Χειραγώγηση υψηλής ραπτικής
Έτσι ο «σοσιαλισμός» ήρθε και γίνεται ένα με τα social media…
Μπορεί να μην ξέρετε τις αδερφές Καρντάσιαν. Το λέει και τ’ όνομά τους, είναι κάτι φανταχτερές γυναικάρες εξωτικής μελαχροινής κοπής, αρμένικης καταγωγής, που έχουν και κανάλι δικό τους, διεθνούς εμβέλειας. Πλουτίζουν έχοντας εγκαταστήσει κάμερες απ’ το μπάνιο και την κρεβατοκάμαρα μέχρι το νοσοκομείο, το μαιευτήριο και το αυτοκίνητό τους. Το όνομά τους – πατέντα πια είναι συνώνυμο της χολιγουντιανής σκηνοθετημένης μετατροπής της ιδιωτικής τους ζωής σε δημόσια. Πάμπλουτες πλέον, έχουν αυτές οι Αμερικανίδες καθαρή χρηματιστηριακή αξία 1,6 δισ. δολάρια, και μέσα σε λίγα χρόνια απ’ το 2007, που ξεκίνησαν τη φάμπρικα προβολής μπούστου, οπισθίων και διαζυγίων, έχουν φτάσει να κατατάσσονται στη λίστα με τους 100 ανθρώπους με τη μεγαλύτερη επιρροή παγκοσμίως. Και χαρακτηρίζονται όχι απλώς διάσημες αλλά «φαινόμενο του λαϊκού πολιτισμού»!… Α ξέχασα, στον τελευταίο πόλεμο Αρμενίας – Αζερμπαϊτζάν για πρώτη φορά είπαν και μια «βαριά» πολιτική κουβέντα μαζεύοντας απ’ τ’ αμερικανάκια μερικά ψωροεκατομμύρια ψωροδολάρια και τα έστειλαν στο καθημαγμένο Αρτσάχ – Ναγκόρνο Καραμπάχ.
Όμως, δεν παλάβωσα, σύντροφοι, να ασχολούμαι μαζί τους, ενόψει μάλιστα του ήδη πολυδιαφημισμένου από τον Ζελένσκι τρίτου παγκοσμίου πολέμου. Απλώς… αρμενίζω στην πηγή της καινούργιας life style προπαγάνδας, που στήνεται στην παγκόσμια σκηνή, στην εποχή της κοινωνικής δικτύωσης, για να αποχαυνώσει στην αρχή, εξαρτήσει στη συνέχεια και χειραγωγήσει τελικά τις μάζες απ’ άκρη σ’ άκρη στη Γη, έτσι που η εικονική πραγματικότητα να μην ξεχωρίζει από την πραγματικότητα. Μιλάμε για τη διαστροφή, ακόμα κι αυτής καθαυτής της αγοράς, σε αγοραία επιβολή αναγκών και τάσεων, θηριωδώς προσοδοφόρα για τους έχοντες και κατέχοντες αυτά τα μέσα παραγωγής, είτε είναι οι κολοσσοί τύπου google και tik tok, είτε αρμένικες φαμίλιες σαν τις Καρντάσιαν ή ακόμα και μάγκες σαν τον ποδοσφαιριστή Μπέκαμ, που «ηρωικά» παραχώρησε το λογαριασμό του στο Instagram, όχι για να σηκώνονται τα εσώρουχα της γυναίκας του, αλλά το γράμμα μιας Ουκρανής γιατρίνας που δυστυχώς εμπορευματοποιείται με σηματάκια likes.
Αυτό το εικονικό εμπόριο είναι υπερόπλο υπερεκμετάλλευσης των μαζών, κυριολεκτικά το καινούριο όπιο των λαών ως θρησκεία της Θείας Κατανάλωσης. Έτσι λοιπόν έγιναν πολλές επενδύσεις στο δημιουργικό χάος και την τρικυμία εν κρανίω των πολιτών, όχι μόνον σε καιρό ειρήνης, αλλά κυρίως σε καιρό πολέμου, όπως αποδεικνύεται στο μέτωπο της Ουκρανίας που λειτουργεί σε αυτό το επίπεδο ως αιχμή του δόρατος προώθησης συμφερόντων μέτρων και αντίμετρων από τα όπλα και τους μισθοφόρους, μέχρι τους οίκους μόδας και τα μονοπώλια της τυποποιημένης διατροφικής αλυσίδας.
Ας σηκώσουμε λοιπόν την αυλαία. Ο Ουκρανός πρόεδρος εμφανίζεται με ζαρωμένο φανελάκι φαντάρου. Αποκλειστικά ταπεινός. Παραπέρα, ο πρόεδρος Πούτιν εντοπίζεται και γίνεται viral ως πάμπλουτος που φοράει μπουφάν Loro Piana αξίας 14.000 ευρώ, λένε οι ειδικοί στρατιωτικοί αναλυτές – λεζαντογράφοι της στρατηγικής ανάλυσης, της οικονομίας και τελικά της υψηλής ραπτικής του πολέμου. Το αποκορύφωμα όμως είναι το αετίσιο μάτι των ιχνηλατών χρήσιμων εικόνων του τωρινού πολέμου Δύσης – Ανατολής. Βρήκαν και αποτίμησαν κιόλας ότι ο θηριώδης ηγέτης της Τσετσενίας με όψη Βίκινγκ που ξεμπαρκάρει στις ακτές της Αγγλίας, κάπου εκεί στο 1100 μ.Χ., φοράει ο αθεόφοβος μπότες Prada και δη το μοντέλο monolith, που κοστίζουν 1.500 δολάρια ή, γράφουν, 125.000 ρούβλια. Ο θρίαμβος του καπιταλισμού και της αισθητικής της αγοράς. Ο πρώην κομμουνιστής υποκύπτει στη γοητεία της ιταλικής μόδας, ο μουσουλμάνος αρχικομάντο δεν μπορεί να αντισταθεί στον πειρασμό να φοράει ό,τι κι ένας ματσωμένος ράπερ ή επαγγελματίας πυγμάχος, ενώ ο σεμνός καπιταλιστής, απλό ΝΑΤΟφανταράκι, έχει προφανώς πιο εύστοχο μάρκετινγκ ολόγυρά του. Και για να κλείσω αυτό το ρεπορτάζ υψηλής προπαγανδιστικής ραπτικής, μια πληροφορία για όσους προσδοκούν να πουλήσουν την ουκρανική τρίαινα ως πολιτισμική συνέχεια της τρίαινας του Ποσειδώνα. Στη Δύση τον Ποσειδώνα και τον Τρίτωνα τους έχουνε γραμμένους, αφού η τρίαινα είναι εκτός από εθνόσημο της Ουκρανίας, σημαία των Μπαρμπάντος, εκλογικό σύμβολο του Κομμουνιστικού Κόμματος του Νεπάλ, αλλά προπάντων τη φέρει υπερηφάνως την τρίαινα η προσωποποίηση της Μεγάλης Βρετανίας, η …Brittania, σύμβολο σε νομίσματα, θυρεούς κ.λπ. Κι όταν μιλάμε για αγορά και δη εικόνας, μάλλον τα σκήπτρα τα κατέχει εκείνη η βασιλική οικογένεια, που βγάζει δισεκατομμύρια από γάμους και βαφτίσια των μελών της, σαν τις Καρντάσιαν ένα πράγμα, πουλώντας αναμνηστικά από πιπίλες μέχρι κούπες και πετσέτες.
Έτσι ο «σοσιαλισμός» ήρθε και γίνεται ένα με τα social media…