Παρασκευή 21 Σεπτέμβρη 2018 – Τι… παίζει σήμερα;
Μουσική, Θέατρο, Κινηματογράφος, Εικαστικά, Βιβλίο, Εκθέσεις και άλλες εκδηλώσεις – προτάσεις για έξοδο.
Το Φεστιβάλ της ΚΝΕ -το μεγαλύτερο πολιτικό και πολιτιστικό γεγονός στη νεολαία- υπόσχεται μοναδικές και ξεχωριστές στιγμές στο Πάρκο Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης «Αντ. Τρίτσης», εκεί όπου θα κορυφωθούν οι πολύμορφες εκδηλώσεις του. Φέτος το Φεστιβάλ είναι αφιερωμένο στα 100 χρόνια του ΚΚΕ και τα 50 χρόνια της ΚΝΕ, με σύνθημα: «Ήταν μακρύς ο δρόμος ως εδώ. Δύσκολος δρόμος!… Σίγουρος δρόμος… Τώρα είναι δικός σου αυτός ο δρόμος!».
Οι εκδηλώσεις θα κορυφωθούν το Σάββατο 22 Σεπτέμβρη με μεγάλη πολιτική συγκέντρωση στο χώρο του Φεστιβάλ.
Στις 20.30 χαιρετισμό θα απευθύνει ο Νίκος Αμπατιέλος, Γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ.
Στη συνέχεια θα μιλήσει ο Δημήτρης Κουτσούμπας, Γενικός Γραμματέας της ΚΕ του ΚΚΕ.
Εκθέσεις εμπνευσμένες από την Ιστορία του ΚΚΕ και της ΚΝΕ
Στο χώρο θα δεσπόζει η κεντρική έκθεση αφιερωμένη σε αυτήν τη μεγάλη επέτειο. Οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία, μέσα από πλούσιο υλικό από το Αρχείο του ΚΚΕ, ταμπλό, κατασκευές και αρχειακά αντικείμενα, να περιηγηθούν στις σημαντικότερες στιγμές από την Ιστορία του κομμουνιστικού και εργατικού κινήματος στη χώρα μας, αλλά και τα πολύτιμα συμπεράσματα που απορρέουν από αυτήν. Τη δική τους ξεχωριστή θέση στην έκθεση θα έχουν η 50χρονη πορεία της ΚΝΕ, καθώς και οι Οργανώσεις Νεολαίας που έδρασαν πριν από την ίδρυσή της. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον όμως θα έχουν και οι άλλες εκθέσεις, που με μεράκι και ενθουσιασμό προετοιμάζονται από τις Επιτροπές του ΚΣ της ΚΝΕ.
Στο χώρο του Μαθητικού Στεκιού θα λειτουργεί ψηφιακή – διαδραστική έκθεση για τη συμβολή του ΚΚΕ και της ΚΝΕ στην ανάπτυξη και οργάνωση του μαθητικού κινήματος στη χώρα μας. Στο Στέκι Νέων Εργαζομένων και Ανέργων θα υπάρχουν έκθεση με θέμα τη συμβολή του ΚΚΕ και της ΚΝΕ στο εργατικό κίνημα διαχρονικά, αλλά και σήμερα, καθώς και περίπτερο με εξώφυλλα του «Οδηγητή» από όλη την 50χρονη πορεία του. Στο χώρο του Πολιτισμού θα υπάρχει έκθεση με έργα -ψηφιακής ανατύπωσης- από περισσότερους από 20 Έλληνες ζωγράφους και χαράκτες του 20ού αιώνα, που επηρεάστηκαν από τα μεγάλα γεγονότα του περασμένου αιώνα, στα οποία το Κόμμα μας ήταν πρωταγωνιστής. Ακόμα, θα εκτίθενται κατασκευές και μακέτες σκηνικών από θεατρικές παραστάσεις του Άη Στράτη. Στο χώρο των φοιτητών θα λειτουργεί και τις τρεις μέρες έκθεση με θέμα τη συμβολή των κομμουνιστών στο φοιτητικό κίνημα. Στο Στέκι του Αθλητισμούθα φιλοξενείται έκθεση με θέμα «Η επίδραση του λαϊκού κινήματος στο ελληνικό ποδόσφαιρο» και θα προβάλλεται ντοκιμαντέρ για την προσφορά του Κόμματος στον Αθλητισμό.
Πολυχώροι με ξεχωριστό πρόγραμμα και ενδιαφέρουσες συζητήσεις
Ιδιαίτερα πλούσιο και ενδιαφέρον είναι το πρόγραμμα των υπόλοιπων Στεκιών, το οποίο αγκαλιάζει τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες των χιλιάδων νέων που θα βρεθούν στο Φεστιβάλ.
Την Παρασκευή θα πραγματοποιηθεί η κεντρική συζήτηση στη Λαϊκή Σκηνή, στις 20.00, με θέμα: «Αστικό κράτος: Υπηρετώντας τα συμφέροντα των λίγων με τις ζωές και τις ανάγκες μας στο περιθώριο». Θα μιλήσουν οι Κύριλλος Παπασταύρου, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, και Ζωή Χαχάμη, μέλος του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ.
Στη Διεθνούπολη, που φέτος θα βρίσκεται σε νέο χώρο, μπροστά από τη λίμνη του πάρκου, θα πραγματοποιηθούν τρεις ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις – συζητήσεις. Την Πέμπτη, στις 20.00, εκδήλωση – συζήτηση με θέμα: «Αλληλεγγύη στο λαό της Παλαιστίνης!». Την Παρασκευή στις 18.30, θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση με θέμα: «Κούβα: Αλληλεγγύη στην πάλη των λαών – Κάτω ο αποκλεισμός των ιμπεριαλιστών», στην οποία θα συμμετάσχουν η πρέσβειρα της Κούβας στην Ελλάδα Ζέλμις Μαρία Ντομίγκες Κορτίνα, εκπρόσωπος του Ελληνοκουβανικού Συνδέσμου Φιλίας και Αλληλεγγύης και στέλεχος του ΚΚΕ. Επίσης, την ίδια μέρα στις 20.00, θα πραγματοποιηθεί η εκδήλωση – συζήτηση με θέμα: «Σημαιοφόροι των ΗΠΑ – ΝΑΤΟ – ΕΕ και των βρώμικων πολέμων του κεφαλαίου ή με τη σημαία της νέας κοινωνίας της ειρήνης και της συνεργασίας των λαών, το σοσιαλισμό;», στην οποία θα μιλήσει ο Θανάσης Παφίλης, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, βουλευτής και Γενικός Γραμματέας του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ειρήνης.
Στη Σκηνή Φοιτητών και Νέων Εργαζομένων ξεχωρίζει την Πέμπτη, στις 20.00, η εκδήλωση – συζήτηση με θέμα: «Μύθοι και αλήθειες για τη λεγόμενη 4η βιομηχανική επανάσταση». Θα μιλήσουν ο Γρηγόρης Λιονής, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και υπεύθυνος του Τμήματος Οικονομίας και ο Κώστας Παπαδάκης, μέλος της ΚΕ και ευρωβουλευτής. Στο χώρο των φοιτητών θα υπάρχει ειδική έκθεση που θα απευθύνεται στους πρωτοετείς φοιτητές, με σκοπό να γνωρίσουν καλύτερα τους χώρους που θα σπουδάσουν, αλλά και τη δράση της ΚΝΕ.
Στο Μαθητικό Στέκι, πέρα από το πλούσιο καλλιτεχνικό πρόγραμμα, θα υπάρχει χώρος με ειδικά διαμορφωμένες κερκίδες, όπου θα πραγματοποιούνται ενδιαφέροντα σεμινάρια – εργαστήρια και συζητήσεις. Θα εγκαινιαστεί νέος χώρος για τους μαθητές των ΕΠΑΛ. Στο χώρο θα στηθεί «escape room» – παιχνίδι αποστολών και γρίφων, βασισμένο σε «μυστήρια» από λογοτεχνικά έργα του Δ. Ραβάνη – Ρεντή και θα υπάρχει χώρος με αντιπροσωπείες από τα Λαϊκά Φροντιστήρια της Αττικής, όπου θα γίνονται και εγγραφές μαθητών. Ξεχωρίζει η συζήτηση που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή στις 21.00, με θέμα: «Δυνατή ΚΝΕ στα σχολεία σημαίνει δυνατοί και μαχητικοί μαθητικοί αγώνες».
Στο Στέκι του Πολιτισμού (στο θεατράκι του πάρκου), την Παρασκευή, στις 20.00, θα γίνει εκδήλωση αφιερωμένη στην κομμουνίστρια λογοτέχνη Έλλη Αλεξίου με τίτλο «Με τη λύρα της Έλλης Αλεξίου». Θα μιλήσει η Ελένη Μηλιαρονικολάκη, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και υπεύθυνη του Τμήματος Πολιτισμού. Ενδιάμεσα θα πραγματοποιηθούν απαγγελίες από έργα της Ε. Αλεξίου, με συνοδεία πρωτότυπης μουσικής.
Θα υπάρχει ακόμα χώρος ενάντια σε όλα τα ναρκωτικά με πλούσιες δραστηριότητες κατά το τριήμερο, όπου θα λειτουργούν περίπτερα θεραπευτικών κοινοτήτων και συλλόγων οικογένειας του ΚΕΘΕΑ. Το «escape room» που θα στηθεί προβλέπεται και φέτος να κλέψει τις εντυπώσεις!
Στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο για τα παιδιά των μεγαλύτερων τάξεων του Δημοτικού και του Γυμνασίου, στο «Κόκκινο Αερόστατο», από τις 19.00 έως τις 22.30 θα λειτουργούν «Γωνιές» δραστηριοτήτων με θέματα εμπνευσμένα από την Επιστήμη, την Τέχνη, τον Αθλητισμό, καθώς και ζητήματα που απασχολούν αυτές τις ηλικίες. Τα προγράμματα θα επαναλαμβάνονται μέσα σε αυτές τις τρεισήμισι ώρες. Την Πέμπτη θα γίνει ξενάγηση στην κεντρική έκθεση στις 19.00 για τα μεγαλύτερα παιδιά.
Μοναδικές στιγμές υπόσχεται και φέτος ο Παιδότοπος για τους μικρούς επισκέπτες του Φεστιβάλ με εργαστήρια, παραστάσεις, παιχνίδια και ταχυδακτυλουργικά κόλπα, από τις 18.00 έως τις 22.00.
Για 7η χρονιά θα πραγματοποιηθεί Αθλητικό Camp, που θα περιλαμβάνει την Κυριακή 16 Σεπτέμβρη τον αγώνα δρόμου 4 και 8 χιλιομέτρων στις 9.30 π.μ., στο πάρκο «Αντώνης Τρίτσης», με αφετηρία την Πύλη Εργατικών Κατοικιών (Διοβουνιώτη και Σπύρου Μουστακλή) και το Σάββατο 22 Σεπτέμβρη, γνωριμία με την αναρρίχηση, από τις 9 π.μ. έως τις 2 μ.μ., σε αναρριχητικό πεδίο της Αττικής. Την Πέμπτη 21 Σεπτέμβρη, στις 8 μ.μ., τουρνουά σκακιού Μπλιτς και στις 9 μ.μ., παιχνίδι αθλητικών γνώσεων «quizdom».
Αναλυτικά, το καλλιτεχνικό πρόγραμμα, ανά σκηνή, έχει ως εξής:
Παρασκευή 21 Σεπτέμβρη
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
- 21.30 «Μπαλάντες και λαϊκά τραγούδια που αγαπάμε και τραγουδάμε και μια αναφορά στα τραγούδια της προσφυγιάς και της μετανάστευσης». Γιώργος Νταλάρας, Θοδωρής Κοτονιάς, Βιολέτα Ίκαρη και Εστουδιαντίνα Νέας Ιωνίας Βόλου
- 23.15 «Το παιχνίδι παίζεται ακόμα… 44 χρόνια Φεστιβάλ ΚΝΕ – Οδηγητή». Συναυλία με τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου
ΛΑΪΚΗ ΣΚΗΝΗ
- 20.00 Κεντρική Συζήτηση
- 21.30 «Κρατώντας μια σπίθα τρεμόσβηστη». Αφιέρωμα στους ποιητές Μανώλη Αναγνωστάκη, Τάσο Λειβαδίτη και Γιάννη Θεοδωράκη. Με τους Γιάννη Μπέζο, Ηρώ Μπέζου
- 22.30 Συναυλία με τον Βασίλη Λέκκα
- 23.45 Λαϊκό γλέντι με τον Βαγγέλη Κορακάκη
ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΤΕΚΙ
- 19.00 Συναυλία με μαθητικά συγκροτήματα: Confused (1o ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας, 9ο ΓΕΛ Αμαρουσίου, 1ο ΕΠΑΛ Αθήνας), Voyager Station (3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου, Σιβιτανίδειος, 10ο ΓΕΛ Πειραιά)
- 20.00 Μουσικοθεατρική παράσταση από μαθητές
- 20.40 Απόσπασμα της παράστασης «Το Παιχνίδι της Σφαγής» του Ε. Ιονέσκο, από τη θεατρική ομάδα του 15ου Λυκείου Αθηνών.
- 22.00 Συναυλία με το Μύρωνα Στρατή
- 23.00 Stand up comedy με το Χριστόφορο Ζαραλίκο
- 23.45 Συναυλία με την Πέννυ Μπαλτατζή
ΣΚΗΝΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΝΕΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
- 21.30 Συναυλία με το Θοδωρή Καρέλα
- 22.15 Συναυλία με τον Παντελή Κυραμαργιό
- 23.00 Συναυλία με τους Encardia
ΣΤΕΚΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
- 19.00 Συναυλία με μουσική κινηματογραφικών ταινιών από νέους μουσικούς.
Η πρόσβαση στο Πάρκο Τρίτση με αυτοκίνητο και συγκοινωνίες
Η πρόσβαση στο Πάρκο Τρίτση μπορεί να γίνει ως εξής:
- Με λεωφορείο:
– Α10 Στ. Λαρίσης – Αχαρναί, Β10 Στ. Λαρίσης – Αχαρναί, 735 Σταθμός Κάτω Πατήσια – Ζεφύρι – Αχαρναί, στη στάση «1η Πολυκατοικιών».
– Β12 Μάρνη – Άνω Λιόσια, 711 Ζωφριά – Αττική, στη στάση «6η Χασιάς».
– 420 Πειραιάς – Άγιοι Ανάργυροι, 892 Αγία Βαρβάρα – Χαϊδάρι – Άγιοι Ανάργυροι, στη στάση «Τέρμα».
- Οδικώς:
– Από την Αττική Οδό, στον κόμβο 7 που οδηγεί στη Λεωφόρο Δημοκρατίας και στον κόμβο 6 που οδηγεί στη Λεωφόρο Χασιάς (Φυλής).
– Από την Εθνική Οδό, στην έξοδο στον κόμβο για Αγίους Αναργύρους – Ίλιον («Τρεις Γέφυρες»).
- Με τον Προαστιακό:
– Στη στάση Αγίων Αναργύρων και από εκεί με τα λεωφορεία Α10, Β10, 735, Β12, 711.
Κινηματογράφος
Χρόνια πολλά Σοφία! – Έξι από τις καλύτερες ταινίες της Σοφίας Λόρεν στο ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema, από 20/9 έως 26/9
Aφιέρωμα στο ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema για τα γενέθλια της Σοφίας Λόρεν (20 Σεπτέμβρη 1934), με έξι από τις καλύτερες ταινίες της, από 20/9 έως 26/9.
1) «ΤΟ ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ» του ΒΙΤΟΡΙΟ ΝΤΕ ΣΙΚΑ: ΠΕΜΠΤΗ – 18.00
2) «ΓΑΜΟΣ ΑΛΑ ΙΤΑΛΙΚΑ» του ΒΙΤΟΡΙΟ ΝΤΕ ΣΙΚΑ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ – 18.00
3) «ΒOCCACCIO 70/LA RIFFA» του ΒΙΤΟΡΙΟ ΝΤΕ ΣΙΚΑ: ΣΑΒΒΑΤΟ – 19.00
4)«ΧΤΕΣ ΣΗΜΕΡΑ ΑΥΡΙΟ» του ΒΙΤΟΡΙΟ ΝΤΕ ΣΙΚΑ: ΚΥΡΙΑΚΗ – 18.00
5) «Η ΑΤΙΜΑΣΜΕΝΗ» του ΒΙΤΟΡΙΟ ΝΤΕ ΣΙΚΑ: ΔΕΥΤΕΡΑ 18.00
6) «ΜΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΜΕΡΑ» του ΕΤΟΡΕ ΣΚΟΛΑ: ΤΡΙΤΗ-ΤΕΤΑΡΤΗ 18.00
1) «ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ» του ΒΙΤΟΡΙΟ ΝΤΕ ΣΙΚΑ
Μια από τις συγκλονιστικότερες αντιπολεμικές ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ, με ρεσιτάλ ερμηνείας από το πρωταγωνιστικό ζεύγος Σοφία Λόρεν-Μαρτσέλο Μαστρογιάνι, από τους παραγωγούς του ΔΟΚΤΩΡ ΖΙΒΑΓΚΟ.
Το σύμβολο της γυναικείας σαγήνης, η Σοφία Λόρεν «συστέλλεται» για να μεταδώσει πληθώρα συναισθημάτων σε μια συνταρακτική ιστορία αγάπης, από τον ανέμελο έρωτα έως την αγωνία της ιστορικής πραγματικότητας, σε ένα κόσμο που αγωνίζεται, φθείρεται και συνεχίζει να ζητά απαντήσεις.
Η Σοφία Λόρεν βραβεύεται με David di Donatello καλύτερης ηθοποιού.
Ο Μαρτσέλλο Μαστρογιάννι, ο ελληνικής καταγωγής, ο κορυφαίος του ιταλικού κινηματογράφου, εταμορφώνεται από νεαρό νεοσύλλεκτο, σε χαμένη ψυχή που αργοσβήνει στο ρωσικό χειμώνα και εν συνεχεία σε ανώνυμο εργάτη με την κρυφή ζωή που γκρεμίζεται.
Λουντμίλα Σαβέλιεβα η ηθοποιός που έγινε γνωστή μέσα από το ρόλο της
Νατάσα Ρόστοβα στην επική ταινία «Πόλεμος και Ειρήνη»
Στα χέρια του Βιτόριο Ντε Σίκα, το «Ηλιοτρόπιο» μετατρέπεται από φτηνό μελόδραμα σε μια δυνατή, σπαραχτική ιστορία.
Η μουσική του Χένρι Μαντσίνι (υποψήφια για Όσκαρ) βρίσκεται ανάμεσα στις καλύτερες στιγμές μιας ανεπανάληπτης καριέρας.
Trailer της ταινίας «ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ»
IMDB της ταινίας «ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ»
http://www.imdb.com/title/tt0065782/
Link photo της ταινίας «ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ»
https://www.flickr.com/photos/155666086@N07/albums/72157684548424790
2) «Η ΑΤΙΜΑΣΜΕΝΗ» του ΒΙΤΟΡΙΟ ΝΤΕ ΣΙΚΑ
Το αριστούργημα του Βιττόριο ντε Σίκα, βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Αλμπέρτο Μοράβια,με τους Σοφία Λόρεν, Ζαν-Πολ Μπελμοντό, Ελεονώρα Μπράουν.Ραφ Βαλόνε.
Η ταινία απέσπασε συνολικά 11 Διεθνή βραβεία.
Η ερμηνεία της Λόρεν της χάρισε το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου
και το βραβείο της καλύτερης ηθοποιού στο Φεστιβάλ των Καννών.
Η Σοφία Λόρεν γίνεται η πρώτη ηθοποιός που κερδίζει Όσκαρ ερμηνείας σε ξενόγλωσσο φιλμ και βραβεύτηκε επίσης στις Κάνες και στα BAFTA.
Το αριστούργημα του Βιττόριο ντε Σίκα, βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Αλμπέρτο Μοράβια,με τους Σοφία Λόρεν, Ζαν-Πολ Μπελμοντό, Ελεονώρα Μπράουν.Ραφ Βαλόνε.
Από τον Κάρλο Πόντι δημιουργό των μεγάλων διεθνών επιτυχιών ‘’Δόκτωρ Ζιβάνγκο’’, ‘’La strada’.
Το σκληρό πρόσωπο του πολέμου μέσα από την απλή ιστορία των ανθρώπων που προσπαθούσαν να επιβιώσουν στο βομβαρδισμένο τοπίο. Και ξαφνικά η αγάπη γίνεται λαγνεία, η αθωότητα γίνεται ντροπή, καθώς δύο γυναίκες είναι παγιδευμένες από το βίαιο πάθος και τον αξέχαστο τρόμο!
Trailer της ταινίας «Η ΑΤΙΜΑΣΜΕΝΗ»
IMDB της ταινίας «Η ΑΤΙΜΑΣΜΕΝΗ»
http://www.imdb.com/title/tt0054749/?ref_=fn_al_tt_1
Link photo της ταινίας «Η ΑΤΙΜΑΣΜΕΝΗ»
https://www.flickr.com/photos/155666086@N07/albums/72157683480988672/with/36197124645/
3) «ΜΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΜΕΡΑ» του ΕΤΟΡΕ ΣΚΟΛΑ
Η ωραιότερη ταινία του Έτορε Σκόλα μια από τις πλέον συγκλονιστικές δημιουργίες του που σημάδεψε τόσο το έργο του, όσο και τον Ιταλικό αλλά και Ευρωπαϊκό Κινηματογράφο.
Ο Μαρτσέλο Μαστρογιάννι και η Σοφία Λόρεν σε μια σπουδαία ταινία από τον Κάρλο Πόντιδημιουργό των μεγάλων διεθνών επιτυχιών ‘’Δόκτωρ Ζιβάνγκο’’, ‘’La strada’’, ‘’Η ατιμασμένη’’, δίνουν σάρκα και οστά σε ένα αξέχαστο όσο και πρωτότυπο κινηματογραφικό ντουέτο.
13 ΔΙΕΘΝΗ ΒΡΑΒΕΙΑ και 2 ακόμα ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ:
2 Υποψηφιότητες για OSCAR (Καλύτερης ξένης ταινίας & Α’ Αντρικού ρόλου)
Χρυσός Φοίνικας ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΝΕΤΙΑΣ καλύτερης σκηνοθεσίας 2014 restored film
ΧΡΥΣΗ ΣΦΑΙΡΑ ΗΠΑ για καλύτερη ταινία
2 Βραβεία DAVID DI DONATELLO (Σκηνοθεσίας και Α’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ)
3 ΧΡΥΣΕΣ ΣΦΑΙΡΕΣ ΙΤΑΛΙΑΣ (Καλύτερη ταινία, Αντρικός και Γυναικείος ρόλος)
3 Βραβεία ΙΤΑΛΙΚΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟΥ ΚΡΙΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
Κορυφαίο φιλμ του μοντέρνου κινηματογράφου πάνω στην αλλοτρίωση του ατόμου από την κυρίαρχη ιδεολογία, που έρχεται μέσα από τα εργαλεία της: Κράτος, παιδεία, οικογένεια, θρησκεία.
Trailer της ταινίας «ΜΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΜΕΡΑ»
IMDB της ταινίας «ΜΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΜΕΡΑ»
http://www.imdb.com/title/tt0076085/
Link photo της ταινίας «ΜΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΜΕΡΑ» https://www.flickr.com/photos/155666086@N07/albums/72157684057863363
4) Το Φιλουμένα Μαρτουράνο – Γάμος Αλά Ιταλικά, είναι , κωμική και αισθηματική ταινία, παραγωγής 1964 σε σκηνοθεσία Βιττόριο ντε Σίκα, βασισμένη στο ομώνυμο θεατρικό του Εντουάρντο Ντε Φιλίππο, που συμμετείχε επίσης στη συγγραφή του σεναρίου. Η ταινία έλαβε δυο υποψηφιότητες για Όσκαρ.Κλασική ιταλική κωμωδία του Βιτόριο Ντε Σίκα με πρωταγωνιστές τους δύο κορυφαίους σταρ του Ιταλικού κινηματογράφου, τη Σοφία Λόρεν (Βραβείο Νταβίντ ντι Ντονατέλο Α΄ Γυναικείου Ρόλου) και τον Μαρτσέλο Μαστρογιάνι.
Πρόκειται για την κινηματογραφική μεταφορά του διάσημου θεατρικού έργου του Eduardo De Filippo «Φιλουμένα Μορτουράνο», που ανέβηκε σε όλες σχεδόν τις σκηνές του κόσμου. ρόλο τον οποίο η Sophia Loren επιθυμούσε διακαώς να υποδυθεί στο σινεμά και δικαίως, αφού αποτελεί ίσως τον χαρακτηριστικότερο ρόλο της καριέρας της. Η χυμώδης Sophia και ο χειμαρρώδης Marcelo υποδύονται για άλλη μια φορά το ζευγάρι σε μια από τις πιο επιτυχημένες και απολαυστικές κινηματογραφικές συναντήσεις τους. Τόσο στην ταινία αυτή όσο και στις εξίσου καλές «Yesterday, Today and Tomorrow» και «A Special Day» αποδεικνύουν πόσο καλή χημεία έχουν μεταξύ τους, κάτι το οποίο ο σκηνοθέτης Vittorio De Sica εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο.Ο νεαρός ναπολιτάνος καρδιοκατακτητής Domenico (Marcelo Mastroianni)
επιτυχημένος επιχειρηματίας που του αρέσει να κυνηγάει ασύστολα γυναίκες, συναντιέται με την πόρνη Φιλουμένα (Σοφία Λόρεν) σε έναν οίκο ανοχής της Νάπολης κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Την ερωτεύεται, την εγκαθιστά σε ένα διαμέρισμα και της δίνει δουλειά στις επιχειρήσεις του. Όταν αρκετό καιρό μετά ο Ντομένικο, που εξακολουθεί να «παίζει» με τις γυναίκες και συμπεριφέρεται πλέον στη Φιλουμένα σαν σε υπηρέτριά του, αποφασίζει να παντρευτεί μία νεότερη υπάλληλό του, η Φιλουμένα υποκρίνεται την ετοιμοθάνατη και τον παντρεύεται στο «νεκρικό» κρεβάτι με τις ευχές της Εκκλησίας… Η Φιλουμένα «ανασταίνεται» όμως και του αποκαλύπτει την ύπαρξη τριών παιδιών της, λέγοντας του ότι ένα από αυτά -χωρίς να καθορίζει ποιο ακριβώς- είναι δικό του. Ο Ντομένικο έξαλλος με την απάτη της Φιλουμένας διαλύει τον γάμο, με την συναίνεση της, καθώς έχει βαρεθεί τους τρόπους του, αλλά μένει πλέον με το σαράκι του «ποιος είναι ο γιος του». Θα καταφέρει να τον βρει μόνος του, ή θα χρειαστεί την βοήθεια της Φιλουμένας;
αποτελεί ύμνο στους νεανικούς έρωτες που περνούν και αφήνουν ανεξίτηλα τα σημάδια στη ζωή κάποιου.
Κυρίως όμως αποτελεί μια κλασική ταινία εποχής που βλέπει τον έρωτα
και την αγάπη μέσα από συνεχείς δολοπλοκίες και τερτίπια μιας γυναίκας
που κάνει τα πάντα για να κρατήσει οτιδήποτε θεωρεί μοναδικό και αξεπέραστο.
Εξαιρετικά μεστή ταινία του σπουδαίου Βιτόριο Ντε Σίκα, που αναλύει τις δομές της οικογένειας και της μισαλλοδοξίας στην Ιταλία του Νότου, αμέσως μετά τον Β Παγκόσμιο: Άντρες-γόηδες, γυναίκες-αντικείμενα του πόθου, χρήμα που εξαγοράζει τα πάντα και επιφανειακές σχέσεις… Οι ερμηνείες των δύο ιερών τεράτων του Ιταλικού σινεμά, Μαστρογιάνι και Λόρεν είναι έξοχα ρεαλιστικές, οι δε καταστάσεις που προκύπτουν από την σύγκρουση του ζευγαριού είναι ανθρώπινες και συγκινητικές. Η ταινία έχει βάθος, ανθρωπιά και ελπίδα ότι τελικά οι άνθρωποι δεν είναι τόσο ανάλγητα γαϊδούρια όσο φαίνονται!
IMDB ΤΑΙΝΙΑΣ
Φιλουμένα Μαρτουράνο – Γάμος Αλά Ιταλικά
https://www.imdb.com/title/tt0058335/?ref_=fn_al_tt_1
TRAILER ΤΑΙΝΙΑΣ
Φιλουμένα Μαρτουράνο – Γάμος Αλά Ιταλικά
5)Το «Χθες, σήμερα, αύριο» («Ieri, oggi, domani») γυρίστηκε το 1963 από τον Βιτόριο Ντε Σίκα. Είναι μια σπονδυλωτή ηθογραφική κωμωδία με πρωταγωνιστές τη Σοφία Λόρεν και τον Μαρτσέλο Μαστρογιάνι. Κεντρικός άξονας που διατρέχει και τις τρεις αυτόνομες ιστορίες της ταινίας είναι η γυναίκα σε αρχετυπικούς ρόλους: ως μητέρα, ως κακομαθημένη σύζυγος, ως πόρνη. Ο τίτλος υπαινίσσεται τη διαχρονικότητα αυτών των στερεότυπων γύρω από τη γυναίκα, που υποσκάπτονται και παρωδούνται διακριτικά καθώς εξελίσσεται η κάθε μία από τις ιστορίες. Η Λόρεν μεταμορφώνεται και γίνεται ιδανική εικόνα για κάθε έναν από αυτούς τους ρόλους, καταδεικνύοντας το θηλυκό ως το ισχυρότερο φύλο. Ο Μαστρογιάνι ανταποκρίνεται με χαρακτηριστική άνεση είτε ως σύζυγος είτε ως υποψήφιος εραστής είτε ως πελάτης. Η ερμηνεία του είναι ο καταλύτης που καθορίζει το είδος της κωμωδίας και στις τρεις ιστορίες.
Αντελίνα
Η πρώτη, η «Αντελίνα», διαδραματίζεται στον ιταλικό Νότο σύμφωνα με το σενάριο του Εντουάρντο Ντε Φίλιπο. Η Λόρεν, χυμώδης και εκρηκτική, λάμπει μέσα στη φτώχεια της. Ταυτίζεται με την εξιδανικευμένη σύζυγο και μητέρα σύμφωνα με τα ήθη της εποχής, γίνεται μία από τις γυναίκες που δίνουν χρώμα στις πολύβουες γειτονιές της Νάπολης. Εργάζεται στις γωνιές των δρόμων, στο πεζοδρόμιο που δεν παραπέμπει σε τίποτα αρνητικό για το ήθος της, πουλώντας λαθραία τσιγάρα.
Ο Ντε Σίκα επιλέγει το ύφος της νεορεαλιστικής κωμωδίας για το πορτρέτο της όμορφης Αντελίνας. Η ιστορία αρχίζει με το ανθρώπινο πλήθος να λειτουργεί ως προστατευτική ασπίδα γύρω από τα παιδιά και τον άνεργο άνδρα της Αντελίνας, όταν ένας αστείος ανθρωπάκος, εισπράκτορας του δημοσίου, καταφθάνει φουριόζος με ένα καμιόνι για να κατασχέσει τα έπιπλα της Αντελίνας, που δεν έχει να πληρώσει (αλλά και να είχε, πάλι δεν θα πλήρωνε) ένα πρόστιμο για τα λαθραία τσιγάρα. Δεν βρίσκει τίποτα για να πάρει, γιατί τα έπιπλα έχουν μεταφερθεί σε γειτονικά σπίτια, και φεύγει αφήνοντας πίσω του την απειλή των καραμπινιέρων. Ενας νεοφερμένος δικηγόρος, που εμφανίζεται σαν κομήτης, καθησυχάζει τους πάντες ανακαλύπτοντας ελαφρυντικά στο βάρος που κουβαλάει στην κοιλιά της η Αντελίνα. Οι έγκυες τυγχάνουν ασυλίας και δεν φυλακίζονται. Η Αντελίνα, που έχει απεριόριστη σεξουαλική όρεξη και συλλαμβάνει διαρκώς παιδιά, βρίσκει λύση στο πρόβλημά της: θα είναι συνεχώς με την κοιλιά φουσκωμένη. Εύκολο να το πει, δύσκολο να το κάνει όταν οι αντοχές του άνδρα της αρχίζουν να υποχωρούν. Ο Λατίνος εραστής αποδεικνύεται ένας ανίσχυρος και δυστυχής κηφήνας απέναντι στην όμορφη και ελκυστική βασίλισσα ενός μελισσιού από παιδιά που γεμίζουν με φωνές τους δρόμους της Νάπολης.
Αννα
Η δεύτερη ιστορία τιτλοφορείται «Αννα» και βασίζεται σε μια νουβέλα του Αλμπέρτο Μοράβια. Εδώ, το σκηνικό αλλάζει. Από το φτωχό Νότο μεταφερόμαστε στον πλούσιο βιομηχανικό Βορρά, και η νεορεαλιστική κωμωδία παραχωρεί τη θέση της στη δραματική κομεντί, που κι αυτή έχει στόχο τα ήθη. Η Αννα, μια γυναίκα μόνη, κινδυνεύει να πνιγεί στον πλούτο του βιομηχάνου συζύγου της που την παραμελεί. Στο τέλος της σύντομης ιστορίας της διαπιστώνουμε πως δεν υφίσταται κίνδυνος «πνιγμού», μια και το υπαρξιακό δράμα της είναι πανάλαφρο σαν φελλός. Διασχίζει τους δρόμους του Μιλάνου με μια Ρολς Ρόις και συναντάει ένα νεαρό άνδρα, κατώτερο κοινωνικά, στον οποίο μιλάει με πάθος για την ανάγκη της να ερωτευτεί αληθινά και με απέχθεια για τη φρικτή ζωή της ανάμεσα στα πλούτη. Το δράμα της, όμως, διαρκεί όσο και η σύντομη βόλτα με το πολυτελές αμάξι στην ύπαιθρο του ιταλικού Βορρά.
Μάρα
Η τρίτη ιστορία, η «Μάρα», έχει ηρωίδα μια πόρνη πολυτελείας στη Ρώμη της ντόλτσε βίτα. Είναι μια ανάλαφρη σάτιρα ηθών που κάποιες στιγμές γίνεται σεξοκωμωδία. Η Λόρεν είναι απολαυστική στο ρόλο της μπριόζας και ανεξάρτητης Μάρας, η οποία διαλέγει τους πελάτες της. Ζει στο ρετιρέ μιας παλιάς πολυκατοικίας και γίνεται θηλυκός σατανάς για ένα νεαρό ρασοφόρο φοιτητή της θεολογίας που επισκέπτεται τη γιαγιά του στο διπλανό διαμέρισμα. Κυριεύει το μυαλό και τις αισθήσεις του και τον οδηγεί σε απόγνωση και στην απόφαση να παρατήσει το Βατικανό και να εξαφανιστεί μακριά στη Λεγεώνα των Ξένων. Η Μάρα, όμως, κάνει τάμα για να τον ξαναφέρει στα συγκαλά του. Τον τόνο σε αυτή την ιστορία τον δίνει ο Ρουσκόνι (Μαστρογιάννι), ένας Μπολονέζος πελάτης της που βρίσκεται στα πρόθυρα νευρικού κλονισμού καθώς κάθε φορά που πλησιάζει η ώρα της απόλαυσης, η Μάρα τον αφήνει σύξυλο. Η σκηνή του στριπτίζ είναι η καλύτερη της ταινίας.
Ο Ντε Σίκα κέρδισε τέσσερις φορές το Οσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας στη διάρκεια της πλουσιότατης καριέρας του, μία από αυτές -η τρίτη κατά σειράν- ήταν για το «Χθες, σήμερα, αύριο».
ΙΜDB LING της ταινιας Χθες, σήμερα, αύριο
https://www.imdb.com/title/tt0057171/
TRAILER
LING της ταινιας Χθες, σήμερα, αύριο
PHOTO
LING της ταινιας Χθες, σήμερα, αύριο
https://www.flickr.com/photos/155666086@N07/albums/72157667864225567
«ΒΟΚΑΚΙΟΣ ‘70»
Πρωταγωνιστούν: Σοφία Λόρεν
Φωτογραφία: Οτέλο Μαρτέλι
Boccaccio ’70 (1962)IMDB ling
https://www.imdb.com/title/tt0055805/
Boccaccio ’70 (1962) ORIGINAL TRAILER
«Τσε: Ο Αργεντίνος»
Από την προηγούμενη βδομάδα κυκλοφορεί για πρώτη φορά στους ελληνικούς κινηματογράφους το πρώτο μέρος της ταινίας του Στίβεν Σόντερμπεργκ, «Τσε: Ο Αργεντίνος» (2008), για τη ζωή του θρυλικού επαναστάτη Τσε Γκεβάρα. Θα ακολουθήσει και το δεύτερο μέρος, με τον τίτλο: «Τσε: Ο επαναστάτης».
Στο πρώτο μέρος ο θεατής παρακολουθεί την καθοριστική γνωριμία του Τσε με τον Φιντέλ και την απόφασή του να τον ακολουθήσει στην Κούβα. «Φύγαμε μια νύχτα του 1956 από το Μεξικό με προορισμό την Κούβα με ένα σαπιοκάραβο και 82 άντρες…».
Ξεχωρίζει η καθηλωτική ερμηνεία του Μπενίσιο Ντελ Τόρο ως Τσε. Άλλωστε, δεν είναι λίγες οι φορές που ο ηθοποιός έχει αναφερθεί στην πολύχρονη μελέτη του για την προσωπικότητα του Τσε Γκεβάρα, για την επανάσταση στην Κούβα, για την επαφή και γνωριμία του με Κουβανούς που είχαν πάρει μέρος στην Επανάσταση. Η σκηνοθεσία του Στίβεν Σόντερμπεργκ κερδίζει το θεατή.
***
Προβάλλεται για πρώτη φορά στους ελληνικούς κινηματογράφους το δεύτερο μέρος της ταινίας του Στίβεν Σόντερμπεργκ για τη ζωή του θρυλικού επαναστάτη Τσε Γκεβάρα,«Τσε: Ο επαναστάτης» (2008).
Αμέσως μετά την Κουβανική Επανάσταση, ο Τσε είναι πιο διάσημος από ποτέ. Ξαφνικά τα ίχνη του χάνονται μέχρι που εμφανίζεται στη Βολιβία. Εκεί θα οργανώσει μια μικρή ομάδα από Κουβανούς συντρόφους και Βολιβιανούς νεοσύλλεκτους με σκοπό να ξεκινήσουν τη μεγάλη επανάσταση της Λατινικής Αμερικής. Η Βολιβιανή επιχείρηση καταλήγει σε αποτυχία και οδηγεί τον Τσε στον θάνατο.
Σκηνοθεσία: Στίβεν Σόντερμπεργκ
Παραγωγή: Λόρα Μπίκφορντ, Μπενίσιο Ντελ Τόρο
Σενάριο: Πίτερ Μπάκμαν
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Πίτερ Άντριους
Σχεδιασμός Παραγωγής: Αντσόν Γκόμεζ
Μουσική: Αλμπέρτο Ιγκλέσιας
Με τους: Μπενίσιο Ντελ Τόρο, Κάρλος Μπαρδέμ, Ντεμιάν Μπισίρ, Χοακίμ Ντε Αλμέιντα, Εντουάρντ Φερνάντεζ, Μαρκ-Αντρέ Γκροντέν, Όσκαρ Χαενάδα, Καλίλ Μέντεζ, Ελβίρα Μίνγκεζ, Ματ Ντέιμον, Τζόρντι Μογιά, Φράνκα Ποτέντε.
Χώρα Παραγωγής: ΗΠΑ
Διάρκεια: 131′
Έτος Παραγωγής: 2008.
Πρόγραμμα και ώρες προβολών του ΖΕΦΥΡΟΣ new star art cinema
ΖΕΦΥΡΟΣ Τρώων 36, Άνω Πετράλωνα – Θησείο
Tηλ. επικοινωνίας: 2103462677
Εισ.: €7.00, φοιτ./ άνω των 65/Εκπαιδευτικοί /άνεργοι €6.00
ΚΑΘΕ ΤΡΙΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΣΟΔΟΣ €5.00
Ώρες προβολών από 20/9/18 έως 26/9/18:
1) «New York Confidential» τoυ Russell Rouse
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ 21.00 και 23.00
Φωτογραφία
Στη διάρκεια της ελεύθερης σχέσης που τους ένωνε, η Joan και o Paddy Leigh Fermor μοιράστηκαν τη ζωή τους, κυρίως στην Ελλάδα, ως εραστές και ως φίλοι. Εκείνη φωτογράφος και εκείνος συγγραφέας, απολάμβαναν ισότιμη αναγνώριση ως καλλιτέχνες.
Η Joan υπήρξε μια ακαταπόνητη επαναστάτρια, όταν το 1940 τράβηξε τις εξαιρετικές εκείνες φωτογραφίες από το βομβαρδισμό του Λονδίνου που έμελλε να γίνουν το σύμβολο της ζωής που θα άφηνε αργότερα πίσω της. Στο Κάιρο το 1944 γνώρισε τον Paddy, ο οποίος σύντομα θα την ακολουθούσε στην Αθήνα. Ταξίδεψαν μαζί σε όλη την Ελλάδα, προτού τελικά εγκατασταθούν στην Πελοπόννησο – στο όμορφο σπίτι που έχτισαν στην Καρδαμύλη και κληροδότησαν στο Μουσείο Μπενάκη.
Στις δεκαετίες του 1940, του 1950 και του 1960 η Joan έβγαλε αμέτρητες φωτογραφίες ανθρώπων και τόπων, ταξιδεύοντας μαζί με τον Paddy στην Ελλάδα. Μερικές από αυτές δημοσιεύονται στη Μάνη και στη Ρούμελη· οι περισσότερες όμως παρέμειναν άγνωστες μέχρι το θάνατό της το 2003. Το αρχείο της βρίσκεται σήμερα στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Σκωτίας, στο Εδιμβούργο.
Στη νέα έκδοση και στην έκθεση ο Ian Collins και η Olivia Stewart αποδίδουν φόρο τιμής σε αυτή την άγνωστη στο πλατύ κοινό φωτογράφο, το έργο της οποίας είναι μια αποκάλυψη.
Οι φωτογραφίες χρηιμοποιούνται με την ευγενική παραχώρηση του Joan Leigh Fermor Estate.
ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ / Κουμπάρη 1 & Βασ. Σοφίας, 106 74 Αθήνα
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 23/05/2018 – 21/10/2018
ΕΓΚΑΙΝΙΑ: 22.05.2018, 20:00
ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ: Τετάρτη, Παρασκευή: 10:00 – 18:00 // Πέμπτη, Σάββατο:10:00 – 00:00 // Κυριακή:10:00 – 16:00
ΕΙΣΙΤΗΡΙA: € 7, € 5
«Οι αμέτρητες όψεις του Ωραίου» στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
Πηγή αστείρευτης έμπνευσης και αιτία βαθιάς αισθητικής συγκίνησης, το Ωραίο, αποτυπώνεται οπτικά στα αρχαία έργα τέχνης, συνιστώντας μια διαρκώς μεταβαλλόμενη εικόνα στην ιστορία της ανθρώπινης δημιουργίας.
Η νέα περιοδική έκθεση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου «Οι αμέτρητες όψεις του Ωραίου» αναδεικνύει τις διαφορετικές εκφράσεις αισθητικής σε ετερογενή κοινωνικά και πολιτισμικά περιβάλλοντα από τη νεολιθική περίοδο μέχρι την ύστερη αρχαιότητα, αξιοποιώντας το εξαιρετικά ευρύ χρονολογικό φάσμα που καλύπτουν οι συλλογές του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου. Τριακόσιες σαράντα αρχαιότητες από τις πλούσιες συλλογές του σε συνδυασμό με σύγχρονα ψηφιακά μέσα, προσφέρουν μια αισθητική πανδαισία και υπόσχονται ένα ταξίδι στο χρόνο γεμάτο αισθητικές απολαύσεις.
Η περιοδική έκθεση «Οι αμέτρητες όψεις του Ωραίου» αποτελεί το τελευταίο μέρος της εκθεσιακής τριλογίας που σχεδιάστηκε για να τιμήσει την επέτειο των 150 χρόνων του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου από τη θεμελίωση του εμβληματικού κτιρίου που το στέγασε.
Η τριλογία άνοιξε το 2015 με την έκθεση «”Ένα όνειρο ανάμεσα σε υπέροχα ερείπια…” Περίπατος στην Αθήνα των περιηγητών, 17ος-19ος αιώνας», όπου μεταξύ άλλων αναδείχθηκε το πολιτισμικό περιβάλλον μέσα στο οποίο διαμορφώθηκε η ανάγκη για την ίδρυση του Εθνικού Μουσείου, και συνεχίστηκε με τις «Οδύσσειες», μια έκθεση που αποτύπωσε αφαιρετικά και συμβολικά τη διαχρονική προσπάθεια του ανθρώπου για δημιουργία και εξέλιξη.
Η έννοια του Ωραίου, την οποία πραγματεύεται η τρίτη στη σειρά έκθεση, συνιστά τον ιδανικό επίλογο, αφού η καλλιέργεια έρωτος προς τας καλάς τέχνας ήταν θεμελιώδης ανάμεσα στους καταστατικούς σκοπούς του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου (ΒΔ 31.7.1893). Επικεντρωμένη στην πνευματικότερη και υψηλότερη στιγμή της ανθρώπινης δημιουργίας, η έκθεση υποστηρίζει την αισθητική ενατένιση, καλώντας ταυτόχρονα τους θεατές να διερευνήσουν την πνευματική βάση των αισθητικών επιλογών.
Το εκθεσιακό αφήγημα αρθρώνεται σε τέσσερα μέρη
Στην «Αιώνια αισθητική» παρουσιάζονται επιλεγμένα αντικείμενα της καθημερινότητας, που καταγράφουν τις συνεχείς εναλλαγές και τις διαφορετικές εκφράσεις αισθητικής στην ανθρώπινη διαχρονία. «Το ωραίο και το επιθυμητό» επιχειρεί μια ουσιαστική προσέγγιση στις αισθητικές προτιμήσεις των αρχαίων κοινωνιών με βάση όσα αποκαλύπτουν οι αρχαίοι ελληνικοί μύθοι για την ομορφιά και τα αρχαιολογικά ευρήματα που αφορούν την ένδυση, την κόμμωση, τα κοσμήματα και τον καλλωπισμό. Το τρίτο μέρος με τίτλο «Προβάλλοντας το σώμα» παρακολουθεί την έκφραση του ωραίου στην εικαστική απόδοση του ανθρώπινου σώματος από τη νεολιθική περίοδο μέχρι τους ιστορικούς χρόνους. Στο τέλος, «Η ατέρμονη αναζήτηση»αποσκοπεί στον αισθητικό στοχασμό ως προς τη σημασία του ωραίου και την αξία του για τον άνθρωπο.
Την έκθεση θα πλαισιώσουν καθ’ όλη τη διάρκειά της πολλά πειραματικά εργαστήρια. Επιστήμονες, καλλιτέχνες και τεχνίτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό θα προσφέρουν την ειδική τους γνώση για να εξηγήσουν στους επισκέπτες τις πειραματικές τους προσεγγίσεις στην υφαντική της νεολιθικής περιόδου, το ένδυμα στο Αιγαίο κατά τη δεύτερη χιλιετία π.Χ., τη μυκηναϊκή ενδυμασία, την πολυχρωμία των αρχαίων γλυπτών και την απόδοση του Ωραίου στην αρχαία ελληνική μουσική.
Την έκθεση συνοδεύει επιστημονικός κατάλογος στα ελληνικά, έκδοση του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων. Θα επακολουθήσει σύντομα και η αγγλική έκδοση.
Η έκθεση θα είναι ανοιχτή για το κοινό από τις 26 Μάη.
Ώρες λειτουργίας (θερινό ωράριο ως 31/10):
Δευτέρα 13.00-20.00
Τρίτη – Κυριακή 8.00-20.00
«Τό θέμα εἶναι τ ώ ρ α τί λές. Η ζωή και το έργο του ποιητή Μανόλη Αναγνωστάκη»
Το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία παρουσιάζει την έκθεση «Τό θέμα εἶναι τ ώ ρ α τί λές. Η ζωή και το έργο του ποιητή Μανόλη Αναγνωστάκη».
Έντεκα ενότητες, κάθε μία από τις οποίες αντιστοιχεί σε μία ποιητική συλλογή, κτίζουν την αφήγηση του βίου και του έργου του Μανόλη Αναγνωστάκη και επιχειρούν να αναδείξουν το αποτύπωμά του, πρωτίστως στο πεδίο της ποίησης και του πολιτισμού· συνάμα όμως και σε εκείνο της πολιτικής συμμετοχής και της κοινωνικής παρουσίας. Συστήνουν, με άλλα λόγια, την ποιητική και πολιτική ηθική του Αναγνωστάκη.
Ποιήματα, κριτικά δοκίμια, άρθρα, χειρόγραφα, προσωπικά αντικείμενα και οπτικοακουστικά τεκμήρια, τα οποία προέρχονται από το προσωπικό αρχείο του ποιητή –όπως το ταξινόμησε ο γιος του, ο Ανέστης– αλλά και από τις συλλογές του Κέντρου Ιστορίας του Δήμου Θεσσαλονίκης, του Μουσείου Μπενάκη, των Αρχείων Σύγχρονης Κοινωνικής Ιστορίας και του Αρχείου της ΕΡΤ, μας ταξιδεύουν στους σταθμούς της προσωπικής και συλλογικής πορείας του Μανόλη Αναγνωστάκη, όπως αυτή διαμορφώθηκε δυναμικά μέσα στις πολιτικές, τις κοινωνικές και τις πνευματικές συγκρούσεις των χρόνων 1940-1974, καθώς και στη μεταπολιτευτική περίοδο.
Η έκθεση εγκαινιάστηκε τη Δευτέρα 12 Φλεβάρη, θα διαρκέσει έως τα τέλη Οκτώβρη του 2018, ενώ εντάσσεται στο πρόγραμμα της διοργάνωσης «Αθήνα Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου 2018» της UNESCO.
Εκθεσιακός χώρος του Ιδρύματος της Βουλής
Βασ. Σοφίας 11 (είσοδος από Σέκερη), Αθήνα 106 71
τηλ.: 210-3735253
Ώρες λειτουργίας:
Καθημερινά 9.00-16.00, Πέμπτη 9.00-20.00, Σαββατοκύριακο 10.00-15.00
Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.
Αντικείμενα της παιδικής ηλικίας από 4 ηπείρους, στο Moυσείο Μπενάκη Παιχνιδιών
Το Moυσείο Μπενάκη Παιχνιδιών με πυρήνα την συλλογή της Μαρίας Αργυριάδη, η οποία συγκαταλέγεται στις δέκα καλύτερες της Ευρώπης, παρουσιάζει παιχνίδια, βιβλία, έντυπα, ρουχισμό και αντικείμενα της παιδικής ηλικίας από την Ευρώπη, την Αφρική, την Ασία και την Αμερική.
Η ελληνική συλλογή περιλαμβάνει βρεφικά και παιδικά παιχνίδια και άλλα αντικείμενα από τους αρχαίους έως τους νεότερους χρόνους: χειροποίητα παραδοσιακά παιχνίδια, πανηγυριώτικα και εμπορικά παιχνίδια του 20ού αι., επιτραπέζια παιχνίδια, καθώς και ομαδικά παιχνίδια δρόμου και παιδικά έθιμα. Ξεχωρίζουν τα παιχνίδια που έφτιαξαν μέλη των Κ.Α.Π.Η. (Κέντρων Ανοιχτής Προστασίας Ηλικιωμένων), αναβιώσεις αυτών που έπαιζαν ως παιδιά.
Η ευρωπαϊκή συλλογή αποτελείται από αστικά και λαϊκά παιχνίδια από το 18ο έως τον 20ό αι., κυρίως από την Αγγλία, τη Γαλλία και τη Γερμανία, καθώς και από ευρωπαϊκές κούκλες με φορεσιές από διάφορες περιοχές της Ελλάδας.
ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ – Λεωφ. Ποσειδώνος 14 & Τρίτωνος 1, 175 61 Παλ. Φάληρο
Μέρες και ώρες λειτουργίας: Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή: 10:00 – 18:00
Επικοινωνία: τηλ. 213 0258498