επιβάρυνση οι εργαζόμενοι των εναπομεινάντων καταστημάτων. 

Το κλείσιμο των  καταστημάτων ΕΛΤΑ είναι το αποτέλεσμα της υλοποίησης της νομοθετικής ρύθμισης της ΝΔ για μπαράζ κλεισίματος καταστημάτων των ΕΛΤΑ πανελλαδικά, σύμφωνα με τον διακηρυγμένο κυβερνητικό στόχο που είναι η περαιτέρω ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ, η είσοδος νέου στρατηγικού επενδυτή που θα εξαγοράσει την κερδοφόρα εταιρεία, για την οποία ο ελληνικός λαός έχει πληρώσει ολόκληρες περιουσίες. 

Ο σχεδιασμός αυτός έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια, ως αποτέλεσμα της στρατηγικής της Ε.Ε. και των ελληνικών κυβερνήσεων της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ (που προώθησε παραπέρα τη στρατηγική αυτή εντάσσοντας τα ΕΛΤΑ στο «Υπερταμείο αποκρατικοποιήσεων»), του ΠΑΣΟΚ,  για την «απελευθέρωση της αγοράς» των ταχυδρομείων και ταχυμεταφορών,  δηλαδή την παράδοσή της στους επιχειρηματικούς ομίλους, σε βάρος των λαϊκών αναγκών. Η κυβέρνηση δεν μπορεί να κρύβεται πίσω από το γεγονός ότι οι μετοχές των ΕΛΤΑ έχουν παραχωρηθεί στο Υπερταμείο, πρέπει όχι μόνο να πάρει θέση,  αλλά και να παρέμβει.

Με βάση τα παραπάνω η «Λαϊκή Συσπείρωση Κρήτης» προτείνει στο περιφερειακό συμβούλιο το παρακάτω ψήφισμα :

«Το Περιφερειακό Συμβούλιο καταδικάζει το κλείσιμο των καταστημάτων ΕΛΤΑ στην Κρήτη και σε όλη τη χώρα και ζητά:

Να επαναλειτουργήσουν όλα τα καταστήματα των ΕΛΤΑ που οδηγήθηκαν ή θα οδηγηθούν σε κλείσιμο, να αναβαθμιστούν και να στελεχωθούν με επαρκές μόνιμο προσωπικό, για να καλύπτουν τις ανάγκες των κατοίκων για ταχυδρομικό έργο φθηνό και αξιόπιστο, προσβάσιμο από όλους. 

Να μην απολυθεί ή μετακινηθεί κανένας εργαζόμενος και να γίνουν οι απαραίτητες προσλήψεις με μόνιμη και σταθερή δουλειά με πλήρη δικαιώματα για τους εργαζόμενους του κλάδου». 

 

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Κάντε ένα σχόλιο: