Δευτέρα 24 Σεπτέμβρη 2018 – Τι… παίζει σήμερα;
Μουσική, Θέατρο, Κινηματογράφος, Εικαστικά, Βιβλίο, Εκθέσεις και άλλες εκδηλώσεις – προτάσεις για έξοδο.
Μουσική
«Άκου τι θα πω»: 40 χρόνια προσφοράς του «Μαγκάρετ» στο ελληνικό τραγούδι
ε μια εποχή που όλα και όλοι αλλάζουν ο Γιώργος Μαργαρίτης πορεύεται με σταθερό βήμα και αξιώσεις το δρόμο του καλού ελληνικού τραγουδιού που αγαπάμε. Αυτό το τραγούδι γιορτάζει μαζί του στο Θέατρο Βράχων τη Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου.
Η συναυλία «Άκου τι θα πω» είναι ένα αφιέρωμα στον Γιώργο Μαργαρίτη για τα 40 χρόνια προσφοράς του στο ελληνικό τραγούδι, όπου θα τον τιμήσουν με την παρουσία τους σπουδαίοι καλλιτέχνες:
Οι συνθέτες Μίμης Πλέσσας, Χρήστος Νικολόπουλος, Τάκης Σούκας, Δημήτρης Παπαδημητρίου, οι τραγουδιστές, Γλυκερία, Νατάσσα Θεοδωρίδου, Γιάννης Κότσιρας, Χρήστος Μάστορας, Λαυρέντης Μαχαιρίτσας, Γιώτα Νέγκα, Χριστιάνα Γαλιάτσου και άλλοι διαλεκτοί θα δώσουν το παρών στις 24 Σεπτεμβρίου, στο Θέατρο των Βράχων στο Βύρωνα, σε μια μεγάλη γιορτή με οικοδεσπότη τον Γιώργο Μαργαρίτη
Ο Γιώργος Μαργαρίτης αποτελεί μια ιδιότυπη περίπτωση στον χώρο του ελληνικού τραγουδιού. Μέσα στη φωνή του και τον απαράμιλλο τρόπο του ενώνονται δημιουργικά τα βυζαντινά ακούσματα που έχει απ’ τους παντοτινούς δασκάλους του τραγουδιού μας και τα δύσκολα βιώματά του.
Από πολύ χαμηλά, με την ψυχή, το μεράκι και την αλήθειά του, δίχως επικοινωνιακά παιχνίδια, ο «Μαγκάρετ» με τη συνέπειά του κατόρθωσε να κερδίζει την αγάπη και εκτίμηση του κόσμου. Νεότεροι και παλαιότεροι αναγνωρίζουν στο πρόσωπο και τις ερμηνείες του τον αυθεντικό λαϊκό τραγουδιστή.
Τη Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου στο θέατρο Βράχων θα ακουστούν μοναδικές στιγμές μέσα απ’ τη δισκογραφική συνεργασία του Μαργαρίτη με πηγαίους δημιουργούς, όπως: Εσύ μιλάς στην καρδιά μου, Στο κελί 33, Πεθαίνω για σένα, Το καλύτερο μπεγλέρι, Δρόμοι του Πουθενά (Δεν με νοιάζει, μη σε νοιάζει), Ο τελευταίος πυρετός, Το ποτάμι, Μα τι λέω, Η Άννα της Κοκκινιάς, Βρέχει φωτιά στη στράτα μου, Άκου τι θα πω αλλά και δημιουργίες του Τσιτσάνη, του Μάρκου, του Παπαϊωάννου και άλλων πρωτομαστόρων που ο Μαργαρίτης προσέγγισε δισκογραφικά με σεβασμό και χαρακτήρα.
Δεν θα λείπουν οι εκπλήξεις στην συναυλία αφού τον ερμηνευτή πλαισιώνουν πέντε ανεπανάληπτοι συνθέτες με τους οποίους συμπορεύτηκε (Πλέσσας, Νικολόπουλος, Σούκας, Παπαδημητρίου) και ερμηνευτές πρώτης γραμμής, που τον συνδέουν μαζί τους δεσμοί φιλίας και αλληλοεκτίμησης (Γλυκερία, Θεοδωρίδου, Κότσιρας, Μάστορας, Μαχαιρίτσας, Νέγκα, Γαλιάτσου).
Στην ενορχήστρωση της συναυλίας ο ικανότατος Γιώργος Παπαχριστούδης.
Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου, 8:30μμ στο θέατρο Βράχων “Μελίνα Μερκούρη”
Θέατρο
Πέτρες στις τσέπες του, της Μαρί Τζόουνς
Ύστερα από δύο χρόνια μεγάλης επιτυχίας στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, στο Θέατρο Κιβωτός και σε περιοδεία σε όλη την Ελλάδα, το Πέτρες στις τσέπες του επανέρχεται τον Σεπτέμβριο για δυο παραστάσεις στο Θέατρο Άλσους Νέας Σμύρνης, στις 24/9 και στις 29/9.
Μια «κωμικοτραγωδία» που εκτυλίσσεται στο Κέρι της Ιρλανδίας, όπου κινηματογραφείται μια χολυγουντιανή υπερπαραγωγή. Ο Τσάρλι κι ο Τζέικ είναι δυο ντόπιοι βοηθητικοί ηθοποιοί, δηλαδή extras… δηλαδή κομπάρσοι… δηλαδή οι άνθρωποι δεν έχουν στον ήλιο μοίρα… και συμμετέχουν στην ταινία. Το ίδιο και ο Σων. Που αυτοκτόνησε. Έβαλε πέτρες στις τσέπες του κι έπεσε στο νερό. Κρίμα.
Ο ψεύτικος κόσμος του Χόλυγουντ σε σύγκρουση με τη σκληρή πραγματικότητα μιας επαρχιακής πόλης, μέσα από τα μάτια 2 ανθρώπων, μέσα από τις ζωές 15 χαρακτήρων, μέσα από την απαξίωση και την καταξίωση, μέσα… μαζικής ενημέρωσης και μεταφοράς. Κρίμα.
Για τις παραστάσεις στο Άλσος Νέας Σμύρνης προσέρχεστε στο ταμείο του Άλσους για τις θέσεις σας.
Μετάφραση: Αγγελική Κοκκώνη
Σκηνοθεσία: Γιώργος Χρυσοστόμου, Μάκης Παπαδημητρίου
Σκηνικά: Μαγδαληνή Αυγερινού
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Επιμέλεια Κίνησης: Σεσίλ Μικρούτσικου
Σχεδιασμός φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης
Μουσική επιμέλεια: Φωτεινή Γαλάνη
Βοηθός Σκηνοθέτη: Σύρμω Κεκέ
Παίζουν οι ηθοποιοί: Μάκης Παπαδημητρίου, Γιώργος Χρυσοστόμου
Κινηματογράφος
Χρόνια πολλά Σοφία! – Έξι από τις καλύτερες ταινίες της Σοφίας Λόρεν στο ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema, από 20/9 έως 26/9
Aφιέρωμα στο ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema για τα γενέθλια της Σοφίας Λόρεν (20 Σεπτέμβρη 1934), με έξι από τις καλύτερες ταινίες της, από 20/9 έως 26/9.
1) «ΤΟ ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ» του ΒΙΤΟΡΙΟ ΝΤΕ ΣΙΚΑ: ΠΕΜΠΤΗ – 18.00
2) «ΓΑΜΟΣ ΑΛΑ ΙΤΑΛΙΚΑ» του ΒΙΤΟΡΙΟ ΝΤΕ ΣΙΚΑ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ – 18.00
3) «ΒOCCACCIO 70/LA RIFFA» του ΒΙΤΟΡΙΟ ΝΤΕ ΣΙΚΑ: ΣΑΒΒΑΤΟ – 19.00
4)«ΧΤΕΣ ΣΗΜΕΡΑ ΑΥΡΙΟ» του ΒΙΤΟΡΙΟ ΝΤΕ ΣΙΚΑ: ΚΥΡΙΑΚΗ – 18.00
5) «Η ΑΤΙΜΑΣΜΕΝΗ» του ΒΙΤΟΡΙΟ ΝΤΕ ΣΙΚΑ: ΔΕΥΤΕΡΑ 18.00
6) «ΜΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΜΕΡΑ» του ΕΤΟΡΕ ΣΚΟΛΑ: ΤΡΙΤΗ-ΤΕΤΑΡΤΗ 18.00
1) «ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ» του ΒΙΤΟΡΙΟ ΝΤΕ ΣΙΚΑ
Μια από τις συγκλονιστικότερες αντιπολεμικές ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ, με ρεσιτάλ ερμηνείας από το πρωταγωνιστικό ζεύγος Σοφία Λόρεν-Μαρτσέλο Μαστρογιάνι, από τους παραγωγούς του ΔΟΚΤΩΡ ΖΙΒΑΓΚΟ.
Το σύμβολο της γυναικείας σαγήνης, η Σοφία Λόρεν «συστέλλεται» για να μεταδώσει πληθώρα συναισθημάτων σε μια συνταρακτική ιστορία αγάπης, από τον ανέμελο έρωτα έως την αγωνία της ιστορικής πραγματικότητας, σε ένα κόσμο που αγωνίζεται, φθείρεται και συνεχίζει να ζητά απαντήσεις.
Η Σοφία Λόρεν βραβεύεται με David di Donatello καλύτερης ηθοποιού.
Ο Μαρτσέλλο Μαστρογιάννι, ο ελληνικής καταγωγής, ο κορυφαίος του ιταλικού κινηματογράφου, εταμορφώνεται από νεαρό νεοσύλλεκτο, σε χαμένη ψυχή που αργοσβήνει στο ρωσικό χειμώνα και εν συνεχεία σε ανώνυμο εργάτη με την κρυφή ζωή που γκρεμίζεται.
Λουντμίλα Σαβέλιεβα η ηθοποιός που έγινε γνωστή μέσα από το ρόλο της
Νατάσα Ρόστοβα στην επική ταινία «Πόλεμος και Ειρήνη»
Στα χέρια του Βιτόριο Ντε Σίκα, το «Ηλιοτρόπιο» μετατρέπεται από φτηνό μελόδραμα σε μια δυνατή, σπαραχτική ιστορία.
Η μουσική του Χένρι Μαντσίνι (υποψήφια για Όσκαρ) βρίσκεται ανάμεσα στις καλύτερες στιγμές μιας ανεπανάληπτης καριέρας.
Trailer της ταινίας «ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ»
IMDB της ταινίας «ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ»
http://www.imdb.com/title/tt0065782/
Link photo της ταινίας «ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ»
https://www.flickr.com/photos/155666086@N07/albums/72157684548424790
2) «Η ΑΤΙΜΑΣΜΕΝΗ» του ΒΙΤΟΡΙΟ ΝΤΕ ΣΙΚΑ
Το αριστούργημα του Βιττόριο ντε Σίκα, βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Αλμπέρτο Μοράβια,με τους Σοφία Λόρεν, Ζαν-Πολ Μπελμοντό, Ελεονώρα Μπράουν.Ραφ Βαλόνε.
Η ταινία απέσπασε συνολικά 11 Διεθνή βραβεία.
Η ερμηνεία της Λόρεν της χάρισε το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου
και το βραβείο της καλύτερης ηθοποιού στο Φεστιβάλ των Καννών.
Η Σοφία Λόρεν γίνεται η πρώτη ηθοποιός που κερδίζει Όσκαρ ερμηνείας σε ξενόγλωσσο φιλμ και βραβεύτηκε επίσης στις Κάνες και στα BAFTA.
Το αριστούργημα του Βιττόριο ντε Σίκα, βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Αλμπέρτο Μοράβια,με τους Σοφία Λόρεν, Ζαν-Πολ Μπελμοντό, Ελεονώρα Μπράουν.Ραφ Βαλόνε.
Από τον Κάρλο Πόντι δημιουργό των μεγάλων διεθνών επιτυχιών ‘’Δόκτωρ Ζιβάνγκο’’, ‘’La strada’.
Το σκληρό πρόσωπο του πολέμου μέσα από την απλή ιστορία των ανθρώπων που προσπαθούσαν να επιβιώσουν στο βομβαρδισμένο τοπίο. Και ξαφνικά η αγάπη γίνεται λαγνεία, η αθωότητα γίνεται ντροπή, καθώς δύο γυναίκες είναι παγιδευμένες από το βίαιο πάθος και τον αξέχαστο τρόμο!
Trailer της ταινίας «Η ΑΤΙΜΑΣΜΕΝΗ»
IMDB της ταινίας «Η ΑΤΙΜΑΣΜΕΝΗ»
http://www.imdb.com/title/tt0054749/?ref_=fn_al_tt_1
Link photo της ταινίας «Η ΑΤΙΜΑΣΜΕΝΗ»
https://www.flickr.com/photos/155666086@N07/albums/72157683480988672/with/36197124645/
3) «ΜΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΜΕΡΑ» του ΕΤΟΡΕ ΣΚΟΛΑ
Η ωραιότερη ταινία του Έτορε Σκόλα μια από τις πλέον συγκλονιστικές δημιουργίες του που σημάδεψε τόσο το έργο του, όσο και τον Ιταλικό αλλά και Ευρωπαϊκό Κινηματογράφο.
Ο Μαρτσέλο Μαστρογιάννι και η Σοφία Λόρεν σε μια σπουδαία ταινία από τον Κάρλο Πόντιδημιουργό των μεγάλων διεθνών επιτυχιών ‘’Δόκτωρ Ζιβάνγκο’’, ‘’La strada’’, ‘’Η ατιμασμένη’’, δίνουν σάρκα και οστά σε ένα αξέχαστο όσο και πρωτότυπο κινηματογραφικό ντουέτο.
13 ΔΙΕΘΝΗ ΒΡΑΒΕΙΑ και 2 ακόμα ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ:
2 Υποψηφιότητες για OSCAR (Καλύτερης ξένης ταινίας & Α’ Αντρικού ρόλου)
Χρυσός Φοίνικας ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΝΕΤΙΑΣ καλύτερης σκηνοθεσίας 2014 restored film
ΧΡΥΣΗ ΣΦΑΙΡΑ ΗΠΑ για καλύτερη ταινία
2 Βραβεία DAVID DI DONATELLO (Σκηνοθεσίας και Α’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ)
3 ΧΡΥΣΕΣ ΣΦΑΙΡΕΣ ΙΤΑΛΙΑΣ (Καλύτερη ταινία, Αντρικός και Γυναικείος ρόλος)
3 Βραβεία ΙΤΑΛΙΚΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟΥ ΚΡΙΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
Κορυφαίο φιλμ του μοντέρνου κινηματογράφου πάνω στην αλλοτρίωση του ατόμου από την κυρίαρχη ιδεολογία, που έρχεται μέσα από τα εργαλεία της: Κράτος, παιδεία, οικογένεια, θρησκεία.
Trailer της ταινίας «ΜΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΜΕΡΑ»
IMDB της ταινίας «ΜΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΜΕΡΑ»
http://www.imdb.com/title/tt0076085/
Link photo της ταινίας «ΜΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΜΕΡΑ» https://www.flickr.com/photos/155666086@N07/albums/72157684057863363
4) Το Φιλουμένα Μαρτουράνο – Γάμος Αλά Ιταλικά, είναι , κωμική και αισθηματική ταινία, παραγωγής 1964 σε σκηνοθεσία Βιττόριο ντε Σίκα, βασισμένη στο ομώνυμο θεατρικό του Εντουάρντο Ντε Φιλίππο, που συμμετείχε επίσης στη συγγραφή του σεναρίου. Η ταινία έλαβε δυο υποψηφιότητες για Όσκαρ.Κλασική ιταλική κωμωδία του Βιτόριο Ντε Σίκα με πρωταγωνιστές τους δύο κορυφαίους σταρ του Ιταλικού κινηματογράφου, τη Σοφία Λόρεν (Βραβείο Νταβίντ ντι Ντονατέλο Α΄ Γυναικείου Ρόλου) και τον Μαρτσέλο Μαστρογιάνι.
Πρόκειται για την κινηματογραφική μεταφορά του διάσημου θεατρικού έργου του Eduardo De Filippo «Φιλουμένα Μορτουράνο», που ανέβηκε σε όλες σχεδόν τις σκηνές του κόσμου. ρόλο τον οποίο η Sophia Loren επιθυμούσε διακαώς να υποδυθεί στο σινεμά και δικαίως, αφού αποτελεί ίσως τον χαρακτηριστικότερο ρόλο της καριέρας της. Η χυμώδης Sophia και ο χειμαρρώδης Marcelo υποδύονται για άλλη μια φορά το ζευγάρι σε μια από τις πιο επιτυχημένες και απολαυστικές κινηματογραφικές συναντήσεις τους. Τόσο στην ταινία αυτή όσο και στις εξίσου καλές «Yesterday, Today and Tomorrow» και «A Special Day» αποδεικνύουν πόσο καλή χημεία έχουν μεταξύ τους, κάτι το οποίο ο σκηνοθέτης Vittorio De Sica εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο.Ο νεαρός ναπολιτάνος καρδιοκατακτητής Domenico (Marcelo Mastroianni)
επιτυχημένος επιχειρηματίας που του αρέσει να κυνηγάει ασύστολα γυναίκες, συναντιέται με την πόρνη Φιλουμένα (Σοφία Λόρεν) σε έναν οίκο ανοχής της Νάπολης κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Την ερωτεύεται, την εγκαθιστά σε ένα διαμέρισμα και της δίνει δουλειά στις επιχειρήσεις του. Όταν αρκετό καιρό μετά ο Ντομένικο, που εξακολουθεί να «παίζει» με τις γυναίκες και συμπεριφέρεται πλέον στη Φιλουμένα σαν σε υπηρέτριά του, αποφασίζει να παντρευτεί μία νεότερη υπάλληλό του, η Φιλουμένα υποκρίνεται την ετοιμοθάνατη και τον παντρεύεται στο «νεκρικό» κρεβάτι με τις ευχές της Εκκλησίας… Η Φιλουμένα «ανασταίνεται» όμως και του αποκαλύπτει την ύπαρξη τριών παιδιών της, λέγοντας του ότι ένα από αυτά -χωρίς να καθορίζει ποιο ακριβώς- είναι δικό του. Ο Ντομένικο έξαλλος με την απάτη της Φιλουμένας διαλύει τον γάμο, με την συναίνεση της, καθώς έχει βαρεθεί τους τρόπους του, αλλά μένει πλέον με το σαράκι του «ποιος είναι ο γιος του». Θα καταφέρει να τον βρει μόνος του, ή θα χρειαστεί την βοήθεια της Φιλουμένας;
αποτελεί ύμνο στους νεανικούς έρωτες που περνούν και αφήνουν ανεξίτηλα τα σημάδια στη ζωή κάποιου.
Κυρίως όμως αποτελεί μια κλασική ταινία εποχής που βλέπει τον έρωτα
και την αγάπη μέσα από συνεχείς δολοπλοκίες και τερτίπια μιας γυναίκας
που κάνει τα πάντα για να κρατήσει οτιδήποτε θεωρεί μοναδικό και αξεπέραστο.
Εξαιρετικά μεστή ταινία του σπουδαίου Βιτόριο Ντε Σίκα, που αναλύει τις δομές της οικογένειας και της μισαλλοδοξίας στην Ιταλία του Νότου, αμέσως μετά τον Β Παγκόσμιο: Άντρες-γόηδες, γυναίκες-αντικείμενα του πόθου, χρήμα που εξαγοράζει τα πάντα και επιφανειακές σχέσεις… Οι ερμηνείες των δύο ιερών τεράτων του Ιταλικού σινεμά, Μαστρογιάνι και Λόρεν είναι έξοχα ρεαλιστικές, οι δε καταστάσεις που προκύπτουν από την σύγκρουση του ζευγαριού είναι ανθρώπινες και συγκινητικές. Η ταινία έχει βάθος, ανθρωπιά και ελπίδα ότι τελικά οι άνθρωποι δεν είναι τόσο ανάλγητα γαϊδούρια όσο φαίνονται!
IMDB ΤΑΙΝΙΑΣ
Φιλουμένα Μαρτουράνο – Γάμος Αλά Ιταλικά
https://www.imdb.com/title/tt0058335/?ref_=fn_al_tt_1
TRAILER ΤΑΙΝΙΑΣ
Φιλουμένα Μαρτουράνο – Γάμος Αλά Ιταλικά
5)Το «Χθες, σήμερα, αύριο» («Ieri, oggi, domani») γυρίστηκε το 1963 από τον Βιτόριο Ντε Σίκα. Είναι μια σπονδυλωτή ηθογραφική κωμωδία με πρωταγωνιστές τη Σοφία Λόρεν και τον Μαρτσέλο Μαστρογιάνι. Κεντρικός άξονας που διατρέχει και τις τρεις αυτόνομες ιστορίες της ταινίας είναι η γυναίκα σε αρχετυπικούς ρόλους: ως μητέρα, ως κακομαθημένη σύζυγος, ως πόρνη. Ο τίτλος υπαινίσσεται τη διαχρονικότητα αυτών των στερεότυπων γύρω από τη γυναίκα, που υποσκάπτονται και παρωδούνται διακριτικά καθώς εξελίσσεται η κάθε μία από τις ιστορίες. Η Λόρεν μεταμορφώνεται και γίνεται ιδανική εικόνα για κάθε έναν από αυτούς τους ρόλους, καταδεικνύοντας το θηλυκό ως το ισχυρότερο φύλο. Ο Μαστρογιάνι ανταποκρίνεται με χαρακτηριστική άνεση είτε ως σύζυγος είτε ως υποψήφιος εραστής είτε ως πελάτης. Η ερμηνεία του είναι ο καταλύτης που καθορίζει το είδος της κωμωδίας και στις τρεις ιστορίες.
Αντελίνα
Η πρώτη, η «Αντελίνα», διαδραματίζεται στον ιταλικό Νότο σύμφωνα με το σενάριο του Εντουάρντο Ντε Φίλιπο. Η Λόρεν, χυμώδης και εκρηκτική, λάμπει μέσα στη φτώχεια της. Ταυτίζεται με την εξιδανικευμένη σύζυγο και μητέρα σύμφωνα με τα ήθη της εποχής, γίνεται μία από τις γυναίκες που δίνουν χρώμα στις πολύβουες γειτονιές της Νάπολης. Εργάζεται στις γωνιές των δρόμων, στο πεζοδρόμιο που δεν παραπέμπει σε τίποτα αρνητικό για το ήθος της, πουλώντας λαθραία τσιγάρα.
Ο Ντε Σίκα επιλέγει το ύφος της νεορεαλιστικής κωμωδίας για το πορτρέτο της όμορφης Αντελίνας. Η ιστορία αρχίζει με το ανθρώπινο πλήθος να λειτουργεί ως προστατευτική ασπίδα γύρω από τα παιδιά και τον άνεργο άνδρα της Αντελίνας, όταν ένας αστείος ανθρωπάκος, εισπράκτορας του δημοσίου, καταφθάνει φουριόζος με ένα καμιόνι για να κατασχέσει τα έπιπλα της Αντελίνας, που δεν έχει να πληρώσει (αλλά και να είχε, πάλι δεν θα πλήρωνε) ένα πρόστιμο για τα λαθραία τσιγάρα. Δεν βρίσκει τίποτα για να πάρει, γιατί τα έπιπλα έχουν μεταφερθεί σε γειτονικά σπίτια, και φεύγει αφήνοντας πίσω του την απειλή των καραμπινιέρων. Ενας νεοφερμένος δικηγόρος, που εμφανίζεται σαν κομήτης, καθησυχάζει τους πάντες ανακαλύπτοντας ελαφρυντικά στο βάρος που κουβαλάει στην κοιλιά της η Αντελίνα. Οι έγκυες τυγχάνουν ασυλίας και δεν φυλακίζονται. Η Αντελίνα, που έχει απεριόριστη σεξουαλική όρεξη και συλλαμβάνει διαρκώς παιδιά, βρίσκει λύση στο πρόβλημά της: θα είναι συνεχώς με την κοιλιά φουσκωμένη. Εύκολο να το πει, δύσκολο να το κάνει όταν οι αντοχές του άνδρα της αρχίζουν να υποχωρούν. Ο Λατίνος εραστής αποδεικνύεται ένας ανίσχυρος και δυστυχής κηφήνας απέναντι στην όμορφη και ελκυστική βασίλισσα ενός μελισσιού από παιδιά που γεμίζουν με φωνές τους δρόμους της Νάπολης.
Αννα
Η δεύτερη ιστορία τιτλοφορείται «Αννα» και βασίζεται σε μια νουβέλα του Αλμπέρτο Μοράβια. Εδώ, το σκηνικό αλλάζει. Από το φτωχό Νότο μεταφερόμαστε στον πλούσιο βιομηχανικό Βορρά, και η νεορεαλιστική κωμωδία παραχωρεί τη θέση της στη δραματική κομεντί, που κι αυτή έχει στόχο τα ήθη. Η Αννα, μια γυναίκα μόνη, κινδυνεύει να πνιγεί στον πλούτο του βιομηχάνου συζύγου της που την παραμελεί. Στο τέλος της σύντομης ιστορίας της διαπιστώνουμε πως δεν υφίσταται κίνδυνος «πνιγμού», μια και το υπαρξιακό δράμα της είναι πανάλαφρο σαν φελλός. Διασχίζει τους δρόμους του Μιλάνου με μια Ρολς Ρόις και συναντάει ένα νεαρό άνδρα, κατώτερο κοινωνικά, στον οποίο μιλάει με πάθος για την ανάγκη της να ερωτευτεί αληθινά και με απέχθεια για τη φρικτή ζωή της ανάμεσα στα πλούτη. Το δράμα της, όμως, διαρκεί όσο και η σύντομη βόλτα με το πολυτελές αμάξι στην ύπαιθρο του ιταλικού Βορρά.
Μάρα
Η τρίτη ιστορία, η «Μάρα», έχει ηρωίδα μια πόρνη πολυτελείας στη Ρώμη της ντόλτσε βίτα. Είναι μια ανάλαφρη σάτιρα ηθών που κάποιες στιγμές γίνεται σεξοκωμωδία. Η Λόρεν είναι απολαυστική στο ρόλο της μπριόζας και ανεξάρτητης Μάρας, η οποία διαλέγει τους πελάτες της. Ζει στο ρετιρέ μιας παλιάς πολυκατοικίας και γίνεται θηλυκός σατανάς για ένα νεαρό ρασοφόρο φοιτητή της θεολογίας που επισκέπτεται τη γιαγιά του στο διπλανό διαμέρισμα. Κυριεύει το μυαλό και τις αισθήσεις του και τον οδηγεί σε απόγνωση και στην απόφαση να παρατήσει το Βατικανό και να εξαφανιστεί μακριά στη Λεγεώνα των Ξένων. Η Μάρα, όμως, κάνει τάμα για να τον ξαναφέρει στα συγκαλά του. Τον τόνο σε αυτή την ιστορία τον δίνει ο Ρουσκόνι (Μαστρογιάννι), ένας Μπολονέζος πελάτης της που βρίσκεται στα πρόθυρα νευρικού κλονισμού καθώς κάθε φορά που πλησιάζει η ώρα της απόλαυσης, η Μάρα τον αφήνει σύξυλο. Η σκηνή του στριπτίζ είναι η καλύτερη της ταινίας.
Ο Ντε Σίκα κέρδισε τέσσερις φορές το Οσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας στη διάρκεια της πλουσιότατης καριέρας του, μία από αυτές -η τρίτη κατά σειράν- ήταν για το «Χθες, σήμερα, αύριο».
ΙΜDB LING της ταινιας Χθες, σήμερα, αύριο
https://www.imdb.com/title/tt0057171/
TRAILER
LING της ταινιας Χθες, σήμερα, αύριο
PHOTO
LING της ταινιας Χθες, σήμερα, αύριο
https://www.flickr.com/photos/155666086@N07/albums/72157667864225567
«ΒΟΚΑΚΙΟΣ ‘70»
Πρωταγωνιστούν: Σοφία Λόρεν
Φωτογραφία: Οτέλο Μαρτέλι
Boccaccio ’70 (1962)IMDB ling
https://www.imdb.com/title/tt0055805/
Boccaccio ’70 (1962) ORIGINAL TRAILER
«Τσε: Ο Αργεντίνος»
Από την προηγούμενη βδομάδα κυκλοφορεί για πρώτη φορά στους ελληνικούς κινηματογράφους το πρώτο μέρος της ταινίας του Στίβεν Σόντερμπεργκ, «Τσε: Ο Αργεντίνος» (2008), για τη ζωή του θρυλικού επαναστάτη Τσε Γκεβάρα. Θα ακολουθήσει και το δεύτερο μέρος, με τον τίτλο: «Τσε: Ο επαναστάτης».
Στο πρώτο μέρος ο θεατής παρακολουθεί την καθοριστική γνωριμία του Τσε με τον Φιντέλ και την απόφασή του να τον ακολουθήσει στην Κούβα. «Φύγαμε μια νύχτα του 1956 από το Μεξικό με προορισμό την Κούβα με ένα σαπιοκάραβο και 82 άντρες…».
Ξεχωρίζει η καθηλωτική ερμηνεία του Μπενίσιο Ντελ Τόρο ως Τσε. Άλλωστε, δεν είναι λίγες οι φορές που ο ηθοποιός έχει αναφερθεί στην πολύχρονη μελέτη του για την προσωπικότητα του Τσε Γκεβάρα, για την επανάσταση στην Κούβα, για την επαφή και γνωριμία του με Κουβανούς που είχαν πάρει μέρος στην Επανάσταση. Η σκηνοθεσία του Στίβεν Σόντερμπεργκ κερδίζει το θεατή.
***
Προβάλλεται για πρώτη φορά στους ελληνικούς κινηματογράφους το δεύτερο μέρος της ταινίας του Στίβεν Σόντερμπεργκ για τη ζωή του θρυλικού επαναστάτη Τσε Γκεβάρα,«Τσε: Ο επαναστάτης» (2008).
Αμέσως μετά την Κουβανική Επανάσταση, ο Τσε είναι πιο διάσημος από ποτέ. Ξαφνικά τα ίχνη του χάνονται μέχρι που εμφανίζεται στη Βολιβία. Εκεί θα οργανώσει μια μικρή ομάδα από Κουβανούς συντρόφους και Βολιβιανούς νεοσύλλεκτους με σκοπό να ξεκινήσουν τη μεγάλη επανάσταση της Λατινικής Αμερικής. Η Βολιβιανή επιχείρηση καταλήγει σε αποτυχία και οδηγεί τον Τσε στον θάνατο.
Σκηνοθεσία: Στίβεν Σόντερμπεργκ
Παραγωγή: Λόρα Μπίκφορντ, Μπενίσιο Ντελ Τόρο
Σενάριο: Πίτερ Μπάκμαν
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Πίτερ Άντριους
Σχεδιασμός Παραγωγής: Αντσόν Γκόμεζ
Μουσική: Αλμπέρτο Ιγκλέσιας
Με τους: Μπενίσιο Ντελ Τόρο, Κάρλος Μπαρδέμ, Ντεμιάν Μπισίρ, Χοακίμ Ντε Αλμέιντα, Εντουάρντ Φερνάντεζ, Μαρκ-Αντρέ Γκροντέν, Όσκαρ Χαενάδα, Καλίλ Μέντεζ, Ελβίρα Μίνγκεζ, Ματ Ντέιμον, Τζόρντι Μογιά, Φράνκα Ποτέντε.
Χώρα Παραγωγής: ΗΠΑ
Διάρκεια: 131′
Έτος Παραγωγής: 2008.
Πρόγραμμα και ώρες προβολών του ΖΕΦΥΡΟΣ new star art cinema
ΖΕΦΥΡΟΣ Τρώων 36, Άνω Πετράλωνα – Θησείο
Tηλ. επικοινωνίας: 2103462677
Εισ.: €7.00, φοιτ./ άνω των 65/Εκπαιδευτικοί /άνεργοι €6.00
ΚΑΘΕ ΤΡΙΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΣΟΔΟΣ €5.00
Ώρες προβολών από 20/9/18 έως 26/9/18:
1) «New York Confidential» τoυ Russell Rouse
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ 21.00 και 23.00
Φωτογραφία
Στη διάρκεια της ελεύθερης σχέσης που τους ένωνε, η Joan και o Paddy Leigh Fermor μοιράστηκαν τη ζωή τους, κυρίως στην Ελλάδα, ως εραστές και ως φίλοι. Εκείνη φωτογράφος και εκείνος συγγραφέας, απολάμβαναν ισότιμη αναγνώριση ως καλλιτέχνες.
Η Joan υπήρξε μια ακαταπόνητη επαναστάτρια, όταν το 1940 τράβηξε τις εξαιρετικές εκείνες φωτογραφίες από το βομβαρδισμό του Λονδίνου που έμελλε να γίνουν το σύμβολο της ζωής που θα άφηνε αργότερα πίσω της. Στο Κάιρο το 1944 γνώρισε τον Paddy, ο οποίος σύντομα θα την ακολουθούσε στην Αθήνα. Ταξίδεψαν μαζί σε όλη την Ελλάδα, προτού τελικά εγκατασταθούν στην Πελοπόννησο – στο όμορφο σπίτι που έχτισαν στην Καρδαμύλη και κληροδότησαν στο Μουσείο Μπενάκη.
Στις δεκαετίες του 1940, του 1950 και του 1960 η Joan έβγαλε αμέτρητες φωτογραφίες ανθρώπων και τόπων, ταξιδεύοντας μαζί με τον Paddy στην Ελλάδα. Μερικές από αυτές δημοσιεύονται στη Μάνη και στη Ρούμελη· οι περισσότερες όμως παρέμειναν άγνωστες μέχρι το θάνατό της το 2003. Το αρχείο της βρίσκεται σήμερα στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Σκωτίας, στο Εδιμβούργο.
Στη νέα έκδοση και στην έκθεση ο Ian Collins και η Olivia Stewart αποδίδουν φόρο τιμής σε αυτή την άγνωστη στο πλατύ κοινό φωτογράφο, το έργο της οποίας είναι μια αποκάλυψη.
Οι φωτογραφίες χρηιμοποιούνται με την ευγενική παραχώρηση του Joan Leigh Fermor Estate.
ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ / Κουμπάρη 1 & Βασ. Σοφίας, 106 74 Αθήνα
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 23/05/2018 – 21/10/2018
ΕΓΚΑΙΝΙΑ: 22.05.2018, 20:00
ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ: Τετάρτη, Παρασκευή: 10:00 – 18:00 // Πέμπτη, Σάββατο:10:00 – 00:00 // Κυριακή:10:00 – 16:00
ΕΙΣΙΤΗΡΙA: € 7, € 5
«Οι αμέτρητες όψεις του Ωραίου» στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
Πηγή αστείρευτης έμπνευσης και αιτία βαθιάς αισθητικής συγκίνησης, το Ωραίο, αποτυπώνεται οπτικά στα αρχαία έργα τέχνης, συνιστώντας μια διαρκώς μεταβαλλόμενη εικόνα στην ιστορία της ανθρώπινης δημιουργίας.
Η νέα περιοδική έκθεση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου «Οι αμέτρητες όψεις του Ωραίου» αναδεικνύει τις διαφορετικές εκφράσεις αισθητικής σε ετερογενή κοινωνικά και πολιτισμικά περιβάλλοντα από τη νεολιθική περίοδο μέχρι την ύστερη αρχαιότητα, αξιοποιώντας το εξαιρετικά ευρύ χρονολογικό φάσμα που καλύπτουν οι συλλογές του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου. Τριακόσιες σαράντα αρχαιότητες από τις πλούσιες συλλογές του σε συνδυασμό με σύγχρονα ψηφιακά μέσα, προσφέρουν μια αισθητική πανδαισία και υπόσχονται ένα ταξίδι στο χρόνο γεμάτο αισθητικές απολαύσεις.
Η περιοδική έκθεση «Οι αμέτρητες όψεις του Ωραίου» αποτελεί το τελευταίο μέρος της εκθεσιακής τριλογίας που σχεδιάστηκε για να τιμήσει την επέτειο των 150 χρόνων του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου από τη θεμελίωση του εμβληματικού κτιρίου που το στέγασε.
Η τριλογία άνοιξε το 2015 με την έκθεση «”Ένα όνειρο ανάμεσα σε υπέροχα ερείπια…” Περίπατος στην Αθήνα των περιηγητών, 17ος-19ος αιώνας», όπου μεταξύ άλλων αναδείχθηκε το πολιτισμικό περιβάλλον μέσα στο οποίο διαμορφώθηκε η ανάγκη για την ίδρυση του Εθνικού Μουσείου, και συνεχίστηκε με τις «Οδύσσειες», μια έκθεση που αποτύπωσε αφαιρετικά και συμβολικά τη διαχρονική προσπάθεια του ανθρώπου για δημιουργία και εξέλιξη.
Η έννοια του Ωραίου, την οποία πραγματεύεται η τρίτη στη σειρά έκθεση, συνιστά τον ιδανικό επίλογο, αφού η καλλιέργεια έρωτος προς τας καλάς τέχνας ήταν θεμελιώδης ανάμεσα στους καταστατικούς σκοπούς του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου (ΒΔ 31.7.1893). Επικεντρωμένη στην πνευματικότερη και υψηλότερη στιγμή της ανθρώπινης δημιουργίας, η έκθεση υποστηρίζει την αισθητική ενατένιση, καλώντας ταυτόχρονα τους θεατές να διερευνήσουν την πνευματική βάση των αισθητικών επιλογών.
Το εκθεσιακό αφήγημα αρθρώνεται σε τέσσερα μέρη
Στην «Αιώνια αισθητική» παρουσιάζονται επιλεγμένα αντικείμενα της καθημερινότητας, που καταγράφουν τις συνεχείς εναλλαγές και τις διαφορετικές εκφράσεις αισθητικής στην ανθρώπινη διαχρονία. «Το ωραίο και το επιθυμητό» επιχειρεί μια ουσιαστική προσέγγιση στις αισθητικές προτιμήσεις των αρχαίων κοινωνιών με βάση όσα αποκαλύπτουν οι αρχαίοι ελληνικοί μύθοι για την ομορφιά και τα αρχαιολογικά ευρήματα που αφορούν την ένδυση, την κόμμωση, τα κοσμήματα και τον καλλωπισμό. Το τρίτο μέρος με τίτλο «Προβάλλοντας το σώμα» παρακολουθεί την έκφραση του ωραίου στην εικαστική απόδοση του ανθρώπινου σώματος από τη νεολιθική περίοδο μέχρι τους ιστορικούς χρόνους. Στο τέλος, «Η ατέρμονη αναζήτηση»αποσκοπεί στον αισθητικό στοχασμό ως προς τη σημασία του ωραίου και την αξία του για τον άνθρωπο.
Την έκθεση θα πλαισιώσουν καθ’ όλη τη διάρκειά της πολλά πειραματικά εργαστήρια. Επιστήμονες, καλλιτέχνες και τεχνίτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό θα προσφέρουν την ειδική τους γνώση για να εξηγήσουν στους επισκέπτες τις πειραματικές τους προσεγγίσεις στην υφαντική της νεολιθικής περιόδου, το ένδυμα στο Αιγαίο κατά τη δεύτερη χιλιετία π.Χ., τη μυκηναϊκή ενδυμασία, την πολυχρωμία των αρχαίων γλυπτών και την απόδοση του Ωραίου στην αρχαία ελληνική μουσική.
Την έκθεση συνοδεύει επιστημονικός κατάλογος στα ελληνικά, έκδοση του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων. Θα επακολουθήσει σύντομα και η αγγλική έκδοση.
Η έκθεση θα είναι ανοιχτή για το κοινό από τις 26 Μάη.
Ώρες λειτουργίας (θερινό ωράριο ως 31/10):
Δευτέρα 13.00-20.00
Τρίτη – Κυριακή 8.00-20.00
«Τό θέμα εἶναι τ ώ ρ α τί λές. Η ζωή και το έργο του ποιητή Μανόλη Αναγνωστάκη»
Το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία παρουσιάζει την έκθεση «Τό θέμα εἶναι τ ώ ρ α τί λές. Η ζωή και το έργο του ποιητή Μανόλη Αναγνωστάκη».
Έντεκα ενότητες, κάθε μία από τις οποίες αντιστοιχεί σε μία ποιητική συλλογή, κτίζουν την αφήγηση του βίου και του έργου του Μανόλη Αναγνωστάκη και επιχειρούν να αναδείξουν το αποτύπωμά του, πρωτίστως στο πεδίο της ποίησης και του πολιτισμού· συνάμα όμως και σε εκείνο της πολιτικής συμμετοχής και της κοινωνικής παρουσίας. Συστήνουν, με άλλα λόγια, την ποιητική και πολιτική ηθική του Αναγνωστάκη.
Ποιήματα, κριτικά δοκίμια, άρθρα, χειρόγραφα, προσωπικά αντικείμενα και οπτικοακουστικά τεκμήρια, τα οποία προέρχονται από το προσωπικό αρχείο του ποιητή –όπως το ταξινόμησε ο γιος του, ο Ανέστης– αλλά και από τις συλλογές του Κέντρου Ιστορίας του Δήμου Θεσσαλονίκης, του Μουσείου Μπενάκη, των Αρχείων Σύγχρονης Κοινωνικής Ιστορίας και του Αρχείου της ΕΡΤ, μας ταξιδεύουν στους σταθμούς της προσωπικής και συλλογικής πορείας του Μανόλη Αναγνωστάκη, όπως αυτή διαμορφώθηκε δυναμικά μέσα στις πολιτικές, τις κοινωνικές και τις πνευματικές συγκρούσεις των χρόνων 1940-1974, καθώς και στη μεταπολιτευτική περίοδο.
Η έκθεση εγκαινιάστηκε τη Δευτέρα 12 Φλεβάρη, θα διαρκέσει έως τα τέλη Οκτώβρη του 2018, ενώ εντάσσεται στο πρόγραμμα της διοργάνωσης «Αθήνα Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου 2018» της UNESCO.
Εκθεσιακός χώρος του Ιδρύματος της Βουλής
Βασ. Σοφίας 11 (είσοδος από Σέκερη), Αθήνα 106 71
τηλ.: 210-3735253
Ώρες λειτουργίας:
Καθημερινά 9.00-16.00, Πέμπτη 9.00-20.00, Σαββατοκύριακο 10.00-15.00
Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.
Αντικείμενα της παιδικής ηλικίας από 4 ηπείρους, στο Moυσείο Μπενάκη Παιχνιδιών
Το Moυσείο Μπενάκη Παιχνιδιών με πυρήνα την συλλογή της Μαρίας Αργυριάδη, η οποία συγκαταλέγεται στις δέκα καλύτερες της Ευρώπης, παρουσιάζει παιχνίδια, βιβλία, έντυπα, ρουχισμό και αντικείμενα της παιδικής ηλικίας από την Ευρώπη, την Αφρική, την Ασία και την Αμερική.
Η ελληνική συλλογή περιλαμβάνει βρεφικά και παιδικά παιχνίδια και άλλα αντικείμενα από τους αρχαίους έως τους νεότερους χρόνους: χειροποίητα παραδοσιακά παιχνίδια, πανηγυριώτικα και εμπορικά παιχνίδια του 20ού αι., επιτραπέζια παιχνίδια, καθώς και ομαδικά παιχνίδια δρόμου και παιδικά έθιμα. Ξεχωρίζουν τα παιχνίδια που έφτιαξαν μέλη των Κ.Α.Π.Η. (Κέντρων Ανοιχτής Προστασίας Ηλικιωμένων), αναβιώσεις αυτών που έπαιζαν ως παιδιά.
Η ευρωπαϊκή συλλογή αποτελείται από αστικά και λαϊκά παιχνίδια από το 18ο έως τον 20ό αι., κυρίως από την Αγγλία, τη Γαλλία και τη Γερμανία, καθώς και από ευρωπαϊκές κούκλες με φορεσιές από διάφορες περιοχές της Ελλάδας.
ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ – Λεωφ. Ποσειδώνος 14 & Τρίτωνος 1, 175 61 Παλ. Φάληρο
Μέρες και ώρες λειτουργίας: Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή: 10:00 – 18:00
Επικοινωνία: τηλ. 213 0258498