Μια πόλη με δύο δρόμους για το Μητσοτάκη…
Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία κι είναι πολύ πιθανό να μην μπορέσουν να την ξαναγράψουν οι νικητές, όσες φορές κι αν αλλάξουν το όνομά του. Αλλά αν ψάχνουμε, πέρα από το καλοδεχούμενο τρολάρισμα, τις αιτίες για τα συχνά τροχαία ατυχήματα, τότε οι αρχές της πόλης -και όχι μόνο αυτής- έχουν να κάνουν πολύ πιο σημαντικά πράγματα σχετικά με τους δρόμους, από την ονοματοδοσία τους…
Τις προάλλες συμπληρώθηκαν 100 χρόνια από τη γέννηση του “επίτιμου” και η δημοτική αρχή των Χανίων υλοποίησε την απόφαση να δώσει το όνομά του σε έναν από τους μεγαλύτερους δρόμους της πόλης. Συγκεκριμενα μετονόμασε σε οδό Κ. Μητσοτάκη την Ακρωτηρίου, που περνά μπροστά από το πατρικό του σπίτι, μεταξύ Χαλέπας και Λενταριανών, πολύ κοντά στο Μεϊντανι, και οδηγεί -μεταξύ άλλων- προς τους τάφους των Βενιζέλων.
Πολοί άρχισαν να τρολάρουν στα social media την γκαντεμιά που θα φέρει το νέο όνομα της οδού και τα ατυχήματα που θα προκαλέσει.
Οδός Κωνσταντίνου Μητσοτάκη στα Χανιά πριν λίγο pic.twitter.com/ZPOePhbXo2
— ManolisMavrantonakis (@SykoFantiS) 20 Οκτωβρίου 2018
Τα ατυχήματα βέβαια δεν είναι και τόσο σπάνια στο νησί, ιδίως στην Ακρωτηρίου, που πολλοί οδηγοί αρχίζουν να επιταχύνουν, βγαίνοντας από την πόλη. Κι έρχονται μετά οι τουρίστες κι απορούν γιατί είναι όλα αυτά τα εκκλησάκια στην άκρη των δρόμων, αν και καταλαβαίνουν και έναν άλλο βασικό λόγο, βλέποντας την κατάσταση του οδικού δικτύου.
Αυτό που αγνοούν πολλοί πάντως, είναι πως στα Χανιά υπήρχε ήδη μια οδός Κ. Μητσοτάκη, όσο ήταν εν ζωή, που αν δεν κάνω λάθος ανέφερε την δικηγορική του ιδιότητα. Ενώ στην πρώην Ακρωτηρίου, ο Μητσοτάκης αναφέρεται με την ιδιότητα του πρωθυπουργού της Ελλάδας. Κι αν αποκτά για κάθε ιδιότητα ξεχωριστά και μία οδό, θα έχει στο τέλος δυο-τρεις, όπως είχε και τρία συσσίτια επί Κατοχής.
Η “παλιά” οδός Κ. Μητσοτάκη είναι μάλιστα πιο κεντρική, κάθετη στην Ανδρέα Παπανδρέου, ίσως για λόγους σημειολογίας και ιστορικής ειρωνείας, που οι ντόπιοι όμως ακόμα και σήμερα την αναφέρουν ως “Δημοκρατίας”, με το παλιό της όνομα. Κι ίσως γίνει το ίδιο ακριβώς με την Ακρωτηρίου, όχι απαραίτητα σα μορφή “Αντίστασης” στην απόφαση, αλλά και με τη δύναμη της συνήθειας, ή ίσως ως ένας συνδυασμός των δύο παραπάνω.
Σε κάθε περίπτωση, τα Χανιά γίνονται η πρώτη πόλη που έχει οδό Μητσοτάκη και μάλιστα εις διπλούν, αν και απέχει αρκετά ακόμα από το απόλυτο ρεκόρ του Ελ. Βενιζέλου, που βρίσκεται σχεδόν παντού στη γενέτειρά του, κι ασφαλώς και στα ονόματα των δρόμων (εξάλλου η Ελ. Βενιζέλου οδηγεί στην Ακρωτηρίου και νυν οδό Μητσοτάκη).
Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία κι είναι πολύ πιθανό να μην μπορέσουν να την ξαναγράψουν οι νικητές, όσες φορές κι αν αλλάξουν το όνομά του. Αλλά αν ψάχνουμε, πέρα από το καλοδεχούμενο τρολάρισμα, τις αιτίες για τα συχνά τροχαία ατυχήματα, τότε οι αρχές της πόλης -και όχι μόνο αυτής- έχουν να κάνουν πολύ πιο σημαντικά πράγματα σχετικά με τους δρόμους, από την ονοματοδοσία τους…