Next Top Model – Σύγχρονο εργατικό κάτεργο

Τόσο αστικές όσο και οπορτουνιστικές θεωρίες, με ιδεολογικές αναφορές και ρίζες στο εργατικό κίνημα, αμφισβητούν την εργατική τάξη ως συνεχώς ανερχόμενη δύναμη. Βέβαια, όποιος συντονίζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 9 το βράδυ στο Star δεν έχει τέτοιες ταλαντεύσεις.

Το Greece’s Next Top Model (GNTM εφεξής), το πρόγραμμα που αναζητά το επόμενο κορυφαίο μοντέλο της Ελλάδας έκανε την επανεμφάνιση του στους τηλεοπτικούς δέκτες ύστερα από οκτώ χρόνια και έδωσε ξανά νόημα στα δευτερότριτα βράδια μας (άμα δεν έχει Champions League)

Ξεκινώντας έναν μαραθώνιο από τις οντισιόν, όπου το άγρυπνο μάτι των κριτών εξετάζει εξονυχιστικά τις υποψήφιες, μέχρι την τελική εικοσάδα, που για τρεις μήνες θα αποχωριστεί τα εγκόσμια και μέσα από μία σειρά σκληρών δοκιμασιών η καλύτερη θα επιχειρήσει να κερδίσει τα κλικ των φωτογράφων και με τις πόζες της να κατακτήσει τον τίτλο της κορυφαίας. Σε ένα παγκόσμιο σκηνικό μόδας που αλλάζει ραγδαία, η πρόκληση το επόμενο next top model να είναι από την Ελλάδα είναι μεγάλη.

Ενας Γολγοθάς, ένα σύγχρονο δράμα, οι δώδεκα άθλοι του Ηρακλή ή μήπως οι δώδεκα άθλοι του GNTMή. Κι όμως κάποιες δεν είχαν πάρει χαμπάρι ακόμα που είχανε βρεθεί μέχρι που ήρθε η Βίκυ η Καγιά, μία εκ των κριτών, να τις προσγειώσει στην πραγματικότητα:

Τη γυναίκα που πρωταγωνίστησε στο βίντεο κλιπ του Λευτέρη Πανταζή “Tο ωραιότερο πλάσμα του κόσμου” καλά θα κάνουμε να την παίρνουμε στα σοβαρά όταν μιλάει για “τσανς να γίνεις κάποια”. Για όποιον δεν κατάλαβε μιλάγανε για μαλλιά και κουρέματα. Αλλά κάποιες παρακατιανές μπασκλασαρίες δεν είχανε συναίσθηση της θέσης που είχανε βρεθεί. Ας μείνουν οι ωραίες Μαρίες της γειτονιάς.

Αν κάποια δεν μπορεί να ισορροπήσει ανάμεσα στα στάνταρτς της υψηλής αισθητικής με την προσωπικότητα, να αναδείξει το κλασικό και το minimal, την ελευθερία της κίνησης σε ένα ρούχο, να οπτικοποιήσει συναισθήματα μέσα από ένα φωτογραφικό κλικ έχει βρεθεί σε πολύ λάθος παιχνίδι.

Οικοδόμος; Το έκανε και ο Παπαμιχαήλ, βιομηχανικός εργάτης; Οταν ζούσε ο Καζαντζίδης. Μο-ντέ-λο. Το σύγχρονο κάτεργο του εργάτη. Αλλωστε και στις μέρες μας γίνεται πολλή συζήτηση για το τι είναι «εργατική τάξη», ποιο είναι το κίνημά της, ποια η ιστορική αποστολή της.

Τόσο αστικές όσο και οπορτουνιστικές θεωρίες, με ιδεολογικές αναφορές και ρίζες στο εργατικό κίνημα, αμφισβητούν την εργατική τάξη ως συνεχώς ανερχόμενη δύναμη, καθώς και τον ιστορικό της ρόλο στην κοινωνική πρόοδο. Βέβαια, όποιος συντονίζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 9 το βράδυ στο Star δεν έχει τέτοιες ταλαντεύσεις. Oι Εναέριες πόζες δεμένες με σχοινί σε τοίχο αναρρίχησης σαν εναερίτης της ΔΕΗ μπορούν να αποτελέσουν ένα πρώτο παράδειγμα. Μάλιστα, αποκλειστικές πληροφορίες της στήλης μιλάνε ήδη για μία πρώτη προσέγγιση από πλευράς ΓΕΝΟΠ σε μερικές από τις κοπέλες για να ενταχθούν στα ψηφοδέλτια της παράταξης. Σε μία περίοδο που ο εργοδοτικός/κυβερνητικός συνδικαλισμός έχει στριμωχτεί σε αρκετά εργατικά κέντρα, τα αυξημένα αντανακλαστικά και η εγρήγορση του ταξικού κινήματος μπορεί να αποτρέψει τέτοια φαινόμενα ή τουλάχιστον να ξέρει πώς να τα αντιμετωπίσει.

Η σύγχρονη εργατική τάξη είναι η βασική παραγωγική δύναμη της καπιταλιστικής κοινωνίας. Είναι το πιο χαρακτηριστικό προϊόν της συγκεντρωμένης καπιταλιστικής βιομηχανίας, του μονοπωλίου. Είναι εκείνη η τάξη που υφίσταται την καπιταλιστική εκμετάλλευση. Την εκμετάλλευση μοντέλου από κριτή και φωτογράφο, παραγωγό και τηλεοπτικό συνεργείο στην τελική και σύγχονη ανάλυση. Αλλωστε, είτε μιλάμε για υποβρύχιες πόζες κάτω από παγωμένη πισίνα, φωτογραφήσεις μέσα σε κλουβιά σε ρόλο πτηνού ή δεμένες με πλαστικές σακούλες σαν παγιδευμένα θαλάσσια πλάσματα, συνήθως οι δοκιμασίες καταλήγουν σε κλάματα

Κι αν αυτές οι θυσίες δεν αξίζουν για να διαφημίζεις κραγιόν της Dust n’ cream ή μάσκαρες στα Hondos τότε τι, χωρίς να υποτιμώ προφανώς.

 

Εκτός από τις δοκιμασίες βέβαια το μοντέλο εκπαιδεύεται ολόπλευρα για την διαμόρφωση της προσωπικότητας που θα του επιτρέψει να ανταποκριθεί στο δύσκολο ρόλο που του έτυχε στη ζωή. Κι αυτό είναι το σωστό, έτσι κι αλλώς μία πασαρέλα ξέρουμε όλοι πώς να την κάνουμε. Χέρια κάτω, ώμοι ευθεία, ψηλά το στήθος, βλέμμα μπροστά, περπάτημα αεράτο με αυτοπεποίθηση, γνωστά αυτά. Ρούχα, νύχια (πάντα σε κομψό μανικιούρ και nude αποχρώσεις), μαλλί είναι στο επίκεντρο της προσοχής και κυρίως make up. Η επιδερμίδα θέλει ελαφριές συνθέσεις οι οποίες δεν υπερκαλύπτουν τις ιδιαιτερότητές της, αλλά αντιθέτως δίνουν μια αίσθηση φρεσκάδας και νεότητας. Η έξυπνη επένδυση για το “no make up” make up  και για τη βάση της επιδερμίδας μας, είναι τα σωστά ενυδατικά προϊόντα που χαρίζουν φυσική λάμψη.

 

Τα μάτια φωτίζονται ακόμη περισσότερο με το glitter το οποίο δίνει την απαραίτητη δόση glam λάμψης. Είτε στην εσωτερική γωνία είτε στην εσωτερική γραμμή των ματιών, το glitter ήρθε για να μείνει. Το κλειδί όμως στην όλη υπόθεση είναι η αποδόμηση του eyeliner.

Το eyeliner επαναπροσδιορίζεται προσπαθώντας να βρει νέους τρόπους εφαρμογής. Φανταστείτε το σαν την πλειοψηφία των κομμουνιστικών κομμάτων αμέσως μετά την υποστολή της κόκκινης σημαίας από το Κρεμλίνο.

Εννοείται ότι πέρα από το διαγωνιστικό μέρος του παιχνιδιού το κομμάτι του reality έχει φυσικά τη μερίδα του λέοντος. Έριδες, γκρίνια, τσακωμοί, κουτσομπολιό σε ένα παιχνίδι που έχει διανύσει ήδη το μεγαλύτερο μέρος του, we have already eaten the camel, we now have the queue που λέει κι ο πρωθυπουργός, οπότε το Star αποφάσισε να ντυθεί Αγιος Βασίλης λίγο πιο νωρίς από το κανονικό και να μας χαρίσει μία εβδομάδα σχεδόν γεμάτη από GNTM αφού το μοντελικό δράμα θα κορυφωθεί την Τετάρτη 19 Δεκέμβρη. Αμήν.

Σημειωτέον ότι το κανάλι βλέποντας την επιτυχία και την τηλεθέαση φαίνεται να ετοιμάζει ήδη τον επόμενο κύκλο του παιχνιδιού όπου εξετάζεται η μικτή παρουσία ανδρών-γυναικών μοντέλων στο ίδιο σπίτι.

 

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Κάντε ένα σχόλιο: