Ας μιλήσουμε για τον Μπέο και τον κάθε Μπέο εκεί έξω
Γιατί είναι εύκολο να κρύβεσαι πίσω από το δάκτυλό, σου αναρωτώμενος γιατί βγαίνουν άνθρωποι σαν τον Μπέο στην Τοπική Διοίκηση, αλλά κάποια στιγμή πρέπει να σταματήσεις να ανέχεσαι τον Μπέο και τον κάθε Μπέο στην ζωή σου.
Θα κλάψουν μάνες και χωριά. Θα ξαναπέσουμε από τα σύννεφα. Πολλοί γράφετε εναντίον του Μπέου για όσα είπε για τον Ιωαννίδη και το χωριό Σταγιάτες απορώντας ”Πώς βγήκε;”. Λοιπόν, σαν τον Μπέο υπάρχουν πολλοί ανά την Ελλάδα. Τοπικοί προύχοντες, χωμένοι ως το λαιμό σε αμφιλεγόμενες καταστάσεις που με διάφορες διασυνδέσεις καταφέρνουν να βγουν πιο αθώοι και από το περιστέρι που αφήνει ο παπάς στα Θεοφάνεια. Δεν τους αγγίζει νόμος και άνθρωπος.
Αναρωτιέστε πώς βγαίνει; Ποιος τον ψήφισε; Σε μια χώρα που όλα γίνονται κάτω από το τραπέζι, με τον γνωστό του γνωστού, που άνθρωποι διορίζονται από τα τηλέφωνα ή παύονται από αυτά. Όταν όλη η πολιτική εξουσία έσπαγε πιάτα στα μπουζούκια του, τις περασμένες δεκαετίες ή καθόταν σε κερκίδες βλέποντας αγώνες. Στημένους ή όχι, η δικαιοσύνη απεφάνθη πως δεν ήταν αλλά όπως έλεγε ο Καρυωτάκης ”Διαβάζουμε τόσο δίκαιο στην χώρα που υπάρχει τόσο άδικο”.
Όταν αυτός και όμοιοί του ανδρώθηκαν και τράφηκαν επί εποχής ΠΑΣΟΚ και Ανδρέα Παπανδρέου. Εποχή που η αμορφωσιά, η ψευτομαγκιά, η φράση ”Ξέρεις ποιος είμαι εγώ ρε;” και το άρπα-κόλλα ήταν παράσημα για τον κάθε τυχαίο που ξαφνικά βρισκόταν σε μια δημόσια υπηρεσία με απολυτήριο δημοτικού ή γυμνασίου.
Τότε που σφύριζαν τα πακέτα Ντελόρ για τις επιδοτήσεις και έμπαιναν βαθιά σε τσέπες ενώ τα φρούτα και τα λαχανικά τα ρίχναμε στις χωματερές. Τότε που λάδωσε το αντεράκι του κάθε τελευταίου “πονηρού βλάχου” στα κατσάβραχα και από εκεί που μέχρι το 1981 είχε εξωτερική τουαλέτα και σκουπιζόταν με εφημερίδες και μουρόφυλλα ξαφνικά βρέθηκε με μεγάλο σπίτι με πανάκριβα είδη υγιεινής.
Ο Μπέος και όλοι αυτοί της γενιάς τους ήταν οι περισσότεροι φτωχόπαιδα από οικογένειες αριστερών που πρόδωσαν τους γονείς τους και πέρασαν κάτω από τις φτερούγες της σοσιαλδημοκρατίας, η οποία πάντα υπέκρυπτε φασίστες εντός της, και άρπαξαν χρήματα από όλες τις μπάντες με όποιους θεμιτούς ή αθέμιτους τρόπους βρήκαν. Στην ίδια ρότα κινήθηκε ο Μπέος, ο Κωστόπουλος, ο Λιακουνάκος, ο Μαρινάκης και τόσοι άλλοι που είτε μπήκαν φυλακή είτε όχι. Κάποιοι ήταν πιο έξυπνοι από τους άλλους ή ήξεραν τα σωστά πρόσωπα. Τώρα κάνουν τάχα τους ανεξάρτητους πολιτικά νταήδες.
Πώς βγήκε λοιπόν ο Μπέος; Όπως εκείνος έφαγε όντας από κάτω αρχικά από τα μεγάλα ψάρια, έτσι και τώρα εκείνος σαν αρχηγίσκος έχει από κάτω του διασυνδέσεις μέσα στην πόλη του που θα λύνουν και θα δένουν. Άνθρωποι που θα τρώνε από τον Μπέο, θα εξαρτιούνται από τον Μπέο, θα επιβιώνουν χάρης τον Μπέο, θα χρωστάνε στον Μπέο. Αυτό βάλτε το ότι υπάρχει λίγο πολύ σε κάθε πόλη, σε κάθε Δήμο. Μήπως στον Πειραιά δεν υπάρχει αντίστοιχο παράδειγμα; Ήμουν κομματική αντιπρόσωπος στις εκλογές του 2014 και είδα ποιοι ήταν οι εκπρόσωποι του Μώραλη -Μαρινάκη. Φάτσες που συναντάς σε κρατητήρια, φάτσες που την βιογραφία τους την έχω στα ράφια μου.. Λέγεται ποινικός κώδικας και θα ‘χουν παραβιάσει κάθε άρθρο και διάταξή του. Και μην μου πουν πως ήταν ”μεταξωτές κλωστές” όπως θα τους έλεγε ειρωνικά ο Τσιφόρος. Αν με διαβάζουν οι εν λόγω κύριοι, ξέρουν πολλοί καλά πως έχω δίκιο.
Αυτοί και οι άλλοι συνάδελφοι τους από το Βόλο θα ξεχύνονται στους δρόμους και θα ”συνετίζουν” κόσμο, θα ”αγοράζουν” κόσμο, θα ”πουλάνε” κόσμο.. Για να αρνηθείς το χρήμα και την εξουσία και δη το χωρίς κόπο χρήμα και την εύκολη εξουσία χωρίς τις συνέπειές της, πρέπει να είσαι πολύ μεγάλος μάγκας, παντελονάτος όχι αστεία. Θα πρέπει να έχει τιμή και αίσθημα ευθύνης για να σηκώσεις παράστημα σε αυτή την βρωμιά, να είσαι άφοβος για σένα, την οικογένειά σου, την περιουσία σου. Πόσοι είναι αυτοί τριγύρω μας, για πείτε μου;
Βλέπετε πολλούς που αν τους έχωναν στην τσέπη λεφτά θα έλεγαν όχι; Αν τους έδιναν την εξουσία να χτυπήσουν, κάψουν, αρπάξουν χωρίς συνέπειες και να φάνε την κατσίκα του γείτονα να έλεγαν όχι; Αν τους διόριζαν τα παιδιά; Αν τους πήγαιναν στην Μύκονο με γκομενούλες; Τα αυτά ισχύουν και για τις γυναίκες απλά συνήθως αυτοί είναι και μισογύνηδες και δεν ασχολούνται πολύ με γυναίκες, εξαγοράζουν τους άνδρες τους, τους γιους τους και λένε ”Κάνε την να βγάλει το σκασμό. Θα έχει το ωραίο της το σπίτι, το γουναρικό της, τις διακοπούλες της, το νύχι και το μαλλί της, τις αποτριχώσεις της, αρκεί να βγάλει το σκασμό και να κάνει πως δεν βλέπει και να ρίχνει ψήφο στην κάλπη”. Πόσοι είναι αυτοί που δεν βουτούν το δάχτυλο στο μέλι;
Αναρωτιέστε γιατί δεν γνωρίζει το ρεπερτόριο του Ιωαννίδη ο Μπέος; Πού να το μάθει; Τις μισές λέξεις που τραγουδά ο Ιωαννίδης δεν τις έχει δει καν γραμμένες ο Μπέος στην ζωή του ολάκερη. Μπουζούκια, γαρύφαλλο και ”Έλα Αχιλλέα” και να παίζει η τσίχλα και το ντέφι και από κάτω τα παιδιά με τα σιδερικά στις ζώνες. Μήπως δεν είναι έτσι ;
Πόσοι από τους τραγουδιστές, μουσικούς που συνεργάστηκαν με τον Μπέο θα τολμήσουν να πουν καλή κουβέντα για τον Ιωαννίδη; Να τον υπερασπιστούν; Και δεν ήταν μόνο μικρά ονόματα αλλά και μεγάλα. Όλα τα θεάματα του Βόλου περνούσαν και περνούν από τα χέρια του.
Πόσοι πάνω από τον κάθε Μπέο υπάρχουν; Πόσοι κάτω από τον κάθε Μπέο; Πόσοι κάτω από τους υποτακτικούς του κάθε Μπέου υπάρχουν; Ποιος τους πιάνει αυτούς; Ποιος αναρωτιέται τι κάνουν μέσα στις πόλεις και στις γειτονιές; Και ποιος προτίθεται να βάλει πλάτη ώστε να ξεριζωθούν; Γιατί αν είναι απλά κάθε φορά που λέει κάτι ο οποιοσδήποτε Μπέος να αναρωτιόμαστε ποιος, πού, πότε και γιατί και μετά να τελειώνει το ζήτημα, δεν έχει κανένα νόημα όσα κατεβατά κείμενα και αν γράψουμε. Θα πρέπει να αναγνωρίσουμε αν εμείς ηθελημένα ή αθέλητα κρατάμε τον κάθε Μπέο εκεί που είναι και του δίνουμε την εξουσία να μας βρίζει, πατάει, εξευτελίζει, εκμηδενίζει.
Κοιτάξτε τα μούτρα σας στο καθρέφτη, μέσα στις οικογένειές σας, στις γειτονιές σας, στις δουλειές σας αν υπάρχουν άνθρωποι που την φιδιάζουν, που υποστηρίζουν τέτοια άτομα, σηκώστε παράστημα εναντίον τους, ξεφοβηθείτε, ξεσηκωθείτε, μιλήστε, φωνάξτε και ανατρέψτε αυτές τις καταστάσεις. Το πληκτρολόγιο είναι εύκολο, η πρώτη μούντζα και σφαλιάρα προς αυτούς είναι το δύσκολο.