Η Χρυσή Αυγή και το Ζάππειο – Βρες το λάθος
Ποιοι δίνουν “Αίγλη” στη Χρυσή Αυγή;
Λάθος πρώτο. Η Χρυσή Αυγή παρουσιάζει ευρωψηφοδέλτια. Για την ακρίβεια, το λάθος είναι ότι εξακολουθεί να παρουσιάζει οποιουδήποτε είδους ψηφοδέλτια σε οποιουδήποτε είδος εκλογική αναμέτρηση, περιλαμβανομένων και αρχαιρεσιών συλλόγου προστασίας καρέτα – καρέτα. Το μόνο που θα έπρεπε να παρουσιάζει η εγκληματική οργάνωση είναι οι απολογίες των υπόδικων ηγετών και στελεχών της στο δικαστήριο, εικόνα που κατά φαινόμενα βέβαια, θα κάνουμε να δούμε τουλάχιστον ένα χρόνο ακόμα. Η θέση των ναζί που διέπραξαν εγκλήματα είναι στη φυλακή και των υπόλοιπων που έχουν μείνει μόνο στη θεωρία στο πολιτικό και κοινωνικό περιθώριο.
Λάθος δεύτερο. Βρέθηκε χώρος για την παρουσίαση των ευρωψηφοδελτιών. Υπό κανονικές συνθήκες, οι νοσταλγοί του Χίτλερ δε θα μπορούσαν να κάνουν “εκδηλώσεις” σε κανένα δημόσιο ή ιδιωτικό χώρο, ει μη μόνον ενδεχομένως στα φασιστοστέκια των μελών και οπαδών τους. Υπήρξε όμως “σοβαρή” επιχείρηση που έκρινε σκόπιμο να δώσει, και μάλιστα για δεύτερη φορά, χώρο στη σπορά των ηττημένων, ενώ υπάρχουν πολλές ακόμα, λιγότερο προβεβλημένες, αλλά εξίσου “σοβαρές” επιχειρήσεις, που έχουν ενοικιάσει πολλές φορές τους χώρους τους για ομιλίες, παρουσιάσεις ψηφοδελτιών και άλλες εκδηλώσεις της φασιστικής συμμορίας ανά την επικράτεια.
Λάθος τρίτο. Η εκδήλωση πραγματοποιείται στην “Αίγλη” του Ζαππείου, ένα χώρο συνδεδεμένο με την ιστορία της πόλης των Αθηνών και ιδιαίτερα με εκείνη της αστικής της τάξης. Αν δεν υπήρχε το ισχυρό αυτό “brand name”, ουδείς θα ασχολούνταν, όπως δεν ασχολήθηκε με όσες επίσης, ενίοτε γκλαμουράτες επιχειρήσεις, έδωσαν βήμα στη ΧΑ. Οι κλαυθμοί και οδυρμοί μάλιστα ξεκίνησαν αφότου είχε ήδη παραχωρηθεί άλλη μία φορά η “Αίγλη” στο “Λαϊκό Σύνδεσμο”. Είπαμε να αλωνίζετε, αλλά όχι και στην καρδιά της “καλής κοινωνίας”. Με αυτό δε θέλω να πω ότι κακώς αναδείχθηκε έστω κι έτσι το θέμα. Προφανώς η εμφάνιση των χιτλερικών σε ένα χώρο με βαρύ συμβολισμό ρίχνει κι άλλο νερό στο μύλο της κανονικοποίησης του φασισμού. Απλά μην παριστάνουμε και τους έκπληκτους, η κανονικοποίηση αυτή δεν ξεκίνησε από το Ζάππειο.
Λάθος τέταρτο. Η Αίγλη του Ζαππείου έχει παραχωρηθεί προς εμπορική εκμετάλλευση σε ιδιώτη, σε εταιρεία συμφερόντων του Δ, Κοντομηνά, ο οποίος μπορεί κυριολεκτικά να κάνει ό,τι του αρέσει, χωρίς να ζητάει την έγκριση της δημόσια διορισμένης Επιτροπής Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων, που απλά νίπτει τας χείρας της. Τι θέλετε δηλαδή, σοβιετικά πράγματα για το ποιος ελέγχει τα μνημεία αυτού του τόπου; Πολύ σαφείς ήταν και οι δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου της Αίγλης, που εξήρε την πειθαρχία των χρυσαυγιτών («Ήταν τόσο πειθαρχημένοι που αφήσανε τις καρέκλες στην ίδια ευθεία» και πού να προλάβαινε και τα κομματικά συνέδρια της Νυρεμβέργης τι θα έλεγε ) και τη θετική εντύπωση που άφησαν στο προσωπικό. Συνέκρινε επίσης την εγκληματική δράση της ΧΑ με “υπόδικους για χρέη”, αλλά και με “τρανσέξουαλ” όπου επίσης έχει δοθεί προσφορά για την αίθουσα, γιατί βρε αδερφέ “δεν κάνουν διακρίσεις”. Πιθανότατα δεν υποκρίνεται καν. Πουθενά στην ιστορία δεν αντιμετώπισαν οι επιχειρηματίες – και ας μην πιάσουμε ατομική περιπτωσιολογία – το φασισμό. Το στήριξαν, με εξαίρεση λίγους πεπεισμένους εθνικοσοσιαλιστές, απλά επειδή γινόταν δουλίτσα. Όπως ακριβώς με την Αίγλη, σε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα φυσικά και με πολύ πιο θανάσιμη για την ανθρωπότητα έκβαση. Αυτό φυσικά δεν αθωώνει τους υπεύθυνους, στη λογική ότι “αυτά συμβαίνουν στον καπιταλισμό”. Η ευθύνη όσων πήραν την απόφαση και στη συνέχεια ξέπλυναν και μιντιακά το μόρφωμα παραμένει στο ακέραιο. Αλλά μην έχουμε αυταπάτες ότι η λύση βρίσκεται στους έντιμους αντιφασίστες αστούς. Ένα σύστημα που γεννά φασισμό, θα γεννά πάντα και τους πρόθυμους να βοηθήσουν τους εκροσώπους του.
Λύση είναι μόνο το τσάκισμα του φασισμού, εκλογικά ως ελάχιστο βήμα, ώστε να μην υπάρχουν καν άνθρωποι να συγκροτήσουν, πολλώ δε μάλλον να παρουσιάσουν, αλλά κυρίως στην κοινωνία, όπου οι απόψεις της ΧΑ βρίσκουν εξάλλου σε αρκετά ζητήματα ακροατήριο πολύ ευρύτερο της όποιας εκλογικής απήχησης της οργάνωσης. Ούτε στο Ζάππειο, ούτε πουθενά.