Σάββατο 12 Μάη 2018 – Τι… παίζει σήμερα;
Μουσική, Θέατρο, Κινηματογράφος, Εικαστικά, Βιβλίο, Εκθέσεις και άλλες εκδηλώσεις – προτάσεις για έξοδο.
Μουσική
Η Ρίτα Αντωνοπούλου και ο Θοδωρής Οικονόμου στη Σφίγγα
Σάββατα 12,19 & 26 Μαΐου: Η Ρίτα Αντωνοπούλου και ο Θοδωρής Οικονόμου επιστρέφουν μετά τις επιτυχημένες τους εμφανίσεις τον Οκτώβριο στην Σφίγγα για τρεις εμφανίσεις.
Η Ρίτα Αντωνοπούλου, στη σημαντικότερη στιγμή της πορείας της, συναντά τον σπουδαίο πιανίστα Θοδωρή Οικονόμου, έναν από τους πιο καταξιωμένους νέους έλληνες συνθέτες θεατρικής και κινηματογραφικής μουσικής για 3 Σάββατα (12, 19 και 26 Μαΐου) στη μουσική σκηνή Σφίγγα. Μια μουσική σύμπραξη για τη χαρά της δημιουργίας, για την ανακάλυψη μέσα από το παιχνίδι, για τη φλόγα που καίει, για τη στιγμή που περικλείει τα πάντα.
Ένα πιάνο, μια φωνή, δυο άνθρωποι που καίγονται επί σκηνής, μας παίρνουν από το χέρι και πάμε!
Ένα ρεσιτάλ ερμηνείας 2 μοναδικών καλλιτεχνών, που συνομιλούν στο σήμερα, κοιτώντας στο παρελθόν, στο παρόν και στο μέλλον. Τρυφερές εικόνες, όπου εύθραυστες μελωδίες του Μάνου Χατζιδάκι, δίνουν τη θέση τους σε ροκ μπαλάντες των Αγγελάκα και Παυλίδη, εντυπωσιακά ερμηνευμένες με ένα πιάνο και με μια εσωτερική δύναμη από τους δύο ερμηνευτές, που καθηλώνει.
Ο κόσμος του Θάνου Μικρούτσικου, συνυπάρχει και μάλλον ενώνεται με τον Leonard Cohen, την μελωδία των τραγουδιών της Edith Piaf, την υγρασία των στίχων του Θανάση Παπακωνσταντίνου, το μέγεθος του Μίκη Θεοδωράκη, την οικειότητα και την ψυχή του Σταμάτη Κραουνάκη, καθώς και με τραγούδια νέων δημιουργών, όπως του Θοδωρή Οικονόμου και του Σταύρου Σιόλα. Και όλα αυτά ερμηνευμένα με μια αλήθεια που οδηγεί στην ουσιαστική συγκίνηση.
Μετά τις sold out παραστάσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και την μεγάλη επιτυχία που σημείωσε η παράσταση σε επιλεγμένους χώρους σε όλη την Ελλάδα αλλά και την Κύπρο, οι δυο μεγάλοι καλλιτέχνες επιστρέφουν εκεί οπού ξεκίνησαν, κλείνοντας έτσι ένα πολύ πετυχημένο κύκλο χειμερινών εμφανίσεων, δίνοντας μια σπάνια ευκαιρία στο κοινό να απολαύσει μια παράσταση από αυτές που χαράσσουν την μνήμη. Η Ρίτα Αντωνοπούλου με τον εξαιρετικό Θοδωρή Οικονόμου είναι έτοιμοι να κόψουν το νήμα στη Σφίγγα δίνοντας υπόσχεση να συνεχίσουν το θρίαμβο και το καλοκαίρι, σε ανοιχτούς χώρους και μη, σε ολόκληρη την Ελλάδα!
Μουσική σκηνή Σφίγγα
Ακαδημίας και Ζωοδόχου Πηγής
(είσοδος στον πεζόδρομο Κιάφας 13)
Τηλέφωνο κρατήσεων: 2114096149, 6987844845
[email protected]
Ώρα έναρξης: 22.30
Τιμή εισόδου στο μπαρ: 12 ευρώ με μπύρα ή κρασί
Η Φωτεινή Βελεσιώτου επιστρέφει στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο
Η Φωτεινή Βελεσιώτου επιστρέφει στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο για δύο μόνο παραστάσεις, στις 5 και 12 Μαΐου, κλείνοντας έτσι έναν κύκλο πετυχημένων εμφανίσεων σε όλη την Ελλάδα και την Κύπρο.
Με τολμηρή διάθεση για καλλιτεχνική αναζήτηση την είδαμε στην θεατρική παράσταση «Γυναίκες», την απολαύσαμε σε λαϊκό πάλκο, αλλά και να δίνει μικρά ρεσιτάλ σε όλη την επικράτεια. Η Φωτεινή με τη σπανιότητα της φωνής της και τη βαθύτητα της ερμηνείας της ανανεώνει το καλό λαϊκό τραγούδι. Αυτήν την περίοδο τη βρίσκουμε στο στούντιο να ηχογραφεί εντατικά τη νέα της δισκογραφική δουλειά, δείγμα της οποίας θα ακούσουμε στις εμφανίσεις της στο Γυάλινο.
Με ανανεωμένο πρόγραμμα και νέες μουσικές αναζητήσεις εκτός από τα αγαπημένα «Μέλισσες», «Διόδια», «Μυστικό», «Στάχτη», φέρνει στο προσκήνιο τραγούδια της προσωπικής αλλά και της παράλληλης δισκογραφίας της. Στο δεύτερο μέρος της παράστασης δίνει έμφαση στο λαϊκό ρεπερτόριο με κλασσικά τραγούδια σπουδαίων συνθετών όπως ο Άκης Πάνου, ο Βασίλης Τσιτσάνης, ο Απόστολος Καλδάρας, ο Γιώργος Ζαμπέτας, κ.α.
Δίπλα της ο νέος ταλαντούχος τραγουδιστής Σωτήρης Μπαλλάς, που ήδη ετοιμάζει την πρώτη του ολοκληρωμένη δισκογραφική δουλειά και ο οποίος με τις ερμηνείες του, εκφράζει ολοκληρωμένα τον επίκαιρο λόγο των ποιητών στην ελληνική μουσική.
Επίσης μαζί της, σταθεροί συνταξιδιώτες τα τελευταία χρόνια, ο Νίκος Παπαναστασίου στην ενορχήστρωση, το πιάνο και το ακορντεόν, ο Γιώργος Καραμφίλλης στο μπουζούκι, τον τζουρά και τον μπαγλαμά, ο Διονύσης Μακρής στο κοντραμπάσο και στα τύμπανα ο Θωμάς Κωστούλας.
Ώρα προσέλευσης: 22:30
ΓΥΑΛΙΝΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
Συγγρού 143, Νέα Σμύρνη
τηλ. 210 9315600
SANDRA HALL & THE BLUES EXPLOSION: Η μεγάλη κυρία του Blues στο Half Note
Μια μεγάλη κυρία του Blues θα είναι κοντά μας από τις 11 μέχρι και τις 14 Μαϊου στο Half Note. H αποκαλούμενη και «Αυτοκράτειρα του Blues» Sandra Hall με την πολυτάραχη ζωή, έρχεται στα 70 της χρόνια για πρώτη φορά στην Ελλάδα! Η γεννημένη στο Oakland City της Atlanta στην πολιτεία της Georgia, ξεκίνησε να τραγουδά από την ηλικία των 4 ετών αρχικά στην εκκλησία αλλά και σε συνεπαρμένους πελάτες του εστιατορίου της γιαγιάς της, που της ζήταγαν να τους τραγουδά. Όταν έφτασε τα 12 της χρόνια άρχισε να αντιμετωπίζει λίγο σοβαρότερα το τραγούδι, αρχικά φτιάχνοντας ένα ντουέτο με την αδελφή της Barbara που το απεκάλεσαν The Soul Sisters!
Στα μέσα της δεκαετίας του 60’ συνδέθηκε με το γυναικείο συγκρότημα The Exotics και στο οποίο τραγουδούσε και χόρευε η ίδια κι εμφανίζονταν στο Royal Peacock Club, ένα από τα πιο γνωστά nightclub της Atlanta. Από εκεί πέρναγαν καλλιτέχνες θρύλοι όπως ο Otis Redding, o Joe Tex ή οι Temptations. Οι Exotics άνοιγαν τις συναυλίες τους όπως και πολλών άλλων καλλιτεχνών της Soul και του Blues που περιόδευαν στην πόλη της Atlanta. Παράλληλα έκανε σπουδές να γίνει νοσοκόμα καθώς εκείνη την εποχή αναζητούσε κάτι μονιμότερο στην ζωή της και η μουσική δεν μπορούσε να είναι η μοναδική πηγή βιοπορισμού της. Τα πράγματα έγιναν ακόμη πιο περίπλοκα αφού έμεινε νωρίς έγκυος και έκανε διάφορες δουλειές για να μεγαλώσει το παιδί της ακόμη και αυτό της χορεύτριας ή και της stripper σε Go Go club !!
Η Sandra Hall ξεκίνησε να ηχογραφεί στις αρχές της δεκαετίας του 70’ αρκετά αργά στη ζωή της αλλά το τραγούδι της ήταν πολύ ιδιαίτερο, διανθισμένο με μπόλικο γήϊνο και βγαλμένο από την δύσκολη ζωή της blues και απογειωτική, σχεδόν εκρηκτική soul!! Στο φορτισμένο από συναισθήματα τραγούδι της, πολύ χαρακτηριστικό είναι και το στοιχείο διαρκούς υπαινιγμού, ιδιαιτέρως του σεξουαλικού. Κομμάτια άλλωστε που την έκαναν πολύ γνωστή είχαν τίτλους όπως “Big long slidin’ thing”, “Use what you got”, “I got everything you need” , ή “Pump up your love” ! Όμως οι τεράστιες δυνατότητες της Sandra Hall άρχισαν να γίνονται ευρέως γνωστές στην Ευρώπη, αφού την είχε αναλάβει η δισκογραφική εταιρεία Ichiban Records που κυκλοφόρησε το πρώτο ολοκληρωμένο άλμπουμ της εξαιρετικής τραγουδίστριας με την πολυτάραχη ζωή, με τίτλο “Showin Off”. Από το σημείο αυτό τα σπουδαία Αμερικάνικα φεστιβάλ αλλά και οι μεγάλες πόρτες της Ευρωπαϊκής σκηνής, (όπως το φεστιβάλ του Montreux πχ ) θα ανοίξουν για τα καλά και οι περιοδείες της θα είναι συνεχείς. Πολύ σύντομα θα κυκλοφορήσει και το άλμπουμ “One drop will do you” που θα αποθεωθεί από τους κριτικούς, ενώ το 2001 θα κυκλοφορήσει το “Miss Red Riding Hood”. Σύντομα αποτελούσε ήδη headliner σε τεράστια φεστιβάλ όπως το W.C Handy Blues ή το Barbeque festival. Η τεράστια Shemekia Copeland συνδέεται μαζί της με βαθιά φιλία και θεωρεί την Sandra Hall, μέντορά της αφού την κατηύθυνε στα πρώτα της βήματα και την συμβουλεύεται μέχρι σήμερα !
H μεγάλη Sandra Hall, συνεχίζει πλέον να περιοδεύει στην Ευρώπη με το σχήμα της Blues Explosion αλλά όταν είναι στην περιοχή της στην Atlanta εξακολουθεί να τραγουδά στο περίφημο Blind Willie’s club αλλά και να επισκέπτεται σχολεία για να διδάξει την μεγάλη κουλτούρα και παράδοση του Blues και τα διαφορετικά του στυλ. Από τις 11 μέχρι και τις 14 Μαΐου 2018, η «Αυτοκράτειρα του blues» Sandra Hall και οι μοναδικοί Blues Explosion θα μας δώσουν μεγάλες δόσεις από το real deal blues, φυσικά στο Half Note.
Sandra Hall→Vocals
Mister Tchang→Guitar and Vocals
Victor Puertas →Keyboard / Harmonica and Vocals
Fred Jouglas→Bass
Pascal Delmas →Drums
HALF NOTE JAZZ CLUB
Τριβωνιανού 17, Μετς
Ώρα έναρξης: Σαβ.: 22.30, Κυρ. & Δευτ.: 21.30
Είσοδος: 20 ευρώ (μπαρ), 25 ευρώ (Β’ Ζώνη), 30 ευρώ (Α’ Ζώνη)
*** την Δευτέρα 14/5 έκπτωση 5 ευρώ σε όλες τις ζώνες για
κατόχους κάρτας ανεργίας και φοιτητές
Προπώληση: www.viva.gr
Καταστήματα: Seven Spots, Reload Stores, Media Markt, Βιβλιοπωλεία Ευριπίδης
Πληροφορίες – Κρατήσεις: 210 9213310
«Ο πόνος όλου του κόσμου»
Μουσικοθεατρική εκδήλωση καταγγελία ενάντια στο ρατσισμό και τη βαρβαρότητα
Η Πηγή Λυκούδη, η Νένα Βενετσάνου και ο Γρηγόρης Βαλτινός παρουσιάζουν το Σάββατο 12 Μάϊου 2018, στις 9:00 μ.μ. στη Galerie Δημιουργών, μία ξεχωριστή μουσικοθεατρική εκδήλωση – καταγγελία ενάντια στη λησμονιά τη βία, το ρατσισμό, τη βαρβαρότητα και την απαξίωση της ανθρώπινης υπόστασης, με ποίηση και μουσική.
«Ο πόνος όλου του Κόσμου» είναι ο γενικός τίτλος της ενότητας των τραγουδιών της Πηγής Λυκούδη που θα ακουστούν. Περιλαμβάνει το κύκλο τραγουδιών σε ποίηση Γιωσέφ Ελιγιά και τη «Φούγκα του Θανάτου» του Πάουλ Τσέλαν.
Είναι η πρώτη φορά που μελοποιούνται ποιήματα του Ρωμανιώτη ποιητή από τα Γιάννενα Γιωσέφ Ελιγιά. Ο ποιητής με λυρικότητα που ξαφνιάζει κοιτάει τον θάνατο κατάματα, υπερήφανα, υπερβατικά, τονίζοντας την αγάπη του για την πατρίδα του και με την λεβεντιά του την Ελληνικότητά του. Με τα ποιήματά του κάνει πρόταση για τη ζωή. Τούτος ο κύκλος τραγουδιών συμπληρώνεται από τον μελοποιημένο βιωματικό λόγο του Πάουλ Τσέλαν ενός από τους κορυφαίους μεταπολεμικούς ποιητές που έδωσε την ποιητική Γκουέρνικα του 20ου αιώνα, τη «Φούγκα του Θανάτου» δοσμένη αριστοτεχνικά στην Ελληνική γλώσσα από την Ιωάννα Αβραμίδου.
Η ζωή ο θάνατος και πάλι η ζωή ξετυλίγονται μέσα από τις μελωδίες της Πηγής Λυκούδη που υμνούν το κουράγιο για ζωή και δημιουργία και τονίζουν την ανάγκη για αρμονική συνύπαρξη με ουσιαστική καθημερινότητα.
Η πρώτη παρουσίαση του έργου έγινε την Τετάρτη 19 Μαρτίου 2014 στις Βρυξέλλες με πρωτοβουλία του Συλλόγου Ηπειρωτών Βελγίου και σε συνεργασία με το CentreCommunautaire Laïc Juif de Bruxelles, τη στήριξη του Institut Sépharade Européen και του Foyer Sépharade.
Πραγματοποιήθηκε για την συμπλήρωση 70 χρόνων από την εξολόθρευση 1.960 καταγεγραμμένων Ελλήνων Εβραίων ανδρών, γυναικών και παιδιών, Ρωμανιωτών, από τα Ιωάννινα, την Άρτα, την Παραμυθιά και την υπόλοιπη περιφέρεια στα κολαστήρια που δημιούργησαν διεστραμμένες ιδεολογίες.
Η ενθουσιώδης αποδοχή του έργου οδήγησε στη δημιουργία ηχογραφήματος μέρος του οποίου παρουσιάστηκε στον πολυχώρο ΙΑΝΟΣ της Αθήνας στις 23 Οκτωβρίου 2017 με ερμηνευτές την Νένα Βενετσάνου και τον Γρηγόρη Βαλτινό.
Οι ερμηνείες της Νένας Βενετσάνου και του Γρηγόρη Βαλτινού σφραγίζουν το έργο και προδιαγράφουν την ποιότητα της μουσικοθεατρικής αυτής βραδιάς.
Όλη αυτή η δουλειά καταγράφηκε τελικά σε μία συλλεκτική τρίγλωσση έκδοση (βιβλίο –c.d) χάρη στην ουσιαστική συμβολή του Νώε Γιουσουρούμ.
Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΜΕΤΡΟΝΟΜΟΣ και πωλείται σε όλα τα γνωστά δισκοπωλεία και βιβλιοπωλεία σε όλη την Ελλάδα. Διατίθεται επίσης στο πωλητήριο του Μ.Μ. Αθηνών στο πωλητήριο του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και στην Galerie δημιουργών (210-6251732).
Φεστιβάλ Διεθνούς Αλληλεγγύης του Εργατικού συλλόγου Ελλήνων του Κεμπέκ
Το Σαββατοκύριακο που πέρασε στο Μόντρεαλ ξεκίνησαν οι εκδηλώσεις του 2ου Φεστιβάλ Διεθνούς Αλληλεγγύης του Εργατικού συλλόγου Ελλήνων του Κεμπέκ.
Θέατρο
«Το αίμα», του Σέρτζι Μπελμπέλ – Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στη σκηνή του Altera Pars
«Το Αίμα», ένα βαθιά πολιτικό κείμενο με εικόνες που σοκάρουν, από τον βραβευμένο Καταλανό Σέρτζι Μπελμπέλ, σε σκηνοθεσία Πέτρου Νάκου, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στο Altera Pars, και η Κατιούσα έχει τη χαρά να συγκαταλέγεται ανάμεσα στους χορηγούς επικοινωνίας της παράστασης.
Η παράσταση “Το Αίμα” του Σ. Μπελμπέλ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο θέατρο Altera Pars, συνεχίζει τις παραστάσεις μέχρι αρχές Ιούνη, αλλά αλλάζουν οι ώρες και οι μέρες των παραστάσεων.
Από το Σάββατο 28 Απρίλη, η παράσταση θα παρουσιάζεται Σάββατα στις 21.00 και Κυριακές 20.30.
Ο σπουδαιότερος θεατρικός συγγραφέας των τελευταίων δεκαετιών στην Καταλονία, με τα έργα του μεταφρασμένα σε δώδεκα γλώσσες, σε ένα έργο πιο επίκαιρο από ποτέ, μιλά με ωμότητα αλλά και συγκινητική ευθύτητα για τη σύγχρονη πολιτική και κοινωνική πραγματικότητα της Ευρώπης.
Για «Το Αίμα»
Μια ιδιόμορφη οικογένεια που δρα στο πλαίσιο μιας μυστηριώδους τρομοκρατικής οργάνωσης, απαγάγει μια καθηγήτρια φιλοσοφίας και σύζυγο ενός βουλευτή ζητώντας λύτρα και απειλώντας να κόβει ένα μέλος του σώματος της κάθε 10 ώρες. Η παρέμβαση της κυβέρνησης, καθυστερεί την πληρωμή, αυξάνοντας την αγωνία της κοινής γνώμης για την τύχη της απαχθείσας. Σ’ ένα παράλληλο χωροχρόνο, ένας άντρας και μια γυναίκα στο πάρκο, δύο αστυνομικοί και μια κρυφή ερωμένη εμπλέκονται απροσδόκητα στην ιστορία.
Ο συγγραφέας παραθέτει μια αλληλουχία καθημερινών και φαινομενικά απλοϊκών στιγμιοτύπων, οικείων σε όλους μας, στα οποία αναπάντεχα εισβάλλει η βία διαταράσσοντας το ρου της ιστορίας. Κεντρικός πυρήνας του έργου αναδεικνύεται η αιώνια διαπάλη ανάμεσα στο εγώ και στο εμείς, ανάμεσα στη συλλογική και την ατομική ευθύνη, και γύρω από αυτή αναπτύσσονται τα υπόλοιπα θέματα που θίγονται στο έργο όπως, η απάθεια των σύγχρονων ανθρώπων απέναντι στη βία, η καταπιεστική επιβολή της ομάδας στο άτομο, οι σχέσεις στοργής ανάμεσα στους γονείς και τα παιδιά και ο ηγεμονικός ρόλος της σύγχρονης γυναίκας, δημιουργώντας ένα σκοτεινό και λυρικό ποίημα για τη σύγχρονη καθημερινότητα.
«Μα τέλος πάντων, ποιος είναι, πού βρίσκεται, τι είναι αυτό το “εμείς”; Τι πρόσωπο έχει; Πώς αναπνέει; Πώς μιλάει; Πώς κινείται; Τι σκέφτεται; Τι χρώμα έχει το αίμα του; Εμένα αυτή η λέξη μου φαίνεται τελικά παράξενη. Τρομερή. Από αλλού. Από άλλη εποχή.»
Για τον Σέρτζι Μπελμπέλ
Θεατρικός συγγραφέας, σκηνοθέτης και μεταφραστής, γεννημένος στη Βαρκελώνη. Με σπουδές φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο της γενέτειρας του, ήρθε για πρώτη φορά σε επαφή με το θέατρο ως φοιτητής ακόμη, με την ενθάρρυνση του καθηγητή και θεατρικού συγγραφέα Χοσέ Σάντσις Σινεστέρα (Jose Sanchis Sinistera). Παράλληλα με τη συγγραφή, ασχολήθηκε με τη σκηνοθεσία αλλά και τη μετάφραση.
Είναι καθηγητής Δραματουργίας στο Ινστιτούτο Θεάτρου της Βαρκελώνης από το 1988 και από το 2006 μέχρι το 2012 καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου της Καταλονίας. Έχει γράψει περισσότερα από είκοσι θεατρικά κείμενα, τα περισσότερα από τα οποία έχουν μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες κι έχουν παρασταθεί με επιτυχία σε χώρες της Ευρώπης και της Αμερικής. Έχει τιμηθεί με το Εθνικό Βραβείο Δραματικής Λογοτεχνίας της Αυτόνομης Κυβέρνησης της Καταλονίας, το Εθνικό Βραβείο Δραματικής Λογοτεχνίας του Υπουργείου Πολιτισμού της Ισπανίας, το Βραβείο Μολιέρου 1999, το Βραβείο ΜΑΧ για τις Σκηνικές Τέχνες του 2002 κ.ά.
Πρεμιέρα: 12 Μάρτη 2018
Κείμενο: Σέρτζι Μπελμπέλ // Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ
Σκηνοθεσία: Πέτρος Νάκος
Σκηνικά: Σταύρος Λίτινας
Κοστούμια: Δέσποινα Χειμώνα
Φωτισμοί: Ρίζος Τσιγάρης
Μουσικές Επιλογές: Πέτρος Νάκος – Αγγελική Κοντού
Σύνθεση Ήχων-Πρωτότυπη Μουσική : Γιάννης Ανδρουλακάκης
Επιμέλεια κίνησης ηθοποιών: Έφη Δήμου
Βοηθός σκηνοθέτη: Χρύσα Πασιαλούδη
Παίζουν (με σειρά εμφάνισης): Μίνα Χειμώνα, Πέτρος Νάκος, Αγγελική Κοντού, Ειρήνη Τσιριγώτη, Ανθή Σαββάκη, Παύλος Εμμανουηλίδης
Προπώληση: Mέσω Viva.gr και στο ταμείο του θεάτρου.
Θέατρο Altera Pars
Διεύθυνση: Μεγ. Αλεξάνδρου 123 // Τηλέφωνο – κρατήσεις: 210. 341 0011
Η Κατιούσα είναι χορηγός επικοινωνίας της παράστασης
“Πόσο κοστίζει το σίδερο;” – Mονόπρακτα του Μπρεχτ από την θεατρ. σκηνή ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ
ΠΟΣΟ ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΤΟ ΣΙΔΕΡΟ; Την απάντηση δίνει η θεατρ. σκηνή ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ
Κάθε ΣΑΒΒΑΤΟ και ΚΥΡΙΑΚΗ στις 9:00μμ (ΕΩΣ 12-13 ΜΑΪΟΥ), ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
στις εργατικές κατοικίες Γεροβουνού, ΘΕΟΤΟΚΟΥ 33, ΚΑΜΑΤΕΡΟ.
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6944935221
Για φέτος επιλέξαμε και σας παρουσιάζουμε μια σειρά από ιστορίες της συλλογής του Μπ. Μπρεχτ “Τρόμος & Αθλιότητα του Γ’ Ράιχ” μαζί με το μονόπρακτο “Πόσο κοστίζει το σίδερο”. Οι ιστορίες αυτές βασίζονται σε μαρτυρίες αυτόπτων μαρτύρων και σε δημοσιεύματα εφημερίδων που αφορούν πραγματικά περιστατικά της καθημερινής ζωής στη Γερμανία της περιόδου 1933 – 1938. Μια εποχή όπου η καχυποψία δηλητηρίαζε τις σχέσεις των ανθρώπων και η υποκρισία και ο φόβος, έδινε ανοχή στα εγκλήματα του ναζισμού.
Χρόνια τώρα μας κατατρέχει η θέλησή μας να ανεβάσουμε έργο του Μπ. Μπρεχτ. Αυτή η μόνιμη θέληση, αλλά κυρίως οι κοινωνικές – οικονομικές συνθήκες που ζούμε και μέσα στις οποίες ο φασισμός σηκώνει πάλι κεφάλι, μας επέβαλλαν να ανεβάσουμε τη συγκεκριμένη συλλογή από μονόπρακτα.
Λίγα Λόγια για το έργο:
1932: Το κόμμα του Χίτλερ έρχεται πρώτο στις εκλογές χωρίς να πάρει την απόλυτη πλειοψηφία, εκμεταλλευόμενο μια σειρά συγκυριών. Ο πρόεδρος Χίντενμπουργκ, με την υποστήριξη του καθολικού κεντρώου κόμματος, ονομάζει τελικά τον Χίτλερ, καγκελάριο.
Αρχίζουν οι διώξεις των Εβραίων και ακολουθούν οι διώξεις των κομμουνιστών, σοσιαλιστών και άλλων πολιτικών του αντιπάλων. Δημιουργεί το πρώτο στρατόπεδο συγκέντρωσης στο Μπούχενβαλντ.
Με εξασφαλισμένη πλειοψηφία ψηφίζει ολοσχερώς αντιδημοκρατικούς νόμους και εγκαθιδρύει στυγνή δικτατορία, με κατάργηση όλων των ελευθεριών.
27 Φεβρουαρίου 1933: Πυρκαγιά – προβοκάτσια στο Ράιχσταγκ. Συλλαμβάνονται 4000 κομμουνιστές και κλείνονται στο Νταχάου.
Μέσα σε αυτό το κλίμα τρομοκρατίας, φόβου και οικονομικής εξαθλίωσης πολλών Γερμανών, ο Μπέρτολτ Μπρεχτ γράφει τα μονόπρακτα “Τρόμος & Αθλιότητα του Γ’ Ράιχ”.
Ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος είναι προ των πυλών.
Οι μεγάλες δυνάμεις της Αγγλίας και της Γαλλίας αφήνουν το Χίτλερ να κινηθεί προς την Ανατολή προσαρτώντας την Αυστρία και την Τσεχοσλοβακία. Άργησαν να κηρύξουν πόλεμο κατά της Γερμανίας και όταν κατάλαβαν ότι ο Χίτλερ στρέφεται και εναντίον τους, ήταν ήδη αργά. Αυτό το γενικό κλίμα μέσα στο οποίο ξεκίνησε ο πόλεμος, έρχεται να καυτηριάσει ο Μπ. Μπρεχτ με το μονόπρακτο “Πόσο κοστίζει το σίδερο;”
Εμείς ας κρατήσουμε στο μυαλό μας τη ρήση του συγγραφέα:
“…μπορεί να κερδίσατε τον πόλεμο, αλλά η σκύλα που γέννησε το τέρας, είναι πάλι σε οργασμό”
«Άρης»
Στην ιστορία και τους αγώνες του Άρη Βελουχιώτη στηρίζεται το καινούργιο έργο της Σοφίας Αδαμίδου, με τίτλο «Άρης», σε σκηνοθεσία Βασίλη Μπισμπίκη. Στον ρόλο του Άρη ο Τάσος Σωτηράκης.
Συμπληρώθηκαν 72 χρόνια. Ήταν 16 του Ιούνη 1945 όταν ο πρωτοκαπετάνιος του ΕΛΑΣ, ο αγωνιστής, έφυγε από τη ζωή, με το κεφάλι ψηλά, όπως έζησε. Ο Άρης, κυκλωμένος από τους διώκτες του, έξω από τη Μεσούντα, θα ανοίξει ο ίδιος την πόρτα της αιωνιότητας. Θα περάσει στην αθανασία της συλλογικής μνήμης και συνείδησης, δίνοντας το τέλος με το ατομικό του περίστροφο. Δείτε εδώ περισσότερα.
Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Βασίλης Μπισμπίκης. Στον ρόλο του Άρη ο Τάσος Σωτηράκης. Ο ηθοποιός Θοδωρής Τσουανάτος και ο μικρός Πέτρος Φλωράκης «έδωσαν» τις φωνές τους.
Σκηνικά – κοστούμια: Ομάδα Cartel // Μουσική: Villagers of Ioannina City (VIC) // Το τραγούδι «Άρη μου», σε στίχους Αγλαϊας Κλάρα, μελοποίησε και ερμηνεύει η Ερωφίλη // Το μουσικό κομμάτι της έναρξης και του τέλους είναι του Βασίλη Καραγιάννη.
Ο Ηλίθιος του Ντοστογιέφσκι στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
«Ένας πρίγκιπας που θρυμματίζεται από καλοσύνη.
«Ο Ηλίθιος», ο πρίγκιπας Μίσκιν, πάσχων από επιληψία, επιστρέφει στη Ρωσία μετά από πολυετή απουσία. Στην Αγία Πετρούπολη περιφρονούν και χλευάζουν την αθωότητά του. Εκείνος όμως ανταποδίδει καλοσύνη. Όταν έξαφνα κληρονομεί μια μεγάλη περιουσία βρίσκεται στο επίκεντρο του κοινωνικού ενδιαφέροντος. Για όλους η αγαθή φύση του πρίγκιπα είναι ακατανόητη και προκαλεί αντικρουόμενα συναισθήματα. Ο ιερός «Ηλίθιος» όταν βρίσκεται στη δίνη των ανθρώπινων παθών, της απαξίωσης, της απληστίας, του έρωτα και της ζήλιας, απαντά με αυταπάρνηση, αγάπη και αυτοθυσία.
Όμως ποιος είναι καλός; Αυτός που δεν πράττει το κακό; Πόσο δύσκολο είναι να είσαι καλός; Στην εποχή μας, και σε κάθε εποχή, έχουν μερίδιο οι καλοί άνθρωποι; Και πάνω απ’ όλα, υπάρχει περίπτωση ο καλός να μην «σταυρωθεί»;
Το αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα, γράφεται εξ’ ολοκλήρου στην Ευρώπη, μακριά από την Ρωσία, σε μια εποχή απελπισίας, δριμύτατης φτώχιας και νοσταλγίας του Φιοντόρ για την πατρίδα. Με τις επιληπτικές κρίσεις να τον βασανίζουν και τις προσωπικές υπαρξιακές αγωνίες να τον ταλανίζουν, γεννιέται «Ο Ηλίθιος», ένα μυθιστόρημα που όπως σημείωνε ο ίδιος ο συγγραφέας «σχετίζεται με την απόδοση της εικόνας ενός πραγματικά καλού και θετικού ανθρώπου».
«Ο Ηλίθιος» είναι η εικόνα μιας κοινωνίας που φαίνεται να θέλει να ξορκίσει το κακό και να αναζητά το καλό. Ο “ιερός μωρός”, όπως χαρακτηρίζεται από τον ίδιο τον Ντοστογιέφσκι, ο πρίγκιπας Μίσκιν, ο ηλίθιος, κηρύττει την αγάπη. Αγάπη. Αγάπη που οδηγεί πάντα στην σταύρωση».
Νίκος Διαμαντής
Μετάφραση – Διασκευή: Αντώνης και Κωνσταντίνος Κούφαλης
Σκηνοθεσία: Νίκος Διαμαντής
Σκηνικά – Κοστούμια: Λίλη Πεζανού
Μουσική – Sound Design: Μίνως Μάτσας
Φωτισμοί: Ελευθερία Ντεκώ Κίνηση: Γιάννης Γιαπλές Δημιουργία Video παράστασης: Xρυσούλα Κοροβέση Βοηθός Σκηνοθέτη: Ειρήνη Μαργαρίτη Β’ Bοηθός σκηνοθέτη: Αντώνης Μόργκαν Κωνσταντουδάκης
Φωτογραφίες: Σταύρος Χαμπάκης Promo Video: Μιχάλης Μαυρομούστακος
Παίζουν:
Πέτρος Φιλιππίδης
Γιάννης Στάνκογλου
Μαρία Κίτσου
Λένα Παπαληγούρα
Γιώργος Κωνσταντίνου
Γιώτα Φέστα
Ιωάννης Παπαζήσης Γιώργος Δεπάστας Στάθης Μαντζώρος Χάρης Χιώτης
Συμμετέχει το Πειραϊκό Φωνητικό Σύνολο Libro Coro:
Αλεξανδράκης Στέλιος, Αλμυράντη Ειρήνη, Αμπραχαμιάν Μαρία ,Αργύρη Πηνελόπη, Αριστείδη Τίνα, Βαραμογιάννη-Μαματσή Βασιλική, Βλάχου Μαρία, Γουρουντή Ανθή, Δάλλας Κωνσταντίνος, Δανά Μικαέλα, Δημόγλου Ηλέκτρα, Δροσινού Χριστίνα, Καισαρίνης Σταύρος, Καραγιάννης Στράτος, Κολοσιώνης Δημήτρης,Κουκουράκης Ιωσήφ, Κουρσάρη Κυριακή, Κουρσάρης Χαράλαμπος, Κυριακίδου Ειρήνη, Κυριακίδου Φωτεινή, Κωστήρη Αγάθη, Μαματσή Νίκη, Μανταλόβα Ανδριάννα, Μάντζαρης Θανάσης, Μαυρογιάννη Τζένια, Μαυρομάτη Σοφία, Πηνελόπη,Μπαξεβανάκη Κατερίνα, Μπαρμπαγιάννη Ελένη, Μπούμπουλη Χρυσάνθη, Ξενοκτιστάκη Εβίτα, Οδαμπόσογλου Αλεξάνδρα, Πανδής Χριστόφορος, Παπαχειμώνα Κλεοπάτρα, Πουλέτσος Κώστας, Ράπτης Χρήστος, Ροδίτη Μαρίνα, Ρόμπας Ιωάννης,Ρούσου Αλεξία, Σκούτας Παναγιώτης, Τζίτζη Ελεάνvα, Τζίτζη Μαργιάννα, Τσουμπρής Διονύσης, Φουντουλάκη Ευαγγελία, Χυτήρη Σταυρούλα
Συμμετέχουν οι: Βεατρίκη Μίνα, Βούλγαρη Μαίρη, Κέντογλου Μελίνα, Κερολλάρη Ελένη, Μακρομαρίδου Βέρα, Στάικου Δήμητρα, Φωτίδη Σοφιάνα – Ανθίπη
Πρώτη παράσταση: Παρασκευή 13 Απρίλη 2018
Tελευταία παράσταση Κυριακή 3 Ιούνη 2018
ΜΕΡΕΣ / ΩΡΕΣ
Κάθε Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Λεωφ. Ηρ. Πολυτεχνείου 32, Πειραιάς 185 35
Ταμείο Θεάτρου: 210 4143 310
«Το Τίμημα», του Άρθουρ Μίλλερ, στο Θέατρο Ιλίσια
Το αριστουργηματικό έργο του Άρθουρ Μίλλερ «Το Τίμημα», από τα γνωστότερα έργα του, με αυτοβιογραφικά στοιχεία, γραμμένο το 1967 και πολυανεβασμένο σε θεατρικές σκηνές παγκοσμίως, ήταν από τα αγαπημένα έργα του Άρθουρ Μίλλερ, καθώς είναι και το μόνο έργο που αποφάσισε να σκηνοθετήσει. Σκιαγραφεί τους χαρακτήρες του περίτεχνα να προσπαθούν να ισορροπήσουν και να αναμετρηθούν με τον εαυτό τους, σε ένα κόσμο χωρίς δικαιοσύνη, όπου το παρελθόν καθορίζει το παρόν σε μια πραγματικότητα χωρίς λογική.
Ο Γιώργος Μιχαλακόπουλος ανεβαίνει στη θεατρική σκηνή του Ιλίσια για να ερμηνεύσει τον Ρωσοεβραίο παλαιοπώλη Gregory Solomon, την πηγή του κωμικού στο έργο, τον ρόλο που κινεί τα νήματα της δράσης. Ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης και ο Χρήστος Σαπουντζής ενσαρκώνουν τα δύο αδέλφια που συναντιούνται μετά από πολλά χρόνια για να αντιμετωπίσουν το παρελθόν τους. Μαζί τους η Ρένια Λουιζίδου στο ρόλο της γυναίκας, η οποία διεκδικεί τη ζωή της που τόσα χρόνια βρίσκεται σε αναμονή.
Οι ήρωες του έργου εκπρόσωποι μιας κοινωνίας που κάποτε φαινόταν να αλλάζει, ώστε να ισορροπήσει ανάμεσα στην ευαισθησία και τη δύναμη, το δίκαιο και την ανάγκη… Μιας κοινωνίας που τελικά δεν έχει αλλάξει και τόσο, αλλά πρέπει να συνεχίσει να πιστεύει στη δύναμη της αλλαγής γιατί αλλιώς έχει πεθάνει…
Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τετάρτη στις 19:00 // Πέμπτη στις 21:00 // Παρασκευή στις 21:00 // Σάββατο στις 21:00 // Κυριακή στις 19:00
Θέατρο Ιλίσια, Παπαδιαμαντοπούλου 4 & Βασιλίσσης Σοφίας, τηλ. 210 7210045
«Εγώ, ο Μάρκος Βαμβακάρης»
Έπειτα από δυο χρόνια ο Θανάσης Παπαγεωργίου ανεβαίνει στη σκηνή του Θεάτρου Στοά, ερμηνεύοντας την θρυλική και πολυαγαπημένη μορφή του ρεμπέτικου τραγουδιού, τον Μάρκο Βαμβακάρη.
Η Νάνσυ Τουμπακάρη συνέθεσε έναν τρυφερό μονόλογο με τίτλο «Εγώ, ο Μάρκος Βαμβακάρης», που βασίζεται στην αυτοβιογραφία του Μάρκου όπως τη διηγήθηκε στην Αγγελική Βέλλου – Κάιλ το 1969, τρία χρόνια πριν πεθάνει.
Ηθοποιός και συνθέτης «συναντιούνται» στη σκηνή, σε μια εκ βαθέων εξομολόγηση κι ένα ταξίδι στις δύσκολες εποχές που έζησε και βίωσε ο Μάρκος Βαμβακάρης.
«Με αφορμή τη γνωριμία μας με την ίδια τη βασανισμένη ζωή του Μάρκου, του μεγαλύτερου ίσως συνθέτη του ρεμπέτικου τραγουδιού, που αποζητά, μέσα από την απαρίθμηση των “εγκλημάτων” του, να συγχωρεθεί από τον κόσμο, παρακολουθούμε την δυσκολότερη πορεία της σύγχρονης Ελλάδας, από το 1912 και την καταστροφή του 1922, μέχρι τη δικτατορία του 1967. Αλλά ταυτόχρονα, αντιλαμβανόμαστε την εξέλιξη και τη μετεξέλιξη της σύγχρονης ελληνικής λαϊκής μουσικής, με τις βαθιές επιδράσεις που υπέστη από τη μουσική των προσφύγων που ήρθαν από τη Μικρά Ασία το 1922», σημειώνει ο Θανάσης Παπαγεωργίου.
Κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 21.00 και την Κυριακή στις 19.00. Διάρκεια 95′
Τιμές εισιτηρίων: 12 ευρώ. Φοιτητικά, συνταξιούχοι, ΑμΕΑ, άνεργοι 10 ευρώ.
Κάθε Παρασκευή γενική είσοδος 10 ευρώ.
Θέατρο Στοά – Μπισκίνη 55, Ζωγράφου
Τηλ.. κρατήσεων 210 7702830
Κινηματογράφος
Πρόγραμμα και ώρες προβολών του ΖΕΦΥΡΟΣ new star art cinema
ΖΕΦΥΡΟΣ Τρώων 36, Άνω Πετράλωνα – Θησείο
Tηλ. επικοινωνίας: 2103462677
Εισ.: €7.00, φοιτ./ άνω των 65/Εκπαιδευτικοί /άνεργοι €6.00
ΚΑΘΕ ΤΡΙΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΣΟΔΟΣ €5.00
Από 10/5 ΕΩΣ 16/5/18
1)«DEDE» της Mariam Khatchvani
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ στις 21.00
2)«Ο ΚΟΝΦΟΡΜΙΣΤΑΣ» του ΜΠΕΡΝΑΝΤΟ ΜΠΕΡΤΟΛΟΥΤΣΙ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ στις 23.00
Φωτογραφία
«Μέρες Φωτογραφίας 2018» στην Πάτρα (Πρόγραμμα εκδηλώσεων)
Οι βασικοί άξονες των εκδηλώσεων του Φεστιβάλ Φωτογραφίας, με τίτλο «Μέρες Φωτογραφίας 2018», το οποίο και φέτος διοργανώνουν από κοινού ο Πολιτιστικός Οργανισμός του Δήμου Πατρέων, η Φωτογραφική Λέσχη Πάτρας «Ηδύφως» και το Φωτογραφικό Τμήμα του Μουσείου Μπενάκη, παρουσιάστηκαν στη διάρκεια συνέντευξης τύπου, από τον πρόεδρο του Οργανισμού Βασίλη Θωμόπουλο, την πρόεδρο του «Ηδύφως» Μαίρη Τσάμη και την επιμελήτρια του Φωτογραφικού Αρχείου Μουσείου Μπενάκη Γεωργία Ιμσιρίδου.
Ο πρόεδρος του Πολιτιστικού Οργανισμού στη σύντομη αναφορά του, επεσήμανε τη σημασία που έχει για την Πάτρα και το Δήμο η συνεργασία με το «Ηδύφως» και με το Μουσείο Μπενάκη. Μία συνεργασία η οποία έχει εδραιωθεί τα τελευταία χρόνια, μέσα από την συνδιοργάνωση του φεστιβάλ Φωτογραφίας.
Ο κ. Θωμόπουλος σημείωσε, πως η διοργάνωση του Φεστιβάλ Φωτογραφίας συγκινεί και συγχρόνως έχει φέρει κοντά του δεκάδες φίλους της φωτογραφίας, ενώ σε ότι αφορά στη φετινή διοργάνωση, στάθηκε στη σπουδαιότητα που έχει για την Πάτρα η φιλοξενία στη Δημοτική Πινακοθήκη , φωτογραφιών μιας σπουδαίας φωτογράφου, της Βούλας Παπαϊωάννου, η οποία μέσα από το έργο της αποτυπώνει την ανθρώπινη πλευρά και τη σχέση μεταξύ των ανθρώπων.
Ο πρόεδρος του Πολιτιστικού Οργανισμού εξέφρασε την ικανοποίησή του γιατί οι εκδηλώσεις του φεστιβάλ φωτογραφίας έχουν αγκαλιαστεί από το κοινό της Πάτρας.
Η επιμελήτρια του Φωτογραφικού Αρχείου Μουσείου Μπενάκη κυρία Γεωργία Ιμσιρίδου αναφέρθηκε στη συνεργασία του Μουσείου με το «Ηδύφως» και τον Πολιτιστικό Οργανισμό του Δήμου Πατρέων και στάθηκε ιδιαίτερα στο έργο της φωτογράφου Βούλας Παπαϊωάννου, μέρος του οποίου θα εκτεθεί από αύριο Παρασκευή 4 Μάϊου στη Δημοτική Πινακοθήκη και τα οποία παραχωρούνται από το Μουσείο.
Η κ. Ιμσιρίδου αναφέρθηκε στο έργο της Βούλας Παπαϊωάνου, κατά την περίοδο της κατοχής, μέσα από το φακό της οποίας αποτυπώθηκε η πείνα και η δυστυχία.
Οι φωτογραφίες της Βούλας Παπαϊωάννου, οι οποίες διέρρευσαν στο εξωτερικό, στάθηκαν η αφορμή για να ενεργοποιηθεί ο Διεθνής Ερυθρός Σταυρός και να μάθει όλη η ανθρωπότητα τι περνούσαν οι Έλληνες.
Ωστόσο στα εκθέματα της έκθεσης , συμπεριλαμβάνονται φωτογραφίες από την αποτύπωση της ελληνικής πραγματικότητας και των τοπίων από τα νησιά του Αιγαίου, από το 1950 και μετά.
Η Βούλα Παπαϊωάννου εντάσσεται στο ρεύμα της «ανθρωπιστικής φωτογραφίας» που αναπτύχθηκε ως αντίδοτο της κατάλυσης των ανθρωπίνων αξιών εξαιτίας του πολέμου. Το έργο της εκφράζει την αισιοδοξία που επικρατούσε μετά τον πόλεμο για το μέλλον της ανθρωπότητας.
Το αρχείο της το δώρισε στο μουσείο Μπενάκη το 1976. Πέθανε στην Αθήνα το 1990.
Η πρόεδρος του «Ηδύφως» Μαίρη Τσάμη, ευχαρίστησε τον Πολιτιστικό Οργανισμό του Δήμου Πατρέων και τον πρόεδρο Βασίλη Θωμόπουλο για τη συνεργασία και στήριξη τον φωτογραφικό Αρχείο του Μουσείου Μπενάκη, για την ενίσχυση και φέτος της προσπάθειας, στο πλαίσιο της διοργάνωσης του Φεστιβάλ Φωτογραφίας καθώς και τους υπαλλήλους του Πολιτιστικού Οργανισμού Τόνια Κοκκοβίκα, Γιάννα Παναγοπούλου, Σπύρο Βγενόπουλο και Ανδρέα Κάβουρα, για την προσπάθεια που κατέβαλαν προκειμένου να στηθεί η έκθεση και να πραγματοποιηθεί το φεστιβάλ. Επίσης αναφέρθηκε αναλυτικά στο πρόγραμμα των εκδηλώσεων και στη φυσιογνωμία των δράσεων που θα πραγματοποιηθούν στη διάρκεια του Φεστιβάλ.
Το αναλυτικό πρόγραμμα έχει ως εξής:
Παρασκευή 4 Μαΐου 2018, Δημοτική πινακοθήκη, 20:30.
Εγκαίνια έκθεσης της Βούλας Παπαϊωάννου με τίτλο “Η Μεταπολεμική Απεικόνιση της Ελλάδας, 1950-1960“, από τα Φωτογραφικά Αρχεία του Μουσείου Μπενάκη.
Διάρκεια έκθεσης: 4 Μαΐου-2 Ιουνίου
Κυριακή 6 Μαΐου 2018, 10:00-20:00, Πλατεία Γεωργίου
Για 7η συνεχόμενη χρονιά ο Φωτομαραθώνιος Πάτρας 2018.
Δευτέρα 7 Μαΐου 2018, Αγορά Αργύρη, 19:00.
Εγκαίνια έκθεσης των μελών της Φ.Λ.Π. ΗΔΥΦΩΣ, με τίτλο “ΝΥΧΤΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ”.
Διάρκεια έκθεσης: 7-19 Μαΐου
Παρασκευή 11 Μαΐου 2018, Παλαιά Δημοτικά Λουτρά, 20:00.
Εγκαίνια έκθεσης μελών Φωτογραφικού Ομίλου Καβάλας
Διάρκεια έκθεσης: 11 Μαίου-31 Μαίου
Δευτέρα 14 Μαΐου 2018, 20:00.
Νυχτερινή φωτογράφιση στον κυματοθραύστη της Αγ. Νικολάου υπό την αιγίδα του ΟΛΠΑ.
Πέμπτη 17 Μαΐου 2018, Αγορά Αργύρη, 19:00.
“Φλερτάροντας με την αποτυχία” από τον φωτογράφο Μιχάλη Πολιτόπουλο.
Δευτέρα 21 Μαΐου 2018, Αγορά Αργύρη, 19:00.
“Η ευδαιμονία του τίποτα” από την φωτορεπόρτερ και Photo coach Μάρω Κουρή.
Παρασκευή 1 Ιουνίου 2018, Δημοτική Πινακοθήκη, 19:00.
“Μια άλλη ζωή: Ανθρώπινες ροές/άγνωστες οδύσσειες” από τον διευθυντή του φωτογραφικού μουσείου Θεσσαλονίκης Κο Ηρακλή Παπαιωάννου.
Κυριακή 3 Ιουνίου 2018, Αίθριο Παλαιού Δημοτικού Νοσοκομείου στις 20:00.
Τελετή λήξης φεστιβάλ, απονομές βραβείων και έκθεση φωτογραφιών του Φωτομαραθώνιου Πάτρας 2018.
Έκθεση
«Τό θέμα εἶναι τ ώ ρ α τί λές. Η ζωή και το έργο του ποιητή Μανόλη Αναγνωστάκη»
Το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία παρουσιάζει την έκθεση «Τό θέμα εἶναι τ ώ ρ α τί λές. Η ζωή και το έργο του ποιητή Μανόλη Αναγνωστάκη».
Έντεκα ενότητες, κάθε μία από τις οποίες αντιστοιχεί σε μία ποιητική συλλογή, κτίζουν την αφήγηση του βίου και του έργου του Μανόλη Αναγνωστάκη και επιχειρούν να αναδείξουν το αποτύπωμά του, πρωτίστως στο πεδίο της ποίησης και του πολιτισμού· συνάμα όμως και σε εκείνο της πολιτικής συμμετοχής και της κοινωνικής παρουσίας. Συστήνουν, με άλλα λόγια, την ποιητική και πολιτική ηθική του Αναγνωστάκη.
Ποιήματα, κριτικά δοκίμια, άρθρα, χειρόγραφα, προσωπικά αντικείμενα και οπτικοακουστικά τεκμήρια, τα οποία προέρχονται από το προσωπικό αρχείο του ποιητή –όπως το ταξινόμησε ο γιος του, ο Ανέστης– αλλά και από τις συλλογές του Κέντρου Ιστορίας του Δήμου Θεσσαλονίκης, του Μουσείου Μπενάκη, των Αρχείων Σύγχρονης Κοινωνικής Ιστορίας και του Αρχείου της ΕΡΤ, μας ταξιδεύουν στους σταθμούς της προσωπικής και συλλογικής πορείας του Μανόλη Αναγνωστάκη, όπως αυτή διαμορφώθηκε δυναμικά μέσα στις πολιτικές, τις κοινωνικές και τις πνευματικές συγκρούσεις των χρόνων 1940-1974, καθώς και στη μεταπολιτευτική περίοδο.
Η έκθεση εγκαινιάστηκε τη Δευτέρα 12 Φλεβάρη, θα διαρκέσει έως τα τέλη Οκτώβρη του 2018, ενώ εντάσσεται στο πρόγραμμα της διοργάνωσης «Αθήνα Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου 2018» της UNESCO.
Εκθεσιακός χώρος του Ιδρύματος της Βουλής
Βασ. Σοφίας 11 (είσοδος από Σέκερη), Αθήνα 106 71
τηλ.: 210-3735253
Ώρες λειτουργίας:
Καθημερινά 9.00-16.00, Πέμπτη 9.00-20.00, Σαββατοκύριακο 10.00-15.00
Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.
Εκθέσεις
Αντικείμενα της παιδικής ηλικίας από 4 ηπείρους, στο Moυσείο Μπενάκη Παιχνιδιών
Το Moυσείο Μπενάκη Παιχνιδιών με πυρήνα την συλλογή της Μαρίας Αργυριάδη, η οποία συγκαταλέγεται στις δέκα καλύτερες της Ευρώπης, παρουσιάζει παιχνίδια, βιβλία, έντυπα, ρουχισμό και αντικείμενα της παιδικής ηλικίας από την Ευρώπη, την Αφρική, την Ασία και την Αμερική.
Η ελληνική συλλογή περιλαμβάνει βρεφικά και παιδικά παιχνίδια και άλλα αντικείμενα από τους αρχαίους έως τους νεότερους χρόνους: χειροποίητα παραδοσιακά παιχνίδια, πανηγυριώτικα και εμπορικά παιχνίδια του 20ού αι., επιτραπέζια παιχνίδια, καθώς και ομαδικά παιχνίδια δρόμου και παιδικά έθιμα. Ξεχωρίζουν τα παιχνίδια που έφτιαξαν μέλη των Κ.Α.Π.Η. (Κέντρων Ανοιχτής Προστασίας Ηλικιωμένων), αναβιώσεις αυτών που έπαιζαν ως παιδιά.
Η ευρωπαϊκή συλλογή αποτελείται από αστικά και λαϊκά παιχνίδια από το 18ο έως τον 20ό αι., κυρίως από την Αγγλία, τη Γαλλία και τη Γερμανία, καθώς και από ευρωπαϊκές κούκλες με φορεσιές από διάφορες περιοχές της Ελλάδας.
ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ – Λεωφ. Ποσειδώνος 14 & Τρίτωνος 1, 175 61 Παλ. Φάληρο
Μέρες και ώρες λειτουργίας: Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή: 10:00 – 18:00
Επικοινωνία: τηλ. 213 0258498
«Αρχαία κινεζική επιστήμη και τεχνολογία» – Αξιοθαύμαστα τεχνολογικά επιτεύγματα του κινεζικού πολιτισμού παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Το Μουσείο Ηρακλειδών θα παρουσιάσει στα δυο κτίριά του (Ηρακλειδών 16 και Απ. Παύλου 37, Θησείο) την έκθεση «Αρχαία κινεζική επιστήμη και τεχνολογία» του Μουσείου Επιστήμης και Τεχνολογίας της Κίνας από τις 23 του Σεπτέμβρη 2017 έως και τις 29 του Απρίλη 2018, ενώ αντίστοιχα θα παρουσιαστεί στη συνέχεια στο Πεκίνο η έκθεση «ΕΥΡΗΚΑ. Επιστήμη, τέχνη και τεχνολογία των αρχαίων Ελλήνων».
Η ανταλλαγή εκθέσεων μεταξύ του Μουσείου Ηρακλειδών στην Αθήνα και του Μουσείου Επιστήμης και Τεχνολογίας της Κίνας (ΜΕΤΚ) στο Πεκίνο, θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο του Έτους Πολιτιστικών Ανταλλαγών και Συνεργασίας Πολιτιστικών Βιομηχανιών Ελλάδας-Κίνας.
«Αρχαία κινεζική επιστήμη και τεχνολογία»
Η έκθεση «Αρχαία κινεζική επιστήμη και τεχνολογία», με εκθέματα από το Μουσείο Επιστήμης και Τεχνολογίας της Κίνας στο Πεκίνο, θα παρουσιάσει για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό μερικά από τα πιο αξιοθαύμαστα τεχνολογικά επιτεύγματα του κινεζικού πολιτισμού, ενός από τους αρχαιότερους στον κόσμο, τα οποία καλύπτουν ένα ευρύ επιστημονικό φάσμα, από την αστρονομία και τη ναυσιπλοΐα μέχρι τις τεχνικές ύφανσης, την κατασκευή χαρτιού, την τυπογραφία, τη σεισμογραφία, κλπ. Επιπλέον, οι επισκέπτες θα έχουν τη μοναδική ευκαιρία να συμμετάσχουν σε βιωματικές δραστηριότητες και επιδείξεις της αρχαίας κινεζικής υφαντικής τέχνης, των παραδοσιακών μεθόδων κατασκευής χαρτιού και εκτύπωσης, κ.ά. Δείτε εδώ περισσότερα.