«Οι Δώδεκα Καρέκλες» το αριστούργημα του Αλέα από 22/8 στους κινηματογράφους

Η χώρα περνάει στα χέρια σοσιαλιστών επαναστατών. Μια πλούσια γυναίκα δεν αντέχει να δώσει όλο τον πλούτο και τα υπάρχοντα της στη νέα κυβέρνηση. Κρύβει, λοιπόν, όλα τα πολύτιμα κοσμήματα της…

Οι δώδεκα καρέκλες

Κούβα – 1962 – Κομεντί – 97΄- Έγχρωμο

Σκηνοθεσία: Tomás Gutiérrez Alea

Σενάριο: Tomás Gutiérrez Alea / Ugo Ulive

Παραγωγή: ICAIC Μουσική: Juan Blanco

Φωτογραφία: Ramón F. Suárez

Με τους: Enrique Santiesteban / Reynaldo Miravalles / René Sánchez / Max Beltrán / María Pardo

Η χώρα περνάει στα χέρια σοσιαλιστών επαναστατών. Μια πλούσια γυναίκα δεν αντέχει να δώσει όλο τον πλούτο και τα υπάρχοντα της στη νέα κυβέρνηση. Κρύβει, λοιπόν, όλα τα πολύτιμα κοσμήματα της, σε δώδεκα καρέκλες, από μία τραπεζαρία. Μετά το θάνατό της, ο γαμπρός της (Ιππόλυτος) , ανακαλύπτει τι είχε κάνει η πεθερά του. Οι καρέκλες όμως έχουν «εθνικοποιηθεί» και ανήκουν σε δώδεκα διαφορετικούς ανθρώπους. Μαζί με έναν παπά και τον πρώην υπηρέτη του, ο Ιππόλυτος αρχίζει μια τρελή κούρσα για να βρει τις καρέκλες και να πάρει ότι νομίζει, πως δικαιωματικά του ανήκει.

 

 

Tomás Gutiérrez Alea: Στην υπηρεσία της επανάστασης

Ο σημαντικότερος σκηνοθέτης του σύγχρονου κουβανέζικου κινηματογράφου, ο Tomás Gutiérrez Alea είναι επίσης και ο πιο γνωστός στο δυτικό κοινό.

Γεννήθηκε στην Αβάνα το 1928 και σπούδασε Νομική στο Πανεπιστήμιο της Αβάνας και κινηματογράφο στην Ιταλία, στο Centro Sperimentale di Cinematografia.

Έντονα επηρεασμένος από τον Ιταλικό Νεορεαλισμό, επέστρεψε, την δεκαετία του 50, στην Κούβα και εντάχθηκε στη ομάδα Nuestro Tiempo. Μαζί με τον σκηνοθέτη Julio Garcia Espinosa σκηνοθέτησαν το 1955, ένα ντοκιμαντέρ που απαγορεύτηκε από το καθεστώς. Συμμετείχε ενεργά στον αγώνα ενάντια στην δικτατορία του Μπατίστα. Κεντρικό πρόσωπο στην κινηματογραφία της Κούβας μετά την επανάσταση, ο Tomas Gutierrez Alea είναι ένας από τους ιδρυτές του Instituto Cubano del Arte e Industrias Cinematograficos (ICAIC).

Το έργο του αντανακλά και καταγράφει τους ιδεολογικούς και πολιτικούς προβληματισμούς, τις εσωτερικές ανησυχίες της κουβανέζικης κοινωνίας. Με τις ταινίες του παρακολουθεί την πορεία της χώράς του από τον αγώνα ενάντια στην δικτατορία του Μπατίστα, στα πρώτα χρόνια της Επανάστασης και από τις δύσκολες συνθήκες του Ψυχρού Πολέμου στα χρόνια του οικονομικού αποκλεισμού. Το έργο του εκτός από ντοκιμαντέρ περιλαμβάνει πολιτικές σάτιρες ενάντια στην γραφειοκρατία, ιστορικά δράματα, πολιτικές αλληγορίες, κωμωδίες.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

(Tomás Gutiérrez Alea 11/12/1928 – 16/4/1996)

Κουβανός σκηνοθέτης, σεναριογράφος και ντοκιμαντερίστας. Γεννήθηκε στην Αβάνα το 1928. Σπούδασε νομικά στο Πανεπιστήμιο της Αβάνας και για δύο χρόνια κινηματογράφο στο CSDC της Ρώμης. Επηρεασμένος από τον ιταλικό νεορεαλισμό, ξεκίνησε την καριέρα του ως ντοκιμαντερίστας στην Κουβα του Μπατίστα, αλλά μετά την επικράτηση της επανάστασης μεταπήδησε στον αφηγηματικό κινηματογράφο, με έντονα χιουμοριστικό στυλ. Υποστήριξε την επανάσταση αλλά πάντα κρατούσε μια κριτική στάση απέναντι στην οικονομική και κοινωνική πολιτική της χώρας του. Τις δύο τελευταίες του ταινίες τις σκηνοθέτησε μαζί με τον φίλο του Χουάν Κάρλος Tάμπιο. Ο Τίτον, όπως τον φώναζαν οι φίλοι του, πέθανε από καρκίνο, το 1996 στην Αβάνα

ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ

La caperucita roja (1947) – Short film

El fakir (1947) – Short film

Una confusión cotidiana (1950) – Short film, based upon “A Common Confusion” by Franz Kafka

Il sogno de Giovanni Bassain (1953)

El Mégano (1955) – Documentary film, in collaboration with Julio García Espinosa, Alfredo Guevara, José Massip

La toma de La Habana por los ingleses (1958) – Documentary film

Esta tierra nuestra (1959) – Documentary film

Stories of the Revolution (Historias de la revolución/Ιστορίες της επανάστασης) (1960) – Fiction, 81 minutes

General Assembly (Asamblea general) (1960) – Documentary film, 14 minutes

Death to the Invader (Muerte al invasor) (1961) – Documentary film, 16 minutes

The Twelve Chairs (Las doce sillas) (1962) – Fiction, 97 minutes

Cumbite (1964) – Fiction, 82 minutes

Death of a Bureaucrat (Muerte de un burócrata/Ο θάνατος ενός γραφειοκράτη) (1966) – Fiction, 85 minutes

Memories of Underdevelopment (Memorias del Subdesarrollo/Μνήμες υπανάπτυξης ) (1968) – Fiction, 97 minutes

Cuban Fight Against Demons (Una pelea cubana contra los demonios) (1971) – Fiction, 130 minutes

El arte del tabaco (1974) – Documentary film, 7 minutes

The Last Supper (La última cena/Ο μυστικός Δείπνος) (1976) – Fiction, 120 minutes

One Way or Another (De cierta manera) (1977)

The Survivors (Los sobrevivientes/Οι επιζήσαντες) (1979) – Fiction, 130 minutes

Up to a Certain Point (Hasta cierto punto) (1983) – Fiction, 88 minutes

Letters from the Park (Cartas del parque) (1988) – Fiction, 88 minutes

Far Apart (Contigo en la distancia) (1991) – Fiction, 27 minutes

Fresa y Chocolate (Φράουλα και σοκολάτα) (1993) – co-directed with Juan Carlos Tabío, Fiction, 110 minutes

Guantanamera (1995) – co-directed with Juan Carlos Tabío, Fiction

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Κάντε ένα σχόλιο: