Δ. Κουτσούμπας: Οι κομμουνιστές ήταν στόχος παρακολούθησης από την εποχή του τηλέγραφου – Είστε βαθιά γελασμένοι αν νομίζετε ότι θα καταφέρετε να ξεφορτωθείτε τις σοβαρές ευθύνες σας για το σκάνδαλο των παρακολουθήσεων – υποκλοπών
Να καταργηθεί το αντιδραστικό πλαίσιο, αυτό το σκοτεινό και επικίνδυνο θεσμικό πλαίσιο το οποίο στρώνει το έδαφος για πρακτικές παρακολούθησης, παραβιάσεων του απορρήτου των επικοινωνιών και στοχεύει κατευθείαν στην καρδιά των λαϊκών δικαιωμάτων και ελευθεριών.
Το σκοτεινό και αντιδραστικό πλαίσιο που ισχύει για τις παρακολουθήσεις με ευθύνη ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ, που θωρακίζει πολύπλευρα την εξουσία και τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου σε βάρος του λαού και των δικαιωμάτων του, πρέπει να καταργηθεί, επισήμανε μεταξύ άλλων στην ομιλία του στη Βουλή ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, παρεμβαίνοντας στη προ ημερησίας συζήτηση για τις υποκλοπές.
Σημείωσε πως πρόκειται για ένα πλαίσιο που περιλαμβάνει νόμους, κατευθύνσεις και οδηγίες της ΕΕ, με βάση το οποίο αλωνίζουν μυστικές υπηρεσίες, δίνει το πράσινο φως για την παρακολούθηση των πάντων, στο όνομα της «δημόσιας ασφάλειας», του «δημοσίου συμφέροντος» και της «πάταξης της τρομοκρατίας».
Επισήμανε τις ευθύνες της κυβέρνησης της ΝΔ, αλλά και των κομμάτων ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ που είτε ως κυβερνήσεις είτε ως κόμματα της αντιπολίτευσης εμπλούτισαν και υπερψήφισαν σχετικούς νόμους που ενσωματώνουν μια σειρά αντιδραστικούς κανόνες της ΕΕ και τώρα που αποκαλύφθηκε η υπόθεση του Ν. Ανδρουλάκη, δεν λένε κουβέντα και καταβάλλουν κάθε φιλότιμη προσπάθεια να κρύψουν αυτό το αντιδραστικό πλαίσιο από τον ελληνικό λαό.
Εφερε συγκεκριμένα παραδείγματα και στοιχεία, για τη ψήφιση κανόνων και νόμων από τις διάφορες κυβερνήσεις, ενώ υπενθύμισε πως από το 1994 ισχύει ο νόμος 2225 με βάση τον οποίο οι παρακολουθήσεις θεωρούνται «νόμιμες», και εμπλουτίζεται συνεχώς από όλες τις κυβερνήσεις με βάση και το ευρωπαϊκό οπλοστάσιο.
Σημείωσε πως το ΚΚΕ με περηφάνια μπορεί να δηλώσει ότι έχει καταψηφίσει κάθε νόμο και κάθε οδηγία της ΕΕ που περιορίζει τις λαϊκές ελευθερίες.
Επανέλαβε τη θέση του ΚΚΕ για εξέταση από την Εξεταστική Επιτροπή όλων των συγκεκριμένων καταγγελιών όπως είναι η παρακολούθηση του Ν. Ανδρουλάκη, οι παρακολουθήσεις δημοσιογράφων και οι υποκλοπές στην έδρα της ΚΕ του ΚΚΕ από το 2016 έως σήμερα.
Επί έξι χρόνια και με δύο κυβερνήσεις καμία απάντηση δεν έχει υπάρξει στις επαναλαμβανόμενες καταγγελίες του ΚΚΕ, υπογράμμισε, σημειώνοντας τη μεγάλη καθυστέρηση στις έρευνες, την προσπάθεια να μπει η υπόθεση στο αρχείο που αποφεύχθη χάρη στην παρέμβαση του Κόμματος, αλλά και τα πολλά εύλογα ερωτηματικά που έχουν προκύψει για έρευνες και τους ελέγχους της ΑΔΑΕ ενώ η υπόθεση ακόμα διερευνάται και βγαίνουν νέα κρίσιμα στοιχεία.
Καταλήγοντας κάλεσε τον λαό να μη συμβιβαστεί με ένα κράτος που εμφανίζεται «προστάτης» του αλλά τελικά είναι ο βιαστής του, να γυρίσει την πλάτη στις πολιτικές δυνάμεις που τώρα εμφανίζονται ως «αθώες περιστερές» και υπέρμαχοι της προστασίας των ατομικών δικαιωμάτων και είναι οι ίδιοι που ψηφίζουν νόμους που χτυπούν τα λαϊκά δικαιώματα. Μόνο ο λαός μπορεί να προστατέψει τον λαό, που δεν συμβιβάζεται με «μεγάλους αδελφούς», με χαφιεδισμούς και φακελώματα, στοχεύει τον πραγματικό αντίπαλο, το κεφάλαιο και διεκδικεί τα δικαιώματά του.
Παρατίθεται ολόκληρη η ομιλία του Δ. Κουτσούμπα (και στη συνέχεια ολόκληρη η δευτερολογία του):
«Αν νομίζετε ότι θα καταφέρετε να ξεφορτωθείτε τις σοβαρές ευθύνες σας για το σκάνδαλο των παρακολουθήσεων – υποκλοπών, είστε βαθιά γελασμένοι κύριοι της κυβέρνησης.
Βαθιά γελασμένος είστε κι εσείς κύριε πρωθυπουργέ, αν νομίζετε ότι με διάφορες υποκριτικές συγνώμες και τις παραιτήσεις στενών συνεργατών σας κι όλα αυτά τα έωλα επιχειρήματα περί «υπηρεσιακής αστοχίας» που επιστρατεύετε, θα απαλλαγείτε και από τις δικές σας προσωπικές σας ευθύνες.
Ποια κυβέρνηση, ποιος πρωθυπουργός ο οποίος μάλιστα έχει στην ευθύνη του και την ΕΥΠ και στον οποίο λογοδοτούν τα στελέχη της ΕΥΠ, μπορεί με τόση ευκολία να λέει «δεν ήξερα, δεν είδα, δεν άκουσα»…
Πόσο ακόμη θα γελοιοποιείστε με το να λέτε κάτι τη μια μέρα και να το αναιρείτε ή να το διαψεύδετε την επόμενη;
Αυτό το σκοτεινό και επικίνδυνο θεσμικό πλαίσιο το οποίο στρώνει το έδαφος για πρακτικές παρακολούθησης, παραβιάσεων του απορρήτου των επικοινωνιών, δεν αποτελεί επιμέρους …«υπηρεσιακή αστοχία»! Το αντίθετο. Αυτό το πλαίσιο στοχεύει κατευθείαν στην καρδιά των λαϊκών δικαιωμάτων και ελευθεριών. Ακόμη κι αυτών των στοιχειωδών δικαιωμάτων της δικής σας κουτσουρεμένης αστικής κοινοβουλευτικής δημοκρατίας. Τα οποία φυσικά, όταν δεν σας βολεύει, τα κάνετε κουρελόχαρτο.
Κι όταν μιλάμε για θεσμικό πλαίσιο, μιλάμε για ένα πολυπλόκαμο πλέγμα από νόμους, κατευθύνσεις, οδηγίες της ΕΕ, με το οποίο αλωνίζουν μυστικές υπηρεσίες, υπηρεσίες ασφαλείας, κρατικοί κατασταλτικοί μηχανισμοί της ΕΕ και των κρατών – μελών της.
Πρόκειται για νόμους, κατευθύνσεις και πρακτικές που υπηρετούν και θωρακίζουν πολύπλευρα την εξουσία και τα συμφέροντα μόνο του μεγάλου κεφαλαίου, σε βάρος του λαού και των δικαιωμάτων του.
Ταυτόχρονα, μεριμνούν από πριν για να μη βρεθούν μπροστά στο εργατικό λαϊκό κίνημα ανατροπής της οικονομικής κυριαρχίας και εξουσίας του κεφαλαίου και των διεθνών συμμάχων του.
Αυτό το πλαίσιο που έχετε ψηφίσει, δίνει το «πράσινο φως» για την παρακολούθηση των πάντων! Άλλοτε στο όνομα της «εθνικής ασφάλειας». Άλλοτε στο όνομα του «δημόσιου συμφέροντος»! Άλλοτε στο όνομα της καταπολέμησης της «τρομοκρατίας» και του «εξτρεμισμού»!
Έννοιες που γίνονται «λάστιχο» και μπορούν να χωρέσουν τα πάντα, τους πάντες, θωρακίζοντας αυτή την εξουσία του κεφαλαίου από αντιπάλους του στην αρένα του διεθνούς ανταγωνισμού, αλλά και με στόχο πάντα τον «εχθρό λαό».
Αυτό το θεσμικό πλαίσιο έχει επανειλημμένα καταγγείλει το ΚΚΕ. Όχι μόνο τώρα που ήρθε στην επιφάνεια αυτή η σοβαρή υπόθεση της παρακολούθησης του προέδρου του ΠΑΣΟΚ. Αλλά διαχρονικά. Όταν όλες οι κυβερνήσεις, όλοι σας δηλαδή εδώ μέσα, βήμα το βήμα συμβάλλατε στη διαμόρφωσή του.
Κι όμως, ένα μήνα τώρα, από τη μέρα που ο κύριος Ανδρουλάκης κατέθεσε τη μηνυτήρια αναφορά του, όχι μόνο δεν έχει ακουστεί το παραμικρό γι’ αυτό το σάπιο, αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο, αλλά μπορώ να πω, πως όλοι σας καταβάλετε κάθε φιλότιμη προσπάθεια για να το αφήσετε στο απυρόβλητο. Θέλετε να το βγάλετε έξω από κάθε συζήτηση! Να το αποκρύψετε από τον ελληνικό λαό!
Καμιά αναφορά! Κι εδώ, δεν αναφέρομαι μόνο στα στελέχη της κυβέρνησης που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι και απολογούμενα. Αναφέρομαι και στα στελέχη του ΠΑΣΟΚ που το κόμμα τους έχει κάνει αυτή τη σοβαρή καταγγελία. Αναφέρομαι και στα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ που άρπαξαν την ευκαιρία για να στήσουν ξανά το σκηνικό μιας κάλπικης αντιπαράθεσης με τη ΝΔ. Αλλά μαζί ψηφίσατε αυτό το πλαίσιο.
Ένα μήνα τώρα, δεν ακούσαμε τίποτα για τον νόμο που υπάρχει από το 1994 (αναφέρομαι στο νόμο 2225). Δηλαδή, έναν νόμο που υπάρχει εδώ και 28 χρόνια (!) και σύμφωνα με τον οποίο οι παρακολουθήσεις θεωρούνται «νόμιμες».
Πρόκειται για έναν νόμο ο οποίος από τότε μέχρι σήμερα, εμπλουτίζεται συνεχώς από όλες τις κυβερνήσεις με βάση και το ανάλογο βέβαια αντιδραστικό ευρωπαϊκό νομοθετικό «οπλοστάσιο»!
Δεν ακούσαμε τίποτα που να καυτηριάζει το γεγονός, ότι η άρση απορρήτου «για λόγους εθνικής ασφάλειας» μπορεί να γίνει χωρίς καμία απολύτως ουσιαστική αιτιολόγηση.
Με μια απλή εισαγγελική διάταξη που αποστέλλεται στην Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών (τη γνωστή ΑΔΑΕ) και η οποία δε χρειάζεται καν να αναφέρει το όνομα του στόχου, παρά μόνο τον αριθμό της τηλεφωνικής σύνδεσης!
Δεν ακούσαμε, παρά ελάχιστα, για την τροπολογία που ψήφισε η κυβέρνηση της ΝΔ τον Μάρτιο του 2021 και με την οποία κατάργησε την υποχρέωση ενημέρωσης του «στόχου», μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας παρακολούθησης, εφόσον η άρση απορρήτου έχει γίνει με την επίκληση λόγων «εθνικής ασφάλειας»!
Είναι περιττό βέβαια να πούμε πόσες ερμηνείες προβλέπει ο νόμος σε ό,τι ονομάζετε «απειλές για την εθνική ασφάλεια»…, πατώντας στην συνταγματική «κάλυψη» αυτής της σκόπιμα γενικής έννοιας, που στην ουσία περιλαμβάνουν κάθε κίνδυνο ή απειλή κλονισμού της δικτατορίας του κεφαλαίου και του αστικού κράτους της. Δίνοντας το ελεύθερο σ’ αυτό το κράτος, στις μυστικές υπηρεσίες να στοχοποιούν τον καθένα, ως ύποπτο με συνοπτικές διαδικασίες! Και να οργιάζει έτσι με αυτόν τον τρόπο η αυθαιρεσία.
Τραγική ειρωνεία: Αυτή την τροπολογία την υπερψήφισε τότε και το ΠΑΣΟΚ και τώρα τη λούζεται ο πρόεδρός του!
Δεν ακούσαμε τίποτα επίσης για τις περισσότερες από 100.000 άδειες που έχει δώσει η Εισαγγελία για υποκλοπές τα τελευταία 10 χρόνια, επικαλούμενη αυτούς τους λόγους «εθνικής ασφάλειας»! 100.000 υποκλοπές! Και ο καθένας βέβαια εδώ μέσα αντιλαμβάνεται πως ο αριθμός αυτός (που ξεπερνάτε εκατομμύριο) αντιστοιχεί σε πολύ περισσότερους «στόχους», αφού στο στόχαστρο μπαίνουν και όλοι όσοι αποτελούν επαφές του υπό παρακολούθηση στόχου και συνομιλεί μαζί τους, συνεπώς καταγράφονται όλοι και όλες.
Δεν ακούσαμε τίποτα για τον νόμο που όλοι μαζί, ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ – ΠΑΣΟΚ – ΜέΡΑ25, ψηφίσατε πριν δυο χρόνια, τον Αύγουστο του 2019 για τα προσωπικά δεδομένα, ενσωματώνοντας στην ελληνική νομοθεσία την αστυνομική Οδηγία της ΕΕ, με την οποία καθιερώνεται το «νόμιμο», γενικευμένο και συστηματικό «φακέλωμα».
Αυτό εννοείτε όλοι σας όταν λέτε «προστασία προσωπικών δεδομένων»! Δεν δουλεύετε όμως έτσι τον κόσμο… Μεταξύ σας δουλεύεστε εδώ μέσα…
Δεν ακούσαμε τίποτα για τη νομοθεσία που επιτρέπει στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, να διατηρούν αρχείο συνομιλιών και μηνυμάτων για μεγάλο χρονικό διάστημα. Κι αυτό γιατί ακόμα κι αν δε γίνονται «διά ζώσης» υποκλοπές, να έχουν τη δυνατότητα οι διάφορες υπηρεσίες να τις κάνουν εκ των υστέρων ανενόχλητες!
Ούτε φυσικά ακούσαμε για το όλο και πιο αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο της ΕΕ στα κράτη – μέλη της, που δίνει τη δυνατότητα στις πολυεθνικές του διαδικτύου, να «ψαρεύουν» προσωπικά δεδομένα, να τα αξιοποιούν και για εμπορικούς και άλλους λόγους. Είναι γνωστό τοις πάσι ότι ειδικά τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, αποτελούν ανεξάντλητη δεξαμενή «υποκλοπής» προσωπικών δεδομένων από κρατικές υπηρεσίες, επιχειρηματικούς ομίλους, ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς και «με τη βούλα του νόμου»!
Δεν ακούσαμε τίποτα για τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες και τους νόμους στα κράτη μέλη της ΕΕ, οι οποίοι επιτρέπουν σε ιδιωτικές εταιρείες με υπερσύγχρονο λογισμικό παρακολούθησης, να συνεργάζονται με το κράτος. Και είτε να το πωλούν, είτε να το διαθέτουν επί πληρωμή στις υπηρεσίες τους.
Έτσι έχει ανοίξει ο δρόμος για τη γενικευμένη εφαρμογή λογισμικών τύπου «Predator» που κυκλοφορούν στην αγορά και αξιοποιούνται για το ξεκαθάρισμα πολιτικών, επιχειρηματικών, ακόμα και γεωπολιτικών «λογαριασμών»!
Αλήθεια τώρα για πρώτη φορά πληροφορηθήκατε την ύπαρξη αυτού του επικίνδυνου λογισμικού, του Predator και κάνετε σαν να πέσατε από τα σύννεφα; Πρώτη φορά μάθατε για τις δυνατότητές του οι οποίες ξεπερνάνε και την πιο αρρωστημένη φαντασία; Καθώς επιτρέπει στον χειριστή του να κάνει εξαγωγή μυστικών κωδικών, αρχείων, φωτογραφιών, ιστορικού περιήγησης στο διαδίκτυο, επαφών και δεδομένων ταυτότητας; Να παρακολουθεί οποιαδήποτε ενέργεια πραγματοποιείται μέσω κινητού ή άλλης συσκευής ίντερνετ ή κοντά σε αυτήν, όπως οι συνομιλίες που γίνονται μέσα σε ένα γραφείο ή και σε άλλο δωμάτιο;
Για τα υπόλοιπα τέτοιου τύπου λογισμικά, όπως το «Pegasus» και «Hrisaoras» επίσης δεν έχετε ακούσει τίποτα;
Δηλαδή, θέλετε να μας πείτε ότι η προμήθεια ενός τέτοιου υλικού άφησε αδιάφορες τις ελληνικές μυστικές υπηρεσίες; Πως καμιά κυβέρνηση δεν ενδιαφέρθηκε τα τελευταία χρόνια να το αποκτήσει για λογαριασμό κρατικών μυστικών υπηρεσιών;
Αλλά χωριό που φαίνεται, κολαούζο δε θέλει…
Εμείς θα επιμείνουμε.
Απλά ρωτάμε. Κι εσείς, πάλι απλά, μπορείτε να απαντήσετε:
• Είχε ή δεν είχε δρομολογηθεί ακόμα επί προηγούμενων κυβερνήσεων η αγορά ενός νέου συστήματος με λογισμικό που παρέχει μεγαλύτερες δυνατότητες, ιδιαίτερα για παρακολουθήσεις δημοφιλών εφαρμογών όπως το Viber, το Messenger, το WhatsApp κ.ά., για τις «ανάγκες» της ΕΥΠ και της ΕΛ.ΑΣ.;
• Είχε ή δεν είχε εξεταστεί η εφαρμογή τέτοιου λογισμικού στην Αγγλία και στην Ιταλία, όπως και η προμήθεια ειδικού λογισμικού από το Ισραήλ;
• Ήταν ή όχι στις προθέσεις προηγούμενων κυβερνήσεων, η προμήθεια ακόμα και του συστήματος «Predator»; Μήπως έκαναν και σχετικές συνομιλίες και διαπραγματεύσεις για πιθανή αγορά του;
• Ολοκληρώθηκε ή όχι αυτή η «έρευνα αγοράς» από την κυβέρνηση της ΝΔ περίπου το 2020, με την προμήθεια λογισμικού «Pegasus» και «Hrisaoras»;
Πάμε λοιπόν, παρακάτω.
Με την αποκάλυψη της παρακολούθησης του προέδρου του ΠΑΣΟΚ, μπήκε και σωστά στο στόχαστρο η ΕΥΠ.
Το ερώτημα όμως είναι: Μόνο η ΕΥΠ έχει τη δυνατότητα να κάνει μαζικές παρακολουθήσεις και υποκλοπές; Τέτοιες δυνατότητες δεν έχουν βάση νόμου κι άλλες υπηρεσίες; Π.χ. Τέτοια δυνατότητα δεν έχει και η ΔΙΔΑΠ; Ποια είναι η ΔΙΔΑΠ; Η Διεύθυνση Διαχείρισης και Ανάλυσης Πληροφοριών που εδρεύει στο Μπουρνάζι, γνωστή συνοικία των Δυτικών Συνοικιών. Τόση συζήτηση, τόσες δηλώσεις, τόση αρθρογραφία, μια αναφορά στη ΔΙΔΑΠ δεν είδαμε…
Γιατί άραγε; Δεν ισχύει ότι η υπηρεσία αυτή, η οποία ιδρύθηκε το 2014 και οργανώθηκε με αγγλική και αμερικάνικη καθοδήγηση, αποτελεί τον κεντρικό κόμβο ενός πανελλαδικού δικτύου συλλογής, επεξεργασίας πληροφοριών με δυνατότητα πολλών χιλιάδων υποκλοπών ταυτόχρονα;
Θα έλεγε κανείς πως γύρω από την ύπαρξη και λειτουργία της ΔΙΔΑΠ τηρείται «σιγή ασυρμάτου», όχι μόνο από την κυβέρνηση και τα άλλα κόμματα, αλλά και από τα Μέσα Ενημέρωσης με ελάχιστες εξαιρέσεις.
Αλλά τα ίδια δεν ισχύουν και για τη γνωστή και μη εξαιρετέα Αντιτρομοκρατική, που ξέρουμε πολύ καλά ότι βάζει στο στόχαστρο τον λαό, την προοδευτική δράση, ακόμα και τη ριζοσπαστική σκέψη, σύμφωνα με συγκεκριμένες κατευθύνσεις;
Το ίδιο βέβαια ισχύει και για τη δραστηριότητα στον τομέα των υποκλοπών ξένων κρατικών υπηρεσιών! Είτε με τη συναίνεση, είτε με την ανοχή της κυβέρνησης.
Θέλετε δηλαδή να μας πείτε, πως καθώς εξελίσσεται αυτός ο αιματηρός ιμπεριαλιστικός πόλεμος στη γειτονιά μας, της Ρωσίας στην Ουκρανία με εμπλοκή και χωρών του ΝΑΤΟ, στον οποίο η χώρα μας συμμετέχει με τα μπούνια – βλέπε Αλεξανδρούπολη και άλλες βάσεις ορμητήρια – με τους ανταγωνισμούς ανάμεσα σε ισχυρά ιμπεριαλιστικά κέντρα, οι μυστικές υπηρεσίες στη χώρα έχουν αδρανοποιηθεί; Βρίσκονται σε διακοπές; Σφυρίζουν αδιάφορα;
Κυρίες και κύριοι,
Αλήθεια, γιατί επιμένουμε να αναδεικνύουμε και μάλιστα με τόσες λεπτομέρειες αυτό το επικίνδυνο θεσμικό πλαίσιο;
Μα, ακριβώς γιατί αυτό το πλαίσιο, όχι μόνο δε μπορεί να ρίξει φως στις υποθέσεις που συζητάμε, αλλά είναι αυτό ακριβώς που οδηγεί στο σκοτάδι τη δράση των διαφόρων κέντρων, μηχανισμών, υπηρεσιών, επίσημων και ανεπίσημων, εγχώριων και ξένων.
Αυτό είναι που νομιμοποιεί πρακτικές παρακολούθησης και διευκολύνει ακόμα και παράνομες υποκλοπές, όπως στην περίπτωση του Νίκου Ανδρουλάκη, δημοσιογράφων, πολιτικών κομμάτων, όπως το ΚΚΕ.
Προφανώς το να παρακολουθείται ο αρχηγός ενός κόμματος, ένας βουλευτής, ένα πολιτικό κόμμα συνολικά, είναι πράξη παράνομη. Δεν χωράει δεύτερη κουβέντα σε αυτό εδώ μέσα.
Ωστόσο, πρέπει να επισημάνουμε ταυτόχρονα, ότι το όλο ζήτημα δεν μπορεί να εξαντλείται στη συζήτηση για το «νόμιμο» ή «παράνομο» των παρακολουθήσεων. Απαράδεκτες, άθλιες και παράνομες από τη σκοπιά των λαϊκών συμφερόντων είναι όλες οι παρακολουθήσεις! Και δεν εξαιρούνται εδώ και αυτές που έχουν την τυπική νομιμότητα και στηρίζονται σ’ αυτό το σκοτεινό, ζοφερό θεσμικό πλαίσιο.
Έξαλλου, είναι κοινό μυστικό, ότι ακόμη και στις τυπικά ονομαζόμενες «νόμιμες υποκλοπές», η εποπτεία και η παρέμβαση του Εισαγγελέα είναι μηδαμινή -για να μην πω διακοσμητική- και οι εγκρίσεις δίνονται κατά κόρον. Πόσο μάλλον από έναν ή μια εισαγγελέα που μπορεί να είναι και λίγο «μπόσικος» ή να είναι ευάλωτη ή ευάλωτος…
Φανταστείτε να ορίζεται ένας Εισαγγελέας π.χ. που έχει τιμωρηθεί με αργία, ένας εισαγγελέας που έχει θέσει στο αρχείο σοβαρές οικονομικές ή άλλες υποθέσεις, που είναι διάτρητος στο οικογενειακό, προσωπικό του περιβάλλον και άρα εύκολα γίνεται ενεργούμενο της εκάστοτε εξουσίας. Θα μου πείτε, συμβαίνουν τέτοια πράγματα; Δεν ξέρω. Αλλά προς έλεγχο πλέον είναι τα πάντα!
Συνεπώς, ό,τι και να λέει, ό,τι και να κάνει η κυβέρνηση, αυτό το πλαίσιο δεν παίρνει από διορθώσεις με διάφορα ονομαζόμενα «φίλτρα», «εγγυήσεις» σύμφωνα με τις «βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές», όπως κοροϊδεύει η κυβέρνηση μιλώντας για το θεσμικό πλαίσιο της ΕΥΠ. Αλλά ούτε και απαλλάσσει τον ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ από τις ευθύνες τους.
Όλοι μαζί ψήφισαν τον κοινοτικό Κανονισμό του 2016 και τον νόμο 4624 το 2019, για τη νομιμοποίηση της επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων των πολιτών. Όλοι μαζί ψήφισαν την Αστυνομική Οδηγία 2016/680 της ΕΕ που περιορίζει το δικαίωμα ενημέρωσης του πολίτη που παρακολουθείται.
Με την τελευταία ΠΝΠ μάλιστα, εξακολουθεί να διευκολύνεται το καθεστώς αδιαφάνειας για τη συνέχιση των υποκλοπών. Ουσιαστικά επαναφέρεται η παλιότερη διάταξη που είχε καταργήσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και θα υπάρχουν 2 εισαγγελείς.
Το πρόβλημα όμως είναι ότι είτε ένας, είτε δυο ή περισσότεροι, δεν πρέπει να είναι ενσωματωμένοι οι εισαγγελείς στη λειτουργία της ΕΥΠ για να μπορούν να ασκήσουν ουσιαστικά εποπτικό ρόλο. Θα μπορούσαν βέβαια να θεσπιστούν και ιδιαίτερα αυστηρά κριτήρια και προϋποθέσεις για τους εισαγγελείς που ορίζονται ως επόπτες της ΕΥΠ.
Δεν είναι βέβαια αυταπόδεικτο πως η ύπαρξη δύο εισαγγελέων διασφαλίζει το πλαίσιο επισυνδέσεων για τα πολιτικά πρόσωπα. Πολύ περισσότερο οι λεγόμενες «νόμιμες επισυνδέσεις» δεν αφορούν μόνο τα πολιτικά πρόσωπα αλλά και χιλιάδες συμπολίτες μας.
Και σε κάθε περίπτωση, είτε με έναν, είτε με δυο, είτε με σαράντα δυο εισαγγελείς, αυτοί τι θα εφαρμόσουν;
Φυσικά το άθλιο νομικό σας πλαίσιο! Και μάλιστα θα τους δίνετε και συγχαρητήρια από πάνω γιατί κάνουν καλά τη δουλειά τους!
Κυρίες και κύριοι, επιμένουμε.
Όλοι έχετε ευθύνη, είτε γιατί αφήσατε ανέγγιχτο όλο αυτό το πλαίσιο, είτε γιατί το ενισχύσατε ενσωματώνοντας νέες οδηγίες και κατευθύνσεις, συνάπτοντας αντίστοιχες διακρατικές συμφωνίες. Και κάθεστε τώρα και αναδεικνύετε τι ακριβώς;
Αν είχε ή όχι πτυχίο ο Κοντολέων, ο οποίος αποτελούσε προσωπική επιλογή του κ. Μητσοτάκη και άλλων γνωστών και μη εξαιρετέων κύκλων και πρεσβειών! Δηλαδή αν είχε και πτυχίο θα ήταν όλα καλώς καμωμένα;
Ορίστε! Ανέλαβε νέος διοικητής της ΕΥΠ, μάλλον με πτυχίο και στην πρώτη του ακρόαση στην επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας στη Βουλή είπε ότι «κανείς δεν εξαιρείται των παρακολουθήσεων»! Δεν χρειάστηκε παρά μόνο μια συνεδρίαση της Επιτροπής για να αποδειχθεί ότι με όποιο τρόπο και αν εκλέγεται κάθε φορά ο Διοικητής της ΕΥΠ, η δουλειά θα γίνεται…
Γι’ αυτό το θεσμικό πλαίσιο δεν έχετε ευθύνη εσείς κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ; Εσείς ως κυβέρνηση, όχι μόνο το ανεχτήκατε αλλά και το εμπλουτίσατε, όταν με τον νέο Ποινικό Κώδικα υποβαθμίσατε από κακούργημα σε πλημμέλημα την υποκλοπή των επικοινωνιών και τη χρήση των προϊόντων της! Χώρια που ψηφίσατε νόμο που σε άρθρο ορίζει πως η άρση του απορρήτου θα γίνεται αποκλειστικά από τον Εισαγγελέα της ΕΥΠ! Συγχαρητήρια!
Με απόφαση της δικής σας κυβέρνησης δεν έχει τεθεί η Ελλάδα ως «χώρα συντονιστής» της Ακαδημίας Κατασκόπων της EE, στο πλαίσιο αυτού του επιθετικού μηχανισμού, σχηματισμού της ΡESCO;
Κι εσείς κύριοι του ΠΑΣΟΚ δεν έχετε καμιά ευθύνη, όταν -εκτός όλων των άλλων- πριν μερικούς μήνες ψηφίζατε μαζί με τη ΝΔ και τον ΣΥΡΙΖΑ, τον ευρωπαϊκό κανονισμό 2021/821 που νομιμοποιεί την παραγωγή, εμπορία, διακίνηση κατασκοπευτικού λογισμικού, δηλαδή λογισμικά τύπου Pegasus, Predator κ.πλ.;
Ο πρόεδρός σας και ευρωβουλευτής, ο κύριος Ανδρουλάκης, τι έχει να πει γι’ αυτό; Και μην μας πείτε εδώ μέσα, αυτά που έλεγαν παλιότερα άλλα πρώην στελέχη του ΠΑΣΟΚ, ότι ψήφισαν νόμους χωρίς να τους διαβάσουν; Είδατε πώς έρχονται καμιά φορά τα πράγματα…; Βάζεις τα χεράκια σου και βγάζεις τα ματάκια σου!
Αναδεικνύουμε όσο μπορούμε αυτό το σάπιο, επικίνδυνο πλαίσιο, γιατί αυτό που επείγει δεν είναι η δήθεν διόρθωση ή αναμόρφωσή του, αλλά είναι η κατάργησή του. Γιατί είναι πραγματικά σάπιο, επικίνδυνο, αντιδραστικό, πραγματικός «βούρκος» με στόχο τον λαό μας. Και σ’ αυτό το «βούρκο» είστε όλοι βουτηγμένοι μέχρι το λαιμό!
Ναι, με περηφάνια μπορούμε να πούμε, πως το ΚΚΕ είναι το μόνο κόμμα που έχει καταψηφίσει κάθε νόμο, κάθε οδηγία και κανονισμό της ΕΕ που περιορίζει λαϊκές ελευθερίες, που ενισχύει το οπλοστάσιο της καταστολής του κράτους σας.
Ορισμένοι στο άκουσμα της είδησης ότι το κινητό τηλέφωνο του κ. Ανδρουλάκη ήταν υπό παρακολούθηση, φάνηκαν σαν να έπεσαν από τα σύννεφα. Σοβαρά τώρα; Τόσα χρόνια δεν έχετε ακούσει τίποτα για τις επαναλαμβανόμενες καταγγελίες του ΚΚΕ για τις υποκλοπές στο τηλεφωνικό του κέντρο; Κι εδώ βέβαια δε μιλάμε για την απαράδεκτη παρακολούθηση μόνο του προέδρου ενός κόμματος, αλλά για την παρακολούθηση ενός ολόκληρου πολιτικού κόμματος!
Εμείς εδώ γνωριζόμαστε πολύ καλά και ξέρετε πολύ καλά επίσης ότι είμαστε ιδιαίτερα ευαίσθητοι σε τέτοια ζητήματα. Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως οι κομμουνιστές ήταν στόχος παρακολούθησης του αστικού κράτους και των διαφόρων υπηρεσιών του από την εποχή ακόμα του τηλέγραφου. Στην εποχή βέβαια του 5G ο χαφιεδισμός έχει περάσει σε άλλο, πολύ ανώτερο επίπεδο.
Για τις συνακροάσεις – υποκλοπές στο τηλεφωνικό κέντρο της έδρας της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ, έχουμε και λέμε: Νοέμβρης 2016, Απρίλης 2017, Γενάρης 2019, Ιούνης 2020, Απρίλης 2022 επαναλαμβανόμενα κρούσματα υποκλοπών. Έξι χρόνια τώρα, δυο κυβερνήσεις, η μια του ΣΥΡΙΖΑ, η άλλη της ΝΔ. Απάντηση καμία.
Παρά τις καταγγελίες, τις ανακοινώσεις, τις ερωτήσεις στη Βουλή, τις παρεμβάσεις ακόμα και στον Εισαγγελέα Εφετών για να μην μπει η υπόθεση στο αρχείο το 2017 και να συνεχιστεί η έρευνα, μια έρευνα που από ότι φαίνεται ήταν τότε για «τα μάτια του κόσμου».
Απόδειξη ότι όλα αυτά τα χρόνια τα πορίσματα και οι απαντήσεις της Ανεξάρτητης Αρχής, της γνωστής ΑΔΑΕ, έβριθαν από κενά και αντιφάσεις. Για να μην πούμε ότι από τα πρώτα κρούσματα υπήρχε μεγάλη καθυστέρηση στις έρευνες, το μπαλάκι των ευθυνών πήγαινε από τη μία Αρχή στην άλλη, ενώ υπήρχαν στοιχεία που μπορούσαν να αξιοποιηθούν. Με εντυπωσιακή ευκολία ορισμένοι αρμόδιοι κατέληγαν ότι «είναι αδύνατος ο εντοπισμός των υπαιτίων»!
Αλήθεια, μπορεί αυτό να ισχυρίζεται κανείς στις μέρες μας, πολύ περισσότερο μια κρατική υπηρεσία, όταν και τα μικρά παιδιά ξέρουν πως σήμερα υπάρχουν όλες οι τεχνολογικές δυνατότητες γι’ αυτό;
Στην έκθεση της ΑΔΑΕ για το πρώτο κρούσμα συνακροάσεων – παρακολουθήσεων, αναφέρεται ότι ανάμεσα στις ύποπτες κλήσεις στο τηλεφωνικό κέντρο του ΚΚΕ, υπήρχαν κλήσεις από διεθνή διασύνδεση με εταιρεία στο Ηνωμένο Βασίλειο και κλήσεις χωρίς απόκρυψη. Όμως η κρατική ασφάλεια φέρεται να χαρακτηρίζει όλες τις κλήσεις σαν να έγιναν με απόκρυψη! Τελικά η κρατική ασφάλεια εξέτασε όλες τις κλήσεις και με τι τρόπο; Σε τι συμπέρασμα κατέληξε;
Ακόμα περιμένουμε απαντήσεις σ’ αυτά τα κρίσιμα ερωτήματα από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, φυσικά και από τη δική σας.
Επίσης, μετά την καταγγελία του ΚΚΕ το Δεκέμβρη του 2016, άγνωστο πρόσωπο επικοινώνησε με την ΑΔΑΕ και είπε ότι είναι «ο φυσικός αυτουργός» των παρεμβάσεων στο τηλεφωνικό κέντρο του ΚΚΕ! Τι ακριβώς έκανε η ΑΔΑΕ; Ερεύνησε η ίδια αυτό το σοβαρό στοιχείο; Πώς το αξιοποίησε; Η Κρατική Ασφάλεια, που με εντολή εισαγγελέα διερεύνησε την υπόθεση, τι έρευνα έκανε γι’ αυτό το στοιχείο και μέχρι ποιο σημείο έφτασε;
Δεν θέλουμε να πιστέψουμε ότι οι κρατικές υπηρεσίες είναι τόσο ανίκανες και δεν μπορούν να ανακαλύψουν πρόσωπα πίσω από τέτοιες ενέργειες.
Ερωτήματα πολλά και άλλα που έχουμε και θα τα θέσουμε όσο θα εξελιχθεί αυτή τη συζήτηση, τα οποία έχουν μείνει αναπάντητα μέχρι στιγμής.
Όπως για παράδειγμα, το γεγονός ότι τηλεφωνικοί πάροχοι μετά το κρούσμα «συνακροάσεων» του Απρίλη του 2017 και ενώ βρισκόταν σε εξέλιξη η έρευνα, απάντησαν ότι δεν διαθέτουν πλέον στοιχεία που τους ζητούνται. Δηλαδή τι; Ότι υπάρχουν στοιχεία και «χάθηκαν» από τα χέρια τους; Αφού είναι όμως υποχρεωμένοι να τα κρατάνε δυο χρόνια.
Ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα και για την ίδια την ΑΔΑΕ. Γιατί το ζήτημα δεν είναι αν έγινε οποιοσδήποτε έλεγχος στους τηλεφωνικούς παρόχους (ΟΤΕ κ.ά.), αλλά εάν ο έλεγχος ήταν ουσιαστικός!
Για παράδειγμα: Έλεγξε η ΑΔΑΕ όλες τις εγκαταστάσεις, όλα τα συστήματα και υποσυστήματα του παρόχου και τα αρχεία πρόσβασης σε αυτά; Και ποια ακριβώς αναλυτικά; Έκανε η ίδια, μέσω της αρμόδιας ομάδας της, έλεγχο όπου χρειαζόταν; Ή ζήτησε από τους παρόχους στοιχεία, πληροφορίες και αρκέστηκε σε όσα ο κάθε πάροχος επιλεκτικά της έδωσε; Και πώς θεωρούνται αρκετά από τις αρμόδιες αρχές στοιχεία που είναι προφανές ότι είναι ελλιπή;
Επίσης, έχει ήδη γραφτεί στον «Ριζοσπάστη», δεν έχει διαψευστεί, ότι οι υπηρεσίες του κρατικού μηχανισμού, πολύ συχνά αξιοποιούν μια πρακτική παρακολουθήσεων επικαλούμενες διάφορους λόγους. Καλή ώρα όπως στην περίπτωση του κ. Ανδρουλάκη.
Αυτό ονομάζεται «νόμιμη συνακρόαση». Και μάλιστα υπάρχουν ειδικά συστήματα «νόμιμης συνακρόασης»!
Ναι, αλλά κάποιοι απ’ αυτούς που γνωρίζουν καλά από αυτά τα θέματα, λένε ότι «συνακροάσεις γίνονται και παράνομα», με την έννοια ότι δεν έχει προηγηθεί η απαραίτητη δικαστική διάταξη.
Και εδώ παραμένουν κρίσιμα ερωτήματα:
Έγινε επιτόπιος ή άλλου είδους έλεγχος στα συστήματα «νόμιμης συνακρόασης», τόσο του παρόχου, όσο και των αρμόδιων κρατικών υπηρεσιών;
Έλεγξε η ΑΔΑΕ τα αρχεία πρόσβασης των σχετικών συστημάτων συνακροάσεων που τηρούνται στις κρατικές υπηρεσίες;
Τι προέκυψε από όλα αυτά;
Αυτά είναι μόνο μερικά από τα στοιχεία που είχατε στα χέρια. Κι εσείς κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ και τώρα εσείς κύριοι της ΝΔ. Τα οποία δεν διερευνήθηκαν ποτέ.
Μάλιστα ο κ. Κατρούγκαλος -να το πω άγνοια κινδύνου; Να το πω θράσος; Αφέλεια δε νομίζω… Αυτός λοιπόν ο κύριος, τόλμησε να πει πως “δεν διερευνήσαμε καταγγελίες για υποκλοπές επί ΣΥΡΙΖΑ, γιατί δεν υπήρχαν αδιάσειστα στοιχεία”! Αλήθεια δεν υπήρχαν αδιάσειστα στοιχεία; Και όλα αυτά που σας είπα τι είναι; Άνευ σημασίας; Η ίδια η πραγματικότητα τον διαψεύδει και τον εκθέτει.
Γιατί ακόμα και σήμερα, αυτή τη στιγμή που συζητάμε, συνεχίζεται η έρευνα της Δικαιοσύνης για τις υποκλοπές σε βάρος του ΚΚΕ, η οποία μάλιστα φέρνει στην επιφάνεια νέα κρίσιμα στοιχεία. Και όλα αυτά βέβαια, μετά τις δικές μας παρεμβάσεις, ενέργειες, για να μην «κλείσει» άρον-άρον η υπόθεση όπως προφανώς επιδιώκατε.
Θα έχουμε βέβαια την ευκαιρία να καταθέσουμε και πιο αναλυτικά στην εξεταστική επιτροπή, η οποία θεωρούμε ότι πρέπει να διερευνήσει όλες αυτές τις καταγγελίες. Και αυτή του προέδρου του ΠΑΣΟΚ, και αυτή για την παρακολούθηση δημοσιογράφων, αλλά και του Κόμματός μας με βάση τα συγκεκριμένα στοιχεία.
Η πρόταση του ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ για τη σύσταση εξεταστικής επιτροπής επικαλείται σωστά τη διαφύλαξη της «ελεύθερης εσωτερικής λειτουργίας» των πολιτικών κομμάτων, η οποία σαφώς πλήττεται από κάθε παραβίαση ή διακινδύνευση του απορρήτου των επικοινωνιών, όπως συνακροάσεις, επισυνδέσεις, παγιδεύσεις κ.λπ., από όπου κι αν αυτή προέρχεται. Είναι δεδομένη δε, η ευθύνη του κράτους και των κυβερνήσεων να εγγυώνται τα παραπάνω.
Στη βάση αυτή, θεωρούμε ότι στην πρόταση του ΠΑΣΟΚ γίνεται άμεση επίκληση της υπόθεσης των παρακολουθήσεων σε βάρος του ΚΚΕ, για να στηριχτεί η αναγκαιότητα σύστασης εξεταστικής επιτροπής αφού αναφέρεται ότι: «Τα ερωτήματα γίνονται πιο πιεστικά και αποκτούν καθολική πολιτική διάσταση υπό το φως των προηγούμενων αποκαλύψεων και καταγγελιών, για την παρακολούθηση δημοσιογράφων ή του τηλεφωνικού κέντρου του ΚΚΕ».
Μάλιστα είναι γνωστό και το επαναλαμβάνω, ότι στην περίπτωση των υποκλοπών σε βάρος του ΚΚΕ, βρίσκεται σε εξέλιξη έρευνα της Δικαιοσύνης στη βάση συγκεκριμένων νέων ευρημάτων.
Επίσης, στην πρόταση του ΠΑΣΟΚ, ζητείται να διερευνηθεί πλήρως μεταξύ άλλων, «σε ποιες συγκεκριμένες περιπτώσεις πολιτικών και άλλων προσώπων έχουν υπάρξει επισυνδέσεις ή παγιδεύσεις τηλεφώνων, με τη χρήση κακόβουλου λογισμικού και για ποιο, πόσο χρονικό διάστημα».
Με βάση όλα τα προαναφερόμενα, είναι αυτονόητο και αναγκαίο να προστεθεί συγκεκριμένα ως αντικείμενο της Εξεταστικής Επιτροπής που θα συζητηθεί τη Δευτέρα και η υπόθεση του συνόλου παρακολουθήσεων – υποκλοπών σε βάρος του ΚΚΕ, από την πρώτη σχετική καταγγελία μέχρι σήμερα.
Όσο για την πρόταση της ΝΔ να επεκταθεί σε βάθος 10ετίας ο χρόνος διερεύνησης της εξεταστικής επιτροπής, μάλιστα και χωρίς αναφορές σε συγκεκριμένα περιστατικά και χωρίς στοιχεία, θα ήθελα να επισημάνω ότι είναι λίγο πολύ αυτό που λέει ο λαός μας: «Στρίβειν δια του αρραβώνος»… Μπας και καταφέρει να βγει από την πολύ δύσκολη θέση του υπόλογου… Αλλά δεν θα τα καταφέρει.
Και στην εξεταστική επιτροπή και σε άλλες κοινοβουλευτικές διαδικασίες, το ΚΚΕ θα κάνει ό,τι περνά από το χέρι του για να αποκαλυφθούν -όσο φυσικά αυτό είναι δυνατό, γιατί εμείς δεν τρέφουμε αυταπάτες- οι πτυχές αυτών των υποθέσεων.
Κυρίως όμως θα αποκαλύψουμε αυτό το σάπιο θεσμικό πλαίσιο, το οποίο φυσικά και πρέπει να καταργηθεί κι αυτό μπορεί να το επιβάλλει ο ίδιος ο λαός και με τη δράση του και με τις πολιτικές του επιλογές, γυρίζοντας την πλάτη σε όλους όσους επιχειρείτε να εμφανιστείτε σήμερα και ως αθώες περιστερές.
Γιατί όσοι εμφανίζεστε ως δήθεν προστάτες των δημοκρατικών δικαιωμάτων και ελευθεριών, είστε οι ίδιοι που ψηφίζετε νόμους που καταπατούν αυτά τα δικαιώματα, στη σημερινή σύγχρονη δικτατορία του κεφαλαίου.
Αυτό στην ουσία βρίσκεται πίσω, τόσο από το αφήγημα της κυβέρνησης περί «σταθερότητας και αστάθειας», όσο και πίσω από τα ψευδεπίγραφα συνθήματα άλλων κομμάτων όπως του ΣΥΡΙΖΑ περί «ανάταξης της δημοκρατίας», αφήνοντας την ίδια στιγμή στο απυρόβλητο τον σημερινό βούρκο.
Και στο ερώτημα λοιπόν, ποιος θα μας προστατεύει από τους προστάτες, η απάντηση έχει δοθεί από το λαϊκό κίνημα.
Προστάτης είναι ο ίδιος ο λαός που δε συμβιβάζεται με «μεγάλους αδερφούς» στη ζωή και τη δράση του.
Δεν αποδέχεται το φακέλωμα και τον χαφιεδισμό, αλλά σημαδεύει τον πραγματικό του αντίπαλο, το κεφάλαιο και την εξουσία του, τα κόμματα που την υπηρετούν και οργανώνει την αντεπίθεσή του για να προστατεύει πραγματικά ο ίδιος τα δικαιώματα και τις ελευθερίες του.
Και από αυτή τη σκοπιά του λέμε, ότι δεν πρέπει να συμβιβαστεί με ένα κράτος που -όσο κι αν εσείς το εμφανίζετε ως προστάτη των αυτών δικαιωμάτων- στην πραγματικότητα είναι ο βιαστής τους».
ΔΕΥΤΕΡΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑ
Το θεσμικό πλαίσιο και οι κρατικές υπηρεσίες είναι δομημένες για να καταστέλλουν το εργατικό – λαϊκό κίνημα
Δεν γίνονται στο κενό οι υποκλοπές και οι παρακολουθήσεις τόνισε ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας στη δευτερολογία του στη Βουλή, επισημαίνοντας το ρόλο κέντρων και παράκεντρων εντός και εκτός Ελλάδας που κυβέρνηση και τα άλλα κόμματα αφήνουν εκτός της συζήτησης και της αντιπαράθεσης.
Υπογράμμισε ότι το θεσμικό πλαίσιο και οι κρατικές υπηρεσίες είναι δομημένες για να καταστέλλουν το εργατικό – λαϊκό κίνημα και ειδικότερα το κομμουνιστικό κίνημα διότι με συνέπεια συγκρούεται με τα καπιταλιστικά κέρδη. Σημείωσε, ακόμα, ότι με την έννοια λάστιχο της «εθνικής ασφάλειας» παρακολουθούνται χιλιάδες Έλληνες πολίτες κάθε χρόνο.
Ολόκληρη η δευτερολογία:
Η όλη συζήτηση δεν φώτισε ιδιαίτερα το θέμα. Το μόνο που έγινε ήτανε απόπειρα συγκάλυψης πολλών πλευρών, δικαιολόγησης αντιδραστικών και άθλιων πολιτικών σε βάρος των ελευθεριών και δικαιωμάτων του ελληνικού λαού.
Για το ΚΚΕ εξακολουθεί να υπάρχει ένα κρίσιμο ερώτημα:
Τα όσα δυσώδη έχουν αποκαλυφθεί για τη δράση της ΕΥΠ και για την πολιτική ευθύνη του πρωθυπουργικού γραφείου -την υποκειμενική λέμε εμείς και όχι την αντικειμενική ευθύνη που έτσι και αλλιώς υπάρχει- αποτελούν κεραυνό εν αιθρία; Συντελούνται εν κενώ; Είναι αποτέλεσμα κάποιων κακών χειρισμών σε ένα -κατά τα άλλα- ειδυλλιακό τοπίο λειτουργίας και δράσης της ΕΥΠ, όπως περίπου είπε ο κ. Μητσοτάκης σε εκείνο το ανεκδιήγητο καλοκαιρινό διάγγελμά του;
Φυσικά και όχι. Θεωρούμε δεδομένο ότι όλα αυτά συνδέονται άμεσα με τη δράση κέντρων και παράκεντρων, εντός και εκτός Ελλάδας. Κι αυτό αποφύγατε να το πείτε «σαν ο διάολος το λιβάνι», όλοι σας.
Γιατί συνδέονται όλα αυτά τα ζητήματα με την όξυνση πιστεύουμε των αντιθέσεων σε πανευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο, με τα σχέδια που διακινούνται ένθεν κακείθεν για την περιβόητη μεγαλύτερη θωράκιση του συστήματος, εν όψει μάλιστα ενός πολύ δύσκολου χειμώνα, για όλες τις χώρες της Ευρώπης, για όλον τον κόσμο και την Ελλάδα, μπροστά σε μια νέα κρίση, με τεράστιες ανατιμήσεις, με μεγάλη ακρίβεια, με ενεργειακά προβλήματα και πολλές ακόμα άλλες απρόβλεπτες εξελίξεις.
Και αφήστε αυτά τα περί τέλους των μνημονίων, όλοι σας. Μετά την εποπτεία την ενισχυμένη, που τέλειωσε τυπικά προχθές έχουμε το μεγάλο υπερμνημόνιο πλέον, τα εξάμηνα, τους ελέγχους, τα μέτρα που υποχρεωτικά θα παίρνει η κυβέρνηση τούτη δω, είτε η επόμενη. Με νέα μέτρα δηλαδή αντιλαϊκά, που θα τα πληρώνει πάλι μόνο ο ελληνικός λαός.
Σε κάθε περίπτωση ένα είναι σίγουρο. Ότι πραγματικός στόχος των σχεδιασμών που εξυφαίνονται, είτε μέσω των παρακολουθήσεων, είτε με αφορμή αυτές, είναι ο ίδιος ο λαός.
Και γι’ αυτό άλλωστε το θεσμικό πλαίσιο, οι κρατικές υπηρεσίες συνολικά, είναι δομημένα για να καταστέλλουν το εργατικό λαϊκό κίνημα, τα δικαιώματα του λαού και ιδιαίτερα με στόχο το κομμουνιστικό κίνημα.
Ακριβώς γιατί αμφισβητεί, συγκρούεται με συνέπεια με τα μεγάλα καπιταλιστικά συμφέροντα, με τα κέρδη τα καπιταλιστικά που είναι βγαλμένα από το αίμα και τον ιδρώτα των εργαζομένων.
Ο ελληνικός λαός και το κίνημά του θα πρέπει να έχουν υπόψη επίσης, ότι μια σταθερή «αντίφαση» που υπάρχει στις αστικές – κυρίως κοινοβουλευτικές- δημοκρατίες, είναι η ταύτιση του φερόμενου “προστάτη” των λαϊκών δικαιωμάτων- με βάση τις διακηρύξεις και τα συντάγματα, με τον καταπατητή και τον βιαστή τους, το αστικό κράτος και τους μηχανισμούς του φυσικά. Και σ’ αυτό ήταν μέσα μέχρι σήμερα όλες οι κυβερνήσεις και της ΝΔ πριν και τώρα και του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ παλιότερα.
Αυτά τα έχει ζήσει στο πετσί του ο ελληνικός λαός πολλές φορές, για δεκαετίες.
Και επαναφέρει, στο πρόβλημα του σεβασμού των ατομικών, πολιτικών και κοινωνικών δικαιωμάτων – κατά την αστική διάκριση πάντα- το κλασικό ερώτημα «ποιος θα μας προστατεύσει από τους προστάτες μας».
Φυσικά, η απάντηση στο ερώτημα αυτό έχει δοθεί, «προστάτης είναι ο λαός», τα είπαμε στην πρωτολογία μας, «μόνο ο λαός μπορεί να σώσει τον λαό», όπως λένε και τα συνθήματα των εργαζομένων στους δρόμους του αγώνα.
Επιπλέον, αυτό που χρειάζεται να επισημανθεί στις νέες συνθήκες, είναι πως τα λαϊκά δικαιώματα δεν κινδυνεύουν σήμερα μόνο από τους μηχανισμούς του αστικού κράτους.
Πολλές φορές, οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες, οι διαχειριστές των μέσων παραγωγής, οι καπιταλιστές, είτε πρόκειται για επιχειρηματικούς ομίλους, είτε για εφοπλιστές, είτε για το ίδιο το χρηματοπιστωτικό σύστημα, δημιουργούν τους δικούς τους μηχανισμούς, παράλληλα με το κράτος, για να αντλήσουν μεγαλύτερη δύναμη στους ενδοαστικούς ανταγωνισμούς και στην επιδίωξη αύξησης βεβαίως της κερδοφορίας τους.
Γνωστή είναι η περίπτωση εδώ μέσα, την ξέρει κι ο ελληνικός λαός, με τα βαλιτσάκια παρακολούθησης στα χέρια μεγαλοσχημόνων. Αυτά ποιος θα τα ελέγξει;
Στο πλαίσιο αυτό, της καταπάτησης των λαϊκών δικαιωμάτων, σημαντική θέση κατέχει διαχρονικά και η παραβίαση του απόρρητου των επικοινωνιών. Αυτό που συζητάμε δηλαδή.
Στις «ρομαντικές» εποχές της προσωπικής επικοινωνίας, της αλληλογραφίας, οι κρατικοί μηχανισμοί το επιδίωκαν μέσα από τους κάθε είδους μηχανισμούς των χαφιέδων, των ελέγχων της αλληλογραφίας.
Η τηλεφωνία όμως και το διαδίκτυο που έφεραν από τον 20ο αιώνα τη μαζικοποίηση της επικοινωνίας, ακολουθήθηκαν από την αντίστοιχη μαζικοποίηση παραβιάσεων του απορρήτου των επικοινωνιών.
Αν κάνω αναφορά σ’ αυτούς τους παραδοσιακούς μηχανισμούς παρακολούθησης, οφείλεται στο ότι η όποια τεχνολογική επανάσταση δεν πρόκειται ποτέ να τους καταργήσει. Αντίθετα τα νέα μέσα τίθενται στην υπηρεσία των «παραδοσιακών» μηχανισμών.
Πάντοτε ο χαφιές θα προσπαθεί να «τρυπώσει» για να αντλήσει αυτήκοος και αυτόπτης τις πληροφορίες και οι μηχανισμοί θα επιχειρούν να λάβουν γνώση και της γραπτής αλληλογραφίας. Μπορεί να μην είναι επιστολόχαρτο αυτό στο χαρτί, αλλά να είναι το mail, το viber, το whatsapp, το messenger, το facebook, το instagram, το twitter, κοκ.
Η αστική τάξη εξάλλου, πρόβλεψε με διάταξη στο άρθρο 19 του ισχύοντος συντάγματος της Ελλάδας, να «ροκανίζει» ως λαϊκό δικαίωμα το απόρρητο των επιστολών και της ελεύθερης ανταπόκρισης ή επικοινωνίας.
Η δικαστική αρχή, η οποία είναι λειτουργία του αστικού κράτους, δε δεσμεύεται από το απόρρητο της επικοινωνίας για λόγους εθνικής ασφάλειας ή για διακρίβωση ιδιαίτερα σοβαρών εγκλημάτων.
Πρόκειται ουσιαστικά για τη νομική συνέχεια των χουντικών νόμων που αφορούσαν το απόρρητο των επικοινωνιών που αναδεικνύει και τη συνέχεια του κράτους με την όποια του μορφή του, είτε της στυγνής δικτατορίας, είτε της λεγόμενης αστικής κοινοβουλευτικής δημοκρατίας, της δικτατορίας δηλαδή του κεφαλαίου.
Πολλή κουβέντα έγινε και για την «εθνική ασφάλεια». Πώς προσδιορίζεται όμως ο όρος αυτός.
Πρόκειται για εντελώς αόριστη έννοια, που ακόμη και τα δικαστήρια δεν την ερμηνεύουν, αλλά την απορρίπτουν όταν την επικαλούνται οι μηχανισμοί της εκτελεστικής εξουσίας, ακριβώς επειδή είναι επιδεικτική καταχρηστικών εφαρμογών.
Αν δεχτούμε πως εθνική ασφάλεια είναι η αντιμετώπιση απειλών (ακόμη και «υβριδικών») κατά του κράτους από εξωτερικούς εχθρούς, κατασκόπους, διεθνείς τρομοκράτες, πώς δικαιολογείται η χρήση τους για την παρακολούθηση και την υποκλοπή των επικοινωνιών χιλιάδων Ελλήνων πολιτών κάθε έτος;
Γίνεται λοιπόν, η έννοια «εθνική ασφάλεια» λάστιχο από τους μηχανισμούς του αστικού κράτους, για να εξυπηρετηθούν οι στόχοι των αντιλαϊκών επιλογών του.
Βέβαια, το ζήτημα της παραβίασης του απορρήτου των επικοινωνιών στη χώρα μας, πρέπει να αντιμετωπίζεται σε συνάρτηση με τις κατευθυντήριες οδηγίες και τις πρακτικές των «συμμάχων», όπως των ΗΠΑ, της ΕΕ, του ΝΑΤΟ, στο ζήτημα αυτό, που έχουν μια μακρά παράδοση στις υποκλοπές, μέσα από τις δράσεις των υπηρεσιών πληροφοριών τους , όπως η CIA, η MI6, η Mosant κ.λπ.
Το σημερινό νομικό πλαίσιο της χώρας είναι προσαρμοσμένο σε αυτό της Ε.Ε. , των κρατών-μελών της και οι μηχανισμοί παρακολούθησης στη χώρα ακολουθούν τη μεθοδολογία και τις εξελίξεις σε τεχνολογικές υποδομές των οργανισμών της Ε.Ε.
Γι’ αυτό και δεν μπορείτε να ξεκολλήσετε κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ και άλλοι εδώ μέσα απ’ αυτή τη λογική και υπηρετείτε όπως και η ΝΔ αυτό το κράτος, αυτούς τους μηχανισμούς, αυτήν την παραβίαση λαϊκών δικαιωμάτων και ελευθεριών.
Αναπάντητα έχουν μείνει όλα τα ερωτήματα που θέσαμε. Πάνω από 20 συνολικά θέσαμε εμείς, άλλα τόσα άλλοι και περισσότερα, δεν θα τα επαναλάβουμε εδώ.
Γι’ αυτό ισχυριζόμαστε ότι πρέπει να συγκροτηθεί εξεταστική επιτροπή, να εξετάσει συγκεκριμένα, να διερευνήσει τις υποθέσεις που έχουν καταγγελθεί επίσημα, που υπάρχουν στοιχεία και ήδη έχει ξεκινήσει ακόμα και σχετική δικαστική διερεύνηση.
Και αυτά αφορούν την υπόθεση του προέδρου του ΠΑΣΟΚ, και την παρακολούθηση του τηλεφωνικού κέντρου ενός πολιτικού κόμματος, του ΚΚΕ, καθώς και των δημοσιογράφων.
Η πρότασή μας και η συμμετοχή μας σε αυτή, έχει κυρίως το χαρακτήρα της αποκάλυψης, της ενδυνάμωσης ταυτόχρονα της θέλησης και της δράσης με την λαϊκή αντεπίθεση.
Με την άμεση δηλαδή συμμετοχή του λαού, στην ενεργητική υπεράσπιση των δικαιωμάτων του, μέχρι την κατάργηση όλου αυτού του άθλιου νομοθετικού πλαισίου, με τον ίδιο τον λαό στη διακυβέρνηση, στην εξουσία της χώρας, υπερασπιστή πραγματικό του μόχθου του για τη δική του ευημερία και ανάπτυξη.