Κυριακή 20 Μάη 2018 – Τι… παίζει σήμερα;
Μουσική, Θέατρο, Κινηματογράφος, Εικαστικά, Βιβλίο, Εκθέσεις και άλλες εκδηλώσεις – προτάσεις για έξοδο.
Εκδήλωση μνήμης για την γενοκτονία των Ποντίων
19 ΜΑΗ – Μέρα Μνήμης της Ποντιακής Γενοκτονίας
Το Ποντιακό Χορευτικό Τμήμα του Παμμικρασιατικού Συνδέσμου Πατρών προσκαλεί στην εκδήλωση μνήμης για τη Γενοκτονία του Πόντου “ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ, ΟΙ ΑΔΙΚΗΜΕΝΟΙ ΤΗΣ ΓΗΣ”, την Κυριακή 20 Μάη 2018, στις 19:00, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Παμμικρασιατικού Συνδέσμου, Φωκαίας 26, πλατεία Ελευθερίας, Πάτρα
Εκδήλωση μνημοσύνης για την Ποντιακή Γενοκτονία από το Ποντιακό Χορευτικό Τμήμα του Παμμικρασιατικού Συνδέσμου Πατρών, με κεντρικό ομιλητή τον Δήμαρχο Πατρέων Κώστα Πελετίδη.
Το Παράρτημα Καλλιθέας του Συνδικάτου Οικοδόμων Αθήνας τιμά τους 200 ήρωες εκτελεσμένους της Καισαριανής
Το Παράρτημα Καλλιθέας του Συνδικάτου Οικοδόμων Αθήνας διοργανώνει εκδήλωση την Κυριακή 20/5/2018 στις 19:00 η ώρα στο Σχολικό Συγκρότημα ¨Νίκος Μπελογιάννης¨ (4ο Λύκειο Καλλιθέας, Θησέως 175).
Στα πλαίσια του εορτασμού της Εργατικής Πρωτομαγιάς τιμάμε τους αλύγιστους της ταξικής πάλης, τους 200 ήρωες εκτελεσμένους της Καισαριανής την 1η Μάη του ’44, ανάμεσά τους και 11 πρωτοπόροι οικοδόμοι εκ των οποίων και ο Καλλιθεάτης Παπαδόπουλος Δημήτρης, Γενικός Γραμματέας της Ομοσπονδίας Οικοδόμων.
Μέτα την εκδήλωση θα ακολουθήσει προβολή ταινίας.
Τιμάμε τους αγώνες της Εργατικής Τάξης του τότε και σήμερα.
Συνεχίζουμε μέχρι την τελική απελευθέρωση της τάξης μας.
“Η Ανίκητη Ελπίδα” του Χρ. Χρηστοβασίλη, στη Στέγη Πολιτισμού (ΝΕΛΕ) του Δήμου Χαϊδαρίου
Οι θίασοι ΙΔΙΟΘΕΑΤΡΟΝ από την Πετρούπολη και ΧΟΡΟΠΟΛΙΣ από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Περιστερίου, σε συνεργασία με το Δήμο Χαϊδαρίου παρουσιάζουν τη θεατρική παράσταση:
«Η Ανίκητη Ελπίδα» του Χρήστου Χρηστοβασίλη
Διασκευή –Σκηνοθεσία: Πεντζεχρή Διονυσόπουλου
Κυριακή 20 Μαΐου 2018 στις 8 μμ.
Στη Στέγη Πολιτισμού (ΝΕΛΕ) Κολοκοτρώνη 36
Κινηματογράφος
120 χρόνια από τη γέννηση του Κέντζι Μιζογκούτσι – Αφιέρωμα στο ΣΤΟΥΝΤΙΟ (18-21 Μάη)
Ένας από τους σημαντικότερους δημιουργούς από καταβολής κινηματογράφου, υπήρξε ο Κέντζι Μιζογκούτσι. Το έργο του (ουσιαστικά το ένα τρίτο του καθώς οι υπόλοιπες 60 ταινίες έχουν χαθεί οριστικά), πολλά χρόνια μετά τον θάνατό του, εξακολουθεί σταθερά, δεκαετία την δεκαετία, να επηρεάζει υπόγεια το κινηματογραφικό γίγνεσθαι.
Ο ίδιος ο Μιζογκούτσι δεν ευτύχησε να απολαύσει κάποια ιδιαίτερη αναγνώριση στην χώρα του, ενώ έπρεπε να περιμένει ως τα τελευταία χρόνια της ζωής του για να γίνει γνωστότερος στο εξωτερικό, αποσπώντας διαδοχικούς Λέοντες στην Βενετία, κυρίως ως επακόλουθα της μεγάλης επιτυχίας του “Ρασομόν” το Ι951 που άνοιξε τις πύλες της Δύσης για μια κινηματογραφία που αριθμούσε ήδη μισόν αιώνα ζωής. Περφεξιονιστής, ιδιότροπος, άνθρωπος της ζωής και των γυναικών, από την αρχή μέχρι το τέλος παρέμεινε βαθιά Ιάπωνας, σε θεματική και φιλοσοφία, πεισματάρης του one cut και του πλάνου σεκάνς, γυρίζοντας ταινίες βασικά με γυναικείους χαρακτήρες, συνηθέστατα για την ζωή εκπορνευμένων γυναικών, πάντα για τη βασανισμένη ζωή ανθρώπων.
Ήταν τα Cahiers du Cinema, με πρώτους τον Γκοντάρ και τον Ρομέρ, με την πρώτη προβολή του “Ουγκέτσου Μονογκατάρι” ανακάλυψαν έναν ομότιμο του Ντράγιερ, του Μπέργκμαν, του Γκρίφιθ, έναν κλασσικό της τέχνης του σινεμά. Πλέον, σήμερα, δεκάδες είναι οι δημιουργοί που τον κατατάσσουν αβίαστα στις άμεσες επιρροές τους, από τον Θόδωρο Αγγελόπουλο ως τον Μπέλα Ταρ, από τον Αντρέι Ταρκόφσκι ως τον Βίκτορ Ερίθε.
Με τον Κέντζι Μιζογκούτσι αρχίζει ουσιαστικά ο Ιαπωνικός κινηματογράφος, που μέσω του Κουροσάουα και του ‘Οζου κατέληξε στην γενιά του ‘6ο, τον ‘Οσιμα, και τον Ιμαμούρα.
Με την εξαίρεση του (δυστυχώς) ανεπανάληπτου αφιερώματος στον Μιζογκούτσι που πραγματοποίησε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης το 1999 (σε συνδυασμό με μια ολοκληρωμένη όσο και απαραίτητη έκδοση για τη ζωή και το έργο του), στην Ελλάδα, το όνομα του Μιζογκούτσι παραμένει πολύ πιο γνωστό απ’ τις ταινίες του.
Η NEW STAR, κυκλοφόρησε το “Ουγκέτσου Μονογκατάρι” και τους “Σταυρωμένους Εραστές” (δεκαετίες μετά την πρώτη διανομή τους από τον Σωκράτη Καψάσκη) όπως και τον “Επιστάτη Σάνσο” (για πρώτη φορά σε κινηματογραφική διανομή) εδω και χρονια στους κινηματογράφους με καινούργιες κόπιες 35mm..
Από 18 έως 21 Μάη προς τιμήν του Ιάπωνα σκηνοθέτη Κέντζι Μιζογκούτσι, με αφορμή τα 120 χρόνια από την γέννησή του, στις 15 Μάη 1898, η New Star θα τις ξαναπροβάλει αποκλειστικά στον κινηματογράφο «ΣΤΟΥΝΤΙΟ new star art cinema».
Το “Ουγκέτσου Μονογκατάρι” κατά λέξη “Η ιστορία της υγρής, θολής σελήνης”. Αναγνωρίζεται ως η επιτομή του έργου του, το φιλμ που συγκεντρώνει την αισθητική του θέση απέναντι στον κινηματογράφο, κατά πολλούς μια βασανισμένη αυτοβιογραφία, για όλους, μια από τις ομορφότερες στιγμές της Ιστορίας του παγκόσμιου σινεμά. Τύποις, μια ιστορία του φανταστικού, μια ιστορία φαντασμάτων στην ουσία, κι όπως όλες τελικά οι δημιουργίες του, μια φανταστική ιστορία βουτηγμένη στην πιο αμείλικτη πραγματικότητα, μια ιστορία για τα πάθη, τα όνειρα, την μοίρα των ανθρώπων. Το “Ουγκέτσου”, επικό και λυρικό μαζί, είναι μια “ομηρική” περιπέτεια για την πίστη και την αυταπάρνηση σε έναν περίπλοκο κόσμο.
Το “Ουγκέτσου” είναι ένας μύθος, κυριολεκτικά και μεταφορικά κι όπως όλοι οι μεγάλοι μύθοι, εξακολουθεί να μιλά στα μάτια, τις καρδιές και το μυαλό.Το “Ουγκέτσου” θέτει αρχές και όρια στην κινηματογραφική γλώσσα, παραμένοντας μέσα στις δεκαετίες ένα αξεπέραστο όριο κινηματογραφικής δημιουργίας και συνδιαλλαγής με τον χώρο, την κίνηση, τον χρόνο, το σώμα.
Το “Ουγκέτσου” κατακαίει τις οθόνες και το βλέμμα, μια ασυμβίβαστη όσο και αβίαστη καλλιτεχνική πράξη που με κάθε θέασή της επαναπροσδιορίζει τον τρόπο που βλέπουμε
(και πιθανώς κάνουμε) σινεμά. Το “Ουγκέτσου” είναι ένα δώρο, μοναχικό, μοναδικό και μονάκριβο…
«Το «Ουγκέτσου Μονογκατάρι» είναι το αριστούργημα του Μιζογκούτσι. Τον τοποθετεί στο ίδιο ύψος με τον Γκρίφιθ, τον Αϊζενστάιν, τον Ρενουάρ. Είναι ο μεγαλύτερος Ιάπωνας σκηνοθέτης,
ή απλώς, ένας από τους μεγαλύτερους κινηματογραφιστές του κόσμου». Ζαν Λικ Γκοντάρ
1.«Ουγκέτσου Μονογκατάρι»
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ έως ΔΕΥΤΕΡΑ, 18.30
Ιαπωνία-1953-96’
Σκηνοθεσία Κένζι Μιζογκούτσι
Σενάριο: Ματσουτάρο Καγουαγκούτσι
Φωτογραφία: Καζούο Μιγιαγκάουα
Ηθοποιοί: Μασαγιούκι Μόρι, Ματσίκο Κίο, Κινίγιο Τανάκα
Αργυρός Λέων Φεστιβάλ Βενετίας
Υποψήφιο για Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας
Σύνοψη: Σ’ένα χωριό της μεσαιωνικής Ιαπωνίας, η οποία σπαράσσεται από εμφύλιους πολέμους, δύο αδέρφια διακινδυνεύουν τις οικογένειες και τις ζωές τους, για να ακολουθήσουν τις εμμονές τους. Ο Γκεντζούρο, ένας φτωχός αγγειοπλάστης, ονειρεύεται καλλιτεχνική δόξα και πλούτη, ενώ ο αδερφός του, Τομπέι, θέλει να γίνει ένδοξος σαμουράι. Αποφασίζουν να κατευθύνουν προς την πόλη, χωρίς τις οικογένειές τους, για να πουλήσουν την πραμάτεια τους. Όταν τελικά φτάσουν εκεί και βρεθούν κοντά στην πραγμάτωση των στόχων τους, ο πρώτος θα πέσει θύμα της γοητείας ενός φαντάσματος κι ο τελευταίος θα ανακαλύψει ότι η γυναίκα του έχει γίνει πόρνη.
2.«Σταυρωμένοι Εραστές»
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ – ΣΑΒΒΑΤΟ, 20.30
Ιαπωνία- 1954-110′
Σκηνοθεσία Κέντζι Μιζογκούτσι
Σενάριο: Τσικαμάτσου Μονζαέμον (θεατρική παράσταση πάνω στην οποία βασίστηκε το σενάριο της ταινίας)
Φωτογραφία: Καζούο Μιγιαγκάουα
Ηθοποιοί: Kαζούο Xασεγκάουα, Kιόκο Kαγκάουα, Eϊτάρο Σίντο, Σακάε Oζάουα
Επίσημη συμμετοχή στο Φεστιβάλ Καννών
Σύνοψη: Διασκευή ενός θεατρικού έργου που συνδυάζει το θέατρο Καμπούκι με το θέατρο μαριονετών Μπουνράκου, γραμμένο από τον Τσικαμάτσου Μονζαέμον, διάσημο συγγραφέα του 17ου αιώνα, με θέμα την ιστορία ενός ζευγαριού, στη φεουδαρχική Ιαπωνία. Στο Κυότο του 17ου αιώνα, η Οσάν, γόνος μιας ξεπεσμένης αριστοκρατικής οικογένειας, έχει παντρευτεί για λόγους συμφέροντος τον Ισούν, έναν εύπορο και φιλοχρήματο άνδρα μεγαλύτερης ηλικίας. Ο Μοχέι, ένας από τους υπάλληλους του άνδρα της είναι κρυφά ερωτευμένος μαζί της. Όταν η Οσάν κατηγορείται ψευδώς ότι είναι ερωμένη του, αναγκάζονται να το σκάσουν μαζί κα ιγρήγορα αποκαλύπτουν ο ένας τον έρωτά του για τον άλλο. Στο μεταξύ, ο Ισούν διατάζει τους άνδρες του να βρουν τους δύο εραστές και να τους χωρίσουν, για να αποφύγει το δημόσιο εξευτελισμό. Το τέλος των δύο εραστών θα είναι τραγικό: θα σταυρωθούν δημόσια, αφού αυτή είναι η τιμωρία που επιβάλλεται στους μοιχούς.
3.«Επιστάτης Σάνσο»
ΚΥΡΙΑΚΗ – ΔΕΥΤΕΡΑ, 20.30
Ιαπωνία-1954-123’
Σκηνοθεσία Κέντζι Μιζογκούτσι
Σενάριο: Ογκάι Μόρι
Φωτογραφία: Καζούο Μιγιαγκάουα
Ηθοποιοί: Κινίγιο Τανάκα, Γιοσιάκι Χαναγιάκι, Κιόκο Καγκάουα
Αργυρός Λέων Φεστιβάλ Βενετίας
Σύνοψη: Στη μεσαιωνική Ιαπωνία, ένας φιλεύσπλαχνος κυβερνήτης εξορίζεται και η σύζυγος με τα δύο τους παιδιά αποφασίζουν να τον επισκευθούν. Στο δρόμο, τους επιτίθενται ληστές, οι μητέρα πουλιέται ως πόρνη και ο γιος με την κόρη γίνονται σκλάβοι στο φέουδο του παντοδύναμου και σκληρού Επιστάτη Σάνσο. Τα παιδιά μεγαλώνουν σε απάνθρωπες συνθήκες αλλά ο γιος σταδιακά αποκτά την εύνοια του Σάνσο. Όταν τελικά τους δίνεται η ευκαιρία δραπετεύουν και ο γιος καταφέρνει μετά τις πολύχρονες περιπλανήσεις του να βρει τη μητέρα και να αποτίσει τον ύστατο φόρο τιμής στον πατέρα του.
STUDIO new star art cinema
ΣΠΑΡΤΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ 33 ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΜΕΡΙΚΗΣ — Τηλ 210-8640054
Η Λέσχη Ελλήνων Γελοιογράφων πραγματοποιεί για τρίτη συνεχή χρονιά έκθεση γελοιογραφίας στον εκθεσιακό χώρο του Μετρό Συντάγματος, με τίτλο “Πόλεμος Α.Ε. – War S.A.”. Μετά την τεράστια επιτυχία των εκθέσεων «Μετέωρο Βήμα» (2016) και «Sweet Europe» (2017) που αγκαλιάστηκαν ζεστά από χιλιάδες Έλληνες και ξένους επισκέπτες και βρέθηκαν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος και της επικαιρότητας, αποφασίσαμε να μιλήσουμε για τον Πόλεμο.
7 ταινίες για την Παλαιστίνη της Αντίστασης και του Αγώνα
ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ 42-46, ΠΛΑΤΕΙΑ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ (ΗΣΑΠ Βικτώρια)
Τηλ.210 8220008, 210 8220023
1) ΤΟ ΑΛΑΤΙ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ
(Milh Hadha al Bahr/Le sel de la mer/Salt of this sea)
Παλαιστίνη, Βέλγιο, Γαλλία, Ισπανία, Ελβετία-2008-109’
Σκηνοθεσία: Annemarie Jacir
Σενάριο: Annemarie Jacir
Φωτογραφία: Benoit Chamaillard
Μοντάζ: Michele Hubinon
Ήχος: Peter Flammau, Sami Said, Radwan Shalabi
Παίζουν: Suheir Hammad, Saleh Bakri, Riyad Ideis
Υποψηφιότητα της Παλαιστίνης για το Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας 2009
Επίσημη συμμετοχή στο Φεστιβάλ Καννών
Η Σοράγια, 28 χρονών ζει με την οικογένειά της στο Μπρούκλιν. Είναι Παλαιστίνιοι πρόσφυγες της εργατικής τάξης. Ανακαλύπτει ότι οι οικονομίες του παππού της έχουν παγώσει στον τραπεζικό του λογαριασμό στην Τζάφα απ’ όπου εξορίστηκε το 1948. Η Σοράγια βάζει σκοπό να επιστρέψει και το όνειρο αυτό την απομακρύνει όλο και περισσότερο από την πραγματικότητα. Γνωρίζει τον Εμάντ ο οποίος έχει βάλει σκοπό να φύγει από εκεί για πάντα. Ο αγώνας για ελευθερία είναι υποχρέωση ακόμα κι όταν σε ωθεί στην παρανομία.
2) ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΒΟΜΒΕΣ (Under the Bombs)
Λίβανος – 2007 – 98’
Σκηνοθεσία: Philippe Aractingi
Σενάριο: Philippe Aractingi, Michel Leviant
Φωτογραφία: Nidal Abdel Khalek
Μουσική: René Aubry, Lazare Boghossian
Παραγωγή: Rhamsa Productions
Με τους: Nada Abou Farhat, Georges Khabbas, Rawya El Chab, Bshara Atallah
Βρισκόμαστε στα τέλη Ιουλίου του 2006 κι ο σκηνοθέτης Philippe Aractingi μας μεταφέρει στην καρδιά του Λιβάνου, που βρίσκεται σε εμπόλεμη κατάσταση. Η πρωταγωνίστρια Ζeina φτάνει στο λιμάνι της Βηρυτού, απ’ όπου όλοι επιδιώκουν να αποπλεύσουν με κάποιο ξένο πλοίο για κάποια άλλη χώρα. Εκείνη κατευθύνεται αντίθετα προς την πόλη ψάχνοντας να βρει το γιο της.
Διασχίζει την ενδοχώρα, για να φτάσει στον νότιο Λίβανο, μέσα από ερειπωμένα σπίτια, αδιάβατους σχεδόν δρόμους και γέφυρες κομμένες στα δύο. Οι πρώτες σκηνές γυρίστηκαν δέκα μέρες μετά το ξέσπασμα του πολέμου. Έπειτα, ο σκηνοθέτης έφυγε για τη Γαλλία κι επέστρεψε στο Λίβανο, μετά το τέλος των εχθροπραξιών, για να ολοκληρώσει την ταινία μέσα σε 11 μέρες. Με ένα μινιμαλιστικό σενάριο που διαμορφώνεται κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, τέσσερις μόνο ηθοποιούς και την κάμερα στον ώμο, ο σκηνοθέτης και το επιτελείο του φιλμάρουν το επικίνδυνο ταξίδι.
ΗΠΑ – 2006 – 85’
Σκηνοθεσία: Julia Bacha, Ronit Avni Σενάριο: Julia Bacha
Φωτογραφία: Ronit Avni, Julia Bacha, Mickey Elkeles, Labib Jazmavi
Μοντάζ: Julia Bacha Ήχος: Scott Freiman
Παραγωγή: Ronit Avni, Joline Makhlouf, Nahanni Rous
Best First Documentary Barcelona Docupolis 2007
Audience Award San Francisco Film Festival 2007
Προσωπικές ιστορίες και δράματα Ισραηλινών και Παλαιστινίων που διακινδυνεύουν την ασφάλεια, την κοινωνική τους θέση και τα σπίτια τους προς την κατεύθυνση ειρηνικής επίλυσης του Μεσανατολικού. Το φιλμ της ελπίδας, της αληθινής δύναμης και της αλληλεγγύης φτιαγμένο από Παλαιστίνιους, Ισραηλινούς και Αμερικάνους.
Μ. Βρετανία/Παλαιστίνη/Βέλγιο–
Σκηνοθεσία: Michel Khleifi, Σενάριο: Michel Khleifi, Φωτογραφία: Raymond Fromont, Μοντάζ: Ludo Troch, Παραγωγή: Omar Al–Qattan, Παίζουν: Mohammed Nahnal, Hana’Nc’mch, Bushra Karaman
Ο φανταστικός κόσμος του 12χονου Γιουσέφ και η ανάγκη του να δώσει στη λωρίδα της Γάζας κάτι από την ευαισθησία που της στέρησαν ο εξευτελισμός, ο τρόμος, η βία και τα πάθη. Τα παραμύθια της εμπόλεμης ζώνης δείχνουν ότι ζωή και όνειρα είναι ένα. Το μόνο που τα διαφοροποιεί είναι η οπτική. Και το πολιτικό μήνυμα, κρυμμένο στα υπέροχα πλάνα.
Παλαιστίνη – 2008 – 27’
Σκηνοθεσία: Buthina Canaan Khoury
Ένα ντοκιμαντέρ μικρού μήκους και μεγάλης επιχειρηματικής πρόκλησης. Η πρώτη ζυθοποιεία της Παλαιστίνης είναι γεγονός. Εν μέσω κατεχόμενων εδαφών, πολιτικής αστάθειας, σημείων, ελέγχου οικονομικού μαρασμού, θρησκευτικού φονταμενταλισμού, ρίψης ρουκετών. Προώθηση της υψηλής ποιότητας προϊόντων στην Παλαιστίνη.
ΗΠΑ – 2008 – 72΄
Σκηνοθεσία: Nida Sinnokrot
Βραβείο στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου ECOCINEMA, στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου DOCUSUR, στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου AMAL, Διεθνές Βραβείο για Διακριθές Ντοκιμαντέρ και Ρεπορτάζ, Βραβείο στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, Βραβείο στο Μεσογειακό Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Μονπελιέρ.
Το βραβευμένο ντοκιμαντέρ “Palestine Blues” διηγείται την ιστορία ενός χωριού που ζει στην απόλυτη σύγχυση, απόγνωση και απελπισία παρόλα αυτά με χιούμορ και ποιητικότητα. Τα γυρίσματα είχαν διάρκεια πάνω από 6 μήνες και επικεντρώθηκαν στο Jayyous, ένα χωριό με ανθρώπους που είχαν ως κύρια ασχολία τη γη και την καλλιέργειά της. Προκειμένου οι Ισραηλινοί να σηκώσουν ένα τείχος “ασφαλείας” στην κατεχόμενη Παλαιστίνη δεν δίστασαν όχι μόνο να καταστρέψουν τη γη αλλά έφτασαν να γκρεμίζουν ακόμη και τα σπίτια τους. Ο αγώνας των Παλαιστίνιων για επιβίωση κινηματογραφείται με τόσο ανθρώπινο και ρεαλιστικό τρόπο για να υπενθυμίσει όσα τα ΜΜΕ φροντίζουν συχνά να ξεχνιούνται.
7) ΤΟ ΣΙΔΕΡΕΝΙΟ ΤΕΙΧΟΣ (The iron wall)
Παλαιστίνη/ΗΠΑ–2006–52’
Σκηνοθεσία: Mohammed Alatar
Παραγωγή: Palestinian Agricultural Relief Comitees,
Palestinians for piece and democratie
Δυτική Όχθη, Λωρίδα της Γάζας. Το χρονικό της κατοχής από το 1967 μέχρι σήμερα. Συνεντεύξεις Παλαιστίνιων ακτιβιστών και αγροτών, Ισραηλινών αποίκων και στρατιωτικών, αναλυτών όπως οι Jeff Halper, Akira Eldar, Hind Khoury. Τείχη σύμβολα ανθρώπινου εξευτελισμού. Όταν η ατμόσφαιρα είναι ανελεύθερη, το μήνυμα της κάμερας δεν μπορεί να είναι ελπιδοφόρο. Είναι όμως ξεκάθαρο. Δε διαφαίνεται ειρηνική επίλυση ούτε και ίδρυση υγιούς και άρα βιώσιμου Παλαιστινιακού κράτος. Γιατί το σιδερένιο τείχος εκτός από την αξιοπρέπεια γκρεμίζει και τις αυταπάτες.
***
Πρόγραμμα και ώρες προβολών του ΖΕΦΥΡΟΣ new star art cinema
ΖΕΦΥΡΟΣ Τρώων 36, Άνω Πετράλωνα – Θησείο
Tηλ. επικοινωνίας: 2103462677
Εισ.: €7.00, φοιτ./ άνω των 65/Εκπαιδευτικοί /άνεργοι €6.00
ΚΑΘΕ ΤΡΙΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΣΟΔΟΣ €5.00
Από 17/5 έως 23/5/2018
1) «ΛΑΟΥΤΑΡΙ -ΟΙ ΤΣΙΓΓΑΝΟΙ ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ ΑΠΟ ΑΓΑΠΗ » του ΕΜΙΡ ΛΟΤΙΑΝΟΥ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ 20.45 και 23.00
Επιλέξαμε το θέμα του Πολέμου, μη μπορώντας να αποστρέψουμε τη ματιά μας όχι μόνο από όσα συμβαίνουν στη γειτονιά μας αλλά και από κάθε γωνιά του κόσμου που απειλείται από τα γεράκια του Πολέμου. Φιλοδοξούμε η έκθεση “Πόλεμος Α.Ε. – War S.A.” να αποτελέσει μια φιλειρηνική, διεθνιστική κραυγή αγωνίας και συμπαράστασης, ένα εικονογραφημένο μήνυμα φιλίας των λαών κόντρα στον μιλιταρισμό, τις βόμβες και τον θάνατο. Αρνούμαστε να σιωπήσουμε μπροστά στα καραβάνια των προσφύγων και στεκόμαστε με αλληλεγγύη απέναντι στα παιχνίδια εξουσίας και τις ξένες επεμβάσεις των μεγάλων δυνάμεων στις ζωές των ανθρώπων.
Παράλληλα, συνεχίζοντας την προσπάθεια να συστήνουμε στο ελληνικό κοινό σκιτσογράφους από όλον τον κόσμο, προσκαλέσαμε φέτος τους συναδέλφους μας από την Πορτογαλία, μια χώρα με τεράστια γελοιο- γραφική παράδοση που έχει να επιδείξει ορισμένα «θηρία» του πολιτικού σκίτσου. Έτσι, φέτος φιλοξενούμε έργα των κορυφαίων Πορτογάλων γελοιογράφων που καλύπτουν ένα μεγάλο εύρος θεμάτων.
Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν τη Δευτέρα 14 Μαΐου στις επτά το βράδυ, από τον Πρόεδρο της Βουλής, Νίκο Βούτση.
Η έκθεση θα λειτουργήσει από τις 14 έως και τις 20 Μαΐου 2018 στον εκθεσιακό χώρο του Μετρό Συντάγματος, καθημερινά, από τις 9 το πρωί έως τις 9 το βράδυ.
Συνολικά θα εκτεθούν 160 έργα. Κάθε μέρα θα βρίσκονται στο χώρο μέλη της Λέσχης Ελλήνων Γελοιογράφων για να ενημερώνουν και να ξεναγούν το κοινό.
Η φετινή έκθεση είναι αφιερωμένη στη μνήμη του Βαγγέλη Παυλίδη, ενός ακόμη από τους σπουδαίους της τέχνης μας, που δεν είναι πια κοντά μας. Έφυγε νέος, ανεξαρτήτως ηλικίας. Όπως όλοι οι γελοιογράφοι.
Λέσχη Ελλήνων Γελοιογράφων
Συμμετέχουν:
Από τη Λέσχη Ελλήνων Γελοιογράφων (www.cartoonists.gr)
ΠΑΥΛΙΔΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ, ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΤΑΣΟΣ, ΒΛΑΧΟΣ ΚΩΣΤΑΣ, ΓΕΩΡΓΟΠΑΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ, ΔΕΡΒΕΝΙΩΤΗΣ ΣΠΥΡΟΣ, DRANIS, ΖΑΧΑΡΗΣ ΠΑΝΟΣ, ΖΕΡΒΟΣ ΠΕΤΡΟΣ, JOHN ANTONO, ΙΩΑΝΝΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ, ΚΟΥΝΤΟΥΡΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ, ΚΟΥΤΣΑΝΤΑΣ ΣΑΚΗΣ, ΜΑΚΡΗΣ ΗΛΙΑΣ, ΜΑΡΑΓΚΟΣ ΠΑΝΟΣ, ΜΗΛΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ(BAS), ΜΗΤΣΟΜΠΟΝΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΞΕΝΟΥ ΕΦΗ, ΟΡΝΕΡΑΚΗΣ ΣΠΥΡΟΣ, ΟΘΩΝΑΙΟΥ ΑΛΕΞΙΑ, ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ, ΠΕΤΡΟΥΛΑΚΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ, ΡΟΥΓΓΕΡΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ ΚΩΣΤΑΣ, SOLOUP, SOTER, ΣΤΑΘΗΣ (ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ), ΤΑΜΠΑΚEΑΣ ΗΛIΑΣ, ΤΖΑΜΠΟΥΡΑ ΜΑΡΙΑ, ΧΑΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ, ΧΕΡΟΥΒΕΙΜ ΒΑΓΓΕΛΗΣ
Από την Πορτογαλία:
ANTÓNIO, CARLOS BRITO, ANDRÉ CARRILHO, CRISTINA SAMPAIO, VASCO GARGALOΣ, JORGE GONÇALVES, MAIA, RODRIGO DE MATOS, CRISTIANO SALGADO
Θέατρο
«Το αίμα», του Σέρτζι Μπελμπέλ – Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στη σκηνή του Altera Pars
«Το Αίμα», ένα βαθιά πολιτικό κείμενο με εικόνες που σοκάρουν, από τον βραβευμένο Καταλανό Σέρτζι Μπελμπέλ, σε σκηνοθεσία Πέτρου Νάκου, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στο Altera Pars, και η Κατιούσα έχει τη χαρά να συγκαταλέγεται ανάμεσα στους χορηγούς επικοινωνίας της παράστασης.
Η παράσταση “Το Αίμα” του Σ. Μπελμπέλ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο θέατρο Altera Pars, συνεχίζει τις παραστάσεις μέχρι αρχές Ιούνη, αλλά αλλάζουν οι ώρες και οι μέρες των παραστάσεων.
Από το Σάββατο 28 Απρίλη, η παράσταση θα παρουσιάζεται Σάββατα στις 21.00 και Κυριακές 20.30.
Ο σπουδαιότερος θεατρικός συγγραφέας των τελευταίων δεκαετιών στην Καταλονία, με τα έργα του μεταφρασμένα σε δώδεκα γλώσσες, σε ένα έργο πιο επίκαιρο από ποτέ, μιλά με ωμότητα αλλά και συγκινητική ευθύτητα για τη σύγχρονη πολιτική και κοινωνική πραγματικότητα της Ευρώπης.
Για «Το Αίμα»
Μια ιδιόμορφη οικογένεια που δρα στο πλαίσιο μιας μυστηριώδους τρομοκρατικής οργάνωσης, απαγάγει μια καθηγήτρια φιλοσοφίας και σύζυγο ενός βουλευτή ζητώντας λύτρα και απειλώντας να κόβει ένα μέλος του σώματος της κάθε 10 ώρες. Η παρέμβαση της κυβέρνησης, καθυστερεί την πληρωμή, αυξάνοντας την αγωνία της κοινής γνώμης για την τύχη της απαχθείσας. Σ’ ένα παράλληλο χωροχρόνο, ένας άντρας και μια γυναίκα στο πάρκο, δύο αστυνομικοί και μια κρυφή ερωμένη εμπλέκονται απροσδόκητα στην ιστορία.
Ο συγγραφέας παραθέτει μια αλληλουχία καθημερινών και φαινομενικά απλοϊκών στιγμιοτύπων, οικείων σε όλους μας, στα οποία αναπάντεχα εισβάλλει η βία διαταράσσοντας το ρου της ιστορίας. Κεντρικός πυρήνας του έργου αναδεικνύεται η αιώνια διαπάλη ανάμεσα στο εγώ και στο εμείς, ανάμεσα στη συλλογική και την ατομική ευθύνη, και γύρω από αυτή αναπτύσσονται τα υπόλοιπα θέματα που θίγονται στο έργο όπως, η απάθεια των σύγχρονων ανθρώπων απέναντι στη βία, η καταπιεστική επιβολή της ομάδας στο άτομο, οι σχέσεις στοργής ανάμεσα στους γονείς και τα παιδιά και ο ηγεμονικός ρόλος της σύγχρονης γυναίκας, δημιουργώντας ένα σκοτεινό και λυρικό ποίημα για τη σύγχρονη καθημερινότητα.
«Μα τέλος πάντων, ποιος είναι, πού βρίσκεται, τι είναι αυτό το “εμείς”; Τι πρόσωπο έχει; Πώς αναπνέει; Πώς μιλάει; Πώς κινείται; Τι σκέφτεται; Τι χρώμα έχει το αίμα του; Εμένα αυτή η λέξη μου φαίνεται τελικά παράξενη. Τρομερή. Από αλλού. Από άλλη εποχή.»
Για τον Σέρτζι Μπελμπέλ
Θεατρικός συγγραφέας, σκηνοθέτης και μεταφραστής, γεννημένος στη Βαρκελώνη. Με σπουδές φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο της γενέτειρας του, ήρθε για πρώτη φορά σε επαφή με το θέατρο ως φοιτητής ακόμη, με την ενθάρρυνση του καθηγητή και θεατρικού συγγραφέα Χοσέ Σάντσις Σινεστέρα (Jose Sanchis Sinistera). Παράλληλα με τη συγγραφή, ασχολήθηκε με τη σκηνοθεσία αλλά και τη μετάφραση.
Είναι καθηγητής Δραματουργίας στο Ινστιτούτο Θεάτρου της Βαρκελώνης από το 1988 και από το 2006 μέχρι το 2012 καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου της Καταλονίας. Έχει γράψει περισσότερα από είκοσι θεατρικά κείμενα, τα περισσότερα από τα οποία έχουν μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες κι έχουν παρασταθεί με επιτυχία σε χώρες της Ευρώπης και της Αμερικής. Έχει τιμηθεί με το Εθνικό Βραβείο Δραματικής Λογοτεχνίας της Αυτόνομης Κυβέρνησης της Καταλονίας, το Εθνικό Βραβείο Δραματικής Λογοτεχνίας του Υπουργείου Πολιτισμού της Ισπανίας, το Βραβείο Μολιέρου 1999, το Βραβείο ΜΑΧ για τις Σκηνικές Τέχνες του 2002 κ.ά.
Πρεμιέρα: 12 Μάρτη 2018
Κείμενο: Σέρτζι Μπελμπέλ // Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ
Σκηνοθεσία: Πέτρος Νάκος
Σκηνικά: Σταύρος Λίτινας
Κοστούμια: Δέσποινα Χειμώνα
Φωτισμοί: Ρίζος Τσιγάρης
Μουσικές Επιλογές: Πέτρος Νάκος – Αγγελική Κοντού
Σύνθεση Ήχων-Πρωτότυπη Μουσική : Γιάννης Ανδρουλακάκης
Επιμέλεια κίνησης ηθοποιών: Έφη Δήμου
Βοηθός σκηνοθέτη: Χρύσα Πασιαλούδη
Παίζουν (με σειρά εμφάνισης): Μίνα Χειμώνα, Πέτρος Νάκος, Αγγελική Κοντού, Ειρήνη Τσιριγώτη, Ανθή Σαββάκη, Παύλος Εμμανουηλίδης
Προπώληση: Mέσω Viva.gr και στο ταμείο του θεάτρου.
Θέατρο Altera Pars
Διεύθυνση: Μεγ. Αλεξάνδρου 123 // Τηλέφωνο – κρατήσεις: 210. 341 0011
Η Κατιούσα είναι χορηγός επικοινωνίας της παράστασης
“Πόσο κοστίζει το σίδερο;” – Mονόπρακτα του Μπρεχτ από την θεατρ. σκηνή ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ
ΠΟΣΟ ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΤΟ ΣΙΔΕΡΟ; Την απάντηση δίνει η θεατρ. σκηνή ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ
Κάθε ΣΑΒΒΑΤΟ και ΚΥΡΙΑΚΗ στις 9:00μμ (ΕΩΣ 12-13 ΜΑΪΟΥ), ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
στις εργατικές κατοικίες Γεροβουνού, ΘΕΟΤΟΚΟΥ 33, ΚΑΜΑΤΕΡΟ.
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6944935221
Για φέτος επιλέξαμε και σας παρουσιάζουμε μια σειρά από ιστορίες της συλλογής του Μπ. Μπρεχτ “Τρόμος & Αθλιότητα του Γ’ Ράιχ” μαζί με το μονόπρακτο “Πόσο κοστίζει το σίδερο”. Οι ιστορίες αυτές βασίζονται σε μαρτυρίες αυτόπτων μαρτύρων και σε δημοσιεύματα εφημερίδων που αφορούν πραγματικά περιστατικά της καθημερινής ζωής στη Γερμανία της περιόδου 1933 – 1938. Μια εποχή όπου η καχυποψία δηλητηρίαζε τις σχέσεις των ανθρώπων και η υποκρισία και ο φόβος, έδινε ανοχή στα εγκλήματα του ναζισμού.
Χρόνια τώρα μας κατατρέχει η θέλησή μας να ανεβάσουμε έργο του Μπ. Μπρεχτ. Αυτή η μόνιμη θέληση, αλλά κυρίως οι κοινωνικές – οικονομικές συνθήκες που ζούμε και μέσα στις οποίες ο φασισμός σηκώνει πάλι κεφάλι, μας επέβαλλαν να ανεβάσουμε τη συγκεκριμένη συλλογή από μονόπρακτα.
Λίγα Λόγια για το έργο:
1932: Το κόμμα του Χίτλερ έρχεται πρώτο στις εκλογές χωρίς να πάρει την απόλυτη πλειοψηφία, εκμεταλλευόμενο μια σειρά συγκυριών. Ο πρόεδρος Χίντενμπουργκ, με την υποστήριξη του καθολικού κεντρώου κόμματος, ονομάζει τελικά τον Χίτλερ, καγκελάριο.
Αρχίζουν οι διώξεις των Εβραίων και ακολουθούν οι διώξεις των κομμουνιστών, σοσιαλιστών και άλλων πολιτικών του αντιπάλων. Δημιουργεί το πρώτο στρατόπεδο συγκέντρωσης στο Μπούχενβαλντ.
Με εξασφαλισμένη πλειοψηφία ψηφίζει ολοσχερώς αντιδημοκρατικούς νόμους και εγκαθιδρύει στυγνή δικτατορία, με κατάργηση όλων των ελευθεριών.
27 Φεβρουαρίου 1933: Πυρκαγιά – προβοκάτσια στο Ράιχσταγκ. Συλλαμβάνονται 4000 κομμουνιστές και κλείνονται στο Νταχάου.
Μέσα σε αυτό το κλίμα τρομοκρατίας, φόβου και οικονομικής εξαθλίωσης πολλών Γερμανών, ο Μπέρτολτ Μπρεχτ γράφει τα μονόπρακτα “Τρόμος & Αθλιότητα του Γ’ Ράιχ”.
Ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος είναι προ των πυλών.
Οι μεγάλες δυνάμεις της Αγγλίας και της Γαλλίας αφήνουν το Χίτλερ να κινηθεί προς την Ανατολή προσαρτώντας την Αυστρία και την Τσεχοσλοβακία. Άργησαν να κηρύξουν πόλεμο κατά της Γερμανίας και όταν κατάλαβαν ότι ο Χίτλερ στρέφεται και εναντίον τους, ήταν ήδη αργά. Αυτό το γενικό κλίμα μέσα στο οποίο ξεκίνησε ο πόλεμος, έρχεται να καυτηριάσει ο Μπ. Μπρεχτ με το μονόπρακτο “Πόσο κοστίζει το σίδερο;”
Εμείς ας κρατήσουμε στο μυαλό μας τη ρήση του συγγραφέα:
“…μπορεί να κερδίσατε τον πόλεμο, αλλά η σκύλα που γέννησε το τέρας, είναι πάλι σε οργασμό”
“Βόυτσεκ” του Γκ. Μπύχνερ – Η πρώτη τραγωδία του προλεταριάτου στο Θέατρο Λιθογραφείον
Ο Φράντς Κρίστιαν Βόυτσεκ είναι ένας φτωχός στρατιώτης που έχει αποκτήσει ένα παιδί με την Μαρία χωρίς «την ευλογία της Εκκλησίας» . Κάνει όλα τα θελήματα και υπομένει τα πάντα προκειμένου να στηρίξει την οικογένειά του. Υπακούει στις προσβολές του λοχαγού του, υπομένει τα βασανιστήρια του γιατρού του στρατού και παρόλο που η λογική του σιγά σιγά κλονίζεται ο Βόυτσεκ μένει ψύχραιμος. Όταν όμως η Μαρία θα τον αφήσει για έναν άλλον άντρα, ο Βόυτσεκ αλλάζει πρόσωπο, παίρνει ένα μαχαίρι στα χέρια του και ζητάει δικαιοσύνη.
Βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα ο Γκέοργκ Μπύχνερ γράφει την πρώτη τραγωδία του προλεταριάτου. Ένα έργο που μοιάζει πιο πολύ με κινηματογράφο παρά με θέατρο. Ο Βόυτσεκ του Μπύχνερ είναι πρώτος ήρωας αρχέτυπο της αμφισβήτησης, της επανάστασης και του υπαρξισμού. Το έργο-σταθμός του γερμανικού θεάτρου που επηρέασε την σύγχρονη δραματουργία όσο λίγα άλλα έργα, ανεβαίνει σε διασκευή και σκηνοθεσία του Χρήστου Στρέπκου στο Θέατρο Λιθογραφείον για λίγες μόνο παραστάσεις από την «Μηχανή Τέχνης».
Η πρεμιέρα έχει προγραμματιστεί για τις 29 Απρίλη και το έργο θα παίζεται κάθε Σάββατο και Κυριακή του Μάη στις 21:30.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
WOYZECK του Georg Buchner, στο Θέατρο Λιθογραφείον.
Σκηνοθεσία – Mουσική: Χρήστος Στρέπκος
Μετάφραση: Στέλιος Γούτης
Σκηνικά-Κοστούμια: Αριστοτέλης Καρανάνος και Αλεξάνδρα Σιάφκου
Κίνηση: Μαριμίλλη Ασημακοπούλου
Σχεδιασμός Φωτισμών: Ευσταθεία Δρακονταειδή.
Κατασκευή Σκηνικού: Κώστας Ματθαίου
Φωτογραφίες: Παναγιώτης Μουλίνος
Παίζουν: Γιάννης Τσάκωνας, Γεωργία Σωτηριανάκου, Δανάη Ρούσσου, Νίκος Δερτιλής, Βασίλης Σιδερόπουλος
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ – ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ
Θέατρο Λιθογραφείον, Μαιζώνος 172 Β, Πάτρα
Τηλ. 2610328394
Ο Ηλίθιος του Ντοστογιέφσκι στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
«Ένας πρίγκιπας που θρυμματίζεται από καλοσύνη.
«Ο Ηλίθιος», ο πρίγκιπας Μίσκιν, πάσχων από επιληψία, επιστρέφει στη Ρωσία μετά από πολυετή απουσία. Στην Αγία Πετρούπολη περιφρονούν και χλευάζουν την αθωότητά του. Εκείνος όμως ανταποδίδει καλοσύνη. Όταν έξαφνα κληρονομεί μια μεγάλη περιουσία βρίσκεται στο επίκεντρο του κοινωνικού ενδιαφέροντος. Για όλους η αγαθή φύση του πρίγκιπα είναι ακατανόητη και προκαλεί αντικρουόμενα συναισθήματα. Ο ιερός «Ηλίθιος» όταν βρίσκεται στη δίνη των ανθρώπινων παθών, της απαξίωσης, της απληστίας, του έρωτα και της ζήλιας, απαντά με αυταπάρνηση, αγάπη και αυτοθυσία.
Όμως ποιος είναι καλός; Αυτός που δεν πράττει το κακό; Πόσο δύσκολο είναι να είσαι καλός; Στην εποχή μας, και σε κάθε εποχή, έχουν μερίδιο οι καλοί άνθρωποι; Και πάνω απ’ όλα, υπάρχει περίπτωση ο καλός να μην «σταυρωθεί»;
Το αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα, γράφεται εξ’ ολοκλήρου στην Ευρώπη, μακριά από την Ρωσία, σε μια εποχή απελπισίας, δριμύτατης φτώχιας και νοσταλγίας του Φιοντόρ για την πατρίδα. Με τις επιληπτικές κρίσεις να τον βασανίζουν και τις προσωπικές υπαρξιακές αγωνίες να τον ταλανίζουν, γεννιέται «Ο Ηλίθιος», ένα μυθιστόρημα που όπως σημείωνε ο ίδιος ο συγγραφέας «σχετίζεται με την απόδοση της εικόνας ενός πραγματικά καλού και θετικού ανθρώπου».
«Ο Ηλίθιος» είναι η εικόνα μιας κοινωνίας που φαίνεται να θέλει να ξορκίσει το κακό και να αναζητά το καλό. Ο “ιερός μωρός”, όπως χαρακτηρίζεται από τον ίδιο τον Ντοστογιέφσκι, ο πρίγκιπας Μίσκιν, ο ηλίθιος, κηρύττει την αγάπη. Αγάπη. Αγάπη που οδηγεί πάντα στην σταύρωση».
Νίκος Διαμαντής
Μετάφραση – Διασκευή: Αντώνης και Κωνσταντίνος Κούφαλης
Σκηνοθεσία: Νίκος Διαμαντής
Σκηνικά – Κοστούμια: Λίλη Πεζανού
Μουσική – Sound Design: Μίνως Μάτσας
Φωτισμοί: Ελευθερία Ντεκώ Κίνηση: Γιάννης Γιαπλές Δημιουργία Video παράστασης: Xρυσούλα Κοροβέση Βοηθός Σκηνοθέτη: Ειρήνη Μαργαρίτη Β’ Bοηθός σκηνοθέτη: Αντώνης Μόργκαν Κωνσταντουδάκης
Φωτογραφίες: Σταύρος Χαμπάκης Promo Video: Μιχάλης Μαυρομούστακος
Παίζουν:
Πέτρος Φιλιππίδης
Γιάννης Στάνκογλου
Μαρία Κίτσου
Λένα Παπαληγούρα
Γιώργος Κωνσταντίνου
Γιώτα Φέστα
Ιωάννης Παπαζήσης Γιώργος Δεπάστας Στάθης Μαντζώρος Χάρης Χιώτης
Συμμετέχει το Πειραϊκό Φωνητικό Σύνολο Libro Coro:
Αλεξανδράκης Στέλιος, Αλμυράντη Ειρήνη, Αμπραχαμιάν Μαρία ,Αργύρη Πηνελόπη, Αριστείδη Τίνα, Βαραμογιάννη-Μαματσή Βασιλική, Βλάχου Μαρία, Γουρουντή Ανθή, Δάλλας Κωνσταντίνος, Δανά Μικαέλα, Δημόγλου Ηλέκτρα, Δροσινού Χριστίνα, Καισαρίνης Σταύρος, Καραγιάννης Στράτος, Κολοσιώνης Δημήτρης,Κουκουράκης Ιωσήφ, Κουρσάρη Κυριακή, Κουρσάρης Χαράλαμπος, Κυριακίδου Ειρήνη, Κυριακίδου Φωτεινή, Κωστήρη Αγάθη, Μαματσή Νίκη, Μανταλόβα Ανδριάννα, Μάντζαρης Θανάσης, Μαυρογιάννη Τζένια, Μαυρομάτη Σοφία, Πηνελόπη,Μπαξεβανάκη Κατερίνα, Μπαρμπαγιάννη Ελένη, Μπούμπουλη Χρυσάνθη, Ξενοκτιστάκη Εβίτα, Οδαμπόσογλου Αλεξάνδρα, Πανδής Χριστόφορος, Παπαχειμώνα Κλεοπάτρα, Πουλέτσος Κώστας, Ράπτης Χρήστος, Ροδίτη Μαρίνα, Ρόμπας Ιωάννης,Ρούσου Αλεξία, Σκούτας Παναγιώτης, Τζίτζη Ελεάνvα, Τζίτζη Μαργιάννα, Τσουμπρής Διονύσης, Φουντουλάκη Ευαγγελία, Χυτήρη Σταυρούλα
Συμμετέχουν οι: Βεατρίκη Μίνα, Βούλγαρη Μαίρη, Κέντογλου Μελίνα, Κερολλάρη Ελένη, Μακρομαρίδου Βέρα, Στάικου Δήμητρα, Φωτίδη Σοφιάνα – Ανθίπη
Πρώτη παράσταση: Παρασκευή 13 Απρίλη 2018
Tελευταία παράσταση Κυριακή 3 Ιούνη 2018
ΜΕΡΕΣ / ΩΡΕΣ
Κάθε Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Λεωφ. Ηρ. Πολυτεχνείου 32, Πειραιάς 185 35
Ταμείο Θεάτρου: 210 4143 310
«Το Τίμημα», του Άρθουρ Μίλλερ, στο Θέατρο Ιλίσια
Το αριστουργηματικό έργο του Άρθουρ Μίλλερ «Το Τίμημα», από τα γνωστότερα έργα του, με αυτοβιογραφικά στοιχεία, γραμμένο το 1967 και πολυανεβασμένο σε θεατρικές σκηνές παγκοσμίως, ήταν από τα αγαπημένα έργα του Άρθουρ Μίλλερ, καθώς είναι και το μόνο έργο που αποφάσισε να σκηνοθετήσει. Σκιαγραφεί τους χαρακτήρες του περίτεχνα να προσπαθούν να ισορροπήσουν και να αναμετρηθούν με τον εαυτό τους, σε ένα κόσμο χωρίς δικαιοσύνη, όπου το παρελθόν καθορίζει το παρόν σε μια πραγματικότητα χωρίς λογική.
Ο Γιώργος Μιχαλακόπουλος ανεβαίνει στη θεατρική σκηνή του Ιλίσια για να ερμηνεύσει τον Ρωσοεβραίο παλαιοπώλη Gregory Solomon, την πηγή του κωμικού στο έργο, τον ρόλο που κινεί τα νήματα της δράσης. Ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης και ο Χρήστος Σαπουντζής ενσαρκώνουν τα δύο αδέλφια που συναντιούνται μετά από πολλά χρόνια για να αντιμετωπίσουν το παρελθόν τους. Μαζί τους η Ρένια Λουιζίδου στο ρόλο της γυναίκας, η οποία διεκδικεί τη ζωή της που τόσα χρόνια βρίσκεται σε αναμονή.
Οι ήρωες του έργου εκπρόσωποι μιας κοινωνίας που κάποτε φαινόταν να αλλάζει, ώστε να ισορροπήσει ανάμεσα στην ευαισθησία και τη δύναμη, το δίκαιο και την ανάγκη… Μιας κοινωνίας που τελικά δεν έχει αλλάξει και τόσο, αλλά πρέπει να συνεχίσει να πιστεύει στη δύναμη της αλλαγής γιατί αλλιώς έχει πεθάνει…
Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τετάρτη στις 19:00 // Πέμπτη στις 21:00 // Παρασκευή στις 21:00 // Σάββατο στις 21:00 // Κυριακή στις 19:00
Θέατρο Ιλίσια, Παπαδιαμαντοπούλου 4 & Βασιλίσσης Σοφίας, τηλ. 210 7210045
«Εγώ, ο Μάρκος Βαμβακάρης»
Έπειτα από δυο χρόνια ο Θανάσης Παπαγεωργίου ανεβαίνει στη σκηνή του Θεάτρου Στοά, ερμηνεύοντας την θρυλική και πολυαγαπημένη μορφή του ρεμπέτικου τραγουδιού, τον Μάρκο Βαμβακάρη.
Η Νάνσυ Τουμπακάρη συνέθεσε έναν τρυφερό μονόλογο με τίτλο «Εγώ, ο Μάρκος Βαμβακάρης», που βασίζεται στην αυτοβιογραφία του Μάρκου όπως τη διηγήθηκε στην Αγγελική Βέλλου – Κάιλ το 1969, τρία χρόνια πριν πεθάνει.
Ηθοποιός και συνθέτης «συναντιούνται» στη σκηνή, σε μια εκ βαθέων εξομολόγηση κι ένα ταξίδι στις δύσκολες εποχές που έζησε και βίωσε ο Μάρκος Βαμβακάρης.
«Με αφορμή τη γνωριμία μας με την ίδια τη βασανισμένη ζωή του Μάρκου, του μεγαλύτερου ίσως συνθέτη του ρεμπέτικου τραγουδιού, που αποζητά, μέσα από την απαρίθμηση των “εγκλημάτων” του, να συγχωρεθεί από τον κόσμο, παρακολουθούμε την δυσκολότερη πορεία της σύγχρονης Ελλάδας, από το 1912 και την καταστροφή του 1922, μέχρι τη δικτατορία του 1967. Αλλά ταυτόχρονα, αντιλαμβανόμαστε την εξέλιξη και τη μετεξέλιξη της σύγχρονης ελληνικής λαϊκής μουσικής, με τις βαθιές επιδράσεις που υπέστη από τη μουσική των προσφύγων που ήρθαν από τη Μικρά Ασία το 1922», σημειώνει ο Θανάσης Παπαγεωργίου.
Κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 21.00 και την Κυριακή στις 19.00. Διάρκεια 95′
Τιμές εισιτηρίων: 12 ευρώ. Φοιτητικά, συνταξιούχοι, ΑμΕΑ, άνεργοι 10 ευρώ.
Κάθε Παρασκευή γενική είσοδος 10 ευρώ.
Θέατρο Στοά – Μπισκίνη 55, Ζωγράφου
Τηλ.. κρατήσεων 210 7702830
Φεστιβάλ Διεθνούς Αλληλεγγύης του Εργατικού συλλόγου Ελλήνων του Κεμπέκ
Το Σαββατοκύριακο που πέρασε στο Μόντρεαλ ξεκίνησαν οι εκδηλώσεις του 2ου Φεστιβάλ Διεθνούς Αλληλεγγύης του Εργατικού συλλόγου Ελλήνων του Κεμπέκ.
Φωτογραφία
«Μέρες Φωτογραφίας 2018» στην Πάτρα (Πρόγραμμα εκδηλώσεων)
Οι βασικοί άξονες των εκδηλώσεων του Φεστιβάλ Φωτογραφίας, με τίτλο «Μέρες Φωτογραφίας 2018», το οποίο και φέτος διοργανώνουν από κοινού ο Πολιτιστικός Οργανισμός του Δήμου Πατρέων, η Φωτογραφική Λέσχη Πάτρας «Ηδύφως» και το Φωτογραφικό Τμήμα του Μουσείου Μπενάκη, παρουσιάστηκαν στη διάρκεια συνέντευξης τύπου, από τον πρόεδρο του Οργανισμού Βασίλη Θωμόπουλο, την πρόεδρο του «Ηδύφως» Μαίρη Τσάμη και την επιμελήτρια του Φωτογραφικού Αρχείου Μουσείου Μπενάκη Γεωργία Ιμσιρίδου.
Ο πρόεδρος του Πολιτιστικού Οργανισμού στη σύντομη αναφορά του, επεσήμανε τη σημασία που έχει για την Πάτρα και το Δήμο η συνεργασία με το «Ηδύφως» και με το Μουσείο Μπενάκη. Μία συνεργασία η οποία έχει εδραιωθεί τα τελευταία χρόνια, μέσα από την συνδιοργάνωση του φεστιβάλ Φωτογραφίας.
Ο κ. Θωμόπουλος σημείωσε, πως η διοργάνωση του Φεστιβάλ Φωτογραφίας συγκινεί και συγχρόνως έχει φέρει κοντά του δεκάδες φίλους της φωτογραφίας, ενώ σε ότι αφορά στη φετινή διοργάνωση, στάθηκε στη σπουδαιότητα που έχει για την Πάτρα η φιλοξενία στη Δημοτική Πινακοθήκη , φωτογραφιών μιας σπουδαίας φωτογράφου, της Βούλας Παπαϊωάννου, η οποία μέσα από το έργο της αποτυπώνει την ανθρώπινη πλευρά και τη σχέση μεταξύ των ανθρώπων.
Ο πρόεδρος του Πολιτιστικού Οργανισμού εξέφρασε την ικανοποίησή του γιατί οι εκδηλώσεις του φεστιβάλ φωτογραφίας έχουν αγκαλιαστεί από το κοινό της Πάτρας.
Η επιμελήτρια του Φωτογραφικού Αρχείου Μουσείου Μπενάκη κυρία Γεωργία Ιμσιρίδου αναφέρθηκε στη συνεργασία του Μουσείου με το «Ηδύφως» και τον Πολιτιστικό Οργανισμό του Δήμου Πατρέων και στάθηκε ιδιαίτερα στο έργο της φωτογράφου Βούλας Παπαϊωάννου, μέρος του οποίου θα εκτεθεί από αύριο Παρασκευή 4 Μάϊου στη Δημοτική Πινακοθήκη και τα οποία παραχωρούνται από το Μουσείο.
Η κ. Ιμσιρίδου αναφέρθηκε στο έργο της Βούλας Παπαϊωάνου, κατά την περίοδο της κατοχής, μέσα από το φακό της οποίας αποτυπώθηκε η πείνα και η δυστυχία.
Οι φωτογραφίες της Βούλας Παπαϊωάννου, οι οποίες διέρρευσαν στο εξωτερικό, στάθηκαν η αφορμή για να ενεργοποιηθεί ο Διεθνής Ερυθρός Σταυρός και να μάθει όλη η ανθρωπότητα τι περνούσαν οι Έλληνες.
Ωστόσο στα εκθέματα της έκθεσης , συμπεριλαμβάνονται φωτογραφίες από την αποτύπωση της ελληνικής πραγματικότητας και των τοπίων από τα νησιά του Αιγαίου, από το 1950 και μετά.
Η Βούλα Παπαϊωάννου εντάσσεται στο ρεύμα της «ανθρωπιστικής φωτογραφίας» που αναπτύχθηκε ως αντίδοτο της κατάλυσης των ανθρωπίνων αξιών εξαιτίας του πολέμου. Το έργο της εκφράζει την αισιοδοξία που επικρατούσε μετά τον πόλεμο για το μέλλον της ανθρωπότητας.
Το αρχείο της το δώρισε στο μουσείο Μπενάκη το 1976. Πέθανε στην Αθήνα το 1990.
Η πρόεδρος του «Ηδύφως» Μαίρη Τσάμη, ευχαρίστησε τον Πολιτιστικό Οργανισμό του Δήμου Πατρέων και τον πρόεδρο Βασίλη Θωμόπουλο για τη συνεργασία και στήριξη τον φωτογραφικό Αρχείο του Μουσείου Μπενάκη, για την ενίσχυση και φέτος της προσπάθειας, στο πλαίσιο της διοργάνωσης του Φεστιβάλ Φωτογραφίας καθώς και τους υπαλλήλους του Πολιτιστικού Οργανισμού Τόνια Κοκκοβίκα, Γιάννα Παναγοπούλου, Σπύρο Βγενόπουλο και Ανδρέα Κάβουρα, για την προσπάθεια που κατέβαλαν προκειμένου να στηθεί η έκθεση και να πραγματοποιηθεί το φεστιβάλ. Επίσης αναφέρθηκε αναλυτικά στο πρόγραμμα των εκδηλώσεων και στη φυσιογνωμία των δράσεων που θα πραγματοποιηθούν στη διάρκεια του Φεστιβάλ.
Το αναλυτικό πρόγραμμα έχει ως εξής:
Παρασκευή 4 Μαΐου 2018, Δημοτική πινακοθήκη, 20:30.
Εγκαίνια έκθεσης της Βούλας Παπαϊωάννου με τίτλο “Η Μεταπολεμική Απεικόνιση της Ελλάδας, 1950-1960“, από τα Φωτογραφικά Αρχεία του Μουσείου Μπενάκη.
Διάρκεια έκθεσης: 4 Μαΐου-2 Ιουνίου
Κυριακή 6 Μαΐου 2018, 10:00-20:00, Πλατεία Γεωργίου
Για 7η συνεχόμενη χρονιά ο Φωτομαραθώνιος Πάτρας 2018.
Δευτέρα 7 Μαΐου 2018, Αγορά Αργύρη, 19:00.
Εγκαίνια έκθεσης των μελών της Φ.Λ.Π. ΗΔΥΦΩΣ, με τίτλο “ΝΥΧΤΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ”.
Διάρκεια έκθεσης: 7-19 Μαΐου
Παρασκευή 11 Μαΐου 2018, Παλαιά Δημοτικά Λουτρά, 20:00.
Εγκαίνια έκθεσης μελών Φωτογραφικού Ομίλου Καβάλας
Διάρκεια έκθεσης: 11 Μαίου-31 Μαίου
Δευτέρα 14 Μαΐου 2018, 20:00.
Νυχτερινή φωτογράφιση στον κυματοθραύστη της Αγ. Νικολάου υπό την αιγίδα του ΟΛΠΑ.
Πέμπτη 17 Μαΐου 2018, Αγορά Αργύρη, 19:00.
“Φλερτάροντας με την αποτυχία” από τον φωτογράφο Μιχάλη Πολιτόπουλο.
Δευτέρα 21 Μαΐου 2018, Αγορά Αργύρη, 19:00.
“Η ευδαιμονία του τίποτα” από την φωτορεπόρτερ και Photo coach Μάρω Κουρή.
Παρασκευή 1 Ιουνίου 2018, Δημοτική Πινακοθήκη, 19:00.
“Μια άλλη ζωή: Ανθρώπινες ροές/άγνωστες οδύσσειες” από τον διευθυντή του φωτογραφικού μουσείου Θεσσαλονίκης Κο Ηρακλή Παπαιωάννου.
Κυριακή 3 Ιουνίου 2018, Αίθριο Παλαιού Δημοτικού Νοσοκομείου στις 20:00.
Τελετή λήξης φεστιβάλ, απονομές βραβείων και έκθεση φωτογραφιών του Φωτομαραθώνιου Πάτρας 2018.
Έκθεση
«Τό θέμα εἶναι τ ώ ρ α τί λές. Η ζωή και το έργο του ποιητή Μανόλη Αναγνωστάκη»
Το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία παρουσιάζει την έκθεση «Τό θέμα εἶναι τ ώ ρ α τί λές. Η ζωή και το έργο του ποιητή Μανόλη Αναγνωστάκη».
Έντεκα ενότητες, κάθε μία από τις οποίες αντιστοιχεί σε μία ποιητική συλλογή, κτίζουν την αφήγηση του βίου και του έργου του Μανόλη Αναγνωστάκη και επιχειρούν να αναδείξουν το αποτύπωμά του, πρωτίστως στο πεδίο της ποίησης και του πολιτισμού· συνάμα όμως και σε εκείνο της πολιτικής συμμετοχής και της κοινωνικής παρουσίας. Συστήνουν, με άλλα λόγια, την ποιητική και πολιτική ηθική του Αναγνωστάκη.
Ποιήματα, κριτικά δοκίμια, άρθρα, χειρόγραφα, προσωπικά αντικείμενα και οπτικοακουστικά τεκμήρια, τα οποία προέρχονται από το προσωπικό αρχείο του ποιητή –όπως το ταξινόμησε ο γιος του, ο Ανέστης– αλλά και από τις συλλογές του Κέντρου Ιστορίας του Δήμου Θεσσαλονίκης, του Μουσείου Μπενάκη, των Αρχείων Σύγχρονης Κοινωνικής Ιστορίας και του Αρχείου της ΕΡΤ, μας ταξιδεύουν στους σταθμούς της προσωπικής και συλλογικής πορείας του Μανόλη Αναγνωστάκη, όπως αυτή διαμορφώθηκε δυναμικά μέσα στις πολιτικές, τις κοινωνικές και τις πνευματικές συγκρούσεις των χρόνων 1940-1974, καθώς και στη μεταπολιτευτική περίοδο.
Η έκθεση εγκαινιάστηκε τη Δευτέρα 12 Φλεβάρη, θα διαρκέσει έως τα τέλη Οκτώβρη του 2018, ενώ εντάσσεται στο πρόγραμμα της διοργάνωσης «Αθήνα Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου 2018» της UNESCO.
Εκθεσιακός χώρος του Ιδρύματος της Βουλής
Βασ. Σοφίας 11 (είσοδος από Σέκερη), Αθήνα 106 71
τηλ.: 210-3735253
Ώρες λειτουργίας:
Καθημερινά 9.00-16.00, Πέμπτη 9.00-20.00, Σαββατοκύριακο 10.00-15.00
Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.
Εκθέσεις
Αντικείμενα της παιδικής ηλικίας από 4 ηπείρους, στο Moυσείο Μπενάκη Παιχνιδιών
Το Moυσείο Μπενάκη Παιχνιδιών με πυρήνα την συλλογή της Μαρίας Αργυριάδη, η οποία συγκαταλέγεται στις δέκα καλύτερες της Ευρώπης, παρουσιάζει παιχνίδια, βιβλία, έντυπα, ρουχισμό και αντικείμενα της παιδικής ηλικίας από την Ευρώπη, την Αφρική, την Ασία και την Αμερική.
Η ελληνική συλλογή περιλαμβάνει βρεφικά και παιδικά παιχνίδια και άλλα αντικείμενα από τους αρχαίους έως τους νεότερους χρόνους: χειροποίητα παραδοσιακά παιχνίδια, πανηγυριώτικα και εμπορικά παιχνίδια του 20ού αι., επιτραπέζια παιχνίδια, καθώς και ομαδικά παιχνίδια δρόμου και παιδικά έθιμα. Ξεχωρίζουν τα παιχνίδια που έφτιαξαν μέλη των Κ.Α.Π.Η. (Κέντρων Ανοιχτής Προστασίας Ηλικιωμένων), αναβιώσεις αυτών που έπαιζαν ως παιδιά.
Η ευρωπαϊκή συλλογή αποτελείται από αστικά και λαϊκά παιχνίδια από το 18ο έως τον 20ό αι., κυρίως από την Αγγλία, τη Γαλλία και τη Γερμανία, καθώς και από ευρωπαϊκές κούκλες με φορεσιές από διάφορες περιοχές της Ελλάδας.
ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ – Λεωφ. Ποσειδώνος 14 & Τρίτωνος 1, 175 61 Παλ. Φάληρο
Μέρες και ώρες λειτουργίας: Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή: 10:00 – 18:00
Επικοινωνία: τηλ. 213 0258498
«Αρχαία κινεζική επιστήμη και τεχνολογία» – Αξιοθαύμαστα τεχνολογικά επιτεύγματα του κινεζικού πολιτισμού παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Το Μουσείο Ηρακλειδών θα παρουσιάσει στα δυο κτίριά του (Ηρακλειδών 16 και Απ. Παύλου 37, Θησείο) την έκθεση «Αρχαία κινεζική επιστήμη και τεχνολογία» του Μουσείου Επιστήμης και Τεχνολογίας της Κίνας από τις 23 του Σεπτέμβρη 2017 έως και τις 29 του Απρίλη 2018, ενώ αντίστοιχα θα παρουσιαστεί στη συνέχεια στο Πεκίνο η έκθεση «ΕΥΡΗΚΑ. Επιστήμη, τέχνη και τεχνολογία των αρχαίων Ελλήνων».
Η ανταλλαγή εκθέσεων μεταξύ του Μουσείου Ηρακλειδών στην Αθήνα και του Μουσείου Επιστήμης και Τεχνολογίας της Κίνας (ΜΕΤΚ) στο Πεκίνο, θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο του Έτους Πολιτιστικών Ανταλλαγών και Συνεργασίας Πολιτιστικών Βιομηχανιών Ελλάδας-Κίνας.
«Αρχαία κινεζική επιστήμη και τεχνολογία»
Η έκθεση «Αρχαία κινεζική επιστήμη και τεχνολογία», με εκθέματα από το Μουσείο Επιστήμης και Τεχνολογίας της Κίνας στο Πεκίνο, θα παρουσιάσει για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό μερικά από τα πιο αξιοθαύμαστα τεχνολογικά επιτεύγματα του κινεζικού πολιτισμού, ενός από τους αρχαιότερους στον κόσμο, τα οποία καλύπτουν ένα ευρύ επιστημονικό φάσμα, από την αστρονομία και τη ναυσιπλοΐα μέχρι τις τεχνικές ύφανσης, την κατασκευή χαρτιού, την τυπογραφία, τη σεισμογραφία, κλπ. Επιπλέον, οι επισκέπτες θα έχουν τη μοναδική ευκαιρία να συμμετάσχουν σε βιωματικές δραστηριότητες και επιδείξεις της αρχαίας κινεζικής υφαντικής τέχνης, των παραδοσιακών μεθόδων κατασκευής χαρτιού και εκτύπωσης, κ.ά. Δείτε εδώ περισσότερα.