Δευτέρα 18 Δεκέμβρη 2017 – Τι… παίζει σήμερα;

Μουσική, Θέατρο, Κινηματογράφος, Εικαστικά, Βιβλίο, Εκθέσεις και άλλες εκδηλώσεις – προτάσεις για έξοδο.

Εκδήλωση

Ο Δεκέμβρης του ’44 «συναντά» τον Οχτώβρη του ’17 
Πανελλήνια Ένωση Αγωνιστών και Φίλων της ΕΠΟΝ (ΠΕΑΦΕ), πραγματοποιεί εκδήλωση τη Δευτέρα 18 του Δεκέμβρη 2017, στις 6 το απόγευμα, στο Μουσείο Μακρονήσου (οδός Ασωμάτων 31 Θησείο).

Στην εκδήλωση θα γίνει αναφορά στο Δεκέμβρη του ’44, καθώς και στην ποίηση στην Οχτωβριανή Επανάσταση.

Την καλλιτεχνική κάλυψη της εκδήλωσης έχει αναλάβει ο Ικάριος μουσικοσυνθέτης Στέφανος Γεωργιάδης.

Αφιέρωμα στην Οκτωβριανή Επανάσταση
Η αυλαία του αφιερώματος  στην Οκτωβριανή Επανάσταση, που διοργανώνει ο Πολιτιστικός Οργανισμός του Δήμου Πατρέων, κλείνει σήμερα Δευτέρα 18 Δεκέμβρη, στις 9.00 το βράδυ, στο Δημοτικό Θέατρο «Απόλλων», με την πραγματοποίηση της αναβληθείσας  εκδήλωσης – παράστασης, από το Χορευτικό Τμήμα , του Πολιτιστικού Οργανισμού, Δήμου Πατρέων.

Στην παράσταση συμμετέχουν  το Χορευτικό Τμήμα του Δήμου Πατρέων και η  χορωδία και ορχήστρα της ΚΝΕ.

Η επιμέλεια – επιλογή  των Βίντεο – κειμένων και η  χορογραφία των ελληνικών κομματιών, είναι του  Χρήστου Γιαννόπουλου,

Την τεχνική επεξεργασία των βίντεο έχει η Ιωάννα Ζιάκου και η χορογραφία των Ρωσικών χορών είναι της  Μιλένα Σινελνίκοβα.

Μουσική

“Μην μου γράφεις γράμματα… γιατί γράμματα δεν ξέρω και με πιάνουν κλάματα…”
Ένα συναρπαστικό μουσικό οδοιπορικό, μια μουσική παράσταση – ωδή στην ξενιτιά, στην μετανάστευση, αλλά και στο ταξίδι, στη ζωή, στη χαρά, στον έρωτα, με Ελληνικά τραγούδια και τραγούδια της Μεσογείου, παρουσιάζει ο Γιώργος Νταλάρας με την Εστουδιαντίνα στις 18 και 19 του Δεκέμβρη στην Ιερά Οδό.

Ξεχωριστός καλεσμένος ο Ιταλός Eddy Napoli, συνθέτης και τραγουδιστής, ο καλός τραγουδοποιός Θοδωρής Κοτονιάς, η Ρία Ελληνίδου, μια νέα πολύ καλή φωνή και η εντυπωσιακή χορωδία “Fonέs”. Σημαντική συμμετοχή είναι αυτή του ηθοποιού Τάσου Νούσια. Μαζί με 14 σπουδαίους σολίστες μουσικούς επί σκηνής τραγουδούν και αφηγούνται ιστορίες της ξενιτιάς που έχουν βιώσει άνθρωποι με διαφορετική καταγωγή αλλά κοινούς πόνους, χαρές και ιστορίες ζωής, Έλληνες, Ιταλοί, Πορτογάλοι, Άραβες, που βρήκαν στην μουσική έναν μοναδικό τρόπο έκφρασης, συναισθημάτων, χαράς, λύπης, ελπίδας και προσμονής, στήριγμα και βάλσαμο στις ψυχές τους.

Ο Γιώργος Νταλάρας και η Εστουδιαντίνα, που έχει ήδη συμπληρώσει 20 χρόνια μελέτης και παρουσίασης της μεσογειακής μουσικής, και ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Ανδρέας Κατσιγιάννης επιθυμούν να στείλουν, μέσα από αυτές τις παραστάσεις, ένα μήνυμα συμφιλίωσης και ενότητας και παράλληλα να εκφράσουν με τις μουσικές τους γνώσεις το πλούσιο τοπίο των μουσικών της Μεσογείου, μεταφέροντας και ένα μήνυμα συμπαράστασης στους κάθε είδους μετανάστες της σύγχρονης εποχής που παλεύουν να επιβιώσουν και να βρουν μια νέα φιλόξενη πατρίδα.

Ανδρέας Κατσιγιάννης-σαντούρι, Καλλιτεχνική Διεύθυνση // Φίλιππος Ρέτσιος-πλήκτρα // Νίκος Μέρμηγκας-μπουζούκι // Γιώργος Μάτσικας-μπουζούκι // Αποστόλης Βαλαρούτσος-κιθάρα // Κώστας Κωνσταντίνου-μπάσο // Κυριάκος Γκουβέντας-βιολί // Αποστόλης Βαγγελάκης-πνευστά // Νίκος Σαμαράς-τρομπέτα // Μάνος Γρυσμπολάκης-ακορντεόν // Πέτρος Κούρτης –κρουστά // Θέμης Συμβουλόπουλος –κρουστά // Μιχάλης Καλιοντζίδης-ποντιακή λύρα // Συμμετέχει ο Γιώργος Παπαχριστούδης, πιάνο  // Ενορχηστρωτική επιμέλεια: Ανδρέας Κατσιγιάννης, Γιώργος Παπαχριστούδης // Διδασκαλία της χορωδίας «Fonέs»: Μαρίνα Σάττι  // Ηχητική επιμέλεια: Βαγγέλης Κουλούρης, Αντώνης Ζαχόπουλος // Φωτισμοί: Γιάννης Μανιατάκος

Ιερά Οδός, Ιερά Οδός 18-20, Αθήνα

Προπώληση: www.viva.gr // Τηλεφωνικά στο 11876

«Τα παιδιά της Σφίγγας»!
Μετά από την τεράστια επιτυχία της παράστασης «Όλοι ένα Φίλα με», τα αγόρια της Σπείρας μαζί με τον Σταμάτη Κραουνάκη επιλέγουν για τον φετινό χειμώνα να βρεθούν σε ένα χώρο που υποστηρίζει το καλό ελληνικό τραγούδι, με μια παράσταση που δίνει φως στην χαμένη ταυτότητα της ομαδικής διασκέδασης.

Κάθε Δευτέρα, στις 9 μ.μ., στη μουσική σκηνή «Σφίγγα» (Ακαδημίας & Ζωοδόχου Πηγής – Πεζόδρομος Κιάφας 13), ο Σταμάτης Κραουνάκης με τη «Σπείρα Σπείρα» σε ένα θέαμα τραγουδιών με τίτλο «Τα παιδιά της Σφίγγας.

Δυνατοί καλλιτέχνες, φωνές και μουσικοί, κατά γενική ομολογία όλα αυτά τα χρόνια, με διθυραμβικές κριτικές από κοινό και κριτικούς για τo ταλέντο τους, μας καλούν τώρα να κάνουμε μαζί τους μια «βουτιά» στα τραγούδια που αγαπάμε πολύ, σε ένα αληθινά ιαματικό θέαμα τραγουδιών.

Μια ολόφρεσκη μουσική παράσταση από τα οκτώ αγόρια της Σπείρας με επίσημο καλεσμένο τους τον Σταμάτη Κραουνάκη, γεμάτη τραγούδια από όλες τις εποχές, απ’ όλα τα μέρη του κόσμου και του δικού μας αλλά και του συνθέτη όλα τα λατρεμένα φυσικά.

«Τα παιδιά της Σφίγγας» αυτό το χειμώνα απελευθερώνουν όλα τους τα γκάζια και έρχονται κάθε Δευτέρα στη «Σφίγγα» για να γιατρέψουν όλες τις πονεμένες καρδιές με κέφι, τραγούδι, ποτό, χορό και μπρίο.

Θέατρο

«Ο Θείος Βάνια»
Ο Θείος Βάνια του Άντον Τσέχοφ, έργο ιστορικό και παγκόσμια αναγνωρισμένο για τη δραματουργική του αξία, θα παρουσιάζεται στο ανακαινισμένο Θέατρο Άνεσις από την Τρίτη 14 του Νοέμβρη, κάθε Δευτέρα και Τρίτη. Σκηνοθετεί ο Δημοσθένης Παπαδόπουλος.

Τη μετάφραση και τη δραματουργική επεξεργασία υπογράφει ο ίδιος ο σκηνοθέτης ο οποίος επιστρέφει στη σκηνή και με την ιδιότητα του ηθοποιού μετά από απουσία επτά ετών, δίπλα στους Θάλεια Ματίκα και Βασίλη Μπισμπίκη.

Λίγα λόγια για το έργο

Ιστορικά στα 1861, στη Ρωσία του Τσάρου, προωθείται μια σειρά μεταρρυθμίσεων για την τυπική κατάργηση της δουλείας  ενώ η επαρχία συνθλίβεται από τις επιδημίες, τη φτώχεια και την παντελή έλλειψη κάθε βασικής υποδομής. Γέννημα των συνθηκών και προπομπός των ιδεών που αργότερα θα εκφραστούν μέσω της Οκτωβριανής Επανάστασης, είναι ο Βάνιας.

Η διαχείριση ενός οικογενειακού κτήματος, ιδιοκτησίας του γαμπρού του Βάνια για τον οποίο ο τελευταίος εργάζεται με πίστη και προσήλωση, αποτελεί τον πυρήνα γύρω από τον οποίο αναπτύσσεται μια ιστορία για τα οράματα που διαψεύστηκαν, τις ιδέες που προδόθηκαν, τα πάθη που άδοξα σβήστηκαν και τις ανθρώπινες σχέσεις που χτίζονται για να γκρεμιστούν, σε ένα συγκλονιστικά σύγχρονο σχόλιο για την «ατάραχη» ζωή της επαρχίας που αλλοτριώνει σε βάθος και καταρρακώνει ανθρώπους και συνειδήσεις.

Οι ήρωες στο Θείο Βάνια, διαχρονικοί και δραματικά επίκαιροι, βιώνουν τη φθορά και την ήττα του χρόνου, υποταγμένοι σε μια καθημερινότητα που τους διαλύει. Είναι τραγικοί ακριβώς γιατί γνωρίζουν πως έχουν ήδη χάσει και ανέλπιδα αναμένουν το τέλος.

ΒΑΝΙΑΣ: (…) Θα ΄θελα να μπορούσα να διαγράψω το παρελθόν. Να ξυπνήσω ένα πρωί, να έχει ήλιο και ησυχία και ν΄ αρχίσω μια καινούργια ζωή. Να μην υπάρχει παρελθόν. Ν΄ αρχίσω απ’ την αρχή. Αλλά πως ν’αρχίσω; Με τι ν’ αρχίσω; (Μετάφραση Δημοσθένης Παπαδόπουλος)

Μετάφραση – Δραματουργική Επεξεργασία – Φωτισμοί- Μουσική επιμέλεια: Δημοσθένης Παπαδόπουλος

Σκηνικά: Σταύρος Λίτινας // Κοστούμια: Ηλένια Δουλαδίρη // Βοηθός σκηνοθέτη: Στεφανία Βλάχου // Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφιδάς

Παίζουν: Δημοσθένης Παπαδόπουλος, Θάλεια Ματίκα, Βασίλης Μπισμπίκης, Σοφία Πανάγου, Θεόδωρος Κανδηλιώτης, Δημήτρης Διακοσάββας, Δημήτρης Καπετανάκος, Μάνος Καζαμίας.

Μέρες – ώρες παραστάσεων: Από τις 14 του Νοέμβρη: Δευτέρα & Τρίτη στις 21.00

17 ευρώ γενική είσοδος, 14 ευρώ (φοιτητές, δάσκαλοι, καθηγητές και άνω των 65), 10 ευρώ  (Κάτοχοι κάρτας ΟΑΕΔ).

Θέατρο ΑΝΕΣΙΣ, Λ. Κηφισίας 14, Αμπελόκηποι, Τηλ.210 7488881-2

Ο Στέλιος Μάινας συναντά τον Παπαδιαμάντη
Ο ηθοποιός Στέλιος Μάινας συναντά τον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη και διαβάζει μερικά από τα αριστουργηματικά του διηγήματα

Σε μια κατανυκτική ατμόσφαιρα ο λόγος του Παπαδιαμάντη, η υποκριτική του Στέλιου Μάινα και οι ήχοι των ψαλτάδων και μουσικών Κώστα Κωσταντάτου και Ουρανίας Πάτζιου μπλέκονται γλυκά αυτά τα Χριστούγεννα.

Ο Κώστας Βάρναλης για τον Παπαδιαμάντη

Τις Κυριακές και τις μεγάλες γιορτάδες ο Παπαδιαμάντης πήγαινε πρωί-πρωί στον Άγιο Ελισσαίο, κοντά στον Παλαιό Στρατώνα, και έψελνε ανάμεσα στους απλοϊκούς πιστούς της συνοικίας. Εκεί πήγαινε και ο Μωραϊτίδης για τον ίδιο σκοπό. τσι ξαλαφρώνανε κι οι δυο την ψυχή τους από τις πίκρες της ζωής και παίρνανε ένα λουτρό καρτερίας, που τους δυνάμωνε τη δημιουργική τους ορμή. Τη Μεγάλη βδομάδα τον χάναμε. Εκτελούσε στην εντέλεια όλα τα χριστιανικά του χρέη σαν πειθαρχημένος καλόγηρος. Μα την Κυριακή του Πάσχα, κατά το μεσημέρι ο κυρ Στέφανος ερχότανε στο καφενείο και τον έπαιρνε στο σπίτι του να φάνε το πασχαλινό αρνί. Κατηφορίζανε κι οι δύο το λόφο, ο ένας με σκυμμένο το κεφάλι κι ο άλλος με την αλύγιστη περπατησιά του, γιατί τα γόνατά του ήτανε ξυλιασμένα από την αρθρίτιδα.

Στο τραπέζι μοσχοβολούσε κι άχνιζε το αρνί μέσα στο ταψί• μοσχοβολούσε το τυρί του Παρνασσού, η μαρουλοσαλάτα με τον άνηθο και το κρεμμυδάκι• μοσκοβολούσανε τα πορτοκάλια και λαμποκοπούσανε μέσα στη σουπιέρα τα κόκκινα τ’ αυγά. Πόσοι πειρασμοί: Μα ο θρήσκος Παπαδιαμάντης πρώτα έκαμνε το σταυρό του, έλεγε το «φάγονται πένητες και εμπλησθήσονται…», οι άλλοι όρθιοι γύρω σταυροκοπιόντανε κι αυτοί κι ύστερα… Αι, ύστερα, άμα καθόντανε στο τραπέζι, ο κυρ Στέφανος, που ήξαιρε τα συνήθεια του φίλου του, του γέμιζε μια κούπα ρετσίνα. Ο κυρ Αλέξανδρος την έπιανε με τις δυο του φούχτες (γιατί τα χέρια του τρέμανε) και την άδειαζε ολάκερη «αμυστί» με μια συγκινητική λαχτάρα. Τότες το αίμα του ξυπνούσε και κύλαε ζεστό στις φλέβες του, τα μάτια του καθαρίζανε, η ψυχή του άνοιγε τα διπλωμένα φτερά της και τότε μονάχα αρχίζανε το φαγί. «Ητο ωραίον ρετσινάτον» (λέγει σ’ ένα του διήγημα) «όλον άρωμα και πτήσις και αφρός»! Τι λυρικός καημός, τι αληθινός έρωτας για το κρασί!

Έτσι αυτές τις μέρες, που η εποχή μας τις ζει με κάποιαν πεζότητα, πώς να μη θυμηθή κανείς τον καλό εκείνο καιρό, που η ποίηση και η πίστη ήτανε ζωντανά στοιχεία της ζωής. Τώρα τα πεύκα τα κόψανε όλα οι πολυκατοικίες. Οι λεύκες ξεραθήκανε κι ως τόσο δεν τις κόβουνε να λείψη ο πένθιμος εκείνος σκελετός τους, που τις κάνει να μοιάζουνε με υψηλούς ξύλινους σταυρούς σε κοιμητήρι. Η Δεξαμενή που ήτανε η ψηλότερη σκοπιά της Αθήνας, έχασε τον ουρανό και τη θάλασσα και κατάντησε σα μια πηγάδα. Και μείναμε εμείς τα ερείπια, οι παληοί κάτοικοι του ωραίου λόφου να θρηνούμε επάνω στα ερείπια του «εξωραϊσμού» του.

09/12 Γιάννενα, Καμπέρειο Θέατρο
10/12 Πτολεμαΐδα, Πνευματικό Κέντρο
11/12 Φλώρινα, Αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Δήμου
12/12 Νάουσα, Δημοτικό Θέατρο
13/12 Θεσσαλονίκη, Θέατρο Αυλαία
14/12 Δράμα, Δημοτικό Ωδείο
15/12 Καβάλα, Αίθουσα Αντιγόνη Βαλάκου
16/12 Κομοτηνή, ΔΗΠΕΘΕ Κομοτηνής, Πρώην Ρεξ
17/12 Κοζάνη, Αίθουσα Τέχνης ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης
18/12 Κιλκίς, Πνευματικό Κέντρο
19/12 Αριδαία, Ξενιτίδειο Πνευματικό Κέντρο
21/12 Μυτιλήνη, Δημοτικό Θέατρο

Κινηματογράφος

 

“Μήδεια”  – Όταν η Κάλλας συνάντησε τον Παζολίνι
Με αφορμή την συμπλήρωση 40 χρόνων από τον θάνατο της Μαρίας Κάλλας, η NEW STAR αποδίδοντας φόρο τιμής στην μεγάλη καλλιτέχνιδα θα προβάλλει, στο ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema από την Πέμπτη 7 του Δεκέμβρη, την πρώτη και μοναδική της εμφάνιση στην μεγάλη οθόνη, στην ταινία “Μήδεια” (1969) του Πιέρ Πάολο Παζολίνι.

Μια μυθική ιστορία αγάπης, προδοσίας και εκδίκησης. Η Μήδεια είναι μια συναρπαστική σύγκρουση των φροϋδικών και μαρξιστικών θεωριών από τον πιο αμφιλεγόμενο σκηνοθέτη της Ιταλίας. Το δράμα του Ευριπίδη προσαρμοσμένο υπό το ανατρεπτικό όραμα του Παζολίνι για τις προσωπικές και εθνικές συγκρούσεις, με την Μαρία Κάλλας να προσφέρει μια εξαιρετική ερμηνεία ως η υψηλή ιέρεια Μήδεια, της οποίας η αγάπη απειλείται από τη διεφθαρμένη πολιτική φιλοδοξία. Σε ένα ζωντανό και αισθητικά προκλητικό θέαμα, η ταινία είναι ένα πολύπλοκο μείγμα κλασικής μυθολογίας και σύγχρονης κοινωνικής κριτικής.

Ο Ιάσωνας επιστρέφει από την αργοναυτική εκστρατεία, έχοντας το Χρυσόμαλλο Δέρας κι είναι έτοιμος να παντρευτεί την Γλαύκη, κόρη του Κρέοντα. Κάνοντας, όμως αυτό, εγκαταλείπει την σύζυγό του που υποφέρει, τη Μήδεια, που είναι επίσης και η μητέρα των δύο παιδιών του. Όταν ο βασιλιάς εξορίζει τη Μήδεια, εκείνη καταστρώνει ένα δόλιο σχέδιο εκδίκησης. Ο Παζολίνι μένοντας πιστός στον μύθο γυρίζει το μεγαλύτερο μέρος της  ταινίας στην Καππαδοκία, ενώ την πλαισιώνει μουσικά με ακούσματα κλασικής ιρανικής μουσικής, παραδοσιακής ιαπωνικής μουσικής και άλλα έθνικ παραδοσιακά κομμάτια τονίζοντας έτσι την πρωτόγονη φύση των ανθρώπων της Μήδειας μέσα από  ιεροτελεστίες και ανθρωποθυσίες.

Σενάριο/Σκηνοθεσία: Πιερ Πάολο Παζολίνι

Πρωταγωνιστούν: Μαρία Κάλλας, Μάσιμο Τζιρότι, Λορέν Τερζιέφ, Τζουζέπε Τζεντίλε

Μουσική: Έλσα Μοράντε // Φωτογραφία: Ένιο Γκουαρνιέρι // Παραγωγή: Φράνκο Ροσσελίνι

«Όταν ο Μαρξ συνάντησε τον Ένγκελς»
Η ταινία του Ραούλ Πεκ «Όταν ο Μαρξ συνάντησε τον Ένγκελς» από το Σάββατο 2 του Δεκέμβρη στο ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema, ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ 42-46, ΠΛΑΤΕΙΑ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ (ΜΕΤΡΟ Βικτώρια) Τηλ.210 8220008, 210 8220023

“Ο πρωτότυπος τίτλος της ταινίας είναι “Ο νεαρός Μαρξ”, αλλά η ελληνική μετάφραση κάνει μια ουσιαστική προσθήκη κι είναι από τις λίγες φορές που δεν κάνει του κεφαλιού της, αλλάζοντας τα φώτα στον τίτλο μιας ταινίας. Γιατί όσο αλήθεια είναι πως ο μαρξισμός δε θα υπήρχε προφανώς χωρίς το Μαρξ, άλλο τόσο καθοριστική ήταν και η συμβολή του Ένγκελς, τόσο στο θεωρητικό κομμάτι, όσο κι από την άποψη της υλικής, οικονομικής στήριξης στον αχώριστο σύντροφό του, για να προχωρήσει απερίσπαστος στη συγγραφή του Κεφαλαίου.” Διαβάστε τη συνέχεια εδώ.

«Όταν ο Μαρξ συνάντησε τον Ένγκελς» // Διάρκεια: 118 λεπτά

Δείτε το trailer της ταινίας:

Γερμανία – Γαλλία – Βέλγιο, 2017 // Παραγωγή: Νικολά Μπλαν, Ρομπέρ Γκεντιγκιάν, Ρεμί Γκρελετί, Ραούλ Πεκ // Σκηνοθεσία: Ραούλ Πεκ // Σενάριο: Πασκάλ Μπονιτζέρ, Ραούλ Πεκ, // Φωτογραφία: Κόλια Μπραντ // Μοντάζ: Φρεντερίκ Μπρους // Μουσική: Αλεξέι Εγκί // Πρωταγωνιστούν: Ογκουστ Ντιλ, Στεφάν Κοναρσκέ, Βίκι Κριπς, Ολιβιέρ Γκουρμέ, Χάνα Στιλ

“ΜΝΗΜΕΣ” το συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ του Νίκου Καβουκίδη, στο STUDIO
Μέσα από πλούσιο αρχειακό υλικό, ανέκδοτα πλάνα από εύφλεκτο αρνητικό των 35mm των πρωτοπόρων κινηματογραφιστών της εποχής 1936-1952 οι θεατές μεταφέρονται σε μια από τις κρισιμότερες περιόδους του νεότερου Ελληνισμού: δικτατορία Μεταξά-Έπος του ’40 και μεγαλείο της Εθνικής Αντίστασης-εμφύλιος σπαραγμός. Εικόνες από τις χρονικές περιόδους που συντάραξαν τη χώρα: δικτατορία Μεταξά, Αλβανικό Έπος, γερμανική Κατοχή, Αντίσταση, Απελευθέρωση, βρετανική απόβαση, Δεκεμβριανά, Εμφύλιος, έκτακτα στρατοδικεία, Μακρόνησος.

«Τα ανεκτίμητα και πρωτοπαρουσιαζόμενα “ντοκουμέντα” της εποχής, έργο τολμηρών και πρωτοπόρων οπερατέρ, όπως μάλιστα υπομνηματίζονται, από φωνές γνωστών ηθοποιών, με αποσπάσματα έργων έγκριτων πνευματικών ανθρώπων και μεγάλων λογοτεχνών μας, εμπεριέχουν τον ίδιο τον βαθύτερο πυρήνα του μεγάλου πόνου που προκαλούν και την “κάθαρση” της πρόδηλης διαδοχής τους», σημειώνει ο Νίκος Καβουκίδης για την τέταρτη σκηνοθετική δουλειά του.

Σχεδόν 60 χρόνια βρίσκεται πίσω από την κάμερα, καταξιωμένος διευθυντής φωτογραφίας και μοντέρ με μεγάλη συνεισφορά στον χώρο του κινηματογράφου κυρίως, της τηλεόρασης και του θεάτρου. Γιος του πρωτοπόρου κινηματογραφιστή Γιώργου Καβουκίδη, μυήθηκε από εκείνον στα μυστικά της τέχνης και από τα 15 χρόνια του άρχισε να συνεργάζεται με τη Φίνος Φιλμ. Βοηθός οπερατέρ και μοντέρ, εκπαιδευόμενος από τον Φίνο και τον Ντίνο Κατσουρίδη με σπουδές, αργότερα, στην Ιταλία, ο Νίκος Καβουκίδης συνεργάστηκε με τους σημαντικότερους Έλληνες σκηνοθέτες.

Στο καινούργιο ντοκιμαντέρ «ΜΝΗΜΕΣ» ακούγονται οι φωνές των:

Γιώργου Μιχαλακόπουλου, Σοφίας Ρούμπου, Θανάση Κουρλαμπά, Θεοδώρας Σιάρκου, Μαρίας Καβουκίδη, Κώστα Κουκουλίνη και της μικρής Σοφούλας.

Στο STUDIO το ντοκιμαντέρ για τον ΔΣΕ «Τι κι αν έπεσε ο Γράμμος, εμείς θα νικήσουμε»
Ένα ντοκιμαντέρ – μοναδικό ιστορικό ντοκουμέντο, με πρωτότυπο υλικό από το κινηματογραφικό συνεργείο του ΔΣΕ, ηχητικά ντοκουμέντα της εποχής, αλλά και νεότερο υλικό και πλάνα σύγχρονα από τους χώρους δράσης του ΔΣΕ, που δένουν με σύγχρονα πλάνα από τα βουνά και τις άλλες περιοχές που απλώθηκε η δράση του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας.

Η σκηνοθετική ομάδα, με τη  σκηνοθετική επιμέλεια του Κώστα Σταματόπουλου, δούλεψε με αρχεία αντλήθηκαν κατά κύριο λόγο από το ιστορικό Αρχείο του ΚΚΕ αλλά και κρατικά αρχεία της ΕΡΤ και του Πολεμικού Μουσείου, ενώ έκανε και γυρίσματα στα ίδια τα βουνά όπου ανέπτυξε τη δράση του ο ΔΣΕ.

Στη 1 ώρα και 45 λεπτά της προβολής περνούν από την οθόνη οι σημαντικότερες στιγμές της τρίχρονης εποποιίας του ΔΣΕ. Ένας φόρος τιμής στους νεκρούς, σε όσους έπεσαν στα χαρακώματα με το όπλο στο χέρι, στα εκτελεστικά αποσπάσματα, στις φυλακές και εξορίες.

Η ταινία προβάλλεται στον ιστορικό κινηματογράφο τέχνης STUDIO new star art cinema, Σάββατο – Κυριακή, στις 14:30.

STUDIO new star art cinema / ΣΠΑΡΤΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ 33 ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΜΕΡΙΚΗΣ / Τηλ 210-8640054

Εισ.: € 7.00, // Παιδ.-φοιτ./ άνω των 65 & Εκπαιδευτικοί/Ατέλεια/Στρατιωτικο €5.00, // Άνεργοι €3.00. // Οικογενειακό πακέτο τριών ατόμων €10.00. // Κάθε ΔΕΥΤΕΡΑ  τα δύο άτομα € 7,00, κάθε ΤΡΙΤΗ-ΤΕΤΑΡΤΗ €5.00. // Parking διαθέσιμο κάτω από τον κινηματογράφο

Το τελευταίο σημείωμα
Τέσσερα χρόνια μετά την επιτυχημένη και πολυβραβευμένη «Μικρά Αγγλία», ο Παντελής Βούλγαρης, σκηνοθέτης των μεγάλων και αγαπημένων από τον κόσμο κινηματογραφικών επιτυχιών «Νύφες», «Ψυχή Βαθιά», «Η Φανέλα με το 9», «Πέτρινα Χρόνια» επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη με την ταινία «Το Τελευταίο Σημείωμα». Στη νέα του κινηματογραφική δουλειά ο Βούλγαρης καταπιάνεται με μια από τις πιο γνωστές σελίδες της πρόσφατης ελληνικής ιστορίας, την εκτέλεση από τους Γερμανούς κατακτητές 200 κομμουνιστών την 1η Μάη 1944 στην Καισαριανή, ως αντίποινα για τη δράση της ελληνικής αντίστασης.

Διαβάστε κριτικές για την ταινία στην Κατιούσα εδώ και εδώ.

Ο Παντελής Βούλγαρης, με την Ιωάννα Καρυστιάνη («Μικρά Αγγλία», «Νύφες») να υπογράφει το σενάριο, θα μας μεταφέρουν στο στρατόπεδο συγκέντρωσης του Χαϊδαρίου το διάστημα πριν την Πρωτομαγιά του ’44, και θα μας γνωρίσουν τους ανθρώπους πίσω από τα τραγικά γεγονότα.

Κεντρικό πρόσωπο της ιστορίας ο 34χρονος Ναπολέων Σουκατζίδης, Κρητικός μικρασιατικής καταγωγής, αγωνιστής του λαϊκού κινήματος και κρατούμενος σε εξορίες και φυλακές από το 1936. Την περίοδο της φυλακής του στο Χαϊδάρι, εκτελούσε χρέη διερμηνέα του Γερμανού Διοικητή του στρατοπέδου, Καρλ Φίσερ. Μπροστά από τα μάτια του περνούσε όλο το δράμα της γερμανικής αγριότητας στα Κατοχικά χρόνια, με τον ίδιο συνεχώς μάρτυρα βασανιστηρίων, τραγικών περιστατικών και βαριάς ατμόσφαιρας στους θαλάμους με το πλήθος των συγκρατούμενων του. Πολλές ζωές, πολλές μικρές ιστορίες φόβου, φιλίας, συντροφικότητας, ελπίδας, ονειροπόλησης.

Σκηνοθεσία: Παντελής Βούλγαρης

Σενάριο: Ιωάννα Καρυστιάνη

Παίζουν: Ανδρέας Κωνσταντίνου, Αντρέ Χένικε, Μελία Κράιλινγκ.

Προβάλλεται σε δεκάδες αίθουσες στην Αθήνα και σε διάφορα σημεία στην Αττική.

Πρόγραμμα προβολών του STUDIO new star art cinema 

ΣΠΑΡΤΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ 33 ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΜΕΡΙΚΗΣ Τηλ 210-8640054

Εισ.: € 7.00, / Παιδ.-φοιτ./ άνω των 65 & Εκπαιδευτικοί/Ατέλεια/Στρατιωτικο €5.00, / Άνεργοι €3.00. / Οικογενειακό πακέτο τριών ατόμων €10.00. / Κάθε ΔΕΥΤΕΡΑ  τα δύο άτομα € 7,00, κάθε ΤΡΙΤΗ-ΤΕΤΑΡΤΗ €5.00. // Parking διαθέσιμο κάτω από τον κινηματογράφο

Από 14/12 έως 20/12/2017
1)«Happy End» του ΜΙΚΑΕΛ ΧΑΝΕΚΕ
ΠΕΜΠΤΗ και ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 19.00
ΔΕΥΤΕΡΑ έως ΤΕΤΑΡΗ 19.00
2)«ΕΓΩ Ο ΚΟΛΟΚΥΘΑΚΗΣ» του ΚΛΟΝΤ ΜΠΑΡΑ (με ελληνικούς υπότιτλους)
ΔΕΥΤΕΡΑ έως ΤΕΤΑΡΗ 17.45
3)«Good Τime» των ΜΠΕΝΙ ΣΑΦΝΤΙ και ΤΖΟΣ ΣΑΦΝΤΙ
ΠΕΜΠΤΗ και ΚΥΡΙΑΚΗ 23.00
4)«ΧΩΡΙΣ ΑΓΑΠΗ» του ΑΝΤΡΕΙ ΣΒΙΑΝΓΚΙΝΤΣΕΦ
ΠΕΜΠΤΗ έως ΚΥΡΙΑΚΗ 20.45
5)«Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΕΛΑΦΙΟΥ» του ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΑΝΘΙΜΟΥ
ΔΕΥΤΕΡΑ έως ΤΕΤΑΡΗ 22.30
6) «Blade Runner 2049» του Denis Villeneuve
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ και ΣΑΒΒΑΤΟ 23.00
7)«ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ»του ΠΑΝΤΕΛΗ ΒΟΥΛΓΑΡΗ
ΠΕΜΠΤΗ και ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 17.00
ΣΑΒΒΑΤΟ και ΚΥΡΙΑΚΗ 14.00
8)«ΚΑΪΡΟ ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΟ» του ΤΑΡΙΚ ΣΑΛΕΧ
ΔΕΥΤΕΡΑ έως ΤΕΤΑΡΗ 20.45
9)«ΤΙ ΚΙ ΑΝ ΕΠΕΣΕ Ο ΓΡΑΜΜΟΣ, ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ» του ΚΩΣΤΑ ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΥ
ΠΕΜΠΤΗ και ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 15.30
10)«ΜΝΗΜΕΣ»του ΝΙΚΟΥ ΚΑΒΟΥΚΙΔΗ
ΔΕΥΤΕΡΑ έως ΤΕΤΑΡΗ 15.30

Πρόγραμμα και ώρες προβολών του ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema 

ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ 42-46, ΠΛΑΤΕΙΑ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ (ΜΕΤΡΟ Βικτώρια) Τηλ.210 8220008, 210 8220023 Εισ.:€7.00,

Παιδ.-φοιτ./ άνω των 65 & Εκπαιδευτικοί/Ατέλεια/Στρατιωτικό €5.00, / για ανέργους €3.00, / οικογενειακό πακέτο τριών ατόμων €10.00 / Κάθε ΔΕΥΤΕΡΑ τα δύο άτομα € 7,00, κάθε ΤΡΙΤΗ-ΤΕΤΑΡΤΗ €5.00 // Parking διαθέσιμο κάτω από τον κινηματογράφο

Από 14/12 έως 20/12/2017

1)«The Wonder Kid» του ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΑΝΤΕΛΕΑΚΗ / Ά ΠΡΟΒΟΛΗ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 21.00

ΔΕΥΤΕΡΑ και ΤΡΙΤΗ 21.00

2) «ΜΗΔΕΙΑ» του ΠΑΟΛΟ ΠΑΖΟΛΙΝΙ

ΠΕΜΠΤΗ έως ΣΑΒΒΑΤΟ 18.30

3) «ΟΤΑΝ Ο ΜΑΡΞ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕ ΤΟΝ ΕΝΓΚΕΛΣ» του ΡΑΟΥΛ ΠΕΚ
ΠΕΜΠΤΗ / ΣΑΒΒΑΤΟ / ΚΥΡΙΑΚΗ 20.30

4)«USSAK» του ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΚΑΤΖΟΥΡΑΚΗ
ΔΕΥΤΕΡΑ έως ΤΕΤΑΡΤΗ 19.00

5)«Blade Runner» του Denis Villeneuve
ΔΕΥΤΕΡΑ έως ΤΕΤΑΡΤΗ 22.00

6) «Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΕΛΑΦΙΟΥ» του ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΑΝΘΙΜΟΥ

​ ​ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ έως ΚΥΡΙΑΚΗ 22.30

7) «ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ» του ΠΑΝΤΕΛΗ ΒΟΥΛΓΑΡΗ
​ ΔΕΥΤΕΡΑ έως ΤΕΤΑΡΤΗ​ 17.00
8) «ΑΣΤΑΚΟΣ» του ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΑΝΘΙΜΟΥ

​ ΠΕΜΠΤΗ 22.00
9)«Η ΜΕΡΑ ΠΟΥ ΔΙΗΡΚΕΣΕ 21 ΧΡΟΝΙΑ» του ΚΑΜΙΛΟ ΤΑΒΑΡΕΣ

​ ​ ΠΕΜΠΤΗ και ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 1​5.30

ΤΕΤΑΡΤΗ 15.30

​10)«Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ» του ΤΖΙΓΚΑ ΒΕΡΤΟΦ

​ ​ΠΕΜΠΤΗ και ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 17.00

11)«DEDE» της Mariam Khatchvani ΕΠΙΣΗΜΗ ΠΡΕΜΙΕΡΑ την ΚΥΡΙΑΚΗ 18.00 με την παρουσία της σκηνοθέτιδας

Εικαστικά

«Τ’ αγριολούλουδα του Βαρλάμου»
Η Κεντρική Επιτροπή του ΚΚΕ στο πλαίσιο των 100 χρόνων του Κόμματος, τιμώντας το μεγάλο κομμουνιστή ζωγράφο – χαράκτη, Γιώργη Βαρλάμο (1922-2013), που έφυγε από τη ζωή κληροδοτώντας με τη χειρόγραφη δημόσια διαθήκη του στο ΚΚΕ το εργαστήριό του και το έργο του, οργανώνει από τις 15 Δεκέμβρη 2017 έως τις 11 Μάρτη 2018 έκθεση στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο στην Αθήνα με θέμα «Τ’ αγριολούλουδα του Βαρλάμου».

Ο κορμός της έκθεσης θα είναι τα αγριολούλουδα, που τόσο αγάπησε και τα προσέφερε με την τέχνη του στο κοινό. Πρόκειται για σχέδια (μελέτες), ακρυλικά σε καμβά, ακουαρέλες και χαρακτικά. Στην έκθεση, με αφορμή τα 50 χρόνια από την 21η Απριλίου 1967, θα παρουσιαστούν επίσης μερικά σχέδια του καλλιτέχνη από την περίοδο της δικτατορίας, καθώς και κάποια έργα του με θέμα τα Μετέωρα. Οι επισκέπτες ακόμα θα μπορούν να δουν σε προθήκες τα εργαλεία του, μήτρες ξυλογραφίας, μελέτες και σημειώσεις του.

Η έκθεση θα λειτουργεί Τρίτη – Κυριακή, από τις 9.00 έως τις 16.00.

Οργανωμένες ξεναγήσεις θα πραγματοποιούνται κάθε Σάββατο και Κυριακή στις 11.00 και στις 13.00.

Η γενική είσοδος είναι 4 ευρώ, η είσοδος είναι ελεύθερη την πρώτη Κυριακή κάθε μήνα και την 6η Μάρτη (Μέρα Μνήμης Μελίνας Μερκούρη).

Παρακάτω παρατίθεται κατάλογος με πρόσωπα που δικαιούνται ελεύθερη είσοδο:

Οι νέοι ηλικίας έως 18 ετών, οι κάτοχοι ενεργού κάρτας ανεργίας, οι φοιτητές και σπουδαστές, τα άτομα με αναπηρία (67% και άνω) και ένας συνοδός αυτών, γονείς πολύτεκνων οικογενειών. Ακόμα, ελεύθερη είσοδο δικαιούνται οι δημοσιογράφοι με την επίδειξη της δημοσιογραφικής τους ταυτότητας, οι ξεναγοί με την επίδειξη της επαγγελματικής τους ταυτότητας, οι υπάλληλοι του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων, με την επίδειξη της υπηρεσιακής τους ταυτότητας, τα μέλη του ΕΕΤΕ με την επίδειξη της κάρτας μέλους.

Στο βιβλιοπωλείο της «Σύγχρονης Εποχής» μπορεί να βρει κανείς τα δυο λευκώματα του Γιώργη Βαρλάμου, καθώς κι ένα φάκελο με κάρτες από επιλεγμένα έργα από τα αγριολούλουδα. Περιμένοντας ακόμα την έγκριση από το υπουργείο Πολιτισμού για να διακινούνται και στο πωλητήριο του Μουσείου…

 

52α Δημήτρια – Θεσσαλονίκη: Revolution in Art Πολυμεσική Έκθεση
Η Οχτωβριανή Επανάσταση του 1917 τοποθετείται στο επίκεντρο της ψηφιακής έκθεσης η οποία παρακολουθεί την ανάπτυξη των εικαστικών τεχνών στη Ρωσία μέσα από το έργο ρηξικέλευθων καλλιτεχνών, ομάδων και κινημάτων στο διάστημα από το 1900 έως το 1923, παράλληλα με τις ιστορικές εξελίξεις.

Φιλοξενώντας εικόνες προερχόμενες στην πλειοψηφία τους από τη συλλογή και το αρχείο Κωστάκη του ΚΜΣΤ, η έκθεση αποτυπώνει το όραμα της κοινωνικοπολιτικής αλλαγής σε συνδυασμό με τις ραγδαίες επιστημονικές εξελίξεις και τις κοινωνικές αλλαγές που σημειώθηκαν την περίοδο εκείνη, δημιουργώντας τις ιδεολογικές, φιλοσοφικές και υλικές προϋποθέσεις οι οποίες οδήγησαν στο εκρηκτικό αισθητικό φαινόμενο της ρωσικής πρωτοπορίας στις τέχνες.

Concept: Έλλη Χρυσίδου // Έρευνα: ΚΜΣΤ, Μαρία Τσαντσάνογλου // Ειδικός Σύμβουλος, Ερευνητής: Igor Voronkov // Σχεδιασμός έκθεσης: Εμμανουήλ Παπαδόπουλος // Σκηνογραφία: Γιάννης Κατρανίτσας // Επεξεργασία Οπτικοακουστικού Υλικού: Γαβρίλος Ψαλτάκης // Συντονισμός: Βίκυ Δαλκράνη (HELEXPO), Δημήτρης Κουρκουρίδης (IEE), Λέλα Τσεβεκίδου, Σοφία Συμεωνίδου (Διεύθυνση Πολιτισμού, Δήμου Θεσσαλονίκης), Λυδία Χατζηιακώβου (ArtBOX) // Βοηθός για τη Συλλογή΄Υλικού: Αγγελική Χαριστού (ΚΜΣΤ) // Ενοικίαση Οπτικοακουστικού Εξοπλισμού: DIAPASON // Δικαιώματα ταινιών, Ποτέμκιν, Οκτώβρης και Απεργία: New Star

Σημ: Οι περισσότερες εικόνες ανήκουν στη Συλλογή Κωστάκη του ΚΜΣΤ

ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗ: Δήμος Θεσσαλονίκης -52α Δημήτρια, Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, ΔΕΘ -HELEXPO – ARTECITYA

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΚΘΕΣΗΣ: 1/10–03/12/2017

Δευτέρα-Παρασκευή 11:00-14:00, Σάββατο 11:00-14:00 & 17:00-21:00, Κυριακή 11:00-14:00

ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΟΥ ΡΩΣΙΚΟΥ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟΥ

Περίπτερο 2 ΔΕΘ-HELEXPO

Εκθέσεις

Ο Γιώργος Σεφέρης και η ποίησή του μέσα από τη ζωγραφική και τη φωτογραφία
Θεματική έκθεση με τίτλο «Όταν το φως χορεύει, μιλώ δίκαια. Ο Γιώργος Σεφέρης και η ποίησή του μέσα από τη ζωγραφική και τη φωτογραφία», θα πραγματοποιηθεί από 3 του Νοέμβρη 2017 έως 21 του Γενάρη 2018, στο Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών & Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη.

Στην έκθεση θα παρουσιαστούν χειρόγραφα, προσωπικά αντικείμενα, έργα και αντικείμενα που ο ίδιος ζωγράφισε, το Νόμπελ που του απονεμήθηκε από τη Σουηδική Ακαδημία το 1963, πρωτότυπα έργα κορυφαίων Ελλήνων καλλιτεχνών, που εμπνεύστηκαν ή εμπνέονται από την ποίηση του Σεφέρη. Δείτε εδώ περισσότερα.

Ο Γιώργος Σεφέρης και η ποίησή του μέσα από τη ζωγραφική και τη φωτογραφία

Επίσης, θα εκτεθούν εξήντα αντιπροσωπευτικές ασπρόμαυρες φωτογραφίες που έβγαλε ο Σεφέρης από την περίοδο των φοιτητικών του χρόνων στο Παρίσι έως τα τελευταία του ταξίδια στην Ελλάδα και το εξωτερικό και οι οποίες ανήκουν στις συλλογές του ΜΙΕΤ («Ο φωτογράφος Γιώργος Σεφέρης»-Διοργάνωση & Επιμέλεια Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης/Φωτογραφικό Αρχείο Γ. Σεφέρη) από τις δωρεές της Μαρώς Σεφέρη και της κυρίας Άννας Λόντου. Πρόκειται για φωτογραφίες με καθημερινές σκηνές, τοπία από Μικρά Ασία, Κύπρο, Αθήνα, Κορυτσά, Αχαΐα, Ύδρα, Πόρο, Κάιρο, Αμάλφι, Βενετία, κ.ά., καθώς επίσης και τα φωτογραφικά πορτρέτα των Στέλιου Σεφεριάδη, Γιώργου Αποστολίδη, Γιάννη Τσαρούχη, Μαρώς Σεφέρη, Henry Miller, κ.ά.

Διάρκεια: 3 Νοέμβρη 2017 – 21 Γενάρη 2018

Είσοδος: 6 ευρώ, 3 ευρώ (για φοιτητές, για μαθητές από 12 έως 18 ετών, για άτομα άνω των 65 ετών), δωρεάν (για ανέργους, για μαθητές έως 12 ετών)

Βασ.Σοφίας 9 & Μέρλιν 1, 10671, Αθήνα

Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή: 10:00-18:00 // Πέμπτη: 10:00-20:00 (Οκτώβρης-Μάης)

Θησαυροί από το Μουσείο της Σαγκάης στο Μουσείο Ακρόπολης
Θησαυροί από το Μουσείο της Σαγκάης: Από το Σάββατο 28 Οκτώβρη 2017 έως τη  Δευτέρα, 30 Απρίλη 2018, με ελεύθερη είσοδο.

Η συνεργασία του Μουσείου Ακρόπολης με το Μουσείο Σαγκάης

Η εκθεσιακή δράση «Θησαυροί από το Μουσείο της Σαγκάης» υλοποιεί μέρος των στόχων που έθεσε το Μνημόνιο Συνεργασίας που έχουν υπογράψει τα δύο Μουσεία. Αντίστοιχη δράση θα πραγματοποιηθεί στο Μουσείο Σαγκάης (11 Ιανουαρίου – 8 Απριλίου 2018) με την παρουσίαση δύο αριστουργημάτων του Μουσείου της Ακρόπολης, του μαρμάρινου αγάλματος της αρχαϊκής Κόρης 670 (520-510 π.Χ.) και ενός ερυθρόμορφου καλύμματος λεκανίδας με διονυσιακή σκηνή (350-325 π.Χ.). Οι δύο αυτές δράσεις αποτελούν το πρώτο από τα πολλά βήματα που θα γίνουν στο πλαίσιο της συμφωνίας πολιτιστικών ανταλλαγών ανάμεσα στα δύο Μουσεία.

Τα έργα τέχνης που θα φιλοξενηθούν στο Μουσείο Ακρόπολης

Το πρώτο έργο τέχνης που θα φιλοξενηθεί στο Μουσείο της Ακρόπολης στο πλαίσιο της δράσης «Θησαυροί από το Μουσείο της Σαγκάης» είναι μια χάλκινη τελετουργική λεκάνη που είχε κατασκευαστεί για την πριγκίπισσα Zi Zhong Jiang (770 – ύστερος 7ος αι. π.Χ.) και χρησίμευε ως αγγείο νερού για το πλύσιμο των χεριών πριν από τις ιεροτελεστίες και τα συμπόσια. Η καινοτόμα διακόσμηση του σκεύους με σχηματοποιημένα ζωόμορφα μοτίβα και ειδώλια, μοναδική στα χάλκινα σκεύη της εποχής, καθιστά τη λεκάνη του Μουσείου της Σαγκάης ένα πραγματικά σπάνιο αριστούργημα της Κινεζικής χαλκοτεχνίας.

Το δεύτερο έργο τέχνης είναι ένας εικονογραφημένος χάρτινος κύλινδρος του Κινέζου ζωγράφου Wu Hong της Δυναστείας των Τσίνγκ (17ος αι. μ.Χ.) με τίτλο «Ταξιδεύοντας κατά μήκος του Διάφανου Ποταμού». Ο κύλινδρος απεικονίζει ένα ειρηνικό τοπίο με βουνά, ποτάμια, αγροικίες, περίπτερα, γέφυρες, βάρκες και ανθρώπινες μορφές ανάμεσά τους, περιγράφοντας έναν κόσμο ιδεατό ή έναν παράδεισο, που στα κινεζικά ονομάζεται shi-wai-tao-yuan. Η λεπτότητα και η ακρίβεια της πινελιάς του καλλιτέχνη προσδίδουν μοναδική αξία στο έργο αυτό, στο οποίο κυριαρχεί η ρεαλιστική απόδοση ενός τοπίου που μπορεί κανείς να δει, να περιπλανηθεί σε αυτό και να το βιώσει.

Χρήσιμες πληροφορίες για τους επισκέπτες

Τα δύο αντικείμενα της εκθεσιακής δράσης «Θησαυροί από το Μουσείο της Σαγκάης»  θα εκτίθενται στο ισόγειο του Μουσείου της Ακρόπολης από τις 28 Οκτώβρη 2017 έως τις 30 Απρίλη 2018, τις μέρες & ώρες λειτουργίας του Μουσείου.

Για την είσοδο των επισκεπτών στον χώρο δεν απαιτείται εισιτήριο.

Το Μουσείο Σαγκάης

Το Μουσείο της Σαγκάης ιδρύθηκε το 1952 για να στεγάσει έργα της αρχαίας Κινεζικής τέχνης. Εκατόν σαράντα χιλιάδες αντικείμενα, από το ένα εκατομμύριο έργα τέχνης που απαρτίζουν τις συλλογές του, έχουν χαρακτηριστεί εθνικοί θησαυροί. Οι συλλογές του Μουσείου της Σαγκάης καλύπτουν ένα ευρύ χρονικό φάσμα, από την Νεολιθική περίοδο έως τις αρχές του 20ου αιώνα, και είκοσι μία κατηγορίες εκθεμάτων, όπως χάλκινα κεραμικά και καλλιγραφικά έργα, πίνακες ζωγραφικής, έργα από νεφρίτη και ελεφαντόδοντο, σκεύη από μπαμπού και λακαρισμένο ξύλο, μαντικά οστά, σφραγίδες, νομίσματα και τέχνεργα των εθνικών μειονοτήτων. Οι συλλογές των χάλκινων, της κεραμικής, της καλλιγραφίας και της ζωγραφικής είναι από τις καλύτερες στον κόσμο. Αριστουργήματα και θησαυροί του Μουσείου έχουν παρουσιαστεί σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο ενώ το ίδιο το Μουσείο υποδέχεται κάθε χρόνο περισσότερους από δύο εκατομμύρια επισκέπτες.

Αντικείμενα της παιδικής ηλικίας από 4 ηπείρους, στο Moυσείο Μπενάκη Παιχνιδιών
Το Moυσείο Μπενάκη Παιχνιδιών με πυρήνα την συλλογή της Μαρίας Αργυριάδη, η οποία συγκαταλέγεται στις δέκα καλύτερες της Ευρώπης, παρουσιάζει παιχνίδια, βιβλία, έντυπα, ρουχισμό και αντικείμενα της παιδικής ηλικίας από την Ευρώπη, την Αφρική, την Ασία και την Αμερική.

Αντικείμενα της παιδικής ηλικίας από 4 ηπείρους, στο Moυσείο Μπενάκη Παιχνιδιών

Η ελληνική συλλογή περιλαμβάνει βρεφικά και παιδικά παιχνίδια και άλλα αντικείμενα από τους αρχαίους έως τους νεότερους χρόνους: χειροποίητα παραδοσιακά παιχνίδια, πανηγυριώτικα και εμπορικά παιχνίδια του 20ού αι., επιτραπέζια παιχνίδια, καθώς και ομαδικά παιχνίδια δρόμου και παιδικά έθιμα. Ξεχωρίζουν τα παιχνίδια που έφτιαξαν μέλη των Κ.Α.Π.Η. (Κέντρων Ανοιχτής Προστασίας Ηλικιωμένων), αναβιώσεις αυτών που έπαιζαν ως παιδιά.

Η ευρωπαϊκή συλλογή αποτελείται από αστικά και λαϊκά παιχνίδια από το 18ο έως τον 20ό αι., κυρίως από την Αγγλία, τη Γαλλία και τη Γερμανία, καθώς και από ευρωπαϊκές κούκλες με φορεσιές από διάφορες περιοχές της Ελλάδας.

ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ – Λεωφ. Ποσειδώνος 14 & Τρίτωνος 1, 175 61 Παλ. Φάληρο

Μέρες και ώρες λειτουργίας: Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή: 10:00 – 18:00

Επικοινωνία: τηλ. 213 0258498

«Αρχαία κινεζική επιστήμη και τεχνολογία» – Αξιοθαύμαστα τεχνολογικά επιτεύγματα του κινεζικού πολιτισμού παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Το Μουσείο Ηρακλειδών θα παρουσιάσει στα δυο κτίριά του (Ηρακλειδών 16 και Απ. Παύλου 37, Θησείο) την έκθεση «Αρχαία κινεζική επιστήμη και τεχνολογία» του Μουσείου Επιστήμης και Τεχνολογίας της Κίνας από τις 23 του Σεπτέμβρη 2017 έως και τις 29 του Απρίλη 2018, ενώ αντίστοιχα  θα παρουσιαστεί στη συνέχεια στο Πεκίνο η έκθεση «ΕΥΡΗΚΑ. Επιστήμη, τέχνη και τεχνολογία των αρχαίων Ελλήνων».

Η ανταλλαγή εκθέσεων μεταξύ του Μουσείου Ηρακλειδών στην Αθήνα και του Μουσείου Επιστήμης και Τεχνολογίας της Κίνας (ΜΕΤΚ) στο Πεκίνο, θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο του Έτους Πολιτιστικών Ανταλλαγών και Συνεργασίας Πολιτιστικών Βιομηχανιών Ελλάδας-Κίνας.

«Αρχαία κινεζική επιστήμη και τεχνολογία»

Η έκθεση «Αρχαία κινεζική επιστήμη και τεχνολογία», με εκθέματα από το Μουσείο Επιστήμης και Τεχνολογίας της Κίνας στο Πεκίνο, θα παρουσιάσει για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό μερικά από τα πιο αξιοθαύμαστα τεχνολογικά επιτεύγματα του κινεζικού πολιτισμού, ενός από τους αρχαιότερους στον κόσμο, τα οποία καλύπτουν ένα ευρύ επιστημονικό φάσμα, από την αστρονομία και τη ναυσιπλοΐα μέχρι τις τεχνικές ύφανσης, την κατασκευή χαρτιού, την τυπογραφία, τη σεισμογραφία, κλπ. Επιπλέον, οι επισκέπτες θα έχουν τη μοναδική ευκαιρία να συμμετάσχουν σε βιωματικές δραστηριότητες και επιδείξεις της αρχαίας κινεζικής υφαντικής τέχνης, των παραδοσιακών μεθόδων κατασκευής χαρτιού και εκτύπωσης, κ.ά. Δείτε εδώ περισσότερα.

Έκθεση

Van Gogh Alive – the experience: Βιωματικό «ταξίδι» στο έργο του Βίνσεντ Βαν Γκογκ
3.000 πίνακες, σκίτσα και κινούμενες εικόνες προβάλλονται μέσω του συστήματος υψηλής τεχνολογίας SENSORY4™ σε τοίχους, κολώνες, οροφές, πάτωμα, σ’ ένα χώρο 1.500 μ2 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, ενώ 40 και πλέον πολυκάναλοι προβολείς υψηλής ευκρίνειας με ήχο υψηλής πιστότητας δημιουργούν μία τριασδιάστατη απεικόνιση στις πολλαπλές αυτές επιφάνειες. Οι ρέουσες εικόνες που γίνονται ένα σώμα με τους ψηφιακούς ήχους, γεμίζουν τον χώρο με πλούσιες προσλαμβάνουσες για όλες τις αισθήσεις, δημιουργώντας μία μαγευτική ατμόσφαιρα. Η βιωματική έκθεση Van Gogh Alive – the experience με περισσότερους από 10.000.000 θεατές σ’ όλο τον κόσμο, έρχεται για 4 μήνες στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, από τις 7 του Νοέμβρη έως και τις 5 του Μάρτη 2018.

Πρόκειται για έναν διαφορετικό τρόπο προσέγγισης της εικαστικής δημιουργίας, που «ζωντανεύει» ένα  εντυπωσιακό πολυθέαμα για όλες τις ηλικίες. Τα διαχρονικά αριστουργήματα ζωντανεύουν και ο επισκέπτης γίνεται αναπόσπαστο κομμάτι τους. Αποσυντίθενται και ανασυντίθενται, αποκαλύπτουν την εποχή που εμπνεύστηκαν, το πώς ολοκληρώθηκαν, από που προήλθαν τα ερεθίσματα της κατασκευής τους. Εμπλέκονται με τη ζωή και τα βιώματα του δημιουργού τους, μας συνοδεύουν μέσα από τις πολύχρωμες στοές της έκθεσης σ’ ένα ταξίδι στα μέρη που ο Βαν Γκογκ έζησε και δημιούργησε στο Άμστερνταμ, στην Προβηγκία, στο Παρίσι.

Σ’ αυτήν τη διαδικασία ο θεατής αφού ενσωματωθεί κυριολεκτικά ως συστατικό της στοιχείο, παρεμβαίνει ακολούθως και ο ίδιος με την σειρά του σ’ αυτήν, μέσω των social media σε πραγματικό χρόνο και χώρο. Οι παρεμβάσεις του προβάλλονται μέσα στην ίδια την έκθεση στο Facebook & Twitter Wall, ενώ διαχέονται και σ’ όλους τους υπόλοιπους επισκέπτες, σε μία αναγωγή της συγκινησιακής εξατομικευμένης εμπειρίας σε συλλογική. Μέσω τις καθολικής επικοινωνίας με την τέχνη, που διασφαλίζει και την απόλυτη σε βάθος επικοινωνία του θεατή – επισκέπτη, με τα έργα αλλά και τον δημιουργό τους. Δείτε εδώ βίντεο.

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Κάντε ένα σχόλιο: