“Το γήπεδο είναι ο ορισμός της ελευθερίας…” – “Μαθήματα δημοκρατίας” από τον Β. Τσιάρτα στους οπαδούς της ΑΕΚ
Εντάξει, αφού έβαλε φωτό και με τον Μπατίστα, “απέδειξε” πως δεν είναι ρατσιστής. Αλλά αφού πιστεύει ότι έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις ρατσιστικές του γνώμες, γιατί να μην έχουν και οι οπαδοί το δικαίωμα να τον κρίνουν ελεύθερα για αυτές;
Ο Τσιάρτας και αν εγέρασε κι άλλαξε τη στολή του
Μήτε τη σκέψη άλλαξε, μήτε την κεφαλή του
Σε αυτή τη φράση μπορεί να συμπυκνωθεί το νόημα της σημερινής ανάρτησης του παλαίμαχου ποδοσφαιριστή και όψιμου (;) ακροδεξιού παράγοντα. Λίγες μέρες αφού αναγκάστηκε από τις αντιδράσεις του κόσμου της ΑΕΚ να μη δεχτεί τη θέση του προπονητή της δεύτερης ομάδας, τάχα για να… “διχάσει τον κόσμο της”, σκέφτηκε πως ήρθε η ώρα να παραδώσει “μαθήματα δημοκρατίας” στους ΑΕΚτζήδες και όχι μόνο.
Βρήκε δυο φωτογραφίες με τον Μπατίστα και έναν συμπαίκτη του στη Σεβίγια -Αφρικανικής καταγωγής- για να δείξει πόσο ανεκτικός είναι απέναντι στις άλλες φυλές και άρχισε τις αμπελοφιλοσοφίες για το γήπεδο, που είναι ορισμός της ελευθερίας, τις “ομαδικές αγκαλιές” -sic- που έκανε χωρίς να αποκλείει κανέναν, αλλά και τα ιδανικά των ομάδων, που “σφυρηλατούνται από την ιστορική τους διαδρομή” και όχι από κάποιες θορυβώδεις μειοψηφίες. Στο τέλος μας λέει πως η πολιτική δεν έχει θέση στο ποδόσφαιρο και πως ο ίδιος εξέφρασε ελεύθερα την άποψή του, γιατί είναι κατοχυρωμένο δημοκρατικό δικαίωμα.
Οφείλουμε να αναγνωρίσουμε πως αυτή τη φορά ο Τσιάρτας έδωσε το κείμενό του για επιμέλεια, έτσι αποφεύγει τα ορθογραφικά λάθη που βγάζουν μάτι -χαρακτηριστικό γνώρισμα κάθε “Ελληνάρα”- (και ας μη λείπουν αδόκιμα ελληνικά, όπως στη λανθασμένη χρήση του ρήματος “καπηλεύονται”) και χρησιμοποιεί μια πιο έξυπνη γραμμή άμυνας.
Παρόλα αυτά, δε λέει πουθενά ποια είναι τα ιδανικά ενός προσφυγικού συλλόγου και τι σχέση μπορεί να έχουν με τις δικές του ρατσιστικές, φασίζουσες απόψεις. Ξεχνάει πως αυτό που δεν έχει θέση στο ποδόσφαιρο είναι ο φασισμός, η ξενοφοβία και ο ρατσισμός. Ότι ο φασισμός δεν είναι απλά “μια άποψη”, σαν όλες τις άλλες, στο τραπέζι, για να επικαλείται την ελευθερία έκφρασης. Και τέλος πάντων, από τη στιγμή που αυτός πιστεύει ότι έχει το ελεύθερο να αμολάει το ρατσιστικό του δηλητήριο δημόσια, άλλο τόσο ελεύθεροι είναι και οι οπαδοί της ΑΕΚ να εκφραστούν για αυτό που κάνει. Εκτός κι αν την ελευθερία -εντός ή εκτός εισαγωγικών- την αντιλαμβάνεται μονόπλευρα, ως προσωπικό του δικαίωμα και υποχρέωση για τους άλλους.