«Ο άνθρωπος με την κινηματογραφική μηχανή» του Τζ. Βερτόφ συνοδεία ζωντανής μουσικής στο Αλκυονίς new star art cinema

«Ο άνθρωπος με την κινηματογραφική μηχανή» του Τζ. Βερτόφ συνοδεία ζωντανής μουσικής στο Αλκυονίς new star art cinema

Κινηματογραφικό Πεντάγραμμο στο ΑΛΚΥΟΝΙΣ:

Μουσικές συνθέσεις για τον βωβό κινηματογράφο συνοδεία ζωντανής μουσικής

The Man with the Movie Camera (1929) – Dziga Vertov – διάρκεια 68’

Μουσική: Νεφέλη Σταματογιαννοπούλου (μπάσο, κρουστά, electronics), Ελένη Σγουρίδου(φλάουτο)

Παρασκευή 13/4 ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema στις ​21:00 ​– Eίσοδος 7.00 ευρω

«Ο άνθρωπος με την κινηματογραφική μηχανή» του Τζ. Βερτόφ συνοδεία ζωντανής μουσικής στο Αλκυονίς new star art cinema

«Ο άνθρωπος με την κινηματογραφική μηχανή» του Τζ. Βερτόφ συνοδεία ζωντανής μουσικής στο Αλκυονίς new star art cinema

«Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ» του ΤΖΙΓΚΑ ΒΕΡΤΟΦ

Σοβιετική Ένωση – 1929 – 68 – Ασπρόμαυρη – Βωβή

«Ένα απ’ τα αξεπέραστα αριστουργήματα του Σοβιετικού κινηματογράφου»

«Μία απ’ τις πιο όμορφες και πρωτοπόρες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ»

«Ένα μάθημα για τη δύναμη της κινηματογράφησης»

«Ο οπερατέρ ως ντοκιμαντερίστας, μάγος και κασκαντέρ»

Η ταινία του Βερτόφ παρουσιάζει τη ζωή στην πόλη της Οδησσού και άλλες πόλεις της Σοβιετικής Ένωσης. Από το χάραµα ως το σούρουπο, βλέπουµε τους πολίτες στη δουλειά και στη διασκέδαση. Η κάµερα εστιάζεται τόσο σε άψυχα πράγµατα, όπως οι µηχανές και οι λειτουργίες τους, όσο και σε έµψυχα, όπως ζώα και άνθρωποι µε τις δραστηριότητές τους. Στον βαθµό που µπορεί να γίνει λόγος για χαρακτήρες, αυτοί είναι ο καµεραµάν του τίτλου και η σύγχρονη Σοβιετική Ένωση που ανακαλύπτει και παρουσιάζει.

Θεατές μπαίνουν σε μια αίθουσα κινηματογράφου. Ο μηχανικός προβολής ετοιμάζει τις μπομπίνες του. Μια ορχήστρα προετοιμάζεται να ερμηνεύσει την συνοδευτική μουσική. Η κάμερα περιγράφει μια πόλη κοιμισμένη μετά την αυγή. Η πόλη θα ξυπνήσει σιγά-σιγά. Μια κοπέλα σηκώνεται και ντύνεται, ένα τρένο παίρνει θέση στις γραμμές για αναχώρηση, και ολόκληρη η πόλη ζωντανεύει, κινείται, τα τραμ, οι μηχανές, τα αυτοκίνητα, τα αεροπλάνα. Ο άνθρωπος με την κάμερα σε μια πλατφόρμα πάνω σε αυτοκίνητο, αποτυπώνει σε φιλμ την κίνηση της πόλης. Καταγράφει όλους τους ρυθμούς , από όλες τις γωνιές, τους τροχούς, τις μηχανές, την ράφτρα, την τηλεφωνήτρια, τους εργάτες χειριστές, την μοντέζ της ταινίας. Σιγά-σιγά, ο ρυθμός επιταχύνεται, ο κάμεραμαν σαν να μεθάει από την ταχύτητα…

«Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ» είναι μια θαυμάσια εφαρμογή του μανιφέστου του Ντζίγκα Βέρτοφγια την θεωρία του «Κινηματογράφος-Μάτι». Ο φακός, το μάτι της κάμερας, είναι η ιδανική προέκταση του ανθρώπινου ματιού. Ο απόλυτος πολλαπλασιασμός των ιδιοτήτων του, και η κατάκτηση της τέχνης, χάρη στην νέα σύνθεση του χώρου, του χρόνου, της κίνησης, ολόκληρου του αισθητού κόσμου. Η κινηματογραφική τεχνική επιτρέπει την αποτύπωση και την κατάκτηση του πραγματικού.

Δεν χρειάζονται πια ιστορίες και παραμύθια, λέει ο Βέρτοφ, η πραγματικότητα συλλαμβάνεται και μας χαρίζει την ομορφιά και την γνώση. Αλλά και την επιβεβαίωση ότι ο νέος άνθρωπος, ο κυρίαρχος των μηχανών, θα είναι και ο κυρίαρχος του κόσμου, του ρεύματος της ζωής, της ποίησης, του σύμπαντος. Από αυτή την άποψη, το φίλμ είναι κάτι σαν την μήτρα του ντοκιμαντέρ, αλλά μαζί με τη μέθη του ποιητικού φουτουρισμού, σαν τέκνο του Μαγιακόφσκι.

Η ταινία «Ο άνθρωπος με την κινηματογραφική μηχανή», η σημαντικότερη ταινία του Ρώσου κινηματογραφιστή Τζίγκα Βερτόφ, αποτελεί ένα μοναδικό δείγμα πειραματικού σινεμά, της δεκαετίας του ’20 στη Ρωσία. Περιγράφει με απαράμιλλο τρόπο την αστική ζωή της μετά-επαναστατικής σοβιετικής Ένωσης το 1929.

Γράφει ο Κώστας Κακούρης:

«Σκοπός του ”Κινηματογραφικού Πενταγράμμου” δεν είναι μόνο να δημιουργήσει καινούργια ολόφρεσκα soundtracks από εξαιρετικούς μουσικοσυνθέτες της Αθήνας (και όχι μόνο) αλλά και να δώσει την δυνατότητα σε εκλεκτούς ερμηνευτές να κάνουν κάτι που δύσκολα θα μπορούσαν να προσεγγίσουν αν δεν υπήρχε το Αλκυονίς New Star Art Cinema και ο Βελισσάριος Κοσσυβάκης Velissarios Kossivakis.Να στηθούν μπροστά από μια μεγάλη κινηματογραφική οθόνη και να νιώσουν τον παλμό την ενέργεια και το μεγαλείο ταινιών του περασμένου αιώνα που καθόρισαν το λεξιλόγιο τη γραμματική και τη γλώσσα της τέχνης του Κινηματογράφου.Ο Μάρτιος και η πρώτη Τρίτη του Απρίλη μας χάρισαν την εξαιρετική εμφάνιση της Crysta Corniza απέναντι στην Ζαν Νταρκ του Ντράγιερ, την μαγική μουσική του Αναστάση Φιλιππακόπουλου Anastassis για τον Νοσφεράτου του Μουρνάου,το πολύπλοκο δεξιοτεχνικό και μελωδικό σετ των Γιώργου Ταμπάκη Giorgos, Λουκά Καλαντζάκου Loukas , Παναγιώτη Μπουραζάνη Panagiotis για το Satan Triumphant του Παρατζάνοφ και τον πιανιστικά καταιγιστικό Πέτρο Μπούρα Petros για την Μάνα του Πουντόβκιν.Το Κινηματογραφικό Πεντάγραμμο θα συνεχιστεί για ολόκληρο το 2018 και η συνέχεια προμηνύεται εξίσου συναρπαστική με εξαιρετικούς καλλιτέχνες να αναμετριούνται με κινηματογραφικά αριστουργήματα. Πάντα στον κινηματογράφο Αλκυονίς New Star Art Cinema με την δική μου καλλιτεχνική επιμέλεια και την ατσάλινη υποστήριξη του Βελισσάριου».

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Κάντε ένα σχόλιο: