Η… “έκλυτη ζωή” των κομμουνιστριών
Κει που πήγαινες αμέριμνη στη δουλιά σου, έβλεπες ξαφνικά στο περίπτερο να κρέμεται η εφημερίδα με μια πελώρια φωτογραφία σου κι από κάτω με μεγάλα γράμματα: “Η Μαντελόν του Κομμουνισμού” ή κάτι τέτοιο. Και ακολουθούσε ένα ολόκληρο ανάγνωσμα-πορνογράφημα πως η τάδε “συντρόφισα” πήγε στο καμπαρέ με το γραμματέα της Νεολαίας κι άλλα παρόμοια.
“Θα έρθουν οι κομμουνιστές να μας πάρουν τις γυναίκες”, έλεγαν κάποτε στους νοικοκυραίους για να τους φοβίσουν. Και για να πειστούν πως όντως έτσι έχουν τα πράγματα, οι εφημερίδες της εποχής κυκλοφορούσαν με καυτά ρεπορτάζ-πορνογραφήματα από τις καυτές περιπέτειες των συντροφισσών.
Η εξιστόρηση είναι από το βιβλιαράκι-θησαυρός της Αύρας Παρτσαλίδου “Αναμνήσεις από τη ζωή της ΟΚΝΕ” που κυκλοφορεί από τη Σύγχρονη Εποχή. Το σκίτσο είναι του Τάσου Αναστασίου.
Η αντίδραση στην προσπάθειά της να χτυπήσει το Κόμμα, χρησιμοποιούσε βέβαια, μαζί με όλα τα άλλα, και το προσφιλές της όπλο της συκοφαντίας. Ο τύπο της, σε συνεργασία με την Ασφάλεια, σερβίριζε συστηματικά στους αναγνώστες του με τη μορφή “συνταραχτικών αποκαλύψεων”, το αντικομμουνιστικό τροπάριο της παγκόσμιας αντίδρασης απ’ την εποχή που πρωτοκυκλοφόρησε το “Κομμουνιστικό Μανιφέστο”. Παρουσίαζε το ΚΚΕ σαν ένα κατασκεύασμα ανήθικων ανθρώπων, που σαν κύριο μέλημά τους έχουν την κοινοκτημοσύνη της γυναίκας, τη διάλυση της οικογένειας, την κατάργηση της θρησκείας κλπ, κλπ. Κάθε τόσο δημοσίευε ολοσέλιδες συνέχειες στην μπροστινή σελίδα με φωτογραφίες στελεχών και μελών του Κόμματος και της Νεολαίας.
Απ’ όλα αυτά εμείς οι γυναίκες παίρναμε το μερίδιό μας με το παραπάνω. Κει που πήγαινες αμέριμνη στη δουλιά σου, έβλεπες ξαφνικά στο περίπτερο να κρέμεται η εφημερίδα με μια πελώρια φωτογραφία σου κι από κάτω με μεγάλα γράμματα: “Η Μαντελόν του Κομμουνισμού” ή κάτι τέτοιο. Και ακολουθούσε ένα ολόκληρο ανάγνωσμα-πορνογράφημα πως η τάδε “συντρόφισα” πήγε στο καμπαρέ με το γραμματέα της Νεολαίας (σε μεγάλη φωτογραφία κι αυτός) κι άλλα παρόμοια. Όλα αυτά διανθίζονταν με διαλόγους στη γλώσσα που χρησιμοποιεί ο υπόκοσμος. Ένα τέτιο ανάγνωσμα, θυμάμαι, εξιστορούσε πως δυο αδερφές “συντρόφισες” ντύθηκαν φαντάροι, μπήκαν στο τραίνο και πήγαν στη Θεσσαλονίκη να κάνουν όργια. Γεμάτο κι αυτό από φωτογραφίες, που τις προμήθευε η Ασφάλεια απ’ τη σήμανση. Τη συκοφαντική αυτή δουλιά της αντίδρασης τη σιγοντάριζαν και οι αρχείοι, που διαδίδανε ότι όλες οι γυναίκες μέλη του Κόμματος και της Νεολαίας ήταν πόρνες με βιβλιάριο του Τμήματος Ηθών.
Πηγαίνει μια νεολαίισα πρωί-πρωί στο γραφείο που δούλευε και βλέπει τον προϊστάμενό της βλοσυρό με την εφημερίδα στο χέρι. Κοιτάζει με τρόπο και για πολλοστή φορά βλέπει δημοσιευμένη τη φωτογραφία της.
-Τι θα γίνει, δεσποινίς; Αυτό δεν μπορεί να εξακολουθήσει. Παρ’ όλο που γνωρίζω την οικογένειά σας και είμαι φίλος του πατέρα σας, θα είμαι υποχρεωμένος να σας απολύσω γιατί η εταιρία εκτίθεται.
Οι μανάδες μας δεν ξέρανε κι αυτές τι να κάνουν. Πήγαιναν στα γραφεία των εφημερίδων και στήνανε τον καυγά. Άλλες τόστηναν στην προπαγάνδα και τη διαφώτιση στη γειτονιά, που μας κοιτούσε περίλυπη. Άλλοι από τους γείτονες αγαναχτούσαν και άλλοι τα πίστευαν: “Τέτοιο κορίτσι και να καταντήσει έτσι!”
Ένα πρωί η Ηλέκτρα ξεκίνησε απ’ το σπίτι της στου Βεΐκου να πάει να ψωνίσει στον μπακάλη. Με την ένταση της τρομοκρατίας οι γνωστοί κομμουνιστές φρόντιζαν να μη μαθαίνει η Ασφάλεια τα σπίτια τους για να προφυλάγονται από αιφνιδιαστικές συλλήψεις. Έτσι και της Ηλέκτρας το σπίτι ήταν “παράνομο”. Έρχεται σε λίγο πίσω, σκασμένη στα γέλια αλλά και στενοχωρημένη.
-Πάει η παρανομία! -λέει. Είδα στο περίπτερο μια εφημερίδα με ολόσωμη τη φωτογραφία μου κι απ’ τα δύο πλάγια δύο φωτογραφίες του τάδε και του τάδε. Και ονομάτισε δυο γνωστά στελέχη του Κόμματος.
Πήραμε με τρόπο την εφημερίδα από ένα μακρυνό μαγαζί και τι έλεγε; Τα γνωστά κατασκευάσματα της Ασφάλειας με μπόλικο αλατοπίπερο.
Ο “Ριζοσπάστης” και η “Νεολαία” μάχονταν και σ’ αυτό το μέτωπο, εξηγούσαν στο λαό τι σκοπούς επιδιώκει η αντίδραση με τις ασφαλίτικες αυτές καμπάνιες. Όταν πια φούντωσε το κίνημα και το Κόμμα άρχισε να μαζικοποιείται, τα δημοσιεύματα τα σχετικά με την κοινοκτημοσύνη των γυναικών ξεθύμαναν γιατί κανένας πια δεν τα πίστευε.
Τα συκοφαντικά κατασκευάσματα εξακολουθούν και σήμερα και θα υπάρχουν όσο θα υπάρχει αντίδραση. Κατά τις περιπτώσεις αλλάζουν μορφή. Στον εμφύλιο πόλεμο γινήκαμε “συμμορίτες”. Σήμερα είμαστε “κατάσκοποι”. Με τη συκοφαντική αυτή κατηγορία πλήθος στελέχη, μέλη και οπαδοί του Κόμματος στήθηκαν μπροστά στο εκτελεστικό απόσπασμα, άλλοι εξοντώθηκαν και άλλοι κάθονται ακόμα φυλακή. Όμως κανένας δεν το πιστεύει πως οι κομμουνιστές είναι κατάσκοποι. Σχεδόν κάθε ελληνική οικογένεια έχει, είτε η ίδια είτε στο συγγενικό της κύκλο, κομμουνιστές -σκοτωμένους ή ζωντανούς- και περηφανεύεται γι’ αυτούς όλο το σόι.
Notice: Only variables should be assigned by reference in /srv/katiousa/pub_dir/wp-content/themes/katiousa_theme/comments.php on line 6
Notice: Only variables should be passed by reference in /srv/katiousa/pub_dir/wp-content/themes/katiousa_theme/functions.php on line 38
Notice: Only variables should be assigned by reference in /srv/katiousa/pub_dir/wp-content/themes/katiousa_theme/functions.php on line 38
4 Σχόλια
«ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ» Κυριακής 26 Μάη 2002,σελίδα 21,
σελίδα «Επικοινωνία»,στήλη «Σκέψεις-Προβλήματα-Απόψεις»
https://www.rizospastis.gr/story.do?id=1272070
[επιστολή μου]
Μέσα διαιώνισης της ταξικής κοινωνίας
Θωμάς Ακρωτηριανάκης, Αθήνα: Στις συναισθηματικές και ερωτικές σχέσεις με το άλλο φύλο, η κυρίαρχη τάση των ανθρώπων, ακόμα και στην αγροτική και εργατική τάξη, είναι να ενστερνίζονται καταπιεστικούς, φθοροποιούς περιορισμούς, σε βάρος της ελευθερίας της δικής τους και των άλλων, καταντώντας καταναγκασμένοι και καταναγκαστικοί, καταπιεσμένοι και καταπιεστικοί, «ευτυχείς» – ανευτυχείς, ζηλότυποι, ανασφαλείς. Και, από αλλοτρίωση, να εξεγείρονται, όχι ενάντια σ’ αυτούς τους περιορισμούς, αλλά ενάντια σε κάθε προσπάθεια οι περιορισμοί αυτοί να μειώνονται ή να αποδυναμωθούν.
Στη σύγχρονη εποχή, οι περιορισμοί αυτοί προστατεύονται και διασφαλίζονται πιο αποτελεσματικά (όσο και αν φαίνεται «αντιφατικό») και από την εκτονωτική δράση του κινηματογράφου, της μόδας, των περιοδικών, της τηλεόρασης, μέχρι και των (ημι)πορνό. Από την άλλη, υφίσταται και ο αχώριστος αντίθετος πόλος της πορνείας και του πορνισμού. Ολα αυτά φθείρουν και διαστρέφουν την προσωπικότητα, συμβάλλοντας έτσι στο να μην έχει πολιτικοϊδεολογική ριζοσπαστικοποίηση ή στο να έχει ελαττωμένη. Κοντολογίς ολ’ αυτά είναι προϊόντα, αλλά και μέσα διαιώνισης της ταξικής κοινωνίας, στοιχεία του εποικοδομήματός της και θα εξαφανιστούν απόλυτα στο καθεστώς του παγκόσμιου σοσιαλισμού -κομμουνισμού.
Περί πορνείας και μονογαμίας
Παραθέτω ένα μικρό κλασικό αθάνατο απόσπασμα του Φρ.Ένγκελς (στο «Η Καταγωγή
της Οικογένειας,της Ατομικής Ιδιοκτησίας και του Κράτους»,κεφάλαιο Β’ «Η Οικογένεια»,
υποκεφάλαιο 4.«Η μονογαμική οικογένεια») :
«Και τέλος, μήπως δεν είδαμε ότι στο σύγχρονο κόσμο η μονογαμία και η πορνεία είναι βέβαια
αντιθέσεις,αλλά αχώριστες αντιθέσεις,πόλοι της ίδιας κοινωνικής κατάστασης ; Μπορεί η πορνεία να εξαφανιστεί χωρίς να παρασύρει μαζί της στην άβυσσο και τη μονογαμία ; »
(εδώ ο Ένγκελς εκφράζει με διακριτικό τρόπο ότι στον παγκόσμιο κομμουνισμό θα εξαφανιστεί όχι μόνο η πορνεία,αλλά και η μονογαμία).Όταν επικρατούσε,ή ήταν αρκετά ενισχυμένος, ο δεξιός οπορτουνισμός στo ΚΚΣΕ ,το απόσπασμα αυτό του Ένγκελς δεν ήταν αρεστό,δεν προβαλλόταν.
Συντροφικά,Θωμάς Ακρωτηριανάκης
Προς Διαχείριση,
Eυχαριστώ για τη δημοσίευση και του 2ου σχολίου μου.
Α,χθες έβλεπα μια ταινία στην ΕΤ-1 νομίζω,και ήταν μια
(όμορφη) κοπέλα από την Ουκρανία που την λέγανε Κατιούσα (3 συλλαβές)
Kατιούσα [Katyusha,Катю́ша] είναι το υποκοριστικό της Κατερίνας στα ρωσικά.
Ήταν και δημοφιλές στρατιωτικό τραγούδι στην ΕΣΣΔ στο Β’ Π.Π.