Λάμψη: Τα Δρακόπαιδα τα ατίθασα (Μέρος Β’ και τελευταίο)
Νομίζω πως το δεύτερο μέρος μερικοί το περιμένατε σαν το γάργαρο νερό. Και ναι, μετά απο λίγη καθυστέρηση ήρθε η ώρα. Συνεχίζουμε με την πολύπαθη οικογένεια Δράκου και τις ανεξάντλητες περιπέτειές της.
Στη συνέχεια του εξαντλητικού αφιέρωματος της ”Λάμψη” θα δούμε τις περιπέτειες του πρώην αναρχικού Τιμολέοντα Δράκου και την μετάλλαξη του σε γιάπι, τη φιλήδονη Σεμίνα Δράκου να ξεφεύγει απο τη λαίλαπα των ναρκωτικών και να γίνεται η αίτια ένας εκπρόσωπος του Θεού επί της γης να κολαστεί τσουρουφλιζόμενος στις φλόγες του πάθους-λάθους και το Καλομοιράκι ως Τζένιφερ να μας τραγουδά με την ένρινη φωνή μας.
Δε θα μπορούσαμε να κλείσουμε το αφιέρωμά μας, αν δεν κάναμε μια αναφορά στο υπηρετικό προσωπικό της έπαυλης των Δράκων και φυσικά στο αστυνομικό σώμα στο οποίο όλοι οι πρωταγωνιστές λίγο -πολύ κατέληξαν να εργάζονται.
Άλλοι μοιράζουν φυλλάδια και άλλοι γίνονται μπάτσοι.. έτσι απλά.
Ο Τιμολέοντας Δράκος: Ο αναρχικός που κύκλωσε το άλφα εκατό φορές.
Ο Τιμολέοντας Δράκος ήταν ένας επαναστατημένος νέος της εποχής του ’90. Στο πρώτο επεισοδιο της σειράς τον βλέπουμε να τρέχει να σωθεί απο τους μπάτσους κατά τη διάρκεια μιας διαδήλωσης. Ξοπίσω του εκτός από τους μπάτσους, τρέχει και η πιστή του αγαπημένη Φρίντα (δεν είναι σκύλος) η οποία καθ’ όλη την διαρκεια των εμφανίσεων της στην Λάμψη έκανε δύο πράγματα: 1) Έκλαιγε και προσπαθούσε να πείσει τον επαναστάτη νεανία να εγκαταλείψει τις ιδέες του και να χαρεί τα πλούτη του και 2) Έκλαιγε. Λογικά η ηθοποιός πρέπει να αφυδατώθηκε και να εγκατέλειψε τη σειρά..
Ο Τιμολέοντας ντύνεται με τα ρούχα φοιτητή που άνηκε στην ΕΣΟΦ εκείνη την εποχή και όπως ακούτε, λέει και κάτι ακατάληπτα όπως οι ΕΣΟΦίτες στην δεκαετία του ’90… Παρόλα αυτά, ο Φώσκολος τον παρουσιάζει ως ”επαναστάτη” παρότι ο άνθρωπος προφανώς από Μάιο ως Οκτώβριο είναι ο λεγόμενος ”Παραλίας” της Γαύδου, με τη γράντζα στα πόδια του να ζει δική της αυτόνομη ζωή από τον πρώτο μήνα που βρίσκεται εκεί και από Οκτώβρη ως Μάιο αράζει στην τεράστια έπαυλη του μπαμπά του στην βίλα των Κάκτων… Ναι, και πολλοί αναρχικοί κάνουν τα ίδια τώρα που το σκέφτομαι, αλλά επιμένω πως μου ακούγεται περισσότερο σαν ΕΣΟΦίτης…
Ο επαναστατημένος νεανίας χάνει κάποια στιγμή το φως του απο μολότωφ και βρίσκεται σαν την Εσμεράλδα να κοπανά απο τοίχο σε τοίχο στην έπαυλη των Κάκτων.. και είχε και πολλούς τοίχους και ήταν και σκέτο βάσανο.
Αρχικά, τι νοσοκομείο είναι αυτό; Ο άνθρωπος είναι μεταξύ ζωής και θανάτου και τον έχουν βάλει μέσα σε σκηνικό νοσοκομείου απο το ”Σοφία Ορθή”; Πάλι καλά που δεν το έβαλαν σε ράντζο στην είσοδο.
Τα σκουλαρίκια της γιατρού λειτουργούν και ως πάνελ για συσσώρευση ηλιακής ενέργειας ή την βοηθούν να μεταμορφώνεται σε κάτι φαντασμαγορικό;
Όσο για την Βίρνα το βιολί της… μην τα ξαναλέμε..
Στις σαπουνόπερες είναι συνηθισμένο οι πρωταγωνιστές να είναι καλά και να τυφλώνονται, να είναι τυφλοί και να βλέπουν, να περπατούν και να γίνονται παράλυτοι, να είναι παράλυτοι και να περπατούν, να κάνουν σεξ μια φορά και να γκαστρώνονται… οπότε καμία ανησυχία για τον Τιμολέοντα, αργά ή γρήγορα θα δει.
Ωστόσο ένα οπτικό νεύρο δε διορθώνεται πάντα την κατάλληλη στιγμή που το θέλουμε και έτσι ο θείος του ο Σέβος, όταν μαθαίνει τα νέα πως ο Τιμολέοντας βλέπει, του ζητά να μην το αποκαλύψει στους ψηφοφόρους του κόμματος ΕΡΑΠ, αλλά να περιμένουν προκαλώντας την άρνηση του ιδίου και της εντιμότατης οικογένειάς του (τι και αν ο πατέρας του κάνει λαθρεμπόριο ανθρώπων, όπλων και ουράνιου; Άλλο η μπιζνες, άλλο η εντιμότητα).
Εδώ να πούμε -για να μην ανησυχείτε χωρίς λόγο- πως η αχρωματοψία είναι μια πάθηση του ματιού που δεν έχει καμία σχέση με την τύφλωση. Τα άτομα τα οποία πάσχουν από αυτήν δε βλέπουν συνήθως το κόκκινο-πράσινο ή το μπλε-κίτρινο. Άρα αν είχε αχρωματοψία λογώ της πρότερης τύφλωσης, το κόκκινο της Τάνιας δε θα το έβλεπε.
Η οικογένεια η οποία αντιμετωπίζει το υπηρετικό προσωπικό σαν δουλικά της, στην κυριολεξία, μέχρι και τα ποτήρια του κρασιού τους γεμίζουν, έχει τεράστιους ενδοιασμούς αν πρέπει να κοροϊδέψουν τον ελληνικό λαό κάνοντας τον Τιμολέοντα να κρύψει τη ”θεϊκή” του ίαση. Ειδικά η Βίρνα έχει τις αντιρρήσεις της, καθότι η συνείδηση της Βίρνας δεν της επιτρέπει κάτι τέτοιο.. Μια που μιλήσαμε για συνείδηση της Βίρνας…
Η συνείδηση της Βίρνας Δράκου – Λιόση ήταν η Τζένη Μπαλατσινού! Ω,ναι! Γενικά, ο Αντέννα συνήθιζε να χώνει στο πρόγραμμά του διάφορες μοντέλες κατά καιρούς εμβόλιμα και χωρίς να υπάρχει λόγος, πλην του τεστ ”ποιος θα βγάλει τηλεόραση απο την πρίζα και θα την πετάξει ‘.
Η αχόρταγη Βίρνα τρεις -τρεις τους κατάπινε η λυσσάρα και εμείς, κορίτσια σαν τα κρύα τα νερά τα γάργαρα της Πίνδου, μένουμε στο ”Διαβάστηκε” Ευάγγελε; (Δανείζομαι τυχαίο όνομα). Άκου τώρα πρόβλημα που έχει να λύσει η Μπαλατσινού, που προσπαθούσε να σώσει Κρι-Κρι από βράχο… Γιάγκο – Αλέξη ή Στράτο, τον ποιητή με τις χειροπέδες όπως το λέγει η Βίρνα; Είναι τώρα η Μπαλατσινού να δίνει ερωτικές συμβουλές;
Γυρίζω στον Τιμολέοντα…
Έχοντας ένα οπτικό νεύρο αποκατεστημένο και μια κατεστραμμένη πολιτική καριέρα πίσω του, ο Τιμολέοντας αλλάζει στην κυριολεξία… Ο καινούργιος ηθοποίος Ανδρέας Ανδρεόπουλος δεν έμοιαζε σε τίποτα με τον Τάκη Ανούση (εκτός απο την μακρυμαλλούσα κόμη) και από wannabe ανάρχι ο ρόλος του Τιμολέοντα (Τίμου) μεταλλάσσεται και γίνεται ένας φλωρούμπας-πρίγκιπας.
”Το βουνό καίγεται από την κορφή του Μανιτού..” Πολύ μπάφο από παιδιά…
Αγνός και άβγαλτος καθώς ήταν, γίνεται έρμαιο στα χέρια της πρώην γυναίκας του θείου του και της πρώην ερωμένης του πατέρα του, Σάντρας, και αν θέλετε να νιώσετε λίγο καλύτερα που χωρίσατε το αγόρι/κορίτσι σας με τρόπο σκληρό και απάνθρωπο.
Ο Τίμος χώρισε την Σάντρα, ενώ εκείνη είχε φάει σφαίρες για εκείνον, δε θα χωρίσεις εσύ τον Αντωνάκη που τι τρώει; Το πολύ – πολύ καμία πάστα σε ζαχαροπλαστείο.
Η δύστυχη δεύτερη γυναίκα του Σταματίνα ή Τζίνα-Άντζελα, όπως την ήξεραν στην πιάτσα του πεζοδρομίου, αυτοκτονεί τη μέρα του γάμου τους.
Με μαλλί υπέρλαμπρο και μυτερά παπούτσια που μόνο αν σε λένε Ντόροθυ και έχεις μπλέξει σε περιπέτεια στο Σμαραγδένιο Δάσος μπορώ να στα συγχωρήσω, άφησε την τελευταία της πνοή καθώς η Άλκηστις Πρωτοψάλτη τραγουδούσε σε ένα σύντομο φλας-μπακ που μου δημιούργησε αναγούλες όσο και τούτο δω.
Νομίζω μετά απο αυτό, βαρέθηκα να σχολιάζω άλλο τον Τιμολέοντα.. Έπεσε με ελικόπτερο μαζί με όλη του την οικογένεια και δόθηκε το τέλος που του άξιζε..
Σεμίνα Δράκου: Ο κόκκινος πειρασμός (μια ελληνική αντιγραφή για το πως θα ‘ταν το τα πουλιά πεθαίνουν τραγουδώντας αν είχε γυριστεί στο περήφανο Ξυλόκαστρο).
Η Σεμίνα Δράκου ήταν μια ξεχασμένη κόρη του Γιάγκου Δράκου στη Βοστώνη. Η μητέρα της μετά απο ένα τρυφερό πικ-νικ με τον Γιάγκο, όπως αναφέρεται στη σειρά, έμεινε έγκυος και όταν πέθανε άφησε ένα σωρό γράμματα στην κόρη της για το ποιος ήταν ο πατέρας της.
Στην αρχή, προσπάθησε να τον σκοτώσει που την είχε εγκαταλείψει, αλλά το μετάνιωσε. Εθισμένη στα ναρκωτικά ξεκίνησε να δουλεύει ένα φεγγάρι στην Τζάιαντ, όπου ο πατέρας της αποπειράθηκε να την βιάσει (δεν ήξερε ακόμα για τη συγγένεια) και τελικά μπαίνει κάτω απο τις φτερούγες του Αλέξη Δράκου ψυχίατρου-δικηγόρου ο οποίος θέλει να την παντρευτεί. Αυτό το παιδί είναι όπως πάντα στο κόσμο του..
Προσπαθώ να ανασυντάξω τις σκέψεις μου μετά την απο την εμφάνιση Δανδουλάκη τυλιγμένη σε αλουμινόχαρτο…
Η Σεμίνα Δράκου έζησε έναν και μοναδικό έρωτα στις μικρές μας οθόνες, αλλά τι έρωτα; Αντιγραφή απο την σειρά ”Τα πουλιά πεθαίνουν τραγουδώντας”.
Ζώντας σε μια χώρα που δεν πέτυχε ποτέ το διαχωρισμό κράτους -εκκλησίας και το κοινό στο οποίο απευθύνεται η σειρά έχει ξεχάσει και πώς γράφεται το σεξ, φοβούμενοι στο κανάλι μη μαζευτούν παλιοημερολογίτες, θρήσκες θείτσες και λοιπές παραθρησκευτικές οργανώσεις, έπρεπε να βρούν έναν πρόχειρο ιερέα καθολικό. Και τον βρήκαν!
Για την ακρίβεια, πήραν τον ηθοποιό που έπαιζε το σωφέρ στην σειρά του πασπαλίσαν τα μαλλιά με ταλκ, του έβαλαν μπλε φακούς, είπαν πως είναι και αδερφός του Ζάχου, του οδηγού της οικογένειας και ξεμπερδέψαν..
Η Σεμίνα έχοντας ξεπεράσει την γονεϊκή εγκατάλειψη, την απόπειρα βιασμού από τον πατέρα της, τα ναρκωτικα, τον παραλίγο γάμο με τον αδερφό της, παθαίνει απλά μια μηχανική βλάβη αυτοκινήτου… και συναντά τον έρωτα τυλιγμένο σε ράσο …
Του πέταξε το μπουλονόκλειδο σταυρό εν τω μεταξύ λες και του καταριόταν το σόι. Νεύρα χωρίς λόγο η κοπελιά.. Και τι φιλοσοφική συζήτηση της πλάκας.. Πρέπει δε της Μουρούζη σε εκείνη την σκηνή να της έγινε και κασάτο με τόσο χιόνι τριγύρω .. Αχ, όλα για την υποκριτική είναι ..
Και τώρα θέλω, όσοι έχετε εύκαιρη μια μάσκα οξυγονοκόλλησης, να την φορέσετε γιατί αυτό που ακολουθεί τυφλώνει…
Τώρα αν έχετε δαγκώσει ταυτότητες και έχετε πέσει στην θάλασσα για να βγείτε προς Τουρκία μεριά, σας νιώθω…
Τζένιφερ Δράκου: Όταν το Καλομοιράκι το προσπαθούσε ως Μπρίτνεϊ
Όπως η Τζένη Μπαλατσινού για ένα φεγγάρι έκανε τη συνείδηση της Βίρνας, έτσι και η Καλομοίρα έπαιξε ένα απο τα παιδιά του Γιάγκου Δράκου. Μια ακόμα κόρη μεγάλωνε μονάχη της…. Αυτή τη φορά στη Νέα Υόρκη και μετά το θάνατο της μητέρας της, υιοθετήθηκε από μια νοσοκόμα, την κυρία Σμιθ.
Ο Γιάγκος δέχτηκε με επιφύλαξη τη μικρή Τζένιφερ στην οικογένειά του, αλλά η ίδια υπήρξε τόσο γλυκιά και αυθόρμητη που όλη η οικογένεια την αγάπησε. Αυτός που χάρηκε περισσότερο απο όλους ήταν ο γεροντοσαλιάρης γείτονας.
Ο μύθος λέει ότι αν δείξετε το άνω βίντεο σε Αλβανό συνοριοφύλακα σας ανοίγει την μπάρα συνόρων κλαίγοντας για τα χάλια σας…
Δεν μπορώ να σκεφτώ χειρότερο ξύπνημα από το να ακούς Καλομοίρα το πρωί κάτω απο το παράθυρό σου… κάλλιο να περάσει αυτός με το καστανόχωμα και τις καρέκλες κήπου..
Η λάμψη του ταλέντου της Καλομοίρας μπορεί να μην έλαμψε στην Λάμψη, αλλά έλαμψε η αλήθεια. Η κυρία Σμιθ πέθαινε απο καρκίνο και επιθυμώντας να εξασφαλίσει στη θετή της κόρη μια θέση στον ήλιο, την παρουσίασε ως νόθο παιδί του Γιάγκου. Ο γερόλυκος το μυρίστηκε και αποφάσισε να τις διώξει, αλλά στο τέλος το μετάνιωσε και φυσικά η Τζένιφερ -Καλομοίρα τραγούδησε για άλλη μια φορά στη σκάλα της οικίας του Δράκου. Το ”Πεθαίνω για σένα” αγκαλιάζοντας και κανακεύοντας τον Δράκο…
Όταν το ελικόπτερο της οικογένειας έπεσε με παιδιά και εγγόνια μέσα, η Καλομοίρα δεν ήταν ανάμεσα τους, γιατί είχε γυρίσει Νέα Υόρκη. Άρα είναι η μοναδική κληρονόμος της περιουσίας του Δράκου.. Σατανική και πάμπλουτη η Τζένη!
Νιώθω πως πρέπει να δώσουμε μια χαριστική βολή ακόμα στο ελληνικό τραγούδι
Πείτε μου, δεν έχω καταφέρει να σας απελπίσω περισσότερο απο τα μνημόνια;
Το υπηρετικό προσωπικό
Το υπηρετικό προσωπικό της οικογένειας στα πρώτα χρόνια ήταν οι χαμάληδες της υπόθεσης. Ντυμένοι με στολές υπηρετικού προσωπικού σε βικτωριανό μυθιστόρημα ήταν εκεί για να ικανοποιήσουν κάθε καπρίτσιο της οικογένειας Δράκου.
Ο έρωτας δεν κοιτά κοινωνικές τάξεις και συχνά οι υπηρέτριες της σειράς ενεπλάκησαν στα ερωτικά των αφεντικών τους ηθελημένα ή αθέλητα. Με πρώτη και καλύτερη όπως είδαμε στο πρώτο μέρος την Άννα Βεντήρη, που δε δίστασε να σηκώσει τα μάτια της στο Ρένο Βελμύρα.
Αυτά στην πραγματική ζωή δεν παίζουν… Θα είχαν βριστεί, αλληλομηνυθεί, ο Ρενούλης θα την είχε δει καμπόσος και θα έβαζε την αρραβωνιάρα να απολύσει την υπηρέτρια και όλα καλά..
Ας δούμε και λίγες σκηνές ευτυχίας ανάμεσα στο ζευγάρι:
Γλυκά ματάκια πίσω από το καφασωτό και λολαμένα τρεξίματα σε τηλεοπτικά πλατό.. Αχ, αυτές είναι αναμνήσεις όχι εκδρομές στο Ναύπλιο και ηλιοβασιλέματα στο Ομπλό στην Πάτρα.. Μάθετε μπαλίτσα από το Ρένο τον παπιονάκια.. Άχρηστοι όλοι..
Ο Ζάχος ο οδηγός, είχε και εκείνος ένα σύντομο ειδύλλιο με την Τάνια, όταν ο αδερφός του το έσκασε με τη Σεμίνα, αλλά έληξε και αυτό άδοξα, όταν αποκαλύφθηκε πως ήταν πράκτορας της CIA που ήθελε να μάθει πληροφορίες για το εμπόριο ουρανίου που διεξήγε ο Γιάγκος.
Η οικογένεια που έγραψε ιστορία σαν υπηρετικό προσωπικό ήταν η οικογένεια Μπαλατσούκα. Τρεις αδερφές Μπαλατσούκα πέρασαν απο το νοικοκυριό των Δράκων και μια, η Πέρσα, απέκτησε παιδί με τον Αλέξη και από τότε πάνε κι οι στολές πάνε κι όλα. Αφεντικά και δούλοι γίναν όλοι ίσωμα. Ρε μπας και η λύση δεν είναι η επανάσταση, αλλά το πήδημα τελικά; Εγώ πάντως την ιδέα μου την έριξα..
Το Αστυνομικό τμήμα
Ο Δαλιανίδης, στο τέλος των ταινιών και των σειρών του, έβαζε τους πρωταγωνιστές να παντρεύονται και να χορεύουν, ενώ στο βάθος έβγαιναν μπουζούκια και όλα τελείωναν υπό τους ήχους της πενιάς και της ελληνικής λεβεντιάς… και ενίοτε μασχάλης γιατί με τόσο χορό και τόσοι άνθρωποι εκείνη την εποχή κιόλας… ε…
Στις ταινίες και τις σειρές του Φώσκολου, όλοι λίγο πολύ έγιναν μπάτσοι. Αργά, αλλά σταθερά, ξεκινώντας από το ξαδερφάκι της Λάμψης, το Καλημέρα ζωή, οι πρωταγωνιστές ξαφνικά και χωρίς εξηγήσεις εμφανίζονταν στο σήριαλ να είναι αστυνομικοί και με βαθμό από το πουθενά.Ένα expanded universe δημιούργησε ο Φώσκολος, αποτελούμενο απο μπάτσους, πλούσιους και κακοποιούς. Μια αγνή ονείρωξη της δεξιάς…
Οι περισσότεροι πρωταγωνιστές έγιναν αστυνομικοί, όπως η Τάνια, ο Στράτος Φωτεινός και η Νάσια Μπαλατσούκα, τέταρτη αδερφή των υπηρετριών της οικογένειας Δράκου. Η Νάσια Μπαλατσούκα σπούδασε γαλλική φιλολογία στο Παρίσι και γύρισε σπουδαγμένη και καμάρι της ταπεινής της οικογένειας. Έπιασε δουλειά ως υπηρέτρια και αργότερα γραμματέας του γύπα Γιάγκου στην Τζάιαντ και φυσικά υπήρξε ερωμένη του.
Αργότερα ερωτεύεται το Στράτο Φωτεινό, ο οποίος στο μεταξύ έχει τυφλωθεί και βγάζει ένα ρατσισμό που για βραβευμένο ποιητή της Ακαδημίας Αθηνών είναι ανεπίτρεπτος.
Αναγκάζεται να γίνει πόρνη για να μπορέσει ο άνδρας της μια μέρα να δει. Εκείνος το μαθαίνει και τρελαίνεται πιο πολύ και όπως πάντα, τη χειρότερη στιγμή κάποιος σε αυτό το σήριαλ βλέπει…
Ο Στράτος το χάνει τελείως. Αρχίζει να δέρνει πόρνες, βάζει βόμβες στην οικία του Δράκου και μπαίνει ψυχιατρείο… Το καλοκαίρι περνά και επιστρέφουν και οι δύο ως αστυνομικοί και το μόνο που μένει ίδιο είναι η προβληματικη ερωτική τους σχέση..
Λάζαρος Βούρβαχης: Ο Αρχηγός της Αστυνομίας
Δε θα μπορούσα να κλείσω αυτό το αφιέρωμα, χωρίς να αναφέρω το Λάζαρο Βούρβαχη. Αρχηγό της ελληνικής αστυνομίας, πρόδρομο του Στάθη Θεοχάρη και ίνδαλμα για κάθε αστυνομικό εκεί έξω…
Το αλάνι… Έβαλε αλεξίσφαιρο, φόρεσε πιτζάμες, περίμενε ατάραχος να χτυπήσει κουδούνι ο επίδοξος δολοφόνος και στο τέλος… τσακ, η ανατροπή. Ήξερε και για τον κοριό… όχι πείτε μου…Έχετε δει κάτι πιο σκληροτράχηλο από αυτό;
Δεν έχανε ευκαιρία να ξυλοφορτώνει όποιον κρατούμενο του έφερναν μπροστά του… ακόμα και να τον σκοτώνει άμα λάχει..
Δεν είχε καν σημασία αν έμπαινε μέσα εισαγγελέας στη φάση, το μπερντάκι του ο άλλος θα το έτρωγε:
Αντίθετα, ο εισαγγελέας συνεχίζει με ψυχολογικό εκφοβισμό στον κρατούμενο.. Θα το σκίσω το ρημάδι από τη Νομική Σχολή… δεν πάει άλλο.
Και το μένος του δεν ξέσπαγε μόνο στους κρατούμενους, αλλά και στους συναδέλφους του
Αλλά εδώ όλοι τον καταλαβαίνουμε… Πολύ θα θέλαμε να χτυπήσουμε και εμείς ανθρώπους στο γραφείο…
Κλείνουμε για να ασχοληθούμε απο εδώ και πέρα με σοβαρά θέματα (λέμε τώρα), καθότι έρχονται και εκλογές ..
Η Λάμψη τέλειωσε, όπως και οι ψευδαισθήσεις των Ελλήνων για ένα καλύτερο μέλλον με εξυπνότερους ανθρώπους.