Τα κέρδη στο κεφάλαιο και οι ζημιές του στον λαό – Κλείσιμο της Cobalt και άλλες ιστορίες της ελεύθερης αγοράς των μονοπωλίων
Οι ιδιωτικοποιήσεις ενισχύουν την επιβατική κίνηση, μειώνουν το κόστος μεταφοράς, προάγουν τον υγιή ανταγωνισμό, αυτά δεν λένε; Απάντηση είναι η Cobalt και η κάθε Cobalt και αν δεν το καταλαβαίνουν, κάντε τους την πράξη πόσα θα χρεωθεί το κάθε νοικοκυριό για να ξοφλήσει τα χρέη των μονοπωλιακών ομίλων που έχουν δημιουργήσει στις πλάτες των εργαζομένων τους και στην παροχή υπηρεσιών που (δεν) προσφέρουν.
2015: ο Υπουργός οικονομικών της κυβέρνησης Αναστασιάδη ανακοινώνει το κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών (Cyprus Airways) μετά και την αρνητική απόφαση της Κομισιόν που λύνει τα χέρια της κυβέρνησης και των μονοπωλίων, η οποία καθιστά τις ενισχύσεις που δόθηκαν από το κράτος στην εταιρεία «ασυμβίβαστες». Ασυμβίβαστο δεν φαινόταν να ήτανε το σχέδιο επιδότησης της Ryanair για «άγονες γραμμές» την ίδια περίοδο που σχεδίαζαν το κλείσιμο του κρατικού αερομεταφορέα.
Δύο ιδιωτικές εταιρείες σαν έτοιμες από καιρό (ή χωρίς σαν) αναλαμβάνουν να αντικαταστήσουν τον κρατικό αεροπορικό μεταφορέα χωρίς κρατικό έλεγχο. Η Tus Air, ισραηλινών και αμερικανικών συμφερόντων και η Cobalt κινέζικων (AVIC Joy Holding 49%) κυπριακών και άλλων συμφερόντων. Συγκεκριμένα η Cobalt αδειοδοτήθηκε πριν παραλάβει τα αεροπλάνα που χρειαζόταν για να εκτελέσει τις πτήσεις που είχε καταθέσει. Οι άδειες συνοδεύτηκαν με «κίνητρα», κυρίως φοροαπαλλαγές.
Αξίζει μια αναφορά για την γενική πολιτική εικόνα συμμαχιών των αστικών κομμάτων στον πρόεδρο της Cobalt Γρηγόρη Διάκο. Ειδικός σύμβουλος του Προέδρου του ΔΗΚΟ κ. Νικόλα Παπαδόπουλου στον ΤΟΜΕΑ ΑΠΟΚΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΩΝ.
Στο σήμερα, οι ζημιές κοντά στα €100 εκατομμύρια, 280 εργαζόμενοι πετάγονται στο δρόμο. Η κυβέρνηση αναμένεται να καλύψει ένα μεγάλο μέρος των χρεών της πέραν των €20 εκατομμυρίων. Τα ερωτήματα παραμένουν ενώ γνώριζαν, κατά παραδοχή τους, οι κυβερνώντες από καιρό τα προβλήματα της εταιρείας, τι έχουν πράξει για την αποτροπή τους και με ποιο τρόπο έγινε ο έλεγχος και η περαιτέρω αδειοδότηση της εταιρείας.
Οικονομικά προβλήματα φαίνεται να αντιμετωπίζει και η δεύτερη ιδιωτική εταιρεία Tus Air με την Αρχή Αδειοδότησης Αεροπορικών Εταιρειών (ATLA) να δίνει παράταση μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου προκειμένου να υποβάλει συγκεκριμένους ελεγμένους λογαριασμούς. Για αναδιοργάνωση και αλλαγή στρατηγικής της εταιρείας κάνει λόγω η Tus Air.
Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει ακτοπλοϊκή διασύνδεση του νησιού με την Ελλάδα και την υπόλοιπη Ευρώπη, με την κυβέρνηση να θέτει το αίτημα απόρριψης στην βάση της οικονομικής βιωσιμότητας, βάσει της κοινοτικής νομοθεσίας η οποία απαγορεύει τις κρατικές επιχορηγήσεις.
Οι ιδιωτικοποιήσεις ενισχύουν την επιβατική κίνηση, μειώνουν το κόστος μεταφοράς, προάγουν τον υγιή ανταγωνισμό, αυτά δεν λένε;
Απάντηση είναι η Cobalt και η κάθε Cobalt και αν δεν το καταλαβαίνουν, κάντε τους την πράξη πόσα θα χρεωθεί το κάθε νοικοκυριό για να ξοφλήσει τα χρέη των μονοπωλιακών ομίλων που έχουν δημιουργήσει στις πλάτες των εργαζομένων τους και στην παροχή υπηρεσιών που (δεν) προσφέρουν.