Πολιτικό αλισβερίσι: Στο μυαλό του Χρήστου Μάστορα
Εξαιρετικό παράδειγμα πελατειακών σχέσεων στον 21ο αιώνα θα μπορούσε να αποτελέσει η πρόσφατη ανάρτηση του ποπ τραγουδιστή Χρήστου Μάστορα. Το ”δώσε μου για να σου δώσω” σε όλο του το μεγαλείο.
Άμεσα ήταν τα αντανακλαστικά της κυβέρνησης απέναντι στην ανάρτηση του ποπ τραγουδιστή και στο αίτημα του για τις συντάξεις των Βορειοηπειρωτών. Τόσο άμεση, που μας υποψιάζει κιόλας, μήπως η κυβέρνηση περίμενε σαν κοράκι μια τέτοια ανάρτηση, για να δείξει στους Βορειοηπειρώτες πόσο πολύ τους σκέφτεται και τους υπολήπτεται.
Διότι η δεξιά μας κυβέρνηση δεν μπορεί να ξεχάσει τις ελληνικές μειονότητες οι οποίες υπάρχουν σε άλλα κράτη. Και πώς θα μπορούσε άλλωστε; Ψηφαλάκια είναι αυτά! Ξεκάθαρα η ανάρτηση του τραγουδιστή των ”Μελισσών” το έλεγε: ”Πρόκειται για κάτι που ο σημερινός Πρωθυπουργός που τόσοι Βορειοηπειρώτες στηρίξαμε φρόντισε να μην τηρήσει” και πιο κάτω ”Διορθώστε το λάθος κύριε πρωθυπουργέ (ταγκάρει το Instagram Κυριάκου) γιατί αν δεν το κάνετε, θα διορθώσουμε και εμείς κάποια στιγμή το λάθος που κάναμε στις κάλπες”..
Δώσε μου για να σου δώσω.. Αυτή την στιγμή κυβερνά δηλαδή μια κυβέρνηση που τρομοκρατεί τον ελληνικό λαό, σπάει στο ξύλο αθώους πολίτες, καταδυναστεύει δικαιώματα, αστυνομεύει περιοχές για να τις δώσει σε βραχύβια μίσθωση, βγάζει σε πλειστηριασμούς πρώτες κατοικίες, ετοιμάζει κλειστές αποθήκες ανθρώπινων ψυχών, αλλά ο Χρήστος Μάστορας δεν την θεωρεί λάθος για να διαμαρτυρηθεί εναντίον της. Δεν τη θεωρεί απολυταρχικό καθεστώς σε εξέλιξη.. Ουχί! Αν δε, του κάνει και το χατίρι να μεγαλώσει την σύνταξη των συμπατριωτών του, προτίθεται να κλείσει τα μάτια σε όλα αυτά και να συνεχίζει να το ψηφίζει..
Να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα πράγματα. Ο νόμος Κατρούγκαλου είναι νόμος-σφαγείο για όλους τους Έλληνες, εντός και εκτός ελληνικής επικράτειας. Κανείς δεν αμφισβήτησε πως οι Βορειοηπειρώτες, σαν πιο αδύναμος κρίκος, αδικήθηκαν μέσω του νόμου, ΟΜΩΣ αυτό που αποδεικνύεται με αφορμή αυτή την ανάρτηση επωνύμου είναι πως το βαρέλι στην πολιτική ζωή δεν έχει πάτο. Εκατοντάδες τέτοιες αναρτήσεις ανωνύμων που αποκαλύπτουν μικρο έως μεγαλο-εξυπηρετήσεις περνούν μπροστά στα μάτια μας καθημερινά. Όχι μόνο επί της σημερινής κυβέρνησης, αλλά και των προηγούμενων.
Το ελληνικό πολιτικό σύστημα έθρεψε από νωρίς ένα πελατειακό κράτος. Χιλιάδες πολίτες εγκλωβίζουν την ψήφο και τις ζωές τους, κάνοντας ηθελημένα ή αθέλητα κακό στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο και καταδικάζουν τις ζωές όλων μας μέσω των πολιτικών επιλογών τους. Φυσικά, το να σώζεις το τομάρι σου έχει ένα ιδιαίτερο δέλεαρ έναντι του τομαριού του διπλανού σου, αλλά -fun fact- με αυτές σου τις πράξεις παραβιάζεις τα θεμέλια του δημοκρατικού πολιτεύματος. Η “πώληση” ψήφου δεν είναι δημοκρατία. Το ”θα σε ψηφίσω για να μου δώσεις” δεν είναι υγιής πολιτική κατάσταση. Δεν δείχνει άνθρωπο που πιστεύει στα δημοκρατικά ιδεώδη, έστω και στα αστικά,τα οποία κατ’ επίφαση έχουν για βιτρίνα το ”ίσες ευκαιρίες στο εκλέγειν και εκλέγεσθαι”, άλλο αν κάτω από το τραπέζι γίνεται το σύστριγγλο.
Είναι αυτό δημοκρατία; Και αν εμμένω στον όρο δημοκρατία, είναι γιατί η ανάρτηση του τραγουδιστή ανέφερε ”το απολυταρχικό καθεστώς του Χότζα” και τις φυλακίσεις των εκεί Ελλήνων από αυτό. Πόσα χρόνια ακόμα κάποιος θα χρησιμοποιεί ως επιταγή το τι συνέβαινε 30-40 χρόνια πίσω για να εξαργυρώσει στο σήμερα υλικές απολαβές και διευκολύνσεις;
Το να νιώθεις ηθικά αδικαίωτος μπορώ να το κατανοήσω. Το να το χρησιμοποιείς για να σε λυπηθούν κάθε τρεις και λίγο με σκοπό να αποκτήσεις κάτι, το ευτελίζεις. ”Εμείς που κάναμε θυσίες”… Δεν ήξερα πως όταν πολεμάς για την πατρίδα σου έχεις πίσω στο μυαλό σου, τι θα της ζητήσεις πίσω σε καιρό ειρήνης. Πιστεύω πως η λέξη ήρωας από την λέξη μισθοφόρος έχει ειδοποιό διαφορά. Γιατί προσωπικά με αυτή την ανάρτηση, αυτό εισέπραξα. Έναν άνθρωπο να χρησιμοποιεί την ιστορική τραγωδία της Βορείου Ηπείρου με σκοπό να διευκολύνει μια κατάσταση, αδιαφορώντας για όλα τα υπόλοιπα γύρω του.
Στο σήμερα, η ελληνική μειονότητα αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα μέσα στην Αλβανία και είναι απολύτως κατανοητό να αποζητά την προστασία του ελληνικού κράτους. Από ποιους όμως το ζητά; Από τους απογόνους εκείνων που δυο φορές έδωσαν πίσω την Βόρεια Ήπειρο; Οι εθνικιστικές κυβερνήσεις της δεξιάς την έδωσαν πίσω, όταν ο απλός λαός με το αίμα του την είχε απελευθερώσει. Αυτό ανεξάρτητα από το γεγονός πως προφανώς το θέμα έχει κλείσει αμετάκλητα μετά το Β’ Παγκόσμιο πόλεμο και κάθε αλυτρωτική σκέψη για αλλαγή συνόρων είναι ακραία επικίνδυνη. Από το ΄90 και μετά, τα πολιτικά κόμματα της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ βρήκαν ευκαιρία με υποσχέσεις να κάνουν υποχείριά τους, τους Βορειοηπειρώτες.
Υποσχέσεις που χρησιμοποιούσαν σαν δόλωμα για να θολώνουν την κρίση των ψηφοφόρων και να αρπάζουν την ψήφο τους. Αντί να μάθουν στους ανθρώπους ότι αυτό που τους έδιναν ήταν από την αρχή δικό τους, και όχι ελεημοσύνη ή διευκόλυνση, άρχισαν το παζάρι. Με τι βάσεις μπαίνουν στα πανεπιστήμια τα παιδιά των ομογενών; Πόσο πληρώνουν για να αποκτήσουν ελληνική υπηκοότητα; Κρατάνε ή δεν κρατάνε θέσεις για παλιννοστούντες Έλληνες σε δημόσιους διαγωνισμούς; Το αυτονόητο πως σαν Έλληνας έχεις δικαίωμα να διεκδικήσεις μια θέση εργασίας και να μορφωθείς, έχει περάσει για τους ομογενείς ως ”ειδικό καθεστώς” τάχα για να ισορροπήσει τις όποιες ανισότητες, οι οποίες ως εκ θαύματος παραμένουν, γιατί κάποιοι τις χρησιμοποιούν σαν μοχλό για ψήφους.
Για να μην μιλήσουμε για την φάμπρικα των ψεύτικων ελληνοποιήσεων και των απολαβών, το οποίο συχνά έρχεται και φεύγει από την δημοσιότητα γιατί δεν συμφέρει κανέναν να ακουμπήσει πόσοι έχουν λάβει ψεύτικη ελληνική υπηκοότητα και τι απολαβές επέφερε αυτή.