Κυριακή 29 Απρίλη 2018 – Τι… παίζει σήμερα;
Μουσική, Θέατρο, Κινηματογράφος, Εικαστικά, Βιβλίο, Εκθέσεις και άλλες εκδηλώσεις – προτάσεις για έξοδο.
Μουσική
H oρχήστρα «Smyrna» στη μουσική σκηνή «ΑΛΙΚΟ»
Κυριακές 22 & 29 Απριλίου στις 14.30
Η ορχήστρα «Smyrna» επιστρέφει στη μουσική σκηνή «Άλικο» για δύο μοναδικές εμφανίσεις με ανανεωμένο πρόγραμμα γεμάτο χρώματα, αρώματα και γεύσεις απ’ όλο τον Ελλαδικό χώρο και σας προσκαλεί για χορό και τραγούδι.
Είσοδος : 5€
Ώρα έναρξης : 14.30
Διεύθυνση: Αγ.Δημητρίου 16 , Ψυρρή
Πληροφορίες – Κρατήσεις: ΑΛΙΚΟ | τηλ.: 210 3253272
Η ορχήστρα Smyrna ήδη από το 2010 που συστάθηκε έχει διαγράψει μια αξιοσημείωτη πορεία στην Ελληνική μουσική σκηνή τόσο με τη δισκογραφία της όσο με τις συνεργασίες της με αξιόλογους καλλιτέχνες , με την παρουσία της σε σπουδαία φεστιβάλ εντός και εκτός Ελλάδας αλλά και στις μουσικές σκηνές της Αθήνας και της επαρχίας.
Πρόκειται για μια ορχήστρα ελληνικής παραδοσιακής μουσικής αμιγώς γυναικεία που την αποτελούν 6 νεαρές κοπέλες – μουσικοί , η Μαίη Αγγελάκη (λαούτο,τραγούδι) , η Σταυρούλα Βλασοπούλου(τσέλο,τραγούδι) , η Κάλια Καμπούρη (κανονάκι,τραγούδι) , η Ειρήνη Νικολακοπούλου (βιολί,τραγούδι) , η Πένυ Παπακωνσταντίνου (πολίτικο λαούτο,κρουστά, τραγούδι) και η Έλσα Στουρνάρα(ακορντεόν,τραγούδι).
Έχοντας αφιερώσει χρόνο στην έρευνα, η ομάδα ταξιδεύει στην ελληνική μουσική κάνοντας στάσεις σε διάφορες περιοχές αναδεικνύοντας ποικίλα ηχοχρώματα, από δημιουργίες της προφορικής παράδοσης, αλλά και έργα Σμυρνιών συνθετών.
Με τη νεανική τους διάθεση φέρνουν την μουσική αυτή στο προσκήνιο, δίνοντάς της το χώρο που της αρμόζει στα μουσικά δρώμενα, ενώ παράλληλα προσεγγίζουν το υλικό που επιλέγουν να παρουσιάσουν με σεβασμό στις πρωτότυπες εκτελέσεις.
Προσπαθούν μ΄αυτό τον τρόπο ν’ ανακαλύψουν τους συνδετικούς κρίκους που δίνουν συνάφεια και συνέχεια γοητευμένες από την έκλυση ενέργειας που ξεχύνεται μέσα από αυτή τη μουσική.
Με σκοπούς και τραγούδια από τη Μικρά Ασία, την Καππαδοκία, την Κωνσταντινούπολη, τη Θράκη, την Μακεδονία, την Ήπειρο, το Αιγαίο αλλά και Σμυρνιών συνθετών, θέλγουν το ακροατήριο και το παρασύρουν να γλεντήσει σα μια μεγάλη παρέα.
Toν Μάιο του 2012 σε δική τους παραγωγή , κυκλοφόρησαν το πρώτο τους άλμπουμ με τίτλο «Smyrna» το οποίο είναι διαθέσιμο στο youtube.
Τον Ιούλιο του 2014 κυκλοφόρησε η δεύτερη δισκογραφική τους δουλειά με τίτλο «Θα τραγουδήσω αγαληνά» η οποία έχει εξαντληθεί και είναι διαθέσιμη μόνο στο διαδίκτυο. Συμμετέχει η Σοφία Μάνου.
Τέλη Μαρτίου του 2016 κυκλοφόρησαν το κομμάτι με τίτλο «Συνάντησα την άνοιξη» σε μουσική της Βάσως Αλλαγιάννη και στίχους του Αλέξανδρου Στεφόπουλου με τη συμμετοχή της Ερωφίλης , που περιλαμβάνεται στη δισκογραφική δουλειά «Τι καλά το λέει τ’αηδόνι».
Το Φεβρουάριο του 2017 κυκλοφόρησαν την τρίτη δισκογραφική τους δουλειά με τίτλο «Τι καλά το λέει τ’αηδόνι» σε παραγωγή CosmosArte.
Η ορχήστρα Smyrna έχει πραγματοποιήσει εμφανίσεις σε μουσικές σκηνές στην Αθήνα όπου είχε τη χαρά να συνεργαστεί με καταξιωμένους καλλιτέχνες όπως η Ελένη Τσαλιγοπούλου, η Ερωφίλη, ο Σταύρος Σιόλας, η Μαρία Σουλτάτου , ο Haig Yazdjian ,ο Ζαχαρίας Καρούνης, η Zekiye Yürekli από την Τουρκία, η Σοφία Μάνου κ.α , καθώς και σε φεστιβάλ σε διάφορα μέρη της Ελλάδας και του εξωτερικού (Μεσογειακό Φεστιβάλ Σητείας, φεστιβάλ ΑΡΔΑ, γιορτή ΕΚΕΑ στη Τεχνόπολη του δήμου Αθηναίων, Χίο, Λεωνίδιο, Σάμο, Κύπρο, Φεστιβάλ Ρεματιάς-Χαλάνδρι, Ναύπλιο, Κοζάνη κ.α)
Tα Χριστούγεννα του ΄17 συνεργάστηκαν με το θίασο του Ηλία Καρελλά στην παραγωγή «Τα Χριστούγεννα του Καραγκιόζη στο φεγγάρι» για 13 παραστάσεις στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών με μεγάλη επιτυχία.
*Σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία με το όνομα Σμύρνα είναι γνωστά τα παρακάτω δύο διαφορετικά πρόσωπα:
1. Μία από τις Αμαζόνες η οποία αναφέρεται ότι ίδρυσε τη Σμύρνη.
2. Κόρη του Θείαντα, βασιλιά των Ασσυρίων, ή του Κινύρα της Κύπρου. Ο Θείας ερωτεύθηκε τη Νύμφη Ωρείθυια και μαζί απέκτησαν τη Σμύρνα ή Μύρρα, όπως είναι γνωστή σε άλλη εκδοχή. Η Σμύρνα φιλονίκησε για κάποια άγνωστη αφορμή με την Αστάρτη, τη θεά της ομορφιάς (αντίστοιχη της Αφροδίτης). Η Αστάρτη, για να την εκδικηθεί, της προκάλεσε ένα ακατανίκητο ερωτικό πάθος για τον πατέρα της, τον Θείαντα. Μια μέρα η Σμύρνα μεταμφιέσθηκε σε σκλάβα του παλατιού και παρέσυρε τον Θείαντα, οπότε από το σπέρμα του πατέρα της έμεινε έγκυος και γέννησε τον Άδωνι. Ο Θείας έμαθε την αλήθεια και τότε θέλησε να σφάξει την κόρη του. Αλλά η Σμύρνα ζήτησε την επέμβαση των θεών, οι οποίοι τη μεταμόρφωσαν σε δέντρο που ευωδιάζει, τη σμύρνα. Συνήθως αναφέρεται ότι ο Άδωνις ξεπήδησε από αυτό το δένδρο.
Ένα παραμύθι για να …ξυπνάνε τα παιδιά
Ένα μουσικό παραμύθι, με τον τίτλο «Γεια χαρά», παρουσιάζεται την Κυριακή 29 Απρίλη, στις 11 π.μ., στο Εργατικό Κέντρο Σάμου. Όπως τονίζει ο συγγραφέας Γ. Μαρίνος, «όλα τα παραμύθια ή σχεδόν όλα, είναι για να κοιμούνται τα παιδιά. Το παραμύθι αυτό, το “Γεια χαρά”, είναι για να ξυπνάνε τα παιδιά».
Το Εργατικό Κέντρο Σάμου λοιπόν, που διοργανώνει την εκδήλωση, καλεί τους μικρούς και τους μεγάλους, για «να παίξουμε, να ζωγραφίσουμε, να δούμε τη ζωή με άλλα μάτια».
Μίμης Φωτόπουλος είναι ασφαλώς περισσότερο γνωστός για το ξεχωριστό υποκριτικό του ταλέντο, στο θέατρο όπου πρωταγωνίστησε, και από τις ασπρόμαυρες ταινίες του παλιού καλού ελληνικού κινηματογράφου μέσα από τις οποίες συνεχίζει να χαρίζει το γέλιο και να συγκινεί. Οι καλλιτεχνικές του ανησυχίες και δεξιότητες όμως «ξεδιπλώθηκαν» και στη λογοτεχνία, αλλά και στην τεχνική του κολάζ, όπου με τη χρήση ψηφίδων από γραμματόσημα φιλοτέχνησε μεγάλο αριθμό ζωγραφικών έργων.
Ο σπουδαίος ηθοποιός, αγωνιστής της Εθνικής Αντίστασης Μίμης Φωτόπουλοςγεννήθηκε στις 20 του Απρίλη 1913, στη Ζάτουνα Αρκαδίας και έφυγε από τη ζωή στις 29 του Οκτώβρη 1986. Υπηρέτησε για πενήντα χρόνια το θέατρο, συμμετείχε σε δεκάδες ταινίες (Κάλπικη Λίρα, Λατέρνα, φτώχεια και φιλότιμο, Ο Πατούχας, Το σωφεράκι κ.ά.) και στην τηλεόραση, ενώ έγραψε συνολικά εφτά βιβλία (τέσσερις ποιητικές συλλογές: «Μπουλούκια» 1940, «Ημιτόνια» 1960, «Σκληρά τριολέτα» 1961 και ο «Θάνατος των ημερών» 1976) και τρία αυτοβιογραφικά («25 χρόνια θέατρο» 1958, «Το ποτάμι της ζωής μου» και «Ελ Ντάμπα – Ομηρος των Εγγλέζων» 1965) καθώς επίσης σενάρια και δύο θεατρικά έργα.
Υπήρξε μέλος του ΔΣ του ΣΕΗ, μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Ελευθέρου Θεάτρου και πρόεδρος του ΔΣ Άρματος Θέσπιδος.
Στη διάρκεια της Κατοχής ο Μίμης Φωτόπουλος δραστηριοποιείται στο ΕΑΜ Λογοτεχνών. Η Συμφωνία της Βάρκιζας τον βρίσκει πίσω από τα συρματοπλέγματα του στρατοπέδου ΕΛ Ντάμπα, στην έρημο της Αιγύπτου, μαζί με χιλιάδες άλλους Έλληνες κομμουνιστές και αντιφασίστες, που βρίσκονται όμηροι στα χέρια των Άγγλων. Στα τέλη Μάρτη του 1945, παίρνει το δρόμο του γυρισμού. Θα μεταφέρει την εμπειρία του αυτή στο αυτοβιογραφικό του βιβλίο «Όμηρος των Εγγλέζων – Ελ Ντάμπα», που πρωτοεκδόθηκε το 1980 από τη Σύγχρονη Εποχή (στην Κατιούσα έχουμε παρουσιάσει ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα από το βιβλίο που μπορείτε να διαβάσετε πατώντας εδώ).
Η Έλλη Αλεξίου γράφει για το βιβλίο του Μ. Φωτόπουλου: «Ο Φωτόπουλος στην “Ελ Ντάμπα” δίνει κάθε επεισόδιο με αξιοζήλευτο μέτρο. Λες και δε γράφεται το βιβλίο αυτό από άνθρωπο με νεύρα, μα από μια δύναμη υπεράνθρωπη, που μπορεί να συγκρατεί και να υποτάσσει τα πιο φυσικά και επιτρεπτά ξεσπάσματα. Και η γλώσσα του, ο διάλογος του έχει φυσικότητα. Είναι λιτός και συμπυκνωμένος».
Το βιβλίο κυκλοφορεί με τον τίτλο “Ελ Ντάμπα” από τις εκδόσεις 24γράμματα και παρουσιάζεται την Κυριακή 29 του Απρίλη 2018, στις 7 το βράδυ στον Πολυχώρο Πολιτισμού «24γράμματα» στο Χαλάνδρι (Λεωφ. Πεντέλης 77, Χαλάνδρι 210 612 70 74), όπου θα παρουσιαστεί επίσης και ενδεικτική έκθεση ζωγραφικής του αγαπημένου μας ηθοποιού.
Θέατρο
“Βόυτσεκ” του Γκ. Μπύχνερ – Η πρώτη τραγωδία του προλεταριάτου στο Θέατρο Λιθογραφείον
Ο Φράντς Κρίστιαν Βόυτσεκ είναι ένας φτωχός στρατιώτης που έχει αποκτήσει ένα παιδί με την Μαρία χωρίς «την ευλογία της Εκκλησίας» . Κάνει όλα τα θελήματα και υπομένει τα πάντα προκειμένου να στηρίξει την οικογένειά του. Υπακούει στις προσβολές του λοχαγού του, υπομένει τα βασανιστήρια του γιατρού του στρατού και παρόλο που η λογική του σιγά σιγά κλονίζεται ο Βόυτσεκ μένει ψύχραιμος. Όταν όμως η Μαρία θα τον αφήσει για έναν άλλον άντρα, ο Βόυτσεκ αλλάζει πρόσωπο, παίρνει ένα μαχαίρι στα χέρια του και ζητάει δικαιοσύνη.
Βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα ο Γκέοργκ Μπύχνερ γράφει την πρώτη τραγωδία του προλεταριάτου. Ένα έργο που μοιάζει πιο πολύ με κινηματογράφο παρά με θέατρο. Ο Βόυτσεκ του Μπύχνερ είναι πρώτος ήρωας αρχέτυπο της αμφισβήτησης, της επανάστασης και του υπαρξισμού. Το έργο-σταθμός του γερμανικού θεάτρου που επηρέασε την σύγχρονη δραματουργία όσο λίγα άλλα έργα, ανεβαίνει σε διασκευή και σκηνοθεσία του Χρήστου Στρέπκου στο Θέατρο Λιθογραφείον για λίγες μόνο παραστάσεις από την «Μηχανή Τέχνης».
Η πρεμιέρα έχει προγραμματιστεί για τις 29 Απρίλη και το έργο θα παίζεται κάθε Σάββατο και Κυριακή του Μάη στις 21:30.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
WOYZECK του Georg Buchner, στο Θέατρο Λιθογραφείον.
Σκηνοθεσία – Mουσική: Χρήστος Στρέπκος
Μετάφραση: Στέλιος Γούτης
Σκηνικά-Κοστούμια: Αριστοτέλης Καρανάνος και Αλεξάνδρα Σιάφκου
Κίνηση: Μαριμίλλη Ασημακοπούλου
Σχεδιασμός Φωτισμών: Ευσταθεία Δρακονταειδή.
Κατασκευή Σκηνικού: Κώστας Ματθαίου
Φωτογραφίες: Παναγιώτης Μουλίνος
Παίζουν: Γιάννης Τσάκωνας, Γεωργία Σωτηριανάκου, Δανάη Ρούσσου, Νίκος Δερτιλής, Βασίλης Σιδερόπουλος
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ – ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ
Θέατρο Λιθογραφείον, Μαιζώνος 172 Β, Πάτρα
Τηλ. 2610328394
«Το αίμα», του Σέρτζι Μπελμπέλ – Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στη σκηνή του Altera Pars
«Το Αίμα», ένα βαθιά πολιτικό κείμενο με εικόνες που σοκάρουν, από τον βραβευμένο Καταλανό Σέρτζι Μπελμπέλ, σε σκηνοθεσία Πέτρου Νάκου, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στο Altera Pars, και η Κατιούσα έχει τη χαρά να συγκαταλέγεται ανάμεσα στους χορηγούς επικοινωνίας της παράστασης.
Η παράσταση “Το Αίμα” του Σ. Μπελμπέλ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο θέατρο Altera Pars, συνεχίζει τις παραστάσεις μέχρι αρχές Ιούνη, αλλά αλλάζουν οι ώρες και οι μέρες των παραστάσεων.
Από το Σάββατο 28 Απρίλη, η παράσταση θα παρουσιάζεται Σάββατα στις 21.00 και Κυριακές 20.30.
Ο σπουδαιότερος θεατρικός συγγραφέας των τελευταίων δεκαετιών στην Καταλονία, με τα έργα του μεταφρασμένα σε δώδεκα γλώσσες, σε ένα έργο πιο επίκαιρο από ποτέ, μιλά με ωμότητα αλλά και συγκινητική ευθύτητα για τη σύγχρονη πολιτική και κοινωνική πραγματικότητα της Ευρώπης.
Για «Το Αίμα»
Μια ιδιόμορφη οικογένεια που δρα στο πλαίσιο μιας μυστηριώδους τρομοκρατικής οργάνωσης, απαγάγει μια καθηγήτρια φιλοσοφίας και σύζυγο ενός βουλευτή ζητώντας λύτρα και απειλώντας να κόβει ένα μέλος του σώματος της κάθε 10 ώρες. Η παρέμβαση της κυβέρνησης, καθυστερεί την πληρωμή, αυξάνοντας την αγωνία της κοινής γνώμης για την τύχη της απαχθείσας. Σ’ ένα παράλληλο χωροχρόνο, ένας άντρας και μια γυναίκα στο πάρκο, δύο αστυνομικοί και μια κρυφή ερωμένη εμπλέκονται απροσδόκητα στην ιστορία.
Ο συγγραφέας παραθέτει μια αλληλουχία καθημερινών και φαινομενικά απλοϊκών στιγμιοτύπων, οικείων σε όλους μας, στα οποία αναπάντεχα εισβάλλει η βία διαταράσσοντας το ρου της ιστορίας. Κεντρικός πυρήνας του έργου αναδεικνύεται η αιώνια διαπάλη ανάμεσα στο εγώ και στο εμείς, ανάμεσα στη συλλογική και την ατομική ευθύνη, και γύρω από αυτή αναπτύσσονται τα υπόλοιπα θέματα που θίγονται στο έργο όπως, η απάθεια των σύγχρονων ανθρώπων απέναντι στη βία, η καταπιεστική επιβολή της ομάδας στο άτομο, οι σχέσεις στοργής ανάμεσα στους γονείς και τα παιδιά και ο ηγεμονικός ρόλος της σύγχρονης γυναίκας, δημιουργώντας ένα σκοτεινό και λυρικό ποίημα για τη σύγχρονη καθημερινότητα.
«Μα τέλος πάντων, ποιος είναι, πού βρίσκεται, τι είναι αυτό το “εμείς”; Τι πρόσωπο έχει; Πώς αναπνέει; Πώς μιλάει; Πώς κινείται; Τι σκέφτεται; Τι χρώμα έχει το αίμα του; Εμένα αυτή η λέξη μου φαίνεται τελικά παράξενη. Τρομερή. Από αλλού. Από άλλη εποχή.»
Για τον Σέρτζι Μπελμπέλ
Θεατρικός συγγραφέας, σκηνοθέτης και μεταφραστής, γεννημένος στη Βαρκελώνη. Με σπουδές φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο της γενέτειρας του, ήρθε για πρώτη φορά σε επαφή με το θέατρο ως φοιτητής ακόμη, με την ενθάρρυνση του καθηγητή και θεατρικού συγγραφέα Χοσέ Σάντσις Σινεστέρα (Jose Sanchis Sinistera). Παράλληλα με τη συγγραφή, ασχολήθηκε με τη σκηνοθεσία αλλά και τη μετάφραση.
Είναι καθηγητής Δραματουργίας στο Ινστιτούτο Θεάτρου της Βαρκελώνης από το 1988 και από το 2006 μέχρι το 2012 καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου της Καταλονίας. Έχει γράψει περισσότερα από είκοσι θεατρικά κείμενα, τα περισσότερα από τα οποία έχουν μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες κι έχουν παρασταθεί με επιτυχία σε χώρες της Ευρώπης και της Αμερικής. Έχει τιμηθεί με το Εθνικό Βραβείο Δραματικής Λογοτεχνίας της Αυτόνομης Κυβέρνησης της Καταλονίας, το Εθνικό Βραβείο Δραματικής Λογοτεχνίας του Υπουργείου Πολιτισμού της Ισπανίας, το Βραβείο Μολιέρου 1999, το Βραβείο ΜΑΧ για τις Σκηνικές Τέχνες του 2002 κ.ά.
Πρεμιέρα: 12 Μάρτη 2018
Κείμενο: Σέρτζι Μπελμπέλ // Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ
Σκηνοθεσία: Πέτρος Νάκος
Σκηνικά: Σταύρος Λίτινας
Κοστούμια: Δέσποινα Χειμώνα
Φωτισμοί: Ρίζος Τσιγάρης
Μουσικές Επιλογές: Πέτρος Νάκος – Αγγελική Κοντού
Σύνθεση Ήχων-Πρωτότυπη Μουσική : Γιάννης Ανδρουλακάκης
Επιμέλεια κίνησης ηθοποιών: Έφη Δήμου
Βοηθός σκηνοθέτη: Χρύσα Πασιαλούδη
Παίζουν (με σειρά εμφάνισης): Μίνα Χειμώνα, Πέτρος Νάκος, Αγγελική Κοντού, Ειρήνη Τσιριγώτη, Ανθή Σαββάκη, Παύλος Εμμανουηλίδης
Προπώληση: Mέσω Viva.gr και στο ταμείο του θεάτρου.
Θέατρο Altera Pars
Διεύθυνση: Μεγ. Αλεξάνδρου 123 // Τηλέφωνο – κρατήσεις: 210. 341 0011
Η Κατιούσα είναι χορηγός επικοινωνίας της παράστασης
“Πόσο κοστίζει το σίδερο;” – Mονόπρακτα του Μπρεχτ από την θεατρ. σκηνή ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ
ΠΟΣΟ ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΤΟ ΣΙΔΕΡΟ; Την απάντηση δίνει η θεατρ. σκηνή ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ
Κάθε ΣΑΒΒΑΤΟ και ΚΥΡΙΑΚΗ στις 9:00μμ (ΕΩΣ 12-13 ΜΑΪΟΥ), ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
στις εργατικές κατοικίες Γεροβουνού, ΘΕΟΤΟΚΟΥ 33, ΚΑΜΑΤΕΡΟ.
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6944935221
Για φέτος επιλέξαμε και σας παρουσιάζουμε μια σειρά από ιστορίες της συλλογής του Μπ. Μπρεχτ “Τρόμος & Αθλιότητα του Γ’ Ράιχ” μαζί με το μονόπρακτο “Πόσο κοστίζει το σίδερο”. Οι ιστορίες αυτές βασίζονται σε μαρτυρίες αυτόπτων μαρτύρων και σε δημοσιεύματα εφημερίδων που αφορούν πραγματικά περιστατικά της καθημερινής ζωής στη Γερμανία της περιόδου 1933 – 1938. Μια εποχή όπου η καχυποψία δηλητηρίαζε τις σχέσεις των ανθρώπων και η υποκρισία και ο φόβος, έδινε ανοχή στα εγκλήματα του ναζισμού.
Χρόνια τώρα μας κατατρέχει η θέλησή μας να ανεβάσουμε έργο του Μπ. Μπρεχτ. Αυτή η μόνιμη θέληση, αλλά κυρίως οι κοινωνικές – οικονομικές συνθήκες που ζούμε και μέσα στις οποίες ο φασισμός σηκώνει πάλι κεφάλι, μας επέβαλλαν να ανεβάσουμε τη συγκεκριμένη συλλογή από μονόπρακτα.
Λίγα Λόγια για το έργο:
1932: Το κόμμα του Χίτλερ έρχεται πρώτο στις εκλογές χωρίς να πάρει την απόλυτη πλειοψηφία, εκμεταλλευόμενο μια σειρά συγκυριών. Ο πρόεδρος Χίντενμπουργκ, με την υποστήριξη του καθολικού κεντρώου κόμματος, ονομάζει τελικά τον Χίτλερ, καγκελάριο.
Αρχίζουν οι διώξεις των Εβραίων και ακολουθούν οι διώξεις των κομμουνιστών, σοσιαλιστών και άλλων πολιτικών του αντιπάλων. Δημιουργεί το πρώτο στρατόπεδο συγκέντρωσης στο Μπούχενβαλντ.
Με εξασφαλισμένη πλειοψηφία ψηφίζει ολοσχερώς αντιδημοκρατικούς νόμους και εγκαθιδρύει στυγνή δικτατορία, με κατάργηση όλων των ελευθεριών.
27 Φεβρουαρίου 1933: Πυρκαγιά – προβοκάτσια στο Ράιχσταγκ. Συλλαμβάνονται 4000 κομμουνιστές και κλείνονται στο Νταχάου.
Μέσα σε αυτό το κλίμα τρομοκρατίας, φόβου και οικονομικής εξαθλίωσης πολλών Γερμανών, ο Μπέρτολτ Μπρεχτ γράφει τα μονόπρακτα “Τρόμος & Αθλιότητα του Γ’ Ράιχ”.
Ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος είναι προ των πυλών.
Οι μεγάλες δυνάμεις της Αγγλίας και της Γαλλίας αφήνουν το Χίτλερ να κινηθεί προς την Ανατολή προσαρτώντας την Αυστρία και την Τσεχοσλοβακία. Άργησαν να κηρύξουν πόλεμο κατά της Γερμανίας και όταν κατάλαβαν ότι ο Χίτλερ στρέφεται και εναντίον τους, ήταν ήδη αργά. Αυτό το γενικό κλίμα μέσα στο οποίο ξεκίνησε ο πόλεμος, έρχεται να καυτηριάσει ο Μπ. Μπρεχτ με το μονόπρακτο “Πόσο κοστίζει το σίδερο;”
Εμείς ας κρατήσουμε στο μυαλό μας τη ρήση του συγγραφέα:
“…μπορεί να κερδίσατε τον πόλεμο, αλλά η σκύλα που γέννησε το τέρας, είναι πάλι σε οργασμό”
«La Nona» στο Θέατρο Αγορά, από το Ερασιτεχνικό Σχήμα Πάτρας «Ρεφενέ»
Η ΚΩΜΩΔΙΑ «LA NONA» ΤΟΥ R. COSSA ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΓΟΡΑ
Μετά την επιτυχημένη διοργάνωση του 10ου «Μώμου» το Ε. Σ. Π. Ρεφενέ ετοιμάζεται να παρουσιάσει την εαρινή παραγωγή του στο πανέμορφο θέατρο της οδού Καραϊσκάκη. Αυτή τη φορά μια μαύρη κωμωδία θα ζωντανέψει στη σκηνή, σημαίνουσα και διασκεδαστική που βρίσκεται δίκαια ανάμεσα στις κορυφαίες του παγκόσμιου δραματολογίου.
Ο συγγραφέας Roberto Cossa, Αργεντίνος στην καταγωγή, έγινε διάσημος μέσα από το «La Nona», έργο που μεταφέρθηκε σε πολλές σκηνές ανά τον κόσμο. Η επιτυχία του οφείλεται ακριβώς στην ιδέα να γράψει ένα κείμενο μυστικά επαναστατικό, αφού υπόγεια καταδικάζει την ακόρεστη πείνα και το αδηφάγο βλέμμα της όποιας κυβέρνησης. Η εξουσία δηλαδή, βρίσκει στέγη, αποκτάει πρόσωπο και ύπαρξη στο έργο μέσα από την αιωνόβια, ύπουλη και δαιμόνια γιαγιά, τη «Nona».
Το έργο γράφτηκε το 1977, στη διάρκεια της δικτατορίας στην Αργεντινή εκφράζοντας τα πάθη ενός ολόκληρου λαού. Έκτοτε πέρασε τα σύνορα και χαρίζει το γέλιο σ’ όλους εμάς που πιστέψαμε και πιστεύουμε ακόμη, πως μπορούμε να καθίσουμε στο ίδιο τραπέζι με την εξουσία, με την ελπίδα πως θα χορτάσει.
Το έργο θα παιχτεί για τρεις εβδομάδες από τις 19 Απριλίου μέχρι 6 Μαΐου 2018. Παραστάσεις κάθε Πέμπτη, Παρασκευή Σάββατο (ώρα 21:15) & Κυριακή (20:30)
Προπώληση
α) στο θέατρο τις ημέρες των παραστάσεων (19:00-21:00)
β) Καθημερινά στα τηλέφωνα 2610-221429 & 6989651091 (10:00-14:30)
Ο Ηλίθιος του Ντοστογιέφσκι στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
«Ένας πρίγκιπας που θρυμματίζεται από καλοσύνη.
«Ο Ηλίθιος», ο πρίγκιπας Μίσκιν, πάσχων από επιληψία, επιστρέφει στη Ρωσία μετά από πολυετή απουσία. Στην Αγία Πετρούπολη περιφρονούν και χλευάζουν την αθωότητά του. Εκείνος όμως ανταποδίδει καλοσύνη. Όταν έξαφνα κληρονομεί μια μεγάλη περιουσία βρίσκεται στο επίκεντρο του κοινωνικού ενδιαφέροντος. Για όλους η αγαθή φύση του πρίγκιπα είναι ακατανόητη και προκαλεί αντικρουόμενα συναισθήματα. Ο ιερός «Ηλίθιος» όταν βρίσκεται στη δίνη των ανθρώπινων παθών, της απαξίωσης, της απληστίας, του έρωτα και της ζήλιας, απαντά με αυταπάρνηση, αγάπη και αυτοθυσία.
Όμως ποιος είναι καλός; Αυτός που δεν πράττει το κακό; Πόσο δύσκολο είναι να είσαι καλός; Στην εποχή μας, και σε κάθε εποχή, έχουν μερίδιο οι καλοί άνθρωποι; Και πάνω απ’ όλα, υπάρχει περίπτωση ο καλός να μην «σταυρωθεί»;
Το αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα, γράφεται εξ’ ολοκλήρου στην Ευρώπη, μακριά από την Ρωσία, σε μια εποχή απελπισίας, δριμύτατης φτώχιας και νοσταλγίας του Φιοντόρ για την πατρίδα. Με τις επιληπτικές κρίσεις να τον βασανίζουν και τις προσωπικές υπαρξιακές αγωνίες να τον ταλανίζουν, γεννιέται «Ο Ηλίθιος», ένα μυθιστόρημα που όπως σημείωνε ο ίδιος ο συγγραφέας «σχετίζεται με την απόδοση της εικόνας ενός πραγματικά καλού και θετικού ανθρώπου».
«Ο Ηλίθιος» είναι η εικόνα μιας κοινωνίας που φαίνεται να θέλει να ξορκίσει το κακό και να αναζητά το καλό. Ο “ιερός μωρός”, όπως χαρακτηρίζεται από τον ίδιο τον Ντοστογιέφσκι, ο πρίγκιπας Μίσκιν, ο ηλίθιος, κηρύττει την αγάπη. Αγάπη. Αγάπη που οδηγεί πάντα στην σταύρωση».
Νίκος Διαμαντής
Μετάφραση – Διασκευή: Αντώνης και Κωνσταντίνος Κούφαλης
Σκηνοθεσία: Νίκος Διαμαντής
Σκηνικά – Κοστούμια: Λίλη Πεζανού
Μουσική – Sound Design: Μίνως Μάτσας
Φωτισμοί: Ελευθερία Ντεκώ Κίνηση: Γιάννης Γιαπλές Δημιουργία Video παράστασης: Xρυσούλα Κοροβέση Βοηθός Σκηνοθέτη: Ειρήνη Μαργαρίτη Β’ Bοηθός σκηνοθέτη: Αντώνης Μόργκαν Κωνσταντουδάκης
Φωτογραφίες: Σταύρος Χαμπάκης Promo Video: Μιχάλης Μαυρομούστακος
Παίζουν:
Πέτρος Φιλιππίδης
Γιάννης Στάνκογλου
Μαρία Κίτσου
Λένα Παπαληγούρα
Γιώργος Κωνσταντίνου
Γιώτα Φέστα
Ιωάννης Παπαζήσης Γιώργος Δεπάστας Στάθης Μαντζώρος Χάρης Χιώτης
Συμμετέχει το Πειραϊκό Φωνητικό Σύνολο Libro Coro:
Αλεξανδράκης Στέλιος, Αλμυράντη Ειρήνη, Αμπραχαμιάν Μαρία ,Αργύρη Πηνελόπη, Αριστείδη Τίνα, Βαραμογιάννη-Μαματσή Βασιλική, Βλάχου Μαρία, Γουρουντή Ανθή, Δάλλας Κωνσταντίνος, Δανά Μικαέλα, Δημόγλου Ηλέκτρα, Δροσινού Χριστίνα, Καισαρίνης Σταύρος, Καραγιάννης Στράτος, Κολοσιώνης Δημήτρης,Κουκουράκης Ιωσήφ, Κουρσάρη Κυριακή, Κουρσάρης Χαράλαμπος, Κυριακίδου Ειρήνη, Κυριακίδου Φωτεινή, Κωστήρη Αγάθη, Μαματσή Νίκη, Μανταλόβα Ανδριάννα, Μάντζαρης Θανάσης, Μαυρογιάννη Τζένια, Μαυρομάτη Σοφία, Πηνελόπη,Μπαξεβανάκη Κατερίνα, Μπαρμπαγιάννη Ελένη, Μπούμπουλη Χρυσάνθη, Ξενοκτιστάκη Εβίτα, Οδαμπόσογλου Αλεξάνδρα, Πανδής Χριστόφορος, Παπαχειμώνα Κλεοπάτρα, Πουλέτσος Κώστας, Ράπτης Χρήστος, Ροδίτη Μαρίνα, Ρόμπας Ιωάννης,Ρούσου Αλεξία, Σκούτας Παναγιώτης, Τζίτζη Ελεάνvα, Τζίτζη Μαργιάννα, Τσουμπρής Διονύσης, Φουντουλάκη Ευαγγελία, Χυτήρη Σταυρούλα
Συμμετέχουν οι: Βεατρίκη Μίνα, Βούλγαρη Μαίρη, Κέντογλου Μελίνα, Κερολλάρη Ελένη, Μακρομαρίδου Βέρα, Στάικου Δήμητρα, Φωτίδη Σοφιάνα – Ανθίπη
Πρώτη παράσταση: Παρασκευή 13 Απρίλη 2018
Tελευταία παράσταση Κυριακή 3 Ιούνη 2018
ΜΕΡΕΣ / ΩΡΕΣ
Κάθε Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Λεωφ. Ηρ. Πολυτεχνείου 32, Πειραιάς 185 35
Ταμείο Θεάτρου: 210 4143 310
«Το Τίμημα», του Άρθουρ Μίλλερ, στο Θέατρο Ιλίσια
Το αριστουργηματικό έργο του Άρθουρ Μίλλερ «Το Τίμημα», από τα γνωστότερα έργα του, με αυτοβιογραφικά στοιχεία, γραμμένο το 1967 και πολυανεβασμένο σε θεατρικές σκηνές παγκοσμίως, ήταν από τα αγαπημένα έργα του Άρθουρ Μίλλερ, καθώς είναι και το μόνο έργο που αποφάσισε να σκηνοθετήσει. Σκιαγραφεί τους χαρακτήρες του περίτεχνα να προσπαθούν να ισορροπήσουν και να αναμετρηθούν με τον εαυτό τους, σε ένα κόσμο χωρίς δικαιοσύνη, όπου το παρελθόν καθορίζει το παρόν σε μια πραγματικότητα χωρίς λογική.
Ο Γιώργος Μιχαλακόπουλος ανεβαίνει στη θεατρική σκηνή του Ιλίσια για να ερμηνεύσει τον Ρωσοεβραίο παλαιοπώλη Gregory Solomon, την πηγή του κωμικού στο έργο, τον ρόλο που κινεί τα νήματα της δράσης. Ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης και ο Χρήστος Σαπουντζής ενσαρκώνουν τα δύο αδέλφια που συναντιούνται μετά από πολλά χρόνια για να αντιμετωπίσουν το παρελθόν τους. Μαζί τους η Ρένια Λουιζίδου στο ρόλο της γυναίκας, η οποία διεκδικεί τη ζωή της που τόσα χρόνια βρίσκεται σε αναμονή.
Οι ήρωες του έργου εκπρόσωποι μιας κοινωνίας που κάποτε φαινόταν να αλλάζει, ώστε να ισορροπήσει ανάμεσα στην ευαισθησία και τη δύναμη, το δίκαιο και την ανάγκη… Μιας κοινωνίας που τελικά δεν έχει αλλάξει και τόσο, αλλά πρέπει να συνεχίσει να πιστεύει στη δύναμη της αλλαγής γιατί αλλιώς έχει πεθάνει…
Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τετάρτη στις 19:00 // Πέμπτη στις 21:00 // Παρασκευή στις 21:00 // Σάββατο στις 21:00 // Κυριακή στις 19:00
Θέατρο Ιλίσια, Παπαδιαμαντοπούλου 4 & Βασιλίσσης Σοφίας, τηλ. 210 7210045
«Άρης»
Στην ιστορία και τους αγώνες του Άρη Βελουχιώτη στηρίζεται το καινούργιο έργο της Σοφίας Αδαμίδου, με τίτλο «Άρης», σε σκηνοθεσία Βασίλη Μπισμπίκη. Στον ρόλο του Άρη ο Τάσος Σωτηράκης.
Συμπληρώθηκαν 72 χρόνια. Ήταν 16 του Ιούνη 1945 όταν ο πρωτοκαπετάνιος του ΕΛΑΣ, ο αγωνιστής, έφυγε από τη ζωή, με το κεφάλι ψηλά, όπως έζησε. Ο Άρης, κυκλωμένος από τους διώκτες του, έξω από τη Μεσούντα, θα ανοίξει ο ίδιος την πόρτα της αιωνιότητας. Θα περάσει στην αθανασία της συλλογικής μνήμης και συνείδησης, δίνοντας το τέλος με το ατομικό του περίστροφο. Δείτε εδώ περισσότερα.
Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Βασίλης Μπισμπίκης. Στον ρόλο του Άρη ο Τάσος Σωτηράκης. Ο ηθοποιός Θοδωρής Τσουανάτος και ο μικρός Πέτρος Φλωράκης «έδωσαν» τις φωνές τους.
Σκηνικά – κοστούμια: Ομάδα Cartel // Μουσική: Villagers of Ioannina City (VIC) // Το τραγούδι «Άρη μου», σε στίχους Αγλαϊας Κλάρα, μελοποίησε και ερμηνεύει η Ερωφίλη // Το μουσικό κομμάτι της έναρξης και του τέλους είναι του Βασίλη Καραγιάννη.
«Μετά την Βάρκιζα» του Μυρώδη Αδαμίδη / 2ος χρόνος
Η βραβευμένη παράσταση επιστρέφει για 2η χρονιά στο θέατρο Αλκμήνη από την Παρασκευή 6 του Οκτώβρη 2017, και κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 21:30 τηλέφωνα κρατήσεων & πληροφορίες : 210 3428650 & 6978603947.
Διαβάστε στην Κατούσα κριτική για την παράσταση, πατώντας εδώ.
Πρόκειται για ένα έργο που βασίζεται σε πραγματική ιστορία και ιστορικά ντοκουμέντα. Λίγο πριν ξεσπάσει επίσημα ο εμφύλιος πόλεμος, μια μάνα – χήρα βρίσκεται αντιμέτωπη με τις διαφορετικές πολιτικές πεποιθήσεις των δύο γιων της. Προσπαθεί να συμφιλιώσει τα παιδιά της, τους συστήνει ουδετερότητα, παροτρύνει τον μεγάλο γιο να υπογράψει Δήλωση για να μην τον κυνηγούν, παρακαλεί τον μικρό να δεχτεί τις διαφορετικές ιδέες του αδελφού του, ενώ συμβουλεύει τη μικρή της κόρη να μην ανακατεύεται. Ομως, τα γεγονότα σύντομα μετατρέπουν την ελπίδα σε εφιάλτη, την αγάπη σε φόβο και το φόβο σε συμφορά. Μια ιστορία που φωτίζει την αγωνία του ανθρώπου και όλες τις μεγάλες οδύνες του. Οι ήρωές του σε ένα διαρκή αγώνα ζωής και θανάτου, με την ελπίδα να πεθαίνει και να ανασταίνεται. Δείτε εδώ περισσότερα.
Βοηθοί σκηνοθέτη: Κωστής Σαββιδάκης – Άννυ Ζερβού // μουσική: Τάσος Σωτηράκης // φωτισμοί: Μανώλης Μπράτσης // φωτογραφίες: Κλεοπάτρα Σάρλη // επιμέλεια κοστουμιών – σκηνικών: Ευθύμης Τζώρας
Παίζουν: Θεοδώρα Σιάρκου, Τσαμπίκα Φεσάκη, Ειρήνη Πολυδώρου, Μάνος Κωστής, Σάββας Πογιατζής, Κωστής Σαββιδάκης
Οργάνωση & εκτέλεση παραγωγής: «Λόγων Έργα» – θέατρο «ΣΥΝ ΚΑΤΙ» – σύνολο τέχνης Σοφία Αδαμίδου – Κωστής Σαββιδάκης – Άννυ Ζερβού
«Εγώ, ο Μάρκος Βαμβακάρης»
Έπειτα από δυο χρόνια ο Θανάσης Παπαγεωργίου ανεβαίνει στη σκηνή του Θεάτρου Στοά, ερμηνεύοντας την θρυλική και πολυαγαπημένη μορφή του ρεμπέτικου τραγουδιού, τον Μάρκο Βαμβακάρη.
Η Νάνσυ Τουμπακάρη συνέθεσε έναν τρυφερό μονόλογο με τίτλο «Εγώ, ο Μάρκος Βαμβακάρης», που βασίζεται στην αυτοβιογραφία του Μάρκου όπως τη διηγήθηκε στην Αγγελική Βέλλου – Κάιλ το 1969, τρία χρόνια πριν πεθάνει.
Ηθοποιός και συνθέτης «συναντιούνται» στη σκηνή, σε μια εκ βαθέων εξομολόγηση κι ένα ταξίδι στις δύσκολες εποχές που έζησε και βίωσε ο Μάρκος Βαμβακάρης.
«Με αφορμή τη γνωριμία μας με την ίδια τη βασανισμένη ζωή του Μάρκου, του μεγαλύτερου ίσως συνθέτη του ρεμπέτικου τραγουδιού, που αποζητά, μέσα από την απαρίθμηση των “εγκλημάτων” του, να συγχωρεθεί από τον κόσμο, παρακολουθούμε την δυσκολότερη πορεία της σύγχρονης Ελλάδας, από το 1912 και την καταστροφή του 1922, μέχρι τη δικτατορία του 1967. Αλλά ταυτόχρονα, αντιλαμβανόμαστε την εξέλιξη και τη μετεξέλιξη της σύγχρονης ελληνικής λαϊκής μουσικής, με τις βαθιές επιδράσεις που υπέστη από τη μουσική των προσφύγων που ήρθαν από τη Μικρά Ασία το 1922», σημειώνει ο Θανάσης Παπαγεωργίου.
Κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 21.00 και την Κυριακή στις 19.00. Διάρκεια 95′
Τιμές εισιτηρίων: 12 ευρώ. Φοιτητικά, συνταξιούχοι, ΑμΕΑ, άνεργοι 10 ευρώ.
Κάθε Παρασκευή γενική είσοδος 10 ευρώ.
Θέατρο Στοά – Μπισκίνη 55, Ζωγράφου
Τηλ.. κρατήσεων 210 7702830
Πρόγραμμα και ώρες προβολών του ΖΕΦΥΡΟΣ new star art cinema
ΖΕΦΥΡΟΣ Τρώων 36, Άνω Πετράλωνα – Θησείο
Tηλ. επικοινωνίας: 2103462677
Εισ.: €7.00, φοιτ./ άνω των 65/Εκπαιδευτικοί /άνεργοι €6.00
ΚΑΘΕ ΤΡΙΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΣΟΔΟΣ €5.00
Από 26/4 έως 2/5/2018
1) «ΤΟ ΘΕΩΡΗΜΑ» του ΠΙΕΡ ΠΑΟΛΟ ΠΑΖΟΛΙΝΙ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ 20.30
2) «ACCATTONE» του ΠΙΕΡ ΠΑΟΛΟ ΠΑΖΟΛΙΝΙ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ 22.30
Έκθεση
«Τό θέμα εἶναι τ ώ ρ α τί λές. Η ζωή και το έργο του ποιητή Μανόλη Αναγνωστάκη»
Το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία παρουσιάζει την έκθεση «Τό θέμα εἶναι τ ώ ρ α τί λές. Η ζωή και το έργο του ποιητή Μανόλη Αναγνωστάκη».
Έντεκα ενότητες, κάθε μία από τις οποίες αντιστοιχεί σε μία ποιητική συλλογή, κτίζουν την αφήγηση του βίου και του έργου του Μανόλη Αναγνωστάκη και επιχειρούν να αναδείξουν το αποτύπωμά του, πρωτίστως στο πεδίο της ποίησης και του πολιτισμού· συνάμα όμως και σε εκείνο της πολιτικής συμμετοχής και της κοινωνικής παρουσίας. Συστήνουν, με άλλα λόγια, την ποιητική και πολιτική ηθική του Αναγνωστάκη.
Ποιήματα, κριτικά δοκίμια, άρθρα, χειρόγραφα, προσωπικά αντικείμενα και οπτικοακουστικά τεκμήρια, τα οποία προέρχονται από το προσωπικό αρχείο του ποιητή –όπως το ταξινόμησε ο γιος του, ο Ανέστης– αλλά και από τις συλλογές του Κέντρου Ιστορίας του Δήμου Θεσσαλονίκης, του Μουσείου Μπενάκη, των Αρχείων Σύγχρονης Κοινωνικής Ιστορίας και του Αρχείου της ΕΡΤ, μας ταξιδεύουν στους σταθμούς της προσωπικής και συλλογικής πορείας του Μανόλη Αναγνωστάκη, όπως αυτή διαμορφώθηκε δυναμικά μέσα στις πολιτικές, τις κοινωνικές και τις πνευματικές συγκρούσεις των χρόνων 1940-1974, καθώς και στη μεταπολιτευτική περίοδο.
Η έκθεση εγκαινιάστηκε τη Δευτέρα 12 Φλεβάρη, θα διαρκέσει έως τα τέλη Οκτώβρη του 2018, ενώ εντάσσεται στο πρόγραμμα της διοργάνωσης «Αθήνα Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου 2018» της UNESCO.
Εκθεσιακός χώρος του Ιδρύματος της Βουλής
Βασ. Σοφίας 11 (είσοδος από Σέκερη), Αθήνα 106 71
τηλ.: 210-3735253
Ώρες λειτουργίας:
Καθημερινά 9.00-16.00, Πέμπτη 9.00-20.00, Σαββατοκύριακο 10.00-15.00
Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.
Εκθέσεις
Θησαυροί από το Μουσείο της Σαγκάης στο Μουσείο Ακρόπολης
Θησαυροί από το Μουσείο της Σαγκάης: Από το Σάββατο 28 Οκτώβρη 2017 έως τη Δευτέρα, 30 Απρίλη 2018, με ελεύθερη είσοδο.
Η συνεργασία του Μουσείου Ακρόπολης με το Μουσείο Σαγκάης
Η εκθεσιακή δράση «Θησαυροί από το Μουσείο της Σαγκάης» υλοποιεί μέρος των στόχων που έθεσε το Μνημόνιο Συνεργασίας που έχουν υπογράψει τα δύο Μουσεία. Αντίστοιχη δράση θα πραγματοποιηθεί στο Μουσείο Σαγκάης (11 Ιανουαρίου – 8 Απριλίου 2018) με την παρουσίαση δύο αριστουργημάτων του Μουσείου της Ακρόπολης, του μαρμάρινου αγάλματος της αρχαϊκής Κόρης 670 (520-510 π.Χ.) και ενός ερυθρόμορφου καλύμματος λεκανίδας με διονυσιακή σκηνή (350-325 π.Χ.). Οι δύο αυτές δράσεις αποτελούν το πρώτο από τα πολλά βήματα που θα γίνουν στο πλαίσιο της συμφωνίας πολιτιστικών ανταλλαγών ανάμεσα στα δύο Μουσεία.
Τα έργα τέχνης που θα φιλοξενηθούν στο Μουσείο Ακρόπολης
Το πρώτο έργο τέχνης που θα φιλοξενηθεί στο Μουσείο της Ακρόπολης στο πλαίσιο της δράσης «Θησαυροί από το Μουσείο της Σαγκάης» είναι μια χάλκινη τελετουργική λεκάνη που είχε κατασκευαστεί για την πριγκίπισσα Zi Zhong Jiang (770 – ύστερος 7ος αι. π.Χ.) και χρησίμευε ως αγγείο νερού για το πλύσιμο των χεριών πριν από τις ιεροτελεστίες και τα συμπόσια. Η καινοτόμα διακόσμηση του σκεύους με σχηματοποιημένα ζωόμορφα μοτίβα και ειδώλια, μοναδική στα χάλκινα σκεύη της εποχής, καθιστά τη λεκάνη του Μουσείου της Σαγκάης ένα πραγματικά σπάνιο αριστούργημα της Κινεζικής χαλκοτεχνίας.
Το δεύτερο έργο τέχνης είναι ένας εικονογραφημένος χάρτινος κύλινδρος του Κινέζου ζωγράφου Wu Hong της Δυναστείας των Τσίνγκ (17ος αι. μ.Χ.) με τίτλο «Ταξιδεύοντας κατά μήκος του Διάφανου Ποταμού». Ο κύλινδρος απεικονίζει ένα ειρηνικό τοπίο με βουνά, ποτάμια, αγροικίες, περίπτερα, γέφυρες, βάρκες και ανθρώπινες μορφές ανάμεσά τους, περιγράφοντας έναν κόσμο ιδεατό ή έναν παράδεισο, που στα κινεζικά ονομάζεται shi-wai-tao-yuan. Η λεπτότητα και η ακρίβεια της πινελιάς του καλλιτέχνη προσδίδουν μοναδική αξία στο έργο αυτό, στο οποίο κυριαρχεί η ρεαλιστική απόδοση ενός τοπίου που μπορεί κανείς να δει, να περιπλανηθεί σε αυτό και να το βιώσει.
Χρήσιμες πληροφορίες για τους επισκέπτες
Τα δύο αντικείμενα της εκθεσιακής δράσης «Θησαυροί από το Μουσείο της Σαγκάης» θα εκτίθενται στο ισόγειο του Μουσείου της Ακρόπολης από τις 28 Οκτώβρη 2017 έως τις 30 Απρίλη 2018, τις μέρες & ώρες λειτουργίας του Μουσείου.
Για την είσοδο των επισκεπτών στον χώρο δεν απαιτείται εισιτήριο.
Το Μουσείο Σαγκάης
Το Μουσείο της Σαγκάης ιδρύθηκε το 1952 για να στεγάσει έργα της αρχαίας Κινεζικής τέχνης. Εκατόν σαράντα χιλιάδες αντικείμενα, από το ένα εκατομμύριο έργα τέχνης που απαρτίζουν τις συλλογές του, έχουν χαρακτηριστεί εθνικοί θησαυροί. Οι συλλογές του Μουσείου της Σαγκάης καλύπτουν ένα ευρύ χρονικό φάσμα, από την Νεολιθική περίοδο έως τις αρχές του 20ου αιώνα, και είκοσι μία κατηγορίες εκθεμάτων, όπως χάλκινα κεραμικά και καλλιγραφικά έργα, πίνακες ζωγραφικής, έργα από νεφρίτη και ελεφαντόδοντο, σκεύη από μπαμπού και λακαρισμένο ξύλο, μαντικά οστά, σφραγίδες, νομίσματα και τέχνεργα των εθνικών μειονοτήτων. Οι συλλογές των χάλκινων, της κεραμικής, της καλλιγραφίας και της ζωγραφικής είναι από τις καλύτερες στον κόσμο. Αριστουργήματα και θησαυροί του Μουσείου έχουν παρουσιαστεί σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο ενώ το ίδιο το Μουσείο υποδέχεται κάθε χρόνο περισσότερους από δύο εκατομμύρια επισκέπτες.
Αντικείμενα της παιδικής ηλικίας από 4 ηπείρους, στο Moυσείο Μπενάκη Παιχνιδιών
Το Moυσείο Μπενάκη Παιχνιδιών με πυρήνα την συλλογή της Μαρίας Αργυριάδη, η οποία συγκαταλέγεται στις δέκα καλύτερες της Ευρώπης, παρουσιάζει παιχνίδια, βιβλία, έντυπα, ρουχισμό και αντικείμενα της παιδικής ηλικίας από την Ευρώπη, την Αφρική, την Ασία και την Αμερική.
Η ελληνική συλλογή περιλαμβάνει βρεφικά και παιδικά παιχνίδια και άλλα αντικείμενα από τους αρχαίους έως τους νεότερους χρόνους: χειροποίητα παραδοσιακά παιχνίδια, πανηγυριώτικα και εμπορικά παιχνίδια του 20ού αι., επιτραπέζια παιχνίδια, καθώς και ομαδικά παιχνίδια δρόμου και παιδικά έθιμα. Ξεχωρίζουν τα παιχνίδια που έφτιαξαν μέλη των Κ.Α.Π.Η. (Κέντρων Ανοιχτής Προστασίας Ηλικιωμένων), αναβιώσεις αυτών που έπαιζαν ως παιδιά.
Η ευρωπαϊκή συλλογή αποτελείται από αστικά και λαϊκά παιχνίδια από το 18ο έως τον 20ό αι., κυρίως από την Αγγλία, τη Γαλλία και τη Γερμανία, καθώς και από ευρωπαϊκές κούκλες με φορεσιές από διάφορες περιοχές της Ελλάδας.
ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ – Λεωφ. Ποσειδώνος 14 & Τρίτωνος 1, 175 61 Παλ. Φάληρο
Μέρες και ώρες λειτουργίας: Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή: 10:00 – 18:00
Επικοινωνία: τηλ. 213 0258498
«Αρχαία κινεζική επιστήμη και τεχνολογία» – Αξιοθαύμαστα τεχνολογικά επιτεύγματα του κινεζικού πολιτισμού παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Το Μουσείο Ηρακλειδών θα παρουσιάσει στα δυο κτίριά του (Ηρακλειδών 16 και Απ. Παύλου 37, Θησείο) την έκθεση «Αρχαία κινεζική επιστήμη και τεχνολογία» του Μουσείου Επιστήμης και Τεχνολογίας της Κίνας από τις 23 του Σεπτέμβρη 2017 έως και τις 29 του Απρίλη 2018, ενώ αντίστοιχα θα παρουσιαστεί στη συνέχεια στο Πεκίνο η έκθεση «ΕΥΡΗΚΑ. Επιστήμη, τέχνη και τεχνολογία των αρχαίων Ελλήνων».
Η ανταλλαγή εκθέσεων μεταξύ του Μουσείου Ηρακλειδών στην Αθήνα και του Μουσείου Επιστήμης και Τεχνολογίας της Κίνας (ΜΕΤΚ) στο Πεκίνο, θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο του Έτους Πολιτιστικών Ανταλλαγών και Συνεργασίας Πολιτιστικών Βιομηχανιών Ελλάδας-Κίνας.
«Αρχαία κινεζική επιστήμη και τεχνολογία»
Η έκθεση «Αρχαία κινεζική επιστήμη και τεχνολογία», με εκθέματα από το Μουσείο Επιστήμης και Τεχνολογίας της Κίνας στο Πεκίνο, θα παρουσιάσει για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό μερικά από τα πιο αξιοθαύμαστα τεχνολογικά επιτεύγματα του κινεζικού πολιτισμού, ενός από τους αρχαιότερους στον κόσμο, τα οποία καλύπτουν ένα ευρύ επιστημονικό φάσμα, από την αστρονομία και τη ναυσιπλοΐα μέχρι τις τεχνικές ύφανσης, την κατασκευή χαρτιού, την τυπογραφία, τη σεισμογραφία, κλπ. Επιπλέον, οι επισκέπτες θα έχουν τη μοναδική ευκαιρία να συμμετάσχουν σε βιωματικές δραστηριότητες και επιδείξεις της αρχαίας κινεζικής υφαντικής τέχνης, των παραδοσιακών μεθόδων κατασκευής χαρτιού και εκτύπωσης, κ.ά. Δείτε εδώ περισσότερα.