Θέατρο τη Δευτέρα: “Οι βλαβερές συνέπειες του γάμου” του Αντόν Τσέχοφ (1976)
Με τον τίτλο «Οι βλαβερές συνέπειες του γάμου» παρουσιάστηκαν από το «Θέατρο Σάτιρας» του Γιώργου Μιχαλακόπουλου, στη σειρά «Θέατρο της Δευτέρας», τα τέσσερα μονόπρακτα του Αντόν Τσέχοφ, που σαν χτες έφυγε από τη ζωή: “Οι βλαβερές συνέπειες του καπνού”, “Η επέτειος”, “Η αρκούδα” και “Αίτηση σε γάμο”.
Με τον τίτλο «Οι βλαβερές συνέπειες του γάμου» παρουσιάστηκαν από το «Θέατρο Σάτιρας» του Γιώργου Μιχαλακόπουλου, στη σειρά «Θέατρο της Δευτέρας», τα τέσσερα μονόπρακτα του Αντόν Τσέχοφ, που σαν χτες έφυγε από τη ζωή: “Οι βλαβερές συνέπειες του καπνού”, “Η επέτειος”, “Η αρκούδα” και “Αίτηση σε γάμο”.
Η παράσταση πρωτοπροβλήθηκε στην ΕΡΤ το 1976, σε σκηνοθεσία Κώστα Μπάκα, Μιχάλη Παπανικολάου, μετάφραση – προσαρμογή κειμένου Δώρας Λιτινάκη.
Στο Αρχείο της ΕΡΤ διαβάζουμε ότι «στο πρώτο μονόπρακτο ο Καθηγητής (Γιώργος Μιχαλακόπουλος) μιλάει στο ακροατήριο του για τις «Βλαβερές συνέπειες του καπνού» στον γάμο.
Ακολουθεί το μονόπρακτο «Επέτειος» που διαδραματίζεται στην τράπεζα του Αντρέι Αντρέιτς Σιπούτσκιν (Θόδωρος Έξαρχος). Ο υπάλληλός του Κοσμάς Νικολάγιεβιτς Χίριν (Νίκος Κάπιος) ετοιμάζει μια έκθεση για την επέτειο της τράπεζας. Το αφεντικό του ετοιμάζει ένα γεύμα για την επιτροπή των συμβούλων με αφορμή τα γενέθλια της τράπεζας. Ξαφνικά, στο γραφείο του μπαίνει η αρραβωνιαστικιά του Τατιάνα (Έρση Μαλικένζου) που θέλει να τον απασχολήσει. Λίγο μετά, εισβάλει η Ναστάσια Φιοντόροβνα Μερτσούκινα (Ντίνα Κώνστα). Ο σύζυγός της και γραμματέας της Δημαρχίας έχει πρόβλημα υγείας και η Μερτσούκινα ζητάει την βοήθεια του τραπεζίτη Σιπτσούκιν. Εκείνος, θέλοντας να την ξεφορτωθεί, της δίνει χρήματα αλλά εκείνη επιμένει να τον ενοχλεί ζητώντας του να επαναπροσλάβει τον σύζυγό της στην Δημαρχία. Ο Σύμβουλος (Τάσος Ραμσής) της επιτροπής διαπιστώνει πως έρχεται σε λάθος στιγμή και ανακοινώνει πως θα έρθει κάποια άλλη στιγμή.
Στο τρίτο μονόπρακτο με τίτλο «Η αρκούδα» παρακολουθούμε μια νεαρή χήρα την Έλενα Ιβάνοβνα Πόποβα (Αθηνά Μιχαλακοπούλου) στο δράμα που βιώνει από τον χαμό του συζύγου της. Κάποια στιγμή την ενοχλεί ο Γκριγκόρι Στεπάνοβιτς Σμιρνόφ (Χρήστος Καλαβρούζος) που της ζητά να αποπληρώσει τα χρέη του άνδρα της. Εκείνη αναβάλλει την πληρωμή του αλλά ο Σμιρνόφ επιμένει να πληρωθεί. Την προκαλεί σε μονομαχία με όπλα, καθώς δεν πιστεύει στην ύπαρξη του ασθενούς φύλου. Τελικά, δεν μπορεί να μονομαχήσει αφού όπως της αποκαλύπτει είναι ερωτευμένος μαζί της και την αγαπά. Της ζητά να τον παντρευτεί και εκείνη δέχεται!
Στο τέταρτο και τελευταίο μονόπρακτο ο Ιβάν Βασίλεβιτς Λομόφ (Γιώργος Μιχαλακόπουλος) κάνει μια «Αίτηση σε γάμο» προς την Ναταλία Στεπάνοβα (Ντίνα Κώνστα), κόρη του Στεπάν Στεπάνοβιτς Τσιμπούκοφ (Νίκος Κάπιος). Οι δυο γειτονικές οικογένειες έχουν κτηματικές και οικονομικές διαφορές. Αρχικά έρχονται σε αντιδικία αλλά στο τέλος τα δυο παιδιά αποφασίζουν να παντρευτούν παρά τις μικροδιαφορές».
Η Κατιούσα αγαπάει το θέατρο και προβάλει κάθε Δευτέρα από τις σελίδες της μια σειρά από ξεχωριστά έργα που βρίσκονται «αποθηκευμένα» στο πλούσιο Αρχείο της ΕΡΤ.
Για πολλά χρόνια «Το θέατρο της Δευτέρας» που προβαλλόταν από την κρατική ΕΡΤ αποτελούσε μια όαση πολιτισμού στο άνυδρο τηλεοπτικό (και όχι μόνο) τοπίο της εποχής, που καθήλωνε κάθε βδομάδα μπροστά στους δέκτες τους χιλιάδες τηλεθεατές.
Οι μεγαλύτεροι συγγραφείς του κόσμου, αλλά και πολλοί νεότεροι, Έλληνες και ξένοι, έργα του κλασικού και νεότερου ρεπερτορίου, δοσμένα από σημαντικούς θεατράνθρωπους κι ερμηνευμένα από μερικούς από τους καλύτερους ηθοποιούς που γέννησε αυτός ο τόπος, πέρασαν από τις ασπρόμαυρες και στη συνέχεια έγχρωμες οθόνες των τηλεοράσεων κι έφεραν κοντά στο θέατρο έναν κόσμο που δεν του δινόταν άλλου τύπου κίνητρα (ούτε λόγος για την απαραίτητη παιδεία…), για να προσεγγίσει, να απολαύσει και ν’ αγαπήσει τη συγκεκριμένη μορφή τέχνης.
Notice: Only variables should be assigned by reference in /srv/katiousa/pub_dir/wp-content/themes/katiousa_theme/comments.php on line 6
2 Trackbacks