Ακροδεξιοί του Ιερού Λόχου μπούκαραν σε παράσταση του ΚΘΒΕ επειδή “έβριζε τα θεία”
Με φωνές και αποδοκιμασίες διέκοψαν για λίγα λεπτά την παράσταση, ενώ στη συνέχεια αποχώρησαν ανενόχλητοι παρά την παρουσία της αστυνομίας στο χώρο του θεάτρου
Σκηνές σκοταδισμού έζησε χθες η Θεσσαλονίκη, καθώς μετά ομάδα 4 ακροδεξιών της οργάνωσης Ιερός λόχος εισέβαλε στο ΚΘΒΕ την ώρα της παράστασης «Πυρκαγιές», του Λιβανοκαναδού συγγραφέα Ουαζντί Μουαουάντ. Ο λόγος, σύμφωνα με την ανάρτηση των φασιστοειδών στο φβ και του βίντεο που ανέβασαν, ήταν πως θεώρησαν ότι η παράσταση προσβάλλει τα θεία.
Αφού λοιπόν οι τέσσερις μπήκαν με το έτσι θέλω στο θέατρο, άρχισαν να φωνάζουν και να γιουχάρουν επί τρία λεπτά, εξαναγκάζοντας τους συντελεστές σε προσωρινή διακοπή της παράστασης. Οι θεατές όμως δεν πτοήθηκαν, ούτε εκφοβίστηκαν, παραμένοντας στις θέσεις τους. Έτσι, μετά το πέρας του «χάπενινγκ», η παράσταση συνεχίστηκε ως το τέλος.
Εντύπωση προκαλεί πως παρά την άμεση άφιξη αστυνομικών της ομάδας ΔΙΑΣ στο θέατρο, δεν πραγματοποιήθηκε καμία προσαγωγή ή σύλληψη.
Δεν είναι η πρώτη φορά που έχουμε εισβολή σε θέατρο επειδή θίχτηκαν τα ιερά και τα όσια της ακροδεξιάς. Ένα από τα γνωστότερα παραδείγματα ήταν εκείνο της Χρυσής Αυγής στο Χυτήριο το 2012, όταν με επικεφαλής τον Παναγιώταρο ένα νεοναζιστικό πλήθος προκάλεσε επεισόδιο με αφορμή την παράσταση Corpus Christi, περιλούζοντας τους συντελεστές με ακατανόμαστες εκφράσεις.
Σε επικοινωνία του με τον τοπικό τύπο, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ δήλωσε τα εξής:
“Λογοκρισία στην τέχνη και τη δημοκρατία δεν υπάρχει. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράσει τη γνώμη του. Εξάλλου, η παράσταση “Πυρκαγιές” επιτρέπεται αυστηρά σε άτομα άνω των 15 ετών. Και σε ό,τι αφορά την αντίδραση των 4… είπαν ότι εξυβρίζονται τα θεία σε μια φράση του κειμένου και πως ο συγγραφέας είναι μουσουλμάνος. Πρόκειται ωστόσο για έναν Λιβανοκαναδό ο οποίος μέσω του λόγου του εκφράζει την οργή του για όσα του συμβαίνουν και σε αυτόν τον λόγο δεν υπάρχει καμία απολύτως προσβολή των θείων. Επίσης, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος ιστορικά έχει αποδείξει πως σέβεται και το κείμενο των έργων που ανεβάζει και το κοινό του προστατεύοντας σε κάθε περίπτωση τα παιδιά – όπως στη συγκεκριμένη παράσταση- ή όποιον άλλον χρειάζεται”. Κατέληξε δε επαναλαμβάνοντας το ότι: “Λογοκρισία στην τέχνη και τη δημοκρατία δεν υπάρχει”.
Με πληροφορίες από makthes.gr