Παρασκευή 13 Ιούλη 2018 – Τι… παίζει σήμερα;
Μουσική, Θέατρο, Κινηματογράφος, Εικαστικά, Βιβλίο, Εκθέσεις και άλλες εκδηλώσεις – προτάσεις για έξοδο.
Μουσική
«Ενάντια στην εκμετάλλευση και τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο. Για την τελική νίκη των λαών», είναι το σύνθημα της συναυλίας που διοργανώνει το ΠΑΜΕ, την Παρασκευή 13 του Ιούλη 2018, στις 8.30 το βράδυ, στο δημοτικό θέατρο στο Άλσος Νέας Σμύρνης.
Το ΠΑΜΕ καλεί τα συνδικάτα, τους εργαζόμενους και το λαό της Αττικής να παρακολουθήσουν το αφιέρωμα στους μεγάλους ποιητές της εργατικής τάξης της Τουρκίας και της Ελλάδας, Γιάννη Ρίτσο και Ναζίμ Χικμέτ, από τους καλλιτέχνες του Πανελλήνιου Μουσικού Συλλόγου και του Πολιτιστικού Κέντρου «Ναζίμ Χικμέτ» της Κωνσταντινούπολης.
Δείτε το σποτ του ΠΑΜΕ για τη συναυλία:
Σε ανακοίνωσή του για τη συναυλία, το ΠΑΜΕ σημειώνει:
«Tο Πανεργατικό Αγωνιστικό Μέτωπο, συνεχίζοντας τις αγωνιστικές πρωτοβουλίες ενάντια στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς του ΝΑΤΟ και της ΕΕ, ενάντια στην εμπλοκή της Ελλάδας σε αυτούς, ενάντια στον πόλεμο και την προσφυγιά, πραγματοποιεί μεγάλη Συναυλία με τον Πανελλήνιο Μουσικό Σύλλογο και το Πολιτιστικό Κέντρο Ναζίμ Χικμέτ της Τουρκίας.
Η συναυλία θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 13 Ιούλη, στις 8.30μμ στο Δημοτικό Θέατρο, στο Άλσος της Νέας Σμύρνης και θα περιλαμβάνει αφιέρωμα στους μεγάλους ποιητές της εργατικής τάξης της Τουρκίας και της Ελλάδας, Γιάννη Ρίτσο και Ναζίμ Χικμέτ.Το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα συνεχίζει τη δράση του και τις πολύμορφες πρωτοβουλίες ώστε να δοθεί απάντηση στην ενιαία επίθεση του κεφαλαίου, που εντείνει την επίθεση στα δικαιώματα και στο εισόδημα των εργαζομένων ενώ παράλληλα εμπλέκει βαθύτερα τον εργαζόμενο λαό στους επικίνδυνους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς και ανταγωνισμούς.
Τη στιγμή που οι ανταγωνισμοί ΗΠΑ-ΕΕ-Ρωσίας-Κίνας σαλπίζουν νέα κλιμάκωση της επίθεσης ενάντια στους λαούς, στις 10-11 Ιούλη το ΝΑΤΟ και ΕΕ προετοιμάζουν με τη Σύνοδο τους τα επόμενα βήματα. Οι εργαζόμενοι σε κάθε χώρα θα πρέπει να αντιταχθούν στα νέα πολεμικά σχέδια.
Οι ιμπεριαλιστές με των λαών το αίμα τη γη ξαναμοιράζουν, για αυτό καλλιεργούν τις εθνικιστικές έχθρες ανάμεσα στους λαούς.
Βρισκόμαστε σε μια περίοδο που οξύνονται οι εντάσεις στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου, το ΝΑΤΟ εκτείνεται αλλά και επεκτείνεται με στρατό και στόλο από τη Βαλτική μέχρι τα Βαλκάνια, τη Μαύρη Θάλασσα, το Αιγαίο, υπερασπίζοντας τα συμφέροντα της λυκοσυμμαχίας, τα συμφέροντα των δικών της μονοπωλίων στην περιοχή, έναντι των ανταγωνιστών τους, στην Παλαιστίνη συνεχίζεται η σφαγή από τις ισραηλινές δυνάμεις.
Οι πρόσφατες επικίνδυνες αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για τους πρόσφυγες και τους μετανάστες, με κέντρα κράτησης εντός της ΕΕ, αλλά και σε τρίτες χώρες – «αποθήκες» ανθρώπινων ψυχών, αποτελούν πρόκληση όταν οι πρόσφυγες-θύματα της ιμπεριαλιστικής επέμβασης σε Μέση Ανατολή και Βόρεια Αφρική, θαλασσοπνίγονται στη Μεσόγειο ή στοιβάζονται σε στρατόπεδα συγκέντρωσης χωρίς ούτε τα στοιχειώδη.
Τα ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, οι εργαζόμενοι στους χώρους δουλειάς έχουμε καθήκον να δυναμώσουμε την ταξική αλληλεγγύη, την απάντηση μας απέναντι στους σχεδιασμούς και τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο.
Οι εργαζόμενοι δίνουμε τη δική μας απάντηση!Δυναμώνουμε τον αγώνα ενάντια στην εκμετάλλευση, ενάντια στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο! Στεκόμαστε αγωνιστικά ενάντια στο δηλητήριο του εθνικισμού, της ξενοφοβίας. Αντιπαλεύουμε το φασισμό που τρέφει και οξύνει το ρατσισμό, που τρομοκρατεί και ποδοπατά τα ανθρώπινα δικαιώματα, που στοχοποιεί τους μετανάστες – πρόσφυγες γιατί μισεί τους εργάτες και το κίνημά τους.
Δυναμώνουμε τον αγώνα για την τελική νίκη των λαών! Την κοινή απάντηση των εργαζομένων της Ελλάδας και της Τουρκίας στις κυβερνήσεις που δίνουν λεφτά για εξοπλισμούς και επεμβάσεις, αλλά την ίδια ώρα οι λαοί στενάζουν για τ’ αφέντη το φαί, ακριβοπληρώνουν την υγεία, την παιδεία, τον πολιτισμό.Παλεύουμε ενάντια στους άδικους πολέμους, για την εξάλειψη των αιτιών που τους προκαλούν! Δεν έχουμε τίποτα να χωρίσουμε με την εργατική τάξη των άλλων χωρών, με τους λαούς. Αντίθετα, μας ενώνει το κοινό συμφέρον της πάλης για μία ζωή χωρίς πλούτο και φτώχεια, χωρίς αφεντικά, αυτή είναι η ζωή που μας ανήκει.
Απευθύνουμε στις συνδικαλιστικές οργανώσεις και στους εργαζόμενους, κάλεσμα μαζικής συμμετοχής στη συναυλία, την Παρασκευή 13 Ιούλη στις 8.30 μ.μ.».
Στο Άλσος Νέας Σμύρνης μπορεί να φτάσει κανείς είτε με το τραμ (στάση Αγίας Φωτεινής) είτε με τα λεωφορεία των γραμμών 218 και 219 (στάση πλατεία Νέας Σμύρνης). Η πρόσβαση στο χώρο της συναυλίας μπορεί να γίνει είτε από την κεντρική είσοδο του Άλσους (Ελ. Βενιζέλου και Πατριάρχου Ιωακείμ), είτε από τη δεύτερη είσοδο (Ελ. Βενιζέλου και Εφέσου).
Θέατρο
“Τα σκουπίδια” του Γιάννη Ξανθούλη, το έργο – που γνώρισε τεράστια επιτυχία στη δεκαετία του ΄80 – είναι μια πικρή σάτιρα για μια πραγματικότητα επίκαιρη ακόμα.
Σκουπίδια είναι τα όνειρα κάποιων ανθρώπων που ζωντανεύουν στη σκηνή για να καυτηριάσουν όσα συμβαίνουν στις ζωές μας χωρίς δική μας υπαιτιότητα.
Σκηνοθεσία: Κοραής Δαμάτης
Μουσική: Φίλιππος Παχνιστής
Διδασκαλία τραγουδιών: Νένη Ζάππα
Χορογραφίες: Άκης Σιδέρης
Παίζουν οι: Ελένη Γερασιμίδου
Αντώνης Ξένος
Άκης Σιδέρης
Αγγελική Ξένου
Φωνή Πόντικα: Νικολέτα Βλαβιανού
Παραστάσεις: κάθε Τετάρτη-Πέμπτη-Παρασκευή & Σάββατο στις 21:15
Είσοδος με μπύρα ή αναψυκτικό: 12€ & 10€ (φοιτ.,ανεργ.,ΑμΕΑ)
(μετρό: Κεραμεικός)
«ΑΧΑΡΝΗΣ» του Αριστοφάνη – Σκηνοθεσία: Κώστας Τσιάνοςστο Θέατρο Πέτρας – Πετρούπολη
Στα Λήναια του 425, στον έκτο χρόνο του Πελοποννησιακού πολέμου ο 19χρονος Αριστοφάνης παρουσίασε την κωμωδία του «ΑΧΑΡΝΗΣ» και απέσπασε για πρώτη φορά το βραβείο των κωμικών Αγώνων.
Στόχος του Αριστοφάνη είναι να γελοιοποιήσει τον πόλεμο και τους πολεμοκάπηλους και να εκφράσει την λαχτάρα των ανθρώπων για ειρηνική ζωή.
Τοποθετεί την δράση του έργου, κυρίως στην αγροτική περιοχή της Αττικής, στις «Αχαρναίς», το σημερινό Μενίδι για να δώσει Διονυσιακό χαρακτήρα στην κωμωδία, αφού στην ύπαιθρο τελούσαν ακόμη Διονυσιακές Λατρείες.
Ο Αριστοφάνης δεν ξεχνά πως η κωμωδία γεννήθηκε από λαϊκές λατρευτικές τελετές της γονιμότητας.
Στους Αχαρνής υπάρχουν αρκετές αναφορές στον Διόνυσο στα μεγάλα Διονύσια, στα Ανθεστήρια και κυρίως στα κατ’ αγρούς Διονύσια.
Σε μια σκηνή του έργου ο αγρότης Δικαιόπολης με την οικογένειά του τελούν πομπή του φαλλού και τον υμνούν με φαλλικό άσμα.
Υπάρχουν έξοχες κωμικές σκηνές που κρατούν από τα Μεγαρικά σκώματα πολλές παρωδίες και με τον ερμητικό και ολοζώντανο χορό των καρβουνιάρηδων από το Μενίδι μας χαρίζει μια έξοχη κωμωδία σαν ένα ξέφρενο Διονυσιακό πανηγύρι.
Η παράσταση φιλοδοξεί να βρει τον δρόμο της μέσα από τις λαϊκές μας παραδόσεις που συγγενεύουν ολοφάνερα με το Διονυσιακό Πνεύμα που είναι διάχυτο στους Αχαρνής του Αριστοφάνη.
Ο Πέτρος Φιλιππίδης, ο Παύλος Χαϊκάλης, ο Κώστας Κόκλας, ο Τάκης Παπαματθαίου, και ο Ιωάννης Παπαζήσης αναλαμβάνουν τους πρωταγωνιστικούς ρόλους για να μας μιλήσουν μέσα από το πρώτο σωζόμενο έργο του Αριστοφάνη, για έννοιες όπως η ειρήνη και η δικαιοσύνη.
Στο πλευρό τους ταλαντούχοι ηθοποιοί και μουσικοί (αλφαβητικά): Βατικιώτης Νίκος, Ζουγανέλης Αλέξανδρος, Καμμένος Παναγιώτης, Κατσώλης Παναγιώτης, Κοράκης Κωνσταντίνος, Κυπαρίσσης Βαγγέλης, Κωστάκης Ηρακλής, Μαγγόνας Αλκιβιάδης, Παυλίδης Παύλος, Πετκίδης Μάριος, Σταμούλης Γρηγόρης, Τσουρουνάκης Γιώργος, Φλέουρας Χάρης, Χιώτης Χάρης.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Απόδοση-Σκηνοθεσία: Κώστας Τσιάνος
Χορογραφίες: Ελενα Γεροδήμου, Κώστας Τσιάνος
Σκηνικά-Κοστούμια: Γιάννης Μετζικώφ
Μουσική: Γιώργος Ανδρέου
Μουσική διδασκαλία: Παναγιώτης Τσεβάς
Κινηματογράφος
Εβδομάδα ρώσικου κινηματογράφου
Προφεστιβαλική εκδήλωση, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ “Ταξιδεύοντας Ρουσία” σε συνδιοργάνωση με τη Νέα Κινηματογραφική Λέσχη Ηρακλείου.
Σκοπός του ειδικού αφιερώματος είναι να έρθει το κοινό σε επαφή με τον ρώσικο πολιτισμό μέσα από επιλεγμένες ταινίες από την πρώιμη μετεπαναστατική Ρωσία έως την σημερινή εποχή.
Η επιλογή των ταινιών καλύπτει ένα χρονικό φάσμα από τη δεκαετία του 1920, όταν η τέχνη του κινηματογράφου αποτελούσε εργαλείο για τη δημιουργία της νέας σοβιετικής κοινωνίας, μέχρι τα χρόνια της “αποσταλινοποίησης”, την επικράτηση της αντεπανάστασης και τη μετεπαναστατική Ρωσία -που η παραγωγή των ταινιών είχε μειωθεί δραματικά. Υπενθυμίζεται πως η πρώτη περίοδος, κατά την οποία είχαμε την παραγωγή εμβληματικών ταινιών, ο Καζαντζάκης παρακολουθεί από κοντά αυτήν την ανάπτυξη, γράφοντας μάλιστα δύο σενάρια που γίνονται δεκτά από σοβιετικές κινηματογραφικές εταιρίες και ένα ακόμη με τον τίτλο Λένιν.
Πρόγραμμα προβολών
Δευτέρα 9.7
Το θωρηκτό Ποτέμκιν (Σεργκέι Αϊζενστάιν, 1925)
Τρίτη 10.7
Ο άνθρωπος με την κινηματογραφική μηχανή (Τζίγκα Βέρτοφ, 1929)
Τετάρτη 11.7
Όταν πετούν οι γερανοί (Μιχαήλ Καλατόζοφ, 1957)
Πέμπτη 12.7
Αντρέι Ρουμπλιόφ (Αντρέι Ταρκόφσκι, 1966)
Παρασκευή 13.7
Ο ψεύτης ήλιος (Νικίτα Μιχαλκόφ, 1994)
Σάββατο 14.7
Επιστροφή (Αντρέι Σβιάνγκιντσεφ, 2003)
Επιλογή ταινιών: Ειρήνη Μπαριτάκη
Είσοδος ελεύθερη
Την Παρασκευή 13/7, μετά το τέλος της προβολής, θα ακολουθήσει Ουρανογραφία (αναγνώριση αστερισμών) και Αστροπαρατήρηση με τηλεσκόπια, από τα μέλη του Συλλόγου Φίλων Αστρονομίας Κρήτης.
Ξεκινά το φετινό καλοκαιρινό ταξίδι του Δημοτικού Κινητού Κινηματογράφου στις γειτονιές και τις συνοικίες της Πάτρας (Πρόγραμμα προβολών)
Η ενότητα του Δημοτικού Κινητού Κινηματογράφου είναι ενταγμένη και φέτος στις παράλληλες προς το Διεθνές Φεστιβάλ της Πάτρας εκδηλώσεις και φιλοδοξεί για μία ακόμα χρονιά να μεταφέρει την 7η τέχνη στις γειτονιές και τις συνοικίες της πόλης.
Πρόγραμμα προβολών του Δημοτικού Κινηματογράφου Καισαριανής «Αιολία»
Το σταθερό ραντεβού στο Δημοτικό Κινηματογράφο Καισαριανής «Αιολία» (Σολομωνίδου & Φιλαδελφείας, Καισαριανή, τηλ. 210-7247600) ανανεώνεται και φέτος το καλοκαίρι. Στις 18 Ιούνη ξεκινά τις προβολές του, κάνοντας πρεμιέρα με το Animation «Το αγόρι και ο κόσμος».
Για τρεις μήνες θα προβληθούν ταινίες από όλο τον κόσμο, που θα προσφέρουν άφθονο γέλιο, συγκίνηση, θα ψυχαγωγήσουν ποιοτικά και θα εκπαιδεύσουν.
Και φέτος διατηρούνται οι δωρεάν προβολές από Δευτέρα έως και Πέμπτη, όπως θεσπίστηκαν τα προηγούμενα τρία χρόνια, ως ένδειξη ουσιαστικής αλληλεγγύης και ανακούφισης μέσα στην κρίση.
Στο μήνυμά του για την έναρξη των προβολών, ο Δήμαρχος Καισαριανής Ηλίας Σταμέλος αναφέρει: «Η “ΑΙΟΛΙΑ” δεν είναι ένας ακόμα κινηματογράφος. Είναι ο δικός μας κινηματογράφος.
Ο χώρος που όλοι όσοι τον επισκέπτονται, από όλες τις γωνιές της Αττικής για να απολαύσουν την καλοκαιρινή δροσιά του πάρκου και τις επιλεγμένες προβολές, γίνονται φίλοι, έρχονται ξανά και ξανά. Προσδοκούν κάθε χρόνο την αυλαία του για να μυρίσει καλοκαίρι…
Αυτός ο κινηματογράφος 4 χρόνια τώρα προσφέρει απλόχερα δωρεάν ποιοτικές προβολές από Δευτέρα έως και Πέμπτη, ενώ κρατά χαμηλά το αντίτιμο για τις προβολές των άλλων ημερών, εξασφαλίζοντας για όλους την ψυχαγωγία που έχουμε ανάγκη. Γιατί ο πολιτισμός δεν πρέπει να είναι προνόμιο λίγων.
Φέτος, δίνουμε ακόμα μεγαλύτερο βήμα στις παιδικές ταινίες και τον εφηβικό κινηματογράφο, έχοντας σταθερή και τη ζώνη των κλασσικών ασπρόμαυρων ταινιών. Αφιερώσαμε πολύ περισσότερο χώρο στις κωμωδίες, διαχρονικές και σύγχρονες, πλάι-πλάι με τις ιστορικές κοινωνικές ταινίες, ανάμεσά τους και μια ταινία για τον Παλαιστινιακό λαό και την ηρωική μάχη που δίνει για να ζει στον τόπο του ελεύθερος.
Ευχαριστώ όλους όσους συμβάλουν στη λειτουργία αυτού του ξεχωριστού χώρου.
Σας περιμένουμε εκεί».
Δευτέρα έως Πέμπτη: Είσοδος δωρεάν.
Παρασκευή – Σάββατο – Κυριακή: Είσοδος 5€.
Ώρα προβολών: 21.30.
ΤΑ ΧΙΟΝΙΑ ΤΟΥ ΚΙΛΙΜΑΝΤΖΑΡΟ (1952) ΣΕ ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΗ ΑΠΟ 14/6
Βασισμένο στο ομώνυμο best seller του νομπελίστα Έρνεστ Χέμινγουεϊ.
Eνα χαρακτηριστικό δείγμα χολιγουντιανού έπους της δεκαετίας του ’50 του Henry King.
Με τους μοναδικούς :
Γκρέγκορι Πεκ, Αβα Γκάρντνερ Σούζαν Χέιγουορντ
Δύο υποψηφιότητες για Όσκαρ.
Καλύτερης φωτογραφίας του Leon Shamroy
Καλλιτεχνικής διεύθυνσης και σκηνικών.
Υπεροχες σκηνες δρασης με φοντο την αγρια ζουγκλα της Αφρικης
Γυρισμένο σε μαγευτικές τοποθεσίες στο Παρίσι, στην Ισπανία, την Τανζανία, το Κάιρο, την Γαλλική Ριβιέρα και το Ναιρόμπι.
Η αυτοβιογραφική αυτή ιστορία παρουσιάζει την ταραγμένη ζωή του Χέμινγουεϊ, που αγαπούσε να κυνηγά άγρια ζώα και γυναίκες.
Η πραγματική συγγραφή
είναι σαν το κυνήγι…
ένα σαφάρι καθ’ όλη σου την ζωή,
και το θήραμα είναι η αλήθεια.
από μυθιστόρημα του νομπελίστα Χέμινγκγουεϊ
«Τα χιόνια του Κιλιμάντζαρο» («The snows of Kilimanjaro»)
Το γύρισε το 1952 ο Χένρι Κινγκ (1886 – 1982) με ένα λαμπρό καστ πρωτοκλασάτων πρωταγωνιστών στη διάθεσή του:
Γκρέγκορι Πεκ, Σούζαν Χέιγουορντ, Αβα Γκάρντνερ, Χίλντεγκαρντ Νεφ.
Εδώ, ένας βαριά τραυματισμένος συγγραφέας στην αφρικανική ζούγκλα (Πεκ) αναμένει βοήθεια
αναπολώντας τη ζωή του και τις γυναίκες που την έχουν σημαδέψει.
Ενώ όμως οι σκέψεις του είναι βυθισμένες στον μοναδικό έρωτά του (Γκάρντνερ),
η σύζυγός του (Χέιγουορντ) αποδεικνύεται σθεναρή σύντροφος.
Γυρισμένο έγχρωμο σε αυθεντικές τοποθεσίες της Κένυας,
το φιλμ είναι χαρακτηριστικό δείγμα χολιγουντιανού έπους της δεκαετίας του ’50,
υπήρξε τεράστια εισπρακτική επιτυχία και έφτασε ως τα Οσκαρ
αποσπώντας υποψηφιότητες για τη φωτογραφία (Λέον Σάμροϊ) και τα σκηνικά του.
Πρόγραμμα και ώρες προβολών του ΖΕΦΥΡΟΣ new star art cinema
ΖΕΦΥΡΟΣ Τρώων 36, Άνω Πετράλωνα – Θησείο
Tηλ. επικοινωνίας: 2103462677
Εισ.: €7.00, φοιτ./ άνω των 65/Εκπαιδευτικοί /άνεργοι €6.00
ΚΑΘΕ ΤΡΙΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΣΟΔΟΣ €5.00
Από 12 εως 18/7/2018
1) ΧΤΕΣ ,ΣΗΜΕΡΑ,ΑΥΡΙΟ του ΒΙΤΟΡΙΟ ΝΤΕ ΣΙΚΑ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ 21.00 ΚΑΙ 23,00
Βιβλίο
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ & ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ 2018
Πρόγραμμα δράσεων της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Χαϊδαρίου
«Αγαπημένα Δεδομένα: παρατηρώ και μετρώ τον κόσμο»
Είναι το θέμα της Καλοκαιρινής Εκστρατείας Ανάγνωσης και Δημιουργικότητας 2018, στην οποία συμμετέχουν 148 μέλη του Δικτύου Βιβλιοθηκών της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος.
Αυτό το καλοκαίρι η Εθνική Βιβλιοθήκη σας προσκαλεί σε ένα ταξίδι ζωής στο επίκεντρο του οποίου βρίσκονται τα αγαπημένα δεδομένα. Αυτό το καλοκαίρι θα παρατηρήσουμε και θα μετρήσουμε μαζί με τα παιδιά τον κόσμο μας με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους.
Ολόκληρος ο κόσμος θα γίνει ένα μεγάλο εργοστάσιο δεδομένων τα οποία μικροί και μεγάλοι καλούμαστε να παρατηρήσουμε, να καταγράψουμε, να κατανοήσουμε, να αναδείξουμε, να ζωγραφίσουμε, να αφηγηθούμε και αν χρειαστεί να αλλάξουμε! Θα πειραματιστούμε, θα παράγουμε δεδομένα, θα τα αποθηκεύσουμε, θα τα αναλύσουμε κριτικά και θα τα αξιολογήσουμε!
Η αφετηρία του ταξιδιού είναι πάντα η βιβλιοθήκη, ένας χώρος συνώνυμος της γνώσης και της εμπειρίας, της δημιουργικότητας και της δημιουργίας.
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ
48 Χρόνια συνεχούς λειτουργίας
30000 τόμοι βιβλίων
6600 βιβλία για παιδιά
Λέσχη Ανάγνωσης
Δράσεις, Εκδηλώσεις, Εργαστήρια
Ωράριο
Δευτέρα-Τρίτη-Τετάρτη-Παρασκευή 7:30-15:30
Πέμπτη: 14:00-20:00
Έκθεση
«Δωμάτια μνήμης»: Περιπλάνηση στον κόσμο της Λούλας Αναγνωστάκη
Μαζί με τα εγκαίνια της αναδρομικής έκθεσης «Δωμάτια μνήμης» ξεκινάει και μια περιπλάνηση στον κόσμο της Λούλας Αναγνωστάκη, από τις 3 Ιουνίου, στο πλαίσιο του μεγάλου αφιερώματος του Φεστιβάλ Αθηνών στην Ελληνίδα δραματουργό, στην Πειραιώς 260.
Μια «θεατρική πόλη» με δώδεκα ξεχωριστά δωμάτια, όσα και τα έργα της Λούλας Αναγνωστάκη: Η πόλη, Η διανυκτέρευση, Η παρέλαση, Η συναναστροφή, Αντόνιο ή Το μήνυμα, Η νίκη, Η κασέτα, Ο ήχος του όπλου, Διαμάντια και μπλουζ, Το ταξίδι μακριά, Ο ουρανός κατακόκκινος, Σ’ εσάς που με ακούτε.
Η κυριαρχία του κλειστού, ονειρικού χώρου -πολύ έντονη και στο θέατρο του Παραλόγου, με το οποίο η Αναγνωστάκη συνομιλεί στα πρώτα της, ιδίως, έργα- οδήγησε στη σύλληψη αυτής της σκηνογραφικής εγκατάστασης.
Το «δωμάτιο» είναι ο ένας πόλος της εγκατάστασης -η περίκλειστη σκηνή όπου διαδραματίζεται η ιστορία. Ο άλλος πόλος είναι η «μνήμη» -η σκηνή της φαντασίας, ο αγωγός μεταξύ παρόντος και παρελθόντος, συλλογικού και ατομικού, που ενεργοποιείται από το ίχνος των εικόνων, των ήχων, των αντικειμένων, των ποιητικών τοπίων που κάθε δωμάτιο περιέχει. Αποσυνθέτουμε το έργο στον χώρο για να το διαβάσουμε με τα μάτια της φαντασίας, που ξέρει, όπως έλεγε ο Κουν, να διακρίνει «χρώματα, κινήσεις, στάσεις σωμάτων, σχέσεις ακόμη απροσδιόριστες».
Κανείς δεν μπορεί να ελέγξει απόλυτα τον μηχανισμό της μνήμης –πότε ξυπνάει, πότε χάνεται, πότε οδηγεί στη σύνθεση, πότε στην αποσύνθεση, πότε στη συνάντηση και πότε στον αποχωρισμό. Και σε κανένα κοινό βίωμα η μνήμη των προσώπων που σφράγισε δεν ταυτίζεται.
«Το πιο σημαντικό στη μνήμη -και γι’ αυτό τον λόγο η μνήμη λειτουργεί με τόσο μεγάλη δύναμη- είναι το τραύμα». Αγγίζοντας την περιοχή του τραύματος, το θέατρο της Λούλας Αναγνωστάκη αποσιωπά και αποκαλύπτει, φέρνει στην επιφάνεια την παραμόρφωση όπου έχει οδηγήσει η ταύτιση με παρωχημένα κοινωνικά μοντέλα, απονεκρωμένες ιδεολογίες, ματαιωμένες σχέσεις, ανθρωποφαγικές οικογένειες. Αναδιατάσσει με τον τρόπο του τραύματος το χθες και το σήμερα, πλησιάζει το ανείπωτο εκείνο σημείο που πονάει περισσότερο, σαρκάζει τον φόβο, την ατολμία, την υποκρισία μας, ξεδιπλώνει τον πόθο για ζωή που κάθε φορά διαψεύδεται ή καίγεται άδοξα στη συνάντηση της προσωπικής με τη μεγάλη Ιστορία.
Με τα Δωμάτια Μνήμης επιχειρούμε μια αναπαράσταση της αίσθησης του εσωτερικού κάθε έργου αλλά και της νοητικής συνθήκης που το γέννησε.
Είσοδος ελεύθερη
Κάθε μέρα από τις 3 Ιουνίου έως τις 19 Ιουλίου, 19:00 – 24:00
Επιμέλεια έκθεσης: Δήμητρα Κονδυλάκη
Αρχειακή έρευνα, δραματουργική συνεργασία: Γρηγόρης Ιωαννίδης, Μάνος Καρατζογιάννης
Σκηνογραφική μελέτη, εικαστική και γραφιστική επιμέλεια: Λουκία Μάρθα, Αλέξανδρος Βαζάκας
Σχεδιασμός φωτισμού: Γιάννης Δρακουλαράκος
Μοντάζ οπτικού υλικού: Νίκος Γαβαλάς
Ηχητικό περιβάλλον: Πάνος Αγγελοθανάσης
Βοηθός επιμελήτριας: Στεφανία Γεωργιλέα
Βοηθός σκηνογράφου: Γιώργος Φυτάς
Βοηθός γραφιστικής επεξεργασίας: Μαργαρίτα Γιαννουσάκη
Εικαστική επεξεργασία επιφανειών: Αθανασία Βακίδου, Νίκος Ραφτάκης
Φωτογραφία
Στη διάρκεια της ελεύθερης σχέσης που τους ένωνε, η Joan και o Paddy Leigh Fermor μοιράστηκαν τη ζωή τους, κυρίως στην Ελλάδα, ως εραστές και ως φίλοι. Εκείνη φωτογράφος και εκείνος συγγραφέας, απολάμβαναν ισότιμη αναγνώριση ως καλλιτέχνες.
Η Joan υπήρξε μια ακαταπόνητη επαναστάτρια, όταν το 1940 τράβηξε τις εξαιρετικές εκείνες φωτογραφίες από το βομβαρδισμό του Λονδίνου που έμελλε να γίνουν το σύμβολο της ζωής που θα άφηνε αργότερα πίσω της. Στο Κάιρο το 1944 γνώρισε τον Paddy, ο οποίος σύντομα θα την ακολουθούσε στην Αθήνα. Ταξίδεψαν μαζί σε όλη την Ελλάδα, προτού τελικά εγκατασταθούν στην Πελοπόννησο – στο όμορφο σπίτι που έχτισαν στην Καρδαμύλη και κληροδότησαν στο Μουσείο Μπενάκη.
Στις δεκαετίες του 1940, του 1950 και του 1960 η Joan έβγαλε αμέτρητες φωτογραφίες ανθρώπων και τόπων, ταξιδεύοντας μαζί με τον Paddy στην Ελλάδα. Μερικές από αυτές δημοσιεύονται στη Μάνη και στη Ρούμελη· οι περισσότερες όμως παρέμειναν άγνωστες μέχρι το θάνατό της το 2003. Το αρχείο της βρίσκεται σήμερα στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Σκωτίας, στο Εδιμβούργο.
Στη νέα έκδοση και στην έκθεση ο Ian Collins και η Olivia Stewart αποδίδουν φόρο τιμής σε αυτή την άγνωστη στο πλατύ κοινό φωτογράφο, το έργο της οποίας είναι μια αποκάλυψη.
Οι φωτογραφίες χρηιμοποιούνται με την ευγενική παραχώρηση του Joan Leigh Fermor Estate.
ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ / Κουμπάρη 1 & Βασ. Σοφίας, 106 74 Αθήνα
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 23/05/2018 – 21/10/2018
ΕΓΚΑΙΝΙΑ: 22.05.2018, 20:00
ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ: Τετάρτη, Παρασκευή: 10:00 – 18:00 // Πέμπτη, Σάββατο:10:00 – 00:00 // Κυριακή:10:00 – 16:00
ΕΙΣΙΤΗΡΙA: € 7, € 5
Εκθέσεις
«Οι αμέτρητες όψεις του Ωραίου» στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
Πηγή αστείρευτης έμπνευσης και αιτία βαθιάς αισθητικής συγκίνησης, το Ωραίο, αποτυπώνεται οπτικά στα αρχαία έργα τέχνης, συνιστώντας μια διαρκώς μεταβαλλόμενη εικόνα στην ιστορία της ανθρώπινης δημιουργίας.
Η νέα περιοδική έκθεση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου «Οι αμέτρητες όψεις του Ωραίου» αναδεικνύει τις διαφορετικές εκφράσεις αισθητικής σε ετερογενή κοινωνικά και πολιτισμικά περιβάλλοντα από τη νεολιθική περίοδο μέχρι την ύστερη αρχαιότητα, αξιοποιώντας το εξαιρετικά ευρύ χρονολογικό φάσμα που καλύπτουν οι συλλογές του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου. Τριακόσιες σαράντα αρχαιότητες από τις πλούσιες συλλογές του σε συνδυασμό με σύγχρονα ψηφιακά μέσα, προσφέρουν μια αισθητική πανδαισία και υπόσχονται ένα ταξίδι στο χρόνο γεμάτο αισθητικές απολαύσεις.
Η περιοδική έκθεση «Οι αμέτρητες όψεις του Ωραίου» αποτελεί το τελευταίο μέρος της εκθεσιακής τριλογίας που σχεδιάστηκε για να τιμήσει την επέτειο των 150 χρόνων του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου από τη θεμελίωση του εμβληματικού κτιρίου που το στέγασε.
Η τριλογία άνοιξε το 2015 με την έκθεση «”Ένα όνειρο ανάμεσα σε υπέροχα ερείπια…” Περίπατος στην Αθήνα των περιηγητών, 17ος-19ος αιώνας», όπου μεταξύ άλλων αναδείχθηκε το πολιτισμικό περιβάλλον μέσα στο οποίο διαμορφώθηκε η ανάγκη για την ίδρυση του Εθνικού Μουσείου, και συνεχίστηκε με τις «Οδύσσειες», μια έκθεση που αποτύπωσε αφαιρετικά και συμβολικά τη διαχρονική προσπάθεια του ανθρώπου για δημιουργία και εξέλιξη.
Η έννοια του Ωραίου, την οποία πραγματεύεται η τρίτη στη σειρά έκθεση, συνιστά τον ιδανικό επίλογο, αφού η καλλιέργεια έρωτος προς τας καλάς τέχνας ήταν θεμελιώδης ανάμεσα στους καταστατικούς σκοπούς του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου (ΒΔ 31.7.1893). Επικεντρωμένη στην πνευματικότερη και υψηλότερη στιγμή της ανθρώπινης δημιουργίας, η έκθεση υποστηρίζει την αισθητική ενατένιση, καλώντας ταυτόχρονα τους θεατές να διερευνήσουν την πνευματική βάση των αισθητικών επιλογών.
Το εκθεσιακό αφήγημα αρθρώνεται σε τέσσερα μέρη
Στην «Αιώνια αισθητική» παρουσιάζονται επιλεγμένα αντικείμενα της καθημερινότητας, που καταγράφουν τις συνεχείς εναλλαγές και τις διαφορετικές εκφράσεις αισθητικής στην ανθρώπινη διαχρονία. «Το ωραίο και το επιθυμητό» επιχειρεί μια ουσιαστική προσέγγιση στις αισθητικές προτιμήσεις των αρχαίων κοινωνιών με βάση όσα αποκαλύπτουν οι αρχαίοι ελληνικοί μύθοι για την ομορφιά και τα αρχαιολογικά ευρήματα που αφορούν την ένδυση, την κόμμωση, τα κοσμήματα και τον καλλωπισμό. Το τρίτο μέρος με τίτλο «Προβάλλοντας το σώμα» παρακολουθεί την έκφραση του ωραίου στην εικαστική απόδοση του ανθρώπινου σώματος από τη νεολιθική περίοδο μέχρι τους ιστορικούς χρόνους. Στο τέλος, «Η ατέρμονη αναζήτηση»αποσκοπεί στον αισθητικό στοχασμό ως προς τη σημασία του ωραίου και την αξία του για τον άνθρωπο.
Την έκθεση θα πλαισιώσουν καθ’ όλη τη διάρκειά της πολλά πειραματικά εργαστήρια. Επιστήμονες, καλλιτέχνες και τεχνίτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό θα προσφέρουν την ειδική τους γνώση για να εξηγήσουν στους επισκέπτες τις πειραματικές τους προσεγγίσεις στην υφαντική της νεολιθικής περιόδου, το ένδυμα στο Αιγαίο κατά τη δεύτερη χιλιετία π.Χ., τη μυκηναϊκή ενδυμασία, την πολυχρωμία των αρχαίων γλυπτών και την απόδοση του Ωραίου στην αρχαία ελληνική μουσική.
Την έκθεση συνοδεύει επιστημονικός κατάλογος στα ελληνικά, έκδοση του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων. Θα επακολουθήσει σύντομα και η αγγλική έκδοση.
Η έκθεση θα είναι ανοιχτή για το κοινό από τις 26 Μάη.
Ώρες λειτουργίας (θερινό ωράριο ως 31/10):
Δευτέρα 13.00-20.00
Τρίτη – Κυριακή 8.00-20.00
«Τό θέμα εἶναι τ ώ ρ α τί λές. Η ζωή και το έργο του ποιητή Μανόλη Αναγνωστάκη»
Το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία παρουσιάζει την έκθεση «Τό θέμα εἶναι τ ώ ρ α τί λές. Η ζωή και το έργο του ποιητή Μανόλη Αναγνωστάκη».
Έντεκα ενότητες, κάθε μία από τις οποίες αντιστοιχεί σε μία ποιητική συλλογή, κτίζουν την αφήγηση του βίου και του έργου του Μανόλη Αναγνωστάκη και επιχειρούν να αναδείξουν το αποτύπωμά του, πρωτίστως στο πεδίο της ποίησης και του πολιτισμού· συνάμα όμως και σε εκείνο της πολιτικής συμμετοχής και της κοινωνικής παρουσίας. Συστήνουν, με άλλα λόγια, την ποιητική και πολιτική ηθική του Αναγνωστάκη.
Ποιήματα, κριτικά δοκίμια, άρθρα, χειρόγραφα, προσωπικά αντικείμενα και οπτικοακουστικά τεκμήρια, τα οποία προέρχονται από το προσωπικό αρχείο του ποιητή –όπως το ταξινόμησε ο γιος του, ο Ανέστης– αλλά και από τις συλλογές του Κέντρου Ιστορίας του Δήμου Θεσσαλονίκης, του Μουσείου Μπενάκη, των Αρχείων Σύγχρονης Κοινωνικής Ιστορίας και του Αρχείου της ΕΡΤ, μας ταξιδεύουν στους σταθμούς της προσωπικής και συλλογικής πορείας του Μανόλη Αναγνωστάκη, όπως αυτή διαμορφώθηκε δυναμικά μέσα στις πολιτικές, τις κοινωνικές και τις πνευματικές συγκρούσεις των χρόνων 1940-1974, καθώς και στη μεταπολιτευτική περίοδο.
Η έκθεση εγκαινιάστηκε τη Δευτέρα 12 Φλεβάρη, θα διαρκέσει έως τα τέλη Οκτώβρη του 2018, ενώ εντάσσεται στο πρόγραμμα της διοργάνωσης «Αθήνα Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου 2018» της UNESCO.
Εκθεσιακός χώρος του Ιδρύματος της Βουλής
Βασ. Σοφίας 11 (είσοδος από Σέκερη), Αθήνα 106 71
τηλ.: 210-3735253
Ώρες λειτουργίας:
Καθημερινά 9.00-16.00, Πέμπτη 9.00-20.00, Σαββατοκύριακο 10.00-15.00
Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.
Αντικείμενα της παιδικής ηλικίας από 4 ηπείρους, στο Moυσείο Μπενάκη Παιχνιδιών
Το Moυσείο Μπενάκη Παιχνιδιών με πυρήνα την συλλογή της Μαρίας Αργυριάδη, η οποία συγκαταλέγεται στις δέκα καλύτερες της Ευρώπης, παρουσιάζει παιχνίδια, βιβλία, έντυπα, ρουχισμό και αντικείμενα της παιδικής ηλικίας από την Ευρώπη, την Αφρική, την Ασία και την Αμερική.
Η ελληνική συλλογή περιλαμβάνει βρεφικά και παιδικά παιχνίδια και άλλα αντικείμενα από τους αρχαίους έως τους νεότερους χρόνους: χειροποίητα παραδοσιακά παιχνίδια, πανηγυριώτικα και εμπορικά παιχνίδια του 20ού αι., επιτραπέζια παιχνίδια, καθώς και ομαδικά παιχνίδια δρόμου και παιδικά έθιμα. Ξεχωρίζουν τα παιχνίδια που έφτιαξαν μέλη των Κ.Α.Π.Η. (Κέντρων Ανοιχτής Προστασίας Ηλικιωμένων), αναβιώσεις αυτών που έπαιζαν ως παιδιά.
Η ευρωπαϊκή συλλογή αποτελείται από αστικά και λαϊκά παιχνίδια από το 18ο έως τον 20ό αι., κυρίως από την Αγγλία, τη Γαλλία και τη Γερμανία, καθώς και από ευρωπαϊκές κούκλες με φορεσιές από διάφορες περιοχές της Ελλάδας.
ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ – Λεωφ. Ποσειδώνος 14 & Τρίτωνος 1, 175 61 Παλ. Φάληρο
Μέρες και ώρες λειτουργίας: Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή: 10:00 – 18:00
Επικοινωνία: τηλ. 213 0258498