Instαgram άμεσα στα βαρέα και ανθυγιεινά
Ο Μαρκ Γουόλμπερκ στο Departed, ο Πολ Γουόκερ στο Fast and Furious (το πρώτο, το καλό), ο Στάθης Ψάλτης στο Αστυνόμος Βαρβάρα και εγώ στο Ινσταγκραμ σε μια μεγάλη αντερκάβερ αποστολή, περίπου έξι μηνών, μέσα στον κόσμο των ινφλουένσερς και των μπραντ αμπάσαντορς. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Ο Μαρκ Γουόλμπερκ στο Departed, ο Πολ Γουόκερ στο Fast and Furious (το πρώτο, το καλό), ο Στάθης Ψάλτης στο Αστυνόμος Βαρβάρα και εγώ στο Ινσταγκραμ σε μια μεγάλη αντερκάβερ αποστολή, περίπου έξι μηνών, μέσα στον κόσμο των ινφλουένσερς και των μπραντ αμπάσαντορς. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Το Instagram αποτελεί μία από τις δημοφιλέστερες πλατφόρμες των “μέσων κοινωνικής δικτύωσης” με ραγδαία αύξηση της δημοφιλίας του τα τελευταία χρόνια. Πρόκειται για μια δωρεάν εφαρμογή που δίνει την δυνατότητα επεξεργασίας και κοινοποίησης φωτογραφιών και βίντεο στο διαδίκτυο. Οι χρήστες μπορούν να μοιράζονται φωτογραφίες και βίντεο με τους ακόλουθούς τους (τους γνωστούς followers), να σχολιάζουν και να δηλώνουν ότι μια δημοσίευση τους αρέσει (το λεγόμενο like). Σήμερα μετράει ένα δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες που έχουν δημοσιεύσει περίπου 20 δισεκατομμύρια φωτογραφίες. Σημειωτέον ότι η εφαρμογή που δημιουργήθηκε το 2010 από δύο αποφοίτους του Στάντφορντ πωλήθηκε δύο χρόνια αργότερα και ανήκει ως σήμερα στο Facebook σε μία συμφωνία που άγγιξε το 1 δις δολλάρια. Κι όλα αυτά γιατί; Για να δίνει η Σταματίνα Τσιμτσιλή δώρο σφολιάτες Κανάκη και να πατάμε like για να μπούμε στην κλήρωση. Άσε που δεν κέρδισα ούτε μία κουρού 6 μήνες.
Γενικά οι διαγωνισμοί (ή τα Giveaway που λένε και στο χωριό τους) είναι ένα συχνό φαινόμενο. Κι αυτό γιατί αρκετές εταιρείες έχουν βρει έναν καλό τρόπο διαφήμισης των προϊόντων τους μέσα από λογαριασμούς με αρκετούς φόλοουερς. Ηθοποιοί, τραγουδιστές, τηλεπερσόνες, παίκτες ριάλιτι έχουν την τιμητική τους. Αν κάνεις like στη φωτογραφία που φοράει ένα συγκεκριμένο ρούχο και ακολουθήσεις και την εταιρεία που είχε την καλοσύνη να διαθέσει το εν λόγω προϊόν, μπαίνεις στην κλήρωση και μπορεί να γίνει δικό σου. Φυσικά τα όρια της διαφήμισης δεν εξαντλούνται. Μπορείς να βγεις για καφέ και αυθόρμητα να ποζάρεις με μία μπάρα δημητριακών με νιφάδες βρώμης και κράνμπερις ή να μας πληροφορήσεις ότι δεν μπορείς να ξεκινήσεις την μέρα σου χωρίς το συγκεκριμένο γάλα αμυγδάλου χωρίς γλουτένη. Σε ποιο μαγαζί πήγες για μπραντς, τι κορσέρβα τρώει ο γάτος σου και σε ποιο μαγαζί ψωνίζεις καναβούρι για τον παπαγάλο της αδερφής σου. Στο σταυρό που σας κάνω το χω δει κι αυτό (κάνω το σταυρό μου τώρα).
Θα μπορούσε να πει κανείς ότι το Ίνσταγκραμ δείνει τη δυνατότητα σε πολλούς σελέμπριτις να δείξουν την ανθρώπινη πλευρά τους και να έρθουν κοντά με το κοινό τους μέσα από απλά και καθημερινά πράγματα. Σε αυτό τον τομέα έγινα σίγουρα σοφότερος αφού πια ξέρω ότι ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος τρελαίνεται με Νίνο Ξυπολυτά, η Νάντια Μπουλέ έφτιαξε κολοκυθόσουπα τα Χριστούγεννα και πίνει τα σμούθις της με καλαμάκι από μπαμπού. Ο Τάσος Ποτσέπης είπε τα κάλαντα στη Μητρόπολη Έδεσσας. Ποιο κονσίλερ χρησιμοποιεί η Ελένη Βαΐτσου και γιατί επέλεξε να κόψει τα μαλλιά της αφέλειες, το πρωινό του Παντελή Καναράκη αποτελείται από βρώμη, μπανάνα και σταφίδες (τις μαύρες που είναι αντιοξειδωτικές), ο Γιώργος Μαζωνάκης ψωνίζει σουπλίν με βερμούδα και παντόφλα δίχαλο.
Δυστυχώς είχα την ατυχία να ζήσω το σοκαριστικό τραυματισμό του Λάκη Γαβαλά κατά τη διάρκεια του ξυρίσματος αφού είχε την ευγενική καλοσύνη να το μοιραστεί με τους ακολούθους του (πάτησα like σε ένδειξη αλληλεγγύης αν αναρωτιέστε για την κόκκινη καρδούλα). Ας απομακρυνθούν τα παιδιά από την οθόνη, οι αθώες ψυχούλες τους δεν φταίνε σε τίποτα.
Το καλό είναι ότι πια χρησιμοποιώ τη συνταγή του Σάκη Ρουβά για σπιτική πίτσα, και κάνω αυγά μπένεντικτ όπως ο Ακης Πετρετζίκης, άσε που έμαθα και τα καλύτερα μέρη για πεντικιούρ-μανικούρ.
Το Ίνσταγκραμ είναι μία εφαρμογή του φαίνεσθαι. Συνεπώς φαίνεται ότι όλοι περνάνε καλά. Παραμερίζοντας το μιμητισμό που επικρατεί στους τρόπους διασκέδασης και συμπεριφοράς βλέπεις μόνο χαμογελαστά πρόσωπα, ταξίδια, παρέες, ξενύχτια σε μια προσπάθεια αναζήτησης περισσότερων likes. Άσχετα με το χιουμοριστικό τόνο του κειμένου δεν είναι μακριά ο θάνατος του νεαρού από τον Κορυδαλλό που έφτασε στην άκρη του γκρεμού για μία εντυπωσιακή φωτογραφία. Σημειωτέον ότι αρκετές εφαρμογές δίνουν την ευκαρία να αγοράσεις ακολούθους και likes. Συνεπώς με 5 ευρώ φαίνεται ότι σε ακολουθούν χιλιάδες άνθρωποι και πατάνε καρδούλες στις φωτογραφίες σου καλύπτοντας με αυτόν τον τρόπο την ματαιοδοξία σου.
Λ
Αναμφισβήτητα η αγαπημένη εποχή των χρηστών είναι το καλοκαίρι. Το μπικίνι δίνει πιο πολλά like και τα γυμναστήρια ανταποδίδουν τα λεφτά επιδεικνύοντας τα μούσκουλα και τους κοιλιακούς σου. Το διαδικτυακό φλέρτ έχει την τιμητική του, άσχετα αν δεν βρίσκει πάντα ανταπόκριση. Ε ρε Τραϊάνα Ανανία που θέλετε.
Φυσικά υπάρχουν και τα must στιγμιότυπα. Αν πας στη Θεσσαλονίκη και δεν βγάλεις φωτογραφία στις ομπρέλες, έρχεται ο Παναγιώτης Ψωμιάδης στον ύπνο σου ντυμένος ζορό και σου ψιθυρίζει στο αυτί το η Μακεδονία είναι μία, στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος έχουμε δει σε φωτογραφία μέχρι και τα πόμολα στις τουαλέτες ενώ παρατηρήθηκε έλλειψη καρότων στην αγορά για την κατασκευή χιονάνθρωπων κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας. Κι όλα αυτά είναι κατανοητά μέχρι να καβαλήσεις το νιπτήρα για να βγάλεις εντυπωσιακή πόζα ή να κάτσεις πάνω στη κουζίνα για να φας το μήλο σου. Και εντάξει να βγάλεις τη φωτογραφία σου, αλλά εκεί που τηγανίζω κεφτέδες δεν θα απλώνεις τη παντόφλα σου.
Οι χρήστες του Ίνσταγραμ αναγκάζονται να δουλεύουν υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες με ελάχιστα ρούχα χειμώνα καλοκαίρι, προχωρούν σε επικίνδυνες ακροβατικές πόζες μπρος στην αναζήτηση περισσότερων likes και υποβάλλονται σε στρεσογόνες καταστάσεις για τον ίδιο λόγο. Τι ακριβώς περιμένει η επιθεώρηση εργασίας να παρέμβει; Ας μου επιτραπεί να πω και το ίδιο το ταξικό κίνημα να θέσει το θέμα επί τάπητος ώστε η κυβέρνηση, που μάλιστα επαίρεται ότι είναι και αριστερή, να νομοθετήσει άμεσα, χωρίς όρους και προϋποθέσεις, ώστε να ενταχθούν ΧΘΕΣ οι Ινσταγκράμερς στα βαρέα και ανθυγιεινά. Κι αν όχι όλοι έστω αυτοί με τους πολλούς φόλοουερς.
Notice: Only variables should be assigned by reference in /srv/katiousa/pub_dir/wp-content/themes/katiousa_theme/comments.php on line 6
Notice: Only variables should be passed by reference in /srv/katiousa/pub_dir/wp-content/themes/katiousa_theme/functions.php on line 38
Notice: Only variables should be assigned by reference in /srv/katiousa/pub_dir/wp-content/themes/katiousa_theme/functions.php on line 38
2 Σχόλια
Όπως διδάσκουν τα άπειρα σάητ με ινσπιρέησιοναλ κουότς, σημασία το να φαίνεσαι βαθύς και γνώστης. Το ότι ο ειρωνικός προς τους σκληρά εργαζόμενους ορειβάτες ειδών υγιεινής αρθρογράφος δεν ξέρει πως ο Ντι Κάπριο παίζει τον κατάσκοπο στον “Πληροφοριοδότη”, είναι απόδειξη αυτής της ιντερνετικής αλήθειας.
σημασία = σημασία έχει