Τι… παίζει σήμερα; – Τετάρτη 15 Μάη 2024

Ταινίες, θεατρικές παραστάσεις, περιήγηση σε μουσεία, μουσική, τηλεοπτικές σειρές, βιβλία και άλλες προτάσεις.

Θέατρο

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

μυστικές ιστορίες των γυναικών της Θεσσαλίας

σε σκηνοθεσία Κωσταντίνου Ντέλλα, επιστρέφουν λόγω μεγάλης επιτυχίας για 8 ακόμα παραστάσεις από 3 Απριλίου

Μετά τα συνεχόμενα sold out στην Αθήνα και την θριαμβευτική της περιοδεία στην υπόλοιπη Ελλάδα, “Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», σε έρευνα, δραματουργική επεξεργασία και σκηνοθεσία του Κωσταντίνου Ντέλλα, επιστρέφουν στο Θέατρο Σταθμός για 8 ακόμα παραστάσεις.

Η παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Θεσσαλικού Θεάτρου, – η υποψήφια καλύτερη παράσταση ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ για το 2023 σύμφωνα με την Ελληνική Ένωση Κριτικών θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών – επιστρέφει, μετά από ενθουσιώδη υποδοχή από κοινό και κριτικούς, στη σκηνή του Θεάτρου Σταθμός για 8 ακόμα παραστάσεις.

Η παράσταση αποτελεί μια σκηνική προσέγγιση του γυναικείου σώματος της τρίτης ηλικίας και της σύνδεσης του με τη λαϊκή μαγεία, τη μαγειρική και τις τελετουργικές πρακτικές. Αφετηρία, η περιοχή της Θεσσαλίας και η παράδοσή της στις μαγικές πρακτικές που θέλει τις μάγισσες της περιοχής να έχουν παραλάβει τις μυστικές δεξιότητές τους από τη Μήδεια και να ειδικεύονται στο κατέβασμα του φεγγαριού, γνωστό και ως  «το άρμεγμα του φεγγαριού». Οδηγήτριες σε αυτό το μυστικό ταξίδι, τρεις θηλυκές μορφές που συναδιαλέγονται μεταξύ του οικείου και του αρχετυπικού, της ακίνδυνης «γιαγιάς» και της επικίνδυνης  θεραπεύτριας και μιλάνε για τις ζωές τους, γι’ αυτά που έμαθαν από τις παλιές. αυτά που έπαθαν ως γυναίκες και αυτά που παραδίδουν στις επόμενες.

Περνώντας τη ζωή τους στη σκιά της κυρίαρχης ανδροκρατικής εξουσίας, οι γυναίκες της περιφέρειας του 19ου και 20ου αιώνα παρέμεναν σε μεγάλο ποσοστό στο περιθώριο χωρίς να μπορούν να έχουν λόγο στις αποφάσεις που ήταν αποκλειστικά δικαίωμα των ανδρών.

Στον Θεσσαλικό χώρο, πέρα από τις υπόλοιπες εργασίες, με τις οποίες συνέβαλαν στην οικονομική παραγωγή της οικογένειας και της κοινότητας ως εργάτριες στα χωράφια, είχαν και την ευθύνη της τροφοδότησης των μελών της οικογένειάς τους, πάντα όμως εντός του οίκου. Έτσι, ανέπτυξαν ένα μυστικό κώδικα, μια λανθάνουσα εξουσία, που στηριζόταν στη χρήση της μαγείας και της τεχνογνωσίας των βοτάνων, τα λεγόμενα «πρακτικά», στην ικανότητα του «ξεματιάσματος» και άλλων δεξιοτήτων, μέσα από τη χρήση των υλικών που χρησιμοποιούσαν και στη μαγειρική, τα βότανα και τα χόρτα της περιοχής, το λάδι, το νερό και το αλεύρι.

Αυτές οι «Γυναίκες της Γης»  που έμεναν αόρατες χρόνια ακόμα και για τους ερευνητές – αφού δεν θεωρούσαν άξιο καταγραφής τον λόγο μιας γυναίκας για την ιστορία ενός τόπου- προσεγγίζονται σκηνικά από τρία αρσενικά νεαρά σώματα, επιχειρώντας να φέρουν στη σκηνή το προσωπικό και συλλογικό αφήγημα του οικείου γηρασμένου θηλυκού σώματος. Με εκφραστικά εργαλεία τις πρώτες ύλες της τελετουργικής διαδικασίας, τη μεταμφίεση, τη μάσκα και τον συντονισμό του λόγου και του σώματος, οι τρεις ηθοποιοί επιδίδονται σε ένα καταιγιστικό storytelling που ταξιδεύει από τις Μεταμορφώσεις του Οβίδιου και τα Φαρσάλια του Λουκανού μέχρι τη σύγχρονη ελληνική λογοτεχνία του Θωμά Ψύρρα, από  παλιότερες αφηγήσεις, συνταγές και  ιατροσοφικούς κώδικες του 19ου αιώνα, μέχρι σύγχρονες συνεντεύξεις που έγιναν κατά τη διάρκεια των παραστάσεων στη Θεσσαλία.

Η παράσταση Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα, αποτελεί ένα work in progress πάνω στο διάλογο της παραστασιακής τέχνης με την κοινωνική ανθρωπολογία με βασικούς άξονες τους κοινωνικούς ρόλους και τις έμφυλες διαστάσεις της τροφής και των λαϊκών μαγικοθρησκευτικών πρακτικών. Το θεατρικό κείμενο μεταλλάσσεται και επαναπροσδιορίζεται διαρκώς, καθώς τροφοδοτείται από τον όγκο των συνεντεύξεων που υλοποιούνται παράλληλα με τις παραστάσεις. Το κοινό καλείται να συμμετάσχει στην έρευνα και, εφόσον το επιθυμεί, να συμβάλλει στη συνέχιση της καταγραφής της προφορικής ιστορίας που έχει ήδη ξεκινήσει από την αρχή των παραστάσεων.

 

ΔΙΑΦΑΝΟΣ ΥΠΝΟΣ

Από το 1933 έως το 1939 η Γερμανοεβραία δημοσιογράφος Charlotte Beradt, συγκέντρωσε περί τα 300 όνειρα Γερμανών πολιτών, γιατρών, νοικοκυρών, εφήβων, δημοσιογράφων και άλλων, Εβραίων και μη, που ζούσαν, όπως και η ίδια, κάτω από την πραγματικότητα του πρώιμου Τρίτου Ράιχ. αναδεικνύοντας το ερώτημα κατά πόσο υπό το ναζιστικό καθεστώς ο ύπνος ήταν πράγματι ιδιωτική υπόθεση. Τα όνειρα προσλαμβάνουν έτσι χαρακτήρα ιστορικής πηγής και αφηγούνται τη ζωή υπό τη μόνιμη απειλή της τρομοκρατίας, άλλοτε μοιάζοντας να αντλούν έμπνευση από τις σκοτεινές εικόνες του Κάφκα και άλλοτε προαναγγέλλοντας τον εφιάλτη του οργουελικού Μεγάλου Αδελφού.

Τα όνειρα καταδεικνύουν μέχρι τίνος βαθμού είναι ικανό να ασκήσει έλεγχο ένα ολοκληρωτικό καθεστώς πάνω στον πολίτη, δεδομένου ότι ακόμα και κατά τη διάρκεια του ύπνου, όταν ο άνθρωπος υποτίθεται πως είναι μόνος με τον εαυτό του, η τρομοκρατία και η προπαγάνδα εισέβαλλαν άλλοτε απροκάλυπτα και άλλοτε ύπουλα στα όνειρά του για να τον συνθλίψουν.__

Η παράσταση παρακολουθεί την πορεία πέντε ανθρώπων διαφορετικών ηλικιών,  διαφορετικής κοινωνικής θέσης και διαφορετικών απόψεων που συναντώνται κάθε χρόνο από το 1933 μέχρι το 1939 στην ετήσια χοροεσπερίδα της μικρής τους πόλης στην Βόρεια Γερμανία για να χορέψουν Swing και Charleston και αναβιώνοντας μια παλιά μεσαιωνική παράδοση να μοιραστούν κάποιο όνειρο τους από την χρονιά που πέρασε. Σιγά σιγά ο τρόμος, η απόγνωση και η φρίκη εισβάλλουν στον ύπνο των ανθρώπων και τους καθιστούν ευάλωτους στον έλεγχο και την τιμωρία από την ναζιστική εξουσία που παραμονεύει. Η υποψία που διαπερνά τις επί σκηνής σχέσεις, δεν αφορά μόνο τις πράξεις ή τις  θέσεις τους – αλλά αυτό που θα μπορούσε να κάνει , να σκεφτεί ή να ονειρευτεί, με συνέπεια καμιά συμπεριφορά ακόμα και η πιο «υποδειγματική», να μην καθιστά κάποιον υπεράνω υποψίας : η μοναδική επιλογή που έχει το άτομο για να επιβιώσει είναι να ευθυγραμμιστεί με το καθεστώς, ακόμα και όταν ονειρεύεται.

Ταυτόχρονα ένας αφηγητής μας εισάγει στις αλλαγές που συμβαίνουν στην ζωή τους μεταφέροντας μας πραγματικά γεγονότα της εποχής και αλήθειες για τους ήρωες που δεν τους επιτρέπεται να μοιραστούν μεταξύ τους.

Συντελεστές

ΔΙΑΦΑΝΟΣ ΥΠΝΟΣ, (βασισμένο στο βιβλίο ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΣΤΟ ΤΡΙΤΟ ΡΑΙΧ, Εκδόσεις Άγρα 2015)

Συγγραφέας του βιβλιου Charlotte Beradt

Μεταφραστής Γιάννης Καλιφατίδης

Σκηνοθέτης Σταύρος Στάγκος

Δραματουργια- συγγραφικη ομαδα ( κατά αλφαβητικη σειρα)

Αλέξης Αλάτσης, Νατάσα Φαιη Κοσμίδου, Ερση Νιαότη,  Σταύρος Στάγκος

Σκηνογράφος Δάφνη Φωτεινάτου

Ενδυματολόγος Νατάσσα Δημητρίου

Φωτιστής Γιώργος Αγιαννίτης

Χορογράφος  Κική Μπάκα

Συνθέτης  Σαβίνα Γιαννάτου

Μουσικη επιμέλεια/επιμέλεια video Σταύρος Στάγκος

Μονταζ video Ελισσάβετ Πηρούνια

Βοηθός σκηνοθέτης Μαριάννα Καραστάθη

Ηθοποιοί ( κατ’ αλφαβητική σειρα)

Σοφίνα Λαζαράκη Γιάννης Μπουραζάνας Μάρω Παπαδοπούλου

Τζίνη Παπαδοπούλου Τάσος Σωτηράκης  Γιάννης Τσότσος

 

Κινηματογράφος

STUDIO new star art cinema – Πρόγραμμα και ώρες προβολών από 9 έως 15 Μάη 2024

 

Μουσική

Athens City Festival 2024

Η μεγάλη ανοιξιάτικη γιορτή της Αθήνας, το This is Athens – City Festival του Δήμου Αθηναίων, φέτος “απλώνεται” σε ολόκληρη την πόλη! Στην 3η του “έκδοση”, το Φεστιβάλ από την 1η Μαΐου έως και τις 2 Ιουνίου -με περισσότερες από 250 δράσεις- θα επισκεφθεί όχι μόνο τα πολυσύχναστα, αλλά και τα πιο απρόσμενα σημεία της πόλης, δίνοντας παλμό σε όλες τις γειτονιές.

Συναυλίες και street πάρτι σε πάρκα, πλατείες και σε εμβληματικά σημεία της πόλης, περιηγήσεις σε λόφους, αθλητικές δραστηριότητες για μικρούς και μεγάλους, πρωτότυπες γαστρονομικές εμπειρίες, δράσεις σε Μουσεία και πολιτιστικούς χώρους, αλλά και εκδηλώσεις εμπνευσμένες από την περίοδο του Πάσχα, περιλαμβάνονται σε ένα πρωτότυπο, δυναμικό πρόγραμμα που σχεδιάστηκε με όρους βιωσιμότητας.

H διοργάνωση του This is Athens – City Festival είναι αποτέλεσμα της στενής συνεργασίας της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ) με επίσημους φορείς, καθώς και πολιτιστικές και δημιουργικές ομάδες της πόλης.

Σημείωση: Το ωρολόγιο πρόγραμμα που ακολουθεί είναι ενδεικτικό. Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα εκδηλώσεων εδώ.

 

Ο Γιώργος Μεράντζας στο Antart Studio

 

Εκθέσεις

Dali Cybernetics SKG – Immersive Experience

Ο θαυμαστός κόσμος του πρωτοπόρου καλλιτέχνη ζωντανεύει μπροστά στα μάτια σας με τον πιο συναρπαστικό τρόπο!

Immersive Experience σε 400 τμ Οθόνες, Virtual Reality, Digital Art

Η έκθεση μετά από την παρουσίασή της σε Λονδίνο, Βαρκελώνη, Κοπεγχάγη, Βερολίνο κι άλλες πόλεις του κόσμου, έρχεται στην Ελλάδα στην Αποθήκη Γ, στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης!

Το καράβι των ονείρων σαλπάρει στις 29 Μαρτίου 2024 στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης (Αποθήκη Γ)

Μια μοναδική εμπειρία που θα μαγέψει όλες τις ηλικίες.

Πληροφορίες: https://www.dali-immersive.gr/

 

 

Maria Callas Museum

Θεϊκή και αινιγματική, η κορυφαία Ελληνίδα υψίφωνος του 20ου αιώνα αναδεικνύεται ως εμβληματική προσωπικότητα της Ελλάδας και της Όπερας και το Μουσείο δίνει την δυνατότητα να ανακαλύψουν οι επισκέπτες το έργο της και την σπουδαία καλλιτεχνικής της πορεία.

Ανάμεσα στα εκθέματα βρίσκονται ξεχωριστά αντικείμενα από τη ζωή και την καριέρα της πολύπλευρης αυτής καλλιτέχνιδας που με το μεγάλο εύρος και το μοναδικό ηχόχρωμα της φωνής της, την ηχητική παλέτα της, τη σκηνική παρουσία και τις μουσικές γνώσεις της κατάφερε να αλλάξει για πάντα τον κόσμο της όπερας.

ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΣΟΔΟΣ: 10€

ΜΕΙΩΜΕΝΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ Α’ ΤΥΠΟΥ: 7€: Άτομα 65+. Νέοι και Νέες: από 18 ως 25 ετών. Σπουδαστές Μουσικοί. Κάτοχοι Ευρωπαϊκής Κάρτας Νέων, Κάρτας Ελεύθερης Εισόδου σε Μουσεία (ΥΠΠΟ), με επίδειξη του αντίστοιχου δικαιολογητικού στο ταμείο του μουσείου.

ΜΕΙΩΜΕΝΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ Β’ ΤΥΠΟΥ: 3€: Ομάδες μαθητών : από 6-17 ετών (και τα εσπερινά λύκεια, Δεύτερης Ευκαιρίας κλπ). Παιδιά από 6 + ως 17 ετών. Εκπαιδευτικοί. Άνεργοι. Στρατευμένοι, με επίδειξη του αντίστοιχου δικαιολογητικού στο ταμείο του μουσείου.

ΟΜΑΔΙΚΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ: 10+ άτομα: 8€/άτομα

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ: 2 ενήλικες.+ 2 παιδιά (άνω των 6 ετών): 22€

ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟΣ: Παιδιά έως 6 ετών. ΑμΕα+συνοδός. Μέλη του ICOM. Κάτοχοι Κάρτας Ελεύθερης Εισόδου σε Μουσεία (ΥΠΠΟ), με επίδειξη του αντίστοιχου δικαιολογητικού στο ταμείο του μουσείου.

ΞΕΝΑΓΗΣΗ: +4 €/άτομο απαραίτητη κράτηση στο 210 44 04 204

Δωρεάν είσοδος στις 2 Δεκεμβρίου, στις 18 Μαΐου και στις Ευρωπαϊκές Ημέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς (25 Σεπτεμβρίου)

Ωράρια:1 Νοεμβρίου -31 Μαρτίου Tρίτη-Κυριακή 10.00-18.00 & Παρασκευή έως τις 21.00 / Κλειστά τις Δευτέρες, 25 & 26/12, 1 /1

1 Απριλίου-31 Οκτωβρίου Τρίτη-Κυριακή 10.00-20.00 & Παρασκευή ως τις 22.00/ , Κλειστά Κυριακή & Δευτέρα του Πάσχα

 

Ψηφιακή περιήγηση στην έκθεση “Οι Μεγάλες Νίκες. Στα Όρια του Μύθου και της Ιστορίας”

Η έκθεση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου “Οι Μεγάλες Νίκες. Στα όρια του Μύθου και της Ιστορίας” εντάσσεται στο πρόγραμμα εορτασμού για την επέτειο των 2500 χρόνων από τη Μάχη των Θερμοπυλών και τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας.

Η έκθεση περιλαμβάνει 105 αρχαία έργα και ένα ομοίωμα αθηναϊκής τριήρους του 5ου αιώνα π. Χ., τα οποία σχετίζονται και αναδεικνύουν πτυχές του νικηφόρου αγώνα των Ελλήνων κατά των Περσών τόσο από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο όσο και από άλλα μουσεία της Ελλάδας, όπως τα Αρχαιολογικά Μουσεία Άστρους, Θήβας, Ολυμπίας, καθώς και το Μουσείο Κοτσανά Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας. Ιδιαίτερα εμβληματική για την ιστορική επέτειο είναι η παρουσίαση της προτομής του Θεμιστοκλή, ρωμαϊκό αντίγραφο ενός πρωτότυπου έργου του 5ου αι. π.Χ., από το Αρχαιολογικό Μουσείο της Όστιας (Parco Archeologico di Ostia Antica). […]

Η έκθεση αποτελείται από οκτώ συνολικά εκθεσιακές ενότητες. Οι έξι πρώτες είναι αφιερωμένες σε διαφορετικά επεισόδια και μάχες των Περσικών Πολέμων. Τεκμήρια που παρουσιάζουν την πολεμική εξάρτυση των Ελλήνων οπλιτών και των Περσών, αφιερώματα των νικητών στα μεγάλα ιερά της αρχαιότητας, μεταξύ των οποίων και το κράνος του Μιλτιάδη, αιχμές βελών από το πεδίο της μάχης των Θερμοπυλών, θραύσματα αγγείων με ίχνη καύσης από την πυρπόληση της Αθήνας από τους Πέρσες και επιγραφές που θυμίζουν γνωστούς και άγνωστους πρωταγωνιστές των ιστορικών γεγονότων, είναι μερικά από τα έργα που θα συναντήσουν οι επισκέπτες στην έκθεση. Παράλληλα, μορφές θεών και μυθικών ηρώων πλαισιώνουν την ιστορική αφήγηση και τη διαπλέκουν με τις μυθικές δοξασίες, σύμφωνα με τις οποίες θεοί και θνητοί συνέργησαν για την επίτευξη της ολοκληρωτικής νίκης, βασισμένης στο αξιακό σύστημα του αρχαίου ελληνικού κόσμου.https://www.katiousa.gr/politismos/theatro/istoria-enos-skylou-pou-ton-elegan-pisto/

Το εκθεσιακό αφήγημα συμπληρώνουν δύο καταληκτικές ενότητες, στις οποίες παρουσιάζεται ο απόηχος των Περσικών Πολέμων στην εικονιστική τέχνη –αρχαία και σύγχρονη– και η ιδεολογική τους σημασία.

Επιπλέον, στην αίθουσα 21, όπου εκτίθεται το χάλκινο σύμπλεγμα του αλόγου με τον αναβάτη από το Αρτεμίσιο, παρουσιάζονται σε διάλογο μαζί του πέντε αριστουργηματικά αγγεία με παραστάσεις αθλητικών και μουσικών αγώνων, σηματοδοτώντας την αξία της νικηφόρας αγωνιστικής αναμέτρησης, ατομικής και συλλογικής, όχι μόνο στον πόλεμο αλλά και στην ειρήνη.

Την έκθεση πλαισιώνουν ψηφιακές προβολές που συμβάλλουν στη δημιουργία σκηνικής ατμόσφαιρας, προκειμένου οι επισκέπτες να προσλάβουν τη δραματική ατμόσφαιρα των γεγονότων και το ελπιδοφόρο μήνυμα της Νίκης, προσφέροντας σε μερικές περιπτώσεις συμπληρωματικό ερμηνευτικό υλικό.

 

Τηλεόραση

Αξιόλογες τηλεοπτικές σειρές που δεν χάνουν την αξία τους. Ας θυμηθούμε:

“Καρυωτάκης”: Δραματική σειρά εποχής που προβλήθηκε στην ΕΡΤ, με θέμα τη ζωή του ποιητή Κώστα Καρυωτάκη (Δημοσθένης Παπαδόπουλος) και τη σχέση του με την ποιήτρια Μαρία Πολυδούρη (Μαρία Κίτσου). Σενάριο-σκηνοθεσία: Τάσος Ψαρράς. Δείτε όλα τα επεισόδια εδώ:

 

για τη σειρά δείτε εδώ:

 

“Το Καπλάνι της βιτρίνας”: Παιδική-νεανική σειρά 10 επεισοδίων, μεταφορά του ομότιτλου γνωστού κι αγαπημένου μυθιστορήματος της Άλκης Ζέη. Η Μέλια και η Μυρτώ είναι δύο αδελφές, οκτώ και δέκα χρόνων αντίστοιχα, που ζουν το 1936 σ’ ένα νησί του Αιγαίου. Ο παππούς τους διηγείται συνεχώς ιστορίες για τους αρχαίους Έλληνες. Ο ξάδελφος Νίκος, φοιτητής από την Αθήνα, τις μαγεύει με τις ιστορίες ενός καπλανιού. Το καπλάνι -όπως το λένε στο νησί-, ένας βαλσαμωμένος τίγρης, που βρίσκεται κλειδωμένο μέσα στη βιτρίνα της μεγάλης σάλας του σπιτιού, πότε κοιτάει με το γαλάζιο και πότε με το μαύρο του μάτι, ανάλογα με τη διάθεσή του. Η δικτατορία του Μεταξά, τον Αύγουστο του 1936, θα μπλέξει μικρούς και μεγάλους στο «παιχνίδι του καπλανιού». Η Μέλια και η Μυρτώ θα ζήσουν καταστάσεις που θα επηρεάσουν για πάντα τη ζωή και το χαρακτήρα τους. Σκηνοθεσία: Πέτρος Λύκας. Δείτε όλα τα επεισόδια εδώ:

 

“Βαμμένα κόκκινα μαλλιά”: Δραματική σειρά εποχής. Μια κοινωνική τοιχογραφία της δεκαετίας του ’50, βασισμένη στο ομότιτλό μυθιστόρημα του Κώστα Μουρσελά, που προβλήθηκε από τον ΑΝΤ1 στις αρχές της δεκαετίας του ’90. Διασκευή-σενάριο: Βαγγέλης Γκούφας. Σκηνοθεσία: Κώστας Κουτσομύτης. Παίζουν: Κώστας Αρζόγλου, Γιώργος Νινιός,  Καριοφυλλιά Καραμπέτη, Βέρα Κρούσκα και πολλοί ακόμα γνωστοί ηθοποιοί. Δείτε όλα τα επεισόδια εδώ:

 

Βιβλίο

Στους παρακάτω συνδέσμους οι συντάκτες της Κατιούσα διάβασαν και πρότειναν κατά καιρούς τα βιβλία που ξεχώρισαν. Βιβλία που δεν τα περιορίζει η επικαιρότητα ή ο χρόνος έκδοσής τους και μπορούν ανά πάσα στιγμή να αναζητηθούν και να διαβαστούν:

Επίσης, πατώντας σε αυτό τον σύνδεσμο μεταφέρεστε στις συγκεντρωμένες νέες κυκλοφορίες βιβλίων και στις βιβλιοπαρουσιάσεις του περιοδικού.

Μια σειρά από προτάσεις που ανοίγουν «παράθυρο» στην αισιοδοξία, στη μαχητικότητα και τη συλλογικότητα!

Ελληνικά e-books από την Ανοιχτή Βιβλιοθήκη

 

Ιστορία – Έρευνα

Ιστοσελίδες εξαιρετικά χρήσιμες σ’ όσους αναζητούν την ιστορική αλήθεια:

Ιστοσελίδα του Αρχείου της ΚΕ του ΚΚΕ: Στην αρχική σελίδα του ιστοτόπου εμφανίζονται μερικά από τα πιο πρόσφατα αποκτήματα του Αρχείου του ΚΚΕ από προσφορές, μεμονωμένα υλικά και συλλογές που προτείνονται στον επισκέπτη, αλλά και ειδικά εκθέματα, θεματικά ή επετειακά, που αποτελούν δημιουργικές συνθέσεις των υλικών. Κάποια από αυτά τα εκθέματα παρουσιάστηκαν και σε φυσικές εκθέσεις, στο πλαίσιο του εξελισσόμενου προγράμματος εκδηλώσεων, για τα 100 χρόνια του ΚΚΕ. Από το μενού επιλογών στην κορυφή της σελίδας δίνεται η δυνατότητα πλοήγησης σε όλα τα καταχωρημένα αρχειακά αντικείμενα, συλλογές και εκθέματα, καθώς και η αναζήτηση σε αυτά με σύνθετα κριτήρια. Η περιήγηση την ιστοσελίδα αρχίζει από την διεύθυνση: http://arxeio.kke.gr

Ιστοσελίδα αφιερωμένη στα 70 χρόνια από την ίδρυση του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας: Το αρχειακό και οπτικοακουστικό υλικό προέρχεται από το Αρχείο του ΚΚΕ και μεγάλο κομμάτι αυτού έρχεται για πρώτη φορά στο φως τηςδημοσιότητας. Παρουσιάζονται ενδιαφέροντα υλικά από τις μάχες στα χαρακώματα, τις δημοκρατικές συνελεύσεις, την ιδεολογική και στρατιωτική εκπαίδευση. Στιγμές από την καθημερινότητα της ζωής στο βουνό την ώρα της ανάπαυλας. Σπάνια ντοκουμέντα με διαταγές, προσωπικές μαρτυρίες και γράμματα μαχητών και μαχητριών του ΔΣΕ. Επιπλέον, δημοσιεύεται σύγχρονο υλικό από μνημεία για το ΔΣΕ, αφιερώματα, εκδηλώσεις. Η ιστοσελίδα είναι ανοιχτή από σήμερα, Κυριακή 12 Ιούνη 2016, και το περιεχόμενό της θα εμπλουτίζεται στην πορεία με νέα υλικά. Η ξενάγηση στην ιστοσελίδα του ΔΣΕ αρχίζει από την διεύθυνση: http://dse.kke.gr

Ξενάγηση στους χώρους και στην έκθεση του επιμορφωτικού κέντρου Χαρίλαος Φλωράκης: Το Επιμορφωτικό Κέντρο Χαρίλαος Φλωράκης ξεκίνησε τη λειτουργία του τον Ιούνη 2007, στο σπίτι όπου έζησε ο κομμουνιστής ηγέτης. Σκοπός του κέντρου είναι η συμβολή στην έρευνα και μελέτη της ιστορίας του ΚΚΕ, του εργατικού και λαϊκού κινήματος, του διεθνούς κομμουνιστικού κινήματος και σημαντικών σταθμών της σύγχρονης ιστορίας. Στο αρχειακό απόθεμα του Κέντρου, έχουν ενταχθεί σε ψηφιακή μορφή πάνω από 165 χιλιάδες ντοκουμέντα (800 χιλιάδες σελίδες) του Ιστορικού Αρχείο της ΚΕ του ΚΚΕ. Με αυτό τον τρόπο είναι προσβάσιμα στους ερευνητές και σε οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο. Το υλικό του Κέντρου έχει εμπλουτιστεί μέσω προσφορών φίλων του καθώς και μέσω συνεργασιών με άλλα αρχεία (ΓΑΚ, ΕΛΙΑ, Βιβλιοθήκη της Βουλής). Μέχρι σήμερα το Κέντρο έχει συνδράμει στο έργο ιστορικών και άλλων ερευνητών και έχει στηρίξει οργανώσεις του ΚΚΕ και τις ΚΝΕ με αρχειακό υλικό για εκδόσεις, διάφορες εκδηλώσεις και εκθέσεις. Πατήστε εδώ

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Κάντε ένα σχόλιο: