Κόπηκαν οι προσκλήσεις, χάσαμε τους «επίσημους» (Εξαφανισμένοι από Φεστιβάλ, θέατρο, συναυλίες του Δήμου Πατρέων οι τζαμπατζήδες παράγοντες!)
Δεν παραδειγματίζονται ούτε από τον Δήμαρχο, ο οποίος δεν συνηθίζει να καταλαμβάνει θέση στις πρώτες σειρές του Ωδείου, ενώ για να παρακολουθήσει μια παράσταση πληρώνει εισιτήριο, καθότι η απόφαση ισχύει για όλους ακόμα και για τον οικοδεσπότη!
Από τότε που καθιερώθηκε το Διεθνές Φεστιβάλ Πάτρας μέχρι και στα τέλη του 2014, υπήρχε μια μακροσκελής λίστα προσώπων μονίμως προσκεκλημένων στις εκδηλώσεις.
Τα πρόσωπα αυτά ήταν από το χώρο της πολιτικής, αυτοδιοικητικής, οικονομικής, καλλιτεχνικής και δημοσιογραφικής ζωής της πόλης οι οποίοι παραδόξως βαφτίστηκαν «επίσημοι» κι έκτοτε αυτή η λίστα (με κάποιες προσθαφαιρέσεις κάθε φορά) τηρείτο απαρέγκλιτα για, σχεδόν, 30 χρόνια!
Η περίπτωση θύμιζε κάτι από τους «αθάνατους» της Ολυμπιακής Επιτροπής!
Για δεκαετίες βλέπαμε τα ίδια πρόσωπα να καταλαμβάνουν περίοπτη θέση σε όλα τα πολιτιστικά δρώμενα και όχι μόνο του Φεστιβάλ.
Στο Ρωμαϊκό Ωδείο οι πρώτες σειρές ήταν καπαρωμένες για την κοκεταρία δηλαδή τους τζαμπατζήδες παράγοντες που είχαν το κεκτημένο δικαίωμα στην ελεύθερη είσοδο και τη διακεκριμένη θέση στα θεάματα.
Το φαινόμενο «επίσημοι» —με την έννοια που είχαν προσδώσει σε δήθεν αξιωματούχους— έλαβε τέλος από τη δημοτική Αρχή Πελετίδη.
Το πρώτο μήνυμα εστάλη με την απόφαση να καταργηθεί η κερκίδα των επισήμων στο Καρναβάλι του 2015, κάτι που συνεχίζει να ισχύει για ολόκληρη τη δημοτική θητεία. Ακολούθησε ο καθιερωμένος αποκριάτικος χορός του Δημάρχου, όπου για πρώτη φορά είχε εντελώς διαφορετική μορφή. Προσκεκλημένοι του Δημάρχου δεν ήταν οι γνωστές φάτσες, η ελίτ της πόλης, όπως συνέβαινε όλα τα προηγούμενα χρόνια, αλλά παιδιά με ειδικές ανάγκες!
Η λίστα των μόνιμα προσκεκλημένων καταργήθηκε με το Διεθνές Φεστιβάλ του 2015. Μάταια περίμεναν οι «επίσημοι» να λάβουν τις τιμητικές προσκλήσεις και στράφι πήγαν οι τουαλέτες που έραψαν οι κυρίες για την πασαρέλα…
Έκτοτε, όλες αυτές οι ψυχές εξαφανίστηκαν! Είτε από θυμό είτε από τσιγκουνιά δεν ξαναπάτησαν το πόδι τους σε πολιτιστικές εκδηλώσεις του Δήμου.
Προφανώς θεωρούν υποτιμητικό από την πρώτη σειρά που βρίσκονταν, να πάνε παρά πίσω ή να παραστούν άνευ προσκλήσεως.
Δεν παραδειγματίζονται ούτε από τον Δήμαρχο, ο οποίος δεν συνηθίζει να καταλαμβάνει θέση στις πρώτες σειρές του Ωδείου, ενώ για να παρακολουθήσει μια παράσταση πληρώνει εισιτήριο, καθότι η απόφαση ισχύει για όλους ακόμα και για τον οικοδεσπότη!
Πάντως όποια κι αν είναι η αιτία της απουσίας των αποκαλούμενων παραγόντων, σημασία έχει πως τερματίστηκε μια απρέπεια που κράτησε μπόλικα χρόνια Γιατί απρέπεια ήταν να πληρώνουν οι δημότες το Φεστιβάλ για να ψυχαγωγείται μια πολυμελής παρέα… κουλτουριάρηδων!
Οι οποίοι, με τη στάση τους απέδειξαν πως ενδιαφέρονταν περισσότερο για το φαίνεσθαι και όχι για τη στήριξη του θεσμού.
Επιδίωκαν την προβολή τους γι’ αυτό κι έπαιρναν επιτηδευμένη στάση όταν έβλεπαν φωτορεπόρτερ. Ήξεραν πως το φωτογραφικό υλικό θα χρησιμοποιηθεί στις κοσμικές στήλες των τοπικών εφημερίδων.
Τώρα λόγω έλλειψης τέτοιου υλικού, καταργήθηκαν και οι κοσμικές στήλες με τα ενσταντανέ της… υψηλής κοινωνίας του τίποτα!
Έχει ο καιρός γυρίσματα…
Στάθης Κεραμιδάς
(Άρθρο του δημοσιογράφου Στάθη Κεραμιδά στην εφημερίδα ΑΛΛΑΓΗ. Πάτρα, 25/7/2017)
***
Σχετικό θέμα:
Θέατρο για τον λαό, με προοδευτικό περιεχόμενο και υψηλή καλλιτεχνική αξία
(Άρθρο του Προέδρου του Δ.Σ. του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας, Αντρέα Τερζή)