Τετάρτη 10 Γενάρη 2018 – Τι… παίζει σήμερα;
Μουσική, Θέατρο, Κινηματογράφος, Εικαστικά, Βιβλίο, Εκθέσεις και άλλες εκδηλώσεις – προτάσεις για έξοδο.
Κινηματογράφος
“Σκοπευτήριο”: Αφιερωμένες στον Εξπρεσιονισμό οι Τετάρτες του Γενάρη
Η Κινηματογραφική Λέσχη Καισαριανής “Σκοπευτήριο” ξεκινάει τις προβολές της για τη νέα χρονιά με τέσσερις ταινίες – αφιέρωμα στον εξπρεσιονισμό.
Ο εξπρεσιονισμός είναι η υποκειμενικοποίηση της αντικειμενικής πραγματικότητας. Η έκφραση συναισθημάτων σε βάρος του εξωτερικού κόσμου. Αποτελεί καλλιτεχνικό κίνημα της μοντέρνας τέχνης στις αρχές του 20ου αι. Στη Γερμανία του μεσοπολέμου εξέφρασε την απογοήτευση, την απόγνωση, το αδιέξοδο.
Σημαντική ήταν η επίδρασή του στον κινηματογράφο.
Ο Γερμανικός εξπρεσιονισμός φανερώνει τη χρεοκοπία της πίστης στη λογική και την επιστήμη και τον τρόμο για τον πόλεμο που έρχεται. Ένα πόλεμο που κατά την άποψη των εξπρεσιονιστών προκάλεσε η κοινωνία της λογικής και της επιστήμης. Για το λόγο αυτό συχνά οι ταινίες του προβάλλουν ιστορίες ανθρωποφάγων τεράτων, παραφρόνων και κοινωνικών αντιπαραθέσεων με μεταφυσικά όμως στοιχεία.
Οι προβολές θα γίνουν στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του Δήμου Καισαριανής (Βρυούλων 125 & Κλαζομενών) // Ώρα έναρξης 7.30μ.μ. // Είσοδος Ελεύθερη
Τετάρτη 10 Γενάρη
«Ο Ψαλιδοχέρης» του Τιμ Μπάρτον
Αμερικάνικη, 1990 | Έγχρωμη | Διάρκεια: 105′
Ο Τιμ Μπάρτον φανερά επηρεασμένος απ’ τον Γερμανικό Εξπρεσιονισμό έφτιαξε την ταινία «Ο Ψαλιδοχέρης» αποτείοντας τον προσωπικό του φόρο τιμής στην εξπρεσιονιστική ταινία του Ρόμπερτ Βίνε «Το Εργαστήρι του Δρ. Καλιγκάρι».
Στο Γοτθικό του παραμύθι «Ο Ψαλιδοχέρης», αφηγείται την ιστορία ενός τεχνητού άντρα και απεικονίζει τα αισθήματα της μοναξιάς του και της δυσκολίας που έχει να επικοινωνήσει με τους ανθρώπους, καθώς παλεύει να βρει την θέση του μέσα σε ένα πολύχρωμο αστικό περιβάλλον.
Πρωταγωνιστές: Τζόνι Ντεπ, Γουϊνόνα Ράιντερ, Άλαν Άρκιν, Βίνσεντ Πράις
Στο STUDIO προβάλλεται το ντοκιμαντέρ για τον ΔΣΕ «Τι κι αν έπεσε ο Γράμμος, εμείς θα νικήσουμε»
«Τι κι αν έπεσε ο Γράμμος, εμείς θα νικήσουμε». Ένα ντοκιμαντέρ – μοναδικό ιστορικό ντοκουμέντο, με πρωτότυπο υλικό από το κινηματογραφικό συνεργείο του ΔΣΕ, ηχητικά ντοκουμέντα της εποχής, αλλά και νεότερο υλικό και πλάνα σύγχρονα από τους χώρους δράσης του ΔΣΕ, που δένουν με σύγχρονα πλάνα από τα βουνά και τις άλλες περιοχές που απλώθηκε η δράση του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας.
Η σκηνοθετική ομάδα, με τη σκηνοθετική επιμέλεια του Κώστα Σταματόπουλου, δούλεψε με αρχεία αντλήθηκαν κατά κύριο λόγο από το ιστορικό Αρχείο του ΚΚΕ αλλά και κρατικά αρχεία της ΕΡΤ και του Πολεμικού Μουσείου, ενώ έκανε και γυρίσματα στα ίδια τα βουνά όπου ανέπτυξε τη δράση του ο ΔΣΕ.
Στη 1 ώρα και 45 λεπτά της προβολής περνούν από την οθόνη οι σημαντικότερες στιγμές της τρίχρονης εποποιίας του ΔΣΕ. Ένας φόρος τιμής στους νεκρούς, σε όσους έπεσαν στα χαρακώματα με το όπλο στο χέρι, στα εκτελεστικά αποσπάσματα, στις φυλακές και εξορίες.
Η ταινία προβάλλεται στον ιστορικό κινηματογράφο τέχνης STUDIO new star art cinema.
«Όταν ο Μαρξ συνάντησε τον Ένγκελς»
Η ταινία του Ραούλ Πεκ «Όταν ο Μαρξ συνάντησε τον Ένγκελς» από το Σάββατο 2 του Δεκέμβρη στο ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema, ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ 42-46, ΠΛΑΤΕΙΑ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ (ΜΕΤΡΟ Βικτώρια) Τηλ.210 8220008, 210 8220023
“Ο πρωτότυπος τίτλος της ταινίας είναι “Ο νεαρός Μαρξ”, αλλά η ελληνική μετάφραση κάνει μια ουσιαστική προσθήκη κι είναι από τις λίγες φορές που δεν κάνει του κεφαλιού της, αλλάζοντας τα φώτα στον τίτλο μιας ταινίας. Γιατί όσο αλήθεια είναι πως ο μαρξισμός δε θα υπήρχε προφανώς χωρίς το Μαρξ, άλλο τόσο καθοριστική ήταν και η συμβολή του Ένγκελς, τόσο στο θεωρητικό κομμάτι, όσο κι από την άποψη της υλικής, οικονομικής στήριξης στον αχώριστο σύντροφό του, για να προχωρήσει απερίσπαστος στη συγγραφή του Κεφαλαίου.” Διαβάστε τη συνέχεια εδώ.
«Όταν ο Μαρξ συνάντησε τον Ένγκελς» // Διάρκεια: 118 λεπτά
Δείτε το trailer της ταινίας:
Γερμανία – Γαλλία – Βέλγιο, 2017 // Παραγωγή: Νικολά Μπλαν, Ρομπέρ Γκεντιγκιάν, Ρεμί Γκρελετί, Ραούλ Πεκ // Σκηνοθεσία: Ραούλ Πεκ // Σενάριο: Πασκάλ Μπονιτζέρ, Ραούλ Πεκ, // Φωτογραφία: Κόλια Μπραντ // Μοντάζ: Φρεντερίκ Μπρους // Μουσική: Αλεξέι Εγκί // Πρωταγωνιστούν: Ογκουστ Ντιλ, Στεφάν Κοναρσκέ, Βίκι Κριπς, Ολιβιέρ Γκουρμέ, Χάνα Στιλ
Το τελευταίο σημείωμα
Τέσσερα χρόνια μετά την επιτυχημένη και πολυβραβευμένη «Μικρά Αγγλία», ο Παντελής Βούλγαρης, σκηνοθέτης των μεγάλων και αγαπημένων από τον κόσμο κινηματογραφικών επιτυχιών «Νύφες», «Ψυχή Βαθιά», «Η Φανέλα με το 9», «Πέτρινα Χρόνια» επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη με την ταινία «Το Τελευταίο Σημείωμα». Στη νέα του κινηματογραφική δουλειά ο Βούλγαρης καταπιάνεται με μια από τις πιο γνωστές σελίδες της πρόσφατης ελληνικής ιστορίας, την εκτέλεση από τους Γερμανούς κατακτητές 200 κομμουνιστών την 1η Μάη 1944 στην Καισαριανή, ως αντίποινα για τη δράση της ελληνικής αντίστασης.
Ο Παντελής Βούλγαρης, με την Ιωάννα Καρυστιάνη («Μικρά Αγγλία», «Νύφες») να υπογράφει το σενάριο, θα μας μεταφέρουν στο στρατόπεδο συγκέντρωσης του Χαϊδαρίου το διάστημα πριν την Πρωτομαγιά του ’44, και θα μας γνωρίσουν τους ανθρώπους πίσω από τα τραγικά γεγονότα.
Κεντρικό πρόσωπο της ιστορίας ο 34χρονος Ναπολέων Σουκατζίδης, Κρητικός μικρασιατικής καταγωγής, αγωνιστής του λαϊκού κινήματος και κρατούμενος σε εξορίες και φυλακές από το 1936. Την περίοδο της φυλακής του στο Χαϊδάρι, εκτελούσε χρέη διερμηνέα του Γερμανού Διοικητή του στρατοπέδου, Καρλ Φίσερ. Μπροστά από τα μάτια του περνούσε όλο το δράμα της γερμανικής αγριότητας στα Κατοχικά χρόνια, με τον ίδιο συνεχώς μάρτυρα βασανιστηρίων, τραγικών περιστατικών και βαριάς ατμόσφαιρας στους θαλάμους με το πλήθος των συγκρατούμενων του. Πολλές ζωές, πολλές μικρές ιστορίες φόβου, φιλίας, συντροφικότητας, ελπίδας, ονειροπόλησης.
Σκηνοθεσία: Παντελής Βούλγαρης
Σενάριο: Ιωάννα Καρυστιάνη
Παίζουν: Ανδρέας Κωνσταντίνου, Αντρέ Χένικε, Μελία Κράιλινγκ.
Προβάλλεται σε δεκάδες αίθουσες στην Αθήνα και σε διάφορα σημεία στην Αττική.
Θέατρο
Η Τρελή του Σαγιό, του Jean Giraudoux, από το Άρμα Θέσπιδος του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας
Η Ωρελί, μια εκκεντρική μποέμ Παριζιάνα, μαθαίνει το σχέδιο μιας ομάδας μαφιόζων επιχειρηματιών να σκάψουν συθέμελα το Παρίσι για να αντλήσουν το πετρέλαιο που φημολογείται ότι κρύβεται στο υπέδαφός του. Γνωρίζοντας την απληστία των επιχειρηματιών για εύκολο χρήμα, η Ωρελί, καταστρώνει ένα σχέδιο για να τους εξαφανίσει: πρώτα διαδίδει πως γνωρίζει πού ακριβώς βρίσκεται το πετρέλαιο και έπειτα, με τη συνεργασία των φίλων της, περνάει τους μαφιόζους από μια δίκαιη δίκη και στο τέλος τους οδηγεί σε ένα σκοτεινό υπόγειο, όπου υποτίθεται ότι κρύβονται αμύθητα κοιτάσματα πετρελαίου. Τυφλωμένοι από την απληστία τους, οι μαφιόζοι επενδυτές, πείθονται εύκολα και εγκλωβίζονται στο σκοτεινό υπόγειο. Έτσι, η Ωρελί, έχει τη μοναδική ευκαιρία να τους εξοντώσει όλους και να προτείνει έναν κόσμο ελευθερίας και αλληλεγγύης απέναντι στην τυραννία του χρήματος.
Ο κόσμος είναι σκληρός και άδικος, όχι μόνο εξαιτίας της απληστίας και του κυνισμού των δυνατών, αλλά και λόγω της αδιαφορίας και του εφησυχασμού των υπολοίπων. Η ζοφερή κατάσταση στη χώρα μας απαιτεί ίσως μια πιο θαρραλέα στάση ζωής. Γι’ αυτό το «Άρμα Θέσπιδος» επέλεξε τη θαρραλέα «Τρελή του Σαγιό», του Jean Giraudoux, γιατί τώρα μας χρειάζεται, περισσότερο από ποτέ, μια εκκεντρική μποέμ παριζιάνα που θα σηκώσει ανάστημα απέναντι στις τρελές απαιτήσεις των ισχυρών και γιατί, η υπόθεση του έργου, άντληση πετρελαίου και επενδύσεις, είναι ένα υπαρκτό μελλοντικό σενάριο για την πόλη μας, όχι πολύ μακρινό.
Ταυτότητα της Παράστασης:
Μετάφραση: Μίνως Βολανάκης
Διασκευή – Σκηνοθεσία: Χρήστος Στρέπκος
Σκηνικά-κοστούμια: Θάλεια Ιστικοπούλου
Κίνηση: Μαριμίλλη Ασημακοπούλου
Σχεδιασμός Φωτισμών: Νίκος Σωτηρόπουλος
Παίζουν οι ηθοποιοί: Κατερίνα Κολλυροπούλου, Βασίλης Κόκκαλης, Γιάννης Τσάκωνας, Διονύσης Κλάδης, Βιβή Αλεξάνδρου.
«Ήταν όλοι τους παιδιά μου», του Άρθουρ Μίλλερ
Σκηνοθεσία Γιάννη Μόσχου. Για δεύτερη χρονιά στο θέατρο Εμπορικόν ανεβαίνει το αριστούργημα του σπουδαίου Αμερικάνου δημιουργού, Άρθουρ Μίλλερ «Ήταν όλοι τους παιδιά μου». Πρωταγωνιστούν: Δημήτρης Καταλειφός, Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου, Γιώργος Βουρδάμης, Δανάη Επιθυμιάδη, Κώστας Βασαρδάνης, Δημήτρης Καραμπέτσης, Ευγενία Αποστόλου, Γιώργος Τζαβάρας, Ιωάννα Πιατά.
1947: η μεταπολεμική ανάπτυξη έχει αρχίσει. Η οικογένεια Κέλλερ επαυξάνει τα αγαθά που απέκτησε κατασκευάζοντας εξαρτήματα για τα μαχητικά αεροσκάφη. Το εργοστάσιο, που δουλεύουν πατέρας και γιος, κατασκευάζει πια πλυντήρια και χύτρες ταχύτητας, και ευημερεί. Δυο σκιές, ωστόσο, σκοτεινιάζουν την εικόνα: ο άλλος γιος, ο Λάρρυ, που δεν γύρισε ποτέ από τον πόλεμο και το σκάνδαλο με τους ελαττωματικούς κυλίνδρους που έφτιαξε τον καιρό του πολέμου το εργοστάσιο του Κελλερ. Η συντριβή 21 αεροσκαφών οδήγησε σε δίκη και καταδίκη του συνεταίρου του σε πολύχρονη φυλάκιση.
Η άφιξη της Άννυ, κόρης του συνεταίρου και μνηστής του Λάρρυ (αργότερα και του αδελφού του), ανακινεί παλιές ιστορίες, μυστικά και απωθημένες ενοχές με απρόβλεπτες συνέπειες. Η αλήθεια δεν μπορεί να μείνει για πολλή θαμμένη κι η ορμή της, όταν, επιτέλους, αποκαλυφθεί παρασύρει ενόχους και συμβιβασμένους στην λυτρωτική κάθαρση.
Συντελεστές: Μετάφραση: Δάφνη Οικονόμου // Σκηνοθεσία-Δραματουργική επεξεργασία: Γιάννης Μόσχος // Σκηνικά-Κοστούμια: Τίνα Τζόκα // Μουσική-Ήχοι : Άγγελος Τριανταφύλλου // Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος // Κίνηση: Ανθή Θεοφιλίδου
Μέρες-ώρες παραστάσεων: Τετάρτη, Κυριακή 20:00, Πέμπτη, Παρασκευή: 21:00
Σάββατο: 18:00, 21:00
Διάρκεια παράστασης: 135’ (με διάλειμμα)
Θέατρο Εμπορικόν, Σαρρή 11, Ψυρρή – Τηλ. 210 321 1750
«Στρατηγού Μακρυγιάννη Απομνημονεύματα»
Το Από Μηχανής Θέατρο φιλοξενεί την παράσταση του Θανάση Σαράντου «Στρατηγού Μακρυγιάννη Απομνημονεύματα» για 10 μόνο παραστάσεις, κάθε Τετάρτη στις 18.00 (από 1η του Νοέμβρη 2017 έως 17 του Γενάρη 2018).
Ο λόγος του Μακρυγιάννη παρουσιάζεται σε θεατρική μορφή, με συνοδεία νέυ, ταμπουρά και λαούτου ζωντανά επί σκηνής από την Σύλβια Κουτρούλη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα «Απομνημονεύματα» παρουσιάστηκαν ως μετάκληση στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος τον περασμένο Οκτώβριο – με αφορμή τα 150 χρόνια από τον θάνατο του Στρατηγού Μακρυγιάννη- με μεγάλη επιτυχία (sold out) και με το κοινό να υποδέχεται την παράσταση με θέρμη. Με επιτυχία παρουσιάστηκε επίσης στην Αθήνα (Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, θέατρο Αλκμήνη, θέατρο Βαφείο), την Πάτρα (Δημοτικό Θέατρο, Λιθογραφείο), τη Λάρισα (Θεσσαλικό θέατρο), τη Σαντορίνη, αλλά και τη γενέτειρα του ήρωα, το Κροκύλειο Φωκίδος.
«Εγώ την αλήθεια θα την ειπώ γυμνή», έλεγε ο Μακρυγιάννης, ο ήρωας του σπαθιού και της πένας, που έδωσε συγκλονιστικό μάθημα ιστορίας με την «απελέκητη γραφή» του. Δείγμα της δημώδους γλώσσας στη νεοελληνική γραμματεία, τα «Απομνημονεύματα» είναι η συγκλονιστική αλήθεια της ζωής του ίδιου του ήρωα, που θέλει να την ιστορήσει πάνω στο χαρτί. Με τα ελάχιστα κολλυβογράμματα που ξέρει, νιώθει επιτακτική την ανάγκη να μεταδώσει το ζωντανό κομμάτι της Ιστορίας στις γενιές που έρχονται.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ με τον Μακρυγιάννη (Β’ κύκλος )
Σημειώνεται ότι στο τέλος της παράστασης, ένας διαφορετικός καλεσμένος από τον χώρο της πολιτικής, της επιστήμης, των γραμμάτων, της τέχνης, θα συζητά με τους συντελεστές και το κοινό για το έργο του Στρατηγού Μακρυγιάννη και τη σημασία των «Απομνημονευμάτων» σήμερα.
Συντελεστές Παράστασης: Σκηνοθεσία – Διασκευή – Ερμηνεία – Φωτισμοί: Θανάσης Σαράντος
Μουσική επιμέλεια, συνοδεία επί σκηνής: Σύλβια Κουτρούλη (παίζει Νέυ, ταμπουρά και πολίτικο λαούτο) // Σκηνική επιμέλεια: Σάββας Σουρμελίδης // Επεξεργασία video με τις εικόνες μαχών του Παναγιώτη Ζωγράφου: Γιώργος Φουκαράκης // Βίντεο: Θανάσης Σαράντος // Μοντάζ: Ιωάννα Σπηλιοπούλου // Φωτογραφίες: Ορφέας Εμιρζάς, Τάσος Θώμογλου // Παραγωγή: Εταιρεία Θεάτρου «Ηθικόν Ακμαιότατον»
Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό: 13€ // Μειωμένο εισιτήριο (άνεργοι, άνω των 65, άνεργοι, φοιτητικό, ΑμεΑ): 10€ // Ομαδικές κρατήσεις άνω των 20 ατόμων: 10€
Ακαδήμου 13 Μεταξουργείο, Αθήνα // Τηλέφωνο: (+30) 210 523 2097
«Το Τίμημα», του Άρθουρ Μίλλερ, στο Θέατρο Ιλίσια
Το αριστουργηματικό έργο του Άρθουρ Μίλλερ «Το Τίμημα», από τα γνωστότερα έργα του, με αυτοβιογραφικά στοιχεία, γραμμένο το 1967 και πολυανεβασμένο σε θεατρικές σκηνές παγκοσμίως, ήταν από τα αγαπημένα έργα του Άρθουρ Μίλλερ, καθώς είναι και το μόνο έργο που αποφάσισε να σκηνοθετήσει. Σκιαγραφεί τους χαρακτήρες του περίτεχνα να προσπαθούν να ισορροπήσουν και να αναμετρηθούν με τον εαυτό τους, σε ένα κόσμο χωρίς δικαιοσύνη, όπου το παρελθόν καθορίζει το παρόν σε μια πραγματικότητα χωρίς λογική.
Ο Γιώργος Μιχαλακόπουλος ανεβαίνει στη θεατρική σκηνή του Ιλίσια για να ερμηνεύσει τον Ρωσοεβραίο παλαιοπώλη Gregory Solomon, την πηγή του κωμικού στο έργο, τον ρόλο που κινεί τα νήματα της δράσης. Ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης και ο Χρήστος Σαπουντζής ενσαρκώνουν τα δύο αδέλφια που συναντιούνται μετά από πολλά χρόνια για να αντιμετωπίσουν το παρελθόν τους. Μαζί τους η Ρένια Λουιζίδου στο ρόλο της γυναίκας, η οποία διεκδικεί τη ζωή της που τόσα χρόνια βρίσκεται σε αναμονή.
Οι ήρωες του έργου εκπρόσωποι μιας κοινωνίας που κάποτε φαινόταν να αλλάζει, ώστε να ισορροπήσει ανάμεσα στην ευαισθησία και τη δύναμη, το δίκαιο και την ανάγκη… Μιας κοινωνίας που τελικά δεν έχει αλλάξει και τόσο, αλλά πρέπει να συνεχίσει να πιστεύει στη δύναμη της αλλαγής γιατί αλλιώς έχει πεθάνει…
Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τετάρτη στις 19:00 // Πέμπτη στις 21:00 // Παρασκευή στις 21:00 // Σάββατο στις 21:00 // Κυριακή στις 19:00
Θέατρο Ιλίσια, Παπαδιαμαντοπούλου 4 & Βασιλίσσης Σοφίας, τηλ. 210 7210045
“Φουέντε Οβεχούνα – Η Πηγή των Αμνών”
Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας συνεχίζει δυναμικά την θεατρική του δραστηριότητα με ένα έργο που χαρακτηρίζεται επαναστατικό, αφού οι ατομικές πράξεις ηρωισμού των ηρώων του έργου, αποκτούν συλλογικό χαρακτήρα. Πρόκειται για το έργο του Λόπε Δε Βέγκα Φουέντε Οβεχούνα – Η Πηγή των Αμνών, που σκηνοθετεί ο Σταύρος Τσακίρης για την Κεντρική Σκηνή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Πάτρας.
Η πραγματική ιστορία των κατοίκων ενός χωριού της Ισπανίας του 1470, όπου οι κάτοικοί του, ξεσηκώθηκαν εναντίον του αδίστακτου διοικητή Φερνάν Γκόμεθ ντε Γκουθμάν με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του. Παρά τα σκληρά βασανιστήρια που υπέστησαν οι κάτοικοι του, κανείς δεν ομολόγησε την δολοφονία και η απάντησή τους ήταν στερεότυπη: ό,τι για όλα ευθύνετο η Φουέντε Οβεχούνα , δηλαδή το χωριό. Η κοινωνία του ισπανικού χωριού πέρασε στην ιστορία, έγινε θρύλος και αργότερα μεταφέρθηκε στη θεατρική σκηνή από τον σημαντικότερο εκπρόσωπο του ισπανικού κλασικού θεάτρου Λόπε δε Βέγκα (1562-1635).
«Η πηγή των Αμνών» αναδείχτηκε σε «σύμβολο» των επαναστατημένων λαών . Αν και πρόκειται για ένα έργο τρυφερό και βαθύτατα κοινωνικό, έθεσε τον προβληματισμό βασικών ζητημάτων , σχετικά με την δύναμη της εξουσίας , την πολιτική θέση του ατόμου απέναντι στους καταπιεστές αλλά και θέματα όπως η ιδιοκτησία γης, η δυσβάσταχτη φορολογία, η διαχείριση των ατομικών ελευθεριών. Το έργο παραμένει διαχρονικό, θέτει επί τάπητος προβλήματα που αναζητούν λύση στον παγκόσμιο χάρτη και δίνει έμφαση στο πολιτικό ερώτημα: Πρέπει να αποτελεί κοινωνική συνείδηση ή επαφίεται στην ατομική ηθική το καθήκον της συλλογικής ευθύνης;
Συντελεστές
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Νίκος Γκάτσος
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σταύρος Τσακίρης
ΣΚΗΝΙΚΑ-ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Βασίλης Παπατσαρούχας
ΜΟΥΣΙΚΗ: Θάνος Μικρούτσικος
ΣΤΙΧΟΙ: Γιώργος Μιχαηλίδης
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΦΩΤΙΣΜΩΝ: Νίκος Σωτηρόπουλος
ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ: Πέτρα Μαυρίδη
ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ: Τίνα Παραλή – Μυρτώ Κοσμοπούλου
Πρωταγωνιστεί ο Τάκης Χρυσικάκος
Παίζουν οι ηθοποιοί (με αλφαβητική σειρά): Διονύσης Βούλτσος, Μάρκος Γέττος, Φάνης Δίπλας, Σπύρος Κουβαρδάς, Ελένη Μποζάκη, Κωνσταντίνος Νικούλης, Δημήτρης Παγώνης, Νίκη Παύλου, Βασίλης Σιδερόπουλος, Γεράσιμος Σοφιανός, Νάνσυ Χριστοπούλου, Τάκης Χρυσικάκος.
Δημοτικό Θέατρο Απόλλων // Πληροφορίες-Κρατήσεις 2610 273613, www.dipethepatras.gr & www.ticketservices.gr
Παραστάσεις: Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 9:00 μ.μ. και Κυριακή στις 7:00μ.μ. // Τιμές εισιτηρίων: Γενική είσοδος 12 ευρώ – Φοιτητικό και ομαδικό 8 ευρώ, ανέργων 5 ευρώ.
Εκθέσεις
Ο Γιώργος Σεφέρης και η ποίησή του μέσα από τη ζωγραφική και τη φωτογραφία
Θεματική έκθεση με τίτλο «Όταν το φως χορεύει, μιλώ δίκαια. Ο Γιώργος Σεφέρης και η ποίησή του μέσα από τη ζωγραφική και τη φωτογραφία», θα πραγματοποιηθεί από 3 του Νοέμβρη 2017 έως 21 του Γενάρη 2018, στο Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών & Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη.
Στην έκθεση θα παρουσιαστούν χειρόγραφα, προσωπικά αντικείμενα, έργα και αντικείμενα που ο ίδιος ζωγράφισε, το Νόμπελ που του απονεμήθηκε από τη Σουηδική Ακαδημία το 1963, πρωτότυπα έργα κορυφαίων Ελλήνων καλλιτεχνών, που εμπνεύστηκαν ή εμπνέονται από την ποίηση του Σεφέρη. Δείτε εδώ περισσότερα.
Διάρκεια: 3 Νοέμβρη 2017 – 21 Γενάρη 2018
Είσοδος: 6 ευρώ, 3 ευρώ (για φοιτητές, για μαθητές από 12 έως 18 ετών, για άτομα άνω των 65 ετών), δωρεάν (για ανέργους, για μαθητές έως 12 ετών)
Βασ.Σοφίας 9 & Μέρλιν 1, 10671, Αθήνα
Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή: 10:00-18:00 // Πέμπτη: 10:00-20:00 (Οκτώβρης-Μάης)
Θησαυροί από το Μουσείο της Σαγκάης στο Μουσείο Ακρόπολης
Θησαυροί από το Μουσείο της Σαγκάης: Από το Σάββατο 28 Οκτώβρη 2017 έως τη Δευτέρα, 30 Απρίλη 2018, με ελεύθερη είσοδο.
Η συνεργασία του Μουσείου Ακρόπολης με το Μουσείο Σαγκάης
Η εκθεσιακή δράση «Θησαυροί από το Μουσείο της Σαγκάης» υλοποιεί μέρος των στόχων που έθεσε το Μνημόνιο Συνεργασίας που έχουν υπογράψει τα δύο Μουσεία. Αντίστοιχη δράση θα πραγματοποιηθεί στο Μουσείο Σαγκάης (11 Ιανουαρίου – 8 Απριλίου 2018) με την παρουσίαση δύο αριστουργημάτων του Μουσείου της Ακρόπολης, του μαρμάρινου αγάλματος της αρχαϊκής Κόρης 670 (520-510 π.Χ.) και ενός ερυθρόμορφου καλύμματος λεκανίδας με διονυσιακή σκηνή (350-325 π.Χ.). Οι δύο αυτές δράσεις αποτελούν το πρώτο από τα πολλά βήματα που θα γίνουν στο πλαίσιο της συμφωνίας πολιτιστικών ανταλλαγών ανάμεσα στα δύο Μουσεία.
Τα έργα τέχνης που θα φιλοξενηθούν στο Μουσείο Ακρόπολης
Το πρώτο έργο τέχνης που θα φιλοξενηθεί στο Μουσείο της Ακρόπολης στο πλαίσιο της δράσης «Θησαυροί από το Μουσείο της Σαγκάης» είναι μια χάλκινη τελετουργική λεκάνη που είχε κατασκευαστεί για την πριγκίπισσα Zi Zhong Jiang (770 – ύστερος 7ος αι. π.Χ.) και χρησίμευε ως αγγείο νερού για το πλύσιμο των χεριών πριν από τις ιεροτελεστίες και τα συμπόσια. Η καινοτόμα διακόσμηση του σκεύους με σχηματοποιημένα ζωόμορφα μοτίβα και ειδώλια, μοναδική στα χάλκινα σκεύη της εποχής, καθιστά τη λεκάνη του Μουσείου της Σαγκάης ένα πραγματικά σπάνιο αριστούργημα της Κινεζικής χαλκοτεχνίας.
Το δεύτερο έργο τέχνης είναι ένας εικονογραφημένος χάρτινος κύλινδρος του Κινέζου ζωγράφου Wu Hong της Δυναστείας των Τσίνγκ (17ος αι. μ.Χ.) με τίτλο «Ταξιδεύοντας κατά μήκος του Διάφανου Ποταμού». Ο κύλινδρος απεικονίζει ένα ειρηνικό τοπίο με βουνά, ποτάμια, αγροικίες, περίπτερα, γέφυρες, βάρκες και ανθρώπινες μορφές ανάμεσά τους, περιγράφοντας έναν κόσμο ιδεατό ή έναν παράδεισο, που στα κινεζικά ονομάζεται shi-wai-tao-yuan. Η λεπτότητα και η ακρίβεια της πινελιάς του καλλιτέχνη προσδίδουν μοναδική αξία στο έργο αυτό, στο οποίο κυριαρχεί η ρεαλιστική απόδοση ενός τοπίου που μπορεί κανείς να δει, να περιπλανηθεί σε αυτό και να το βιώσει.
Χρήσιμες πληροφορίες για τους επισκέπτες
Τα δύο αντικείμενα της εκθεσιακής δράσης «Θησαυροί από το Μουσείο της Σαγκάης» θα εκτίθενται στο ισόγειο του Μουσείου της Ακρόπολης από τις 28 Οκτώβρη 2017 έως τις 30 Απρίλη 2018, τις μέρες & ώρες λειτουργίας του Μουσείου.
Για την είσοδο των επισκεπτών στον χώρο δεν απαιτείται εισιτήριο.
Το Μουσείο Σαγκάης
Το Μουσείο της Σαγκάης ιδρύθηκε το 1952 για να στεγάσει έργα της αρχαίας Κινεζικής τέχνης. Εκατόν σαράντα χιλιάδες αντικείμενα, από το ένα εκατομμύριο έργα τέχνης που απαρτίζουν τις συλλογές του, έχουν χαρακτηριστεί εθνικοί θησαυροί. Οι συλλογές του Μουσείου της Σαγκάης καλύπτουν ένα ευρύ χρονικό φάσμα, από την Νεολιθική περίοδο έως τις αρχές του 20ου αιώνα, και είκοσι μία κατηγορίες εκθεμάτων, όπως χάλκινα κεραμικά και καλλιγραφικά έργα, πίνακες ζωγραφικής, έργα από νεφρίτη και ελεφαντόδοντο, σκεύη από μπαμπού και λακαρισμένο ξύλο, μαντικά οστά, σφραγίδες, νομίσματα και τέχνεργα των εθνικών μειονοτήτων. Οι συλλογές των χάλκινων, της κεραμικής, της καλλιγραφίας και της ζωγραφικής είναι από τις καλύτερες στον κόσμο. Αριστουργήματα και θησαυροί του Μουσείου έχουν παρουσιαστεί σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο ενώ το ίδιο το Μουσείο υποδέχεται κάθε χρόνο περισσότερους από δύο εκατομμύρια επισκέπτες.
Αντικείμενα της παιδικής ηλικίας από 4 ηπείρους, στο Moυσείο Μπενάκη Παιχνιδιών
Το Moυσείο Μπενάκη Παιχνιδιών με πυρήνα την συλλογή της Μαρίας Αργυριάδη, η οποία συγκαταλέγεται στις δέκα καλύτερες της Ευρώπης, παρουσιάζει παιχνίδια, βιβλία, έντυπα, ρουχισμό και αντικείμενα της παιδικής ηλικίας από την Ευρώπη, την Αφρική, την Ασία και την Αμερική.
Η ελληνική συλλογή περιλαμβάνει βρεφικά και παιδικά παιχνίδια και άλλα αντικείμενα από τους αρχαίους έως τους νεότερους χρόνους: χειροποίητα παραδοσιακά παιχνίδια, πανηγυριώτικα και εμπορικά παιχνίδια του 20ού αι., επιτραπέζια παιχνίδια, καθώς και ομαδικά παιχνίδια δρόμου και παιδικά έθιμα. Ξεχωρίζουν τα παιχνίδια που έφτιαξαν μέλη των Κ.Α.Π.Η. (Κέντρων Ανοιχτής Προστασίας Ηλικιωμένων), αναβιώσεις αυτών που έπαιζαν ως παιδιά.
Η ευρωπαϊκή συλλογή αποτελείται από αστικά και λαϊκά παιχνίδια από το 18ο έως τον 20ό αι., κυρίως από την Αγγλία, τη Γαλλία και τη Γερμανία, καθώς και από ευρωπαϊκές κούκλες με φορεσιές από διάφορες περιοχές της Ελλάδας.
ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ – Λεωφ. Ποσειδώνος 14 & Τρίτωνος 1, 175 61 Παλ. Φάληρο
Μέρες και ώρες λειτουργίας: Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή: 10:00 – 18:00
Επικοινωνία: τηλ. 213 0258498
«Αρχαία κινεζική επιστήμη και τεχνολογία» – Αξιοθαύμαστα τεχνολογικά επιτεύγματα του κινεζικού πολιτισμού παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Το Μουσείο Ηρακλειδών θα παρουσιάσει στα δυο κτίριά του (Ηρακλειδών 16 και Απ. Παύλου 37, Θησείο) την έκθεση «Αρχαία κινεζική επιστήμη και τεχνολογία» του Μουσείου Επιστήμης και Τεχνολογίας της Κίνας από τις 23 του Σεπτέμβρη 2017 έως και τις 29 του Απρίλη 2018, ενώ αντίστοιχα θα παρουσιαστεί στη συνέχεια στο Πεκίνο η έκθεση «ΕΥΡΗΚΑ. Επιστήμη, τέχνη και τεχνολογία των αρχαίων Ελλήνων».
Η ανταλλαγή εκθέσεων μεταξύ του Μουσείου Ηρακλειδών στην Αθήνα και του Μουσείου Επιστήμης και Τεχνολογίας της Κίνας (ΜΕΤΚ) στο Πεκίνο, θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο του Έτους Πολιτιστικών Ανταλλαγών και Συνεργασίας Πολιτιστικών Βιομηχανιών Ελλάδας-Κίνας.
«Αρχαία κινεζική επιστήμη και τεχνολογία»
Η έκθεση «Αρχαία κινεζική επιστήμη και τεχνολογία», με εκθέματα από το Μουσείο Επιστήμης και Τεχνολογίας της Κίνας στο Πεκίνο, θα παρουσιάσει για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό μερικά από τα πιο αξιοθαύμαστα τεχνολογικά επιτεύγματα του κινεζικού πολιτισμού, ενός από τους αρχαιότερους στον κόσμο, τα οποία καλύπτουν ένα ευρύ επιστημονικό φάσμα, από την αστρονομία και τη ναυσιπλοΐα μέχρι τις τεχνικές ύφανσης, την κατασκευή χαρτιού, την τυπογραφία, τη σεισμογραφία, κλπ. Επιπλέον, οι επισκέπτες θα έχουν τη μοναδική ευκαιρία να συμμετάσχουν σε βιωματικές δραστηριότητες και επιδείξεις της αρχαίας κινεζικής υφαντικής τέχνης, των παραδοσιακών μεθόδων κατασκευής χαρτιού και εκτύπωσης, κ.ά. Δείτε εδώ περισσότερα.
Έκθεση
Van Gogh Alive – the experience: Βιωματικό «ταξίδι» στο έργο του Βίνσεντ Βαν Γκογκ
3.000 πίνακες, σκίτσα και κινούμενες εικόνες προβάλλονται μέσω του συστήματος υψηλής τεχνολογίας SENSORY4™ σε τοίχους, κολώνες, οροφές, πάτωμα, σ’ ένα χώρο 1.500 μ2 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, ενώ 40 και πλέον πολυκάναλοι προβολείς υψηλής ευκρίνειας με ήχο υψηλής πιστότητας δημιουργούν μία τριασδιάστατη απεικόνιση στις πολλαπλές αυτές επιφάνειες. Οι ρέουσες εικόνες που γίνονται ένα σώμα με τους ψηφιακούς ήχους, γεμίζουν τον χώρο με πλούσιες προσλαμβάνουσες για όλες τις αισθήσεις, δημιουργώντας μία μαγευτική ατμόσφαιρα. Η βιωματική έκθεση Van Gogh Alive – the experience με περισσότερους από 10.000.000 θεατές σ’ όλο τον κόσμο, έρχεται για 4 μήνες στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, από τις 7 του Νοέμβρη έως και τις 5 του Μάρτη 2018.
Πρόκειται για έναν διαφορετικό τρόπο προσέγγισης της εικαστικής δημιουργίας, που «ζωντανεύει» ένα εντυπωσιακό πολυθέαμα για όλες τις ηλικίες. Τα διαχρονικά αριστουργήματα ζωντανεύουν και ο επισκέπτης γίνεται αναπόσπαστο κομμάτι τους. Αποσυντίθενται και ανασυντίθενται, αποκαλύπτουν την εποχή που εμπνεύστηκαν, το πώς ολοκληρώθηκαν, από που προήλθαν τα ερεθίσματα της κατασκευής τους. Εμπλέκονται με τη ζωή και τα βιώματα του δημιουργού τους, μας συνοδεύουν μέσα από τις πολύχρωμες στοές της έκθεσης σ’ ένα ταξίδι στα μέρη που ο Βαν Γκογκ έζησε και δημιούργησε στο Άμστερνταμ, στην Προβηγκία, στο Παρίσι.
Σ’ αυτήν τη διαδικασία ο θεατής αφού ενσωματωθεί κυριολεκτικά ως συστατικό της στοιχείο, παρεμβαίνει ακολούθως και ο ίδιος με την σειρά του σ’ αυτήν, μέσω των social media σε πραγματικό χρόνο και χώρο. Οι παρεμβάσεις του προβάλλονται μέσα στην ίδια την έκθεση στο Facebook & Twitter Wall, ενώ διαχέονται και σ’ όλους τους υπόλοιπους επισκέπτες, σε μία αναγωγή της συγκινησιακής εξατομικευμένης εμπειρίας σε συλλογική. Μέσω τις καθολικής επικοινωνίας με την τέχνη, που διασφαλίζει και την απόλυτη σε βάθος επικοινωνία του θεατή – επισκέπτη, με τα έργα αλλά και τον δημιουργό τους. Δείτε εδώ βίντεο.