Συζήτηση στη Βουλή για τον γάμο και την τεκνοθεσία από ομόφυλα ζευγάρια: Το πραγματικό περιεχόμενο των ρυθμίσεων του νομοσχεδίου ανέδειξαν οι βουλευτές του ΚΚΕ (ΒΙΝΤΕΟ)
Η συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής εξελίχθηκε σε κλίμα «συναίνεσης» αλλά και αψιμαχιών για το ποια πολιτική δύναμη υπηρετεί καλύτερα το «κράτος δικαίου», τη «φιλελεύθερη δημοκρατία», το «ευρωπαϊκό κεκτημένο» και τα «ανθρώπινα δικαιώματα», όπως βαφτίζεται το άνοιγμα του δρόμου στην ακραία εμπορευματοποίηση της γυναίκας και του παιδιού, όπου οδηγεί το νομοσχέδιο.
Η συζήτηση εξελίχθηκε σε κλίμα «συναίνεσης» αλλά και αψιμαχιών για το ποια πολιτική δύναμη υπηρετεί καλύτερα το «κράτος δικαίου», τη «φιλελεύθερη δημοκρατία», το «ευρωπαϊκό κεκτημένο» και τα «ανθρώπινα δικαιώματα», όπως βαφτίζεται το άνοιγμα του δρόμου στην ακραία εμπορευματοποίηση της γυναίκας και του παιδιού, όπου οδηγεί το νομοσχέδιο.
Τα κόμματα που στηρίζουν τη νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης έχουν καταθέσει τροπολογίες και προτάσεις με τις οποίες εισηγούνται «βελτιώσεις» στο νομοσχέδιο, κυρίως όσον αφορά το ζήτημα της πρόσβασης ομόφυλων ζευγαριών σε διαδικασίες Ιατρικώς Υποβοηθούμενης Αναπαραγωγής.
Το πραγματικό περιεχόμενο των ρυθμίσεων του νομοσχεδίου ανέδειξαν οι βουλευτές του ΚΚΕ. Εξέφρασαν την αντίθεσή τους στο νομοσχέδιο, επικεντρώνοντας στο γεγονός ότι οι διατάξεις του βαθαίνουν την εμπορευματοποίηση της τεκνοποίησης και της τεκνοθεσίας, μέσα από την εμπορική παρένθετη μητρότητα και τις ιδιωτικές και διακρατικές υιοθεσίες.
ΒΙΒΗ ΔΑΓΚΑ
Το ΚΚΕ δεν υπερασπίζεται ούτε την «πυρηνική» οικογένεια, ούτε το πρότυπο του «φροντιστή»
«Ο τίτλος του συγκεκριμένου νομοσχεδίου περί “ισότητας στον γάμο” παραπλανά, γιατί ο γάμος των ομόφυλων ζευγαριών δεν μπορεί να αποσπαστεί από την αναγνώριση της κοινής γονικής τους ευθύνης», επισήμανε από το βήμα της Ολομέλειας η βουλευτής του ΚΚΕ, Βιβή Δάγκα, τονίζοντας πως το νομοσχέδιο τροφοδοτεί παραπέρα την εμπορευματοποίηση της αναπαραγωγικής διαδικασίας. «Από τη στιγμή που αντικειμενικά ένα ομόφυλο ζευγάρι δεν μπορεί να έχει από κοινού συμβολή στη διαμόρφωση της νέας ζωής, το νομοσχέδιο γενικεύει την παραπέρα εμπορευματοποίηση της Ιατρικώς Υποβοηθούμενης Αναπαραγωγής», ανέφερε. Αυτό ακριβώς κάνει το άρθρο 11, αναγνωρίζοντας τη γονική σχέση που έχει δημιουργηθεί στο εξωτερικό. «Στο όνομα της ισότητας και της μη διάκρισης αναγνωρίζετε στην πράξη την εμπορική παρένθετη μητρότητα, μια ακραία μορφή εκμετάλλευσης των γυναικών που ισχύει στην Ουκρανία, στις ΗΠΑ, στον Καναδά. Για να νομιμοποιήσετε αυτή την απαράδεκτη εμπορευματοποίηση ισχυρίζεστε, όχι μόνο η κυβέρνηση αλλά και τα άλλα κόμματα, ότι η παρένθετη μητρότητα είναι μια αλτρουιστική πράξη. Ομως, πραγματικά, για ποιον αλτρουισμό μπορούμε να μιλάμε όταν παγκόσμια μόνο το 2% των περιπτώσεων παρένθετης κύησης ήταν αλτρουιστική πράξη; Οι υπόλοιπες ήταν με ανταλλάγματα. Οταν τα μεγαθήρια της Ιατρικώς Υποβοηθούμενης Αναπαραγωγής αναμένουν να εκτοξευθεί ο τζίρος τους, που μόνο το 2022 ήταν 14 δισ. δολάρια;», υπογράμμισε.
Συνοψίζοντας προτάσεις που έγιναν στις Επιτροπές της Βουλής, σχολίασε πως ετοιμάζονται «νέα επεισόδια στη νομιμοποίηση του ανορθολογισμού». Συγκεκριμένα, προτάσεις όπως αυτή του ΣΥΡΙΖΑ να αντικατασταθεί η παρένθετη μητρότητα από τη διατύπωση «πρόσωπο που κυοφορεί» οδηγούν στην «αντικειμενοποίηση του γυναικείου σώματος», ενώ οι απόψεις που υποστηρίζουν πως σε λίγα χρόνια η επιστημονική εξέλιξη θα δίνει τη δυνατότητα να ξεπεραστεί η διάκριση του φύλου στην ανθρώπινη αναπαραγωγή «είναι βαθιά αντιδραστικές, ταυτίζουν αυτή τη λειτουργία, που έχει κοινωνικό χαρακτήρα αλλά και βιολογικό υπόβαθρο, με τη λειτουργία μιας μηχανής».
Παράλληλα, η Β. Δάγκα κατήγγειλε τη νομιμοποίηση ιδιωτικών και διακρατικών υιοθεσιών, που γίνονται «με μεσάζοντες διεθνείς ΜΚΟ, που έχουν βγάλει ακόμα και τιμοκατάλογο πόσο κοστίζει η απόκτηση ενός παιδιού από άλλη χώρα». «Είναι δυνατόν ως ΚΚΕ να συμβιβαστούμε ότι η ζωή ενός παιδιού, η φροντίδα του κοστολογείται; Τι σχέση έχει όλο αυτό το αντιδραστικό πλαίσιο με την αγωνία ζευγαριών και ανθρώπων, ανεξαρτήτως σεξουαλικού προσανατολισμού, να δώσουν στοργή σε ένα παιδί;», αναρωτήθηκε και πρόσθεσε πως η κυβέρνηση και τα άλλα κόμματα μιλούν υποκριτικά για τα δικαιώματα των απροστάτευτων παιδιών, χωρίς να λένε λέξη για τις οικονομικές – κοινωνικές αιτίες που οδηγούν ένα παιδί να στερηθεί τους φυσικούς του γονείς.
«Η γονική σχέση θεσμοθετήθηκε πάνω σε μια αντικειμενική βάση, την αλληλοσυμπληρούμενη σχέση μητρότητας – πατρότητας, μια σχέση που έχει βιοκοινωνικό χαρακτήρα», ανέφερε η βουλευτής του Κόμματος και σχολίασε πως το νομοσχέδιο διαμορφώνει ένα άλλο κριτήριο για την αναγνώριση της γονικής σχέσης, «το κριτήριο της φροντίδας, παρακάμπτοντας την ανάγκη του παιδιού στη σχέση μητρότητας – πατρότητας». Μάλιστα, τα κόμματα που έχουν αναλάβει το καθήκον να κολλήσουν στην κυβέρνηση «ένσημα προοδευτισμού» λογίζουν ως πρόοδο την απόσπαση της ανθρώπινης αναπαραγωγής από το βιολογικό της υπόβαθρο. Αναφερόμενη στο άρθρο 6, που περιλαμβάνει την επέκταση της άδειας μητρότητας, κατήγγειλε την απόσπαση της συγκεκριμένης άδειας από το φύλο του γονέα που τη δικαιούται, με αποτέλεσμα να απαλείφονται οι πρόσθετες κοινωνικές ανάγκες της γυναίκας λόγω της μητρότητας. «Είναι ένα ακόμα επεισόδιο απαξίωσης της μητρότητας και των μέτρων προστασίας του γυναικείου οργανισμού από το κράτος, στο όνομα μάλιστα της ισότητας», σχολίασε.
«Υπερασπίζεστε την πυρηνική οικογένεια ως οικονομική – κοινωνική μονάδα, την επεκτείνετε και σε άλλες μορφές συμβίωσης», διαπίστωσε η Β. Δάγκα και ξεκαθάρισε πως το ΚΚΕ δεν υπερασπίζεται ούτε την οικογένεια αυτή, ούτε το πρότυπο του «φροντιστή».
ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΦΙΛΗΣ
Απέναντι σε κάλπικους διαχωρισμούς το ΚΚΕ προτάσσει την ταξική ενότητα των εργαζομένων
Στη σύγχρονη βαρβαρότητα του καπιταλισμού, «πρόοδος» είναι ότι όλα πουλιούνται και αγοράζονται, σημείωσε και πρόσθεσε ότι εφόσον τα παιδιά για τεκνοθεσία είναι ελάχιστα και οι αιτήσεις χιλιάδες, αντικειμενικά ανοίγει ο δρόμος για εμπορευματοποίηση της Ιατρικώς Υποβοηθούμενης Αναπαραγωγής, ακόμα και για εμπόριο παιδιών.
«Με το άρθρο 11 αναγνωρίζετε τη γονική σχέση που έγινε στο εξωτερικό, που στην πράξη σημαίνει αναγνώριση της εμπορικής παρένθετης μητρότητας. Και εσείς τώρα αναγνωρίζετε το υποτιθέμενο “δικαίωμα” πλούσιων ζευγαριών να πηγαίνουν στο εξωτερικό, να νοικιάζουν μήτρες γυναικών και να έρχονται στην Ελλάδα και να αναγνωρίζονται ως γονείς. Ποιος αλήθεια έχει να διαθέσει 80.000 και 100.000 δολάρια – τόσο κοστίζει η διαδικασία της παρένθετης στο εξωτερικό – την ώρα που 3 στους 10 εργαζόμενους στην Ελλάδα έχουν μισθό που δεν φτάνει ούτε τα 800 ευρώ μεικτά;», επισήμανε και πρόσθεσε: «Και αυτό το ονομάζετε πρόοδο; Από πότε είναι πρόοδος να γίνεται το σώμα της γυναίκας εμπόρευμα προς εκμετάλλευση και η ίδια ζωντανή μηχανή αναπαραγωγής παιδιών; Αυτό είναι πραγματικός σκοταδισμός, είναι συντήρηση, είναι Μεσαίωνας!».
Στο όνομα της «ισότητας» και της «μη διάκρισης» – κατήγγειλε ο Θ. Παφίλης – θέλετε «να επεκταθεί στην Ελλάδα η εμπορική παρένθετη μητρότητα και για τους άντρες, τα ομόφυλα ζευγάρια αντρών. Γιατί πώς αλλιώς θα ικανοποιηθούν οι μεγαλοκλινικάρχες της Ιατρικώς Υποβοηθούμενης Αναπαραγωγής, που βλέπουν αύξηση των κερδών τους και από την αντίστοιχη πελατεία από το εξωτερικό. Μην τυχόν και τους πάρουν την μπουκιά από το στόμα τα αντίστοιχα μεγαθήρια άλλων χωρών, όπως της Ουκρανίας, των ΗΠΑ, του Καναδά… Γιατί μη μας πείτε ότι δεν ξέρετε ότι αυτός ο τομέας είναι κερδοφόρος, με κέρδη που έφτασαν τα 14 δισ. δολάρια μόνο το 2022. Και η καπιταλιστική αγορά, ξέρετε, δεν χωράει ούτε κανόνες ούτε φτιασιδώματα…».
«Είναι η άλλη όψη του αναχρονιστικού νομίσματος του πατρίς – θρησκεία – οικογένεια, της πυρηνικής οικογένειας που επίσης υπερασπίζεστε, μαζί με τα ακροδεξιά μορφώματα, που σας είναι “χρήσιμο άλλοθι” για να στήσετε τις κάλπικες διαχωριστικές γραμμές. Πάτε να θολώσετε ότι όλοι σας προσκυνάτε τον ίδιο θεό, αυτό το σάπιο σύστημα όπου τα πάντα είναι εμπόρευμα, ακόμα και το ανθρώπινο σώμα, η ανθρώπινη ζωή και η διαδικασία δημιουργίας της», τόνισε.
Σε άλλο σημείο της ομιλίας του στηλίτευσε την κυβέρνηση που εμφανίζεται ως θεματοφύλακας των δικαιωμάτων, την ίδια ώρα που εξαιτίας της πολιτικής της δεν μπορεί να επιβιώσει η λαϊκή οικογένεια, ενώ έχουν τσακιστεί όλα τα δικαιώματα που θα έπρεπε να απολαμβάνει το παιδί και τώρα «υπονομεύετε την κοινωνική ανάγκη του να έχει δεσμούς και να απολαμβάνει τη σχέση μητρότητας – πατρότητας που έχει αντικειμενική βάση, κοινωνική και βιολογική (…) Δεν περιμένουμε κάτι διαφορετικό από όλους σας που προωθείτε την πολιτική της ΕΕ και των ΗΠΑ, που στην ουσία ταυτίζει τους γονείς με τη φροντίδα. Φαίνεται πως το όραμά σας είναι αυτό που συμβαίνει σε πολιτείες των ΗΠΑ, όπου αναγνωρίζεται η “πολλαπλή γονεϊκότητα”, δηλαδή ο κατακερματισμός της γονικής μέριμνας, για να “μοιράζονται” οι ευθύνες απέναντι στο παιδί (…) και να υποχωρεί όλο και περισσότερο η κοστοβόρα για το κράτος ευθύνη για τη φροντίδα του παιδιού».
Κλείνοντας ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ επισήμανε ότι «ισότητα στον καπιταλισμό, στην ταξική κοινωνία δεν υπάρχει. Τη μόνη ισότητα που αναγνωρίζετε όλοι σας είναι την ισότητα των πολλών στην εκμετάλλευση και καταπίεση. Το ιερό “ατομικό δικαίωμα” που υπερασπίζεστε όλοι είναι αυτό της ατομικής – καπιταλιστικής ιδιοκτησίας, του καπιταλιστικού κέρδους από την εκμετάλλευση των εργαζομένων». Και ξεκαθάρισε ότι το ΚΚΕ απορρίπτει το νομοσχέδιο γιατί είναι αντιδραστικό και ανορθολογικό και ότι παλεύει για την ταξική ενότητα ανεξαρτήτως φύλου, σεξουαλικού προσανατολισμού, χρώματος, θρησκείας, απέναντι στη στυγνή εκμετάλλευση από το μεγάλο κεφάλαιο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΚΑΣ
Εμπορευματοποίηση της τεκνοθεσίας με το παραπέρα άνοιγμα της αγοράς της παρένθετης μητρότητας
Οπως είπε, την ώρα που συζητιόταν στην Επιτροπή το νομοσχέδιο και οι βουλευτές τους βγάζανε λόγους περί σεβασμού και προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, η κυβέρνηση έστελνε ΜΑΤ σε πανεπιστήμια να συλλαμβάνουν φοιτητές και ο πρωθυπουργός παρομοίαζε τους φοιτητές με εγκληματίες του κοινού ποινικού δικαίου.
Είναι η ίδια κυβέρνηση, κατήγγειλε, που κόπτεται δήθεν για τα δικαιώματα των παιδιών αλλά στηρίζει πλήρως και πρωτοστατεί στη γενοκτονία που διαπράττει το Ισραήλ σε βάρος του Παλαιστινιακού λαού, όπου πάνω από 10.000 παιδιά έχουν χάσει τη ζωή τους. Που έχει τσακίσει τα δικαιώματα λαού και νεολαίας σε όλα τα μέτωπα, που μέχρι και το ξεχείλωμα του εργάσιμου χρόνου το εμφάνισε σαν «δικαίωμα» των εργαζομένων να συνδυάζουν καλύτερα την προσωπική και την επαγγελματική τους ζωή.
«Σε αυτήν την κυβέρνηση δίνετε άλλοθι προοδευτικότητας», είπε απευθυνόμενος στα κόμματα που στηρίζουν το νομοσχέδιο, και πρόσθεσε ότι προσπαθούν να διασκεδάσουν την αμηχανία τους κάνοντας λόγο για τις «αντιφάσεις» δήθεν της κυβέρνησης, για την «εξιλέωση» που αναζητεί ο Μητσοτάκης και για το «υπερώριμο αίτημα» που τάχα η κυβέρνηση δεν μπορούσε να αγνοήσει.
Στο σημείο αυτό ο βουλευτής του ΚΚΕ θύμισε ορισμένα υπερώριμα αιτήματα και εκσυγχρονισμούς που όλες οι κυβερνήσεις έχουν αγνοήσει, όπως ο διαχωρισμός κράτους – Εκκλησίας, που όλοι τον αρνήθηκαν, η υποχρεωτικότητα του πολιτικού γάμου ως του μοναδικού τύπου που θα έπρεπε να αναγνωρίζει το κράτος, και η κατάργηση της κατήχησης στα σχολεία. Χαρακτήρισε «παραγινωμένα» τα παραπάνω αιτήματα, που σε άλλες χώρες έχουν θεσμοθετηθεί εδώ και πολλά χρόνια, όταν όμως τα έθετε το ΚΚΕ στην πρόσφατη συνταγματική αναθεώρηση, η τότε κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ τα απέρριπτε και έκανε λόγο για «μαξιμαλισμό».
Οσον αφορά το παρόν νομοσχέδιο, επεσήμανε ότι δεν πρόκειται για τη δυνατότητα των ομόφυλων ζευγαριών να επιλέγουν μορφή συμβίωσης και ο νόμος να ρυθμίζει τις μεταξύ τους σχέσεις, ούτε για την πραγματική ανάγκη να σπάσει η κοινωνική προκατάληψη σε βάρος τους, ούτε καν για «αόρατα» παιδιά και «αόρατους» γονείς, που θα μπορούσαν από χρόνια να προστατευτούν, με τη βελτίωση του υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου. Αυτό που κρίνεται και κρύβεται, από υποστηρικτές του νομοσχεδίου και ομοφοβικούς σκοταδιστές, είναι η εμπορευματοποίηση της τεκνοθεσίας, με το παραπέρα άνοιγμα της αγοράς της παρένθετης μητρότητας που είναι ακραία μορφή εκμετάλλευσης των γυναικών, γιατί ο γάμος τα μόνα που λύνει είναι η κοινή γονική μέριμνα και η κοινή τεκνοθεσία. Ακόμα, οδηγεί σε παράκαμψη των δικαιωμάτων των παιδιών στη μητρότητα και στην πατρότητα, μαζί με όλο το πλέγμα κοινωνικής προστασίας και ευθύνης του κράτους.
Και εξήγησε ότι ο πυρήνας του νομοσχεδίου είναι το άρθρο 11, που αφορά την αναγνώριση γονεϊκής σχέσης, με όποιον τρόπο κι αν αποκτήθηκε παιδί στο εξωτερικό, ακόμα κι αν αυτοί οι τρόποι δεν προβλέπονται στο ελληνικό Δίκαιο.
Πρόκειται για την παρένθετη μητρότητα, που σε χώρες του εξωτερικού διαφημίζεται ακόμα και στο πλαίσιο της Black Friday! Ετσι προετοιμάζεται – κατήγγειλε – το έδαφος για να ισχύσει και στο εσωτερικό, με το αγοραίο επιχείρημα «να μείνουν τα λεφτά στη χώρα».
Συνεπώς, είπε, κάνουν εσκεμμένα «λάθος» όσοι ανακαλύπτουν αντιφάσεις στην πολιτική της κυβέρνησης, η οποία είναι πλήρως ευθυγραμμισμένη με την πολιτική πλήρους εμπορευματοποίησης των κοινωνικών δικαιωμάτων. Αλλωστε, θύμισε, οι τροποποιήσεις στο θεσμικό πλαίσιο της υποβοηθούμενης αναπαραγωγής και της παρένθετης μητρότητας έγιναν με κυβέρνηση ΝΔ. Ο Γ. Γκιόκας αναφέρθηκε επίσης σε γνωστά λόμπι και επιχειρηματίες του κλάδου, ακόμα και στον πρέσβη των ΗΠΑ που στηρίζουν με θέρμη το νομοσχέδιο. «Για προφανείς λόγους, και όχι φυσικά γιατί τους έπιασε ο πόνος για τα παιδιά», σχολίασε σκωπτικά.
Με αυτό το σκεπτικό, το ΚΚΕ καταψηφίζει επί της αρχής και απορρίπτει τη λογική που προσπαθεί να επιβάλει η κυβέρνηση της ΝΔ σε πολιτικό, ιδεολογικό και φιλοσοφικό επίπεδο, κατέληξε.
ΜΑΝΩΛΗΣ ΣΥΝΤΥΧΑΚΗΣ
Το ΚΚΕ δεν συμφωνεί με ανορθολογικές θεωρίες
Οπως εξήγησε, η ουσία του νομοσχεδίου αφορά τη θεσμική κατοχύρωση του γάμου στα ομόφυλα ζευγάρια ως προϋπόθεσης για την αναγνώριση του δικαιώματος στην υιοθεσία, δηλαδή τη νομική κατοχύρωση της τεκνοθεσίας σε πρώτη φάση από το εξωτερικό και σε δεύτερο χρόνο στη χώρα μας, μετά την πρώτη δικαστική απόφαση που θα διαπιστώνει «αρνητικές διακρίσεις». Στο πλαίσιο αυτό, το νομοσχέδιο νομιμοποιεί την εμπορική παρένθετη μητρότητα, που συνιστά την πιο ακραία και απάνθρωπη εκμετάλλευση των γυναικών και στρώνει τον δρόμο για «χρυσές» μπίζνες επιχειρηματικών ομίλων.
Επεσήμανε ακόμα ότι το ΚΚΕ δεν συμφωνεί με τις ανορθολογικές θεωρίες της σχολής της «κοινωνικής κατασκευής», με απόψεις που υποστηρίζουν μια «θολή», αταξική ταυτότητα του ατόμου, ότι το φύλο είναι κάτι «απροσδιόριστο – ρευστό», ότι «τα φύλα δεν γεννιούνται αλλά γίνονται» και έτσι επιχειρούν να τσουβαλιάσουν ανθρώπους με διαφορετικά ταξικά συμφέροντα και πολιτικές τοποθετήσεις.
Οπως είπε, πρόκειται για θεωρίες που «κατασκευάζουν» «κοινωνικούς κόσμους», εμφανίζοντας το φύλο, τη γονική σχέση, την οικογένεια, ως αποσπασμένα από το υλικό υπόβαθρο. Απορρίπτουν τη διάκριση του φύλου, π.χ. στα σχολεία σε Σουηδία, ΗΠΑ και Καναδά, που αποφεύγουν κάθε αναφορά σε θηλυκό και αρσενικό, ώστε να μη διακρίνονται τα παιδιά με βάση το φύλο τους.
Στο ίδιο μήκος κύματος τόνισε ότι βρίσκονται και οι αντιεπιστημονικές θεωρίες που προωθούνται από την ΕΕ, όπως η πρόσφατη απόφαση του Ευρωκοινοβουλίου η οποία διαγράφει κάθε αναφορά σε μητρότητα – πατρότητα και τις αντικαθιστά με τα «Γονέας 1, Γονέας 2, Γονέας 3» κ.ο.κ.
Στην πράξη, ανέδειξε ο βουλευτής του ΚΚΕ, με το νομοσχέδιο υπονομεύεται το δικαίωμα του παιδιού να έχει δεσμούς με τον πατέρα και την μητέρα μέσω της αλληλοσυμπληρούμενης σχέσης πατρότητας – μητρότητας. Αποκόπτει τον κοινωνικό χαρακτήρα και το περιεχόμενο της πατρότητας – μητρότητας από τη βιολογική συμπληρωματικότητα των δύο φύλων, στην αλληλεπίδραση του παιδιού με το περιβάλλον του, στη δραστηριότητά του, στη διαμόρφωση της συναισθηματικής και νοητικής λειτουργίας του.
Και ξεκαθάρισε ότι κριτήριο για το ΚΚΕ πριν απ’ όλα και πάνω απ’ όλα είναι η προστασία του παιδιού, γι’ αυτό και από θέση αρχής συνεχίζει να αγωνίζεται για την αναγκαία κρατική – κοινωνική προστασία των παιδιών, να διεκδικεί μέτρα που να βελτιώνουν τη σχέση του παιδιού με τον/την σύντροφο του φυσικού ή θετού γονέα.
Τέλος, επεσήμανε ότι το ΚΚΕ επιμένει πως η απελευθέρωση του ανθρώπου από κάθε κοινωνική ανισότητα, διάκριση ή κάθε μορφή βίας προϋποθέτει την εξασφάλιση των σύγχρονων κοινωνικών δικαιωμάτων, σε μια κοινωνία απαλλαγμένη από τα δεσμά της ταξικής εκμετάλλευσης και καταπίεσης, και αυτή η κοινωνία είναι η σοσιαλιστική – κομμουνιστική.
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΚΤΕΝΑ
Σκοταδισμός και μεταμοντερνισμός είναι οι δύο όψεις ενός συστήματος σε σήψη
Στη συζήτηση για το νομοσχέδιο για τον γάμο και την τεκνοθεσία των ομόφυλων ζευγαριών αποκαλύφθηκαν κίνητρα, φόβοι και ιδεολογίες, σκοταδιστικές απόψεις και το επικίνδυνο ιδεολόγημα «πατρίς θρησκεία οικογένεια» από την μία και από την άλλη μεταμοντέρνες απόψεις που αποθεώνουν την ατομική… τόνισε η βουλευτής του ΚΚΕ, Αφροδίτη Κτενά, μιλώντας στην Ολομέλεια.
Όπως είπε, σκοταδισμός και μεταμοντερνισμός είναι οι δύο όψεις ενός συστήματος σε σήψη και αντίπαλός τους η καθαρή ματιά του ΚΚΕ. Η Αφρ. Κτενά επισήμανε ότι η εξέλιξη της τεχνολογίας στην βιολογία και την ιατρική έχει ανοίξει νέους δρόμους στην βελτίωση της ζωής των ανθρώπων, όμως δημιουργεί παράλογους φόβους και παράλογες προσδοκίες που εκτρέφονται στο έδαφος των εκμεταλλευτικών σχέσεων του συστήματος.
Ότι δηλαδή όλα μπορούν να γίνουν αν υπάρχουν χρήματα και κέρδος και έτσι η ατομική επιθυμία γίνεται ατομικό δικαίωμα, εκτός του πλαισίου κοινωνίας. Όμως ο άνθρωπος δεν θα μπορούσε να υπάρξει εκτός κοινωνίας, αλληλεπιδρά με το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον, ξεκαθάρισε η βουλευτής του ΚΚΕ. Και έτσι, η ρύθμιση σύγχρονων ανοιχτών ζητημάτων βιοηθικής όπως η ιατρικώς υποβοηθούμενη αναπαραγωγή δημιουργεί περισσότερα προβλήματα. Ξεκαθάρισε ακόμα ότι στην ΕΣΣΔ είχε καταργηθεί ο γάμος, ανεξαρτήτως φύλων και πώς μόνο η γονική μέριμνα για το παιδί ήταν θεσμοθετημένη.
Ακόμα τόνισε ότι φροντίδα παιδιών δεν υπάρχουν χωρίς ισότιμη πρόσβαση σε υγεία, μόρφωση, χωρίς αξιοπρεπές εισόδημα για τους γονείς, ελεύθερο χρόνο, και υπηρεσίες στήριξης. Τα υπόλοιπα είναι για όσους έχουν χρήματα να ικανοποιούν τις επιθυμίες τους, είπε χαρακτηριστικά, όπως ορισμένων να νοικιάζουν μήτρες ή να παραγγέλνουν παιδιά από τέτοια επιχειρηματικά κέντρα.
Έτσι, την κυβέρνηση δεν την έχει πάρει ο πόνο για τα δικαιώματα, αλλά η πελατεία των ΛΟΑΤΚΙ την ενδιαφέρει. Ξεκαθάρισε ότι οι εργαζόμενοι έχουν κοινά προβλήματα, ΛΟΑΤΚΙ ή μη και τους κάλεσε να δώσουμε πλάι πλάι τις μάχες με κριτήριο αν βρίσκονται με την πλευρά των παραγωγών του πλούτου ή των εκμεταλλευτών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΕΛΗΣ
Αφετηρία του ΚΚΕ είναι το δικαίωμα του παιδιού να βιώσει την σχέση πατρότητας – μητρότητας
Όποιος θέλει η συζήτηση για το νομοσχέδιο για τον γάμο και την τεκνοθεσία των ομόφυλων ζευγαριών να έχει ουσιαστικά χαρακτήρα οφείλει να καταδικάζει απερίφραστα ομοφοβικά και ρατσιστικά παραληρήματα από ακροδεξιούς και «κρυπτονεοφασίστες», ξεκαθάρισε στην αρχή της τοποθέτησής του στην Ολομέλεια της Βουλής, ο βουλευτής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής.
Ακόμα, σημείωσε ότι ουσιαστική συμβολή δεν μπορεί να έχει ούτε η εκκλησία με τις μεσαιωνικές απόψεις περί ομοφυλοφιλίας και για τον ρόλο της γυναίκας. Ωστόσο, τα παραπάνω, είπε, αποτελούν το καλύτερο άλλοθι προοδευτικότητας στο νομοσχέδιο της κυβέρνησης.
Όπως είπε, βασικός σκοπός του νομοσχεδίου η νομική αναγνώριση της κοινής γονικής ευθύνης των ομόφυλων ζευγαριών και αυτή είναι η βάση της διαφωνίας του ΚΚΕ. Γιατί το ΚΚΕ έχει αφετηρία στο δικαίωμα του παιδιού, την κοινωνική ανάγκη να βιώσει την σχέση της μητρότητας και της μητρότητας, όχι μόνο με την έννοια της φροντίδας, αλλά με το πιο βαθύ περιεχόμενο αυτής της σχέσης που είναι μοναδική και ανεπανάληπτη και δεν υποκαθίσταται ακόμα και από μια σχέση πραγματικής αγάπης.
Γιατί, άλλο να ζει ένα παιδί μέσα σε μια οποιαδήποτε σχέση συμβίωσης και άλλο να βιώνει αυτή την κρίσιμη σχέση μητρότητας και πατρότητας, επισήμανε προσθέτοντας ότι «για εσάς που στηρίζεται το νομοσχέδιο η γονεϊκότητα δεν είναι παρά ένα ατομικό δικαίωμα ενός ζευγαριού», αλλά για το ΚΚΕ είναι υποχρέωσή τους και πρωταρχικό κοινωνικό δικαίωμα του παιδιού.
Η θέση του στενού ατομικού δικαιωματισμού στραγγισμένου αυθαίρετα από το κοινωνικό του περιεχόμενο που υποστηρίζουν «κεντροαριστερά» κόμματα ενστερνίζεται ακόμα και τις σημερινές μορφές του νέου φιλελευθερισμού που μιλάνε για ατομικό δικαίωμα αποκομμένο από κάθε κοινωνική σύνδεση.
Έτσι, υπογράμμισε ο Γ. Δελής, δικαιώνεται ακόμα και τη Θάτσερ που έλεγε ότι «δεν υπάρχει κοινωνία παρά μόνο άτομα». Σε αυτό τον δρόμο, καταργείται σταδιακά ακόμα και το δικαίωμα των πρόσθετων αναγκών που έχει μια γυναίκα λόγω της θέσης της στην αναπαραγωγική διαδικασία και υπονομεύονται κατακτήσεις του γυναικείου κινήματος.
Απαντώντας σε αυτούς που διαστρεβλώνουν χοντροκομμένα τις θέσεις του ΚΚΕ, κατηγορώντας το για απόλυτο βιολογισμό, ο Γ. Δελής επισήμανε ότι αντιεπιστημονικό και αντιδιαλεκτικό να ανάγονται τα κοινωνικά δικαιώματα στην βιολογία, όπως είναι και ανορθολογικό όλα τα ανθρώπινα να θεωρούνται κοινωνική κατασκευή και τίποτα άλλο. Και εξήγησε ότι η σχέση μητρότητας-πατρότητας είναι μια πολύ ουσιώδης βιοκοινωνική σχέση που εξελίσσεται στο διάβα των χρόνων.
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Βαφτίζουν «πρόοδο» το αντιδραστικό νομοσχέδιο
Ως βήμα προόδου που φέρνει την «ισότητα», αίρει τις διακρίσεις και εξυπηρετεί την …αγάπη, εμφάνισαν το αντιδραστικό νομοσχέδιο ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, Νέα Αριστερά και Πλεύση Ελευθερίας, κατά τη χτεσινή συζήτηση στη Βουλή. Ετσι, τα «υπουργεία αντιπολίτευσης» συνέχισαν να κολλούν ένσημα «προοδευτισμού» στην κυβέρνηση της ΝΔ, σε μια περίοδο που η πολιτική της ισοπεδώνει το λαϊκό εισόδημα, το δημόσιο σύστημα Υγείας, την Παιδεία και τα πανεπιστήμια.
Το κλίμα της συναίνεσης συμπλήρωσαν οι παρατηρήσεις των κομμάτων που στηρίζουν το νομοσχέδιο για τα κενά και τις ελλείψεις της κυβερνητικής πρότασης, οι προτάσεις και «βελτιώσεις» που κατέθεσαν ζητώντας να επεκταθεί η πρόσβαση στην Ιατρικώς Υποβοηθούμενη Αναπαραγωγή στα ομόφυλα ζευγάρια. Από τη συζήτηση δεν έλειψαν οι μεταξύ τους αντεγκλήσεις για το ποια πολιτική δύναμη πιστεύει πιο πολύ στη «φιλελεύθερη δημοκρατία», στο «ευρωπαϊκό κεκτημένο» και τις «μεταρρυθμίσεις». Μάλιστα, σημείο προστριβών στάθηκε το γεγονός ότι ο πρωθυπουργός δεν έχει επιβάλει στους βουλευτές της ΝΔ κομματική πειθαρχία, αλλά έχει υποδείξει την αποχή ως μια «αξιοπρεπή στάση» για αυτούς που δεν θέλουν να ψηφίσουν το νομοθέτημα.
«Τολμηρό αλλά όχι παράτολμο βήμα», που αποτελούσε «προγραμματική δέσμευση» της κυβέρνησης και «καθήκον της φιλελεύθερης δημοκρατίας», χαρακτήρισε το νομοσχέδιο και τις ρυθμίσεις που εισάγει ο υπουργός Επικρατείας, Ακ. Σκέρτσος. «Το νομοσχέδιο πραγματώνει την αγάπη», ισχυρίστηκε, συνεχίζοντας την προσπάθεια να αποσιωπηθεί το πραγματικό περιεχόμενο των ρυθμίσεων, που δεν αφορά τη ρύθμιση των σχέσεων ανάμεσα στο ομόφυλο ζευγάρι, αλλά θεσμοθετεί την κοινή γονική μέριμνα και δίνει νέα ώθηση στην εμπορευματοποίηση της τεκνοθεσίας και τεκνοποίησης. «Το φέρνει η ΝΔ» και τα άλλα κόμματα «αναγκάζονται» να το ψηφίσουν, σημείωσε στον διαγκωνισμό για το ποιος προωθεί την ατζέντα της ΕΕ και άλλων ιμπεριαλιστικών οργανισμών.
Η ΝΔ «δεν αντέχει τις σοβαρές μεταρρυθμίσεις», αντέτεινε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Σ. Φάμελλος, χρεώνοντας στο κυβερνών κόμμα «ψευδεπίγραφο φιλελευθερισμό». Στην κατεύθυνση αυτή, έσπευσε να δηλώσει πως «χωρίς την ψήφο του ΣΥΡΙΖΑ αυτή η μεταρρύθμιση δεν θα γινόταν».
Για παλινωδίες κατηγόρησε την κυβέρνηση και ο Π. Χρηστίδης, από το ΠΑΣΟΚ. «Υπάρχει υπουργός Επικρατείας 1 και υπουργός Επικρατείας 2», σχολίασε αναφερόμενος στη στάση του Μ. Βορίδη, που ισχυρίζεται ότι το νομοσχέδιο είναι αντισυνταγματικό.
Ως «νίκη» του κινήματος των ΛΟΑΤΚΙ παρουσίασε το νομοσχέδιο η Εφ. Αχτσιόγλου, από τη Νέα Αριστερά, προσθέτοντας πως η νίκη αυτή είναι «μερική» και καταθέτοντας τροπολογία, στην οποία επαναπροσδιορίζεται το πεδίο εφαρμογής της διαδικασίας της παρένθετης κυοφορίας.
Ελληνική Λύση, Σπαρτιάτες και Νίκη επανέλαβαν την αντιδραστική ρητορική τους περί «αλλοίωσης του θεσμού του γάμου και της οικογένειας», «παραδοσιακής και ευλογημένης ετερόφυλης σχέσης», χωρίς να λείπουν οι μεταξύ τους διαξιφισμοί για την πρωτοκαθεδρία στον συγκεκριμένο πολιτικό χώρο. Στο πλαίσιο αυτό, ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης, Κυρ. Βελόπουλος, αυτοπαρουσιάστηκε ως ο «μοναδικός πατριωτικός πόλος» απέναντι στην κυβέρνηση, ενώ κάλεσε τους βουλευτές της ΝΔ να καταψηφίσουν το νομοσχέδιο ως «αντεθνικό».
Να πάρει την πρωτοβουλία και να καλέσει σε ονομαστική ψηφοφορία και σε θετική ψήφο των βουλευτών της συμβούλευσε την κυβέρνηση η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας, Ζ. Κωνσταντοπούλου.
Τη διαφωνία του εξέφρασε ο βουλευτής της ΝΔ, Θ. Πλεύρης, σημειώνοντας πως πρόκειται για «διαφωνία αρχής, αξιών και συνείδησης», που έχει να κάνει με την «αλλαγή του προτύπου του γάμου και της οικογένειας». Στο έδαφος αυτό, τόνισε πως δεν θα ψηφίσει το νομοσχέδιο, αλλά θα επιλέξει «στάση που δεν θα δώσει δικαίωμα σε κανέναν να εκμεταλλευτεί τη διαφωνία μου για μικροκομματικούς λόγους». Την πρόθεσή του να καταψηφίσει εξέφρασε ο βουλευτής Μεσσηνίας της ΝΔ, Μ. Χρυσομάλλης.
Απορρίφθηκαν οι ενστάσεις αντισυνταγματικότητας
Τρεις ενστάσεις αντισυνταγματικότητας κατατέθηκαν χτες από την Ελληνική Λύση, τη Νίκη και τους Σπαρτιάτες, οι οποίες απορρίφθηκαν.
Παίρνοντας τον λόγο στη σχετική συζήτηση, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης ενημέρωσε πως το ΚΚΕ δεν θα συμμετείχε στη συζήτηση και ψηφοφορία για την αντισυνταγματικότητα, υπενθυμίζοντας ότι έχει ήδη τοποθετηθεί αναλυτικά για όλο το νομοσχέδιο και τους επικίνδυνους δρόμους που ανοίγει.