Νίκος Σοφιανός: «Η νέα δημοτική Αρχή πρέπει να πάρει θέση»
“Θα εισπράξει ο Δήμος από τους ξενοδόχους αυτά που πρέπει; Η δραστηριότητα της βραχυχρόνιας μίσθωσης θα αποδώσει στον Δήμο τέλος παρεπιδημούντων; Η απερχόμενη δημοτική Αρχή δεν τα έχει προβλέψει, οι επόμενοι θα τα προβλέψουν; Θα ακούσουμε κάτι από τον νέο Δήμαρχο για τα 83 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΠΔΕ για να πάρει γήπεδο για 100 χρόνια μια ανώνυμη εταιρεία του ποδοσφαίρου, χωρίς να πληρώσει τίποτα;”
Καταψηφίζοντας εκ μέρους της Λαϊκής Συσπείρωσης Αθήνας τον Προϋπολογισμό του Δήμου Αθηναίων για το 2024, στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, την Δευτέρας 18 Δεκέμβρη 2023, ο Νίκος Σοφιανός, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και δημοτικός σύμβουλος δήλωσε τα εξής: «εμείς τώρα μιλάμε για να τα ακούνε και οι επόμενοι. Θα πρέπει να απαντηθεί και από την νέα δημοτική Αρχή σχετικά με τον προϋπολογισμό του Δήμου που ψηφίζουμε σήμερα… Θα εισπράξει ο Δήμος από τους ξενοδόχους αυτά που πρέπει; Η δραστηριότητα της βραχυχρόνιας μίσθωσης θα αποδώσει στον Δήμο τέλος παρεπιδημούντων; Η απερχόμενη δημοτική Αρχή δεν τα έχει προβλέψει, οι επόμενοι θα τα προβλέψουν; Θα ακούσουμε κάτι από τον νέο Δήμαρχο για τα 83 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΠΔΕ για να πάρει γήπεδο για 100 χρόνια μια ανώνυμη εταιρεία του ποδοσφαίρου, χωρίς να πληρώσει τίποτα; Το ζητούμενο είναι να μην περάσουν 6-7 μηνες μέχρι να παραλάβει η νέα δημοτική Αρχή και να ακούσουμε τις θέσεις της».
Ο Στέλιος Λάμπρου, δημοτικός σύμβουλος, ανέπτυξε στην τοποθέτηση του τις θέσεις της Λαϊκής Συσπείρωσης απέναντι στο σχέδιο του Προϋπολογισμού του Δήμου Αθηναίων για το νέο έτος, δηλώνοντας τα εξής:
«O Προϋπολογισμός για το 2024 εντάσσεται σε μια συγκεκριμένη λογική, ένα κουστούμι που έχει κόψει και έχει ράψει ο κρατικός προϋπολογισμός που ψηφίστηκε χθες το βράδυ από την κυβερνητική πλειοψηφία. Δηλαδή, ένας προϋπολογισμός ο οποίος αυξάνει τις φορολογικές επιβαρύνσεις τη στιγμή που η ακρίβεια εξακολουθεί να χτυπάει τα λαϊκά εισοδήματα.
Οι αυξήσεις που προβλέπει είναι μόλις της τάξης του 3%, όταν ο πληθωρισμός σε μέσο όρο χρονιάς είναι στο 15% έως 20% για τα βασικά προϊόντα (δηλαδή τρόφιμα, ενέργεια, ένδυση, υπόδηση κλπ). Ταυτόχρονα, αυτά που δίνονται για τους Δήμους και τις Περιφέρειες αυξάνονται μόλις κατά 177 εκατομμύρια, δηλαδή ούτε καν καλύπτουν τον πληθωρισμό της χρονιάς που πέρασε.
Το νέο τέλος ταφής των απορριμμάτων, που υπολογίζεται στα δυόμισι εκατομμύρια, είναι ο «χριστουγεννιάτικος μποναμάς» από την κυβέρνηση για τον λαό της Αθήνας. Επειδή υποτίθεται ότι οι Δήμοι δεν φρόντισαν να προωθηθεί η ανακύκλωση, να έρθουν νέες μορφές διαχείρισης των απορριμμάτων, κάτι για το οποίο δεν έχουν αυτοί υπευθυνότητα αλλά οι σύνδεσμοι την πλειοψηφία στους οποίους έχουν πια οι Περιφέρειες, θεωρούνται υπεύθυνοι και έρχεται το νέο «κουστούμι» το οποίο αναγκαστικά θα αρχίσει να πληρώνεται από φέτος και στο μέλλον θα οδηγήσει σε νέες αυξήσεις των δημοτικών τελών, υποχρεωτικά.
Προβλέπονται, για το 2024, να μην εισπραχθούν 444,3 εκατ. ευρώ εισπρακτέα υπόλοιπα βεβαιωμένα παρελθόντων οικονομικών ετών (ΠΟΕ), όταν πέρυσι, για το 2023, η βεβαίωση μη είσπραξης ήταν 365 εκατ. ευρώ. Άρα λοιπόν τα ποσά που δεν εισπράττονται συνεχίζουν να αυξάνονται και μάλιστα δεν εισπράττονται από τους «έχοντες και κατέχοντες». Για παράδειγμα, από πρόστιμα 903 χιλιάδων ευρώ για τα τέλη παρεπιδημούντων παρελθόντων οικονομικών ετών, δηλαδή για τους ξενοδόχους, εισπράχτηκαν το 2023 μόλις 7 χιλιάδες. Άραγε Λοιπόν κάποιοι ωφελούνται από αυτή την πολιτική και κάποιοι χάνουν, με αποτέλεσμα αυτά τα λεφτά να μην πηγαίνουν για έργα και υπηρεσίες προς τον Αθηναϊκό λαό, ο οποίος πληρώνει για κάθε υπηρεσία που προσφέρεται.
Για το γήπεδο της ΠΑΕ ΠΑΟ δίνονται τα 41 από τα 56,9 εκατ. ευρώ του εθνικού τμήματος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) στο Δήμο Αθηναίων (κωδικός 1322), δηλαδή για μια ανώνυμη εταιρεία.
Για τα πέριξ του γηπέδου του Παναθηναϊκού πηγαίνουν τα 42,5 από τα 51,3 εκατ. ευρώ της χρηματοδότησης του Ταμείου Ανάκαμψης για τον Δήμο Αθηναίων (κωδικός 1324). Δηλαδή, μένουν μόλις 8,8 εκατ. ευρώ για τα έργα που χρειάζονται για όλη την υπόλοιπη Αθήνα.
Για την ιδιωτική εταιρεία που έχει αναλάβει ηλεκτροφωτισμό της πόλης δίνονται τα 8,7 από τα 12,4 εκατ. ευρώ για έργα ΕΣΠΑ για τον Δήμο Αθηναίων (κωδικός 1328), σε δύο προγράμματα οδοφωτισμού.
Οι επιχορηγήσεις των Νομικών Προσώπων του Δήμου είναι παγωμένες στα ποσά που είχαμε πέρυσι. Για το ΚΥΑΔΑ προβλέπεται επιχορήγηση 2,9 εκατ. ευρώ και μαζί με χρηματοδότηση και από άλλα προγράμματα θα έχει τον ίδιο προϋπολογισμό με πέρυσι, την στιγμή που ο πληθωρισμός στα βασικά είδη που προσφέρονται από το ΚΥΑΔΑ φτάνει το 10%. Για τις Σχολικές Επιτροπές και στους Σχολικούς Τροχονόμους είναι 4,4 εκατ. ευρώ, όσο και πέρσι, παρά τις αυξήσεις στις τιμές της ενέργειας, του ηλεκτροφωτισμού, της θέρμανσης των σχολείων κλπ. Στην Δημοτική Επιχείρηση Ραδιοφωνίας 4 εκατ. ευρώ, το ίδιο με πέρυσι. Άρα, λοιπόν, εδώ έχουμε μία διαχείριση της φτώχειας και των λιγοστών υπηρεσιών που παρέχονται προς τους κατοίκους της Αθήνας, εφαρμόζοντας μια πολιτική που δεν οδηγεί σε διέξοδο για τις λαϊκές ανάγκες.
Το 70% των εσόδων του Δήμου της Αθήνας προέρχεται από ίδιους πόρους, δηλαδή από τέλη, πρόστιμα, παράβολα κλπ που πληρώνουν οι κάτοικους της Αθήνας, και μόλις το 30% των εσόδων είναι από την κρατική χρηματοδότηση, που προέρχεται από έσοδα από φόρους που παραχωρεί η κυβέρνηση στους Δήμους για την λειτουργία τους, Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι (ΚΑΠ), οι οποίοι δεν φτάνουν ούτε για τις λειτουργικές ανάγκες των Δήμων. Μάλιστα, ακόμα και νεοδημοκράτες νεοεκλεγέντες δήμαρχοι, θέτουν ζητήματα για το πώς θα μπορέσουν να λειτουργήσουν οι Δήμοι το επόμενο χρονικό διάστημα, με αυτή την κατάσταση. Θεωρούμε λοιπόν ότι ο λαός, και το επόμενο διάστημα, θα αντιμετωπίσει μία πιο δύσκολη κατάσταση.
Τεράστιες οι ελλείψεις σε προσωπικό για τις ανάγκες των υπηρεσιών του Δήμου, όπως εκφράζεται και μέσα από τον προϋπολογισμό. Στις ανταποδοτικές υπηρεσίες, οι τακτικές αποδοχές των μονίμων προβλέπονται στα 22 εκατ. ευρώ, ενώ οι υπερωριακές αποδοχές και αποδοχές για εξαιρέσιμες-αργίες στα 11,8 εκατ. ευρώ, δηλαδή το 50%. Το ίδιο και στις τακτικές αποδοχές υπαλλήλων αορίστου χρόνου που προβλέπονται στα 9,7 εκατ. ευρώ, ενώ η υπερωριακή εργασία στα 5,2 εκατ. ευρώ, δηλαδή πάνω από το 50%. Αυτές οι ανάγκες προβλέπονται από την έλλειψη προσωπικού, διότι αν υπήρχε επαρκές προσωπικό θα καλύπτονταν στο ωράριο εργασίας του. Εδώ, λοιπόν, συνεχίζεται μια απαράδεκτη κατάσταση απέναντι στις ανάγκες και τα δικαιώματα των εργαζομένων.
Σήμερα είχαμε την απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής για άσκηση έφεσης του Δήμου κατά της προσφυγής των 302 συμβασιούχων COVID. Θα θέλαμε να ξέρουμε πως θα αντικατασταθούν αυτοί οι άνθρωποι όταν φύγουν, γιατί κάποια στιγμή τελειώνουν και τα δικαστήρια και όλες οι παρατάσεις. Η νομοθεσία επιβάλλει στον Δήμο να ασκήσει έφεση, αλλά και να σταματήσει τις συμβάσεις ανθρώπων που δούλεψαν σε δύσκολα χρόνια στο Δήμο μας, άνθρωποι που έχουν αποκτήσει εμπειρία και όλοι αυτοί σύντομα θα σταματήσουν να προσφέρουν αυτές τις υπηρεσίες.
Καταψηφίζουμε, φυσικά, τον Προϋπολογισμό του Δήμου Αθηναίων για το 2024. Θα αναμέναμε από τους εκπροσώπους της επομένης δημοτικής Αρχής να μας πουν την γνώμη τους, και όχι να προσπαθούν να ξεφύγουν ψηφίζοντας αποχή, ή με την απουσία τους από την σημερινή συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής, διότι όλα αυτά θα τα αντιμετωπίσουν σε 10 ημέρες. »
Στην ίδια συνεδρίαση, ο Νίκος Σοφιανός, άσκησε έντονη κριτική στον «καλπονοθευτικό» εκλογικό νόμο της κυβέρνησης ΝΔ, με τον οποίο η Λαϊκή Συσπείρωση Αθήνας, παρόλο που σχεδόν διπλασίασε το ποσοστό της στις εκλογές, θα έχει μείωση κατά 50% της εκπροσώπησης της στο νέο Δημοτικό Συμβούλιο. Στην προ ημερήσιας διάταξης συζήτηση έθεσε τα εξής θέματα:
Για την απαράδεκτη απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Αθηναίων, απουσία των συμβούλων της παράταξης του ΠΑΣΟΚ, να ασκήσει ένδικα μέσα απέναντι στους 302 συμβασιούχους COVID του Δήμου που έχουν προσφύγει δικαστικά για να παραμείνουν στην εργασία τους.
Για την στήριξη του αιτήματος 6 συμβασιούχων Πολιτικών Μηχανικών του Δήμου που προσέφυγαν σε ασφαλιστικά μέτρα για να παραμείνουν στη δουλειά τους.
Για το κοινόχρηστο οικόπεδο στην περιοχή Ελληνορώσων που κινδυνευεί να χαθεί, επειδή το Δημοτικό Συμβούλιο άλλαξε την απόφαση που είχε πάρει ομόφωνα και ουσιαστικά έδωσε τη δυνατότητα με κάποιο τίμημα να αποχαρακτηριστεί.
Για την μείωση των (18) διαβάσεων του ΟΣΕ και τον κίνδυνο συνέχισης του «χρονικού τρόμου» που βιώνουν οι κάτοικοι των Σεπολίων, για το οποίο οι κάτοικοι καταγγέλλουν ότι, τη Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου, εξαιτίας προβλημάτων που προέκυψαν στις διαβάσεις των οδών Σιώκου και Σεπολίων, υπήρχε κίνδυνος να χάσουμε σε αυτές κι άλλους συμπολίτες μας. Πρέπει να γίνει επίσης ξεκάθαρο αν η νέα δημοτική Αρχή υιοθετεί το αίτημα για την καθολική υπογειοποίηση των γραμμών του ΟΣΕ, για όλη την περιοχή που περνάει την Αθήνα.
Λαϊκή Συσπείρωση Αθήνας