Τραγουδόσαυρος: «Που Τσα Τσα» | “Πάρε τα pass και τα κουπόνια όλα στη σειρά/ Κι όταν τη βγάζεις δεν τη βγάζεις να λες «Πάλι καλά…»…”
«Κάτσε να σ’ τα πω ν’ ακούσεις» λέει ο Τραγουδόσαυρος (Σπύρος Μιχαήλ) στον καθέναν μας κι έχει το λόγο του αφού τελικά, το καθημερινό μας βίωμα είναι αυτό που είν’ ακατάλληλο και όχι οι λέξεις που το περιγράφουν!
Τα λέει όλα με τρεις συλλαβές!
Τί να πρωτοθυμηθεί κανείς απ’ τον Τραγουδόσαυρο!
︎
Το «Ποιά Θυσία» που τό ‘παιζαν ασταμάτητα το Φώτης & Μαρία Live μαζί με τούς Ράδιο Αρβύλα κι αναρίθμητες άλλες τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές, απ’ όταν το τραγούδι αυτό αγαπήθηκε ασυγκράτητα απ’ τον κόσμο;
Το «Τί τα θέλεις τα Λεφτά» που τό ‘χει τιμήσει δεόντως πολλές φορές και επί χρόνια η Ελληνοφρένεια, αφού διέκριναν και οι ίδιοι πως πρόκειται για τον “ύμνο” τής Ε.Ε. όπως αυτός θά ‘πρεπε νά ‘ναι; ή
Το «Αύξηση» που το τραγούδησε ο ίδιος ανερυθρίαστα σε πανελλαδική εμβέλεια στο ΕΛΛΑΔΑ ΕΧΕΙΣ ΤΑΛΕΝΤΟ το 2021, αποσπώντας διθυραμβικά σχόλια on camera ιδίως απ’ τον Τάκη Ζαχαράτο που ήταν και ο πιό ειδήμων κριτής απ’ όλους;!
Για να μην πούμε και για «Το Φεγγάρι», όπου για τα γυρίσματα τού video clip σε σκηνοθεσία Γιάννη Παναγιωταράκου, έβαλε τη στολή τού αστροναύτη κι έγινε ο 1ος Έλληνας που πάτησε μελωδικά στο φεγγάρι τραγουδώντας, με όχημα την πρωτότυπη ρεμπέτικη-ροκ μουσική σύνθεση τής Magrela και τούς αυθεντικά λαϊκούς στίχους της!
Όπως και νά ‘χει, η καλλιτεχνική ταυτότητα τού Τραγουδόσαυρου, πέραν τής μουσικής ευρηματικότητας και τής ερμηνευτικότητας που την διακρίνει, εμπεριέχει πρωτίστως την κοινωνική και πολιτική σκέψη στο πλευρό των πολλών απ’ όπου προέρχεται και ανήκει.
Και δεν παραγκωνίζει το συναίσθημα, γιατί απ’ αυτό βουτηγμένο βαθειά μέσ’ το νου είναι που εμπνέεται, απευθυνόμενος σε όλους ερμηνεύοντας κι όχι απλά τραγουδώντας!
Άλλωστε, ο ίδιος δηλώνει ευθαρσώς πως «Τα πάντα σ’ ετούτη τη ζωή είναι τέχνη και πολιτική» .
Και αυτό το στηρίζει επίμονα με το σύνολο τού καλλιτεχνικού του έργου, αφού κι ο ίδιος διακρίνει πως, όσο καλή φωνή και νά ‘χεις, όση ευρηματικότητα, τέχνη και ερμηνευτικότητα κι αν διαθέτεις, στο τέλος, αυτό που μένει είναι το τί λες!
Και το νέο του άσμα, το «Που Τσα Τσα», δεν θα μπορούσε να διαφέρει!
Στο «Που Τσα Τσα»
● ο ρυθμός ξεσηκώνει και
● ο στίχος είναι αδύνατον να παραβλεφθεί λόγω τής ωμής του αλήθειας.
Όμως, εκεί που η Eurovision-ική έλλειψη λυρικότητας στην μουσική τού αυθεντικού «Cha Cha Cha» τού Φινλανδού Käärijä εκτονώνει τον ακροατή μαζί με τον σταράτο στίχο και την καταγγελτική ερμηνεία τού Τραγουδόσαυρου να τονίζουν την βαθειά προσβλητική και ταπεινωτική τοξικότητα τού καθημερινού βιώματος όλων μας, έρχεται
☆ ο Δημήτρης Αρσενόπουλος με την κλασική του παιδεία στην ενορχήστρωση, όπου με περισσή, πηγαία τέχνη, πήρε ένα εφήμερο Euro-τράγουδο και το μπόλιασε με αληθινά μουσικό, διαχρονικό λυρισμό, για να μάς θυμίσει πως
︎
ό,τι κι αν συμβαίνει,
︎ ό,τι κι αν περνάμε,
︎ όσο ταπεινωτικό κι αν είναι,
το δίκιο είναι αυτό που θα επικρατήσει εν τέλει, γιατί διαθέτει αρμονία κι ομορφιά ακαταμάχητη που είναι απ’ τη φύση της νομοτέλεια το να νικήσει!
Άλλωστε, τί άλλο θα μπορούσε να σημαίνει η αριστοτεχνική συνομιλία τού «Cha Cha Cha» (2023) με το «Also Sprach Zarathustra»(1894) τού Richard Strauss (1864-1949);!
Επίσης, τί να πει κανείς και για την συμβολή τού
☆ Δημήτρη Ιωακείμογλου (Necropethamenos) στα επιπλέον φωνητικά, που εμπλουτίζουν εμφατικά την οπαδικού/γηπεδικού/εκτονωτικού τύπου “υφή” τού ιδίου τού τίτλου τού τραγουδιού που τα λέει όλα με τρεις συλλαβές!
Κι έρχονται και
☆ ο Στέφανος Κοσμίδης με την εμπνευσμένη ιδέα και την καταλυτική του σκηνοθεσία,
☆ ο Κωνσταντίνος Οικονόμου με την δεινή του ικανότητα στο 3D Animation, ο οποίος φρόντισε τα ψηφιακά σκηνικά που ο ίδιος δημιούργησε πίξελ το πίξελ έως και στην παραμικρή τους λεπτομέρεια,
☆ ο Πέτρος Κιοσές με τον πανθωρόντα οφθαλμό και τα φώτα του στην διεύθυνση φωτογραφίας,
☆ η Κάλλυ Πολυζοπούλου με το μακιγιάζ της να κάνει την εικόνα τού Τραγουδόσαυρου το ίδιο μάταια αψεγάδιαστη μ’ εκείνην κάθε τηλεπερσόνας και
☆ ο Αλέξανδρος Κανέλος ως αεικίνητος και αποτελεσματικότατος βοηθός παραγωγής,
να κατανοήσουν βαθειά όλοι μαζί και να αναδείξουν οπτικο-ποιητικά από κοινού, σύνολο το αυθεντικά πολιτικό και καίριο περιεχόμενο τού «Που Τσα Τσα», μέσ’ απ’ όλα εκείνα τα “πιασάρικα” μα “φερτά υλικά” τής media-κής μας καθημερινότητας, που πασχίζουν με λύσσα, ετσιθελικά και εντεταλμένα να “μπαζώσουν” τούς εγκεφάλους μας, επειδή αυτό που συμφέρει είναι η μαζοποίηση και όχι το «μαζί»!…
Ήρθαν όμως να πιστέψουν το τραγούδι και δύο εταιρίες παραγωγής από την Βρετανία:
☆ η 6th Floor Garage online media services με βάση το Σάουθπορτ και
☆ η Symposion Entertainment με έδρα το Μάντσεστερ.
Και το πίστεψαν τόσο πολύ, που το τιμούν βαθειά ως συμπαραγωγοί του!
«Κάτσε να σ’ τα πω ν’ ακούσεις» λέει ο Τραγουδόσαυρος στον καθέναν μας κι έχει το λόγο του αφού τελικά, το καθημερινό μας βίωμα είναι αυτό που είν’ ακατάλληλο και όχι οι λέξεις που το περιγράφουν!
ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ
Στίχοι & Ερμηνεία: Τραγουδόσαυρος (Σπύρος Μιχαήλ)
Ενορχήστρωση: Δημήτρης Αρσενόπουλος
Επιπλέον Φωνητικά: Δημήτρης Ιωακείμογλου (Necropethamenos)
Ηχοληψία, Mastering & Editing: Νικόλας (The Mute) Χαλντούπης στα SoundCave Studios Athens
Απόδοση των Ελληνικών στίχων στα Αγγλικά για το YouTube: Τραγουδόσαυρος (Σπύρος Μιχαήλ) & Magrela [Κατερίνα (Cate) Καντζίκη]ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΟΥ VIDEO CLIP
Σκηνοθεσία: Στέφανος Κοσμίδης
3D Animation: Κωνσταντίνος Οικονόμου
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Πέτρος Κιοσές
Μακε-up Artist: Κάλλυ Πολυζοπούλου
Βοηθός Παραγωγής: Αλέξανδρος Κανέλος
Styling: Μιχάλης Τολμίδης
Κόμμωση & Περιποίηση Προσώπου: SACRED Barber Shop, Αγχιάλου 40, Νέα Σμύρνη, ΑττικήΠΑΡΑΓΩΓΗ
Τραγουδόσαυρος (Σπύρος Μιχαήλ)
6th Floor Garage – Southport, UK
Symposion Entertainment – Manchester, UKLink τού τραγουδιού στο YouTube:
https://youtu.be/rutMksA_byA?si=faIyG0GiMtxTxhzz Link τού τραγουδιού στο TikTok:
https://vm.tiktok.com/ZGe66KBkW/ ΣΤΙΧΟΙ / LYRICS
ΠΡΩΤΟΝ: Πρέπει να κοιτάζεις μόνο τη δουλειά σου
ΔΕΥΤΕΡΟΝ: Ελεύθερα, έλα, τράβα τα μαλλιά σου
ΤΡΙΤΟΝ: Να είσαι νοικοκύρης – νά ‘σαι ευπρεπής!
ΤΕΤΑΡΤΟΝ: Άσε τις εντάσεις – νά ‘σαι ευγενής!—
Κάν’ ό,τι λέει αυτός που ψήφισες για να σε σώσει
ΤΣΑ ΤΣΑ ΤΣΑ – ΠΟΥ ΤΣΑ ΤΣΑ ΤΣΑΑλλιώς τ’ αφεντικό του φράγκο πιά δε θα σού δώσει
ΤΣΑ ΤΣΑ ΤΣΑ – ΠΟΥ ΤΣΑ ΤΣΑ ΤΣΑΠάρε τα pass και τα κουπόνια όλα στη σειρά
ΤΣΑ ΤΣΑ ΤΣΑ – ΠΟΥ ΤΣΑ ΤΣΑ ΤΣΑΚι όταν τη βγάζεις δεν τη βγάζεις να λες «Πάλι καλά…»
—
ΠΕΜΠΤΟΝ: Η σκέψη είν’ αυτή που σε θέλει δυστυχισμένο
ΕΚΤΟΝ: Η ανυπακοή σε κάνει αποκομμένο
E E E E E!!!…
ΈΒΔΟΜΟΝ: ΟΧΙ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ – ΟΧΙ ΑΠΕΡΓΙΑ
ΟΓΔΟΟΝ: ΣΚΑΣΕ ΚΙ ΑΚΟΥ – ΕΙΜΑΙ ΣΩΤΗΡΙΑ
ΕΝΑΤΟΝ: ΣΚΑΒΕ ΤΟ ΒΑΡΕΛΙ ΣΟΥ, ΤΟ ΔΙΧΩΣ ΠΑΤΟ
ΚΑΙ ΔΕΚΑΤΟΝ – ΤΟΝ – ΤΟΝ: ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ—
Άκου τον δημοσιογράφο πού ‘ν’ και γνωμοδότης
ΤΣΑ ΤΣΑ ΤΣΑ – ΠΟΥ ΤΣΑ ΤΣΑ ΤΣΑπου τού τα λέει ο εργολάβος του και εργοδότης
ΤΣΑ ΤΣΑ ΤΣΑ – ΠΟΥ ΤΣΑ ΤΣΑ ΤΣΑπού ‘χει αγοράσει εξουσία δικαστική πολιτική
ΤΣΑ ΤΣΑ ΤΣΑ – ΠΟΥ ΤΣΑ ΤΣΑ ΤΣΑ—
Κι όταν τη βγάζεις δεν τη βγάζεις – που δεν τη βγάζεις – Ω…
… Να λες «Παλί καλά»
«Η Που Τσα Τσα Τσα είναι πιό γλυκειά κι ας είναι βαριά»
«Η Που Τσα Τσα Τσα δεν είναι μικρή μα είναι πιό γλυκειά»Που… Τσα Τσα Τσα…
«Με ζορίζει μα είναι γλυκειά!»
«κι ό,τι κι αν συμβεί»
«θα την πάρω εγώ με κουμπάρο και παπά»Που… Τσα Τσα Τσα…
«Σφίγγομ’ απ’ τον πόνο μα είμαι καλά…»
«καλά…»
«.. γιατί πάνω απ’ όλα – πάνω απ’ όλα είναι…»—
Να λες «Παλί καλά…»
«Η Που Τσα Τσα Τσα είναι πιό γλυκειά κι ας είναι βαριά»
«Η Που Τσα Τσα Τσα δεν είναι μικρή μα είναι πιό γλυκειά»
«Η Που Τσα Τσα Τσα…»
ΤΣΑ ΤΣΑ ΤΣΑ – ΠΟΥ ΤΣΑ ΤΣΑ ΤΣΑ
«Αχ Αχ!…»
«Η Που Τσα Τσα Τσα…»
ΤΣΑ ΤΣΑ ΤΣΑ – ΠΟΥ ΤΣΑ ΤΣΑ ΤΣΑ
ΤΣΑ ΤΣΑ ΤΣΑ – ΠΟΥ ΤΣΑ ΤΣΑ ΤΣΑ