Δευτέρα 11 Δεκέμβρη 2017 – Τι… παίζει σήμερα;
Μουσική, Θέατρο, Κινηματογράφος, Εικαστικά, Βιβλίο, Εκθέσεις και άλλες εκδηλώσεις – προτάσεις για έξοδο.
Μουσική
Εκδήλωση για το ρεμπέτικο τραγούδι στην Κατοχή και τον Εμφύλιο
Τη Δευτέρα 11 Δεκέμβρη, στις 7 μ.μ., στο αμφιθέατρο του Δημαρχείου Περιστερίου (στάση Μετρό Περιστέρι), θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση αφιερωμένη στο ρεμπέτικο τραγούδι στην περίοδο της Κατοχής και του Εμφυλίου, που διοργανώνει η ΚΟΒ Κέντρου – Αγ. Τριάδας της ΤΟ Περιστερίου του ΚΚΕ.
Στην εκδήλωση θα παρουσιαστούν τραγούδια της περιόδου, όπως το «Χαϊδάρι», «Κάποια μάνα αναστενάζει» και «Κάνε λιγάκι υπομονή», ενώ θα προβάλλεται φωτογραφικό υλικό από το Αρχείο του ΚΚΕ. Προσκλήσεις για την εκδήλωση διατίθενται από την Οργάνωση, ενώ ταυτόχρονα, κυκλοφορεί μπροσούρα με το περιεχόμενο της εκδήλωσης, η οποία επίσης διατίθεται από την Οργάνωση.
«Τα παιδιά της Σφίγγας»!
Μετά από την τεράστια επιτυχία της παράστασης «Όλοι ένα Φίλα με», τα αγόρια της Σπείρας μαζί με τον Σταμάτη Κραουνάκη επιλέγουν για τον φετινό χειμώνα να βρεθούν σε ένα χώρο που υποστηρίζει το καλό ελληνικό τραγούδι, με μια παράσταση που δίνει φως στην χαμένη ταυτότητα της ομαδικής διασκέδασης.
Κάθε Δευτέρα, στις 9 μ.μ., στη μουσική σκηνή «Σφίγγα» (Ακαδημίας & Ζωοδόχου Πηγής – Πεζόδρομος Κιάφας 13), ο Σταμάτης Κραουνάκης με τη «Σπείρα Σπείρα» σε ένα θέαμα τραγουδιών με τίτλο «Τα παιδιά της Σφίγγας.
Δυνατοί καλλιτέχνες, φωνές και μουσικοί, κατά γενική ομολογία όλα αυτά τα χρόνια, με διθυραμβικές κριτικές από κοινό και κριτικούς για τo ταλέντο τους, μας καλούν τώρα να κάνουμε μαζί τους μια «βουτιά» στα τραγούδια που αγαπάμε πολύ, σε ένα αληθινά ιαματικό θέαμα τραγουδιών.
Μια ολόφρεσκη μουσική παράσταση από τα οκτώ αγόρια της Σπείρας με επίσημο καλεσμένο τους τον Σταμάτη Κραουνάκη, γεμάτη τραγούδια από όλες τις εποχές, απ’ όλα τα μέρη του κόσμου και του δικού μας αλλά και του συνθέτη όλα τα λατρεμένα φυσικά.
«Τα παιδιά της Σφίγγας» αυτό το χειμώνα απελευθερώνουν όλα τους τα γκάζια και έρχονται κάθε Δευτέρα στη «Σφίγγα» για να γιατρέψουν όλες τις πονεμένες καρδιές με κέφι, τραγούδι, ποτό, χορό και μπρίο.
Θέατρο
«Ο Θείος Βάνια»
Ο Θείος Βάνια του Άντον Τσέχοφ, έργο ιστορικό και παγκόσμια αναγνωρισμένο για τη δραματουργική του αξία, θα παρουσιάζεται στο ανακαινισμένο Θέατρο Άνεσις από την Τρίτη 14 του Νοέμβρη, κάθε Δευτέρα και Τρίτη. Σκηνοθετεί ο Δημοσθένης Παπαδόπουλος.
Τη μετάφραση και τη δραματουργική επεξεργασία υπογράφει ο ίδιος ο σκηνοθέτης ο οποίος επιστρέφει στη σκηνή και με την ιδιότητα του ηθοποιού μετά από απουσία επτά ετών, δίπλα στους Θάλεια Ματίκα και Βασίλη Μπισμπίκη.
Λίγα λόγια για το έργο
Ιστορικά στα 1861, στη Ρωσία του Τσάρου, προωθείται μια σειρά μεταρρυθμίσεων για την τυπική κατάργηση της δουλείας ενώ η επαρχία συνθλίβεται από τις επιδημίες, τη φτώχεια και την παντελή έλλειψη κάθε βασικής υποδομής. Γέννημα των συνθηκών και προπομπός των ιδεών που αργότερα θα εκφραστούν μέσω της Οκτωβριανής Επανάστασης, είναι ο Βάνιας.
Η διαχείριση ενός οικογενειακού κτήματος, ιδιοκτησίας του γαμπρού του Βάνια για τον οποίο ο τελευταίος εργάζεται με πίστη και προσήλωση, αποτελεί τον πυρήνα γύρω από τον οποίο αναπτύσσεται μια ιστορία για τα οράματα που διαψεύστηκαν, τις ιδέες που προδόθηκαν, τα πάθη που άδοξα σβήστηκαν και τις ανθρώπινες σχέσεις που χτίζονται για να γκρεμιστούν, σε ένα συγκλονιστικά σύγχρονο σχόλιο για την «ατάραχη» ζωή της επαρχίας που αλλοτριώνει σε βάθος και καταρρακώνει ανθρώπους και συνειδήσεις.
Οι ήρωες στο Θείο Βάνια, διαχρονικοί και δραματικά επίκαιροι, βιώνουν τη φθορά και την ήττα του χρόνου, υποταγμένοι σε μια καθημερινότητα που τους διαλύει. Είναι τραγικοί ακριβώς γιατί γνωρίζουν πως έχουν ήδη χάσει και ανέλπιδα αναμένουν το τέλος.
ΒΑΝΙΑΣ: (…) Θα ΄θελα να μπορούσα να διαγράψω το παρελθόν. Να ξυπνήσω ένα πρωί, να έχει ήλιο και ησυχία και ν΄ αρχίσω μια καινούργια ζωή. Να μην υπάρχει παρελθόν. Ν΄ αρχίσω απ’ την αρχή. Αλλά πως ν’αρχίσω; Με τι ν’ αρχίσω; (Μετάφραση Δημοσθένης Παπαδόπουλος)
Μετάφραση – Δραματουργική Επεξεργασία – Φωτισμοί- Μουσική επιμέλεια: Δημοσθένης Παπαδόπουλος
Σκηνικά: Σταύρος Λίτινας // Κοστούμια: Ηλένια Δουλαδίρη // Βοηθός σκηνοθέτη: Στεφανία Βλάχου // Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφιδάς
Παίζουν: Δημοσθένης Παπαδόπουλος, Θάλεια Ματίκα, Βασίλης Μπισμπίκης, Σοφία Πανάγου, Θεόδωρος Κανδηλιώτης, Δημήτρης Διακοσάββας, Δημήτρης Καπετανάκος, Μάνος Καζαμίας.
Μέρες – ώρες παραστάσεων: Από τις 14 του Νοέμβρη: Δευτέρα & Τρίτη στις 21.00
17 ευρώ γενική είσοδος, 14 ευρώ (φοιτητές, δάσκαλοι, καθηγητές και άνω των 65), 10 ευρώ (Κάτοχοι κάρτας ΟΑΕΔ).
Θέατρο ΑΝΕΣΙΣ, Λ. Κηφισίας 14, Αμπελόκηποι, Τηλ.210 7488881-2
Κινηματογράφος
“Μήδεια” – Όταν η Κάλλας συνάντησε τον Παζολίνι
Με αφορμή την συμπλήρωση 40 χρόνων από τον θάνατο της Μαρίας Κάλλας, η NEW STAR αποδίδοντας φόρο τιμής στην μεγάλη καλλιτέχνιδα θα προβάλλει, στο ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema από την Πέμπτη 7 του Δεκέμβρη, την πρώτη και μοναδική της εμφάνιση στην μεγάλη οθόνη, στην ταινία “Μήδεια” (1969) του Πιέρ Πάολο Παζολίνι.
Μια μυθική ιστορία αγάπης, προδοσίας και εκδίκησης. Η Μήδεια είναι μια συναρπαστική σύγκρουση των φροϋδικών και μαρξιστικών θεωριών από τον πιο αμφιλεγόμενο σκηνοθέτη της Ιταλίας. Το δράμα του Ευριπίδη προσαρμοσμένο υπό το ανατρεπτικό όραμα του Παζολίνι για τις προσωπικές και εθνικές συγκρούσεις, με την Μαρία Κάλλας να προσφέρει μια εξαιρετική ερμηνεία ως η υψηλή ιέρεια Μήδεια, της οποίας η αγάπη απειλείται από τη διεφθαρμένη πολιτική φιλοδοξία. Σε ένα ζωντανό και αισθητικά προκλητικό θέαμα, η ταινία είναι ένα πολύπλοκο μείγμα κλασικής μυθολογίας και σύγχρονης κοινωνικής κριτικής.
Ο Ιάσωνας επιστρέφει από την αργοναυτική εκστρατεία, έχοντας το Χρυσόμαλλο Δέρας κι είναι έτοιμος να παντρευτεί την Γλαύκη, κόρη του Κρέοντα. Κάνοντας, όμως αυτό, εγκαταλείπει την σύζυγό του που υποφέρει, τη Μήδεια, που είναι επίσης και η μητέρα των δύο παιδιών του. Όταν ο βασιλιάς εξορίζει τη Μήδεια, εκείνη καταστρώνει ένα δόλιο σχέδιο εκδίκησης. Ο Παζολίνι μένοντας πιστός στον μύθο γυρίζει το μεγαλύτερο μέρος της ταινίας στην Καππαδοκία, ενώ την πλαισιώνει μουσικά με ακούσματα κλασικής ιρανικής μουσικής, παραδοσιακής ιαπωνικής μουσικής και άλλα έθνικ παραδοσιακά κομμάτια τονίζοντας έτσι την πρωτόγονη φύση των ανθρώπων της Μήδειας μέσα από ιεροτελεστίες και ανθρωποθυσίες.
Σενάριο/Σκηνοθεσία: Πιερ Πάολο Παζολίνι
Πρωταγωνιστούν: Μαρία Κάλλας, Μάσιμο Τζιρότι, Λορέν Τερζιέφ, Τζουζέπε Τζεντίλε
Μουσική: Έλσα Μοράντε // Φωτογραφία: Ένιο Γκουαρνιέρι // Παραγωγή: Φράνκο Ροσσελίνι
«Όταν ο Μαρξ συνάντησε τον Ένγκελς»
Η ταινία του Ραούλ Πεκ «Όταν ο Μαρξ συνάντησε τον Ένγκελς» από το Σάββατο 2 του Δεκέμβρη στο ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema, ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ 42-46, ΠΛΑΤΕΙΑ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ (ΜΕΤΡΟ Βικτώρια) Τηλ.210 8220008, 210 8220023
“Ο πρωτότυπος τίτλος της ταινίας είναι “Ο νεαρός Μαρξ”, αλλά η ελληνική μετάφραση κάνει μια ουσιαστική προσθήκη κι είναι από τις λίγες φορές που δεν κάνει του κεφαλιού της, αλλάζοντας τα φώτα στον τίτλο μιας ταινίας. Γιατί όσο αλήθεια είναι πως ο μαρξισμός δε θα υπήρχε προφανώς χωρίς το Μαρξ, άλλο τόσο καθοριστική ήταν και η συμβολή του Ένγκελς, τόσο στο θεωρητικό κομμάτι, όσο κι από την άποψη της υλικής, οικονομικής στήριξης στον αχώριστο σύντροφό του, για να προχωρήσει απερίσπαστος στη συγγραφή του Κεφαλαίου.” Διαβάστε τη συνέχεια εδώ.
«Όταν ο Μαρξ συνάντησε τον Ένγκελς» // Διάρκεια: 118 λεπτά
Δείτε το trailer της ταινίας:
Γερμανία – Γαλλία – Βέλγιο, 2017 // Παραγωγή: Νικολά Μπλαν, Ρομπέρ Γκεντιγκιάν, Ρεμί Γκρελετί, Ραούλ Πεκ // Σκηνοθεσία: Ραούλ Πεκ // Σενάριο: Πασκάλ Μπονιτζέρ, Ραούλ Πεκ, // Φωτογραφία: Κόλια Μπραντ // Μοντάζ: Φρεντερίκ Μπρους // Μουσική: Αλεξέι Εγκί // Πρωταγωνιστούν: Ογκουστ Ντιλ, Στεφάν Κοναρσκέ, Βίκι Κριπς, Ολιβιέρ Γκουρμέ, Χάνα Στιλ
“ΜΝΗΜΕΣ” το συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ του Νίκου Καβουκίδη, στο STUDIO
Μέσα από πλούσιο αρχειακό υλικό, ανέκδοτα πλάνα από εύφλεκτο αρνητικό των 35mm των πρωτοπόρων κινηματογραφιστών της εποχής 1936-1952 οι θεατές μεταφέρονται σε μια από τις κρισιμότερες περιόδους του νεότερου Ελληνισμού: δικτατορία Μεταξά-Έπος του ’40 και μεγαλείο της Εθνικής Αντίστασης-εμφύλιος σπαραγμός. Εικόνες από τις χρονικές περιόδους που συντάραξαν τη χώρα: δικτατορία Μεταξά, Αλβανικό Έπος, γερμανική Κατοχή, Αντίσταση, Απελευθέρωση, βρετανική απόβαση, Δεκεμβριανά, Εμφύλιος, έκτακτα στρατοδικεία, Μακρόνησος.
«Τα ανεκτίμητα και πρωτοπαρουσιαζόμενα “ντοκουμέντα” της εποχής, έργο τολμηρών και πρωτοπόρων οπερατέρ, όπως μάλιστα υπομνηματίζονται, από φωνές γνωστών ηθοποιών, με αποσπάσματα έργων έγκριτων πνευματικών ανθρώπων και μεγάλων λογοτεχνών μας, εμπεριέχουν τον ίδιο τον βαθύτερο πυρήνα του μεγάλου πόνου που προκαλούν και την “κάθαρση” της πρόδηλης διαδοχής τους», σημειώνει ο Νίκος Καβουκίδης για την τέταρτη σκηνοθετική δουλειά του.
Σχεδόν 60 χρόνια βρίσκεται πίσω από την κάμερα, καταξιωμένος διευθυντής φωτογραφίας και μοντέρ με μεγάλη συνεισφορά στον χώρο του κινηματογράφου κυρίως, της τηλεόρασης και του θεάτρου. Γιος του πρωτοπόρου κινηματογραφιστή Γιώργου Καβουκίδη, μυήθηκε από εκείνον στα μυστικά της τέχνης και από τα 15 χρόνια του άρχισε να συνεργάζεται με τη Φίνος Φιλμ. Βοηθός οπερατέρ και μοντέρ, εκπαιδευόμενος από τον Φίνο και τον Ντίνο Κατσουρίδη με σπουδές, αργότερα, στην Ιταλία, ο Νίκος Καβουκίδης συνεργάστηκε με τους σημαντικότερους Έλληνες σκηνοθέτες.
Στο καινούργιο ντοκιμαντέρ «ΜΝΗΜΕΣ» ακούγονται οι φωνές των:
Γιώργου Μιχαλακόπουλου, Σοφίας Ρούμπου, Θανάση Κουρλαμπά, Θεοδώρας Σιάρκου, Μαρίας Καβουκίδη, Κώστα Κουκουλίνη και της μικρής Σοφούλας.
Στο STUDIO το ντοκιμαντέρ για τον ΔΣΕ «Τι κι αν έπεσε ο Γράμμος, εμείς θα νικήσουμε»
Ένα ντοκιμαντέρ – μοναδικό ιστορικό ντοκουμέντο, με πρωτότυπο υλικό από το κινηματογραφικό συνεργείο του ΔΣΕ, ηχητικά ντοκουμέντα της εποχής, αλλά και νεότερο υλικό και πλάνα σύγχρονα από τους χώρους δράσης του ΔΣΕ, που δένουν με σύγχρονα πλάνα από τα βουνά και τις άλλες περιοχές που απλώθηκε η δράση του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας.
Η σκηνοθετική ομάδα, με τη σκηνοθετική επιμέλεια του Κώστα Σταματόπουλου, δούλεψε με αρχεία αντλήθηκαν κατά κύριο λόγο από το ιστορικό Αρχείο του ΚΚΕ αλλά και κρατικά αρχεία της ΕΡΤ και του Πολεμικού Μουσείου, ενώ έκανε και γυρίσματα στα ίδια τα βουνά όπου ανέπτυξε τη δράση του ο ΔΣΕ.
Στη 1 ώρα και 45 λεπτά της προβολής περνούν από την οθόνη οι σημαντικότερες στιγμές της τρίχρονης εποποιίας του ΔΣΕ. Ένας φόρος τιμής στους νεκρούς, σε όσους έπεσαν στα χαρακώματα με το όπλο στο χέρι, στα εκτελεστικά αποσπάσματα, στις φυλακές και εξορίες.
Η ταινία προβάλλεται στον ιστορικό κινηματογράφο τέχνης STUDIO new star art cinema, Σάββατο – Κυριακή, στις 14:30.
STUDIO new star art cinema / ΣΠΑΡΤΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ 33 ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΜΕΡΙΚΗΣ / Τηλ 210-8640054
Εισ.: € 7.00, // Παιδ.-φοιτ./ άνω των 65 & Εκπαιδευτικοί/Ατέλεια/Στρατιωτικο €5.00, // Άνεργοι €3.00. // Οικογενειακό πακέτο τριών ατόμων €10.00. // Κάθε ΔΕΥΤΕΡΑ τα δύο άτομα € 7,00, κάθε ΤΡΙΤΗ-ΤΕΤΑΡΤΗ €5.00. // Parking διαθέσιμο κάτω από τον κινηματογράφο
Το τελευταίο σημείωμα
Τέσσερα χρόνια μετά την επιτυχημένη και πολυβραβευμένη «Μικρά Αγγλία», ο Παντελής Βούλγαρης, σκηνοθέτης των μεγάλων και αγαπημένων από τον κόσμο κινηματογραφικών επιτυχιών «Νύφες», «Ψυχή Βαθιά», «Η Φανέλα με το 9», «Πέτρινα Χρόνια» επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη με την ταινία «Το Τελευταίο Σημείωμα». Στη νέα του κινηματογραφική δουλειά ο Βούλγαρης καταπιάνεται με μια από τις πιο γνωστές σελίδες της πρόσφατης ελληνικής ιστορίας, την εκτέλεση από τους Γερμανούς κατακτητές 200 κομμουνιστών την 1η Μάη 1944 στην Καισαριανή, ως αντίποινα για τη δράση της ελληνικής αντίστασης.
Ο Παντελής Βούλγαρης, με την Ιωάννα Καρυστιάνη («Μικρά Αγγλία», «Νύφες») να υπογράφει το σενάριο, θα μας μεταφέρουν στο στρατόπεδο συγκέντρωσης του Χαϊδαρίου το διάστημα πριν την Πρωτομαγιά του ’44, και θα μας γνωρίσουν τους ανθρώπους πίσω από τα τραγικά γεγονότα.
Κεντρικό πρόσωπο της ιστορίας ο 34χρονος Ναπολέων Σουκατζίδης, Κρητικός μικρασιατικής καταγωγής, αγωνιστής του λαϊκού κινήματος και κρατούμενος σε εξορίες και φυλακές από το 1936. Την περίοδο της φυλακής του στο Χαϊδάρι, εκτελούσε χρέη διερμηνέα του Γερμανού Διοικητή του στρατοπέδου, Καρλ Φίσερ. Μπροστά από τα μάτια του περνούσε όλο το δράμα της γερμανικής αγριότητας στα Κατοχικά χρόνια, με τον ίδιο συνεχώς μάρτυρα βασανιστηρίων, τραγικών περιστατικών και βαριάς ατμόσφαιρας στους θαλάμους με το πλήθος των συγκρατούμενων του. Πολλές ζωές, πολλές μικρές ιστορίες φόβου, φιλίας, συντροφικότητας, ελπίδας, ονειροπόλησης.
Σκηνοθεσία: Παντελής Βούλγαρης
Σενάριο: Ιωάννα Καρυστιάνη
Παίζουν: Ανδρέας Κωνσταντίνου, Αντρέ Χένικε, Μελία Κράιλινγκ.
Προβάλλεται σε δεκάδες αίθουσες στην Αθήνα και σε διάφορα σημεία στην Αττική.
«Το εξοχικό μας στην ουτοπία»
Αυτό έχοντας κατά νου προτείναμε τo θέμα της έκθεσης “το εξοχικό μας στην ουτοπία” στον Δήμο Πατρέων για να γίνει στην Αγορά Αργύρη, από 1-15 Δεκεμβρίου 2017.
Πρόκειται για μια έκθεση από κοινού δύο καλλιτεχνικών φορέων του ΟΡΙΖΟΝΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ από την Αθήνα και της ‘’ 4ΑΡΤ +’’ από την Πάτρα με συμμετοχή 99 + Εικαστικών Καλλιτεχνών, αλλά και Αρχιτεκτόνων, Φωτογράφων, Κεραμιστών όσο και Θεωρητικών, από όλη την Ελλάδα.
Είναι μια έκθεση η οποία θέλει κι αυτή να βάλει ένα λιθαράκι σε θέματα που μας προβληματίζουν .Τι είναι εν τέλει η πραγματικότητα σε σχέση με τη φαντασία; Ποια είναι η θέση της ουτοπίας (που κάνει την ζωή μας καλύτερη γιατί υπάρχει το όραμα… ) και της τέχνης στην ζωή μας;
Νέος, ηλικιωμένος,πρόσφυγας, άνεργος, οι προβληματισμοί αυτοί υπάρχουν αλλάζοντας ένταση και μορφή…
Μέσα στο περιβάλλον κρίσης, όλοι μας βιώνουμε αρνητικά συναισθήματα, στριμωγμένοι, χωρίς τη θέλησή μας, στο ρόλο του θεατή χωρίς δυνατότητα συμμετοχής.
Πρέπει να ονειρευτούμε, γιατί χωρίς όνειρα δεν ξέρουμε προς τα πού περπατάμε…
Πόσο επιτρέπουμε στον εαυτό μας να φανταστεί ή και να μπει στην διαδικασία να υλοποιήσει τη φαντασία του, θέτοντας στόχους, οράματα και διεξόδους;
Όπως ένα εξοχικό στην Ουτοπία…
Ίσως η τέχνη να είναι το κλειδί…
Τι θα μπορούσε να είναι το εξοχικό μας στην ουτοπία;
Αναρωτηθήκαμε σε τι συνίσταται η κατοικία, το σπιτικό δηλαδή.
Τι μένει αν αφαιρέσουμε από ένα σπίτι τους τοίχους, τις κολώνες, την οροφή, το δάπεδο, τα έπιπλα;
Μνήμες απ’ το παρελθόν,μόνο;…
Και το μέλλον;
Η έκθεσή μας αναζητά νέα σχέδια, ζωγραφικά έργα, αρχιτεκτονικές προτάσεις, φανταστικές λύσεις, προθέσεις, κείμενα για το μέλλον αυτού του τόπου ή και ό,τι άλλο τέλος πάντων, μας δυναμώνει και αξίζει να προβληθεί κάτι που εσείς θα μας πείτε αν το πετύχαμε.
Η Πάτρα αποτελεί προνομιακό πεδίο (και αγαπημένο τόπο) με πολλαπλές εγγραφές μνήμης αλλά και μέλλοντος.
Ενός μέλλοντος πολλά υποσχόμενου, που όμως καθυστερεί.
Φιλοδοξούμε η έκθεση μας να γίνει αφορμή για ερευνητικές εργασίες (και workshop) σε συνεργασία με την Ακαδημαϊκή κοινότητα. Είτε πρόκειται για μεγάλα έργα, είτε για την καθημερινότητα, να υπάρξουν λύσεις για το προσφυγικό, τους άστεγους, τους άνεργους ή γιατί όχι – για μας τους ίδιους. Νοιώθουμε ότι υπάρχει ανάγκη για διάλογο με την τοπική κοινωνία, για μια νέα ποιότητα ζωής.
Πιστεύουμε ότι ο δημόσιος χώρος πρέπει να ξαναγίνει χώρος υποδοχής της τέχνης και των νέων ιδεών, άρα και χώρος δημοκρατίας.
Το μέσο που έχουμε για να συνεισφέρουμε σε κάτι τέτοιο, δεν είναι παρά ο εικαστικός λόγος, οι προτάσεις και βέβαια η κοινή δράση με όλους τους φορείς πάνω απ’ τα χρονικά όρια και σε βάθος χρόνου με τις δεδομένες συνθήκες.
Συμμετέχουν 99 εικαστικοί καλλιτέχνες: (αν δεν μας διαφεύγει τίποτα..) Δείτε εδώ.
«…και ποιώντας τα να κλαις» – Έκθεση με έργα του γλύπτη της Αντίστασης, Μιχάλη Κάσση
Ο Μιχάλης Κάσσης χαρακτηρίζεται από πολλούς ως ο «γλύπτης της Αντίστασης», λόγω του πλούσιου έργου που παρουσιάζει με μνημεία σχετικά με την Εθνική Αντίσταση. Είναι γλύπτης, ζωγράφος, λογοτέχνης, λαογράφος, πλάστης και μύστης και θεωρείται μια από τις πιο γνήσιες και πηγαίες φωνές της γλυπτικής του τόπου μας.
Έκθεση με έργα του Μιχάλη Κάσση, θα είναι ανοικτή στο κοινό από το Σάββατο 25 του Νοέμβρη έως και την Κυριακή 17 του Δεκέμβρη, στο Δημαρχείο Χαϊδαρίου (Λ. Αθηνών και Καραϊσκάκη).
Τα εγκαίνια της έκθεσης θα γίνουν σήμερα Σάββατο 25 του Νοέμβρη, στις 19:00. Για τον καλλιτέχνη και το έργο του θα μιλήσει η Κωνσταντίνα Λέκκα – Κωτσινά.
Μέρες και ώρες λειτουργίας: Δευτέρα έως Παρασκευή 10:00 με 13:00 και 18:00 με 21:00, Σάββατο 17:00 με 20:00, Κυριακή 10:00 με 13:00.
Είσοδος ελεύθερη
52α Δημήτρια – Θεσσαλονίκη: Revolution in Art Πολυμεσική Έκθεση
Η Οχτωβριανή Επανάσταση του 1917 τοποθετείται στο επίκεντρο της ψηφιακής έκθεσης η οποία παρακολουθεί την ανάπτυξη των εικαστικών τεχνών στη Ρωσία μέσα από το έργο ρηξικέλευθων καλλιτεχνών, ομάδων και κινημάτων στο διάστημα από το 1900 έως το 1923, παράλληλα με τις ιστορικές εξελίξεις.
Φιλοξενώντας εικόνες προερχόμενες στην πλειοψηφία τους από τη συλλογή και το αρχείο Κωστάκη του ΚΜΣΤ, η έκθεση αποτυπώνει το όραμα της κοινωνικοπολιτικής αλλαγής σε συνδυασμό με τις ραγδαίες επιστημονικές εξελίξεις και τις κοινωνικές αλλαγές που σημειώθηκαν την περίοδο εκείνη, δημιουργώντας τις ιδεολογικές, φιλοσοφικές και υλικές προϋποθέσεις οι οποίες οδήγησαν στο εκρηκτικό αισθητικό φαινόμενο της ρωσικής πρωτοπορίας στις τέχνες.
Concept: Έλλη Χρυσίδου // Έρευνα: ΚΜΣΤ, Μαρία Τσαντσάνογλου // Ειδικός Σύμβουλος, Ερευνητής: Igor Voronkov // Σχεδιασμός έκθεσης: Εμμανουήλ Παπαδόπουλος // Σκηνογραφία: Γιάννης Κατρανίτσας // Επεξεργασία Οπτικοακουστικού Υλικού: Γαβρίλος Ψαλτάκης // Συντονισμός: Βίκυ Δαλκράνη (HELEXPO), Δημήτρης Κουρκουρίδης (IEE), Λέλα Τσεβεκίδου, Σοφία Συμεωνίδου (Διεύθυνση Πολιτισμού, Δήμου Θεσσαλονίκης), Λυδία Χατζηιακώβου (ArtBOX) // Βοηθός για τη Συλλογή΄Υλικού: Αγγελική Χαριστού (ΚΜΣΤ) // Ενοικίαση Οπτικοακουστικού Εξοπλισμού: DIAPASON // Δικαιώματα ταινιών, Ποτέμκιν, Οκτώβρης και Απεργία: New Star
Σημ: Οι περισσότερες εικόνες ανήκουν στη Συλλογή Κωστάκη του ΚΜΣΤ
ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗ: Δήμος Θεσσαλονίκης -52α Δημήτρια, Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, ΔΕΘ -HELEXPO – ARTECITYA
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΚΘΕΣΗΣ: 1/10–03/12/2017
Δευτέρα-Παρασκευή 11:00-14:00, Σάββατο 11:00-14:00 & 17:00-21:00, Κυριακή 11:00-14:00
ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΟΥ ΡΩΣΙΚΟΥ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟΥ
Περίπτερο 2 ΔΕΘ-HELEXPO
Εκθέσεις
Ο Γιώργος Σεφέρης και η ποίησή του μέσα από τη ζωγραφική και τη φωτογραφία
Θεματική έκθεση με τίτλο «Όταν το φως χορεύει, μιλώ δίκαια. Ο Γιώργος Σεφέρης και η ποίησή του μέσα από τη ζωγραφική και τη φωτογραφία», θα πραγματοποιηθεί από 3 του Νοέμβρη 2017 έως 21 του Γενάρη 2018, στο Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών & Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη.
Στην έκθεση θα παρουσιαστούν χειρόγραφα, προσωπικά αντικείμενα, έργα και αντικείμενα που ο ίδιος ζωγράφισε, το Νόμπελ που του απονεμήθηκε από τη Σουηδική Ακαδημία το 1963, πρωτότυπα έργα κορυφαίων Ελλήνων καλλιτεχνών, που εμπνεύστηκαν ή εμπνέονται από την ποίηση του Σεφέρη. Δείτε εδώ περισσότερα.
Διάρκεια: 3 Νοέμβρη 2017 – 21 Γενάρη 2018
Είσοδος: 6 ευρώ, 3 ευρώ (για φοιτητές, για μαθητές από 12 έως 18 ετών, για άτομα άνω των 65 ετών), δωρεάν (για ανέργους, για μαθητές έως 12 ετών)
Βασ.Σοφίας 9 & Μέρλιν 1, 10671, Αθήνα
Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή: 10:00-18:00 // Πέμπτη: 10:00-20:00 (Οκτώβρης-Μάης)
Θησαυροί από το Μουσείο της Σαγκάης στο Μουσείο Ακρόπολης
Θησαυροί από το Μουσείο της Σαγκάης: Από το Σάββατο 28 Οκτώβρη 2017 έως τη Δευτέρα, 30 Απρίλη 2018, με ελεύθερη είσοδο.
Η συνεργασία του Μουσείου Ακρόπολης με το Μουσείο Σαγκάης
Η εκθεσιακή δράση «Θησαυροί από το Μουσείο της Σαγκάης» υλοποιεί μέρος των στόχων που έθεσε το Μνημόνιο Συνεργασίας που έχουν υπογράψει τα δύο Μουσεία. Αντίστοιχη δράση θα πραγματοποιηθεί στο Μουσείο Σαγκάης (11 Ιανουαρίου – 8 Απριλίου 2018) με την παρουσίαση δύο αριστουργημάτων του Μουσείου της Ακρόπολης, του μαρμάρινου αγάλματος της αρχαϊκής Κόρης 670 (520-510 π.Χ.) και ενός ερυθρόμορφου καλύμματος λεκανίδας με διονυσιακή σκηνή (350-325 π.Χ.). Οι δύο αυτές δράσεις αποτελούν το πρώτο από τα πολλά βήματα που θα γίνουν στο πλαίσιο της συμφωνίας πολιτιστικών ανταλλαγών ανάμεσα στα δύο Μουσεία.
Τα έργα τέχνης που θα φιλοξενηθούν στο Μουσείο Ακρόπολης
Το πρώτο έργο τέχνης που θα φιλοξενηθεί στο Μουσείο της Ακρόπολης στο πλαίσιο της δράσης «Θησαυροί από το Μουσείο της Σαγκάης» είναι μια χάλκινη τελετουργική λεκάνη που είχε κατασκευαστεί για την πριγκίπισσα Zi Zhong Jiang (770 – ύστερος 7ος αι. π.Χ.) και χρησίμευε ως αγγείο νερού για το πλύσιμο των χεριών πριν από τις ιεροτελεστίες και τα συμπόσια. Η καινοτόμα διακόσμηση του σκεύους με σχηματοποιημένα ζωόμορφα μοτίβα και ειδώλια, μοναδική στα χάλκινα σκεύη της εποχής, καθιστά τη λεκάνη του Μουσείου της Σαγκάης ένα πραγματικά σπάνιο αριστούργημα της Κινεζικής χαλκοτεχνίας.
Το δεύτερο έργο τέχνης είναι ένας εικονογραφημένος χάρτινος κύλινδρος του Κινέζου ζωγράφου Wu Hong της Δυναστείας των Τσίνγκ (17ος αι. μ.Χ.) με τίτλο «Ταξιδεύοντας κατά μήκος του Διάφανου Ποταμού». Ο κύλινδρος απεικονίζει ένα ειρηνικό τοπίο με βουνά, ποτάμια, αγροικίες, περίπτερα, γέφυρες, βάρκες και ανθρώπινες μορφές ανάμεσά τους, περιγράφοντας έναν κόσμο ιδεατό ή έναν παράδεισο, που στα κινεζικά ονομάζεται shi-wai-tao-yuan. Η λεπτότητα και η ακρίβεια της πινελιάς του καλλιτέχνη προσδίδουν μοναδική αξία στο έργο αυτό, στο οποίο κυριαρχεί η ρεαλιστική απόδοση ενός τοπίου που μπορεί κανείς να δει, να περιπλανηθεί σε αυτό και να το βιώσει.
Χρήσιμες πληροφορίες για τους επισκέπτες
Τα δύο αντικείμενα της εκθεσιακής δράσης «Θησαυροί από το Μουσείο της Σαγκάης» θα εκτίθενται στο ισόγειο του Μουσείου της Ακρόπολης από τις 28 Οκτώβρη 2017 έως τις 30 Απρίλη 2018, τις μέρες & ώρες λειτουργίας του Μουσείου.
Για την είσοδο των επισκεπτών στον χώρο δεν απαιτείται εισιτήριο.
Το Μουσείο Σαγκάης
Το Μουσείο της Σαγκάης ιδρύθηκε το 1952 για να στεγάσει έργα της αρχαίας Κινεζικής τέχνης. Εκατόν σαράντα χιλιάδες αντικείμενα, από το ένα εκατομμύριο έργα τέχνης που απαρτίζουν τις συλλογές του, έχουν χαρακτηριστεί εθνικοί θησαυροί. Οι συλλογές του Μουσείου της Σαγκάης καλύπτουν ένα ευρύ χρονικό φάσμα, από την Νεολιθική περίοδο έως τις αρχές του 20ου αιώνα, και είκοσι μία κατηγορίες εκθεμάτων, όπως χάλκινα κεραμικά και καλλιγραφικά έργα, πίνακες ζωγραφικής, έργα από νεφρίτη και ελεφαντόδοντο, σκεύη από μπαμπού και λακαρισμένο ξύλο, μαντικά οστά, σφραγίδες, νομίσματα και τέχνεργα των εθνικών μειονοτήτων. Οι συλλογές των χάλκινων, της κεραμικής, της καλλιγραφίας και της ζωγραφικής είναι από τις καλύτερες στον κόσμο. Αριστουργήματα και θησαυροί του Μουσείου έχουν παρουσιαστεί σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο ενώ το ίδιο το Μουσείο υποδέχεται κάθε χρόνο περισσότερους από δύο εκατομμύρια επισκέπτες.
Αντικείμενα της παιδικής ηλικίας από 4 ηπείρους, στο Moυσείο Μπενάκη Παιχνιδιών
Το Moυσείο Μπενάκη Παιχνιδιών με πυρήνα την συλλογή της Μαρίας Αργυριάδη, η οποία συγκαταλέγεται στις δέκα καλύτερες της Ευρώπης, παρουσιάζει παιχνίδια, βιβλία, έντυπα, ρουχισμό και αντικείμενα της παιδικής ηλικίας από την Ευρώπη, την Αφρική, την Ασία και την Αμερική.
Η ελληνική συλλογή περιλαμβάνει βρεφικά και παιδικά παιχνίδια και άλλα αντικείμενα από τους αρχαίους έως τους νεότερους χρόνους: χειροποίητα παραδοσιακά παιχνίδια, πανηγυριώτικα και εμπορικά παιχνίδια του 20ού αι., επιτραπέζια παιχνίδια, καθώς και ομαδικά παιχνίδια δρόμου και παιδικά έθιμα. Ξεχωρίζουν τα παιχνίδια που έφτιαξαν μέλη των Κ.Α.Π.Η. (Κέντρων Ανοιχτής Προστασίας Ηλικιωμένων), αναβιώσεις αυτών που έπαιζαν ως παιδιά.
Η ευρωπαϊκή συλλογή αποτελείται από αστικά και λαϊκά παιχνίδια από το 18ο έως τον 20ό αι., κυρίως από την Αγγλία, τη Γαλλία και τη Γερμανία, καθώς και από ευρωπαϊκές κούκλες με φορεσιές από διάφορες περιοχές της Ελλάδας.
ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ – Λεωφ. Ποσειδώνος 14 & Τρίτωνος 1, 175 61 Παλ. Φάληρο
Μέρες και ώρες λειτουργίας: Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή: 10:00 – 18:00
Επικοινωνία: τηλ. 213 0258498
«Αρχαία κινεζική επιστήμη και τεχνολογία» – Αξιοθαύμαστα τεχνολογικά επιτεύγματα του κινεζικού πολιτισμού παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Το Μουσείο Ηρακλειδών θα παρουσιάσει στα δυο κτίριά του (Ηρακλειδών 16 και Απ. Παύλου 37, Θησείο) την έκθεση «Αρχαία κινεζική επιστήμη και τεχνολογία» του Μουσείου Επιστήμης και Τεχνολογίας της Κίνας από τις 23 του Σεπτέμβρη 2017 έως και τις 29 του Απρίλη 2018, ενώ αντίστοιχα θα παρουσιαστεί στη συνέχεια στο Πεκίνο η έκθεση «ΕΥΡΗΚΑ. Επιστήμη, τέχνη και τεχνολογία των αρχαίων Ελλήνων».
Η ανταλλαγή εκθέσεων μεταξύ του Μουσείου Ηρακλειδών στην Αθήνα και του Μουσείου Επιστήμης και Τεχνολογίας της Κίνας (ΜΕΤΚ) στο Πεκίνο, θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο του Έτους Πολιτιστικών Ανταλλαγών και Συνεργασίας Πολιτιστικών Βιομηχανιών Ελλάδας-Κίνας.
«Αρχαία κινεζική επιστήμη και τεχνολογία»
Η έκθεση «Αρχαία κινεζική επιστήμη και τεχνολογία», με εκθέματα από το Μουσείο Επιστήμης και Τεχνολογίας της Κίνας στο Πεκίνο, θα παρουσιάσει για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό μερικά από τα πιο αξιοθαύμαστα τεχνολογικά επιτεύγματα του κινεζικού πολιτισμού, ενός από τους αρχαιότερους στον κόσμο, τα οποία καλύπτουν ένα ευρύ επιστημονικό φάσμα, από την αστρονομία και τη ναυσιπλοΐα μέχρι τις τεχνικές ύφανσης, την κατασκευή χαρτιού, την τυπογραφία, τη σεισμογραφία, κλπ. Επιπλέον, οι επισκέπτες θα έχουν τη μοναδική ευκαιρία να συμμετάσχουν σε βιωματικές δραστηριότητες και επιδείξεις της αρχαίας κινεζικής υφαντικής τέχνης, των παραδοσιακών μεθόδων κατασκευής χαρτιού και εκτύπωσης, κ.ά. Δείτε εδώ περισσότερα.
Έκθεση
Van Gogh Alive – the experience: Βιωματικό «ταξίδι» στο έργο του Βίνσεντ Βαν Γκογκ
3.000 πίνακες, σκίτσα και κινούμενες εικόνες προβάλλονται μέσω του συστήματος υψηλής τεχνολογίας SENSORY4™ σε τοίχους, κολώνες, οροφές, πάτωμα, σ’ ένα χώρο 1.500 μ2 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, ενώ 40 και πλέον πολυκάναλοι προβολείς υψηλής ευκρίνειας με ήχο υψηλής πιστότητας δημιουργούν μία τριασδιάστατη απεικόνιση στις πολλαπλές αυτές επιφάνειες. Οι ρέουσες εικόνες που γίνονται ένα σώμα με τους ψηφιακούς ήχους, γεμίζουν τον χώρο με πλούσιες προσλαμβάνουσες για όλες τις αισθήσεις, δημιουργώντας μία μαγευτική ατμόσφαιρα. Η βιωματική έκθεση Van Gogh Alive – the experience με περισσότερους από 10.000.000 θεατές σ’ όλο τον κόσμο, έρχεται για 4 μήνες στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, από τις 7 του Νοέμβρη έως και τις 5 του Μάρτη 2018.
Πρόκειται για έναν διαφορετικό τρόπο προσέγγισης της εικαστικής δημιουργίας, που «ζωντανεύει» ένα εντυπωσιακό πολυθέαμα για όλες τις ηλικίες. Τα διαχρονικά αριστουργήματα ζωντανεύουν και ο επισκέπτης γίνεται αναπόσπαστο κομμάτι τους. Αποσυντίθενται και ανασυντίθενται, αποκαλύπτουν την εποχή που εμπνεύστηκαν, το πώς ολοκληρώθηκαν, από που προήλθαν τα ερεθίσματα της κατασκευής τους. Εμπλέκονται με τη ζωή και τα βιώματα του δημιουργού τους, μας συνοδεύουν μέσα από τις πολύχρωμες στοές της έκθεσης σ’ ένα ταξίδι στα μέρη που ο Βαν Γκογκ έζησε και δημιούργησε στο Άμστερνταμ, στην Προβηγκία, στο Παρίσι.
Σ’ αυτήν τη διαδικασία ο θεατής αφού ενσωματωθεί κυριολεκτικά ως συστατικό της στοιχείο, παρεμβαίνει ακολούθως και ο ίδιος με την σειρά του σ’ αυτήν, μέσω των social media σε πραγματικό χρόνο και χώρο. Οι παρεμβάσεις του προβάλλονται μέσα στην ίδια την έκθεση στο Facebook & Twitter Wall, ενώ διαχέονται και σ’ όλους τους υπόλοιπους επισκέπτες, σε μία αναγωγή της συγκινησιακής εξατομικευμένης εμπειρίας σε συλλογική. Μέσω τις καθολικής επικοινωνίας με την τέχνη, που διασφαλίζει και την απόλυτη σε βάθος επικοινωνία του θεατή – επισκέπτη, με τα έργα αλλά και τον δημιουργό τους. Δείτε εδώ βίντεο.