Κομματική Οργάνωση ΟΑΣΘ ΚΚΕ: «Νέος ΟΑΣΘ» από παλιά χρεοκοπημένα υλικά
Στην πρόταση του ΚΚΕ, εργαζόμενοι και επιβάτες μπορούν να βρουν διέξοδο – Εργαζόμενοι και επιβάτες να δυναμώσουμε τον αγώνα για σύγχρονες, ασφαλείς μεταφορές με βάση τις δυνατότητες της εποχής μας – για τις ανάγκες μας
Με τις εξαγγελίες του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών για τον “Νέο ΟΑΣΘ” μπαίνουμε στην τελική ευθεία της πλήρους ιδιωτικοποίησης των συγκοινωνιών της δεύτερης μεγαλύτερης πόλης της χώρας. Ο “Νέος ΟΑΣΘ” θα χρησιμοποιηθεί ως “πλατφόρμα” για τους εργολάβους της συγκοινωνίας και τις εταιρίες ενοικίασης λεωφορείων με «διαιτητή» τον ΟΣΕΘ ώστε να μοιράζεται το συγκοινωνιακό έργο σε ιδιώτες που θα επιδοτούνται παχυλά από τα χρήματα του ελληνικού λαού. Ήδη αυτός ο σχεδιασμός της κυβέρνησης έχει ιδιωτικοποιήσει το ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης πριν καν ξεκινήσει η λειτουργία του.
Τα όσα ανακοίνωσε ο Υπουργός είναι σε πλήρη αντίθεση με τα συμφέροντα του λαού:
∙ Η πείρα των ιδιωτικοποιήσεων λέει ότι αυτή η εξέλιξη θα επιφέρει ακριβότερα κόμιστρα για το λαό και θα γενικεύσει τους εργαζόμενους «λάστιχο» χωρίς εργασιακά δικαιώματα.
∙ Η ιδιωτικοποίηση αυτή, που τόσο διαφήμιζε ως “φθηνή και ποιοτική” ο προηγούμενος Υπουργός Μεταφορών, βάζει σε κίνδυνο καθημερινά τις ζωές εργαζομένων και επιβατών με λεωφορεία μεταχειρισμένα και παλιά, υποσυντήρητα, που κυκλοφορούν χωρίς να τα ελέγχει κανένας φορέας, που παίρνουν συχνά φωτιά, που κυκλοφορούν με χαλασμένες πόρτες, χωρίς τροχούς κ.α.
Η ΝΔ δε πρέπει να διεκδικεί την πατέντα για την ιδιωτικοποίηση της συγκοινωνίας! Την ίδια πολιτική στη συγκοινωνία ακολούθησαν με συνέπεια και τα άλλα κόμματα που κυβέρνησαν όπως π.χ. ο ΣΥΡΙΖΑ που έδωσε τις 6 πρώτες γραμμές στα ΚΤΕΛ με το νόμο 4568/2018. Αυτό το στρωμένο έδαφος ακολούθησε η ΝΔ παραχωρώντας στα ΚΤΕΛ το 30% του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ, ενώ τώρα ετοιμάζει και νέο «πακέτο» λεωφορειακών γραμμών για να ενισχύσει παραπέρα την κερδοφορία των ιδιωτών.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση στηρίζει τους λίγους για να κερδίζουν εις βάρος των πολλών
Η κυβέρνηση της ΝΔ, για τις αλλαγές που προωθεί, επικαλείται την ανάγκη συμμόρφωσης με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 1370/2007 για τη συγκοινωνία. Ο κανονισμός χαρακτηριστικά αναφέρει πως «οι υπεργολαβίες μπορούν να συντελέσουν σε αποτελεσματικότερες δημόσιες επιβατικές μεταφορές και παρέχουν τη δυνατότητα συμμετοχής και άλλων επιχειρήσεων εκτός του φορέα δημόσιας υπηρεσίας στον οποίο έχει ανατεθεί σύμβαση παροχής δημόσιας υπηρεσίας».
Ο λαός της Θεσσαλονίκης γνωρίζει καλά τι σημαίνει εφαρμογή των Ευρωπαϊκών Κανονισμών και Οδηγιών. Αυτή τη χρεωκοπημένη επιλογή που παρουσιάζει τώρα ως «ορόσημο» η κυβέρνηση της ΝΔ, είναι η ίδια «νέα και σύγχρονη» με αυτή που παρουσίαζαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ όταν ιδιωτικοποιούσαν το σιδηρόδρομο. Αυτός ο Κανονισμός 1370 της Ε.Ε. που επικαλούνται εφαρμόζεται και στο σιδηρόδρομο και μαζί με τη συνολικότερη πολιτική τους είναι που οδήγησε και στο έγκλημα των Τεμπών. Μαζί, όλοι τους, κόβουν και ράβουν πάνω στο κουφάρι της δημόσιας συγκοινωνίας για τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων.
Ένα έργο που στο παρελθόν το εκτελούσε μόνο ένας φορέας (ΟΑΣΘ) σήμερα προκειμένου από αυτό το έργο να βγαίνει επιχειρηματικό κέρδος το εκτελούν 4 φορείς οι οποίοι οργανικά δεν έχουν καμιά σχέση μεταξύ τους (ΟΑΣΘ, ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, ΚΤΕΛ Χαλκιδικής, ΚΤΕΛ Σερρών). Δυστυχώς η πείρα από το σιδηρόδρομο είναι σκληρή για το που οδηγεί ο τεμαχισμός και η παράδοση συγκοινωνιακού έργου στους ιδιώτες.
Λύση προς όφελος του λαού δεν είναι ο παλιός ΟΑΣΘ –
Στην πρόταση του ΚΚΕ, εργαζόμενοι και επιβάτες μπορούν να βρουν διέξοδο
Η κριτική που κάνει το ΚΚΕ στο σχέδιο της κυβέρνησης για το «Νέο ΟΑΣΘ» δεν αποτελεί υπεράσπιση της προηγούμενης περιόδου του Οργανισμού. Τόσο ο κρατικά επιδοτούμενος ΟΑΣΘ των ιδιωτών μικρομετόχων όπως ίσχυε μέχρι το 2017, όσο και ο κρατικός ΟΑΣΘ σε «εκκαθάριση εν λειτουργία» όπως είναι το σημερινό καθεστώς κινούνταν στον ίδιο δρόμο, αυτόν της εμπορευματοποίησης των συγκοινωνιών όπου οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζονται ως κόστος και οι επιβάτες ως πελάτες και είχε επίσης αρνητικά έως και τραγικά αποτελέσματα για το λαό. Από τον πακτωλό των κρατικών επιδοτήσεων τόσα χρόνια προς τον μετοχικό ΟΑΣΘ στο τέλος δεν έμεινε ούτε βίδα!
Η λύση στο ζήτημα της συγκοινωνίας πρέπει να δοθεί με το βλέμμα προς τα εμπρός, όχι κοιτώντας στο παρελθόν. Για το ΚΚΕ η μεταφορά του λαού σε μια πόλη είναι ανάγκη και δικαίωμα που μπορεί να ικανοποιηθεί σήμερα με σύγχρονο, ασφαλή και φθηνό τρόπο. Για να ικανοποιηθεί αυτή η ανάγκη δεν αρκεί απλά ένας «κρατικός» ΟΑΣΘ. Απαιτείται σύγκρουση με τα επιχειρηματικά συμφέροντα και τη λογική κόστους-οφέλους της ΕΕ που υπηρετούν όλα τα άλλα κόμματα. Απαιτείται χρηματοδότηση για ανανέωση του στόλου και στελέχωση του Οργανισμού με εργατικό δυναμικό με πλήρη σύγχρονα δικαιώματα. Απαιτείται ολοκληρωμένη επιστημονική μελέτη και αντίστοιχο κεντρικό σχέδιο με βάση τις συγκοινωνιακές ανάγκες του νομού.
Μόνο ο σοσιαλισμός, το σύστημα που θα απαλλάξει την οργάνωση της οικονομίας από το βραχνά του καπιταλιστικού κέρδους, μπορεί να απαντήσει σε αυτές τις σύγχρονες ανάγκες της κοινωνίας. Με τους εργαζόμενους στο τιμόνι της εξουσίας, σε μια πραγματική εργατική- λαϊκή διακυβέρνηση με επιστημονικό κεντρικό σχεδιασμό της οικονομίας και των μεταφορών μπορούν να αξιοποιηθούν όλα τα επιτεύγματα της τεχνολογίας και της επιστήμης προς όφελος του λαού.
Στις ερχόμενες Ευρωεκλογές να δώσουμε απάντηση ΚΑΙ για τη συγκοινωνία. Με ψήφο στο ΚΚΕ να στείλουμε μήνυμα στους λομπίστες των Βρυξελλών ότι δε θα αφήσουμε τη συγκοινωνία του λαού μας στα επιχειρηματικά κοράκια που περιμένουν να κερδίσουν από τη δική μας ανάγκη για μετακίνηση. Δε θα αφήσουμε το μέλλον της συγκοινωνίας στα χέρια των κομμάτων που την κατέστρεψαν. Δυναμώνουμε το ΚΚΕ που αποτελεί εγγύηση στον αγώνα για αλλαγές προς όφελος του λαού μας!
Εργαζόμενοι και επιβάτες να δυναμώσουμε τον αγώνα για σύγχρονες, ασφαλείς μεταφορές με βάση τις δυνατότητες της εποχής μας – για τις ανάγκες μας
Τώρα είναι η ώρα την οργή μας για την κατάσταση στις μεταφορές να τη μετατρέψουμε σε αγώνα! Ο λαός της πόλης της Θεσσαλονίκης έχει ανάγκη από :
∙ ΕΝΑΝ ενιαίο φορέα μεταφορών, χωρίς τη συμμετοχή ιδιωτών, μακριά από τη λογική του κέρδους, που να συγκεντρώνει όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, όσα υπάρχουν σήμερα (Λεωφορεία) αλλά και όσα θα πρέπει να υπάρξουν αύριο (ΜΕΤΡΟ, Προαστιακός, Τραμ, Τρόλεϊ κλπ.).
∙ Νέο σύγχρονο συγκοινωνιακό χάρτη που να καλύπτει όλες τις περιοχές εντός και εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος της Π.Ε. Θεσσαλονίκης με κριτήριο την κάλυψη των αναγκών του λαού στην εργασία και στη μετακίνηση για όλες τις πτυχές τις ζωής, κοινωνικές, αθλητικές, πολιτιστικές.
∙ Καινούργια οχήματα και μέσα μεταφοράς κατάλληλα για τις κλιματολογικές και μεταφορικές συνθήκες της πόλης.
∙ Εργαζόμενους μόνιμους με πλήρη εργασιακά δικαιώματα και όχι συμβασιούχους με 8μηνες συμβάσεις που προσέλαβε η κυβέρνηση.
Κομματική Οργάνωση ΟΑΣΘ ΚΚΕ