Άμεση καταβολή των επιδομάτων που δικαιούνται οι ξεναγοί ζητά με ερώτησή του το ΚΚΕ
“Για τον κλάδο των ξεναγών η κατάσταση εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά δύσκολη, παρά το γεγονός ότι έχουν ενταχθεί σε δύο ρυθμίσεις ως δικαιούχοι.”
Οι ξεναγοί, όπως όλοι οι εργαζόμενοι στον τουριστικό κλάδο, πλήττονται ιδιαίτερα από την πανδημία και τις συνέπειές της. Παρότι μετά τις αντιδράσεις που προκάλεσε η μη συμπερίληψή τους αρχικά στους κλάδους που λαμβάνουν κρατικό βοήθημα, εντάσσονται είτε στην αποζημίωση ειδικού σκοπού των 800 ευρώ είτε στη δίμηνη παράταση του επιδόματος ανεργίας, το μέλλον ωστόσο εξακολουθεί να διαγράφεται αβέβαιο.
Για τα ζητήματα των ξεναγών, ανάμεσά τους και το σοβαρό θέμα της μη μηχανογράφησης των ενσήμων τους που δυσχεραίνει την καταβολή των επιδομάτων ανεργίας και της δίμηνης παράτασης και η υποστελέχωση των αρμόδιων υπηρεσιών του ΕΦΚΑ και του ΟΑΕΔ, ζητούν να δοθούν λύσεις με ερώτημά τους στον υπουργό Εργασίας οι βουλευτές του ΚΚΕ: Μαρία Κομνηνάκα, Χρήστος Κατσώτης και Μανώλης Συντυχάκης.
Ολόκληρη η ερώτηση έχει ως εξής:
«Για τον κλάδο των ξεναγών η κατάσταση εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά δύσκολη, παρά το γεγονός ότι έχουν ενταχθεί σε δύο ρυθμίσεις ως δικαιούχοι. Πρώτον: της δίμηνης παράτασης του επιδόματος ανεργίας για όσους παίρνουν το τριμηνιαίο επίδομα ανεργίας το χειμώνα και δεύτερον: της αποζημίωσης ειδικού σκοπού των οκτακοσίων (800) ευρώ για όλους τους υπόλοιπους.
Λόγω της ιδιαιτερότητας του επαγγέλματος, οι ξεναγοί θεωρούνται μισθωτοί πολλαπλών εργοδοτών, γιατί δε δουλεύουν σε ένα μόνο τουριστικό πρακτορείο, δεν έχουν ούτε επιχείρηση και γι’ αυτό δεν έχουν ούτε ΚΑΔ.
Άλλη μία ιδιαιτερότητα που στην ουσία είναι ιδιαίτερη παράλειψη και αδιαφορία από το κράτος, εν έτει 2020 τα ένσημα των ξεναγών δεν έχουν μηχανογραφηθεί, ενώ για όλους ισχύει η μηχανογράφηση από το έτος 2000. Ένα γραφείο ΕΦΚΑ στην Αθήνα είναι και το μόνο αρμόδιο να καταμετρήσει τα ένσημα των ξεναγών, που λειτουργεί με ελάχιστο προσωπικό. Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των υπαλλήλων, ο μεγάλος όγκος δουλειάς που είναι επιφορτισμένοι δεν μπορεί να διεκπεραιωθεί έγκαιρα.
Το αποτέλεσμα είναι να μην εμφανίζονται τα ένσημα των ξεναγών στο σύστημα e-ΕΦΚΑ και να μην έχουν πληρωθεί ακόμα για το τρίμηνο του χειμώνα οι δικαιούχοι του επιδόματος από τον ΟΑΕΔ. Προφανώς θα καθυστερήσει και η καταβολή της δίμηνης παράτασης του επιδόματος ανεργίας.
Επίσης οι κατά τόπους υπηρεσίες του ΟΑΕΔ είναι υποστελεχωμένες και δυσκολεύονται να ανταποκριθούν. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Υποκατάστημα του ΟΑΕΔ στη Ρόδο, που παρόλο που εξυπηρετεί χιλιάδες δικαιούχους ανέργους, λόγω και των άλλων αρμοδιοτήτων της υπηρεσίας ασχολούνται τρεις υπάλληλοι.
Επειδή η κατάσταση που βιώνουν οι ξεναγοί, όπως και οι εποχικοί γενικότερα στον κλάδο του τουρισμού, γίνεται καθημερινά και πιο βασανιστική, με αρκετούς από αυτούς να παραμένουν χωρίς βοήθημα, είτε γιατί δε διεκπεραιώνονται γρήγορα οι υποθέσεις, είτε γιατί δεν καλύπτουν τις προϋποθέσεις για χορήγηση επιδόματος, με δεδομένο ότι οι χώροι δραστηριότητας του κλάδου είναι σε αναστολή λειτουργίας, και δε γίνεται να επιβιώσουν χιλιάδες οικογένειες χωρίς εισόδημα.
Επειδή επανειλημμένα έχει γνωστοποιηθεί στον κ. Υπουργό το πρόβλημα της διεκπεραίωσης των ενσήμων.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός, τι μέτρα προτίθεται να πάρει ώστε:
- Να καταβληθεί άμεσα το Εποχικό Επίδομα Ανεργίας στους Ξεναγούς.
- Να στελεχωθούν με μόνιμο προσωπικό τα κατά τόπους υποκαταστήματα του ΟΑΕΔ και ιδιαίτερα σε περιοχές με χιλιάδες εποχικούς εργαζόμενους.
- Πως προτίθεται να διασφαλίσει το εισόδημα των ξεναγών για όσο διάστημα υφίστανται τις συνέπειες λόγω της πανδημίας».